Około 26 to dobry wynik na ten silnik . Na 1 i 4 zrób próbę olejową i zobacz czy ciśnienie wzrośnie, wtedy będzie wiadomo gdzie szukać przyczyny spadku kompresji.
Panowie wytłumaczy ktoś jak taką próbę olejową zrobić?? wlej olej do cylindra tak zeby osadzil sie na scianie tulei a nie w komorze zawirowania rusz silnikiem 1 obrut zeby rozprowadzic poczym zmierz sprezanie
Zobacz czy nie zatkana odma , a jak dymi na niebiesko to pierścienie lub uszczelniacze zaworów do wymiany. Zrób próbę olejową będziesz wiedział więcej.
Przy takim przebiegu by nie brał by oleju na pewno , Sprawdź czy masz wycieki,podjedź do jakiegoś mechanika na sprawdzenie kompresji i próbę olejową i wszystko się wyjaśni Pozdrawiam
No to niech zrobi próbę olejową :) Nie wiem jak jest w tym silniku, ale w wielu modelach można łatwo i szybko sprawdzić uszczelniacze na zaworach. Może się okazać, że właśnie jeden nie trzyma i podaje olej. Jeśli okaże się, ze to uszczelniacz - to zrobi na miejscu niewielkim kosztem.
Człowieku, są silniki bezkolizyjne, a ja nie mam w głowie katalogu, aby stwierdzić czy akurat ten silnik jest czy nie jest kolizyjny :/ . "Zapłonu tu raczej nie przestawisz - jedynie może dojść do uszkodzenia klina na wale korbowym." - no oczywiście że da się przestawić zapłon, wystarczy delikatnie przesunąć cewkę wyzwalającą i już masz zapłon przestawiony....
Witam, VW Polo IV 1.4 16v BKY 2005 Zmierzyłem wczoraj kompresje na ciepłym silniku i zrobiłem próbę olejową (8ml), wyniki jak interpretować ten wynik i różnice po 3 latach: - 1,2,4 cylinder przyjąć, że mają teraz zbliżone parametry, po próbie olejowej też, czy jednak 4 vs 1&2 to już duża różnica :?: - Najmniej to 12 Mój plan: - Xado Antykoks Anticarbon...
(at)mrv4 Nie, nie robił próby olejowej ani nie zakładał kamerki. Zaproponował wpuszczenie pianki do cylindrów, która rozpuszcza nagar, i nowe świece, bo stare były różne. Zaproponował, żeby pojeździć z 500/1000 km i zobaczyć jeszcze raz ciśnienie, ewentualnie ubytki płynu lub oleju. Zastanawiam, może warto zrobić próbę olejową w celu wykluczenia nieszczelnych...
sprawdził kompresję na cylindrze 1 i 4, podczas kręcenia na sucho kompresja jest (okolice 12 barów) natomiast na odpalonym silniku nie chodzi ten 1 cylinder i kompresja raz jest, a raz jej nie ma (okolice 3–4 bary) A jak do tego doszedłeś ?Bo albo czarami i wróżbami albo tym WPS500X ?? Jakaś ta diagnoza niewiarygodna. ale może warto coś jeszcze sprawdzić?...
W zasadzie tak bo 1.6 miały slaba konstrukcja 3 pierścienie olejowego który się często zapychał nagarem i nie pracowałem. Sam cylinder może być ok ale pierścienie nie.
dobierane od innego silnika.Według katalogu Mahle to pochodzą od F.Ducato. Może tu jest problem. Jeżeli średnica nie zgadza się 0.2 mm, to trochę potrwa zanim się to dotrze. Nie znam tego silnika. Ale stopień sprężania nie przekracza pewnie 15. Kompresja pewnie będzie oscylowała między 15 a 20 atm.
Nowe tuleje mahle z tlokami Tuleje i tłoki mierzone przed montażem? Zawory po docieraniu sprawdzane na szczelność? Próbę olejową robiłeś przed demontażem i po naprawie?
Więc po kolei. Jeżeli chodzi o wpis o braniu oleju, to on nigdzie nie wyciekał. Silnik nie turbo, tylko zwykła wolnossąca jednostka Opla, silnik suchutki, głowicę ściągałem bo zupełnie zniknęła kompresja na jednym cylindrze, winowajcą okazał się wypalony zawór. Gumki na zaworach, ciasne i elastyczne, a przy szybszej jeździe szło do 1,5L oleju na 1000km,...
Zmierz może ciśnienie sprężania na zimnym silniku. Wiadomo szczelność zawory, tłok, pierścienie - zapewniają pasowność, siła otwierania pierścieni, owalność cylindra, owalność tłoka, smarowanie powierzchni cylindra/pierścieni, ciśnienie nad tłokiem (rozpiera pierścienie i dociska je do rowków i dociska zawory do przylgni), temperatura itd... Wygląda...
Często jest tak ze po remoncie głowicy bierze olej.Zrób próbę olejową i zobacz czy ciśnienie wzrosło i o ile.
(at)78db78 nie wlałem normalne paliwo Dodano po 1 (at)78db78 próbę olejową czyli? Kompresja dobra.
Zrób próbę olejową i będzie wiadomo czy góra czy dół.
Zrobił(eś) próbę olejową przy pomiarze kompresji?
Próbę olejową zrób.
Próbę olejową robiłem i sprawdzałem szczelność zaworów wydechowych. Do sących niechciało mi się demontować kolektora. Po zalaniu olejem było ok 20/skala się skończyła i dlatego skłaniałem się na wytartą krzywkę zaworową (zbyt małe otwarcie zaworu)
Zrób próbę olejową by sprawdzić czy to pierścienie czy zawory, ale bardziej obstawiam pierścienie.
Próbę olejową z tego co pamiętam to chyba robił. Czyli samo wymienienie pierścieni niekoniecznie rozwiąże problem? :/
Dla czego próbę olejową nie ma sensu robić?. nie wykryje padniętych zaworów, olej posmaruje przylgi i dociśnie grzybki zaworów. Po zawodach, zawory które będą podbijane w czasie pracy silnika na oleju są szczelne, w tłokach trzeba wypalić dziury żeby próba olejowa coś dała. Do silnika 2 suwowego tak, 4 suwowy nie. Wiem że ujawnią się zwolennicy tej...
Dołączę się w takim razie do tematu. Może dla potomnych będzie. Pierwsze pytanie to czy wypadanie zapłonów może być spowodowane uszkodzonymi hydropopychaczami? Sprawdziłem wszystko co można było sprawdzić. W komputerze zero błędów, przez dwa tysiące km zero błędów... Zdejmowałem głowicę i były wymieniane tuleje zaworowe bo jedna była lekko uszkodzona....
Gazu nie ma a kompresja na ciepłym silniku nie sprawdzana jeszcze brak czasu dzisiaj sprawdzę po południu wykonam też próbę olejową Dodano po 1 Zastanawia mnie dlaczego na ciepłym pracuje idealnie i można nim cały dzień jeździć i brak błędów
1 Jedz na próbę olejową do mechanika wyjdzie co dokładnie mu dolega. 2 To zależy co jest do zrobienia ale jak to mówią "Panie to nie są tanie rzeczy" 3 Zależy ile będziesz chciał nim pojeździć Dużo taka próba olejowa kosztuje? Tak orientacyjnie taka wymiana pierścieni ile z 1,5k ? To i tak będzie jego 1/3 wartości.. No będę chciał co najmniej trzy,...
Zrobić próbę olejową i wszystko będzie wiadome.
Masz czym zmierzyć ciśnienie sprężania? Po opisie można podejrzewać upalony zawór, ale to tylko gdybanie, zmierz ciśnienie sprężania, zrób próbę olejową i zdaj relację.
Cisnienie sprężania mierzy się na zimnym silniku.Zaniżone ciśnienie na jednym cylindrze może być spowodowane nieprawidłowo wyregulowanymi luzami zaworów ,podpalonymi zaworami,zapieczonymi pierscieniami.Najlepiej to sprawdzić przez próbę olejową.Przedostający się olej do układu chłodzenia może być spowodowany uszkodzoną uszczelką głowicy. Proponuję...
Wracamy do tematu po miesiącu nieaktywności na elektrodzie. Z nowości: Wymieniłem nastawnik pompy (wypłukany rozpuszczalnikiem nitro i przeczyszczony pędzelkiem). - Nastawnik pochodził z takiego samego silnika, też z omegi, ale nie B tylko B-FL (2000r.) wygląda tak samo, oporności czujników i cewki pokrywają się z opornościami elementów oryginalnego...
Ciśnienie po dolaniu oleju do cylindrów wzrasta niewiele, czyli problem z zaworami a nie tłokami i pierścieniami. Widzę, że jesteś zorientowany w temacie i miałbym kilka pytań. Jeśli robimy próbę olejową i zakładamy, że zawory są szczelne, to o ile mniej więcej następuje wzrost ciśnienia? Robiąc próbę olejową ile dodajemy do cylindra oleju? - ja dodałem...
Witam robiłem właśnie próbę olejową w Accordzie jak w temacie. Problem samochodu polega na tym, że bierze ok. 1 L oleju na 1000 km. Niby te Hondowskie silniki lubią spalać olej, ale tutaj jest chyba trochę przesadzona ta wartość. Samochód jest własnością bardzo dobrego znajomego, więc nie chciałbym naciągać go na jakieś nie potrzebne koszta. Po rozgrzaniu...
Zrób próbę olejową , może pierścienie do wymiany.
Zmierz kompresję ,zrób próbę olejową i coś będziesz wiedział. Porada kolegi Lewek szkodliwa ,wypłuka Ci nagary zatka smok i nieszczęście gotowe.
Troszkę mało,czy mechanik robił próbę olejową ?.
O ile dobrze słyszę z tego nagrania to jest to dźwięk świadczący o niskim ciśnieniu sprężania. Na początek polecam zmierzyć pierwszy raz ciśnienie sprężania, wykonać próbę olejową i ponownie zmierzyć ciśnienie sprężania. Wyniki pomiaru podaj tutaj i będziemy myśleć dalej.
Zrób próbę olejową to się dowiesz.
Zrób próbę olejową wyjaśni czy wina głowicy czy pierścieni
Pomierzyć ciśnienie sprężania na cylindrach , jak trzeba to łącznie z próbą olejową , cudów nie ma. Jak to nie pomoże to zrobić próbę szczelności za pomocą sprężarki i końcówki wkręconej w miejsce świecy żarowej i osłuchać czy nie ma przedmuchów min. między cylindrami i do układu chłodzenia.
Przedmuchy świadczą o złym stanie technicznym silnika. Zmierz ciśnienie sprężania i zrób próbę olejową to się okaże czy ma czym dmuchać.
Witam , winne są pierścienie olejowe , mechanik zrobił test sprężania i próbę olejową i jednoznacznie stwierdził winne pierścieni na czwartym cylindrze . Mam do was pytanie , jaki jest koszt nowych pierścieni ? i czy najlepiej wymienić od razu na każdym tłoku ?
Witajcie! Ja tez chciałbym się pochwalić swoją konstrukcją. Otóż w garażu od jakiś 20 lat leżała jakaś stara butla od kompresora z wózkiem. Silnika nie było a sprężarka to pojęcia nie mam, jakby nie dawała ciśnienia w ogóle. Jakieś kilka lat wstecz w ręce wpadła sprężarka HS-17. Nie mając zbyt wielkiej wiedzy po prostu zamontowałem ją na butli i dałem...
.....Nie wiem za co się brać..... , proponuję zacząć od pomiaru ciśnienia w cylindrach. Wykonać w trakcie pomiaru próbę olejową ,pozwoli to zawęzić obszar poszukiwań co do feralnego cylindra-ów.
Co to znaczy masz słabe pierścienie?Bierze olej?Słupek jaki byś nie kupił to zawsze jest loteria.One wszystkie są tak wspaniałe jak igełki w ogłoszeniach zwane okazją. Oleju coś tam pobiera ale nie są to ogromne ilości, zrobiłem próbę olejową ze względu na uszkodzoną uszczelkę i chciałem zorientować się czy opłaca się naprawiać.
Czy mierząc kompresję robiłeś próbę olejową i ile wtedy wyszło? Sprawdzałeś szczelność zaworów? Czy końcówki rozpylaczy wystają ponad krawędzie głowic? Piszesz, że głowice były robione, pytanie co konkretnie było w nich robione, więc takie rzeczy należy sprawdzać
Odma to odpowietrzenie skrzyni korbowej,sprawdź ciśnienie sprężania jak koledzy wyżej pisali . Odkręć korek wlewu oleju ,zapal silnik jeżeli będą duże przedmuchy to zrób próbę olejową by stwierdzić czy pierścienie czy zawory.
Zrobiłem próbę olejową i ciśnienie na drugim i trzecim cylindrze wzrosło do 1 MPa. Co to oznacza? Oznacza że niższe ciśnienie było spowodowane pierścieniami/gładzią cylindra.
Może być to przyczyną. Przy pomiarze ciśnienia na tłokach wypadało by zrobić próbę olejową bo może być tyle oleju na cylindrach że się nim uszczelnia. Dostań się do przepustnicy i zobacz czy tam jest mokro. Olej bierze, ile?
Ja zawsze ustawiam dolot 0,05 mm, wydech 0,08 mm. To, że masz iskrę to jedno. Ale Twoja iskra może przeskakiwać w nieodpowiednim miejscu, albo może być za słaba. Trzeba odkręcić fajkę z przewodu WN, a następnie sprawdzić jaka jest jej fizyczna długość i jak w ogóle wygląda. Zalecam ostrożność, bo nie ma tam 12 V. Pomiar ciśnienia sprężania ma nam przybliżyć...
Sprawdź ustawienie zaworów bo maja duży wpływ na spalanie i pomierz ciśnienia w cylindrach, jeśli ciśnienie nie wzrośnie zrób próbę olejową i ponownie zrób pomiar ciśnienia, jeśli wzrośnie pierścienie do wymiany, jeśli nie wypalone zawory lub gniazda, co się zdarza jak jeździ się na gazie i nie reguluje zaworów
Trochę duży rozrzut z tymi ciśnieniami, zrobiłeś próbę olejową jeśli nie powtórz i podaj wynik. Na ile masz ustawione wtryski?, możliwe jest że źle zrobili z pompą jak ja regenerowałeś weź i wymień na gwarancji.
10 - 15 ml (lyzke stolowa), poczekac chwile az sie rozplynie na pierscienie i "wydmuchac" przed pomiarem cisnienia. Chodzi tylko o naolejenie pierscieni. Ok, przyznam się bez bicia - 2 razy robiłem próbę olejową 1wszy raz: około 8ml nie było żadnej różnicy - 10 bar, tak samo jak bez oleju. 2gi raz: 30 ml - skoczyło do 17 barów. Czy jest szansa, że...
kolego na uszkodzenie głowicy to nie wygląda Napisz czy grzeje się przy szybszej jeżdzie, czy są spaliny w plynie czy w płynie jest jakieś plamy (olej) słabszy silnik , ubywa oleju itp zawsze możesz zrobić mu próbę olejową
Wystarczy że zrobisz próbę olejową i wszystko będzie jasne. A tak na szybko to po nocy na zimnym silniku możesz go ostro raz wkręcić podczas uruchomienia patrz cały czas na tył auta i jak będzie chmura niebieskiego dymu to już będziesz wiedzieć, rada nie jest zgodnie z książką ale na szybko możesz się dowiedzieć. Temat rzeka jak już bierze olej trzeba...
Sprawdź sprężanie oraz zrób próbę olejową.
Dzięki bardzo.Czyli na tym 3 cylindrze jest mało?Może tak go przez to bujać na wolnych obrotach jak jest zimny?Zdaje mi się że te 5 barów różnicy pomiędzy pozostałymi cylindrami to jest duża różnica. Dodano po 4 I to ewidentnie czuć i widać z wydechu że to nie są spaliny oleju tylko ,nie spalanej dobrze ropy.Czy na tych 3 pozostałych cylindrach gdzie...
nom a robiłeś próbę olejową ?
Zrób próbę olejową ,będziesz wiedział więcej.
Jak chcesz robić próbę olejową jak masz płyn w cylindrach... używaj go dalej to już nie będzie ratunku dla tego silnika.
To może podpowiedz temu "mechanikowi" że może by najpierw zmierzyć luzy zaworowe czy czasem się któryś zawór nie podparł, jeśli tu będzie dobrze to można zrobić próbę olejową by móc bardziej określić czy słaba kompresja jest związana z pierścieniami czy też wypalonym gniazdem zaworowym, można też zajrzeć do cylindrów endoskopem i powinno być widać czy...
Po prostu ciśnienie na dwóch cylindrach wynosiło około 6bar, przeprowadziłem próbę olejową która pomogła stwierdzić czy wina leży po stronie zaworów czy pierścieni i okazało się, że to wina pierścieni i dlatego zostały one wymienione.
Dzięki wielkie po wypłacie odrazu stawiam do szkoły żeby sprawdzili ciśnienie i zrobili próbę olejową mam nadzieję że będzie dobrze a i mam takie pytanie bo jak dobrze się orientuje to można uszczelniacze wymienić bez ściąganie glowicy? Tylko chyba potrzebny przyrząd do ściśnięcia sprezyn?
Próbę olejową robił?
Po pierwsze obejrzyj silnik czy nie ma znacznego wycieku (to możesz zrobić sam) , po drugie (jeśli brak wycieków) trzeba zrobić próbę olejową (raczej jedz z tym na warsztat) , Uszczelniacze da się wymienić bez zciągania głowicy , koszt u nas na dolnym śląsku to okolo 350 zł robocizna. Czy silnik podczas pracy kopci? Czy po odkręceniu korka wlewu oleju...
Trzeba było próbę olejową zrobić to byś więcej wiedział.
Zrobić próbę olejową na tym cylindrze i będzie jasne.
Zrób mu próbę olejową przy mierzeniu kompresji. Sporadycznie były przypadki, że po kilku dniach nie uruchamiania silnika stały pierścienie.
Jak zrobisz próbę olejową to sie dowiesz czy pierścienie puszczają czy zawory
Brak termostatu także przegrzewanie ostatniego cylindra. A próbę olejową robiłeś? Czy po prostu silnik idzie już na kapitałkę?
Zmierz jeszcze raz ciśnienie tym razem z próbą olejową . Po co? I jak będziesz z tym jeździł to wybijesz panewki na korbowodzie albo nawet zabijesz wał..... Pozdr. J. Do tego jeszcze kury we wsi przestaną jajka znosić. jerry1960 Serwis rzekomo taką próbę wykonał i dlatego wyszło, że to właśnie te zawory To na pewno był "serwis"? Ustal, czy przypadkiem...
Dzięki kolego za próbę pomocy ale niestety.... szukać umiem i inspektorka też znalazłem... ale Bippera tam nie ma...
Co teraz.. Podjedz do mechanika,niech sprawdzi ciśnienie przy Tobie i potwierdzi.Jak będzie słabe to zrobi próbę olejową i wtedy wiadomo będzie czy "podnosić" głowicę.
Super, ale chodziło o to czy jest prawidłowo ustawiony. Próbę olejową robiłeś?
Witam a jak się robi próbę olejową bo nie bardzo wiem o czy mówisz pozdrawiam
Albo pierscienie zapieczone i też będzie dmuchał. Sprawdż cisnienie i zrób koniecznie próbę olejową
Ciśnienie na ciepłym silniku 13bar,12.7bar,12.7bar,13.3bar. Na próbę olejową brakło czasu
Czy problem leży po stronie zaworów, czy pierścieni tłokowych, odpowiedź da próba olejowa bez rozbierania całego silnika. Jeśli twój mechanik nie wie, co to próba olejowa, zmień mechanika... ;)
Otóż to, pisałem o tym wyżej, sprawdź kompresję najlepiej na wszystkich cylindrach. Zrób próbę olejową na wszelki wypadek. Z tego co wnioskuję masz sekwencje opartą na sterowniku STAG. Jaki masz tam przebieg ?
Potrzebny kumaty mechanik do sprawdzenia kompresji. Niech wykona próbę olejową a wtedy trochę się wyjaśni. Zanosi się na remont silnika.Kombinacje z czujnikami strata czasu.
a mechanik próbę olejową robił jak badał ciśnienie bo może to być wina zaworów i głowicy wtedy remont dużo tańszy
Kolego może zawory nie trzymają próba olejowa. Żadnych prób olejowych w dieslach. Można tylko kuku sobie zrobić. Tylko pomiar szczelności.
Kup sobie 5l Diesla i testuj na tym paliwie. Jak odpalisz i będzie działał to podłączysz sobie ponownie to stare. Dyszę po tylu latach trzeba wymienić bo raczej będzie zalepiona lub będzie lała.
Wykonaj próbę olejową podczas pomiaru ciśnienia w tych słabszych cylindrach . Będziesz miał odpowiedź czy powodem słabej kompresji są nieszczelne zawory czy to wina zapieczonych lub pękniętych pierścieni tłokowych .
1 - włóż dużą szmatę na głowicę pompy i wystarczy 2 - najlepiej jak podłączysz wszystkie na raz wtedy zobaczysz różnicę miedzy nimi , najlepiej dać do sprawdzenia do zakładu 3 - próbę olejową robisz za pomocą oleju , podajesz około 2cm ze strzykawki Sprawdź luz zaworowy ,może znajdzie się sprężanie .
Dziękuję, ale jak robi się próbę olejową. Pozdrawiam Próba olejowa na nic się zda, bo musiało by wypalić wszystkie zawory albo dziury w tlokach. Nie tu problem...
Witam. Odświeżę trochę ten temat bo kurzu co niemiara :arrow: W odpowiedzi na pytanie Master808 - pewnie Master'owi 808 już nie pomogę bo dawno to pytanie zadał, ale dla tych co odwiedzą to forum może poniższe info będzie przydatne. Łańcuch składa się z ogniw koloru srebrnego (kolor żywego metalu) ale tylko trzy ogniwka rozstawione od siebie w pewnych...
Co do oleju problemem w tym silniku są wadliwe trzyczęściowe pierścienie...wymiana na zwykłe rozwiązuje problem.Oddaj auto do jakiegoś w miarę poczytalnego mechanika...niech zrobi próbę olejową oraz pomiar kompresji.Podaj wyniki.
A czy nie sądzicie że 15 bar to za dużo? Manometr raczej ok, Zawsze pokazywał dobrze. Próbę olejową czyli do cylindrów z niską kompresją mam wstrzyknąć olej przez otwór świecy? Ile jaki? Co powinno się stać? Kompresja ma rozumiem iść w górę?
Witam, mam silnik 2,4 bdw a więc zaczął mi drgać na wolnych obrotach, zmieniłem świece nic, zmierzyłem ciśnienie na 5 mam po10.5 na jednym 6.5 więc robię próbę olejową, wychodzi mi na tym słabym 14,5 czyli głowica ok. Zaprowadzam do mechanika, rozbiera i wysyła głowice do sprawdzenia, głowice zrobione, szczelne sprawdzone dwa razy, zakłada nowe pierścienie...
Witam. Wydaje się że silnik ma klasyczne objawy zużycia. Nieszczelne pierścienie olejowe i uszczelniające. Jeśli zmierzysz jaką ma kompresję na poszczególnych cylindrach i zrobisz próbę olejową to da ci jasność co do stanu silnika i ułatwi szukanie przyczyn. Czy możesz coś napisać o ilości oleju jaką silnik zużywa od wymiany do wymiany ?
Witam Serdecznie Ostatnio wymieniłem olej w swojej skrzyni , ale słyszałem ze robi się też adaptację . Szukam informacji na temat głównie Adaptacji skrzyni biegów po wymianie oleju , czy ktoś może posiada całą procedurę kasowanie starej adaptacji i wgrywanie na nowo . Zależy mi na Instrukcji na VCDS bo taki program posiadam . Poniżej wstawię moją instrukcję...
A cóż sobie kol życzysz od starego dwu litrowego osiołka , o wadze chyba 1,5t . Rakieta to nigdy nie była . Proponuję warsztat a jak nie to samemu pomiar ciśnienia w cylindrach , jeden raz na sucho drugi próbę olejową . Pomiar ciśnienia oleju ( choć ten rocznik pewnie ma kapilarę do wskaźnika w zegarach ) na czujnik wkręcony w silnik pomiar na zimnym...
Głowica nadaje się do kapitalnego remontu.Planowanie płaszczyzny,wymiana zaworów,szlifowanie gniazd zaworowych,wymiana uszczelniaczy.Do tego uszczelki,płyny...Jeśli już chcesz odczyścić to pędzelkiem i ropą.Pytanie jakie masz doświadczenie w tego typu naprawach? Zrób jeszcze próbę olejową na tłokach.Pytanie czy nie taniej i szybciej wyjdzie zakup i...
zrób próbę olejową na najsłabszym cylindrze. Jeśli ciśnienie skoczy np. do 12.5 to znaczy, że jest uszkodzony tłok, pierścień lub gładź 3 cylindra, a jeśli nie skoczy to do zdjęcia głowica i niewielki remoncik. Pozdrawiam Marek
Co do podejrzeń do uszczelnień zaworowych czy w przypadku ich uszkodzenia nie powinno pojawić się poranne dymienie po zapaleniu (u mnie nie dymi ) oraz ciśnienie na zimnym wzrosło by do góry (samochód stał ok 12h) ponieważ olej ścieknie do cylindra i uszczelni pierścienie. Próbę olejową wykonam w weekend. Czy mógłby się ktoś odnieść do wyników pomiarów...
wszędzie równo, po 9. 9bar? No wybacz ale jest to zdecydowanie za mało jak na benzynę. Zazwyczaj problemy z odpalaniem zaczynają się od 10 bar a przy 9 silnik uznawany jest za zatarty(złom). Minimalna kompresja wymagana do prawidłowego działania silnika to 10 bar a silnik w stanie bardzo dobrym ma co najmniej 13 bar. Jak dla mnie silnik złom. Albo...
Sprawdż ciśnienie paliwa na magistrali paliwowejy. Ponadro wlej trochę paliwa do kolektora ssącego zabacz czy zareaguje wzrostem obrotów. Zobacz czy w czasie otwieraia przepustnicy na przcującym silniku wydłuża się czas otwarcia wtryskiwaczy. Ciśnienie 8 to mało , przy pomiarze ciśnienia sprężania zrób próbę olejową aby ustalić, czy uszkodzone są pierścienie...
Witam Wykonałem badanie ciśnienia sprężania bo badaniu wszystko zamontowałem jak należy: -bezpiecznik pompy paliwa -świece -cewke Odpaliłem auto, wszystko chodziło jak należy. Musiałem cos tam zrobić i postanowiłem próbę olejową wykonać za pół godziny. Silnik rozgrzałem, świece wykręciłem, cewka zdjęta, tylko po badaniu jak wszystko montowałem z powrotem,...
owik może mu chodzi że miał uszkodzone zabazpieczenie na tłoku i sworzeń się przesunął kalecząc gładź cylindra ?? A wracjąc do tematu jeśli chodziło by o uszczelniacze to koszt ok 500zł robocizna i części ale przed taką naprawą należało by zmierzyć ciśnienie na tłokach i zrobić próbę olejową napewno dużo to podpowie o stanie twojego silnika
Na miejscu kolegi sprawdziłbym ciśnienie w cylindrach i zrobił próbę olejową (ponowne sprawdzenie ciśnienia po wlaniu do cylindra niewielkiej ilości oleju). Jeśli wskazania będą się znacznie różniły to niestety do robienia pierścienie. Przy braniu litra oleju na 1000 km silnik powinien dość wyraźnie kopcić. Jeśli nie kopci a oleju ubywa w takiej ilości...
netflix próbę próbę zwarcia neostrada próbę
wirnik pralki kaseta czyszcząca głowice dht22 wilgotność
miękki start ukośnica transformator gwiazda trojkat
Programowanie kluczyka VW Sharan 7M 2001 przez VCDS Zmywarka Indesit pobiera wodę, ale nie działa