Niebieski i czerwony do tych dwóch konektorów połączonych razem po jednej stronie kondensatora, a biały do jednego z dwóch połączonych konektorów po drugiej stronie. Biegunowość nie ma znaczenia. :)
Masz schemat. Przez cewkę tego przekaźnika płynie prąd uzwojenia głównego, większy w czasie startu niż normalnie. Gdy prąd uzw. głównego spadnie do wartości nominalnej, przekaźnik ten otwiera styki. Do uzwojenia pomocniczego dołączony jest kondensator pracy, a ten przekaźnik ma włączać tylko kondensator rozruchu. Generalnie, o ile ten silnik nie będzie...
Czyli 1a jest wspólny, a ten styk po lewej wychodzi z elektroniki. Nie zapomnij o kierunku obrotów dobrze połączyć.
Z tabliczki wynika że jest to silnik jedno fazowy. Do pracy wymaga kondensatora 30uF.
Do rozrysowania - wyłącznik zmierzchowy steruje przekaźnikiem - w silniku zmieniasz połączenie kondensatora w stosunku do uzwojeń, w efekcie następuje zmiana kierunku obrotów, a w te gałęzie wpięte są wyłączniki krańcowe NC.
Wygląda na to, że silnik pochodzi z wiertarki takiej jak ta: http://www.marcosta.pl/oferta/wiertarki/... W miejscu widocznym na twoim drugim zdjęciu był zamontowany kondensator pod blaszaną kopółką. Zasilanie powinno być podłączone w innym miejscu. Poszukaj wyjścia przewodu po drugiej stronie silnika. Co do pojemności...
Kondensator pełni rolę elementu odkłócającego i powinien być podłączony równolegle do silnika.
225 Ohmów to cewka tacho i poza układem nie działa więc z nim nie kombinuj bo skasujesz cewkę tacho! Silnik pewnie ma jeszcze kondensator i on musi być wpięty w układ zasilania silnika a te 22,5 Ohma to uzwojenie robocze ale bez tego drugiego uzwojenia zasilanego poprzez kondensator silnik nie ruszy. Fotki zrobione z dużej odległości i trudno dojrzeć...
Zamiana przewodu fazowego i neutralnego przy prawidłowym połączeniu kondensatora z silnikiem nic nie zmieni podobnie jak obrócenie wtyczki wiertarki w gnieździe. Aby zmienić obroty trzeba zmienić polączenie kondensatora, tj zamiast łączyć go z fazą (neutralnym) przeba połączyć go z neutralnym (fazą).
Zwykły pomiar omomierzem między dowolnymi trzema zawsze pokazuje około 40ohm co sugerowałoby, że jest to jakieś połączenie w gwiazdę (???).. Raczej w trojkat :D , a rezystancje są takie same, bo to jest silnik symetryczny - nawrotny. Zasilanie- niebieski i brązowy, kondensator do przewodu czarnego, a drugi zacisk kondensatora do albo niebieskiego -...
Witam prosta sprawa zdemontuj mostki sprawdz omomierzem przejścia na roboczym opór będzie trochę mniejszy niż na rozruchowym w granicach kilku omów na wyłączniku rozruchowym powinno być pełne przejście jeżeli silnik stoi. Gdy już wszystko będzie się pokrywało z rysunkiem a myślę że tak bo jest to standardowe połączenie zapnij mostki, kondensator rozruchowy...
Rozwiązanie jest stosunkowo proste,w wyłączniku są 2 ciężarki, sprężyny i zaczepy do sprężyn. Wystarczy rozgiąć zaczepy i będzie na wyższych obrotach pracował. Ile trzeba pomierzyć porównując procentowo 50/60 Hz. Następne już tak samo z następnymi silnikami.-- " Kolejne herezje. :cry: Rozłączenie się stykow wyącznika odśrodkowego zachodzi przy ok 1/3...
Witam kondesator podłacz pomiędzy żółty i czerwony-brązowy.( końcówkę kondensatora z " niebiskich" przepnij na połączenie brąz.-czerw.)
Usunąłem przerwę w połączeniu kondensatora, silnik startuje niezwłocznie i w odpowiednim kierunku.
Koniec jednego uzwojenia jest połączony poprzez kondensator do końca innego, które ma połączenie z siecią; ten koniec kondensatora, który ma połączenie z siecią, trzeba przepiąć na drugi przewód sieci, a silnik zmieni kierunek obrotów. Czyli U1 ma być połączone albo z W2, albo z V2, w zależności od potrzebnego kierunku (zakładam, że U2/V2/W2 to są końce...
Ciężko tutaj coś doradzić konkretnie, zakładając że prawidłowo połączyłeś wszystkie elementy a silnik się nie obraca to trzeba sprawdzić (oczywiście bez podłączonego napięcia !) czy wirnik obraca się swobodnie, jeden z kondensatorów ten mniejszy to kondensator przeciwzakłóceniowy a drugi rozruchowy. Te też mogą być uszkodzone. Uzwojenia w silniku mogą...
Z opisu i ze zdjęć widać że połączenie jest poprawne. Pozostaje sprawdzić pojemność kondensatora. Takie objawy wskazują na małą pojemność kondensatora. Sprawdzić pojemność lub podłączyć nowy ,sprawny.
Z tego, co popatrzyłem na forach rosyjskich, silnik jest nawinięty jako 3-fazowy. W związku z tym podłączasz posiłkując się schematem na deklu (wyprowadzeniem przewodu -dławikiem do siebie): jeden przewód zasilania do lewego zacisku, drugi przewód do środkowego lub prawego zacisku. W zależności, do którego zacisku podłączysz, otrzymasz lewe lub prawe...
a może podłączenie gwiazda trójkąt by pomogła? A jakie tu jest? ondensatory służą do hamowania dynamicznego. to akurat racja. Tylko tu prawdopodobnie zachodzi taki przypadek, ze silnik trójfazowy pracuje jako jednofazowy z kondensatorem pracy. Połączenia i styki do sprawdzenia. Czy może być tak, że silnik pracuje tylko na dwóch uzwojeniach? Jakie byłby...
Na mój gust jak podasz napięcie na czerwony i niebieski to pompa będzie pracować Błąd. Po tych pomiarach niebieski - N czerwony -kondensator a drugi z kondensatora do N żółty - L Również błąd. Jakby zaszła potrzeba zmiany kierunku obrotów to czerwony -kondensator a drugi z kondensatora do L W tych silnikach kierunek obrotów jest ustalony poprzez wewnętrzne...
Witam serdecznie Poszukuje schematu połączeń elektrycznych w mikserze ręcznym zelmer typ 65A (konkretnie połączenie kondensatora z silnikiem). Ktoś połączył szczotkę komutatora z jednym z wyprowadzeń kondensatora przeciwzakłóceniowego (ale nie mogę tego zweryfikować bo nie mam drugiego egzemplarza ani też schematu połączeń czy nawet zdjęcia tych połączeń....
połączenie zasilania z kondensatorem silnika pralki LUNA(od kostki silnika)wirowanie,obroty lewe,obroty prawe.
Do tego silnika bardziej pasuje falownik niz kondensator. Ten się nie nadaje, ale skoro chcesz uzyskać kilkadziesiąt watów mocy realnie z tego silnika, to połączenie w trójkat i kondensator 10 µF/400VAC
Czy nie da się pomierzyć oporu poszczególnych przewodów i na tej podstawie ocenić gdzie zasilanie silnika gdzie połączenie z kondensatorem ?
dzieki ,prosze o jeszcze jedna podpowiedz czy ten silnik ma mozliwosc pracy w prawo/lewo.jesli tak to jak to zrobic . Nie, bo ma wyprowadzone tylko trzy przewody ze silnika ( trójka jest zdublowana, jest to połączenie obu uzwojeń silnika ). Dobry elektryk mógłby rozłączyć to połączenie.
Na tablczce znamionowej jest namalowana tylko gwiazda, więc przy 400V musi chodzić tylko w gwieździe, trójkąt go uszkodzi? Tak, połączenie w trójkąt nie jest dopuszczalne dla 400V napięcia międzyfazowego. Z tabliczki wynika, że połączenie w trójkąt jest możliwe tylko dla napięcia z zakresu 208...240V.
silnika z dwoma cewkami Tam nie ma żadnych cewek( są uzwojenia w silniku ), tylko kondensatory. A połączenia masz na tabliczce, odpowiednio dla prawych i lewych obrotów.
pralka Whirlpool AWE 4519/P nie wiruje. Szukałem rozwiązania problemu w necie i znalazłem informację, że może to być wina kondensatora rozruchowego. Raczej wina sterownika albo połączeń silnik-sterownik (niektóre pralki mają odczep na uzwojeniu stojana połączony oddzielnym przewodem).
Tam musi być kondensator sprawny żeby w takim silniku zmienić kierunek obrotów trzeba zmienić biegunowość na jednym z uzwojeń ( na roboczym lub na rozruchowym)zazwyczaj tak są konstruowane te silniki do tego rodzaju urządzeń , że bez ingerencji w połączenie uzwojeń , nie ma możliwości zmiany kierunku wirowania ,wszystko wskazuje że masz uszkodzony kondensator...
Użyj kondensatorów stosowanych w zasilaczach impulsowych. Są to kondensatory polipropylenowe. Oznaczenia polskie to KMP, KFMP, a europejskie MKP. Pojemność jak pisałeś. Napięcie pracy nie musi być aż 600V. Wystarczy 400V. Z doświadczenia wiem, ze takie kondensatory spisują się dużo lepiej niż "oryginalne" motoryzacyjne. Pozwalają na pewniejsze połączenie...
_jta_ :arrow: Wydaje mi się że niezbyt zrozumiały schemat wysłałem, u mnie masa to jest "-" zasilania. Czyli między minus zasilania a silnik wstawić ten opornik? Między silnik, a połączenie anody diody, kondensatora, i minusa zasilania. Wtedy pomiar napięcia na boczniku będzie mierzył czysty prąd silnika - dość oczywiste, chyba jak metoda oceny pogody...
Myślałem że chodzi o prądnicę wykonaną z silnika trójfazowego z obrotami nad synchronicznymi co w sumie niewiele zmienia, kondensator ładowany do ok.200V i połączenie do wzbudzenia.
Wg obliczeń (wzór C=(60-70)0,8*PN [uF] ) powinieneś wpiąć tam ok 25-30 uF. Wpinasz dwa z trzech przewodów odpowiednio do L i N, a następnie w trzeci wpinasz kondensator i podłączasz do pierwszego lub drugiego (zależnie w którą stronę ma się obracać :D). Pamiętaj żeby go nie przeciążać (obciążenie to jakieś 30% znamionowego) Pozdrawiam
To jest silnik posiadający 3 uzwojenia przystosowany do pracy na 1 fazie. Jeden z kondensatorów jest do poprawy cosφ silnika (wpięty równolegle do zasilania) a drugi jest kondensatorem rozruchowym. Z tego co widzę to uzwojenia są połączone w gwiazdę. (zwarte końce uzwojeń niebieskim przewodem). Podłącz kondensator rozruchowy (to jest prawdopodobnie...
Kondensator 7.5 uF/400V masz? Bo schemat połączeń jest narysowany na silniku.
Więc jak zdiagnozował? Pokaż go i połączenia silnika.
Taki numer, za duży silnik musi być kondensator 1260µF, połączenie w trójkąt strata mocy 40%, momentu obrotowego 50% będzie się to grzało strasznie.
Zgodnie z obliczeniami według http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... http://obrazki.elektroda.pl/5902272200_1... Jeśli silnik będzie miał rozruch bez obciążenia, to może obejdzie się bez kondensatora rozruchowegio.
Gdyby obroty były odwrotne, to zamień miejscami zaciski jednego z uzwojeń. Na trzech wyprowadzeniach kierunek obrotów zmieni? W jaki sposób? Prawidłowe połączenie: pomarańczowy i niebieski - zasilanie; pomarańczowy i czerwony - kondensator.
Połączenie
Po pierwsze, wyprowadzenia z silnika oznaczone U1, U2, U3, U4 mają być bezwzględnie podłączone do odpowiednio oznaczonych zacisków wyłącznika. Tu nie ma dowolności. Wyprowadzenia R1 i R2 to uzwojenie rozruchowe i w zależności od podłączenia zmieni się tylko kierunek wirowania silnika. Natomiast niepokoi mnie niska rezystancja uzwojenia rozruchowego,...
Szeregowe połączenie nie da pewności, czy jest taka pojemność , jaka jest napisana na obudowie , a to ma znaczenie. Utrata pojemności jest zjawiskiem spotykanym i wtedy trzeba założyć nowy z odpowiednią pojemnością kondensator.
Cewka zapłonowa ma dokładnie taką samą budowę, co cewka do dwubiegowego Rometa. Jedna cewka współpracująca z przerywaczem, druga cewka generująca wysokie napięcie na świecę zapłonową. Jak pisałem wcześniej, sprawdź przerywacz, kondensator i połączenia skręcane.
Czyli ten silnik można podłączyć w trójkąt tylko w takiej sieci 3-fazowej, w której napięcie międzyfazowe wynosi 230V? A także zasilić go z falownika zasilanego jednofazowo. Lub silnik z jednej naszej fazy (L-N) i dodać kondensator.
Połączenie kondensatora na regulację obrotów nie ma żadnego znaczenia. Jest to kondensator przeciwzakłóceniowy. Nie widać na fotografii do których zacisków dołączone są przewody od strony sieci i do których przewody od silnika. Proszę napisać to wskażę jak przełączyć.
Witam, Mam problem z poprawnym połączeniem silnika jednofazowego z kondensatorem. https://obrazki.elektroda.pl/2798508900_... https://obrazki.elektroda.pl/5513256300_... Najprawdopodobniej ktoś kiedyś źle go połączył i miał zwarcie i wyrzuca rozłączał bezpiecznik Czy poprawne połączenie to powinno być: U2 czarny kabel...
Widzę, że ktoś jest aktywny, więc może mi podpowie. Jak dobrać kondensator do silnika z alternatora. Połączenie alternatora w trójkąt i chcę go zasilić z transformatora od prostownika 40A. Wiem, że potrzebny jest kondensator ale jaki? Napięcie z transformatora 17-19V prądu przemiennego. Alternator o mocy 120A lub 60A bo nawijany podwójnym drutem, więc...
Straci około 1/3 mocy. Aby go zasilić z 230 v potrzebujesz zmienić układ połączeń na tabliczce silnika i dołączyć kondensator pracy. Chyba że jednak masz dostęp do tzw siły to tylko przewód należy wymienić.
Jaki kondensator zastosować żeby podłączyć ten silnik na 230 V? Rozumiem, że muszę zmienić połączenie na trójkąt. Tylko które końcówki uzwojeń połączyć ze sobą?
Ja bym połączył uzwojenie stojana i szczotki szeregowo . Obroty zmienisz odwracając połączenia szczotek lub stojana . Powodzenia. Andzrej
Rozkręciliśmy silnik i okazało się, że nie posiada wyłącznika odśrodkowego: http://obrazki.elektroda.pl/3532824600_1... http://obrazki.elektroda.pl/3803648200_1... http://obrazki.elektroda.pl/2977902100_1... http://obrazki.elektroda.pl/1660103700_1... http://obrazki.elektroda.pl/7777295200_1...
Przełącznik gwiazda/trójkąt się tu nie sprawdzi. Służy on do zmiany połączeń uzwojeń, ty musisz zastosować układ który zmieni napięcia zasilania przy różnych połączeniach silnika nie wspominając o dołączeniu kondensatora przy pracy na jednej fazie.
W jakiejś pralce spotkałem się z podobnym problemem. Winny był zimny lut na oporniku mocy w module. Tylko że tam był silnik komutatorowy. Może przekaźnik zmieniający obroty (zmienia połączenie kondensatora)?
Problem rozwiązany. Po zmierzeniu rezystancji okazało się ,że silnik posiada jedno uzwojenie robocze i dwa uzwojenia pomocnicze. Odpowiednie połączenie tych uzwojeń pozwoliło dokonać zmiany obrotów. Oczywiście , sposób przyłączenia kondensatorów został zmodyfikowany jak dla normalnego połączenia silnika z kondensatorową fazą pomocniczą.
Witam. Pierwszy jest kondensatorem pracy,zasilającym uzwojenie rozruchowe silnika. Pojemność 8 mikrofaradów, tolerancja pojemności 20%. Drugi podzespół to wejściowy filtr napięcia zasilania. 0.5 mikro pomiędzy wejściami + 2x 5n w szeregu, środkowe połączenie do masy+2x dławiki 1mikroHenr w torach głównych + rezystor 680k pomiędzy torami. Schemat połączeń...
Ta dioda jest po to, żeby w razie zwarcia zasilacza (na wejściu 7805) nie upalić tego 7805 ładunkiem z kondensatora na jego wyjściu. Nie wiem, czy jest istotna dla C2=0,1uF. Pytanie, czy zasilacz jest w stanie zapewnić minimum 8V podczas chwilowego przeciążenia przez silnik (zdarzają się). Jeśli nie, to zabezpieczeniem jest kondensator na wejściu 7805...
Natomiast co do schematu, to próbowałem go narysować tym cudownym narzędziem wbudowanym w elektrodę Zrób szkic jak jest połączony silnik przez te kondensatory do zasilania. Urządzenie jest raczej z tych "lepszych" więc mogą być zastosowane "dziwne" rozwiązania (choćby silnik DC itp.). W sumie pogodziłem się z myślą wymiany na wszelki wypadek, skoro...
Płytka mogłaby wyglądać np tak: http://obrazki.elektroda.net/8_119869032... Widok od strony elementów, konieczne jest lustrzane odbicie. czerwone to zworki, niebieskie to elementy (rezystory, potencjometry, kondensatory), zielone to połączenie między dwiema płytkami. Układ jest sprawdzony i działa.
MPKS-20 2u0 K 400V 25/085/21 06/06 To jest napisane na kondensatorze, jutro narysuje jak to jest spięte, bo będziesz musiał odtworzyć całe to połączenie.
Sprawdź kondensator ,sprawdź połączenie na kostce silnika
Nastaw miernik na 20k omów i ze spokojem zmierz rezystancje pomiędzy wszystkimi czterema kablami wychodzącymi ze silnika. Jeśli omomierz nic nie wskaże trzeba szukać przyczyny, przerwy w uzwojeniach w środku silnika. Prawdopodobny schemat podłączenia tego silnika jest taki ( pomijam wyłącznik i kostką zaciskową): Dwa czarne kable połączone razem, tu...
Kondensatory robią jako obciążenie. Co prawda potrzebują głównie mocy biernej ale ta nie bierze się z niczego. Kiedy jest połączenie z siecią on dostarcza tej mocy. Proponuję na każdą fazę założyć przekładnik prądowy i oscyloskopem obserwować wartość i kształt prądu.
Połączenie silnika w gwiazdę to jest coś nie tak. Kondensator do niczego nie jest potrzebny. Wirnik trzeba przerobić na magnesy stałe.
Dziękuję za wyjaśnienie. A ciekawi mnie czy jest możliwość takiego silnika podłączyć na 230 V? Owszem jest, poprzez zmianę połączeń w trójkąt, bo wszystkie wyprowadzenia uzwojeń są dostępne i albo zastosowanie kondensatora pracy (ok. 50 µF) licząc się ze zmniejszeniem mocy silnika o połowę, albo zastosowanie falownika.
To jest silnik na napięcie 80 - 100V prądu zmiennego 50Hz , i nie ma nic wspólnego z hallotronami! W oryginale (Revox) był zasilany z odczepu uzwojenia pierwotnego transformatora sieciowego. Ze schematu wynika, że uzwojenie główne jest między żółtym a zielonym, więc może mieć niższą oporność. Oporności między szarym a pozostałymi końcami powinny być...
no nic o tym silniku nie wiem. nie mam właśnie tabliczki bo została oderwana. kosiarka to jakaś niemiecka stara z kondensatorem 12uF. a nie zdejmowałem połączeń bo silnik właśnie się spalił i ciężko jest to teraz zobaczyć bo wiele drutów jest luźno i widzę tylko jedno połączenie z trzeba drutami. to uzwojenie pracy mam łączyć na początku szeregowo ze...
Witam - brązowy wychodzący z silnika pompy ( 5 ) połączyć z białym kondensatora ( 4 ). Biały wychodzący z silnika pompy ( 6 ) z przewodem zasilającym . Niebieski wychodzący z silnika pompy ( 7 ) połączyć z przewodem zasilającym oraz z białym kondensatora ( 3 ) .
Witam. Stefan, to jest jeszcze starszy silnik, typ SZJFe 24b, kondensator według tabliczki znamionowej 180µF. Schemat połączeń jest taki jak podałeś. Rezystancje uzwojeń: -uzwojenie robocze około 1,5Ω; -uzwojenie rozruchowe około 3,5Ω. Pozdrawiam. Krzysiek
Witam. Silnik od pralki posiada kilka uzwojen , by po odpowiednim ich połączeniu uzyskać mniejsze(pranie) lub większe(wirowanie) obroty. Kondensator potrzebny jest do stworzenia tzw. pola wirującego, co umożliwia pracę silnika. Podsumowując obroty można zmienić przez odpowiednie przełączenia układu połączeń uzwojeń lub zmianę wartości momentu obrotowego...
Tak jak kolega wcześniej pisze (przewód powinien być połączony z bolcem w gniazdku) i do tego kondensator 20µ/400V na zaciski U-Y. Zmiana połączenia jak na schemacie spowoduje zmianę kierunku obrotów.
podejrzewam, że kierunek wirowania jest na stałe ustalony przez wewnętrzne połączenie uzwojeń. Widziałem podobne połączenie w pilarce stołowej, uzwojenia połączone wewnętrznie a czwarty przewód to był wyłącznik termiczny który odcinał połączenie cewki podtrzymania włącznika.
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem odpowiedź. Jedynie co nasuwa mi się na myśl to skojarzenie połączenia uzwojeń silnika w trójkąt, zasilając go z sieci 1f 230V. Tego typu połączenie przytoczyłem w w/w obliczeniach.
Jakiej wartości podłączyłeś kondensator?
Mogę się mylić, ale słyszałem że silniki 1 fazowe klatkowy z kondensatorem rozruchowym, to po prostu silnik 3 fazowy, który ma dodawany kondensator rozruchowy, który przesuwa fazę na trzecim przewodzie.
Witam, kupiłem używany silnik, motoreduktor jednofazowy. Kręci się w lewą stronę. Potrzebuję przerobić połączenie, aby kręcił się w prawą stronę. Czy możecie mi podpowiedzieć, jak to zrobić? https://obrazki.elektroda.pl/6274193000_... Zmieniłem blaszki W1V2 i V1U2 na poziomo, czyli U2V2 oraz V1W1 - obroty się zmieniły, ale silnik kręcił...
Silnik ma tylko dwa uzwojenia; - ok 1,3 Ohm - ok 2,8 Ohm Połączenie do sieci jest jak na obrazku. http://obrazki.elektroda.pl/8807805900_1... Tabliczka http://obrazki.elektroda.pl/4584801800_1... Objaw jest taki: - jeśli połączone są punkty A z B (kondensator) to silnik startuje ale buczy głośno i po kilkunastu sekundach...
Witam. Kupiłem napęd do bramy przesuwnej jak w temacie, bez sterownika - sam silnik z przekładnią w obudowie. Chce do niego dorobić sterowanie na przekaźnikach. Co mnie interesuje, to jaki powinien tam być kondensator i jak to podłączyć aby chodziło prawo lewo. Oraz która żyła z silnika "jest od czego"? Mógłby mi ktoś narysować albo opisać schemat połączenia...
Z tym sobie poradzę, jeżeli jednak już to będę miał, to gdzie wpiąć kondensator, oraz zasilanie? Oraz co może być następstwem złego połączenia? Uszkodzenie silnika, kondensatora?
Przydałby się jeszcze kondensator np. 100nF równolegle z silnikiem. To broń obosieczna. Może on zmniejszyć zakłócenia generowane przez układ w momencie wyłączania prądu tranzystorem lub z powodu komutacji (choć przy prawidłowym umieszczeniu elementów i doprowadzeń niezbyt wiele). Ale zwiększa także (czasem znacznie) ilość tych zakłóceń generowanych...
Uzwojenia należy połączyć według schematu. Biegunowość kondensatora nie ma znaczenia. Aby zmienić kierunek wirowania silnika należy połączyć Z2 z U2 oraz Z1 przez kondensator C z U1.Poniżej przedstawione są zdjęcia połączeń w puszce zaciskowej silnika dla dwóch kierunków połączeń. Stąd wniosek, że przy wymianie kondensatora rozruchowego zostały zamienione...
A co mi daje połączenie równoległe? Może ktoś zaproponować jakieś rozwiązanie?
Sprawdż kondensatory i ich połączenia z silnikiem. Może któryś z kondensatorów "przebity", albo połączenia raz łączą, a raz nie.
To jest typowa zwykła pompa z pływakiem Dodano po 30 Temat rozwiązany :) podłączyłem metodą prób i błędów i silnik pracuję oto schemat podłączenia: http://obrazki.elektroda.pl/4588248200_1... 1. Żółty z silnika z niebieskim od zasilania. 2. Brązowy z silnika z brązowym z zasilania oraz kondensator kabel niebieski. (połączenie trzech...
Z tabliczki wynika że jest to zwykły silnik trójfazowy . Z połączeń tych przewodów mi się wydaje że ktoś go spiął z kondensatorem na 1f, ale nie widać kondensatora (prosimy o większe zdjęcie całości) Ten schemat co podałeś wydaje mi się że nie dotyczy tego silnika i jest on gdzieś znaleziony w internecie. Prosimy o więcej opisu, co jest skąd i zdjęcia
tos18 - Sprawdziłem ten link co podesłałeś i przyszło mi do głowy jeszcze jedno pytanie, czy przy połączeniu silnika trójfazowego na jedną fazę są potrzebne 2 kondensatory, rozruchowy i roboczy ?
Bez dodatkowego kondensatora rozruchowego ten silnik będzie slaby przy starcie, a i trafność doboru wartości kondensatora roboczego powinna być potwierdzona pomiarem prądu silnika, który przy połączeniu na 230V straci 1/3 mocy.
Współczynnik mocy cosϕ zamień na tangensa. A tgϕ=Q/P. W tym przypadku uzyskasz moc bierną wymagającą skompensowania. Na podstawie tego wyliczysz reaktancję kondensatora (Uc=230V bo połączenie w gwiazdę) i potem pojemność.
Nie jestem też fajnym specjalistą, ale ten duży czip wskazuje na połączenie modułu z autem poprzez magistralę danych. S526D to czujnik Hola, odczytuje dane z wału silnika i przetwarza je na impulsy. W ten sposób mikroukład określa, czy silnik działa, czy nie. I nie tylko. Jeśli wszystko dobrze rozumiem, to w naszym przypadku silnik nawet nie drga. A...
Witam. Silnik ten jest klatkowy z kondensatorem pracy. Posiada dwa uzwojenia fazę główną (rezystancja mniejsza)i fazę pomocniczą (rezystancja większa). Fazę główną przyłącza sie do napięcia 230V.Natomiast fazę pomocnicza też przyłącz sie do napięcia 230V ale w szereg włącza sie kondensator. Zmiana przewodów początku z końcem którejkolwiek z faz daje...
1. Zasilając silnik w układzie trójkąta zasilam tylko jedną (dowolną) fazą podłączoną jednocześnie do 3 zacisków - czy tak? Nie. Silnik nie ruszy na jednej fazie. Można ewentualnie dołączyć kondensator ale wtedy moc silnika spadnie. Co do punktu 2 - moc a zarazem moment się nie zmieni zakładając, że zasilisz z go 3 faz 230V przy połączeniu w trójkąt...
Witam. Szlifierka jest napędzana silnikiem jednofazowym z kondensatorową fazą rozruchową (ewentualnie jest to jeszcze faza pomocnicza pracy). Wirnik nie może się uszkodzić elektrycznie. Uszkodzenie jest w fazie rozruchowej. W pierwszej kolejności wymień kondensator. Objawy wskazują na przebicie. Dodatkowo sprawdź połączenia. Jeśli to nie da efektu,...
W silniku jest więcej połączeń w którym są 3 druty? Nie, to jest jedyne takie połączenie. Lub silnik posiada uzwojenie "dwa obwody równoległe" i będzie ciężko go przełączyć. Wtedy do gwiazdy musiałoby być dołączone sześć wyprowadzeń. Powiedzmy że stare wyprowadzenia to U, V, W a nowe to U1, V1 i W1. Połączyłem U1 z V, V1 z W, W1 z U. Jeżeli U i U1...
Łączyłem kiedyś wujkowi taki silnik. Silnik nówka, ale zabrał się za zmianę obrotów i efekt był taki że połączył po swojemu i kondensator eksplodował. Szukałem wtedy zdjęcia na internecie tego silnika i droga dedukcji, prób i błędów udało się to jakoś połączyć i w sumie chodzi do dziś. Jest więc szansa że silnik przeżył. Niemniej tak jak mówi przedmówca-połączenie...
witam zrobiłem tak jak na obrazku wyżej i ku mojemu zdziwieniu silnik zaczął wydobyć dźwięk bzyczenia próbowałem obrócić wał lecz strasznie ciezko szedł w jedno jak i w drugą stronę ale silnik mimo to nie ruszył robiłem odstępy krótkie po około 6-10 sekund aby go nie spalić macie jeszcze jakiś pomysł co jest nie tak ? po odłączeniu jakieś 3 sekundy...
Poszukuję schematu Pralki Polar PS 633P a konkretnie chodzi mi o połączenie silnika elektrycznego, kondensatora i zasilania, za pomoc z góry dziękuję
Objaw typowy dla uszkodzonego kondensatora, ale mogą byś jeszcze połączenia (zagniotki, konektory) i ewentualnie uzwojenie do którego ów kondensator jest podłączony.
Kondensator może być. Masz przeżarte ścieżki na druku przez wylany elektrolit z kondensatora między gniazdem a układem scalonym. Lupa i zrób na nowo połączenia.
Połączenie zgodne z zdjęciem od pomocnego użytkownika.
To jest silnik z tabliczką zaciskową w amerykańskim standardzie NEMA. Sześć uzwojeń wyprowadzonych niezależnie na zaciski. Przy 220 V masz po dwa uzwojenia połączone równolegle ze sobą, układ połączeń w gwiazdę. Jest to silnik trójfazowy, przerabianie go na jedną fazę może okazać się nieskuteczne, wymaga odpowiedniego dopasowania pojemności kondensatora....
Styczniki normalne takie jak do silników trójfazowych z cewką na 220V (230V). Każdy stycznik może być z podtrzymaniem, nie musi być jakiś specjalny. Chodzi tylko o jego odpowiednie połączenie.
silnik połączenie kondensator silnik kondensator połączenie silnik połączenie kondensator schemat
wymiana grzałki polar lampka kodów usterek cerapur sterowanie
Kody błędów w Iveco Stralis 2011 460 km ECO Kod błędu P2293 w silniku 2.0 FSI - przyczyny i diagnostyka