Silnikiem steruje pewnie jakiś DSP, który posiada interfejs do komunikacji z płytą główną. Jeżeli masz pozostałe "bebechy" tej pralki możesz je połączyć jak było oryginalnie i spróbować podsłuchać komunikację.
połączenie zasilania z kondensatorem silnika pralki LUNA(od kostki silnika)wirowanie,obroty lewe,obroty prawe.
pralka Whirlpool AWE 4519/P nie wiruje. Szukałem rozwiązania problemu w necie i znalazłem informację, że może to być wina kondensatora rozruchowego. Raczej wina sterownika albo połączeń silnik-sterownik (niektóre pralki mają odczep na uzwojeniu stojana połączony oddzielnym przewodem).
Tak. Nie załączyłem schematu z urządzenia. https://obrazki.elektroda.pl/1320985000_...
Jest to błąd F06, błąd tachometru na silniku, do sprawdzenia cewka tachometru, magnes na osi wirnika, połączenia wiązki elektrycznej silnika, moduł
Tych szczotek już nie ma. Koniecznie je wymień. Przed wymianą sprawdź stan komutatora.
Sprawdź prądniczkę tachometryczną silnika i wszystkie jej połączenia, aż do modułu.
Witam . W pierwszej kolejności należy sprawdzić szczotki silnika (czy nie krótkie, lub zawieszone w szczotko trzymaczu). Następnie należy sprawdzić działanie tachoprądniczki (część zamontowana na końcu silnika z dwoma przewodami) na przejście multimetrem ustawionym na Ω. Po podłączeniu miernika ustawionego (V)przewody z wiązki odłączone, należy...
Sprawdź szczotki silnika, połączenia w jego kostce
Amica WMN 862 M jeden Indeco 940F1I i natabliczce jeszcze pisze A 4.0 W 85 A 2.0 W 320 drugi Sole TYP 20584.068 AC-El 350/14000 RPM Te 6 przewodów to 2 ze szczotek 2 z uzwojeń i 2 z regulatora obrotów
Sterownik, albo połączenie między silnikiem i sterownikiem.
Witam Z tymi szczotkami to jest tak : komutacja musi nastąpić w tzw neutalnym punkcie (osi) magnetycznym. Ponieważ główne pole magnetyczne wytwarzane przez elektromagnesy jest "zakłócone" przez pole powstałe od wirnika to ta oś też jest przesunięta o pewien kąt. Pozdrawiam
Sygnalizacja niewłaściwej pracy silnika. Sprawdź szczotki, połączenia, kostki, tachogenerator.
Kondensator 7.5 uF/400V masz? Bo schemat połączeń jest narysowany na silniku.
ok dziekuje wlasnie ten sma znalazlem to tl600 i nie wieidzialem czy to bedzie to samo dzieki one nie są takie same
Schemat połączeń na 3 stronie.
Ja bym połączył uzwojenie stojana i szczotki szeregowo . Obroty zmienisz odwracając połączenia szczotek lub stojana . Powodzenia. Andzrej
Po poprawieniu połączeń szczotki silnika pralka zadziałała.
Wpisz w wyszukiwarce "schemat pralki whirlpool",a wyświetli Ci się schemat silnika +połączenia kostki(połączenie wirówki,obroty prawe i lewe).Tylko podłączyć.
Do sprawdzenia szczotki silnika, ewentualnie stan połączeń obwodu sterowania silnikiem na pcb.
W pierwszej kolejności sprawdż połączenie silnika tj.kostkę nastepnie szczotki które trzeba wyjąć i zobaczyć jakiej długości są.
Błąd informuje o braku pracy silnika .Sprawdź połączenia silnika , prawdopodobnie jest przerwa w obwodzie silnika.
Regulacja obrotów takiego silnika bez sprzężenia z prądnicy tacho jest kłopotliwa - brak stabilizacji obrotów w funkcji zmian obciążenia. Podpowiedź - taki silnik można też zasilać prądem stałym. W linku dostałeś praktycznie wszystko co Ci potrzeba - trochę teorii i układ połączeń wraz ze schematem regulatora.
...Zdjałem pokrywę poruszałem wiązką kabli która biegnie do programatora i silnik ruszał - daleko do ideału (szarpanie) ale jednak ożył. Podczas wirowania wszystko jest ok - silnik gładko i płynnie wchodzi na obroty zadnych szarpnięć czy niedecydowania w którą stronę... Sprawdź ciągłość przewodów zasilających silnik i jakość ich połączeń, kostkę silnika...
Witam. Silnik od pralki posiada kilka uzwojen , by po odpowiednim ich połączeniu uzyskać mniejsze(pranie) lub większe(wirowanie) obroty. Kondensator potrzebny jest do stworzenia tzw. pola wirującego, co umożliwia pracę silnika. Podsumowując obroty można zmienić przez odpowiednie przełączenia układu połączeń uzwojeń lub zmianę wartości momentu obrotowego...
Witam! Mam problem z pralką GORENIE WA 982. Przestał chodzić silnik. Od czego zacząć, aby ustalić przyczynę tej usterki. Proszę o poradę i jakiś schemat połączeń silnika.
A jaka to pralka ? Kondensator jest zazwyczaj cały czas zasilany Jeśli chodzi o szybkość wirowania , można to regulować specjalnym układem sterującym (modułem) jeśli chodzi o kierunek to nie można ( konstrukcyjnie jest tak zbudowany, że pełna moc jest tylko w jednym kierunku , no chyba że dostaniesz się do połączeń silnika i je zmienisz)
Dzięki za pomoc. Silnik działa. Dodano po 59 Prawidłowe połączenie na pierwszym filmie.
Sprawdź połączenia między silnikiem a modułem istan kostki na silniku jak OK to wymontuj moduł i sprawdź czy nie ma wypalonych połączeń- często na przekaźniku.
(at)kenworth18 Fajnie poradziłeś 😂 (at)leonard40i4 To jest silnik trójfazowy - rezystancja jest identyczna pomiędzy każdą z par przewodów (połączenie wewnętrzne trójka / gwiazda). Uszkodzony silnik i tyle.
sprawdź oporność uzwojeń sprawdź czy połączenie kostki slnika ma ciągłóść (podczas wkładania kostki wysuwają się wtyki)!!!! napięcie wychodzące z programatora na silnik
Przeanalizuj połączenia w programatorze i w falowniku. Ustal "masę" a potem pozostałe sygnały. Pomierz. Coś może się wyjaśni.
Sprawdź prądniczkę tacho, kostkę silnika, połączenia silnik-moduł.
A tacho , połączenie silnika z programatorem , programator ?
Witam. Błąd F06 oznacza problem z prądniczką tachometryczną, bądź brak ruchu silnika. Jeśli pralka w ogóle nie obraca bębnem i nie słychać pracy silnika, należy sprawdzić połączenia w kostce silnika, przewody do modułu, przekaźniki silnika na module. Warto sprawdzić czy na silnik podawane jest napięcie. Jak zachowuje się na programie wirowanie, bez...
Witam kolego podłącz silnik na (krótko),a upewnisz się czy uzwojenia są sprawne.Kolega wiertacz podaje Ci stronę gdzie znajdziesz schemat połączeń silnika pozdrawiam
Wszystkich par tzn 1,2 1,3 1,4 itd ? Tak, wydaje mi sie, że motor pochodzi z szajssunga, pierwszy prawdopodobnie będzie masą. sprawdź jego połączenie do obudowy motoru.
Sprawdź też jakość połączeń w kostce silnika.
Zawsze pali elementy na programatorze już wiele takich naprawiłem,po naprawie programatora konieczne jest wycięcie kostki instalacji pralki do silnika i połączenie bezpośrednio pojedynczymi konektorami żeńskimi do kostki silnika o ile i ona nie uległa wypaleniu.
Jedna warstwa jest twardsza, a druga bardziej miękka. Taki połączenie daje lepszy styk do komutatora, mniejsze iskrzenie. Założenie innej szczotki, może powodować silne iskrzenie, nadmierne grzanie, wytarcie komutatora w szybkim czasie, czyli uszkodzenie silnika i / lub elektroniki.
sprawdzić prądniczke tacho w silniku ,połączenie elektryczne silnik/moduł, a następnie tranzystor w module.
Na drugim rysunku który załączyłeś jest wszytko dokładnie narysowane. Zasilanie podajesz przykładowo na zaciski 5 i 8 a mostek dajesz między 9 i 10 lub dla mniejszej prędkości obrotowej między 9 i 1. Jak chcesz zmienić kierunek obrotów zamieniasz miejscami 8 z 9 . A zabezpieczenie możesz dać w szereg z tymi połączeniami .
Witam do sprawdzenia szczotki silnika oraz moduł połączenia na druku . Pozdrawiam .
Do sprawdzenia silnik - szczotki, kostka, jakość połączeń, jeżeli to jest Ok, do sprawdzenia moduł - ciągłość połączeń, zimne luty itd.
Witamy F4 oznacza uszkodzony silnik. Dokładniej brak sygnału z tachogeneratora do modułu sterującego. Może być uszkodzony tachogenerator na silniku, albo połączenia elektryczne między tachogeneratorem i modułem sterującym. według instrukcji F4 oznacza uszkodzony silnik. Zazwyczaj w takim przypadku jest wymieniany silnik.
witam załączam małą rozpiskę połączeń silnika ale w twoich pomiarach nie zgadzają się sumy oporności uzwojeń sprawdż to jeszcze raz
No i wiadomo że tak będzie bo skoro rezystancja inna to i inne napięcia podaję tacho a więc i pralka interpretuje to jako inne obroty silnika. Nic w tym dziwnego nie widzę, więc elektronik nic nie pitolił tylko był słuch przytkany albo połączenie z bazą zerwane w tym czasie.
Ponadto pomierzył bym jeszcze triaka sterującego silnikiem, skoro motor wyrywał się na obroty, no i oczywiście wyżej wspomniane 2 przekaźniki i naprawa połączeń.
Mam kable niebieski, żółty, czerwony. Na kostce gdzie są wpięte są oznaczone niebieski V/Z, żółty U, czerwony W. Kiedy podłącze niebieski na masę do obudowy a pozostałem dwa pod kabel sieciowy i włączę do sieci do silnik nie chodzi tylko słychać taki dźwięk jakby nie mógł ruszyć. Jeżeli nie podłącze niebieskiego na masę jest to samo. Jak powinno wyglądać...
A co myślisz o połączeniu dwóch silników od pralki 48 żłobków i magnesy 25x10x5. N48 Ponad 10cm wirnika będzie
Witam. bE błąd sterowania silnika może być problem na module z triakiem sterującym silnikiem,sprawdź taho połączenie kostka silnik - moduł i przewody silnik -moduł.
Podmień tacho.Sprawdź kostkę przyłączeniową silnika oraz połączenie tacho przy module.
Witam Według serwisówki to: Błąd F06 Błąd tachometru silnika napędowego Urządzenie sterujące nie może prawidłowo określić szybkości silnika (Kilka razy) dlatego pralka zostaje wyłączona. Jeśli ten błąd występuje podczas fazy wirowania, to drzwiczki zostaną odblokowane po zatrzymaniu się bębna. Potencjalne przyczyny -sprawdzić połączenia wiązek przewodów...
Sprawdź połączenie silnik moduł , Sprawdzałeś silnik po za pralką (podłanczałeś go na krótko ? )
Zacznij od sprawdzenia połączeń w kostce silnika
na silniku każde połączenie w kostce względem uziemienia nie wykazuje oporności???
Sprawdź połączenia elektroniki sterującej silnikiem.(szczotki sprawdzałeś ? )
Robisz to w taki sposób: https://youtu.be/P3bokh-OjBg?si=PcToCH9H... Oczywiście po dotarciu i przed wymianą szczotek należy wydmuchać silnik z pyłu węglowego powstałego ze zużytych szczotek bo potrafi on w połączeniu z wilgocią uszkodzić silnik lub moduł sterujący pralki. Szczotki dobierasz po numerze serwisowym pralki: 1140297. Tu masz dobre jakościowo...
Zdecydowanie 6i7. Dodano po 3 Typowe połączenie pralki Frania tylko w starych silnikach zamiast kondensatora był wyłacznik odsrodkowy.
silnik pracuje? Sprawdź czy nie spadł pasek. Następnie szczotki w silniku, połączenie silnik-programator. Zresztą temat przerabiany miliard razy;) Pozdrawiam
Silnik prawie taki sam.Układ połączeń bez zmian. Możesz go wykorzystać do tego silnika.
Zbiornik w tej pralce wyciąga się od góry. Aby dostać się do środka musisz zdemontować blat oraz pokrywę z tyłu pralki. Z dołu demontujesz wszystkie połączenia hydrauliczne, silnik, koło pasowe, amortyzatory i wiązki przewodów. Z góry demontujesz dozownik wraz z elektrozaworami, maskownicę, wszystko co przeszkadza w wyjęciu zbiornika. Nie zapomnij o...
Sprawdź (a najlepiej popraw pomarańczowy przewód) połączenia w kostce silnika.
Podejrzewam, że bez dostanie się do połączeń wewnątrz silnika nie zmienisz kierunku wysokich obrotów. Uzwojenie główne ma inną oporność niż uzwojenie pomocnicze. Jak podasz napięcie sieciowe na pomocnicze, to je spalisz.
zrób proszę zdjęcie przewodów które wychodzą z obudowy (tak bardziej po lewej) bo nie widzę ile ich tam jest i jak ewentualnie są połączone. Ogólnie chodzi o to aby szczotki były połączone szeregowo z uzwojeniem stojana. Jeśli będziesz potrzebował, aby silnik ten kręcił się w drugą stronę to po prostu zamienisz miejscami wsuwki przy szczotkach. Najprawdopodobniej...
wygląda na to że coś nie ma dobrego styku może programator nie łączy posprawdzaj połączenia silnik programator moduł
Już sobie odpowiedziałeś nagrzewają się mocno i dlatego się topią , a nagrzewają się bo jest to grzałka , (czyli płynie dosyć duży prąd )na złączkach jest gorsze połączenie (luźne złączki)
Sprawdz prądniczkę tachometryczną.Rezystancje różne.Sprawdz,czy nie ma zwarcia,albo przerwy.Sprawdz połączenia na kostce silnika.
Zresztą widziałem już wiele pralek na zabezpieczeniu 10A i nic złego się nie działo nawet jeśli na tym obwodzie była włączona jeszcze jakąś drobnica Zmierzenie prądu w czasie podgrzewania wody i startu silnika wiele wyjaśnia. Dodam że pralki mają grzałki różnej mocy dlatego tez to że kol. widział nic nie znaczy. Proszę wziąć pod uwagę cytowane zdania...
Sprawdź prądniczkę tacho na silniku połączenia od tacho do modułu, zobacz czy magnes tacho nie jest poluzowany, obejrzyj moduł czy nie ma wypaleń, zimnych lutów itp..
Poszukuję schematu Pralki Polar PS 633P a konkretnie chodzi mi o połączenie silnika elektrycznego, kondensatora i zasilania, za pomoc z góry dziękuję
Jakie oporności wychodzą po przyjęciu jako wspólnego wyprowadzenia przewodu czerwono-białego . Jeśli zmniejszy się oporność uzwojeń wolnoobrotowych i uzwojenia pomocniczego to właśnie on jest wyprowadzeniem wspólnym . Reszta połączeń pozostaje bez zmian . i wówczas podłączenie silnika przedstawia się tak jak w załczniku .
Błąd wskazuje na problem z silnikiem pralki. Sterownik nie wykrywa połączenia z silnikiem i stąd brak reakcji przycisku start.
Sprawdzić przewody z modułu do silnika, połączenia w kostce silnika i czy uzwojenie stojana nie ma upływności .
Z braku zainteresowania temat do zamknięcia.
Zasilanie do białego(ten na górze) i do niebieskiego obok. Dodatkowo pomiędzy niebieski i czerwony podłącz kondensator. Jest to połączenie na obroty szybkie, czyli 2800/min.
Ten temat już był.Po co zakładasz nowy? Silnik i jego połączenia do sprawdzenia.
Witam, Chciałbym sie podpiąć do tematu. Tak, jak koledzy powyżej, mam problem z tą samą pralką. W pralce nie obraca się bęben. Po sprawdzeniu w menu serwisowym wyskoczył błąd 0417 co świadczy prawdopodobnie o uszkodzonym silniku. Sprawdziłem połączenia wszystko jest ok. Napięcia zasilające dochodzą, wiązka od sterowania również jest sprawna. Wyciągnąłem...
Błąd F 06, sprawdź prądniczkę tacho na silniku i jej połączenia w kostce silnika, szczotki silnika.
Może najpierw zmierzę na wtyczce silnika po zatrzymaniu się pralki i wyświetleniu F06 czy jest zwarcie stojana i czy szczotki maja połączenie z komutatorem na wtyczce w sposób jaki opisałeś, żeby upewnić się ze bezpiecznik rozwiera połączenie? Wypadało by sprawdzić czy do silnika dociera te 230V aby mógł pracować mogę to zmierzyć na wtyczce?
Witam. Sprawdź silnik ,szczotki ,połączenia kostki,brak komunikacji silnik - moduł :cry:
Przypływ geniuszu rzeczywiście był - dobrze narysowałeś. Ja pisałem w ostatnim poście o sposobie połączenia uzwojeń w silniku.
Witam! Trzeba jeszcze raz sprawdzić wszystkie połączenia . Blokada drzwiczek dobrze zalożona?
Taki układ kontrolek oznacza błąd tacho silnika - zawrcie lub przerwa. Ja stawiam na jakiś problem z połączeniami. Może szczotki? Przegląd złączy napewno nie zaszkodzi. Kolega Bleble był szybszy...
http://obrazki.elektroda.net/22_12131323... http://obrazki.elektroda.net/22_12131323...
Przeczytałem kilka tematów na temat rolet i może podepnę się pod ten. (at) dni temu kupiłem ładne używane rolety z napędem ręcznym. Mam zamiar zamontować je w wiacie przed domem na jednej ścianie. Myślałem nad napędem elektrycznym i wykorzystaniu do tego silnika od pralki automatycznej. Wolne obroty lewo/prawo. Połączenie silnika z roletą tak jak w...
Na początek sprawdź połączenie na odcinku silnik - moduł. Mogła kostka połączeniowa do silnika poluzować się .
F06 to właśnie ten magnes, a dokładnie to błąd tacho. Na kostce silnika dwa najcieńsze przewody (powinny być czerwone) podłączając woltomierz AC i energicznie kręcąc wałkiem generuje się od 1 do kilku wolt. Samo tacho jest na silniku po przeciwnej stronie koła pasowego. Sprawdź połączenia na module i zimne luty. A szczotki jakie są długie?
nie ma czujnika wibracji, o równomiernym rozłożeniu prania moduł "wie" od tachometru znajdującym sie na osi silnika głównego((stały równy przyrost napięcia w określonym czasie) spróbuj przejrzeć moduł, jakość połączeń, silnik, kostkę połączeniową silnika, tachometr
Witam ponownie. Pralkę udało się naprawić. Tylko do końca nie wiem co było przyczyną. Wychodząc z założenia, że nie da się już bardziej pralki popsuć i będąc raczej pogodzonym z zakupem nowej zabrałem się za większe majsterkowanie: 1) Biorąc pod uwagę pojawiające się sugestie o ew. zimnych lutach w module pobawiłem się lutownicą i przeleciałem wszystkie...
Witam. Problemem okazały się połączenia na samym silniku. Nadpalił się jeden zwój silnika, aby go zauważyć trzeba było odkręcić plastik, który jest przykręcany do silnika i pod tym plastikiem, są szybko złączki, które się upalają, bo uzwojenie silnika jest ALUMINIOWE . Ja zakupiłem topnik, do lutowania aluminium i wywaliłem WSZYSTKIE szybko złączki...
Weź miernik i szukaj połączeń inaczej się nie dowiesz.
No dobrze to zaczynamy od nowa. 1.Moduł doprowadziłeś do stanu pierwotnego(i działa). 2.Silnik na rewersach działa prawidłowo(oporność taho 324Ω i napięcie uzyskuje bo działa na rewersach). Najprawdopodobniej przez nadmierną dociekliwość z modułem jeszcze coś zepsułeś. Teraz co masz zrobić. 1.Sprawdzić poprawne połączenie modułu z przewodami. 2.Przedzwonić...
regulator ten z aukcji nr 7146863759 To jest prosty regulator fazowy z diakiem jako elementem wyzwalającym triak. Przy znacznym udziale indukcyjności w obciażeniu (silnik) może nie działać prawidłowo. a podłączone jak na zdjęciu Szło mi o połączenie silnika. Używasz pełnego uzwojenia stojana czy jego części?
Połączenie silnika w gwiazdę to jest coś nie tak. Kondensator do niczego nie jest potrzebny. Wirnik trzeba przerobić na magnesy stałe.
Pralka już wiruje. W "moim przypadku" przyczyną usterki okazał się przewód wirowania kostki silnika ["od strony" pralki nie od strony silnika] - brak połączenia.
Sprawdż pompę spustową i połączenia do niej i szczotki w silniku . Powodzenia
Cześć wygląda to na programator ale posprawdzaj połączenia na silniku. Schematy znajdują się na elektrod.pl Jarek
Frania była produkowana w klasie podwójnej izolacji https://obrazki.elektroda.pl/2119929900_... http://www.forumsep.pl/viewtopic.php?p=7... https://obrazki.elektroda.pl/6487809000_... Jak pamiętam silnik był mocowany na wkładkach izolacyjnych, jego metalowy korpus nie miał połączenia z "blacharką" pralki. Mocowanie...
potrzebuję scemat podłączenia silnika do starej pralki PS bio
połączenie silnika pralki polar połączenie pralki suszarki schemat pralki silnika pralki
przykładowe programy atmega wyświetlanie obrazka excel pompa wspomagać renault laguna
spawarka uc3825 zmywarka zanussi
Naprawa uszkodzonego wyświetlacza: LCD, OLED, LED Schemat wtyczki skrzyni biegów ZF 6HP19 - opis pinów