W domku letniskowym mam słabej jakości instalacje elektryczną. Nie chcę jej forsować ładując auto elektryczne ładowarką 2,3kW. Czy mogę obniżyć w jakiś sposób prąd ładowania do 4A żeby zejść z mocą ładowania poniżej 1000W? Szukałem gotowych rozwiązań i najwolniejsza ładowarka jaką udało mi się znaleźć ma serwisie aukcyjnym daje 6A.
Coś tu trochę nie tak. Fakt, że zanim nie sprawdziłem linka, miałem Kolege, hmm...za fantastę. Dawno nie interesowałem się superkondensatorami oraz ich dostępnością. Ale wracając do meritum, czegoś nie rozumiem. Zakladając, ze zostanie dokonany rozruch silnika z tej baterii, w pelni naladowanej, to napiecie na niej nie spadnie do zera, czyli czyli ESR...
Chyba nie rozumiesz. Przy rozruchu prad moze przekroczyc 300A, To chyba Ty nie rozumiesz. http://obrazki.elektroda.pl/8663171400_1... Wszystko sie zgadza, tylko w samochodzie to troche nie tak. Tak byloby po przerobkach, o ktorych pisze. I teraz wyobraz sobie w miejscu twojego amperomierza, bocznik, pozwalajacy na pomiar malych pradow....
proszę o informację czy istnieją urządzenia do płynnego ograniczania prądu ładowania samochodów elektrycznych. Oczywiście. Z tego co się orientuje jest to coś w stylu SSR No nie do końca. SSR to przekaźniki półprzewodnikowe. Natomiast ograniczanie płynącego w układzie prądu zwykle opiera się o przetwornice napięcia w różnych topologiach, mające bocznik...
Używam na co dzień multimetru automatycznego (prawie) ANENG AN113D To też byłby pewnie wystarczający wybór lub tak jak pisałem wcześniej, coś z pomiarem cęgami DC. Pod samochody idealne - nawet najdroższym Flukiem czy Brymenem, tego typu co koledzy podają, nie zmierzysz w prosty sposób prądu ładowania akumulatora w samochodzie czy prądu świec żarowych....
Jaki jest chwilowy prąd ładowania w samochodach z normą Euro6+ wyposażonych w układ rekuperacji. Chwilowy prąd ładowania samochodów z normą Euro6+ wyposażonych w układ rekuperacji zależy od wielu czynników, takich jak warunki atmosferyczne, styl jazdy kierowcy, poziom naładowania baterii i wiele innych. Jednak w typowych warunkach, chwilowy prąd ładowania...
To bardzo źle mierzysz i chyba nawet spaliłeś miernik. Chyba że nie przełożyłeś kabli. Tak się powinno mierzyć prąd ładowania w samochodzie: [youtube]https://youtu.be/z_6aNF5tfhA?si...
Ciekawe czy instalacja w bloku jest projektowana na jednoczesny pobór prądu wystarczający do ładowania ?
Udogodnienie, aby nie truć w mieście: https://obrazki.elektroda.pl/4739754000_... Darmowy parking i prąd do ładowania.
Jeśli działa przez dłuższy czas, to może. Ładowanie cykliczne ma wyglądać tak, że po osiągnięciu określonego napięcia kończymy ładowanie. Ciekawe jak to rozwiążesz w samochodzie. Dokładnie tak jak napisałem w #2 (Honda). W aucie jest zamontowany czujnik poboru prądu przez instalację auta, więc sterownik ładowania zna rozpływ prądów.
Ten przyniosłam z jarmarku Zapewne przewody było zrobione z wyrobu miedziopodobnego i za diabła nie mogły trzymać parametrów. Sądzę, że nawet prosty by się stopił. Kabel z przedłużacza rozwiniety na ziemi/betonie obciążony prądem 10A (ładowanie samochodu) potrafi stopić śnieg w odległości ok 2cm od kabla.
Ładowanie ogniw galwanicznych to jest temat na oddzielne opowiadanie. Ograniczając się tylko do akumulatorów kwasowych "płynowych", można rozróżnić dwa sposoby ładowania: stałym napięciem lub napięciem pulsującym. To jest ważne rozróżnienie, ponieważ ładowarki różnią się pod względem budowy i stąd konstrukcji. Ponadto trzeba wiedzieć, ujmując rzecz...
a jak ten precyzyjny prąd ładowania ma sie do jazdy samochodem w trasie po 10-15 godzin? czy nie jest tak,alternator ładuje maksymalnym prądem? nie ma kontroli czy aku gazuje ,a o układzie odłączającym po naładowaniu wogóle nie mam mowy. więc po co ta regulacja prądu i napięcia ? czy nie wystarczy prąd-1/10 pojemności aku i napięcie 14,4 ?
Jeśli fotowoltaika będzie dysponować odpowiednią mocą to prąd ładowania jest zależny od napięcia aku. Tak wysoki prąd ładowania mógłby teoretycznie występować przy rozładowanych aku jesli nagle zaświeci pełne słońce. W praktyce prawie zawsze , ponieważ dzień rozjaśnia się płynnie, prąd narasta też płynnie i napiecie aku się podnosi co powoduje zmniejszenie...
Stabilizator liniowy przy prądzie 40A :O Jak to się mówi, małe nieporozumienie? :) Tylko przewinięcie transformatora ma sens. Najlepiej byłoby porobić po stronie pierwotnej odczepy do regulacji prądu ładowania. Dodano po 10 Prąd 0,3C nie jest szkodliwy dla akumulatorów kwasowych. W samochodach prąd ładowania na wpół rozładowaniego akumulatora zaraz...
W książce do samochodu Syrena była opisana procedura sprawdzenia regulatora napięcia. Po pierwsze od strony prądnicy (nie wiem który to zacisk) podajesz napięcie i regulujesz jego wielkość. Włącznik samoczynny powinien się zewrzeć przy jakimś tam napięcie (dajmy na to 13 V). Dalej sobie regulujesz napięcie i przy ok. 15 V powinien się przełączyć styk...
Niech się autor określi czy chciał mierzyć akumulator w samochodzie i prąd ładowania alternatora czy może podczas ładowania zwykłym prostownikiem.
A czy ktokolwiek policzył straty w przewodach do ładowania samochodów elektrycznych? Mnie w szkole uczyli, że straty rosną do kwadratu prądu. W tej chwili jest mniejszość samochodów elektrycznych ale jak wszyscy by chciel szybką ladowarkę? Czy ktoś wie jaki prąd z sieci pobiera taka stacja ładowania?
180A wydaje mi się rzeczywiście małym prądem biorąc pod uwagę, że fabrycznie auto ma montowany akumulator ok. 550-600A, ale najwyraźniej tak musi być, skoro pali bez problemu. Koledzy tłumaczyli Tobie, że natężenie prądu pobieranego przez rozrusznik a prąd rozruchowy akumulatora to dwie różne rzeczy. W dużym uproszczeniu: prąd rozruchowy akumulatora...
(at)oldking nie zgłębiałem projektu- lewy amperomierz wskazuje prąd pobierany ze źródłowego akumulatora, a prawy wydatek do ładowanego? Tak; lewy wskazuje pobór prądu z akumulatora-dawcy a prawy prąd ładowania akumulatora w samochodzie.
Amp jest to 10% czyli 8.8A 600V czyli trzeba by było go ładować prądem trójfazowym ale w tedy nie ma opcji uzyskać 8.8A W zależności jak długo trzeba go ładować Bo można go ładować np prądem stałym 24V o natężeniu 8.8A Jest to moje przypuszczenie które może się okazać zupełnie nie wlasciwe
Kolego . atom1477! Dlaczego warto filtrować napięcie zasilania układu scalonego ? Lepszy filtr niż akumulator, jest niemożliwy do wymyślenia. Potrzebne napięcie jest stabilizowane przez diodę Zenera. W odniesieniu do indukcyjności rezystora drutowego . Która,Twoim zdaniem, może być indukcyjność drutu o rezystancji 0.01Om, średnica 0.8 cm i długośći...
Chociaż tak, jak wspomniał kolega wyżej, jeśli obwód ładowania będzie poprowadzony kablami o stosunkowo małym przekroju i dość dużej długości to sama rezystancja kabli ograniczy prąd ładowania do bezpiecznej wartości. Tak zwane przewody bezpiecznikowe, spala się razem z całym samochodem. Gratulacje pomysłu.
Akumulator do wymiany, można spróbować go reanimować. Podaj model akumulatora. Czy posiadasz tradycyjny prostownik, nie jakąś elektroniczną ładowarkę z lidla itp? Na zimę najlepszym rozwiązaniem będzie zakup nowego żeby mieć święty spokój, następnie sprawdzenie ładowania w samochodzie i pobór prądu w spoczynku. Jaki to samochód?
Witam .Wszystkim walczącym o ustawienie prądu ładowania z dokł. do 1A proponuję pomiar prądu ładowania w samochodzie, zwłaszcza po zapaleniu w zimie :D :| :cry:
Bardzo dobry artykuł. Badaniami zajmowali się profesjonaliści a nie amatorzy z wybujałym ego. Wspomniano w nim o korozji płyt gdy akumulator jest ładowany zbyt dużym prądem w końcowej fazie ładowania. Bo w końcowej fazie prąd powinien wynosić najwyżej 1A a lepiej mniej. Gdy ja o tym wspomniałem to zaczęto krzyczeć, że akumulator to dużym prądem jest...
A może podpiąć się pod gniazdo zasilacza? Mam zasilacz 18V, bo taki jest wymagany, ale jak podpięłem 12V z samochodu komputerek też działa. Tylko jakiś rezystor ograniczający prąd ładowania i hejka :) Próbował ktoś tak? W końcu w samochodzie akku nie mają elektroniki, a działają :D
Powerbank - zasilacz bateryjny. Bateria akumulatorów z przetwornicą stabilizującą napięcie (stabilizator impulsowy) i ładowarką (to na zewnątrz, to zasilacz do telefonu, ale spece od reklamy mają większą siłę przebicia niż technicy, więc g..mowa się szerzy bez trudu jak Covid-19). Chcesz zrobić sobie ładowarkę do dodatkowej baterii - ok, może tak być,...
Jeśli można to przy tej okazji chcę zadać pytanie Koledze ArturAVS , bo to temat dla mnie zupełnie obcy. Czy Kolega mierzył prąd ładowania akumulatora we współczesnym samochodzie. Interesuje mnie istnienie bądź nie, obwodów ograniczających prąd ładowania pochodzący z alternatora samochodu. Kiedyś to mierzyłem ale rozumiem, że przez 30 lat na pewno wiele...
Czy widzicie tu jakieś przeciwwskazania? Zdecydowanie zarządca ma rację. Zazwyczaj instalacje "domowe" słabo sobie radzą z długotrwałym poborem prądu.
Ładowanie dużym prądem, przy nie przekroczonym napięciu "końcowym" (t.j. np. 2,3V dla aku kwasowego) nie jest krytyczne: w samochodzie alternator może dać nawet kilkadziesiąt amper ładowania, a ogranicznika prądu ładowania nie ma. Stosujesz LM317, który ma wbudowany ogranicznik prądu: 0,5, lub 1, lub 1,5A (różne wersje oznaczane dodatkową literą). Jak...
Co w przypadku kiedy w samochodzie są osobne masy brane z klemy na silnik, karoserię, To zajmujemy się masą silnika ponieważ do niego zamocowany jest alternator a przede wszystkim o prądzie ładowania tu dyskutujemy.
Ali złom ale tester pokaże ci lepiej jak zostawisz go ładowarce z napięciem końcowym 16,1-16,4 na całą noc. Ali, czy Aku? :D W załączniku podano, aby nie przekraczać 14,4 V (Exide Excell Eb620) "używałem hitu za czasów zsrr (sprawny transformatorowy) i kilku dniach to samo było. Warto w takim przypadku zmierzyć pobór prądu podczas postoju samochodu...
Witam Poszukuję sposobu na ładowanie akumulatorów AGM z UPS w instalacji samochodu. Maksymalny prąd ładowania jaki chciałbym uzyskać to 10A.
Ładowanie w aucie jest ok.. po włączeniu świateł xenon itp 14.0v natomiast po wyłączeniu 14.3v co do akumulatora to jak 12.8 to za malo na akumulator samochodowy? 14.0 to jest prąd ładowania w samochodzie a prąd ładowania prostownika pod koniec powinien mieć niby te 14.5 v niektórzy mówią 15v co do gazowania to ma się to tak,że jak osiąga próg 14.20v...
Akumulatory żelowe (czy na pewno masz taki, a nie AGM, oba zaliczamy do szczelnych z zaworami nadciśnieniowymi VLRA, ale są trochę inne), jak większość ołowianych, mają zalecany prąd ładowania C10, czyli 1/10 pojemności - 30 A dla twojego akumulatora. Najczęściej na VLRA jest taka tabelka z podstawowymi danymi, jak napięcia i prądy ładowania. Inaczej...
w samochodzie elektronika wrażliwa na wyższe napięcia dla tego prostownikiem się nie ładuje podpiętym aku w samochodzie. Obecna elektronika w samochodzie często jest wrażliwa na odpięcie zasilania. Ja jeżeli potrzeba to nie odpinam akumulatora od samochodu tylko na klemy podłączam prostownik starego typu bez jakiejkolwiek automatyki jedynie z amperomierzem....
Zwykłych żarówek nie stosuj, bo w mig wysysają akumulator. Tylko LED. Ładowanie na mrozie wymaga podniesienia napięcia ładowania, czego nie robi alternator w samochodzie. Owszem, robi.
Dopiero zamontowałem i jest super. Zero zakłóceń, ładowanie wyjdzie w praniu, nie mogę znaleźć na Nexusa aplikacji która pokaże pobór prądu ładowania.
On ma czasem tak, ze po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają drastycznie i gaśnie. Nie mogę wyjechać nigdzie z rozładowanym aku, bo w Niemczech za lawetę mi policzą więcej niż wartość rowera Dodano po 44 Jest opcja, żeby na biegu jałowym akumulator sie naładował? Jak najbardziej. 20 minut powinno mu bardzo pomóc. Nie wiadomo czy Ci ktoś nie dowali za...
Wentylacja jest,zresztą w takiej sytuacji na wydech nałożyłbym rurę np.z odkurzacza do popiołu i wystawił przez minimalnie uchyloną bramę garażową. Jeszcze jedna drobna wątpliwość - Orvaldi zasilany prądem z sieci ładuje małym prądem akumulator.Czy na czas, kiedy do akumulatora byłby podpięty drugi akumulator ładowany przez alternator auta, trzeba dla...
Przy prądnicy w większości przypadków "plus" był na masie, więc trzeba będzie inaczej podłączyć akumulatory, tak aby na masie był minus. Dla rozrusznika obojętnie czy jest zasilany plusem czy minusem, to szeregowy silnik prądu stałego. Jeżeli to będzie alternator z wbudowanym regulatorem napięcia to żarówkę od ładowania podłączasz do wyprowadzenia na...
Państwo Specjaliści wytłumaczcie mi szaraczkowi od kiedy w samochodach benzynowych akumulatory są ładowane prądem stałym ? Parę razy zdarzyło mi się ładować akumulator w samochodzie prądem stałym bo się rozładował przez niewyłączone odbiorniki.
Akumulator żelowy jest akumulatorem ołowiowym wiec jego ładowanie moze być przeprowadzane w kazdej chwili. Nie posiada efektu pamieciowego jak akumulatorki z telefonów komórkowych więc ładuj bez obaw. Pamietaj , że aby ładowanie przebiegało w miare sprawnie napiecie ładowania powinno byc dla aku 12 woltowego 14,4V . Prąd ładowania 1/10 pojemności. Czyli...
Pamiętaj, że napięcia przy ładowaniu aku 24V kwasowych mogą sięgać do około 29V, więc panele o Umpp ~34V byłyby tu OK, a do tego regulator mppt o odpowiednim prądzie ładowania / zasilania obciążenia. Panele łączone równolegle (z diodami i zabezpieczeniami), o sumarycznym prądzie Impp odpowiednim do jakichś 0.8 * max prądu ładowania, wynikającego ze...
Sprawny akumulator nawet na mrozie kręci i nie wymaga żadnych protez. Albo masz sprawny albo tak się zdaje. Oczywiście warto mieć takie urządzenie, ale trzeba pamiętać, że może dojść do przekroczenia dopuszczalnych napięć w instalacji a nowe auta tego nie lubią. Znacznie bezpieczniej jest dołączyć drugi akumulator (oczywiście awaryjnie) a ewentualnie...
I teraz- trzeba tak dobrać Imp i Vmp panelu(i), aby otrzymać założony prąd ładowania aku. I tu bawiąc się w aptekarza, należałoby uwzględnić położenie panela względem słońca, bo jego położenie może być takie, że nigdy promienie słoneczne nie będą padały prostopadle na panel, a tylko wtedy może wystąpić deklarowana przez producenta wartość Imp. Druga...
Znów się przypomnę ze swoim filmem https://youtu.be/3D0fNvwIWH8 Obserwuj na dole pole DIS. Grzanie świec I rozruch to niecałe 0,2Ah, następnie w ciągu ok 20s 0,06Ah zostało z powrotem doładowane. Tyle tylko, że to nie wszystkie straty. Prąd upływowy 40mA, to 0,6Ah po 15h postoju + rozruch ok 1Ah. Tu właśnie potrzeba już tych 20-30min jazdy. No ten...
Na wzbudzeniu daje się żarówkę jak w samochodzie 24V 1W kontrolka ładowania. Przy zgaszonym świeci, po wzbudzeniu gaśnie.
12 V x 100 Ah = 1200 Wh czyli 1,2 kWh. Aku, spokojnie wytrzyma prąd rozruchowy ponad 100 A (na wejściu przetwornicy). chwilowo nie pobiera pewnie nawet 150wa Pobiera przy starcie nawet powyżej kilowata (sprężarka - ciężki start). https://tooles.pl/przetwornica-ups-prost...
Jakieś pomysły co może być nie tak? Szczotki, regulator napiecia, prostownik, itp. Jak masz blisko (bardzo krótki czas dojazdu) to naładuj akumulator i podjedź do warsztatu naprawiającego alternatory. I jeszcze dlaczego prąd ładowania jest aż tak duży? Zazwyczaj jest to normalne natężenie ładowania rozładowanego akumulatora od samochodu osobowego....
Przy normalnej eksploatacji samochodu prąd ładowania akumulatora również będzie niewielki, natomiast jeśli sami doprowadzimy w jakiś sposób (np. zapomnimy wyłączyć świateł) do znacznego rozładowania akumulatora, to po odpaleniu z kabli alternator zacznie ładować jak głupi
Ładowanie akumulatora w samochodzie odbywa się na całkowicie innej zasadzie, niz ładowanie prostownikiem. Proszę nie pisać bzdur. Czy tak całkiem innej to można by dyskutować. Podstawowa różnica jest taka, że w samochodzie nie ma ograniczenia prądu ładowania. Akumulator jest ładowany stałym napięciem 14,4V, co powoduje, przepływ dużego prądu gdy jest...
Co wam daje takie naładowanie do 16V? To, że szybciej osiągasz pełną pojemność i gęstość elektrolitu. Przy ładowaniu 2,4V/ogniwo trwa to długo, nawet kilka dni. Ja ładuję do 15V i do osiągnięcia prądu C/100. W ciągnikach akumulatory wytrzymują mi po 20 lat. W samochodach do 15 lat.
Naładować się może da, ale nie tym urządzeniem. Ono, żeby zaskoczyło, musi wyczuć jakieś napięcie na akumulatorze, nie wiem dokładnie jakie, ale może to być w okolicach 9V, może mniej. Żeby akumulator "ruszył", to trzeba podłączyć zwykły prostownik transformatorowy, najlepiej z regulacją prądu ładowania i amperomierzem.
Na pewno nie i powiem więcej - takich prostowników nie ma. Przez chwilę dłuższą czy krótszą po uruchomieniu prostownika akumulator będzie się ładował maksymalnym prądem jaki może dać prostownik w zależności od jego ustawienia i stopnia rozładowania akumulatora, a następnie będzie spadać, ale na zakresie FAST nie przekroczy 8A. W samochodzie jest analogicznie....
Skoro stacja ma wejście do ładowania z samochodu, no to w środku musi posiadać układ BMS który steruje tym prądem. Więc tą częścią bym się nie przejmował.
Szukaj ładowarkę z oznaczeniem 2S (napięcie do 2x4,25V) i prądzie ładowania do 1,3A. Mniejszy prąd będzie lepszy - akumulatory dłużej pożyją.
U mnie w maluchu z prądnicą, prądnica wzbudzała się odłączona od instalacji. A gdy w regulatorze wypaliły się styki włączające prądnicę do instalacji, to styki te zastąpiłem dwoma diodami 10A i wtedy prąd od strony akumulatora był odcięty. Zastosowanie tych diod usprawniło ładowanie akumulatora, bo ładowanie rozpoczynało się w momencie zrównania się...
15 V to już jest silne gotowanie elektrolitu w akumulatorze kwasowo ołowiowym ,należało by w tym momencie przerwać proces ładowania bo nastąpi jego przeładowanie . Ja przy ładowaniu swoich akumulatorów prostownikami, stosuję metodę, że sam akumulator decyduje o tym, jaki prąd pobiera w danej chwili. Taki sposób ładowania trwa trochę dłużej, daje pełniejsze...
Jak wziąłeś z akumulatora 5Ah, to przy prądzie ładowania 50A (całkiem realny) uzupełni to alternator w ciągu 6 min. Teraz pytanie dlaczego tak nie działają prostowniki ? Takie ładowanie nie jest "zdrowe" dla akumulatora. W technice wszystko jest kompromisem pomiędzy różnymi warunkami. Można by ładować prądem 5 A, ale co będziesz musiał czekać przez...
Jeżeli to jest prądnica typu alternator (uzwojenie wzbudzenia na wirniku, zbieramy prąd ze stojana) to czasem jak długo postoją nieużywane to tracą magnetyzm szczątkowy. W samochodach załatwiało się to prądem kontrolki ładowania (branym z akumulatora) w agregatach często takowego nie ma. Da się to "rozruszać" baterią, tylko ogólnie musi być sprawne...
Akumulator z BMS ma być na wtyczce w samochodzie. Układ ładowania tylko podłączasz na czas ładowania, a nie cały czas podłączona przetwornica w trakcie jazdy.
Brakuje ci prądu na rozruch czy na zasilanie do audio? Jakie masz napięcie ładowania?
No to teraz dawka pesymistycznych myśli. Znając pazerność naszego rządu, wymyślą że prąd do ładowania samochodów będzie obłożony akcyzą i innymi podatkami. Mamy przykład z gazem. Ten sam gaz w butlach i ten sam do samochodów, a ceny różne. Oczywiście do samochodów droższy. Do tego jakieś podatki za utylizację akumulatorów itd. Aż w końcu będzie to co...
Chyba najprościej będzie jednak, jak kupisz np. taki adapter: http://bit.ly/SBIdfw rozetniesz mu obudowę i podłączysz przewodami. Będziesz miał 2 gotowe gniazda USB. A stabilizator 7805 przy poborze prądu rzędu 500mA będzie się grzał niemiłosiernie. Lepiej zastosować mała przetwornicę. Na znanym portalu aukcyjnym są.
Tak najlepiej. Ogniwa rozruchowe mają trochę inne właściwości ,są nastawione na duży krótkotrwały prąd ,nie służą im też głębokie rozładowania,spada wtedy drastycznie pojemność. Od biedy można ich tak używać i ludzie to robią,ale trzeba się liczyć z takimi niuansami. Nie wiem bo nie drążyłem,ale UPS-y chyba też nie są nastawione na obsługę takich baterii....
Jeżeli to prawie nowy akumulator jak napisałeś to zwyczajnie wymontuj go z samochodu (lub odłącz klemy) i rozpocznij jego ładowanie jak radzi kolega (at)robokop. O ile masz prostownik z regulacją prądu to staraj się podczas ładowania nie przekraczać tzw. prądu dziesięciogodzinnego to jest 1/10 pojemności Twojego akumulatora. Np. akumulator o pojemności...
To cofnij się o 100lat zawansowanej elektronik nie było a procedury ładowania akumulatora te same co teraz. I tak do dziś się powiela te same podręczniki. Wtedy rozumię ułomność i to spora układów lądujących do tego technologia wytwarzania.. Ja zrobiłem test praktyczny to wiem. A wiesz co ogranicza prąd ładowania akumulatora w samochodzie? Pytam ponownie.
Panele które posiadam kosztowały 80 zł za sztukę i miały być z założenia tylko do grzania wody , ale potem wpadł pomysł aby zasilić klimatyzatory i w trakcie dnia ładować auto elektryczne . Pomysł taki ponieważ z instalacji która już mam zużywam praktycznie cały prąd na codziennie ładowanie samochodu elektrycznego który ładuje codziennie .
W metodzie ładowania stałym napięciem prąd nie jest ograniczany do wartości dziesięciogodzinnej. Podłącz swój akumulator do instalacji samochodu, ale po rozruchu. Można go dołączyć przez opornik ograniczający maksymalny prąd ładowania. O ładowarkach stacjonarnych zapomnij, bo wymagają wysokiego napięcia zasilania. Chyba, że podniesiesz napięcie by je...
Do samochodu to minimum 350A a do motocykla to około 150A. To co masz to jest ładowarka do akumulatora z funkcją szybkiego ładowania(dużym prądem). A zdrowe dla akumulatora to to nie jest.
Podłącz w szereg dwie równolegle połączone żarówki H4 ze spiętymi równolegle włóknami świateł mijania i długich. Ograniczy to prąd do około 20A.
Mam takiego trupa - napięcie mimo ładowania spadło do 2V. Chwilami rosło i znowu spadało. Akumulator jest bezużyteczny. Przy odwrotnym podłączeniu ładowarki szybciej uszkodzisz ją niż akumulator. W podobnej sytuacji jak Twoja, operator podłączył akumulator odwrotnie - "prostownik pobuczał a później się uspokoił" - akumulator był podłączony odwrotnie....
Większy akumulator potrzebuje większego prądu ładowania. W sytuacji gdy w samochodzie zainstalowany jest alternator o małej wydajności prądowej, ładowanie dużego akumulatora zajmie więcej czasu. Przy codziennej jeździe na krótkich dystansach i częstym odpalaniu silnika z akumulatora ubędzie więcej energii niż zostanie mu dostarczone.
Jeśli pojemność 1.2 Ah to za normalny prąd ładowania uważa się 0.12 A
witam a jak jest z tym co ma reg. prąd ładowania?? pozdr
Po podłączeniu akumulatora napięcie utrzymuje się w granicach 13,5v. Natomiast światła świecą po zgaszeniu silnika czyli prąd czerpią z akumulatora. Jaką pojemność ma akumulator? - tej informacji mi brakuje. I czy był w pełni naładowany. Bo jeśli nie to napięcie będzie "niskawe" j.w. bo prądu tam płynie niewiele, pewnie pojedyncze ampery i napięcie...
Jeśli to ma być pobór bez odpalonego silnika to najlepiej pomiędzy klemę +, a + akumulatora. EDIT: Nie próbuj z tak wpiętym amperomierzem odpalać silnika, bo miernik 10A tego może nie wytrzymać, chyba że masz taki który wytrzyma kilkaset amperów. Nie radzę też odpinać akumulatora w czasie pracy silnika ( to tak na wszelki wypadek jak by Ci przyszedł...
Podłączyłem i sprawdziłem: - akumulator od skutera 12V - prąd ładowania 0,82A (po wybraniu samochodu skacze do 1,71A i spada do 0,82A). - akumulator samochodowy 12V/45Ah - ładowanie 0,82A, czasami sam skoczy na chwilę na ~1,7 i wraca na 0,82A. A swoją drogą... Spójrzcie na spód ładowarki. Przecież jak byk piszą: 12V-0.8/3,6A, 6V-0,8A. Widocznie te 3,6A...
W tym samochodzie napięcie na akumulatorze podczas ładowania powinno być na poziomie 13,8V. Sprawdz prąd jaki jest pobierany przez instalację w samochodzie, po wyłączeniu wszystkich odbiorników - nie powinien przekroczyć 0,1A (zazwyczaj jest w granicach 0,08A). W każdym przyzwoitym warsztacie samochodowym, a także w sklepie gdzie sprzedają akumulatory...
Miernik cęgowy dla amatora wkoło domu, w samochodzie czy w małym warsztacie elektronika amatora jest mało przydatny więc dlatego stwierdziłem że lepiej dołożyć do BM857 stówę. Taaa... bo lepiej mierzyć prąd pobierany przez urządzenie zasilane z sieci 230V wpinając się szeregowo w obwód miernikiem. Albo w ten sam sposób mierzyć prąd rozruchowy czy ładowania...
W samochodach ciężarowych i w autobusach (24V) są ograniczniki prądu ładowania. W tym konkretnym przypadku nie widzę potrzeby ogranicznia prądu ładowania. Standardowo w samochodach alternator 45A współpracuje z akumulatorem o pojemności rzędu 45-60Ah. Potwierdzam to co napisał jozefg , Współczesne akumulatory nie boją się większych prądów , natomiast...
Tak prymitywną i prostą regulację ładowania mają najtańsze prostowniki zawierające transformator, mostek prostowniczy i... tyle. Dokładną regulację prądu umożliwiają prostowniki mikroprocesorowe. Jednakże najprawdopodobniej nie potrzebujesz takiego zaawansowanego prostownika. Akumulatory kwasowo-ołowiowe, oraz żelowe (a jeden z nich masz w motocyklu)...
Jeżeli nie świeci kontrolka od ładowania to niema w samochodzie ładowania.
Witam a ten prąd te 15mA to jest prąd ładowania akumulatora przez alternator czy to jest prąd pobierany przez instalacje samochodu ? Jeżeli jest to pobór przez samochód to żaden prąd nie powinno rozładować akumulatora . Pozdrawiam
Problem wymiany baterii na naładowane jest faktycznie tylko organizacyjny i ideologiczny. Ja unifikację widziałbym w opracowaniu modułów, które byłyby zawsze takie same lub co najwyżej w kilku wielkościach , a ilość i sposób połączenia (szeregowo, równolegle czy mieszanie) byłby zależny od rodzaju i typu pojazdu. Odrobina dobrej woli i pewno by się...
No ja też nie za bardzo wiem. Te 30A w danych technicznych sterownika to chyba prąd maksymalny tego sterownika. Tylko który? Ten z paneli czy wyjściowy. Na wyjściowy składa się prąd ładowania i prąd obciążenia. W samochodzie tez w początkowej fazie lądowanie jest dużym prądem. Tak tarcz zachowują się prostowniki np Mastervolt. Ale one przy naładowanych...
W takim wydaniu marnie to widzę. Jak wspomniał poprzednik diody na linii 12 V zniweczą zamiar ładowania akumulatora z instalacji samochodu. Tylko oporność linii zasilającej utrudni to ładowanie, bowiem przy prądzie rzędu 3 A nastąpi spadek napięcia ok 0,5 V (jeśli poprawna instalacja). Czyli jeśli uważasz to za konieczne to tylko automatyka przekaźnikowa....
Na tym, że napięcie bez obciążenia takiego zasilacza jest zawsze wyższe. Druga sprawa, że takie akumulatory ładuje się prądem nie napięciem, czyli napięcie jest tutaj mało ważne. Można śmiało ładować. Pozdrawiam
Prosta sprawa, transformator ma wyższe napięcie znamionowe, i jak akumulator się naładuje (niski prąd), to napięcie dochodzi do tego znamionowego. Po co wyższe napięcie? po to, aby podczas ładowania (duży prąd), napięcie nie spadało poniżej wartości napięcia ładowania. W samochodzie masz 14.4V, gdy alternator pracuje.
Dostałem taki prostownik Powermat PM-CD-50RWL, i tu moje pytanie czy on się nadaje do ładowania akumulatora 74 Ah w samochodzie osobowym czy taki prostownik sam dobiera sobie prąd do ładowania akumulatora?
O te 20% które energetyka "pobiera" za zmagazynowanie prądu.
Tylko zalecany jest bardzo niski prąd ładowania powyżej 15V
Temat był poruszany wielokrotnie na ELEKTRODZIE, jeśli chcesz użyć instalacji zasilanej przez gniazdo przyczepy, musisz ograniczyć prąd ładowania, bo instalacja w samochodzie może tego nie wytrzymać.
Kabli w samochodzie nie odpinaj. 50 Ah akumulator powinien byc ładowany 5 A ( lub mniej ). Z kolegą się do końca nie zgodzę. Jeśli prostownik ładuje prądem do 15V to ok, lecz wątpie. Jeśli prostownik daje ponad 15V lepiej odłączyć klemę gdyż łatwo można zniszczyć elektronikę zawartą w nowych samochodach.
Witam szanowne grono biorące Miernikiem tym będę się w razie konieczności posługiwał przy moim elektronicznym hobby jak i w samochodzie. Pożegnaj się z myślą używania tych gratów jako uniwersalnego miernika typu "multimetr do samochodu". Posiadasz woltomierz z ustrojem magnetoelektrycznym elektromagnetycznym (to ta "żmijka owinięta na patyczku" wyrysowana...
Masy poprawiłem napięcie max 12.11V prąd max 1A ładowania na maksymalnych obrotach Akumulator kompletnie rozładowany. Nie uzyskasz w tym stanie natychmiastowego napięcia 14.4 V jak w samochodach. Dopiero przy 100% naładowania akumulatora napięcie wzrośnie.
Spokojnie możesz ładować akumulator na początku będzie brał większy prąd ale jak sam napisałeś z czasem będzie spadał, nie wiem jaki zasilacz posiadasz ale w razie czego możesz zmniejszyć napięcie na początku ładowania żeby ograniczyć prąd co do prądu wstecznego to raczej chodzi o gazowanie akumulatora podczas ładowania i należy wyłączyć zasilacz żeby...
he skoro mowa... amperach to teraz czas zastanowić się o przekroju przewodów w których płynie taki prąd...
stacja ładowania samochodu prostownik ładowania samochodu kabel ładowania samochodu
sterownik ogrzewa postojowe zgrzyt biegu smród spalenizny
Naprawa modułu sterowania Siemens 00650036 w ekspresach do kawy Lampa EM80 - przyczyny braku rozchylenia listków