Czyli ok 1/3 mocy maksymalnej, zdarza się że silniki liczone na pracę dorywczą tyle pobierają. Niski cos fi i duża moc pozorna to skutek pracy bez obciążenia.
Witam ! Proponuję wyprowadzić cztery przewody z zacisków gdzie są zworki, zworki usunąć i łączyć po dwa odpowiednie kable. Jaki będzie efekt ? Oczywiście odłączyć kable od wyłącznika. Czy dodanie kilkunastu centymetrów kabla powoduje wzrost prądu jałowego silnika ? Pozdrawiam. Stefan
Im większa moc silnika, tym względny prąd jałowy jest mniejszy...
Czy prąd silnika 380V trójkąt spietego w trójkąt będzie taki sam jak silnika 220/380V spiete go oczywiscie w gwiazdę. Tak, w czasie pracy na biegu jałowym, prąd pobierany przez oba silniki powinien być zbliżony. Celowo piszę zbliżony, bo minimalna różnica może być, jeżeli jednak silnik będzie miał uzwojenie dostosowane do trójkąta, a połączysz go w...
Fajne silniki są w mechanizmach podnoszenia szyb, mam taki jeden, ale na biegu jałowym pobór prądu 8A.
Witam I dobrze wychodzi, dlatego że : 1,1 kW to moc na wale, teraz trzeba uwzględnić sprawność (dla tego typu silników małą, około 0,6 do 0,7), oraz uwzględnić cosφ. Pozdrawiam
Prąd jałowy silnika do 50 mA.
Przyjmuje się, że prąd biegu jałowego wynosi około połowy prądu znamionowego silnika. Nie znaczy to, że silnik 18kW bierze na jałowo 9kW - po prostu na biegu jałowym cosinus fi jest znacznie niższy, przy obciążeniu rośnie.
Prąd biegu jałowego silnika SFe90L4 Wiefamel to 7,8A - (pomiar Metexem) Typy SOFe i SFe różnią się: budową osi wirnika i obudową od strony wyprowadzenia osi wirnika. Pozdrawiam. Stefan GG6293398
Rozwiązanie jest stosunkowo proste,w wyłączniku są 2 ciężarki, sprężyny i zaczepy do sprężyn. Wystarczy rozgiąć zaczepy i będzie na wyższych obrotach pracował. Ile trzeba pomierzyć porównując procentowo 50/60 Hz. Następne już tak samo z następnymi silnikami.-- " Kolejne herezje. :cry: Rozłączenie się stykow wyącznika odśrodkowego zachodzi przy ok 1/3...
Im większe obciążenie tym większy prąd. Prąd jałowy to prąd bez obciążenia, jak silnik obciążasz to rośnie prąd aż do prądu znamionowego przy obciążeniu znamionowym a następnie gdy silnik przeciążamy prąd nadal rośnie i może uszkodzić silnik.
Przecież na tabliczce jest napisane ile będzie brał w gwieździe przy 400 (380)V. To prąd maksymalny jaki silnik może brać pod obciążeniem . Na "luzie " biegu jałowym prąd ten będzie dużo mniejszy.
Sądząc po prądzie pobieranym około 7,3A to można przypuszczać iż silnik ma moc 3 lub nieco powyżej 3kW Pomyliłeś prąd znamionowy od prądu biegu jałowego.
Skoro na biegu jałowym nie płynie prąd Nie rozumiesz definicji biegu jałowego. Na biegu jałowym silnik jest zasilany, lecz nie ma odbioru mocy mechanicznej. Inaczej silnik nic nie napędza.
A mnie brakuje tu podstawowych informacji: Czy falownik jest ustawiony na tryb wektorowy, czy U/f? Czy była przeprowadzona procedura autostrojenia? Czy są wprowadzone poprawne dane silnika? H03 Moc silnika H04 Ilość biegunów silnika H05 Prąd znamionowy silnika H06 Prąd biegu jałowego silnika Io H07 Poślizg silnika
Można pokusić się o pomiar prądu, ale ten będzie mniejszy od znamionowego i jednocześnie większy od mierzonego prądu jałowego silnika tej samej mocy nowego (ale jakąś informację już to daje).
Stawiam na jakieś 7,5kW. No tak wyleciało mi z głowy, że to jałowy bieg, albo i więcej czasami prąd jałowy to 30% prądu znamionowego.
73 kg - to ile wyjdzie za przesyłkę? W instrukcji falownika LG spotkałem rubrykę: "Parametr XX - Prąd jałowy silnika. Gdy jest nieznany wpisać połowę prądu nominalnego". Jest to bardzo zgrubna przesłanka: sprawdzałem - błąd jest rzędu +10-20%, tzn. w rzeczywistości prąd jałowy przy tamtym silniku (11kW) wynosił ok. 40% nominału. Tylko prąd jałowy to...
Może być zwarcie międzyzwojowe w uzwojeniu po stronie pierwotnej. Jaki jest prąd jałowy z wstawionym wirnikiem i bez niego?
(at)up, nie. Jednak ich wadą jest mocowanie obudowy silnika to obudowy przełożenia. Raz to rozkręciłem, i potem jest cięzko spasowac - tzn. nominalny prąd silników na biegu jałowym to coś ok. 2-3A, gdy obudowy przesuną się nawet o milimetr, to rośnie on do ok 7A. Nie wiem, czy to tylko moje silniki takie były, czy wszystkie takie są, ale nie polecam...
Witam , według mnie to prawdo podobnie ma 0,75KW-1KW ale po zdjęciu ciężko powiedzieć może jakieś wymiary silnika średnica a najlepiej podłączyć i zmierzyć prąd na biegu jałowym, wtedy bardziej dokładniej można oszacować.
Pisząc kilkuamperowy miałem na myśli pięcioamperowy lub nawet mocniejszy. Niestety nie znamy maksymalnego poboru prądu przez silnik, więc można jedynie domniemywać (na podst. prądu jałowego silnika) jakiej mocy powinno być źródło.
Witam można podłączyć silnik z pominięciem regulatora - tylko amperomierz oraz silnik i akumulator. ciekawe jaki będzie prąd na biegu jałowym ?
Dobrze byłoby jeszcze zmierzyć prąd silnika na biegu jałowym. Powinien wynosić 1/3 prądu nominalnego, a do tego symetrię prądów – czy na wszystkich trzech fazach są jednakowe.
No i pytanie zasadnicze: czym mierzyłeś ten prąd? Bo nawet na biegu jałowym powinien być wyższy.
Silnik na biegu jałowym nie obciążony ma mały współczynnik mocy i to jest powodem pobierania większego prądu.
Prąd biegu jałowego silnika w stosunku do prądu znamionowego różni się znacznie w zależności od mocy silnika. Na początek proponuję przyjąć 50%.
Najbardziej zależało by mi na tym kwadratowym, ponieważ ma dosyć estetyczny wygląd Nie wygląd w nim najważniejszy a "zero" pośrodku skali. Masz "perełkę" która mierzy (oczywiście z bocznikiem) prąd przepływający w dowolnym kierunku. W aucie sprawdzisz nim czy akumulator przy pracy silnika na jałowych obrotach, jest ładowany (jakim prądem) czy oddaje...
Cześć, mam takie pytanie: Z czego może wynikać niesinusoidalny kształt prądu zasilania silnika indukcyjnego na biegu jałowym? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Tak to bywa jeśli nie napisze się w pytaniu jakie jest aktualne przygotowanie naukowe pytającego. Opisałem się i nic z tego! Może zacznij od tego, że masz zbudować to stanowisko pomiarowe (do szkoły? która klasa? z jakiego przedmiotu? czy to jest temat nadany czy wymyślony przez Ciebie? itp.). Nie ma sensu pisanie czegoś co w końcu okaże się niepotrzebne....
Silnik powinien mieć podaną wartość dla każdego biegu. Wartość znamionowa I - 4,5 A; II - 5,6 A (wartość po pomiarach I - 5,7A; II - 7A) podczas próby biegu jałowego ma znacznie większą wartość prądów na biegu pierwszym i drugim, niż jest to wypisane na tabliczce znamionowej silnika. To co raz bieg jałowy raz znamionowy. Praca uczniowska więc należy...
Coś koło 50% prądu znamionowego. I powinno być jednakowo na 3 fazach (+/-5%). Miałem na myśli, że rozrzut między fazami 5%, a prąd jałowy może być pewnie 40-60% albo szerzej.
To chyba będzie ten silnik, tylko czemu taki duży prąd biegu jałowego?
Teraz będzie poprawnie pracował.
Bardzo dziękuję za odpowiedź Ok ten silnik i wartość prądu były przykładowe i jaskrawo bzdurne (chodziło mi o to, żeby ktoś mojego posta zauważył)a chodzi mi dokładnie o jakieś tabele czy wzory na prąd jałowy silników pytam dlatego, że często mierzę takie silniki i nie wiem czy wartości są prawidłowe czy nie - określam to na oko a ta metoda jest do...
Witam Silnik prawdopodobnie połączony w gwiazdę,lecz to nie ma w tym przypadku znaczenia.Podłączasz tylko zasilanie bez żadnych kombinacji .Wygląda na 1,5-2,2KW,nie więcej .Jakie ma obroty to będziesz wiedział gdy go uruchomisz. Moc silnia w możesz określić na podstawie poboru prądu na fazie.Przykładowo silnik pobiera prąd 0,3A ,to jego moc będzie około...
Witam ! Brzęczyk ma każdy z długą historią warsztat. Jeśli podejrzewasz skrót zwojowy to możesz zmierzyć rezystancję miernikiem- mostkiem do małych rezystancji. Pomiary prądu na biegu jałowym czy pod obciążeniem są oczywiste. W poradniku Zembrzuskiego cała diagnostyka silnika indukcyjnego jest ładnie opisana. Powodzenia
+ przekładnik prądowy, ze względu na wartość prądu. Tak, o ile prąd jałowy łapałby się w zakresie przekaźnika to pewnie przewód do silnika nie zmieściłby się w tą szczelinę w tym przekaźniku...
Oprócz powodów mechanicznych oporów, ciężka praca może być spowodowana także uszkodzeniem silnika. Miałem przypadek zwarcia międzyzwojowego w silniku 24 V z przekładnią, ale prąd przy biegu jałowym sięgał kilkudziesięciu amper co skutkowało przepaleniem bezpiecznika. Normalnie prąd biegu jałowego tego silnika wynosił około 0.5 A. Wszystko powinno się...
Wszystko pięknie ładnie. Budowę mostka H znam . Problem nie leży w zbudowaniu tego mostka. Problem w tym że napięcie zasilania wynosi 3,6V a napięcie pracy silnika wynosi 3V. Prąd jałowy silnika to około 50 mA. Podejrzewam że stosowanie mostka z poprzedniego komentarza spowoduje duży spadek napięcia i na silniki "wyjdzie" dużo poniżej ich napięcia nominalnego....
Witam moim zdaniem może być uszkodzona wewnętrzna klatka w wirniku gdyż prąd jałowy tego silnika nie powinien przekraczać 12 A
Możesz wyliczyć jaki prąd będzie płyną w silniku 11kW 3f 440V w układzie trójkąta bez obciążenia i pod obciążeniem i przedstawić na wykresie ten prąd względem napięcia. Aby wyliczyć prąd płynący w silniku trójfazowym 11 kW 440 V w układzie trójkąta, możemy posłużyć się podstawowymi wzorami dla obciążeń trójfazowych. ### Prąd Pod Obciążeniem (Pełne...
...to jaki powinien być max. prąd na biegu jałowym dla tego silnika? Równy na wszystkich trzech fazach. Tak w przypadku biegu jałowego silnika jak i silnika obciążonego. A jeśli cęgi obejmą trzy fazy to wskazanie ma byc równe zero.
Ad. 1 Dodam, że prądu jałowy w silniku asynchronicznym mięsci się z reguł w granicach 0,25÷0,5 In, a cosφ 0,1÷0,2 . A schemat zastępczy stanie jałowym można uprościć tylko do gałęzi poprzecznej. Ad.2 Nie za bardzo rozumiem, ale chodzi o prace prądnicową silnika asynchronicznego?
Witam buduję sobie łódz RC Silnik GRAUPNER/SJ SILNIK SPEED 600 7,2V pobór prądu bez obciążenia: 2 A max pobór prądu: 85 A Koledzy pytanie nr 1 najważniejsze - jaki będzie realny pobór prądu ? Bo widzę, że koncenytrujecie się na ATMEGA. Dwa aku 12V 7 Ah, do napędu łodzi.......... nawet niewielkiej ? Więc jakie są realia. Wiedza podstawowa. Realna praca...
Brak obciążeń typu światła, nawiew itd.: 1. Peak prądu po dwukrotnym przekręceniu zapłonu: ok 65A na przewodzie świec 2. Spadek na Alternatorze w tym czasie 11,43V 3. Skok na kablu do świec podczas rozruchu 40-48A (skoki) 4. Spadek na alternatorze przy rozruchu silnika 9,16V Średnio na świecach prąd, który do nich dochodził podczas pracy silnika na...
Masz kolego, patową sytuację. Twoja instalacja zasilająca jest za słaba dla silnika tej mocy. Prąd rozruchowy tego silnika na biegu jałowym będzie oscylował w granicach 40 A i zainstalowane obecnie zabezpieczenia muszą zadziałać. Jednym z możliwych rozwiązań jest zastosowanie falownika, ale to kosztowne. Inne rozwiązanie to silnik pracujący z uzwojeniami...
Producent podaje natężenie silnika obciążonego. Puść go jałowo i pomierz pobierany prąd. Porównaj z tabliczką. Wyciągnij wnioski.
Prąd podany na tabliczce to prąd znamionowy przy mocy znamionowej 5,5 kW. Jeśli dobrze zmierzyłeś te 14 A, to masz problem z zasilaniem lub silnik jest uszkodzony bądź przeciążony. Na biegu jałowym prąd tego silnika powinien wynosić około 5 do 6 A.
Dlaczego silnik po 1,5 - 2 min jest bardzo gorący mimo braku oporów mechanicznych? A czy masz problem by pomierzyć pobór prądu amperomierzem prądu przemiennego na biegu jałowym i porównać go z tabliczką znamionową? Jak się nie mylę stoi tam 90W/05A
Jeśli rdzeń wirnika przesunie się wzdłuż na wale poza rdzeń stojana, to prąd silnika nawet bez obciążenia, ma prawo wzrosnąć ponad znamionowy.
Witam ! Te silniki zawsze będą się grzały . Taka jest ich konstrukcja. Nawijane są drutem o podwójnej izolacji i 250 st. C. Obecnie nie są impregnowane lakierem lecz powlekany lakier powierzchniowo wygrzewany w piecu, w celu krystalizacji. Chłodzony jest dużym przewietrznikiem dlatego tak ważne jest czyszczenie kosiarki z resztek trawy. Podobna konstrukcja...
Raczej tak ale tabliczka jest mało czytelna oporności sprawdzone multimetrem/3,0:2,8;2,8 ohma/ odpowiednio prądy pomierzę, znajomy ma przyrząd cęgowy typu HC-640D to pomierzymy, tylko czy mierzy się te prądy na biegu jałowym silnika czy pod obciążeniem i już na trójkącie ? https://obrazki.elektroda.pl/9498147200_...
Mało danych, brak charakterystyki, brak informacji o prądzie jałowym.
Coś mały ten prąd na tabliczce jak na 5.5kW, skoro jest 400V to jest domniemanie że układ trójkąta. dla pewności przepiąć w gwiazdę jak pisano i zmierzyć choćby prąd jałowy.
Witam, Kupiłem niedawno piłę krajzegę i jest tam silnik 3 fazowy bez tabliczki znamionowej. Mam dodatkową rozdzielnicę elektryczną z wtyczkami na 230 i siłę 16A i 32A. Podłączyłem zasilanie pod wtyczkę 16A, która w rozdzielni jest zabezpieczona wyłącznikiem nadprądowym 3 faz B16. Zmierzyłem, że na biegu jałowym płynie prąd na każdej fazie około 2,5...
Czyli mogę podać napięcie 7-8V bez obawy o uszkodzenie? Możesz podać, ale najpierw sprawdź jaki jest prąd silnika gdy go próbujesz wystartować, albo napięcie na silniku. Napięcie jałowe akumulatorów niewiele tutaj daje. Przyczyną tego, że silnik się nie obraca na starcie może być zabezpieczenie akumulatorów albo ich wysoka rezystancja wewn. Podanie...
Kolega gsm -skąd wziąłeś 1.8-przelicznik.[może 2.8?]??? Kolega bogumil -przeliczenia cu/al ok-ale co do ilości zw.to zdjęcie 15%-nie spotkałem się z tym. Jaki wówczas prąd jałowy?
Podłączyłem silnik pod taki mały sterownik do silników który robiłem koledze . No i wynik poboru prądu silnika na biegu jałowym już jest. Reszta też gotowa. Silnik tylko zamontować paski i ognia . https://obrazki.elektroda.pl/8327831200_... https://obrazki.elektroda.pl/1364653300_... https://obrazki.elektroda.pl/4430138300_...
Czyli masz wyprowadzone cztery końce od dwóch uzwojeń. Te co ma 2,5 om dołączyć do 230 V. Te co ma 5 om połączyć szeregowo z kondensatorem i też do 230 V. Silnik powinien zdecydowanie ruszyć i cicho pracować. Jeśli tak się nie dzieje (buczy, wolno się kręci) to wyłączaj, bo źle podłączony. Najlepiej by było zmierzyć prąd biegu jałowego.
Zrób zdjęcie tabliczki znamionowej, zmierz pobór prądu na jałowo- może silnik był przezwajany?
Witam - prawdopodobnie podczas tego mycia dostała się jednak woda do silników . Proponuję sprawdzić każdy silnik osobno jaki pobiera prąd na biegu jałowym ( bez obciążenia ) oraz jakie jest napięcie na akumulatorze ?
"Pracował w w temperaturze 126 °C" rozumiem, że to była temp. obudowy, czyli uzwojenie miało dużo wyższą. Możliwe uszkodzenie izolacji i zwarcie między zwojowe. Można zmierzyć rezystancję poszególnych uzwojeń miliomomierzem, lub lepiej zmierzyć impedancję metodą techniczną. Żródło napięcia zmiennego np. 12V i podpinane do kolejnej fazy i pomiar prądu....
Przy okazji: Wiadomo, że nieobciążony silnik indukcyjny pobiera większy prąd niż znamionowy i a moc pobierana przez niego, to głównie moc bierna (wg. książki "Maszyny elektryczne"). Mniejszy prąd, nie większy. Faktycznie, mój błąd (nie doczytałem całości). Autor przyrównywał prąd jałowy silnika i transformatora. To rozumiem, że jeżeli kompensacja mocy...
grzejący się silnik był próbowany w pojedynkę ale przy zwartych pierścieniach bez opornicy i elektryk stwierdził, że nie daje rady ruszyć. To do kibla z nim! Weź wymontuj ten silnik, zewrzyj szczotki pierścieni i do sieci go. Do prawdziwych trzech faz. :D Ma się normalnie obracać i pobierać niewielki prąd biegu jałowego.
Można całe bloki IGBT tanio dostać. Rozwiniesz? Bo tanich trójfazowych IGBT o dużym prądzie nie spotkałem. Tylko co do tego podłączałeś? Na razie to połowa opisu doświadczenia lub opis czegoś innego, a wnioski dobrane pod tezę.... Bez limitów prądu, przy rozruchu takiego silnika tranzystory mocy dostaja strasznie po dupie ogromnym prądem. Przy pracy...
Prawdopodobnie pompy się zapowietrzają i przez to grzeją się i termik je wyłącza. Nie wiem co to za pompy, ale pompy przy zapowietrzeniu zwykle pobierają zbyt mały prąd (bo silnik chodzi jałowo) i są wyłączane przez zabezpieczenie przed suchobiegiem (podprądowe) a nie nadprądowe.
W silnikach ZI najczęściej stosowane są dwa systemy sterowania pracą silnika na biegu jałowym: system sterowania prędkością biegu jałowego ISC (ang. Idle Speed Control ), który za pomocą silnika krokowego steruje położeniem przepustnicy. Silnik krokowy regulacji położenia przepustnicy jest silnikiem prądu stałego. Sterowanie prędkością obrotową na biegu...
ok , jutro będę miał włącznik 0-1 , wystarczy 25a Co 25A ma wystarczyć? Nie znamy i ty też ,czy instalacja i wytrzyma prądy rozruchowe silnika obciążonego . Bo na biegu jałowym to może ruszy.
Nie wiemy czy dokonałeś dokładnego pomiaru bo nie dałeś takich informacji. Oporność uzwojeń i prąd biegu jałowego jeśli są prawidłowe to silnik dobry. Chętnie bym to zrobił ale akurat to nie mój temat :) Prąd jałowy był podawany w #1 poście. Jakieś 1.4 A.
Zanik świecenia się lampki wskażnika ładowania oznacza że obroty silnika a zarazem prądnicy co ma miejsce już przy średnich obrotach i napięcie na prądnicy jest wyższe od napięcia akumulatora i następuje ładowanie akumulatora.Przy obrotach jałowych silnika nie ma możliwości ładowania gdyż elektromagnes nie ściągnie kotwicy wyłącznika prądu zwrotnego...
Taki jestem jak ktoś nie ma pojęcia o tym co robi. Lepiej żeby zostawił temat dla fachowca. Napisałem Ci łopatologicznie jak działa wentylator i silnik więc stwierdzam że piszesz bzdury. Na forum masz odpowiedź jak sprawdzić czemu tak się dzieje. Wykonaj w kolejności: 1. Odłącz silnik elektrycznie, zdejmij pasy, podłącz silnik do zasilania przed falownikiem...
Grzejnik zbudowany na warunki amerykanskie (240V 60Hz), zawiera element grzejny i silnik. Dokładniejszego sprawdzenia wymagają dane znamionowe samego silnika. Niektóre silniki dopuszczają pracę przy 50Hz lub 60Hz, ale warunki pracy mają podane jednoznacznie na tabliczce znamionowej. Jeśli to jest silnik indukcyjny jednofazowy, to przy zmianie warunków...
Witam A mógłbyś zmierzyć jaki prąd jest pobierany przez silnik przy obciążeniu znamionowym?? (po podłączeniu na sztywno do napięcia zasilania przytrzymaj koło) Prąd znamionowy silnika może być kilka razy wyższy niż jałowy. Jeżeli chodzi o same mostki to bałbym się je łączyć tak po prostu. Na wyjściu tych scalaków są pewnie jakieś mos-fety które (mogę...
Kiedyś tak z ciekawości zmierzyłem, silnik 1,5 kW o prądzie znamionowym 3,5 A, pracujący bez obciążenia, po odłączenia jednej fazy prąd w pozostałych wzrósł do około 15 A. Teraz sobie odpowiedz sam, jaki sens mają Twoje twierdzenia. Kolega mnie zainspirował:) Przed momentem zmierzyłem prąd jałowy silnika o znamionowych 7A. Pełnofazowo 4,2A, po odłączeniu...
Silnik podłączony I działa pobór prądu 4.4 A Trochę sporo jak na bieg jałowy Odczekaj czy się nadmiernie nie nagrzewa.
Witam Możemy dyskutować o wzorach, ale z mojego doświadczenia, również wiem że gdy silnik 1440 obr/min pobiera taki prąd to na 2900 obr/min będzie to dużo większy. Natomiast martwi mnie duży prąd biegu jałowego pierwszego silnika. Jerzy.
Witam. nie wiem ile miałeś w źródle zasilania "na jałowym biegu", ale skoro wyszło 7,3V to znaczy że dysponujesz mało wydajnym "źródełkiem" prądu - zasil go z akumulatora samochodowego i wtedy zrób pomiar :D Pozdrawiam.
Metodyka sprawdzania braku uziemień, Metodyka zakładania uziemień, Dlaczego silnik indukcyjny pobiera z sieci dużą moc bierną , kiedy silnik pobiera większy prąd ( na biegu jałowym / pod obciążeniem ) , czy prąd pobierany przy rozruchu jest mały czy duży i czy szkodzi silnikowi ? Tego nie wiem
Jak z prądem jałowym w Twoim przypadku? U mnie niestety alternator od FSO, okazał się słabym ogniwem. Dość mocno ciepły. Oraz prąd jałowy sporo za duży (10A)
Wiele Autosanów obsługiwałem ale nigdy nie było problemu z doładowaniem akumulatorów .Alternatory G 1000 czy G 2000 mają taką wydajność że zpowodzeniem doładowują akumulatory nawet 200Ah. Ładowanie nawet na biegu jałowym silnika przy pełnym oświetleniu i włączonych dmuchawach powinno być 28,2V Jaki masz pobór prądu przy wyłączonym zapłonie.
Alternator motocyklowy przy biegu jałowym ma znikomą wydajność. Napięcie na wyjściu często jest zbyt niskie aby ładować akumulator, jeżeli jest wyższe, to obciążenie w postaci świateł sprawia, że akumulator jest rozładowywany. Silnik musiałby się kręcić na wyższych obrotach, co wiąże się z trudnościami. Poza tym sprawność takiego rozwiązania jest niska,...
Witam. Pozwoliłem sobie wykonać kilka pomiarów prądu, jaki pobiera falownik, typ Optidrive 0,75kW wraz z silnikiem 3f 0,12kW, na biegu jałowym (nie mam stałego obciążenia).Przy różnych częstotliwościach, wygląda to tak. 50Hz=209mA 40Hz=190mA 30Hz=170mA 20Hz=209mA 10Hz=360mA 5Hz= 430mA Przy zatrzymanym silniku falownik pobiera 80mA.
Typowy silnik 7.5kW, 1440rpm, prąd jałowy przy 400V ~8A przy 50Hz. Analogicznie 15kW ~14A i 30kW ~25A.
W kwietniu przy okazji ostatniej wymiany przekaźnika poprosiłem klienta także o przywiezienie silnika. I jałowo w obie strony prąd był podobny i nie jakiś wygórowany. Jaki dokładnie nie pamiętam ale wykluczam raczej uszkodzenie samego silnika... Na miejscu niestety pomiarów prądu nie miałem okazji zrobić.
Witam Kiedy prąd biegu jałowego może być większy od prądu znamionowego? Na myśl przychodzi mi tylko moment w którym uruchamiamy silnik, ale czy to jest jest już stan jałowy?
Witam. Zgadza się alternator nie pobiera prądu. Alternator jest to generator prądu (tak samo jak prądnica) czyli przy napędzie od silnika wytwarza się prąd elektryczny. Z twoich pomiarów przerażają mnie małe wartości, napięcie ładowania (na akumulatorze) przy włączonym silniku na biegu jałowym powinno wynosić 14-14,5 V, natomiast przy zgaszonym silniku...
Według wskazań falownika pokazuje 7,5A. To jest realny prąd tego nie obciążonego silnika.
Tranzystor bipolarny NPN 2N3904 40V/0.2A Nie nada się. Tranzystor bipolarny NPN BC639 80V/1A Nie podajesz prądu maksymalnego silnika - pomierz go przy zahamowanym wale lub prościej zmierz rezystancję silnika. Dobór na prad jałowy jest bez sensu. Czy mogę któryś z tych tranzystorów podłączyć do układu z silnikiem? Czy musi to być tranzystor MOSFET?...
Witam! Dodam jeszcze do tego co stwierdził kolega wiesde, że ten silnik także może mieć większy prąd jałowy (bez obciążenia) od prądu znamionowego falownika. Dla silników prad ten dochodzi do 0,6 wartości prądu znamionowego. Reasumując falownik za mały nawet na rozruch silnika bez obciążenia. Pozdrawiam
Moc którą odczytałeś z tabliczki znamionowej to jest moc na wale silnika a nie moc pobierana z sieci. Potrzebujesz jeszcze znać sprawność silnika. Jeśli pomiaru prądu pobieranego dokonujesz na biegu jałowym silnika to tak samo uzyskasz wynik inny niż podany na tabliczce znamionowej.
"przy 4-5 (000?) obrotów napięcie na aku skacze do 14,20V więc teoretycznie ładowanie jest" - nie tylko teoretycznie ale ładowanie jest i wygląda na to że jest w porządku, to samo powie Ci mechanik. Można by dla pewności jeszcze sprawdzić wydajność ładowania, czy te 14,2V jest także przy włączonych światłach i innych odbiornikach prądu, i od jakich...
W stanie jałowym nie płynie prąd w obwodzie silnika (ewentualnie prąd do zasilania radiolinii itp.), więc chyba jednak masz coś nie tak. Sprawdź amperomierzem przepływ prądu.
Zapomniałem jeszcze napisać, a jaki prąd bierze ten silnik żebym wiedział jaki regulator będzie mi ewentualnie potrzebny?? :D Cześć. Pomierzyłem ci jeszcze prądy jakie pobiera ten silnik przy napięciach zasilania od 6V do 24V co 2V. Tu masz pomiary prądów gdy silnik zablokowany (czyli dla momentów rozruchowych) : 6V-0.64A , 8V-0.84A , 10V-1.04A , 12V-1.23A...
W uzwojeniu roboczym płynie prąd 7A (na biegu jałowym), a jaki prąd powinien płynąć w uzwojeniu pomocniczym ? Po podłączeniu kondensatora 25 uF w uzwojeniu pomocniczym płynie 2A.
Zwarcie w kablu wyjściowym powoduje wystąpienie alarmu 16. OL występuje w przypadku pracy z dużym prądem przez dłuższy czas. Tak jak wspomniano wcześniej prąd biegu jałowego silnika jest za duży. Sprawdź dokładnie tabliczkę znamionową silnika (napięcia i prądy)., układ połączeń silnika. Współczynnik mocy silnika też wygląda na jakiś mizerny. Porównaj...
natknąłem się na silniki oznaczone 230/400V (możliwe, że 220/380V) Y/Δ, pracujące bez problemu w układzie gwiazda-trójkąt. Też miałem taki silnik 5.5kW wysokoobrotowy, brak tabliczki, w gwieździe coś mały prąd był jałowy więc przełączyłem w trójkąt, silnik normalnie pracował ale na cęgach 42A więc wyłączyłem bo wiadomo czym to grozi na dłuższą...
Witam -proszę zamieścić fotkę tabliczki znamionowej silnika ( stosunkowo duży pobór prądu na biegu jałowym ).
Z uwagi na niską sprawność alternator nie ma sensu. W Słomczynie można dostać silnik BLDC typu outrunner od sparty za 30 zł, czy od hulajnogi ~50 zł. Sprawność 85-90%. Niski moment zaczepowy, brak oporów na chłodzenie, brak szczotek, magnesy o silnej remanencji na wirniku (N38, N45). Przy obciążeniu ułamkowym również wysoka sprawność. Łatwo zastosować...
Witam Oczywiście wentylator jest na wale i nie jest luźny, w obu kierunkach wirowania masz te same objawy, ta nadmierna temperatura to na czucie czy z pomiaru, te pytania to tylko tak na wszelki wypadek. Może wyjaśni Twój problem ten cytat z książeczki "Maszyny elektryczne małej mocy" R. Sochocki, Z. Życki - "Do istotnych wad silników z kondensatorami...
prąd jałowy prąd jałowy silnika jałowy prąd transformator
opalarka grzeje airbag kasowanie przesunięcia bitowe
Realigning Gears After Gearbox Cable Replacement Telewizor Philips wyłącza się po 15 sekundach logo