Od szczotki do wirnika idzie przez komutator więc połączenie jest przez styk: szczotka - blaszka komutatora i dalej uzwojenie wirnika- druga szczotka-kabel drugiej cewki- cewka-wyjście z drugiej cewki... styk wyłącznika pozdro Slawek
Ale alternatory też mają szczotki, mają też "komutator z jednym polem" Ale takie połączenie żużywa sie znacznie mniej , a szczotki również mniej się zużywają bo dotykają do gładkiej powierzchni, Rozrusznik ma komutator... Chyba nie wiesz o czym piszesz. Jak długo pracuje silnik, tego odkurzacza (o tym temat), a jak długo pracuje rozrusznik. Z prądnicą...
Nie komutator tylko pierścienie ślizgowe. Zazwyczaj da się je wymienić. Mostek ma minimum 6 diod. Po 3 na blachę. Każda dioda jedną stroną dotyka swojej blachy a drugą uzwojenia. Jedna z blach jest podłączona do masy, druga do plusa - która jest która to zależy od tego czy blacha ma połączenie do katod czy do anod diod. Są 3 uzwojenia i jeden punkt...
Podzieliłem komutator na sektory w zależności tego co jest mierzone. Wynika z tego, że blaszki powinny być rozłożone po jednej stronie wybieraka. Jedyna niewiadoma dotyczy skarajnej blaszki po przeciwnej stronie jednostronie zamontowanych blaszek? Może być tak, że skrajna samotna blaszka powinna być jako usztywnienie wybieraka, ewentualnie zająć pozycję...
To tak w egzaminie było wskazać moskuł, poprawne połączenie w trójkąt, do czego służy komutator prądnicy czy jakos tak ale odp poprawna to prędkość obrotowa na impulsy, jaka metoda łączenia do aluminium i mosiądzu i to lutowanie twarde, obliczyć rezystancje zastępczą i to będzie prawdopodobnie 2R, wskazać triak i to ten z trzema nóżkami, podać rezystor...
połączenie nie jest trudne aby wszystko było jasne styki komutatora K1 , K2 , K3 / cewki L1 , L2 , L3 - początki / cewki L1' , L2' , L3' - końce połączenie wygląda następująco : K1 > L1 , L3' K2 > L1' , L2 K3 > L2' , L3 szczotki muszą być tak ustawione i wyprofilowane aby łączyły tylko dwa pola tzn. K1 / K2 , K2 / K3 , K3 / K1 dalej komutator należy...
Z przodu rozrusznika jest szczotkotrzymacz, tam doprowadzony jest + i masa poprzez dwie długie szpilki. Albo jest zły styk, albo iskrzenie na szczotkach. Zdejmij dekielek z rozrusznika i zobacz jak wygląda podczas pracy. Przerwy pomiędzy wycinkami komutatora czyste? Komutator nie przypalony, równy? Upewnij się, że przewody głównoprądowe są dobre, a...
Czyli najlepiej wyciągnąć alternator? W zależności od jego lokalizacji - czasami można wymienić regulator bez demontażu alternatora. Lepiej jednak wyjąć i sprawdzić też komutator i okazyjnie łożyska. Jakieś pomysły co jeszcze może być przyczyną jak nie regulator? Kable, akumulator, słabe połączenie (śniedź itp), prostownik alternatora, uszkodzony wirnik...
Zgadza się, teraz w żłobku było w sumie 138zw., czyli na cewkę wypada 23zw., średnica drutu 0.3mm. Środek żłobka wypada na izolacji między płytkami komutatora. Szczotki ustawione są w płaszczyźnie prostopadłej do osi biegunów stojana ze skręceniem w lewo. Licząc żłobki zgodnie z ruchem wskazówek 1-12, i tak samo płytki komutatora 1-36, wychodzi że początek...
Temat się trochę zdezaktualizował, bo napisałem go już kilka lat temu ale tak jakoś mi zeszło z publikacją. No ale najwyższa pora to przepchnąć, i może się jeszcze komuś przyda. Zasilacze ATX są były często przerabiane do wykorzystania jako zasilacz laboratoryjny albo jako zasilacz do jakiegoś specjalnego obciążenia (np. do diod LED mocy). O przeróbkach...
Wymień łożysko , a może i drugie też, bo skończy się spaleniem silnika. Każde połączenie komutator -szczotki musi iskrzyć. Jeśli silnik pracuje kilka minut i nic się złego nie dzieje, to iskrzenie jest w granicach normy.
Ząbek wymyślono po to, by szczotka nadmiernie zużyta opierała się na nim, Nie tylko to nie główny powód, szczotka ma połączenie miedziane i nadmierne zużycie poza dozwoloną długość może uszkodzić komutator miedź o miedź będzie wypalać. I to jest głównie zabezpieczenie komutatora przed uszkodzeniem jak się kończą szczotki.
Witam! Po usunięciu przerw na wirniku. 1.sprawdź połączenie wszystkich styków na komutatorze. 2.sprawdź czy komutator niema połączenia z masą.Wirnik możesz sprawdzić na przyrządzie.Jest to cewka nawinięta na rdzeń z wyciętym trójkącie gdzie w te wycięcie wkładasz wirnik a na wirnik kładziesz zwykłą blaszkę.Jak wirnik jest dobry to blaszka leży i nie...
Poległeś po raz któryś z rzędu, Robocie. Mówimy tu o prądnicy prądu stałego, samowzbudnej , stosowanej niegdyś w samochodach i motocyklach. Znowu wysmażyłeś elaborat, tyle że nie na temat. Co my tu z tobą mamy....ehhhh. Przepraszam za moją pomyłkę! Rzeczywiście, skupiłem się na prądnicach prądu przemiennego i kompletnie umknął mi kontekst prądnicy...
Jeżeli wirnik dostaje zwarcia to natychmiast z komutatora pruje ogień. Coś takiego nie ma prawa pracować po kilku sekundach już ulatnia się dym. Jeżeli przerwy zwykle na połączeniu komutator - cewka, Słabe połączenie w tym miejscu . To podczas pracy iskry z pod szczotek są długie i obejmują (zakręcają) prawie cały komutator. Silnik nadal pracuje. Komutator...
Sprawdź połączenie komutatora. Jak podczas wymiany łożysk używałeś młotka to młynek dokonał swojego żywota :cry:
w "komutatorze" sprawdziłes go? Wykręciłem, żeby sprawdzić komutator - jak na zdjęciu - chyba nie jest jakość szczególnie zużyty. Ma dopiero 32 lata. Ale wkręciłem z powrotem - i samo się naprawiło!!! Jak zwykle w tym samochodzie. Jest 14 V. Mam nadzieje, że kolejne 32 lata będzie spokój. https://obrazki.elektroda.pl/8533180100_...
Udało się ogarnąć komutator i szczotki i ładnie zrobione. Ale pojawił się nowy problem. Stary alternator miał rok temu wymieniony regulator i teraz ładował 15,7v. Ten nowy alternator wsadziłem i ładowanie 15v. To wyczyściłem klemy, połączenie alternator silnik, przewód prądowy od alternatora na smarował wazelina techniczna. Złożyłem i ładowanie 14v....
Podstawa odczytać stare uzwojenie 1 Ile wolnych żłobków. 2 Przesunięcie podłączenia do komutatora. 3 ile cewek w grupie (12 żłobków 24 lamelki to 2 cewki w grupie (nawijane do tego samego żłobka)) 4 zwoje (podgrzewasz stary wirnik do 130 stopni i wyrywasz-wybijasz zwoje z żłobka) liczysz zwoje w twoim wypadku dzielisz przez 4 i masz zwoje jednej cewki....
Komutator pewnie pozostał miedziany a połączenie miedzi i aluminium szczególnie w środowisku gdzie może być zawilgocenie to proszenie się o kłopoty.
tak jak kolega pisze połączenie z tacho ale zobacz miernikiem czy stabilne czyli wiadomo komutator i szczotki i ogledzieny zobacz czy nie kończa ci się szczotki na silniku głównym napędu bo mozna by szukać po stronie tyrystorów ale sprawdz czy jeszcze czesi nie załozyli jeszcze dodatkowego potwierdzenia obrotów czy nie masz czujnika obrotów coś na zasadzie...
Obawiam sie ze będziesz zmuszony jeszcze raz rozebrac rozrusznik i obejrzeć komutator. A konkretnie lut zapewniający połączenie komutatora z uzwojeniem wirnika na 90% gdzieś "puścił" lut. Ja zawsze w takich przypadkach zdejmuje jeszcze ze dwie dychy z rdzenia wirnika w razie jakby sie okazalo ze rdzenie uzwojenia stojana "odeszły" od obudowy rozrusznika-...
czyli nowy inny trafo i już ......? Sztakman, spawarkę co masz to jak wcześniej pisałeś, jest samoróbką. Może nią dobrze spawasz, ale nic nie wiadomo o jej paramertrach. Może mieć "miękką" charakterystykę jak pisał Ci Kol. Węglorz, i po dolączeniu prostownika nie chce kręcić. Ja zrobiłbym jeszcze jedną próbę: -odłączyć akumulatory -wpiąć bezpośrednio...
Dlaczego połączenie rezystorów na bramkach jest błędne? Nie jest błędne. Może te rezystory nie muszą być aż tak małe (500Ω). W tym układzie nie ma złej kombinacji łączników, układ jest maksymalnie uproszczony ale poprawny. Powodów takiego zachowania doszukiwałbym się raczej w zakłóceniach generowanych przez komutator silnika.
Witam Sprawdzałeś szczotkotrzymacz może jest już wytarty i jest słabe połączenie z wirnikiem czasami trzeba przetoczyć komutator w wirniku lub go wymienić gdy jest za bardzo wytarty
"Osiemdziesiątka" została kupiona nowa w 93r. Od początku użytkowania miała problem z odpaleniem poza okresem letnim, przy temperaturze poniżej +10st. już rozrusznik nie dawał rady wystarczająco szybko kręcić. Rolnik męczył się tak wiele lat po czym wymienił rozrusznik na mocniejszy i problem odszedł w zapomnienie. Jednak po kilku latach rozrusznik...
Witam. Mam pytanie odnośnie domofonów, które nie dzwonią. Otóż, aparaty domofonowe klienckie podłączone są do komutatorów M - 2704. Cenralka to 2402. Chodzi o to, że połączenie z klatką jest, natomiast nie słychać dzwonienia u klienta. Podłączałem słuchawkę w innym miejscu i dzwoniła. Testowałem tak, dwie słuchawki - także przyczyna chyba nie leży po...
Tu nie ma za wiele do tłumaczenia. W 11: Kwerendy to bazy danych - czyli Access W 27: W skrócie - komutator pozwala na łączenie wszystkich wejść ze wszystkimi wyjściami. W 32: Jak rozwiniesz skróty to w ostatniej odpowiedzi literka "D" oznacza Digital, a z kolei w poleceniu masz podane, że w cyfrowych łączach. W 36: Tak jak kolega przede mną napisał:...
Witam ponownie! Po wrzuceniu do goooo.. hasła silnik tarczowy masz sporo wyników. Jedynie musisz wykonać dwie przeróbki: - ilość magnesów na tarczy musi odpowiadać ilości cewek - cewki połączyć ze sobą szeregowo (uwzględniając biegunowość magnesów, które mają być przyciągane) i zasilić poprzez komutator pierścieniowy, a nie tak jak w silniku Tak na...
Większa ilość zwojów powoduje wyginanie się drutu pod ciężarem zwojnicy "Ośkę" możesz zrobić z grubsze go drutu, byle dać wstawkę izolacyjną pośrodku. Co do ogniw połączonych to chcę przymocować koszyk na baterię. Typowe koszyki mają połączenie szeregowe. Co rozumiesz przez słowa "model do załączenia na 10 sekund"? To, że bateria będzie padać w mgnieniu...
Szczotki wymienione. Były już wstępnie ukształtowane przez producenta więc nie obrabiałem je pumexem. Przeczyściłem tylko komutator drobnym papierem ściernym. Ze starych szczotek musiałem przełożyć sprężynki i końcówki, które były zgrzewane dlatego przyciąłem plecionkę przy samym zgrzewie i przełożyłem końcówkę do nowej szczotki i tam już lutowałem...
1) Solenoid to sama cewka - urządzenie jako całość nazywa się elektromagnetycznym włącznikiem rozrusznika. To co z niego wystaje to cięgno, które pociąga za widełki, które przesuwają zębatkę sprzęgła (bendiksu). 2) Ten na zdjęciu wygląda na nierozbieralny, tzn. rozebrać oczywiście można ale ze ze złożeniem to już może być problem. Cewka jak cewka, nic...
Każdy chce wycisnąć moc ile się da tymczasem te modelarskie pracują tylko na 2 fazach ( dwa cylindry ) A kto powiedział że muszą być tylko 3 fazy zwłaszcza że i tak robimy je z DC Najlepszym rozwiązaniem dla silnika jest połączenie go z enkoderem dalej można napisać program w pętli zamkniętej np jak zwykły komutator elektroniczny na N faz bez PWM i...
Niech ja się wtrącę ,stojan dla Ciebie jako nie praktyka może być łatwy do przezwojenia.Wirnik przezwoić gdy jest sprawny i nie uszkodzony komutator to już niestety"wyższa szkoła jazdy".Po pierwsze zdjąć prawidłowy schemat ,policzyć liczbę zwojów w poszczególnych cewkach,wiedzieć jak się zabrać za usunięcie starego uzwojenia.Odpowiednio ułożyć izolację...
onepiotr dobrze napisał, że tranzystor pełni rolę hamulca silnika, tyle że nie jest on sterowany napięciem generowanym przez rozpędzony silnik tylko brakiem napięcia na styku komutatora po wykonaniu połowy obrotu. Tranzystor PNP mocy TIP42A włączony jest równolegle do silnika kolektorem do masy i gdy nie ma napięcia na wewnętrznym pierścieniu komutatora,...
Najpierw sprawdź akumulator aremometrem czy wszystkie cele w nim maja jednakową gęstość.wystarczy jedna cela będzie na aremometrze wskazywała pole czerwone to będzie oznaczać akumulator do wymiany. Co do rozrusznika sprawdź na nim komutator wyczyść rowki na nim przy pomocy szpiczastym narzędziem aby usunąć pozostałość grafitu w rowkach które może powodować...
Witam ! Ten "sznurek" to może być włókno szklane. Proponuję nie rozwijać sznurka, a dobrać się, sprawdzić czy druty wchodzące w szczeliny w komutatorze mają połączenie, czyli delikatnie odizolować (jak najbliżej komutatora) drut i sprawdzić wszystkie 36 połączeń. Być może w miejscach nitowań brak połączenia, być może wystarczy podobijać miejsca nitowań...
Ale kombinujesz heh Szybkie puszczenie kluczyka nic do tego nie ma !! * Włącznik elektromagnetyczny włącza się a rozrusznik nie kręci Przerwa w głównym obwodzie rozruchowym Sprawdzić połączenie aku rozrusznik i rozrusznik masa Styki oczyścić, podokrecac * Duża rez przejścia styków włącznika oczyścić lub wymienić styki lub cały włącznik * Zużycie lub...
Jest światełko w tunelu. Najpierw kilka zdjęć: Wentylator bez pokrywy: http://obrazki.elektroda.pl/4507710900_1... Zdjęta turbina: http://obrazki.elektroda.pl/5225512800_1... Od "zaplecza": http://obrazki.elektroda.pl/4292463300_1... Zdjęty stojan: http://obrazki.elektroda.pl/7243841600_1...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-r... Styki użytkownika z siecią Oto przykład książkowy, jeśli kogoś interesuje w dalszej części źródła znajdują się konfiguracje urządzeń. "... blok NT2. Jest to inteligentny interface między zakończeniem łącza abonenckiego a terminalem. Może przybierać zarówno bardzo prostą formę (będąc...
Jedna warstwa jest twardsza, a druga bardziej miękka. Taki połączenie daje lepszy styk do komutatora, mniejsze iskrzenie. Założenie innej szczotki, może powodować silne iskrzenie, nadmierne grzanie, wytarcie komutatora w szybkim czasie, czyli uszkodzenie silnika i / lub elektroniki.
Tych szczotek już nie ma. Koniecznie je wymień. Przed wymianą sprawdź stan komutatora.
Jeśli iskrzenie jest tak duże że kita ciągnie się prawie do drugiej szczotki to masz przerwę na uzwojeniu, zerwany jeden drut lub puściło połączenie na komutatorze. Jeżeli dalej będziesz używał szlifierkę to będzie zmiana koloru dwóch lamelek na wirniku. Druga możliwość zwarcie cewek na stojanie.
Sprawdzę tak jak piszesz szczotki , ale były niedawno wymieniane . Jeśli były wymieniane nieprofesjonalnie mogą przycinać się w szczotkotrzymaczach . mam wrażenie , że bęben przestaje działać prawidłowo gdy uruchamia się grzałka , Sprawdź woltomierzem na filtrze sieciowym czy nie ma zbyt dużego spadku napięcia w momencie pracy grzałki . Silnik jakieś...
I czemu komutator trzeba dotrzeć ? Dociera się nie tyle komutator co szczotki do komutatora. Bo jak są nowe to nie dolegają całą powierzchnią i przez to jest gorsze połączenie, mniejsza moc, bardziej iskrzy i się grzeje. A to że przy okazji szlifuje się powierzchnię komutatora to dodatkowy plus. Opisane jest co nieco tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18...
Nie chodzi mi o zaciskanie uzwojenia w komutatorze, tylko o odebranie łączenia wirnika (połączenie cewek wirnika z komutatorem)
Kolega Zwora ma rację. Opisane prze zemnie połączenie bocznikowe to rzeczywiście dotyczy silnika obcowzbudnego.
Ile jest szczotek ślizgających się po "komutatorze"? Jeśli są 3, rozmieszczone co 120° i są połączone elektrycznie ze sobą, to będzie rozrusznik do silnika pierścieniowego.
Połączenie stojana z wirnikiem ma wpływ na kierunek wirowania lecz istotne znaczenie ma sposób uzwojenia wirnika jego połączenie z komutatorem jak też położenia szczotek na komutatorze względem stojana.
Nie wiemy ile lat ma autor i w pewnych przypadkach należą się gratulacje za chęci... Komutator ma być tylko jeden! w tym przypadku uzwojenia leżące na przeciw siebie musza być połączone szeregowo a początek i koniec podłączony do przeciwległych blaszek komutatora. Analogicznie dwa pozostałe. (Dlaczego szeregowo? Bo 3A i tak popłyną tym drutem). Bardzo...
połączenie wirnik komutator naprawa połączenie komutator połączenie uzwoić komutator
samsung listy czujnik wysokości świateł zablokowany młynek krups
siemens pralka reset dahua wideodomofon dzwonek
Restart ECU w Toyocie Verso 2.2 D-4D 136 KM Opel Vivaro A – regulacja drzwi kierowcy, zawiasy, zaczep, szczeliny, tuleje