mozna tez stosunkowo juz wiekowym voltomierzem widelkowym.
To nie akumulator "daje" prąd tylko rozrusznik "pobiera" - nic się nie uszkodzi.
Panowie dzięki za info, co prawda zakupiłem już nowy akumulator Varta 74Ah 680 rozruchu, ale chciałem upewnić się co do tego czy nie walnięty rozrusznik. Akumulator stary miał na klemach 12,50v, przy kręceniu z rana schodził grubo poniżej 10v, i ledwo co zakręcił rozrusznikiem , a o rozruchu nawet mowy nie było. Syn dziś wrócił ze studiów i mówił ze...
Jak koledzy mierzą ten prąd? Tak to wygląda u mnie: 2,2 TD https://www.youtube.com/watch?v=BJ_T7Nv6... 2,0 T https://www.youtube.com/watch?v=j8ukcipi... https://www.youtube.com/watch?v=aOVBVQae... 1,6 https://www.youtube.com/watch?v=_FZ9deEz...
Ta centra była padnięta, napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem nie powinno spadać poniżej 9V. Większy prąd rozruchowy na pewno nie zaszkodzi rozrusznikowi.
I tu pytanie: czy jest ryzyko za dużego prądu rozruchowego i spalenia rozrusznika ? Odbiornik elektryczny bierze tyle prądu ile potrzebuje.Np.żarówka 5 W nie ulegnie spaleniu bez względu do jak dużego akumultora ją podłączysz /Ah/.
W tym przypadku ważny jest prąd rozruchowy od którego zależy czy rozrusznik ma "kopa". Jeżeli ta 12/120Ah da te 900 A lub coś koło tego to powinna się nadać ale watpię, że całkowicie zastąpi dwie 6/195Ah/900A.
200 A w instrukcji to jest prąd rozruchowy rozrusznika tak jak i na akumulatorach są podane takie wartości. Zawsze prądy rozruchowe są podawane w setkach Amper
Zastanawiał się kolega czy ten akumulator dałby radę np. W motocyklu? Można kupić gotowe akumulatory tego typu dla motocykli (dlatego też trochę bawi mnie to zdanie - Wszystkie prawa do projektu zastrzeżone, wyrażam zgodę na amatorskie wykorzystanie. :D ) Główny problem w tym miejscu to brak jakiejś super kontroli procesu ładowania + całkiem spory prąd...
72Ah wystarczy. I z 600A prąd rozruchowy. Stuknij rozrusznik delikatnie młotkiem i zobacz czy załapie. Stuknąć to ciebie powinni. Stukanie w rozrusznik kończy się tym, że pękają magnesy na stojanie.
Nie no Panowie, ja rozumie, ale tam jest rozrusznik Valeo D6RA o mocy 0,7 kW. Chyba jednak nie rozumiesz. Moc rozrusznika jest określana w oparciu o średni prąd rozruchu, prąd maksymalny może być kilkakrotnie wyższy od średniego. Wartość prądu maksymalnego jaki pokaże miernik zależy od długości jego cyklu pomiarowego. Mierniki o różnych cyklach, mogą...
Hej kolego, jeżeli wstaje deska to kluczyk jest ok, jeżeli stacyjka po przekręceniu na zapłon zaświeca się kontrolkami to na 99 % jest ok (wątpię że poszło tylko położenie 3 do uruchamiania zapłonu) może być dużo przyczyn, na początek, aby wyeliminować stacyjkę to --> zapłon --> dwójeczka --> sprzęgło --> 2-3 silnych chłopa i odpalać go na tzw. "pycha",...
Rany !!!!! Powiedz ile czasu musi krecić rozrusznik do odpalenia i policz.
W 900 tce nie potrzeba żadnych hebli, i tak mają one problem z odpaleniem bo ciągną niebotyczne prądy rozruchowe. Rozrusznik ten sam co w c330 a silnik jak mt blanc. Po prostu zmierz ile prądu pobiera z akumulatorów na wył kluczyku. Albo wyłącz wszystko , odepnij kleme i wepnij tam żarówkę 5w 12v JAK ZAŚWIECIE to coś pobiera prąd.
Rozrusznik sam z siebie nie jest wolny czy szybko - to nic innego jak silnik elektryczny. Jeżeli akumulator słabnie i ma coraz mniejszy prąd rozruchowy to rozrusznik kreci wolniej - idąc tym tokiem dalej należy sprawdzić przewody do rozrusznika, ponieważ zbyt duże spadki napięcia dadzą ten sam efekt. Rozrusznik ma ta samo rezystancje i zgodnie z prawem...
Niekoniecznie, był też czujnik termiczno-czasowy, wtryskiwacz szedł z 50 rozrusznika i zamykał się przez ten czujnik.
Chłopie podaj wzór na moc względem napięcia i prądu?? Czy też nie masz pojęcia o czym w ogóle gadamy a Ci się coś wydaje?? Może gadasz o rozruszniku który ma moc pobieraną 12kW a nie 6kW??? Zmierz opór rozrusznika. sam opór silnika. Potem policz. A dopiero potem świerzaku zacznij czepiać się użytkowników którzy mają wiedzę. Dodano po 1 Dodaj trzeci...
No tak, tylko 90% problemów to diesle, a tam i tak trzeba świece rozgrzać. w nowych podobno nie wolno tak robić Hmm... Ciekawe dlaczego. Ale tak z praktycznego punktu widzenia to bardzo chętnie jakbym miał taki Li-Po sprawdziłbym czy auto odpali. Na superkondensatorach już ludzie jeżdżą. Kiedyś też chciałem sprawdzić zakładając miernik cęgowy z pomiarem...
Asy,asy -ten wykrzyknik to słaby prąd rozruchowy -czyli za mały amperaż akumulatora.Napewno z" zawaczaniem" kręci rozrusznik .Co nie!
Nie tak istotne, ile akumulatory mają Ah, a jaki mają prąd rozruchowy! Pobór prądu przez rozrusznik był mierzony ("cęgami")?
mają małą siłę elektromotoryczną Jeżeli już to podwyższony opór wewnętrzny w stosunku do samochodowego. Generalnie im większa pojemność akumulatora, tym mniejszy opór wewnętrzny i tym większy prąd rozruchowy przy tym samym napięciu nominalnym. Oczywiście dla tego samego typu akumulatorów, wykonanych w tej samej technologii. Bendeer napisał ze akumulator...
wygląda na to, że twoje auto ma odcięcie zasilania urządzeń zasilanych po stacyjce po to aby przekazać maksymalny prąd rozruchowy na rozrusznik
Wyrafinowane diagnoskopy F-my Bosch mierzyły prąd rozruchowy na rozruszniku można to było wydrukować i lub zobaczyć na ekranie oscyloskopu.
Sam bendiks nie wymaga wiele energii do zasilenia cewki. Bendix nie wymaga żadnego prądu, To element mechaniczny łączący ośkę silnika rozrusznika z wieńcem koła zamachowego. To o czym mówicie, to elektromagnes rozrusznika i bierze od w zależności od wielkości od 8-20A Przestańcie zaniżać wartości prądów rozruchowych. Rozrusznik w Patrolu to kawał żelastwa...
Moment obrotowy silnika zależy od prądu... ale może przy 12V prąd był za mały, bo opór rozrusznika przeszkadzał?
Problem rozwiązany
Uszkodzony akumulator - napięcie jest, ale pojemność i prąd rozruchowy zerowy.
180A wydaje mi się rzeczywiście małym prądem biorąc pod uwagę, że fabrycznie auto ma montowany akumulator ok. 550-600A, ale najwyraźniej tak musi być, skoro pali bez problemu. Koledzy tłumaczyli Tobie, że natężenie prądu pobieranego przez rozrusznik a prąd rozruchowy akumulatora to dwie różne rzeczy. W dużym uproszczeniu: prąd rozruchowy akumulatora...
Może ma 12V, ale niewystarczająco "siły" żeby pokręcić rozrusznikiem. Akumulator musi mieć określony prąd rozruchowy. Pewnie wartość tego prądu jest za niska. Spróbuj go odpalić na innym akumulatorze albo prostownik podepnij i na nim sprawdź. Wiem, że to dziwnie może wyglądać, ale parę dni temu kolega miał podobną sytuację. Zadzwonił do mnie, że mu...
Na dobrą sprawę, to z większego ubędzie mniej, bo dysponuje większym prądem rozruchowym, a więc spadek napięcia jest mniejszy. Co za tym idzie - gwałtowniej zakręci rozrusznikiem i silnik prędzej zagada. Mniejszy będzie powoli i dłużej kręcił.
Zasada działania rozrusznika trójkąt-gwiazda jest taka, że silnik włącza się do sieci z uzwojeniami połączonymi w gwiazdę co daje trzykrotnie zwiększenie impedancji, a więc trzykrotne zmniejszenie prądu rozruchowego w porównaniu z wartościami przy połaczeniu w trójkąt. Jednak połączenie w gwiazdę trzykrotnie zmniejsza moment rozruchowy silnika. Dlatego...
Cieżko sprawdzić próbówką czy prąd dochodzi. Zaraz będzie "próbówka a co to takiego".
Kolega rozwiązał temat? Mam podobnie też we włoskim aucie. Fiat Stilo Multijet 1.9. Pierwsze kręcenie rozrusznikiem przebiega dość ospale. Jest to odczuwalne zwłaszcza zimą kiedy olej w silniku (5W40) robi się gęstszy. Auto ma 10 lat więc wydaje mi się, że warto zregenerować rozrusznik zwłaszcza, że na ciepłym silniku też szału z kręceniem nie ma, mimo...
Może immo siada albo nie łapie. A akumulator jest odpowiednio dobrany do samochodu ? Prąd rozruchowy itp ? Czy rozrusznik nowy, regenerowany ?
Podjedź do elektryka, niech Ci pomierzy prądy rozruchowe akumulatora i rozrusznika.
To w takim razie następne moje pytanie dotyczy poboru prądu rozrusznika. Wiadomo że współczesne akumulatory charakteryzują się bardzo dużym prądem rozruchowym. Jaki jest przeciętny pobór prądu rozrusznika w samochodach ciężarowych?
Udało mi się "wskrzesić" padnięte ogniwo ładując go przy pomocy ładowarki TP4056 do około 3V. Po zamontowaniu do powerbanu ogniw (pakiet 3S) udało się bez przeszkód go naładować. Zalecam zamianę tego ogniwa miejscami w tym pakiecie 3S - wydłuży to troszkę żywot pakietu. Należy także obserwować czy wskrzeszone ogniwo nie pęcznieję wraz z kolejnymi cyklami...
Janek, to co napisalem jest korrekt. Pisalem, jak wyliczyc prad rozruchowy. Bledem jest obliczanie mocy rozrusznika jako iloczynu napiecia 12 V i pradu rozruchowego (stan silnika w momencie rozruchu 0 obr/min). Moc rozrusznika nominalna chyba nawet sie nie podaje, bo w przypadku rozrusznika niczemu to nie sluzy. Napewno nonsensem jest proba stosowania...
Jeden akumulator 12V taniej wyjdzie, ważne aby miał odpowiednio duży prąd rozruchowy, może też posłużyć jako awaryjny do samochodu. Odnośnie samego rozruchu ważny jest stan rozrusznika oraz połączeń przewodów
Na filmiku z Youtube masz inny zasilacz, wiec modyfikacja nie będzie działała na zasilaczu z tego tematu. Wyżej w tym poście jest napisane co trzeba zrobić aby móc regulować napięcie. Co rozumiesz przez odpalanie samochodu na zasilaczu ????? Bo jeżeli prąd rozruchowy pobierany przez rozrusznik to jakieś 200 A (zależne od auta i silnika) a zasilacz ma...
Nie da się. Nie da się określić prądu pobieranego przez rozrusznik. Umówmy się że mówimy o silnikach benzynowych o pojemności 1000cm³. Prąd rozruchowy będzie zależał od stopnia "zużycia" danego silnika (panewki, pierścienie, kompresja itd itp) a przede wszystkim od gęstości oleju (czyt: temperatury ). Na przykład: mierząc baaardzo starego golfa...
Jakiś komentarz co do poboru prądu? Rozrusznik Daewoo - Tico ,Matiz 700 W przy napięciu 12V Rozrusznik silnika dieslowskiego od 900 do 1400W przy 12V Prąd rozruchowy zależnie od obciążenia rozrusznika od 120 do 300 A. Starczy bagażnika na kondensatory? Czy planujecie przyczepę? A na poważnie , carrier przedstawił realną propozycję
Ta pompka pod maszynę do kontroli. I koniecznie kompresja lub nawet glupkowate sprawdzenie prądu rozruchowego oscyloskopem przy kręceniu rozrusznikiem. To jest potężna dawka.
Nieco na pewno ograniczyła, ale czy do wartości bezpiecznej dla konkretnego akumulatora? Rezystancja przewodów, to troszkę inna bajka niż obciążenie indukcyjne (stojan i wirnik rozrusznika). Ale faktycznie, jak sobie autor tematu sprawdzi, to si.ę dowie ;-)
Kolega narzeka na słabe kręcenie rozrusznika z rana w clio diesel. Akumulator sprawdzony testerem, prąd rozruchowy bdb. Rozrusznik po wyciągnięciu nie wzbudził we mnie podejrzeń, kręci niby normalnie. Mierzony miernikiem cęgowym na rozruchu bierze ok 200A czyli niby OK. Jedyne co wydaje mi się podejrzane to pobór prądu przez rozrusznik ale dopiero po...
Jak było 70 Ah to bym wybrał tyle samo, albo trochę więcej, tak do 80Ah jeśli się zmieści. Większy prąd rozruchowy to większy zapas dla rozrusznika. Premium raczej nie ma dostępu do cel, tak samo jak bliźniak Centra Futura. Dostęp do cel zawsze był w serii Excel (Centra Plus), pewnie nadal jest jeśli się nic ostatnio nie zmieniło.
To, że S5 będzie szybciej obracał wałem to oczywiste Dla czego tak uważasz? Myślisz że jak do malucha dasz akumulator od Jelcza to będzie kręcił szybciej niż na akumulatorze od Żuka? Akumulator może dać taki prąd rozruchowy ale możesz nawet takiego u siebie w aucie nie uzyskać bo to tylko i wyłącznie od rozrusznika zależy czy taki będzie mu potrzebny....
Można by spróbować przewinąć uzwojenie główne L1. Mierząc prąd przy jakim cewka L1 przyciąga styk i znając jego wartość można przeliczając amperozwoje nawinąć nowe uzwojenie cieńszym drutem bo przecież przez cewkę L1 teraz nie będzie płynął prąd rozrusznika.
Nie masz narzuconego rodzaju rozruchu - więc załóżmy że jest to rozruch lekki. Alfa = 3, ale też rozrusznik 3-krotnie zmniejsza prąd rozruchowy. W takim układzie (rozruch lekki i jeszcze rozrusznik) wkładkę bezpiecznikową praktycznie dobierasz na prąd znamionowy. Do doboru zabezpieczeń wiedza o momencie na wale nie jest Ci potrzebna.
Jak w temacie. Wymagania: Cęgowy, True RMS, AC/DC, wszechstronny (pomiar prądu rozruchowego z aku na rozrusznik, pomiar na kablu do świecy, a także pomiar prądu w mA A może jakiś inny miernik (cena około 300)
Ja miałem kiedyś problem z akumuklatorami na jachcie. Znalazelm wtedy schemat podlaczenia 2 akumulatorow: 1 do rozruchu, 2 do instalacji. Ładowane są 2 na raz. Moze to się komuś przyda :] OPIS: Zasada działania: Punkt S3 podłączyć do zacisku stacyjki lub innego miejsca gdzie podczas pracy silnika występuje dodatnie napięcie. Akumulator 1 jest akumulatorem...
No to silniczki za słabe, mam też rozrusznik, jak go kiedyś podłączyłem do tego ramienia to machnął tym hantelkiem jakby nic nie ważył, ale za duży prąd pobiera, czy może ten prąd rozruchowy jest na początku i rozrusznik też potem pobiera mniejszy prąd ? (podłączałem go do akumulatora 12 V 170 Ah).
Witam. Prąd rozruchowy zależy od stopnia naładowania akumulatora i temperatury. Cyt: " Drugą ważną cechą jest zdolność rozruchowa. Wyraża się ona prądem wyładowania określonym przez producenta, jaki może dostarczyć akumulator w temperaturze minus 18 stopni w ciągu 60 sekund do uzyskania napięcia 8,4 V. Wysoki prąd rozruchowy jest szczególnie doceniany...
Rozrusznik. Instalację. Akumulator. Skoro Wszystko dobrze podłączone, akumulator naładowany, to powinno być dobrze. Rozrusznik sprawdzony na stole? Akumulator zmierzony na prąd rozruchowy? Instalacja sprawdzona i to zarówno od strony zasilania, jak i masy?
Kontrolki gasną przy próbie odpalenia, oznacza to brak wystarczającego prądu rozruchowego w akumulatorze. Pierwsza czynności: Sprawdzić stan naładowania akumulatora/Naładować akumulator Sytuacja się powtórzy Wymiana akumulatora na nowy rozwiąże problem.👍
Auto pewnie bierze dużo mniej. 470A to maksymalny prąd rozruchowy akumulatora, a rzeczywisty prąd pewnie nie przekracza połowy tej wartości. Duży prąd jest tylko przez ułamek sekundy, kiedy rozrusznik rusza i ewentualnie przy zablokowanym rozruszniku. Rozruszniki do osobówek mają moc między 0,9 a 1,3 kW, a te z przekładnią planetarną stosunkowo miękki...
Szanowni koledzy zapewne nie pamiętają boosterów rozruchowych podłączanych bezpośrednio na zaciski akumulatora. ;) A z danych serwisowych jednego z rozruszników montowanych w autobusach "Autosan", prąd rozruchowy - 1,3kA! Boostery były we wszystkich (prawie) warsztatach i zajezdniach komunikacji zbiorowej. :D
Odkopię lekko gdyż z powodu piątkowego huraganu jestesmy bez pradu prawdopodobnie do czwartku co zmusza mnie wreszcie do zakupu agregatu do malego domku jednorodzinnego. Budżet 3200zl max. Możliwie najsolidniejszy z AVR. Sugerując się tym postem znalazlem: Kruzer THT 3900 E za ok 2000zl z AVR, 2.8 kW z trzema fazami. Posiada takze fajny bajer - elektryczny...
Temat rozwiązany,wymiana akumulatora i wszystkie problemy zniknęły. Pomimo prawidłowego prądu rozruchowego i faktu że rozrusznik kręcił prawidłowo napięcie spadało do 7,5 v i sterownik głupiał.
Jaki rozrusznik, jaki akumulator (napięcia, moc, pojemność)? Odpowiedź: Taki rozrusznik 12 V, akumulator 12 V/5 A, a pojemność 125 Ah. niejasna i nie zawiera istotnych informacji, jak prąd/moc rozrusznika, pojemność akumulatora, marka i model rozrusznika, jaki zastosowany przycisk, itp. Domyślam się, że jeśli to jest podłączone szeregowo (jak wynika...
Zimy to były, teraz ich nie ma. Więc jest łatwiej. Mamy o innej lepkości oleje niż kiedyś. Więc jest łatwiej. Mamy silniki w których wał korbowy już dawno nie uderza w olej rozbryzgując go. Więc jest łatwiej. Mamy akumulatory z cienkimi płytami. Co daje większy prąd rozruchowy. Więc jest łatwiej. Mamy rozrusznik szybkoobrotowy o większej sprawności...
jaki kupiłeś akumulator jaki ma prąd rozruchowy
Właściwie na starym to niewiele jest podane bo tylko 12V 4,5Ah symbol to 6FM4,5Ah, kupiłem o tej samej pojemności i napięciu i niestety nie chce kręcić, stąd moje pytanie bo nie wiem czemu nowy nie może pociągnąć. nie wiem jaki powinien być prąd rozruchowy, danych rozrusznika też niestety nie mam a multimetr pokazał tylko ze powyżej 10 A prąd. Dziwie...
Sprawdź czy problem odpalania w Seicento to nie czasem wina rozrusznika, bo co prawda to było w 1,1 ale tam były te Denso fatalne i one stawały po prostu, akumulator nie miał siły tym obrócić, pomimo że był ok ciężkie do kitu te rozruszniki. Znam przypadek że ta mała kostka fiatowska 40Ah odpalała spokojnie 2,0 TDI a z Seicento był problem z odpalaniem,...
Sprawność rozrusznika to ok 50% a moc podawana to moc oddawana na wale rozrusznika. Prąd rozruchowy w c330 360 osiąga ok 600-700A na pierwszej sekundzie także jest co zasilać. W 902 prąd osiąga 900A i muszą być 2 akumulatory 12V równolegle bo na jednym jest za mało prądu.
A nawet jeśli akumulator "dawcy" będzie miał lekko niższe napięcie niż akumulator "biorcy" to i tak podczas rozruchu powstaje tak duży spadek napięcia nawet do tych 9-10V więc kierunek płynięcia prądu jest TYLKO JEDEN - DO ROZRUSZNIKA.
Nie mówię o większej pojemności akumulatora lecz o większym prądzie rozruchowym. Choć to tak naprawdę tez nie jest zdrowe dla rozrusznika jak np golfik benzyniak 1100ccm dostanie aku od dużego diesla z prądem rozruchowym 700A tak zakręci silnikiem jak wiatraczkiem, ze może się rozrusznik rozlecieć. Choć jak już wspomniałem w oryginalnych instalacjach...
Witam Zgadza się. Jest jeszcze dwie możliwości - rozrusznik robi przywarcia jak jest ciepły i zakłóca pracę elektroniki ewentualnie aku - jak jest naładowany (np. po trasie) to ma za mały prąd rozruchowy - z takimi przypadkami się spotkałem. Oczywiście pomijam sprawy mechaniczne. pozdrawiam
Witam. Widze, ze masz niewielkie pojecie odnosnie mechaniki a takze elektroniki. Pomiedzy akumulatorem a rozrusznikiem nie stosuje sie bezpieczników z racji zbyt duzego prądu rozruchowego pobieranego przez rozrusznik. Jesli jednak mialby byc takowy bezpiecznik to musialby miec cos około 300a albo i wiecej. Prad w okolicach 1a w twoim przypadku oznacza,...
Nie bez powodu akumulatory samochodowe mają prąd rozruchowy tzw, CCA na poziomie 600A i więcej, co daje ponad 7kW mocy dla rozrusznika o mocy nominalnej zwykle ok 1kW
To jest prąd rozruchowy, a nie moc.
Akumulator sprawdź, napięcie czy trzyma po dłuższym postoju, a jak go odpalisz to zmierz napięcie ładowania z alternatora na akumulatorze po około 30 sekundach pracy silnika. Zmierz też przy włączonych światłach mijania. Domyślam się, że prądu rozruchowego nie masz czym zmierzyć? Może być też rozrusznik walnięty (zatarty, zaglucony smarem albo jakimś...
Witam Szykuję się do wymiany kabla od rozrusznika do akumulatora oraz kabla masowego w ciągniku MF 1014. Akumulator ma 195Ah i prąd rozruchowy 1200A, rozrusznik Iskra 62/930-5 o mocy 3,5kW. Napięcie instalacji to 12V. Potrzebuję następujących informacji: - jaki przekrój kabla dobrać? - jaki rodzaj izolacji? - jakie dobre klemy do akumulatora kupić?...
Świeca ma 0,5 ustawione, akumulator nowy 14ah 150 amper prąd rozruchowy. Podlacze mocniejszy aku i zobaczę co będzie.
Witam! Chciałem zasięgnąć waszej opini na temat kabli rozruchowych, a więc temat na czasie ;) Czy kupując je powinienem dobrać je do pojemnosci akumulatora czy jest jakieś inne kryterium? Dzięki za odpowiedzi, pozdr. Przekrój dobiera się do mocy rozrusznika. Rozrusznik ma moc 1kW=1000W, a więc I=P:U 1000:12=83A. Przyjmując, że 1mm2 wystarcza na 8A...
Co do bezpiecznika to powodzenia prąd rozruchowy to nie 25 amper lecz dużo więcej Co do prądu rozruchowego to nie idzie on przez ten cienki kabelek który uruchamia elektromagnes rozrusznika. To elektromagnes dopiero uruchamia i załącza styki prądu rozruchowego, poprostu elektromagnes rozrusznika działa w tym momencie jak przekaźnik, tym kabelkiem płynie...
Pamietaj jednak, że Soft start nie zawsze będzie pracował prawidłowo. Przy dużych obciążeniach często łagodny start jest trudny do uzyskania. I sprawdź czy softstart pozwala na tak częsty rozruch jak u ciebie. Czy teraz rozruch jest bezpośredni , i jaki prąd rozruchowy płynie na wszystkich oporach.
Mnie się wydaje, że zwiększenie mocy silnika wiąże się też z większym rozrusznikiem, a co za tym idzie większej pojemności akumulatorem z odpowiednio dużym prądem rozruchowym. Jeśli będzie to zachowane, to przez nie potrzeba żadnej pomocy, żadnych pożyczek prądu.
Dokładnie. Napięcie w spoczynku nic nie daje, ważny jest jego spadek przy prądzie setek A podczas kręcenia obciążonym rozrusznikiem. Jeśli ono spadnie z 12V na 7V to nie zakręcisz żadnym silnikiem. Wtedy zwyczajnie któryś aku padł. Oczywiście zakładając, że wcześniej wykluczono problemy na łączeniach kabli rozruchowych. A do tego (grzanie przewodu)...
Zobacz sobie np. w starszych Oplach w benzynie ile bierze rozrusznik Bosch-a, a ile Valeo przy tym samym silniku. Valeo zakręci nawet na kablach rozruchowych z Biedronki, a Bosch już przy słabym akumulatorze nie ruszy.
podłącz sondę prądową - obwija się to wokoło kabla plusowego? na której zmierzysz spadek napięcia woltomierzem - łączę obwód przez znany opornik i mierzę woltomierzem co dzieje się na zaciskach akumulatora? Wpisz sobie w google "cęgi prądowe" i masz tak to wygląda. Zahaczasz to o przewód i na oscyloskopie widzisz prąd. Można też zastosować odpowiedni...
Plusów nie widzę bo cieńsze przewody bardziej są nieidiotoodporne. Ja tam widzę i można sobie tylko wyobrazić rozmiary rozrusznika i prądy rozruchowe płynące w momencie startu, pewno ponad 3000A.
Podczas obracania silnika rozrusznikiem opory ruchu będą większe przy większej szczelności tłoka z cylindrem i zaworów. Stąd ocena stanu silnika, stopnia sprężania, poprzez obserwację obciążenia rozrusznika, a właściwie odpowiadającego mu spadku napięcia akumulatora i prądu rozruchowego. Czujnik cęgowy zakładany na przewód zapłonowy 1 cylindra służy...
to przy ponownym bezproblemowym uruchomieniu nie może przez kilka chwil osiągnąć minimalnych obrotów To się zdarza w 2,0tdci, niektórzy twierdzą że to błąd softu, że za niskie napięcie na akumulatorze, za wolno kręcący na ciepłym rozrusznik itd. Podpięcie pod tester nie pokazuje błędów. Z praktyki przy moim i kilku innych autach wynika, że pomaga przytrzymanie...
Jak aku nie ma mocy rozruchowej to i automat bendiksa nie wysunie odpowiednio oraz wirnik nie będzie w stanie dokonać mocnego obrotu, Kwestia w jakim stanie sam rozrusznik (wirnik i komutator + szczotki, stojan, tulejki czy łożyska)--- obecnie opłaci się kupić nowy niż regenerować.
Jak chcesz sobie uszkodzić elektronikę w samochodzie to kup. Wszystko na allegro to są zabawki, podany prąd mają tylko przy zwarciu wyjścia. Jak już chcesz się w to bawić to proponuję EPS 150. Tylko to urządzenie będzie w miarę bezpieczne dla pojazdu, ponieważ podaje prąd rozruchowy tylko w momencie jak pracuje rozrusznik.
SEAT TOLEDO 1.8i 1995 Witam. Mam problem mianowicie taki ze nie mam prądu w całym samochodzie. Akumulator był słaby nie mogłem go zapalić to poprosiłem kolegę przez przewody. Chwile to trwało zanim podłączyliśmy wchodzę do samochodu a tu brak prądu. Przewody do masy są dobre oraz do rozrusznika plusowy także
Ten mikroprzełącznik to jakie może mieć zadanie, czym jest załączany, jakaś linka, dźwigienka? Przydałyby się zdjęcia reszty elektryki, ten akumulator z "baterią zewnętrzną" też. Czy sama bateria też ma cztery styki? Po schemacie można wywnioskować, że do załączania rozrusznika jest dodatkowy przekaźnik czy elektronika. Prądu rozruchowego raczej na...
Na stole i też myślę że mogę mieć za mały prąd z prostownika aby zakręcił rozrusznikiem. Sprawdzę to zaraz na prostowniku rozruchowym tzw matka czy tam babcia zwał jak zwał. Tam prąd będzie wyższy i powinien się odezwać. Druga zdiagnozowana rzecz to się panowie uśmiejecie. Nowy elektromagnes ma krótszy bolec w środku niż stary przez co tłoczek nie dosięga...
Poczytałem na forum i dowiedziałem się że akumulator 71 Ah to jego max prąd jaki może dać to 71 A Herezje. Prad rozrusznika jest o wiele większy, akumulator rozruchowy o pojemności 71Ah może dać nawet 300A przez chwilę. mam także z tego auta silnik od wycieraczek 12 V, 25 A. mój problem polega na tym bo nie wiem czy jak podłączę ten silnik to on dostanie...
Rozrusznik nie może zakręcić wałem i przygasają kontrolki, następuje reset komputera godziny. Tym tropem bym szedł. Przewody do sprawdzenia. Od połączenia przewodów z klemami, bo tam we wnątrz, lubi być zielono, poprzez oczka na rozruszniku i masie pojazdu. Ewidentnie jest spadek napięcia, nie musi być on skutkiem awarii mechanicznej. Jaki jest prąd...
Czy on tam może ma pomiar prądu rozrusznika ? Jeżeli tak, to przyczyną może być że rozrusznik bierze za duży prąd. Nie zawadzi też sprawdzić / poprawić masy silnika i budy, nawet tymczasowo złapać masę kablem rozruchowym - może spadek napięcia gdzieś po drodze ogłupia sterownik.
Alternator to prądnica trójfazowa. Napięcie z niej jest prostowane przez diody. Są tam jeszcze diody pomocnicze i m też się zdarza uszkodzić. Najbardziej narażone na uszkodzenie są diody z prostownika powiedzmy głównego. Muszą przewodzić po kilkadziesiąt amperów, wydziela się w nich po kilkadziesiąt watów mocy. Mogą się uszkodzić od zbyt wysokiej temperatury....
Qujav co ty wiesz o samochodach?? Przecież samochody osobowe nie posiadają większych rozruszników niż 2.5kW. podziel sobie 2500 przez napięcie jakie będzie na rozruszniku podczas kręcenia i zobaczysz, że prąd nie przekroczy 250A. Jakie rzedu sa prady rozruchowe w silnikach pradu stalego o budowe porownywalnej z budowa rozrusznika... odnosze wrazenie...
O ile jest sprawny to nie. Tylko kable najlepiej rozruchowe, bo będzie trochę prądu.
Po pierwsze. Jeśli masz zapłon DC CDI, to przez zdechły akumulator nie ma bata aby ci odpalił, nawet na pych byłoby ciężko. Po drugie. W okolicy akumulatora oraz rozrusznika masz takie grubsze przewody. Odkręć je i wyczyść syf pod nimi. Jeśli jest tam syf, to po prostu prąd słabo dochodzi do rozrusznika, dlatego nie kręci. Jeśli masz, możesz na przewodach...
Witam forumowiczów, Chciałbym zapytać znawców tematu o rozruch rezystancyjny silnika obcowzbudnego prądu stałego. Czy zwiększenie stopni rozruchowych rozrusznika skaraca czas rozruchu ? W jaki sposób to uzasdnić ? Policzyć czas rozruchu np. dla dwóch stopni rozruchowych a następnie trzech, wyliczyć czasy rozruchu i sprawdzić który będzie krótszy ? Jest...
grzebacz wtrysk mechaniczny ma jak najbardziej elektryczny wtryskiwacz rozruchowy.Pozostale uruchamiane sa cisnieniem ale rozruch jest realizowany za pomoca wylacznika termiczno czasowego i wtryskiwacza rozruchowego za przepustnica.Jak nie ma prądu na tym wtryskiwaczu to mozliwe ze masz uszkodzony wlasnie tem wylacznik termiczno czasowy(taki najwiekszy...
Normalnie cęgówką DC Mastecha. Prąd się mierzy jak jest podejrzenie zepsucia rozrusznika, w każdym innym przypadku napięcie na akumulatorze.
Ale jakie to ma znaczenie czy szybkoobrotowe. Takie, że potrzebny jest mniejszy prąd aby zainicjować ruch rozrusznika. Przykładowo w starych ciągnikach/traktorach przy zwykłym rozruszniku potrzebne były dwa akumulatory 6 V o prądzie ok 1200 A natomiast po wymianie rozrusznika na szybkoobrotowy dużo mniejszy akumulator 12 V od auta da radę o znacznie...
prąd rozrusznik rozruchowy silnik prąd rozruchowy transformatora lodówka prąd rozruchowy
piecyk wybrać wygłuszanie pomieszczeń blokada mechanizm
pioneer vsx323 satel awaria stacja
Kia Ceed 1.6 CRDi 2018 - brak kontrolki świateł długich Nawigacja Mio nie świeci i nie ładuje map - przyczyny i rozwiązania