Zapewne koledze chodziło o rozrusznik sterowany stacyjką, ale to nie jest konieczne, do wymiany tylko mocowanie alternatora, tak jak pisali koledzy powyżej.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic72...
Zakładając "alternator" regulator mimo wszystko będzie nadwyżkę "energii" zwierał do masy. Tak zostało to zaprojektowane. W przypadku oryginalnej instalacji rezystor służy do obciążania cewki/regulatora, aby nie było skoków napięć.
Na ładowanie mocno "wydojonego" akumulatora. Początkowy prąd może być duży. Przy sprawnym akumulatorze wychylenie tego wskaźnika jest niewielkie. Przy czym 66A to jest chyba max. wydajność alternatora.
Ja do swojego wiatraka zrobiłem już trzy regulatory , pierwszy był na triakach dwu stopniowy i porażka bo turbina głupiała i hałasowała, drugi regulator był już cztero stopniowy na przekaźnikach , przekaźniki odłączały mostek prostowniczy i wiadomo obciążenie, bo na prądzie stałym powstawał łuk przy odłączaniu i palił wszystko. Ale moim zdaniem taka...
Żeby wymienić prądnice na alternator, należy wymienić osłonę wentylatora, i usunąć regulator napięcia. W alternatorze do malucha regulator napięcia jest zamontowany na alternatorze. Nie jestem pewien czy koło pasowe z prądnicy pasuje do alternatora, ale to jest szczegół. Swego czasu jak nie można było dostać osłony wentylatora pod alternator to montowano...
Kolego jacekko63 schemat, który podałeś jest do U 360 z prądnicą, alternator był montowany pod koniec 1988 roku, ale dla silników AD3.152UR i modelu, U 360-3p. W załącznikach kompletna instalacja C360 z opisami, oraz instalacja C360-3p z alternatorem.
Prądnica czy alternator?
Pewnie już ci się obiło o uszy, żeby nie pisać postów dużymi literami i używać poprawnej pisowni. Alternator będzie lepszy tylko co chcesz zasilać. Co do elektrowni wiatrowej to jest już całkiem spory temat, który nie powstał przed chwilą a przed laty. Możesz tam wiele znaleźć.
No to puszczasz ten strumyk na łopatki turbiny, odpowiednie przełożenie a dalej prądnica/alternator czy co tam znajdziesz i cieszysz się darmowym prądem.
Oprócz zmiany układu zapłonowego trzeba też zapewnić energię dla tego układu i do ładowania akumulatora. Jeśli włożysz w silnik prądnicę/alternator, to możesz tak zrobić. W przeciwnym wypadku bateria akumulatorów (akumulator) będzie notorycznie niedoładowany lub zapłon będzie się odbywał tylko z baterii i w końcu silnik zgaśnie, bo zabraknie energii...
Moim zdaniem powinna ona pokazywać ładowanie już przy rozruchu silnika, żeby wspomóc start silnika, ponieważ słabo kręci (rozrusznik jest nowy) Jeżeli by tak miało być (ładowanie przy rozruchu) to jeszcze bardziej byś obciążył rozrusznik. Prądnica (alternator) aby wytworzyła energie elektryczną potrzebuje dostarczenia energii mechanicznej, którą "czerpie"...
Czy tam aby na pewno jest prądnica a nie alternator .
Czym zasilić układ A? Z instalacji elektrycznej (akumulator + prądnica/alternator) motocykla. i jak to podpiąć do transoptora który ma 4 wyprowadzenia Patrz na rysunek b) - tam masz ideę.
Kierunek nie ma znaczenia bo to prądnica prądu przemiennego.
Wymienić prądnicę na alternator- może być szrot od Poloneza. Akumulator jeden i dać go z boku po prawej stronie. Zmniejszy długość kabli do rozrusznika i lepsza konserwacja niż pod siedzeniem.
prądnica typu NIRWANA własnej konstrukcji (do której link podałem wcześniej) przy 220 obr/min daje napięcie 3fazowe i około 50 Hz
A nie lepiej kupić koło z prądnicą?
Niech tam będzie i prądnica, ( a czym jest alternator jak nie prądnicą ... ? ) . Jednak sądzę że wybór gorszy ze względu na dopasowanie prądnica a regulatory . Trudniej będzie ci dopasować ( jednostopniowy czy dwustopniowy wibracyjny ). Gabaryt przemawia za alternatorem , jak i wydolność prądowa.
https://ciclon.ru/EN/sudovoe-oborudovani...
Już rozglądałem się za tym, niestety jest niestabilny ten wynalazek i pojemność baterii jest mała. Ja bym chciał połączyć trening na rowerze stacjonarnym lub jak tutaj kolega wyżej podał link robiąc stelaż pod rower zwykły. Ok więc może od początku jak to podłączyć: 1. Rower 2. Prądnica / alternator 3. Dioda 4. Akumulator 5. Inwerter/Falownik Rower...
Przecież masa jest na obudowie. Jeżeli w C-330 zamieniasz prądnicę na alternator to pamiętaj o właściwej biegunowości akumulatorów. To jest C-330 czy C-330M?
http://www.terytorium126p.pl/forum/ladow... Masz tam wykresy charakterystyk prądnicy i alternatora. Wszystko zależy, jakie obciążenie planujesz, trzeba to policzyć. Resztę załatwi odpowiednia przekładnia, by nadać wybranemu generatorowi odpowiednią prędkość przy typowej pracy silnika. I pamiętaj, że zarówno prądnica, jak i alternator...
Prądnica, czy alternator. Zobacz ładowanie bez świateł. Sprawdź naciągnięcie paska. Może się ślizga. Musi być naprawdę dobrze napięty. Regulator elektroniczny generalnie nie wymaga regulacji. A za mechaniczny raczej się nie zabieraj sam.
I pamiętaj też, że do alternatora musisz dostarczyć moc - to dodatkowe obciążenie dla silnika i musisz je uwzględnić w liczeniu bilansu.
W jawie 350 TS nie było już prądnic tylko alternatory, ale skoro masz alternator z płytką zapłonu i rezygnujesz z ładowania, to dobrze, bo brakują Ci tylko dwie cewki zapłonowe, podłączasz według schemaciku zapłon i silnik śmiga.
Na korpusie prądnicy są wybite numery i takie same są na regulatorze, ale jak pisze emeryt2 lepiej pomyśl o alternatorze. Prądnica z regulatorem elektromagnetycznym to źródło wiecznych problemów.
http://obrazki.elektroda.net/42_12012657... http://obrazki.elektroda.net/23_12012675... Po naładowaniu starego akumulatora podłączyłem biegun ujemny do masy alternatora natomiast dodatni na chybił trafił próbowałem bo nie wiem co znaczą te oznaczenia okazało się że tylko na wejściu "BRAK OZNACZENIA" otrzymywałem napięcie no i chciałem sprawdzić...
Witam buduje prądnice z alternatora Z punktu użytkowego - bezsensowna konstrukcja! żeby alternator coś wyciągał Nic, co nadaje się do użytku, nie uzyskasz - jedynie zabawowo, że to się kręci. Są gotowe rozwiązania i sensowne.
Chyba chodzi ci o alternator albo prądnice.
Są takie układy, jak przetwornice - na wejście można podawać różne napięcia (w jakimś zakresie), a na wyjściu jest cały czas tyle, ile się nastawiło. Z bardziej popularnych rozróżnia się przetwornice step-down i step-up - pierwsze dają na wyjściu mniej, niż mają na wejściu, drugie odwrotnie. Prostszy jest stabilizator liniowy, ale on tylko obniża napięcie...
Witam. Te podziękowania mógł Sobie Kolega darować. Alternator jest trójfazową maszyną prądu przemiennego, więc zastosowanie go jako rozrusznika jest co najmniej kłopotliwe. O wiele prościej można zrobić to co Kolega kombinuje na prądnicy prądu stałego, takiej jak w starych maluchach, trabantach itp. Pamiętam, że w starych autach, były rozruszniko-prądnice....
Witam. Kontrolka ładowania jest podłączona w różnych punktach w zależności co jest źródłem ładowania (prądnica, alternator 6-cio diodowy lub 9-cio diodowy)
Można uzyskać 60w z prądnicy w jawce ale wymaga to zmiany uzwojeń tak aby uzyskać 20w z jednej cewki oraz dołożenia do prądnicy czwartej cewki co jest trudne lecz wykonalne. Nawet jest to opisane na którymś z for o jawkach, wystarczy poszukać. Z tego co pamiętam robiło się ok 120zw drutem 0,7mmDNE lecz mogę się mylić.
. Spodziwam sie napięcia ok. 13 V. Ta instalacja nie miała żadnej formy regulacji napięcia. Rozumiem, że nie zahaczamy o silnik Wiatr z alternatorem. WTF? Żadna WSK nie miała alternatora. Była tylko krótka i nieliczna seria ze szwedzką prądnicą - nie zdarzyło mi się widzieć na żywo. Wg. mnie KAŻDA WSK miała alternator czyli prądnicę prądu przemiennego....
Można przerobić instalację wyrzucając wiązkę od prądnicy, na następnie dołożyć przewód alternator-rozrusznik i przewód do kontrolki, o ile to jest alternator z wbudowanym regulatorem. Można i też wykorzystać istniejącą wiązkę od prądnicy do podłączenia alternatora, tylko że wówczas prąd ma dłuższą drogę przez przewód od stacyjki (tak jak w ciągnikach...
Wystarczyło poszukać na forum. Jest tego dużo a tu masz prosty rysunek jak najprościej podłączyć alternator z wbudowanym regulatorem : http://obrazki.elektroda.net/79_12794001...
Prad wyjsciowy głównie zalezy od obrotów alternatora. To się tyczy chyba prądnic. Alternator daje napięcie i prąd od "prawie zerowych obrotów" To jest zaleta stosowania alternatora.
Akumolator sprawny ładowany cała noc. po odpaleniu pokazywało na wolnych obrotach ok 0,5 A a na wysokich dochodziło do 3A . Przy jakim napięciu na akumulatorze? Przy w pełni naładowanym akumulatorze prąd ładowania nie będzie duży, ale napięcie wysokie. Przydałoby się odtworzyć część schematu z układem ładowania. Koniecznie sprawdź czy w przełączniku...
Przezwajam takie alternatory na dowolną ilość Faz.Na wirnik przyklejam Magnesy neodymowe - pracuje jak dynamo - daje volty i prądy jakie Ja chcę. http://obrazki.elektroda.net/50_12095661... Pozdrawiam
Coś tu chyba jest pomieszane - regulator do alternatora, a maszyna ma komutator...
Masz alternator czy oryginalną prądnice? Bo oryginalnie C330 wychodziła z plusem na obudowie, w przypadku przeróbki na alternator trzeba było zamienić zaciski na akumulatorze żeby był minus na obudowie.
Wyrzuć alternator, zastosuj zwykłą prądnicę rowerową. Alternator - aby dawać napięcie dla ładowania akumulatora - musi mieć ponad 1200 obrotów na minutę . Ponadto aby wystartować - alternator musi mieć wstępny prąd magnesujący wirnik, pobierany z akumulatora (pobór kilka - kilkanaście W). Człowiek ciężko pracując daje moc ok. 100W - wyczynowi sportowcy...
Do sprawdzenie prądnicy musisz miec uchwyt do jej zamocowania, coś do napędu i akumulator do wzbudzenia. Chyba że sprawdzisz tylko uzwojenie omomierzem i styk na szczotkach. Z alternatorem podobnie tyle ze bywają samowzbudne........, Pozdr.J.
Wzbudzenia nie trzeba bo to prądnica a nie alternator.
Alternator, lub elektryka.
mówią że duży akumulator nie będzie doładowany do pełna Bo tak było w czasach kiedy w samochodach były mało wydajne prądnice. Obecne alternatory mają taki nadmiar mocy że spokojnie naładują większy akumulator. Na marginesie - alternatorem nigdy nie naładujesz do pełna tak jak prostownikiem. Ileś lat temu miałem Fiestę w której akumulatora przez cztery...
Witam Sprawdź kable przy alternatorze, (jeżeli masz alternator) czy nie masz naderwanych końcówek i przy rozruszniku. Gruby kabel od alternatora idzie do rozrusznika. Jeżeli wszystko ok to sprawdź szczotkotrzymacz (alternator) lub szczotki (prądnica). Jeżeli tutaj jest w porządku to następny jest regulator napięcia (w alternatorze małe metalowe pudełeczko...
Kolega w pierwszym poście napisał że jest to prawdopodobnie prądnica od 30. Teraz kiedy ma już symbole mógłby sprawdzić czy na pewno tak jest. Przekonaj swojego znajomego do założenia alternatora. Kupując nowy regulator napięcia do prądnicy miałby już połowę na alternator, a co za tym idzie bezproblemowe ładowanie.
Kolego zerknij tutaj http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... .
Słabej - wszystko przez nieszczelny zawór. Ale mam zamiar zrobić nowy w oparciu o kulki z łożysk - taki byłby w stanie uciągnąć prądnicę/alternator :D
Jak na 12 V to raczej była przerabina. I tutaj pytanie. Prądnica komutatorowa czy alternator? Otóż we wczesnych wersjach Jawy (stacyjka w zbiornuku plaiwa) była możliwość uruchamiania na pych przy odpowiednim położeniu kluczyka. Jeśli jest to wersja prądnicy samowzbudnej to można uzyskać taką możliwość.
Wiemy, że kombajn ale jakiej wielkości. A szczególnie jakiej mocy silnik co da nieco wyobrażenia o maszynie. Te 80 A to jednak chyba zbyt wiele. Jakże zabawne w tej sytuacji są propozycje włożenia jednego akumulatora 12 V i zwykłego alternatora (w domyśle 40 - 50 A). Zastosowane rozwiązanie jest typowe dla większych maszyn. Podaj urządzenia elektryczne,...
Witam! Jestem użytkownikiem maluszka z 78 roku (posiada prądnicę zamiast alternatora).Wymieniłem ostatnio akumulator na nowy, zmniejszyłem koła od paska klinowego na prądnicy żeby zwiększyć ładowanie i nadal coś się dzieje. Po kilku dniach akumulator trzeba ponownie ładować. Wymieniłem regulator napięcia. Może to coś da nie wiem. Co ewentualnie mógłbym...
PRzetłumacz to: "Widze ze takie światła nie mozna używać je podczas normalnych warunków atmosferycznych w czasie jazdy ze światłami mijania czy drogowymi" bo kilku rzeczytaniach nie ma pojęcia o co ci chodzi. Jak już wiesz są dostępne specjalne światła z zarówkami 21W/12V przeznaczone do jazdy dziennej. Podłącza się je tak, by działąły dopiero po włączeniu...
To nie prądnica... Alternator ma już zasadniczo wszystko upakowane wewnątrz. Niektóre potrzebują zewnętrznego regulatora.
Kup gotowe, a jeśli nie, to tańsze od tych car audio są przewody do spawarek. Też są elastyczne i łatwo je układać. Jeśli chcesz mieć dodatkowe oświetlenie, to wymień prądnicę na alternator i nie będzie problemów. Oczywiście wtedy pojawi się minus na masie. Osobiście trochę bym zmodyfikował tą instalację, by była pewniejsza w działaniu i i dodał możliwość...
Ze schematu wynika że 4- to = 12V 8 - to - zasilania które idą bezpośrednio do akumulatora keyswitch to stacyjka pojazdu 2 i 6 są podpięte po stacyjce tzn że dopiero po wsadzeniu kluczyka lub po przekręceniu pojawia tam się napięcie 5 również idzie do minusa zasilania jeśli chodzi o 3 to jest to urządzenie które ładuje akumulator czyli prądnica lub...
Teoretycznie tak ale nigdy tego nie próbowałem i koledze tez nie radze możesz spalić regulator, takich rzeczy się nie praktykuje... i poza tym bez przekaźnika rozładuje ci akumulator...
1) wstukałem w google "schemat uzwojeń alternatora" kliknąłem na grafikę i wyskoczyło mnóstwo schematów z połączeniami w gwiazdę i pewnie tak ma połączone uzwojenia twój alternator 2) Napięcie wzbudzenia na pewno w granicach 0...15V i raczej na pewno musisz to ograniczać prądowo np opornikiem 3) Obciążenie moim zdaniem powinno być, aby nie wyindukowało...
alternator jako prądnica obcowzbudna Generalnie alternator jest samowzbudny. jest wzbudzana z akumulatora napięciem ~12V Z akumulatora wzbudzenie jest tylko w momencie rozruchu. Nie znalazłem konkretnej informacji/ odpowiedzi, czy po zwiększeniu napięcia wzbudzenia zwiększy się napięcie wyindukowane w uzwojeniu stojana. Oczywiście, że się zwiększy....
http://spiritusmovens.blogspot.com/2009/...
mam c 330M który posiada pradnice, w "M" jest minus na masie wiec czy po podłaczeniu alternatora musiałbym cos zmieniac w instalacji? Dodano po 9 a i czy C 330M posiadały prądnice czy alternator,bo nie moge sie tego dowiedziec,jedni pisza ze pradnice a drudzy ze alternator? gdzie tu jest prawda?
A po co ci prądnica?
Mylisz się, rocznik 90 miał jeszcze prądnicę, alternator opcjonalnie, za dopłatą. Viper, ale może założyć regulator elektroniczny, np ERNAP
Witam. Czy temat umarł? Sam jestem bardzo zainteresowany zbudowaniem kogeneratora. Z chęcią posłuchałbym rad od poprzedników. Posiadam silnik benzynowy o mocy 100 KM i zastanawiam się, jaki generator prądu/napięcia byłby optymalny. Jako że to projekt hobbystyczny edukacyjny, budżet powinien być niski. Magazyn energii na razie na kwasach, sterowanie...
Układ podobny do tego z malucha, gdzie też był przewód oporowy zasilający cewkę zapłonową. Cewka podczas pracy rozrusznika dostaje zasilanie wraz z rozrusznikiem, po odpaleniu przez drut oporowy ze stacyjki ograniczający prąd cewce, celem oszczędzania cewki. Cewka dostaje pełne zasilanie tylko podczas odpalenia, później do dalszej pracy starcza już...
Ten alternator służy do ładowania akumulatora w Mitsubishi lub innym samochodzie, Współpracuje z akumulatorem i jest napędzany silnikiem dużej mocy w szerokim zakresie obrotów. Alternator ma regulator, który przerywa podawanie napięcia na cewkę wirnika by nie przeładować akumulatora. Po naklejeniu magnesów masz komfort - napięcie pojawia się praktycznie...
Po zmianie alternatora trzeba zmienić biegunowość bo wszystkie prądnica w co miały plus na masie ale już alternator miał minus chyba że przebijesz diody to wtedy okej. A jak nie no to musisz zmienić biegunowość do tego zamienić przewody na amperomierzu bo będzie odwrotnie pokazywał. No dlatego zmiana obrotów silnika dmuchawę wycieraczką to nie przeszkadzało.
Masa to obudowa. Klema ta guba to +. Ten rozrusznik to silnik szeregowy. Jak nie chcesz mieć tych problemow wymień go na rozrusznik z przekładnią planetarną. Zapalisz capka na aku od samochodu. Masz alternator czy prądnicę
To prosta prądnica, w budowie jak dynamo Pewny jesteś? Bo mi jakoś po wyszukaniu graficznym wychodziło coś w podobie prądnicy od C330, tylko gabarytowo mniejszej (prądnica prądu stałego),. Ale Koledze chyba nie muszę wyjaśniać. Druga rzecz, sprzęt z 1971r. A tu mogą być różne rzeczy. Fota tej prądnicy/alternatora/generatora wiele by wyjaśniła. + zdjęcie...
Na pewno ETZ? a nie MZ? bo stary to masz regulator na prądnice a nie alternator.
I plus i minus, w zależności od rozwiązania. :) C-330M miało fabryczne rozwiązanie z - na masie. Przerobione C-330 z alternatorem zamiast prądnica też tak będzie. Ale wątpię że ma przerobiony skoro pyta się o prosta elektrykę.
No, to Ci nie wyjdzie nic dobrego: regulator napiecia współpracujący z alternatorem (lub prądnicą) działa w ten sposób, że jeżeli napiecie podawane na regulator jest niższe od napiecia progowego, to regulator powoduje przepływ prądu przez uzwojenie wzbudzenia prądnicy (lub alternatora). Gdybyś chciał to wykorzystac do regulacji napięcia zasilacza sieciowego,...
Napisz dokładniej o co ci chodzi.Potrzebujesz danych do konkretnej prądnicy,alternatora,czy szukasz informacji ogólnych(budowa,działanie,wykresy itp.).Mam książkę(z czasów szkoły średniej)pt."Maszyny Elektryczne"jest tam trochę o takich urządzeniach,więc mógłbym Ci odstąpić.Mam też trochę wiadomości dotyczących samochodowych prądnic,alternatorów.
I dlaczego prądnica a nie alternator razem z regulatorem na obudowie.
Jak najbardziej jest to alternator nie prądnica. Z magnesami trwałymi. Na wyjściu masz prąd zmienny więc przestaw miernik na zmienne i zobacz czy generuje prawidłowo napięcie. Potem sprawdź regulator. Jest typowy dla tego układu czyli stratny. Nie ruszy bez kl15 i kl31. A jak spojrzysz od spodu na regulator to zobaczysz schemat podłączenia. Jest nad...
zacytuję "Z nastaniem okresu jesienno-zimowego zaczynają się pierwsze kłopoty z rozruchem silnika samochodu, szczególnie w pojazdach eksploatowanych w warunkach miejskich. Częste używanie rozrusznika, włączone światła, dmuchawa, wycieraczki, ogrzewanie szyby itp., powodują że prądnica (alternator) nie jest w stanie dostarczyć odpowiedniej ilości energii...
Witam.Z tym nie bedziesz mial raczej wiekszych problemow.Musisz oczywiscie kupic sobie alternator i regulator napiecia.Przewod bialy z zacisku 67 pradnicy wpinasz na zacisk B+ alternatora.Z tego zacisku podlaczasz rowniez kondensator.Na tym przewodzie(bialy) powinienes miec ciagle napiece rowne napieciu akumulatora.Przewod brazowy z zacisku 51 pradnicy...
Ma zwykłe kółko pasowe, bez sprzęgiełka, więc każdy tokarz utoczy Ci odpowiednie na pasek klinowy. Bez potrzeby, 99% alternatorów ma taką samą średnicę osi wałka także c 360 prądnica.
nie wiem z którego roku masz trabanta, chyba stary jeżeli masz prądnicę a nie alternator, którą też jest prądnicą ale trójfazową prądu przemiennego plus prostownik trójfazowy, ja bym proponował tą maszynę a nie prądnicę prądu stałego do tego potrzeba wymienić regulator napięcia na 12v, i pasowałoby wymienić silnik od wycieraczek ponieważ spowoduje to...
Pytanie zasadnicze jakimi przyrządami dysponujesz do pomiaru mocy wydawanej przez prądnicę. Można np. użyć alternator 12V, 50A czyli 0,6kW. no ale trzeba zmierzyć to parędziesiąt amperów i oczywiście napięcie. Alternator bez prostownika i uzwojenie wzbudzenia włączone w obwód regulacji prądu. 12V i 50A to w zasadzie zwarcie wykonane amperomierzem i...
Oczywiście można cały silnik razem z korbowodem umieścić w szczelnym korpusie z którego wystaje tylko koniec wału korbowego. Można by pójść jeszcze dalej wszytko zamknąć szczelnie. Dzięki takiemu rozwiazaniu ciśnienie można by znacznie podnieść. Ograniczyła by nas wtedy tylko wytrzymałość korpusu. A żeby wszystko miało sens w środku warto by zamontować...
Skąd zatem rosnący wykres charakterystyki prądowo-prędkościowej i o co w tym chodzi, bo nie wydaje mi się, że o maksymalny prąd jaki można pobrać przy danej prędkości? Czy poprawnie myślę ? Większy prąd odbiornika to większa energia. Alternator jest maszyną o pewnej mocy i więcej po prostu nie zdoła oddać do obciążenia. Częstotliwość zmienia się wraz...
Jest to w trakcie robienia mała prądnica z alternatora. Wstępne testy pokazują ok 14.7v i ponad 4.3A bez obciążenia przy 100-140 obrotach( pierwszy bieg wkrętarki) Na drugim jest 48v na jednej fazie testowane tylko i 10 A. Reszta faz w trakcie nawijania. Chciałbym podnieść obroty 1/3
A nie ma znaczenia czy masz prądnice czy alternator, wskaźniki muszą działać ,nie działają są zepsute trzeba sprawdzić. Dotknij przewodami do masy i sprawdź.
Faktem jest że zastosowanie przełącznika ma wiele minusów .Przeważnie akumulator który ma połączenie na masę przez przełącznik jest ogólnie niedoładowany.Zachodziła konieczność podmiany ich miejscami ,lub podładowanie tego jednego.Problem z tym przełącznikiem byl w Starze -28,gdyż miał on prądnicę zamiast alternatora,a z prądnicą jak wiadomo były kłopoty.Star...
Znaczy się, wiem na pewno, iż w tym rg jest zwykła prądnica, alternatora nie ma ;) .
Według mnie jest :wink: Rdzeń powietrzy = brak rdzenia. OK, co kraj, to obyczaj. Cewka tzw. powietrzna, posiada "rdzeń powietrzny". :| Tak więc w silnikach elektrycznych, prądnicach, alternatorach, transformatorach, itd.... rdzenie z materiałów ferromagnetycznych, są zbędne ?.
Witam znalazłem parę schematów z opisem,są to skany ze starszych radioelektroników.
Wygląda to na uszkodzoną prądnice, alternator czy co tam jest zamontowane. Silnik też gaśnie gdy podniesiesz mu obroty i dopiero wtedy odłączysz przewody?
Po pierwsze, to serwosilnik. Synchroniczny silnik z magnesami trwałymi, z enkoderem który może być zasilany i sterowany wyłącznie przez dedykowany serwowzmacniacz. Po drugie, niektóre falowniki mają możliwość sterowania silnikami PMSM bez enkodera. Ja się bawiłem falownikiem Omron MX-2. Dało się sprawić że silnik się kręcił bez obciążenia, jednak zmiany...
Do pierwszego postu: Alternator to po prostu prądnica prądu zmiennego z prostownikiem.
Przy większej mocy silnika spalinowego można było by dołożyć jakąś prądnice/alternator, akumulatory wytrzymały by wtedy trochę dłużej...
Prądnica ma stalową obudowe w kształcie walca i przewody są przykręcone na górze, natomiast alternator ma aluminiową obudowe z różnymi wyżłobieniami, a przewody dochodzą od czoła, czyli od strony koła pasowego. Sprawdź czy podłączenie przewodów ew. szczotki.
Witam Prądnica ,czy alternator na postój miesięczny nie mają wpływu,lecz akumulatory pracujące z alternatorem będą oczywiście w lepszej kondycji (liczmy naładowane) niż przy pracy z prądnicą.
Yyy, tylko że standardowa prądnica i alternator to nie jest to samo. Prądnica ma po prostu cewki ładujące. Alternator jest trójfazowy i te fazy muszą być odpowiednio zgrane by to działało. Poza tym, masz już prąd do ładowania. Standardowe ładowanie powinno w zupełności wystarczyć do fabrycznego osprzętu. Nadmiar mija się z celem.
Alternator to prądnica 3F jak dasz falownik to zrobisz z niej silnik. Tak to działa są filmy na YT z prezentacją tej technologii.
Jaka łódź? Jaki akumulator (pojemność)? Czy jest ładowany przez jakąś prądnicę (alternator)? Jaka moc żarówek?
Pamiętajmy tylko że w czasie uruchomienia skuterka napięcie napewno wzrośnie poprzez prądnice (alternator) do ok. 14V. ;)
prądnica wolnoobrotowa alternatora prądnica wiatraka alternatora prądnica amerykanka prądnica amerykanka
awaria pliku rejestru bosch zmywarka instrukcja triak sterować pompa
office klucz prądnica alternatora
Zawór ZHS w Fiacie 125p - funkcja, diagnostyka, wymiana Błąd filtra paliwa, utrata mocy i zgaśnięcie silnika