REKLAMA
REKLAMA

prąd jedną strone

Znaleziono około 241 wyników dla: prąd jedną strone
  • Czy jest coś takiego jak filt, zwrotnica lub semarof prądu 230V ?

    :) Jestem prądowym laikiem wiec proszę o wskazówkę. Czy istnieje cos takiego jak filtr prąd 230 V aby w jedna stronę płynął a w druga nie ? Ad rem. Buduję urządzenie które będzie napędzane przez silniczek od wycieraczek. Prąd będzie z zasilacza 12V, jakies 14 Amper.. natomiast prąd 230 bedzie "podawany" przez sterownik dozujący sygnał czasowo. Np. co...

    Elektryka Dla Każdego   09 Gru 2012 17:01 Odpowiedzi: 15    Wyświetleń: 3795
  • pomiar kierunku prądu stałego w motocyklu

    Do układu który wymyśliłeś można dodać 2 LEDy, które sygnalizowały by w którą strone płynie prąd. Jedną sterowaną przez PNP, a drugą przez PNP. Co o tym myślicie? Poradzisz sobie? Czy mam schemat rysować?

    Początkujący Elektronicy   12 Lip 2006 21:58 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 1883
  • REKLAMA
  • Na jednym pinie wejście i wyjście - jak?

    Hmm, a jesli dioda nie ma byc w tym czasie zgaszona ? To jak ma zachowac sie wtedy dioda, jest niewiadomą, dlatego zasugerowałem taką opcje, działa i nie pali portów ;) Osmo napisał: Gdy ustawimy piny jako wejscia Prąd popłynie przez switch i diode do uC No właśnie, że popłynie o czym sam napisałeś w poprzednim zdaniu (dioda jest włączona zaporowo)....

    Mikrokontrolery   30 Sie 2008 23:16 Odpowiedzi: 16    Wyświetleń: 1718
  • REKLAMA
  • Układ (dioda) przepuszczający prąd w jedną strone

    Witam Mam lampę w której są dwie soczewki, po właczeniu swiateł mijania swieci jedna a po włączeniu drogowych gasnie mijania a zapala sie drogowa(druga). Chiałbym to zrobic tak aby do mijania swieciła jedna soczewka a po włączeniu drogowych swieciły obie tzn mijania i drogowe. W kazdej soczewce są zarówki h1 i wspolna masa, probowałem połączyc jeden...

    Początkujący Elektronicy   29 Mar 2013 17:19 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 3036
  • wentylator xpleair - prad musi plynac w 1 strone

    Napisz o co Ci chodzi po polsku. Jako elektronik powinieneś wiedzieć, że takie coś co puszcza prąd w jedną stronę to dioda prostownicza.

    Elektryka Światło i Oświetlenie   12 Lut 2017 21:35 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 699
  • Rezonans prądów - prosba o wytlumaczenie

    Witam wszystkich. Czy ktos moglby mi wyjasnic na chlopski rozum... Powiedziano mi, ze dla elementow idealnych w obwodzie rownoleglym LC (czy RLC, juz mi sie miesza), mozna podlaczyc zrodlo napiecia sinusoidalnego dla zainicjowania rezonansu, a pozniej je odlaczyc, a prad bedzie sobie w nieskonczonosc pulsowal w obwodzie, w jedna i druga strone? Jak...

    Początkujący Elektronicy   06 Maj 2007 02:47 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 3127
  • przerobienie silnika pierścienowego na prądnice samowzbudną

    Witam, w ubiegłym tygodniu napisałem: ,,Kupiłem ostatnio silnik 3 fazowy klatkowy z zamiarem przerobienia go na prądnicę (wg opisów zamieszczonych w tym temacie. Podłączyłem kondensatory, jednak po rozpędzeniu nie otrzymałem nawet minimalnego napięcia, może doradzicie w czym problem. Dodam jeszcze, że silnik jest 3 faz, 340 obr/min, 025 kW, cos fi...

    Elektro Maszyny i Urządzenia   09 Wrz 2014 15:51 Odpowiedzi: 81    Wyświetleń: 100765
  • REKLAMA
  • Dyskusja nt. maszyny prądotwórczej. (generator)

    wiązka prądu - wydobyta z baterii lub gniazda zasila urządzenie. Jak podłączymy strone bateri do kabli i będziemy tarli o siebie zauważamy właśnie tą wiązke prądu. Tego akurat za nic zrozumieć nie mogę, może jakiś dokładniejszy opis, schemat film co to ta "wiązka prądu"? Ale może ja jeszcze mało rzeczy widziałem i się nie znam to przepraszam. O Narazie...

    Na pograniczu nauki   23 Wrz 2012 10:53 Odpowiedzi: 12    Wyświetleń: 2775
  • Pytanie o 'coś' co puszcza napiecie w jedna strone....

    ...Centralkę podłącza się pod przekaźnik , inaczej ktoś zbije klosz kierunkowskazu, robi zwarcie, i alarm rozbrojony. Może centralka ma przekaźnik , tego nie wiemy. Rób jak uważasz, ale uważaj co robisz ;) Dawno nie widziałem takiego alarmu 8-O Sterownik od centralnego powinien mieć wystarczającą wydajność prądową wyjścia , by nie stosować przekaźnika...

    Początkujący Naprawy   06 Sie 2009 00:51 Odpowiedzi: 9    Wyświetleń: 2456
  • REKLAMA
  • Ogranicznik prądowy

    jak zwykle problem nie lezy w ograniczeniu pradu tylko w zalozeniach sterowania. Napisz dokladniej jak sterujesz tym silnikiem. Bo nie bardzo wiem po co podlaczasz na stale napiecie do niego. W ukladach centalnego zamka tez sie stosuje silniki ktore podnosza i opuszczaja dwignie i tam wymagane jest przylozenie napiecia nie dluzej niz 1sekunde zeby...

    Projektowanie Układów   18 Gru 2005 21:14 Odpowiedzi: 11    Wyświetleń: 3373
  • Nieznany pobór prądu w czasie postoju

    Sprawdzilem alternator. Wszystkie diody sa sprawne. Przepuszczaja prad tylko w jedna strone. Jak dalej sprawdzac elementy samochodu w poszukiwaniu nieznanego poboru pradu?W bagazniku nie mam zadnego oswietlenia(nie ma zarowki w oprawce).

    Samochody Elektryka i elektronika   04 Mar 2006 22:57 Odpowiedzi: 14    Wyświetleń: 3297
  • [Bascom] Sterownik silnika prądu stałego

    W przykładzie jest regulowana prędkość silnika wentylatora, także na pewno nie jest to silnik krokowy. Książka prawdopodobnie się przyda jeżeli nie umiesz jeszcze dobrze programować mikrokontrolerów, ale nie wiem czy warto ją kupować jesli potrzebujesz z niej tylko jedną strone.

    Mikrokontrolery   16 Mar 2006 19:03 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 2297
  • Prądnica prądu stałego od samolotu 24V ok 4kW

    Praktycznie wszystko związane z twornikiem musiałoby być zdublowane. No tak, wiec dlatego dziwi mnie, ze to jest silnik od samolotu (raz, ze potrzebne tylko obroty w jedna strone, a dwa ze to dodatkowy ciezar, no i ta wolnoobrotowosc). Jest jeszcze jedna mozliwosc. Czasami miedzy zaciski takiego silnika wpina sie kondensator lub diode, a czasami zamiast...

    Elektro Maszyny i Urządzenia   21 Lis 2006 08:43 Odpowiedzi: 10    Wyświetleń: 11307
  • Mieszacz częstotliwosci na jednym tranzystorze - analiza

    Chodzi o to ze rezystancja wyjściowa jest równa rezystancji kolekrorowej + równolegle połączona rezystancja obiążenia? i ona ma być równa 50Ohm co odpowiada obciażeniu wejść analizatora? Jeśli mamy równoległy obwód rezonansowy jako obciążenie kolektora, to jest on połączony szeregowo z kolektorem, dla prądu stałego. Natomiast dla prądu zmiennego jest...

    Radiotechnika Serwis   19 Mar 2007 02:34 Odpowiedzi: 23    Wyświetleń: 7455
  • Uniwersalny układ sterowania napięciem, prądem i prędkością.

    Radiator tez tam bedzie zastosowany.A raczej chyba musi to byc mostek H bo chodzi wlasnie aby w zaleznosci ktore styki beda otwarte napiecie bedzie plynac badz w jedna badz w druga strone.Dioda 52 jesli mzoesz podac to podaj bede wdzieczny :) pozdrawiam

    Nauka Elektroniki, Teoria i Laborki   13 Maj 2008 04:47 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 4960
  • Przetwornica 6-12V - niska wydajność prądowa

    To jest jakaś abstrakcja co zrobiłeś. Przy mocy 20W, prąd wyjściowy powiedzmy 2A, to daje wejściowy 4A. A kluczowany i tak będzie większy. Dla 4A beta BD243 to 30, co daje 133mA prądu bazy. I układem 555 tego nie wysterujesz. To tyle jeśli chodzi o problemy tego typu układów. Dojdzie ci jeszcze fakt ze pojemność i tak musi być małej impedancji, bo typowa...

    Projektowanie Układów   02 Lip 2008 22:08 Odpowiedzi: 8    Wyświetleń: 3612
  • Zasilacz prądu stałego 12V podaje 16V-22V, objawy zużycia?

    Rozebrałem zasilacz troche inwazyjnie i nic poza mostkiem Graetza tam nie ma. Diody posprawdzałem, przewodzą tylko w jedną strone. Po kiego licha producent pisze na tabliczce 12V, jak to nie ma stabilizacji? Stabilizacja prawdopodobnie jest dopiero w samym switchu. Układ A1012. Z tyłu switcha jest napisane 10-30V input. Chciałem sprawdzić w jakich napięciach...

    Zasilacze, ładowarki   02 Mar 2009 17:56 Odpowiedzi: 9    Wyświetleń: 3145
  • Jak zrobić urządznie zmieniające biegunowość prądu.

    Drukarka jest bardzo stara dlatego nie było mi jej żal nie wiem jak wygląda silnik krokowy ale ten wygląda najnormalniej poza tym to drukarka hp. Druga sprawa da sie zmienić kierunek obrotów bo inaczej głowica podaczas drukowania pruszała by się w jedną strone tylko a porusza się w obydwie.Pozatym nie ma najmiejszego problemu z przykęceniem lub przyklejeniem...

    Początkujący Elektronicy   24 Mar 2013 20:04 Odpowiedzi: 11    Wyświetleń: 1746
  • Silnik agregatu prądotwórczego - zasilanie gazem.

    Dodatkowo Kolega chce pokombinować z sonda λ, a sterownik do tego gdzie ? Pewnie na Arduino ? Tak sterownik na Adruino (odczyt sondy i na 2 pinach wyjscie do sterowania silnika krokowego jeden Góra i drugi dół + układ poruszania silnikiem krokowym zbudowany na ne555 2x cd4017 (jeden w jedna strone a drugi w drugą strone) impulsy będą podawane...

    Inne Silniki Spalinowe   30 Paź 2015 19:14 Odpowiedzi: 36    Wyświetleń: 16212
  • Jaki agregat prądotwórczy do chłodziarki mleka

    chyba zrobie tak: pojade po ten agregat (mimo że mam 200km w jedną strone!) i zabiore ze sobą silnik 3 fazowy 1,5KW. Jak jego wystartuje to chyba nie powinno być problemu z chłodziarką. koszty przejazdu ok 80zł a facet życzy sobie 120pln za przesłanie kurierem. Przy okazji sobie przetestuje. Pozdrawiam

    Elektro Maszyny i Urządzenia   11 Wrz 2006 21:15 Odpowiedzi: 12    Wyświetleń: 6218
  • Doziemienie fazy agregatu prądotwórczego

    Wszystkie agregaty przenośne (budowlane) pracują w układzie IT, a przynajmniej ja tylko takie spotkałem i o taki agregat pytam w moim temacie. CO do pytania pana masonty, troszkę to zagmatwałęm i agregat jest jednofazowy na wyjście gniazdem na napięcie 220V. Napięcie około 115V miernik wskazuje gdy zmierzymy napięcie miedzy uziemieniem (nie w agregacie,...

    Elektryka Dla Każdego   24 Mar 2014 15:59 Odpowiedzi: 19    Wyświetleń: 14152
  • Agregat Prądotwórczy Trójfazowy do przyczepy mobilnej gastronomicznej

    Na tabliczce pieca jest napisane, że napięcie to 380V. Do tego w gnieździe mam jeszcze przełącznik L - 0 - P. Nie wiem dokładnie po co to jest, żeby silnik kręcil w drugą strone czy coś, nie wiem. U mnie agregat nie jest na przyczepie, wystawiony jest kilkanaście metrów dalej na kablu. Przyczepa jest na czterech łapach więc ciągly styk z ziemią. Czy...

    Elektro Co kupić?   01 Cze 2018 10:35 Odpowiedzi: 19    Wyświetleń: 2448
  • Pomiar prądu/zabezpieczenie

    Witam W zalaczniku schemat ukladu mojego pomyslu (od razu mowie ze ledwo co znam sie na operacyjnych) oto jak ma dzialac: 1. Przez rezystor 0,11 Ohm plynie sobie badany prad. Na 0,11Ohm odklada sie napiecie wprost proporcjonalne do niego. 2. Wzmacniacz roznicowy o wzmconieniu rownym 2 wzmacnia roznice potencjalow na koncowkach rezystora (spadek napiecia...

    Projektowanie Układów   12 Wrz 2006 14:21 Odpowiedzi: 10    Wyświetleń: 2041
  • Jak rozdzielacie prąd na estradzie ??

    Jesli chodzi o zasilanie estrady to jest tu zasadnicza sprawa - prowadzenia mas. Zazwyczaj stosuje sie uklad z jednym punktem wspolnym - wtedy na pewno unikniecie przydzwieku sieciowego. Kolejna bardzo wazna sprawa jest zasilanie sceny a dokladniej piecow gitarowych. Koniecznie powinny byc zasilane z tej samej fazy co mikser!!! Dawno temu byl smiertelny...

    Nagłośnienie Profesjonalne   08 Mar 2010 00:29 Odpowiedzi: 19    Wyświetleń: 4675
  • Podstawy fizyki - polecam strone www

    James Clerk Maxwell pisząc swe słynne prawa, a tyczące teorii elektromagnetyzmu, wszak nie wymyślił wszystkiego sam, ba chyba nic nowego nie odkrył... ale właśnie "ubrał" w "ubranko" Królowej Nauk i zebrał całą znaną dotychczasową wiedzę na ten temat w jednej publikacji: Maxwell, J. C. "Electricity and Magnetism"; 1873r. Materiał był dobry, tylko krawiec,...

    Początkujący Elektronicy   25 Mar 2011 13:22 Odpowiedzi: 9    Wyświetleń: 1951
  • Prąd spoczynkowy- Holton 400

    Witam. Zbudowałem końcówke mocy z kitu altrona, AL-13. Mam trafo 300 wat 2x55V na papierze, a jest 2x58V, mostek 25A i dziwne, bo za mostkiem DC wynosi 2x52V. Nie posiadam jeszcze filtracyjnych kondów, z braku funduszy. Do rzeczy: Mam problem z prądem spoczynkowym. Ustawilem go na 100 mA wpinając miernik szeregowo zamiast bezpiecznika V-. Podałem sygnał...

    Projektowanie Układów   22 Lut 2009 21:54 Odpowiedzi: 32    Wyświetleń: 8625
  • źródło prądowe sterowane napięciem

    Regulacja ma byc w jedna strone(0-50mA) a do zrodla prad ma tylko wplywac(zrodlo ma go wyssysac z obciazenia). Jest jeszcze warunek ze rezysatncja wyjsciowa musi byc minimalnie 100kOhm. Zasilanie +/-15V.

    Projektowanie Układów   11 Sty 2008 20:15 Odpowiedzi: 15    Wyświetleń: 8196
  • Prąd Ładowanie Akumulator

    Witam w moim aucie mam akumulator z lutego 2008 który do dej pory był cały czas rozładowywany przez alarm w którym miałem wył trąbke i nic o tym nie wiedziałem usterka została już usunięta lecz chyba akumulator jest do niczego lecz nie jestem pewny dlatego pisze dodam jeszcze że jeżdziłem codziennie autkiem po 15 km w jedną strone do pracy prąd ładowania...

    Samochody Początkujący   04 Lis 2009 17:17 Odpowiedzi: 8    Wyświetleń: 2531
  • Ciepło i prąd - dwa w jednym, kogeneracja w domu.

    witam b.serdecznie .trafilem na temat ktory mnie zainteresowal gdyz mam silnik hondy 4,5KM ,ktory bardzo niewiele pracoewl w kosiarce ,jednak skrzywiona zostala koncowka walu i w tej chwili po obciecu tekj koncowki nadaje sie do zrobienia agregatu ,mam rowniez silnik elektr. 1,5kW 2800obr,i chcialbym to spiac razem ze strony technicznej problemu nie...

    Forum Budowlane   30 Sty 2023 16:06 Odpowiedzi: 149    Wyświetleń: 55473
  • Zostałem złodziejem prądu nie wiedząc o tym

    Witaj franekteleranek. Poniżej pewna kopia, masz tam fragmenty tej instrukcji. Pozdrawiam. PREZES URZEDU OCHRONY KONKURENCJI I KONSUMENTÓW DELEGATURA UOKIK W KRAKOWIE 31-011 Kraków, Pl. Szczepanski 5, Tel/fax (012) 421-75-79, 421-74-98, E-mail: krakow(at)uokik.gov.pl RKR-61-10/09/DN- 8/09 Kraków, dn. 21 wrzesnia 2009 r. DECYZJA NR RKR - 15/2009 Stosownie...

    Forum Budowlane   10 Paź 2017 23:24 Odpowiedzi: 1829    Wyświetleń: 554105
  • Sterownik bramy - kręci silnik tylko w jedną strone - po uszkodzeniu

    Sterownik do bramy na uC Microchip PIC16F628a Był Uszkodzony rezystor 0.1R 5W do ograniczenia max prądu silnika, Wymieniłem rezystor na nowy. Niestety sterownik działa "połowicznie", tzn kręci silnikiem tylko w jedną stronę, zmiana kierunku następuje prze zmianę +/- V, za pomocą dwóch przekażników Przycisk RS - ręcznego sterowania, służy do uruchomienia,...

    Automatyka bram, szlabanów, rolet   15 Sty 2015 13:16 Odpowiedzi: 9    Wyświetleń: 1857
  • Jak prawidlowo nawinąć balun prądowy na rdzeniu EI?

    przyjrzyj sie dokładnie, drut idzie w inną strone, ale owija rdzeń w ten sam sposób. Skoro jest jak mówisz to w jaki sposób balun znosi asymetrię prądu dipola? ja tam widzę dwie cewki nawet gdyby nawinąć tą cewkę na pierścieniu z plasteliny (jak masz dzieci to i materiał się znajdzie) i wyprostować ją to widać jak byk że uzwojenie nawinięte jest w...

    Początkujący Elektronicy   03 Kwi 2015 17:40 Odpowiedzi: 10    Wyświetleń: 1707
  • Pomiar prądu w samochodzie, prosty amperomierz

    Jedna z diod puszczała wstecznie. Kondensator elektrolityczny, może zmienic bieguny, ale parametry bedzie miał kiepskie. Ale aby element elektroniczny zamienił biegunowość? Prędzej PiS zmieni poglądy (choc kiedys mówiono, że prędej w Biedronce będzie mozna zpłacić kartą niż....). Wchodzimy w strefę magii. Prędzej ta dioda miała przebicie, a jej poprawne...

    DIY Konkurs   17 Sty 2019 23:28 Odpowiedzi: 270    Wyświetleń: 30912
  • Cyfral TD6-K - komunikacja tylko w jedną strone, nie słychać domownika

    Zmierzyć napięcie w linii dowolnego aparatu. Spoczynek - około 7,0 V. W nowszych wersjach elektroniki (V5.0, V5.1, V5.11) może to być nawet ponad 8,0 V. Rozmowa - około 5,0 V. słuchawka odłożona - napięcie linii na poziomie 8,9V (PCB TD6-k wersja SMD rewizji nie widać nigdzie) , słuchawka podniesiona - napięcie linii na poziomie 4,8V. Czy sprawdziłeś...

    Domofony i kontrola dostępu   12 Mar 2020 17:27 Odpowiedzi: 9    Wyświetleń: 813
  • LG 47LB650V - Cyklicznie rozjasnia sie lewa strone ekranu

    W tv są 4 listwy poziome składające się z dwóch części . Na jednej poziomej listwie ( dwie łączone listwy 5 + 4 diody). Zasilane są dwie gałęzie po 18 diod połączonych szeregowo. Jak mierzyłem testerem poszczególne gałęzie to napięcie zasilające gałąź wynosiło 107V a prąd pobierany 43mA. Skoro Koledzy sugerujecie, że któraś z diod przerywa, zamówiłem...

    TV Początkujący   20 Paź 2020 13:18 Odpowiedzi: 35    Wyświetleń: 1467
  • Analizator - miernik parametrów sieci 230VAC - jednej fazy.

    Witam zainteresowanych miernikiem - analizatorem parametrow sieci 230VAC - jednej fazy. W zalaczaniu kolejna wersja ulepszona o opcje z rozpoznawaniem prawidlowego zapiecia czujnika pomiaru pradu na przewodzie fazy. Komunikat pojawia sie na stronie www ponizej tabelki z wynikami pomiaru Poprawione sa tez drobne bledy w wygladzie z zachowaniem wszystkich...

    Artykuły   29 Gru 2023 13:50 Odpowiedzi: 118    Wyświetleń: 10566
  • Pomoc przy wyznaczeniu prądów

    wychodzi ci za malo pradow, bo zes o jednym zapomnial (lewy 3.gif); w galezi, do ktorej wpiete jest Izr, prad I1 plynie tylko przez rezystor przy ktorym narysowales jego strzalke. dalej jest zrodlo pradowe, wiec przez nastepny opornik plynie juz jakis inny I3 = I1 + Izr, oczywiscie rowniez w prawa strone; pozdr;

    Początkujący Elektronicy   10 Lis 2004 21:28 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 1460
  • Jak uzyskać prąd przemienny o częstotliwosci....

    około 0.25-0.5 Hz :D To mi jest potrzebne do zaprezentowania doświadczenia z fizyki: tzw. zwojnica typu zenskiego (o ile tak to sie profesjonalnie zwie) gdzie zelazny rdzeń porusza sie na zmiane w jedną i w drugą strone (z racji zmiany kierunku przepływu prądu i zmiany polaryzacji pola magnetycznego). Wygodnie by było gdyby miało to jakieś "bezpieczne...

    Początkujący Elektronicy   08 Cze 2005 07:19 Odpowiedzi: 13    Wyświetleń: 3142
  • pomiar prądu DC - w obu kierunkach

    Moze w obwodzie LEM wlaczyc dwie diody rownolegle przeciwnie do siebie. Gdy bedzie sie swiecila jedna to w jedna strone, gdy druga to w druga. Moze zamiast LEM zwykly przekladnik pradowy ze wspomnianymi diodami na dzielniku pradowym i wejscie na mostek greetza, a do tego amperomierz?

    Automatyka Przemysłowa   16 Gru 2005 12:10 Odpowiedzi: 8    Wyświetleń: 5244
  • Stroboskop inny niż J-23. Nie ma ani jednego rezystora. Są kondensatory MKT.

    Zdziwicie się bardzo ale jest to J-23, który został zmodyfikowany aby pozbyć się tego grzejącego sie rezystora. W takiej wersji jest sprzedawany na Allegro ponad 7 lat (w róznych wersjach płytki, z kondensatorami bipolarnymi lub z elektrolitami, które zastępują rezystor). Jeżeli pojemności kondensatorów są rozsądne (do 22-33uF na strone) i się wie jakiej...

    Optoelektronika   12 Wrz 2006 19:23 Odpowiedzi: 21    Wyświetleń: 2484
  • model rzeczywistego źródła prądu [szukam]- sorry zasilania

    Wszystkie artykuly sa naprawde dobre, wlasnie od CIEBIE wczesniej juz dostalem odslyczacz-link do nich i wlasnie za ten odsylacz teraz dziekowalem :) a w tych wlasnie artykulach dowiedzialem sie o szeregach E3,E6,E12,... a nie w "Sztuce elektroniki". Przeczytalem juz wczesniej o zrodlach pradowych z tego pierwszego linku ale nie chodzi mi o symbol zrodla...

    Początkujący Elektronicy   04 Paź 2006 14:05 Odpowiedzi: 8    Wyświetleń: 2153
  • Rzdzielnia estradowa prądu - jaka i gdzie ja dostać??

    To z dwóch faz chcesz ciagniąć oświetlenie a z jednej całe nagłośnienie??? Niezbyt szczęśliwe rozwiązanie... Pod L1 daj lewą stronę nagłosnienia Pod L2 daj prawą strone nagłośniania Pod L3 daj światło. A reżeserke daj z z L1 bądź L2 wystarczy gniazdko 16A z bezpiecznikiem B16. Odsłucha też rozłórz na lewą i prawą stronę nagłośniania FOH. Wtedy światło...

    Nagłośnienie Profesjonalne   02 Paź 2009 19:55 Odpowiedzi: 73    Wyświetleń: 16328
  • Darmowy prąd z ogniwa peltiera

    Chwileczkę bo ja czegoś nie rozumiem. Prąd podczas wykonywania pracy przez moduł (np. podczas chłodzenia) płynie w jedną strone, ale podczas pracy jako ogniwo elektryczne płynie w przeciwną (ma odwrócone napięcie). Trzeba chyba odwrócić stronę ciepłą i zimną w zależności od typu wykorzystania. Czy dobrze myślę?

    Na pograniczu nauki   27 Sty 2013 10:45 Odpowiedzi: 121    Wyświetleń: 185707
  • Sterowanie silnika prądu stałego

    Witam Czy takim układem da się sterowac silnik prądu stałego w prawą i lewą stronę?T1 i T2 -BC547 Silnik działa tylko w jedną strone Prosze o szybką pomoc

    Początkujący Naprawy   27 Maj 2013 18:45 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 2807
  • zamiana prądu 12V DC na 12V AC 50Hz

    Poszukaj informacji o zaworkach zwrotnych - sa obecne w wielu instalacjach w tym i samochdoowych - np wstawiane miedzy spryskiwacze w samochodach dzieki czemu plyn sie nie cofa do pompki - Rowniez na allegro sporo tego: zaworek+zwrotny+spryskiwaczy - musialbys poszukac takiego ktory zapobiegnie cofaniu sie plynu ale jednoczesnie taki ktory bedzie wymagal...

    Początkujący Naprawy   03 Lut 2013 17:25 Odpowiedzi: 37    Wyświetleń: 8982
  • Miernik cęgowy UT203 - problem z pomiarem prądu

    Mam również pytanko odnośnie mierzenia prądu stałego miernikiem cęgowym. Na cęgach jest zaznaczony z jednej strony " + " z drugiej " minus ". Którą stroną należy zapinać cęgi. Plusem w strone odbiornika czy odwrotnie?

    Warsztat elektronika   05 Kwi 2015 07:09 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 4982
  • WSK Kobuz M21W2 175 1977r. - nie ma prądu z silnika, brak świateł

    Tak wiec na tulei magnesy powinny sie przyciagac ??? Tz byc zwrocone biegunami w te sama strone?? Tak wlasniee je skleilem. Tylko pytanie czy na pewno tak powinno byc... kiedy magnesy nie byly sklejone swiatla cos tam cos tam łapały tak jakby to od zewnetrznego magnesu zalezalo, a kiedy skleilem, to juz halt i nul w jednym. Czy magnesy nie powinny...

    Motocykle, Motorowery   24 Lip 2019 20:48 Odpowiedzi: 18    Wyświetleń: 3426
  • Amplituner Yamaha RX-350 - grzeje się jedna para tranzystorów końcowych

    którym krecic tym VR104 czy 10 Masz opisane Id Rch i Id Lch. Czyli prąd spoczynkowy prawego, a drugi lewego kanału. w ktora strone Nie widzę ścieżek. Rusz delikatnie to zobaczysz czy rośnie czy maleje..

    Audio Początkujący   04 Kwi 2020 20:37 Odpowiedzi: 19    Wyświetleń: 678
  • Magazyn energii oddaje zmagazynowany prąd do sieci w nocy

    sprawdź przekładniki na tym chincie, ostatnio taki montowałem i on ma tam strzałki namalowane jak zamontować, na dwoch były w tą samą strone na jednym namalowana odwrotnie w stosunku co do konstrukcji samego przekładnika, daliśmy go odwrotnie jak strzałka namalowana, ale konstrukcyjnie w ten sam sposób jak pozostałe dwa i jest ok

    Energia Odnawialna   02 Lis 2023 19:52 Odpowiedzi: 40    Wyświetleń: 6033
  • Brak regulacji prądu spoczynkowego w końcówce mocy z PW8010

    Tranzystory między bazą a emiterem mają w jedną strone nic, a w drugą przejście około 0.7V

    Audio Początkujący   01 Sty 2024 19:14 Odpowiedzi: 56    Wyświetleń: 657
  • Sterownik silnika DC: Mostek H

    Przy tym drugim schemacie narysowałem źle te tranzystory P-ch. Górne.. faktycznie je podłączyłem tak jak w tym linku, czyli Dren górnego z Drenem dolnego. Witam Ani pierwszy ani drugi układ nie ma prawa działać. Ten z linku jest typowy ale jest problem - chcesz sterować z uPC. Domyślam się, że z 5V a przy takim ten też nie będzie działał. Podaj bliższe...

    Elektryka Dla Każdego   17 Cze 2009 18:26 Odpowiedzi: 8    Wyświetleń: 6178
  • Jak zlutować kabelki do ścieżki?

    Kurde bardzo Wam dziękuje nie spodziewałem się tylu odpowiedzi w tak krótkim czasie:) jestem Wam bardzo wdzięczny w takim razie zaczne od poradników odnośnie lutowania a potem oczywiście zastosuje sie do Waszych porad:) Jak tylko uda się coś z tym zrobić dam Wam znać:) dzięki za odp bo przynajmniej wiem ze jest szansa cos z tym zrobić! :) Dodano po...

    Początkujący Naprawy   13 Lut 2019 20:27 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 1212
  • Felicja 1.3:lampka ładowania żarzy na wolnych, świeci na wys

    Witam :-) W tym miejscu chcialbym serdecznie podziekowac wszystkim za podpowiedzi. Wczoraj rozebralem alternator na czesci pierwsze, odlutowalem stojan od mostka i sprawdzilem żarówką podłączoną do prostownika. Jedna dioda w mostku nie puszczala prądu w zadna strone. Dzisiaj zaopatrzony w nowa diode (koszt 4,50zl) i dwa nowe lozyska (12zl za oba) zlozylem...

    Samochody Elektryka i elektronika   29 Cze 2017 21:15 Odpowiedzi: 16    Wyświetleń: 10464
  • Potrzebuje pomocy w zrozumieniu obwodów magnetycznych sprzężonych

    Witam. Ostatnio zabrałem się za naukę obwodów magn. sprzężonych. (Z książki Bolkowskiego) I napotkałem problem Otóż jak wiemy z reguły Lenza, jeśli zmienny w czasie strumień magn. jednej cewki, przenika drugą to wtedy w tej drugiej indukowany jest prąd, tylko tak, że musi on wytworzyć przeciw-strumień (o innym zwrocie) A w owej książce znalazłem coś...

    Elektro Początkujący   29 Lip 2022 21:59 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 192
  • Dioda niebieska wrrrrrr...!

    Rozpatrzmy systuację z ledem zasilanym z sieci 230V: Led ma ograniczony prąd rezystorem (wszystko niby dobrze) ale led to dioda i przewodzi prąd w jedną strone czyli wykorzystujemy jedną połówkę sieci (110V) ale kiedy pojawia się druga połówka U sieciowego (-110V) to led dostaje po du...e, gdyż napięcie wsteczne dla ledów raczej nie przekracza 5V a...

    Początkujący Elektronicy   28 Sty 2005 22:27 Odpowiedzi: 10    Wyświetleń: 3144
  • diora ws354 trzeszczy i szumi kanał

    To co powiem was zdziwi tak jak i mnie wczoraj wieczorem jak dokonywałem pomiarów zauważyłem że stałe na wyjściu znikło było tylko malutkie i zmienne od trzasków i szumów miernikiem do diód porównywałem końcówki i sterujące z lewego i prawego kanału wskazania były bardzo podobne sprubuje wyłapac te elemęty uszkodzone mirząc napięcia i porównując je...

    Audio Serwis   11 Kwi 2006 21:05 Odpowiedzi: 48    Wyświetleń: 5610
  • Przetwornica na sg3524-skonczona!

    Na 100% mam irf3205 i kupiłem go na allegro-gośc wystawia przeważnie 7szt.po 3.50zł.Ale to jeszcze nic-wczoraj podłączyłem po jednym na strone do mojej przetworki.W sumie to długo o tym myślałem czy nie dac po dwa,czyli 4 sztuki bo z wyglądu to one prawie niczym się nie różnią od zwykłego irfz44.Prąd też może sięgnąc nawet przeszło 30 amperów-ale postanowiłem...

    DIY Konstrukcje   30 Mar 2008 14:22 Odpowiedzi: 25    Wyświetleń: 8311
  • VW POLO '96 benzyna - Centralny zamek - nie działa.

    viper555 - trafiłes w samo sedno. Na czerwonym był prąd na brązowym masa. Po przekręceniu kluczyka w opcje zamknij i zwieraniu z masą tych po kolei tych 4 kabelków - pojawiał sie prąd na jednym z nich, tak samo pojawiał sie po przekręceniu kluczyka w drugą strone,czyli w opcje otwórz, Również pojawiał sie plus na jednym z tych 4 kabli. Czyli prądy ok....

    Samochody Elektryka i elektronika   08 Lut 2010 13:37 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 13557
  • [atxmega32e5][PDI] - Programator potrafi czytać dane ale nie zapisuje

    Witam ponownie. Dzięki wszystkim za zainteresowanie! To w AvrStudio jest dostępne programowanie przez PDI jak wybierzesz ATxmegę. Może ta "kompatibilność" kończy się na protokole SPI dla tego programatora ? Atmel Studio 6.0 (nie AvrStudio) po wybraniu programatora oraz mikrokontrolera 'xmega32e5' pozwala wybrać protokół - w moim przypadku to jest PDI...

    Mikrokontrolery AVR   25 Maj 2015 13:35 Odpowiedzi: 13    Wyświetleń: 1857
  • Końcówki mocy preampy i TDA

    O tranzystorach jest cała masa danych.... najlepiej zrozumiesz ich działanie analizując proste schematy (ja tak robiłem). Zacznij od npn. Wyjaśnie ci elementy oporowe: termistor - wykonany z krzemu element oporowy, którego opór MALEJE wraz ze WZROSTEM temperatury pozystor - odpowiednik termistora z tą róznicą że jego opór WZRASTA wraz ze WZROSTEM temeratury....

    Początkujący Elektronicy   18 Sie 2005 19:28 Odpowiedzi: 11    Wyświetleń: 2013
  • Diody Led podłączone pod ~230V

    JA mam tak 50 zółtych i 50 czerwonych. Diode prostowniczą mam taką: BY255 Ale ogólnie chodzi mi oto czy moge łącząc diody szeregowo podłączyć bezpośrednio do sieci stosując tylko diode prostoiwniczą i jak juz się dowiedziałem jakiś opornik???? Ale czy nic się niestanie jak będe wkładał wtyczke do gniazdka w różne stryny. CZy prąd niepopłynie wtedy w...

    Początkujący Elektronicy   30 Paź 2008 14:46 Odpowiedzi: 63    Wyświetleń: 92037
  • Gigantyczny(spalinowy) samochodzik zdlanie sterowany

    Nawet nie zły pomysł tylko nastąpiła zmiana po co mam płacić 20zł pijaczkowi jak mam silnik on motoroweru u siebie sprawny:];] on jest hyba 1 biegowy: luz i bieg to zmiany biegów użył bym jakiegoś silniczka na impuls(znaczy impuls prądu i np: te pół obrotu by sie poruszył w jedną albo drugą strone) problem jest taki że on kręci się w jedną stronę......

    Początkujący Elektronicy   15 Mar 2008 18:46 Odpowiedzi: 27    Wyświetleń: 15295
  • polski wzmak estrdaowy Digi Sound ....kd3773 ... :(

    Witam Marian wiem ze KD503 sa bardzo dobre, znam te tranzystory, jednak z tego co pamiętam mają mniejsze napiecie Uce, niż KD3773. W każdym razie KD503 można spokojnie zastąpić KD3773 (2N3773) ale odwrotnie nie w każdej aplikacji. Co do tungsram to poprostu sa one kiepskiej jakości, oryginalny KD3773 ma prądy chyba ok. 15A i grube nóżki, ten z tungsram...

    Audio Serwis   28 Lis 2006 09:24 Odpowiedzi: 24    Wyświetleń: 3246
  • Spawarka inwerter 140A z anti stick

    Witam czy dołożenie jeszcze jednego igbt4pc50w na strone realnie zwiększyło by prąd spawania i jakie zmiany by były konieczne?

    DIY Konstrukcje   12 Paź 2022 10:23 Odpowiedzi: 1134    Wyświetleń: 593865
  • ibiza 6k 93-99 - Centralny zamek z pilota nie otwiera

    Witam, Przeszukalem już wiele stron związanym z problemem jak w temacie. Wiem ze mam dobrze podłączony sterownik (sterowanie plusami i 3,5s na zamek pneumatyczny- inne schematy nie działają). Mój sterownik zamyka drzwi ale nie jest w stanie ich otworzyć. Sprawdzajac na sucho podłączając bezpośrednio plus do danych przewodów i doszłem do wniosku ze jest...

    Samochody Początkujący   18 Wrz 2014 20:13 Odpowiedzi: 9    Wyświetleń: 8571
  • Sony MHC RG495 nie działa przekaźnik załączający całą wieżę

    Sprawdziłem diodę na wyłączonym całkowicie zasilaniu, miernik nastawiłem na test diody. Wyszła mi wartość równe 100, zamieniłem końcówki miernika i w drugą strone jest również wartość 100. Z tego co wyczytałem dioda ma tylko przewodzić prąd w jedną stronę a nie w dwie. Następnie przyłożyłem miernik do nóżek przekaźnika, żona włożyła wtyczkę do gniazdka...

    Początkujący Naprawy   28 Gru 2015 07:08 Odpowiedzi: 21    Wyświetleń: 1731
  • Brak iskry spalona instalacja

    Witam Posiadam skuter 4T Qingqi QM50QT-6 skuter od roku stał w garazu dwa tygodnie temu postanowiłem go uruchomic oczywiście nic to nie dało więc z uwagi na ładna pogodę i chęci naprawy rozebrałem cały skuter na czesci pierwsze zakonserwowałem rame powymieniałem stare śruby kupilem nowy akumulator ,tłok pierscienie oleje troche farby i szpachli silnik...

    Samochody Początkujący   08 Wrz 2016 17:27 Odpowiedzi: 0    Wyświetleń: 2034
  • Naprawa dwóch ładowarek do wkrętarek DeWALT i Metabo

    Chciales powiedziec 9,1 kOhm? Nie, dwa po 9,1Ω . W filmiku widać jak mierzy ten element i ma wartość około 10Ω. Ja mam napięcie 230 zamiast 110 więc umieszczę dwa, tak jak były wcześniej. Umieszczenie szeregowo rezsytancji 18,2kΩ po stronie pierwotnej przecież nie pozwoliłoby na uzyskanie mocy rzędu 40W, a co najwyżej paru watów. Raz...

    Początkujący Naprawy   29 Cze 2019 11:03 Odpowiedzi: 17    Wyświetleń: 2697
  • Zmiana kierunku obrotów silnika 12V= - Układ sterowania, przekaźnik polaryzacji, wyłącznik krańcowy

    Mówisz o tym co podałem w pierwszym poście? Czy stycznik ma być na pewno NC a nie NO i po zamknięciu puści prąd i zamknie odpowiednią strone cewki? I czy dobrze rozumiem, że podłączyć do silnika mam wyjście COM z jednej i drugiej cewki czy raczej któreś z wyjść NC/NO jest podłączane do silnika?

    Początkujący Elektronicy   10 Mar 2023 10:59 Odpowiedzi: 28    Wyświetleń: 1251
  • Napięcie w obciążonym zasilaczu ATX

    Dopisze tutaj bo szkoda nowego posta cos mi sie zdaje ze wszyscy mamy racje,znalazlem schemat przetwornicy do starej plyty asusa i tam faktycznie mosfet jest zasilany z 12,kurcze jesli laska sprawdzcie u siebie jak to jest z waszymi plytami Tylko dwa punkty: p1 Płyty asusa zawsze słyneły z możliwości owerclokingu. Może oni a może kto inny wpadł na...

    Komputery Hardware   07 Sty 2004 13:02 Odpowiedzi: 20    Wyświetleń: 3257
  • Current sensing - wykrywanie pradu mosfetow. Problem

    1. Zasymuluj sobie swoją przetwornicę na stronie: - push pull z odczepem jest pod względem obliczeń transformatora i dławika wyjściowego równoważna pełnemu mostkowi. 2. Twój postulat porównywania napięcia ze wzmacniacza błędu z rampą generatora jest krokiem wstecz w stronę trybu napięciowego. A juz praca bang-bang jest pomysłem kuriozalnym, nie stosowanym...

    Układy Zasilające   15 Kwi 2008 16:32 Odpowiedzi: 18    Wyświetleń: 3536
  • Przeróbka roweru na elektryczny

    1. Wyraźnie jest napisane 30-40km bez pedałowania - ten zapis nie wymaga komentarza? 2. 100, a nawet 120km kiedy w sterowniku mamy ustawiony tryb Eco czyli maksymalny prąd ograniczony jest do 3A i pedałujemy jak w klasycznym rowerze, ale siła jaką włożymy w pedałowanie będzie o połowę mniejsza niż w rowerach bez wspomagania. Proste sterowniki mają zwykle...

    Rowery elektryczne   29 Lis 2015 17:30 Odpowiedzi: 34    Wyświetleń: 10293
  • Schemat podłączenia grzejników i rurek do kaloryferów - prawidłowość i efektywność

    Rura powrotu ma być nie wyżej jak wyloty powrotów w grzejnikach (tam, gdzie zawór powrotny w grzejniku). Może być na tym samym poziomie, ale nie wyżej. Najlepiej jak by była nieco poniżej (kilka milimetrów lub centymetrów, albo nawet przy samej podłodze). Rura zasilająca powinna być nie wyżej jak wloty zasilania do grzejnika (tam, gdzie jest zawór...

    Systemy Grzewcze Użytkowy   03 Lis 2020 21:50 Odpowiedzi: 62    Wyświetleń: 3492
  • VW Golf 5 - Nie działają przednie wycieraczki

    Ok podaje na silnik 12V 5A i leci sobie mechanizm az dojdzie do konca i oho prad skoczyl do 10A czyli koniec zakresu mechanizmu wiec oderacam polaryzacje i lece w druga strone. Tak mi sie wydaje ze to tak dziala. To Koledze tylko sie wydaje, ale na pewno tak nie działa. Nie możliwym jest aby silnik przy pracy wycieraczek zmieniał kierunek obrotów dwa...

    Samochody Początkujący   29 Mar 2021 20:04 Odpowiedzi: 13    Wyświetleń: 1665
  • Pomiar odległości za pomocą ultradźwięków

    Cześć. Podaj link do tych szczelnych nadajników ultradźwiekowych. Wydaje mi się, że nie zaizolujesz odpowiednio takiego zwykłego nadajnika tak żeby go rdza nie zeżarła i aby dobrze nadawał. Z tym podźwiękiem tez nie kumam, ale strefa martwa tylko 5 cm to raczej niemożliwe. Taką strefe cięzko uzyskać z rozdzielonymi nadajnikiem i odbiornikiem. Co do...

    Mikrokontrolery   01 Sie 2006 00:26 Odpowiedzi: 11    Wyświetleń: 12728
  • Autko RC z hipermarketu za 30zł przeróbka...

    Witam wszystkch Kupiłem sobie z 2-3 lata temu dwa takie autka i jedno rozebrałem wtedy bo chciałem sobie je "poprawić" oczywiście przestało już jeżdzić :P a teraz pod koniec wakacji mi sie zaczeło nudzić i rozebrałem drugie autko (zaczynam 4klase technikum elektronicznego) ... Dodałem 5 kanał turbo (one mają nie wokorzystane) oraz prawie pełne oświetlenie...

    DIY Poczekalnia   01 Cze 2010 16:26 Odpowiedzi: 53    Wyświetleń: 36226
  • HP PSC-1510 trzaski .

    Nie wiem czy dobrze kojaże ale chyba raczej tak:). Silnik ze ślimakiem na oście napędza przekładnie i jedna plastikowa biała zębatka widoczna od góry przesówa elementy czyszczące dzięki długiej zębatej listkwie znajdującej się na nich? po uruchomieniu zaczyna ją coagnąc w tył i przeskakuje i widac jak ta listwa zębata sie odgina? Jeśli jest to to o...

    Drukarki, ksero Profesjonalne   14 Wrz 2011 11:29 Odpowiedzi: 14    Wyświetleń: 7864
  • Aktywny subwoofer na SwansSpeaker HiVi SP10 + Holton 400

    Aha, a wygląda jak Technics ;) (miałem kiedyś) W Holtona wątpie chociażby dlatego, że nie posiada żadnych zabezpieczeń. Owszem, można dorobić układ zabezpieczeń (DC na wyjściu, opóźnione załączanie głośnika i szybkie odłączanie), ale brak tutaj detektora prądu stałego na wyjściu wbudowanego w końcówkę mocy (na przekaźniku), która umożliwia realizację...

    DIY Akustyka   27 Lut 2012 05:57 Odpowiedzi: 70    Wyświetleń: 28118
  • Sterowanie 5V a silnik 24 jak sterować tranzystorem?

    I mały opis do schematu. Silnik krokowy bipolarny, czyli prąd płynie raz w jedną a raz w drugą strone. (na rysunku zasilanie tylko 1 cewki) na A i B mam wyjście z kostki L297 sygnały ttl. R1 były zmieniane od 600 do 5k. zmieniało to tylko to ze płynął mniejszy prąd przez tranzystor czyli sie mniej grzał (przy 2k w 6 sekund do setki (celcjusza) na radiatorku...

    Projektowanie Układów   23 Maj 2004 18:46 Odpowiedzi: 20    Wyświetleń: 8919
  • wzmacniacz dziwnie gra!!

    Witam!! mam zrobionego jabla j-35 który działał na trafie z jakiegoś radia philipsa na 2x23 v (2x 31 po filtrze). Wszystko ładnie grało aż do czasu jak go podpiołem do innego trafa ( z Commodore). wzmak niby gra ale dzwięk jest zniekształcony. nie wzbudza sie, prąd spoczynkowy to ok 13 mA a napiecie na wyjściu ok 2-5 mV. gdy sprawdzam go na 8 ohm głośniku...

    Projektowanie Układów   02 Maj 2005 16:41 Odpowiedzi: 12    Wyświetleń: 1278
  • pytanie odnośnie wzmacniacza hifi 250w

    Witam. nemo -w zagwozdce chodziło mi tylko i wyłącznie o wtórniki, powtórzyłem ją dwukrotnie, po polsku, nie w suahili. Dla darkfenriz było oczywiste o czym mówię, on robił wzmacniacze.Wyróżniasz się wiedza teoretyczną, liczyłem na coś co zawarłeś w jednym zdaniu na końcu swojego postu. - L//R to cewka na wyjściu wzmacniacza zwykle z równoległym rezystorem....

    Projektowanie Układów   25 Lip 2005 02:02 Odpowiedzi: 46    Wyświetleń: 5341
  • Lampka LED na bazie led (46 sztuk)

    .est jeszcze jeden sek i pogrzebany pies ----te diody swiecace swieca dopiero od 2-cos ... Co sie dzieje wtedy gdy w jedna strone diody 1n4007 wymuszaja kierunek przeplywu pradu a na diodach wisi napiecie przed przewodzeniem/tuz,tuz,../-wynika z tego ,ze polprzewodniki zastosowane w tych diodach powinny byc troche "nieczyste" w sensie nie idealne......

    DIY Konstrukcje   13 Gru 2009 07:49 Odpowiedzi: 95    Wyświetleń: 62558
  • Ograniczenie ilosci danych pobieranych z Internetu

    Drogi kolego te pudełka są wykorzystywane nie przez małe sieci a przez największych dostawców internetu na swiecie. Fakt cena tych najbardziej wydajnych jest kosmiczna ale niezawodność stabilność i wydajność sprawia ze to właśnie linux ( a raczej programy do zarządzania pasmem i siecią DOINSTALOWANE do linuxa ) spada do małych sieci. Te jak to nazwałeś...

    Sieci, Internet   29 Kwi 2006 08:35 Odpowiedzi: 18    Wyświetleń: 2954
  • Tuner SAT OTF SR95 Potrzebny schemat przetwornicy

    Witam mam identyczny tuner i identyczny problem. Jednak zanim popsuła się przetworka to nie działała obrotnica tzn obracała tylko w jedna strone. W te druga nie dziala bo jak kiedys okrecalem talezem to ktos wyłączył prąd i po chwili włączył.. I tuner od tamtej pory nie obraca w te strone

    SAT Serwis   17 Maj 2006 08:44 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 1739
  • Kolumny estradowe 500W. Dobór gwizdka i zwrotnicy.

    Robo1111 trochę powagi, to forum o nagłośnieniu estrady a nie samochodu, no może ciężarowego. hansenów musiałbyś kupić tyle,, żeby się ich nie udało udźwignąć ze względu na ich niska skuteczność na poziomie 92-93dB ze sztuki moc tez nie jest wysoka więce to drugi feler tych glośników Nie wiem czy nie pomyliłes działów. Ciebie bardziej interesować skutecznośc...

    Nagłośnienie Profesjonalne   29 Lis 2006 01:24 Odpowiedzi: 18    Wyświetleń: 5575
  • Problem ze stabilizatorem 7805

    wiele lat temu zbudowałem sobie prosty do bólu zasilacz Ogólnie wygląda to tak: toroid 100VA, 2x24V, mostek, kondy 4700uF na strone i: - 7805 - 7812 - 7815 - 7915 - LM317 wszystko to połączone rzecz jasna równolegle i wszystko działało na 100%. Nigdy nie biore z niego więcej niż 1A, oczywiście równocześnie tylko z jednego wyjścia. Ostatnio jednak zauważyłem,...

    Układy Zasilające   22 Lut 2007 22:49 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 1377
  • Neon Pro (jarzeniówka?). Co dokupić? Jakiś zamiennik?

    Ehh kupiłem dławik i starter do świetlówki:) Podłączyłem wszystko i dupa... Tak króciutko: Prąd wchodzi do stabilizatora Ze stabilizatora wchodzi na świetlówkę z dwóch stron Masa wchodzi na świetlówkę z jednej strony później starter i na drugą strone. I spaliłem świetlówkę...

    Początkujący Elektronicy   11 Kwi 2008 09:31 Odpowiedzi: 8    Wyświetleń: 1890
  • Przęłącznik trój pozycyjny

    Witam Mam problem z podłączeniem wiatraka do włącznika trój pozycyjnego. Włącznik ten posiada 6 bolców od dołu w załączonym obrazku pokazałem pomiedzy którymi jesty przepływ prądu wraz z przęłączeniem przełącznika w daną strone. Wiatrak posiada 2 tryby pracy: 1-full moc 2-1/2 mocy. Z wiatraka wychodzą trzy kable. Minus i dwa plusy (żółty i czerwony)...

    Elektryka Dla Każdego   16 Sty 2009 22:05 Odpowiedzi: 18    Wyświetleń: 2483
  • Czasowy wylacznik/wlacznik

    Super extra dzieki. Mam jeszce taka mala prosbe przydalby sie jakis opozniacz bo widze ze jak szybko zalacze i wylacze sterowanie to uklad dziala tylko w jedna strone. juz nie wraca. Masz moze cos pod reka? :) Żeby układ tak działał musisz dodać jeszcze dwa tranzystory PNP i dwa oporniki jak na schemacie.Wtedy po podaniu krótkiego impulsu na sterowanie...

    Początkujący Elektronicy   07 Sie 2011 11:31 Odpowiedzi: 37    Wyświetleń: 11339
  • [ATMEGA] - Bezprzewodowa detekcja napięcia

    jest 230V bo tylko takie napięcie wykrywa FAZER. Można dać każde inne napięcie tylko prąd musi być większy bo jest jak dobrze pamietam okolo 2000m kabla YKY 1,5x2 w ziemi. 4 lata temu kupiłem po 30 gr dziś kosztuje 1.32 za metr. Historia pomysłu sięga roku 2005. To był zakład z sąsiadem kto zbuduje bardziej samodzielna kosiarkę. Takie zabawki były juz...

    Mikrokontrolery   30 Gru 2009 13:40 Odpowiedzi: 14    Wyświetleń: 4246
  • Garmin nuvi 1200 nie mówi nazw ulic, błędy w mapach

    Mam problem z nawigacją Garmina. W specyfikacji stoi, iż nawigacja owa wymawia nazwy ulic. Tu problem, że nie wymawia. przestudiowałem menu na 10 strone i za cholere nie mogę znaleźć gdzie to można włączyć. Ale jest jeszcze inny problem. Osoba, która kupiła tą nawigację prosto po zakupie zaktualizowała mapy, pobierając je ze strony garmina (ta jedna...

    Nawigacje Software   14 Wrz 2010 01:23 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 2561
  • Budowa elektrowni wiatrowej-aerodynamika,mechanika,przep

    Witam Wielkiego Wynalazcę, Kolegę Pawlaka. Czy nadal są tak twórcze pomysły i czy turbina miała zastosowanie na naszym podwórku w gęstym (ciężar właściwy) medium jakim jest woda. Osiągałem niezłe wyniki ale tylko przy dużej prędkości wiatru (ciśnieniu). Osobiście uważam że konstrukcja zastosowana na rzekach, w przepustach tam gdzie jest wartki nurt,...

    Energia Odnawialna   11 Lis 2023 00:59 Odpowiedzi: 2374    Wyświetleń: 964573
  • Zbudowanie urządzenia do mikropolaryzacji tDCS

    Witam wszystkich forumowiczów! Zaznaczę z góry, że jestem totalnym laikiem, jeśli chodzi o elektronikę, ale dołożę starań, żeby przedstawić problem należycie ;) Potrzebuję zbudować urządzenie do mikropolaryzacji tDCS. Jeśli ktoś jest zainteresowany samą ideą, może poczytać sobie w Internecie pod hasłem mikropolaryzacja tDCS albo na wiki. Edit: teraz...

    Początkujący Elektronicy   15 Sie 2023 21:04 Odpowiedzi: 11    Wyświetleń: 2640
  • UPS - uszkodzona instalacja czy zalanie - bezpieczeństwo

    Dzięki wielkie za dalsze detale. Teraz już wiem, że chyba nie rozumiem jak działa UPS... Wydawało mi się... - nigdy nie zastanawiałem sie nawet 1s - że to samo co sieć. Jest "generator sinusa" i prad wraca do wewnetrznego N. Owszem jak spawarka na innym uzwojeniu nie połączone z siecią, po jednej stronie stale napiecie i zasada działania zasilacza zamiast...

    Elektryka Instalacje i Sieci   26 Cze 2019 22:55 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 933
  • Czy pompa Omnigena/IBO 4DS 1,1kw 230V nadaje się do falownika 3f?

    Przecież jest napisane już od początku że kondensator jest na górze studni w osobnej skrzynce jest jeden duży. Nie jest odłączany. Na tabliczki na silniku w takich pompach to producentowi nie starczyło pieniędzy. Poza tym są silniki z dwoma uzwojeniami jak np kosiarka albo wentylator gdzie uzwojenia są przesunięte względem siebie o 90 stopni i posiadają...

    Elektryka Instalacje i Sieci   25 Wrz 2019 18:55 Odpowiedzi: 24    Wyświetleń: 1635
  • Awaria podnośnika Aquatec Beluga - nie opuszcza, czerwona lampka, diagnoza

    po wyjeciu silnika jest tak samo, pracuje tylko w jedna strone. Masz może jakiś zasilacz dający stałe napięcie rzędu 12V i prądzie co najmniej 1A? Spróbuj podłączyć sam silnik (odłączony od reszty sterownika) zamieniając plus z minusem - czy silnik będzie się obracać w obie strony (zależne od kierunku przyłożonego napięcia)? Sprawdź jeszcze spodnią...

    Początkujący Naprawy   12 Gru 2019 14:01 Odpowiedzi: 24    Wyświetleń: 1620
  • Suszarka kondensacyjna z pompą ciepła czy bez?

    To jak odniesiesz sie do danych uzyskanych prze ze mnie i frebsd? Przecie chyba ich nie zmyslilem. Ciekaw jestem bo moze w suszarce z pompa producent tez zawyza zuzycie i sie okaze ze zamiast 1.5-2 Kwh pobiera 0.5. Nie chodzi mi o wychwalanie tych czy innych suszarek bo widze ze ten temat ucieka w ta strone. Kazdy ma co ma i naturalne ze bedzie tego...

    AGD Co kupić?   20 Gru 2023 12:21 Odpowiedzi: 1155    Wyświetleń: 408456
  • Konfiguracja silnika krokowego NEMA17 42HB34F08AB z użyciem Stepstick A4988 i StepStick DRV8825

    Nie wiadomo na jakie napięcie jest ten silnik krokowy. Jeżeli na napięcie 24V to ten silnik nie będzie poprawnie pracował przy zasilanie 12V. Silniki krokowe stosuje zasadę czym mniejsze napięcie mają tym lepsza kultura ich pracy. nawet jak masz silnik krokowy na napięcie 2.5V to zasilając go napięciem 24V silnik pracuje poprawnie i nie ma problemów...

    Początkujący Elektronicy   04 Paź 2021 20:17 Odpowiedzi: 20    Wyświetleń: 546
  • myszka optyczna gasnie pomocy :(

    Witam! Mam podobny problem .. myszka hmm jakaś ART model: MSO-04. otoz myszka najpierw sie zacinala ... nie reagowala na ruchy ... po podniesieniu jej do góry i opuszczeniu na podkladke ozywala .. potem do wad dolaczyło to ze wskaznik szalal po ekranie w jedną strone .. w prawo... potem :D zdazalo sie ze czasem zgasla całkowicie .. albo dalo sie poruszac...

    Komputery Hardware   24 Sty 2004 16:35 Odpowiedzi: 26    Wyświetleń: 4565
  • Spadek napięcia na diodzie ?

    Ad 2 element przewodzący w jedną strone.. odealnie, mysle że szłoby zrobić jakiś logicznie kontrolowany z zewnątrz zasilany układ przekaźników, który by wykrywał istnienie napięcia i polaryzacje (voltomierz elektrostatyczny) i ewentualnie przepuszczał problem byłby wtedy co zrobić gdyby prąd się odwrócił wówczas woltomierz elektrostatyczny widzi zero...

    Projektowanie Układów   25 Maj 2004 19:03 Odpowiedzi: 18    Wyświetleń: 43765