Kolega się zastanowi nad tą dmuchawą- silnik od pralki bez regulatora (z prądnicą tachometryczną) ma koło 20000 obr. Byle jaką turbinkę rozerwie.
To mi wygląda na zwarcie w obudowie złącz silnik pomiędzy prądnicą tachometryczną (zalana obudowa złącza) a sąsiednimi konektorami silnika. Może być również uszkodzona prądnica tachometryczna (brak obwodu). Sprawdź to.
W przypadku prądnic tachometrycznych prądu stałego (z komutatorem i magnesami trwałymi) masz stałą napięciową na wyjściu, np. 0,01 V na każdy 1 obr/s. Wystarczy wtedy napięcie wyjściowe podzielić przez stałą napięciową i masz obroty. Łatwo wyskalować woltomierz tak, by wskazywał wynik w obrotach na minutę. Układ bardzo prosty, a skuteczny. Prądnic tachometrycznych...
Szczotki padają (wieszają się) albo prądnica tachometryczna (czujnik obrotów silnika) lub przewody od czujnika obrotów do sterownika.
Prądnica tachometryczna do kontroli prędkości obrotowej wału. Daje napięcie proporcjonalne do obrotów.
Masz uszkodzoną prądnicę tachometryczną (uszkodzony magnes lub przerwa w uzwojeniu ).
Trochę poprawiłem sterownik. Teraz działa znacznie lepiej i jest możliwość regulacji maksymalnych obrotów na PR1. Przypominam o zamknięciu układu w plastikowej puszce i sprawdzeniu silnika i prądniczki na okoliczność ewentualnych zwarć do obudowy. Należy do korpusu silnika podłączyć przewód z bolca uziemiającego wtyczki przewodu zasilającego. Jeśli...
Błąd ten związany jest z prądnicą tachometryczną w silniku. Prawdopodobne przyczyny. 1.Przerwa obwodu cewki prądnicy 2.Uszkodzony magnes prądnicy 3.Brak połączenia między prądnicą a modułem (programatorem).
Silnik powinien mieć prądnicę tachometryczną - taka cewka na końcu wału po przeciwnej stronir niż pasek. Możliwe że jest tam przerwa i to blokuje układ.
http://obrazki.elektroda.pl/9575575300_1... Błąd ten jak widać związany jest z prądnicą tachometryczną. Przy okazji zobacz szczotki (czy nie są zbyt krótkie) w silniku.
Przecież to silnik od pralki. Wymaga zasilania 230V. To po pierwsze. Po drugie to te 2 cienkie czerwone przewody to prądnica tachometryczna-zbędna jeśli nie ma potrzeby kontroli obrotów. Czyli olewasz. Gruby czerwony jest od jednej ze szczotek. Od drugiej będzie prawdopodobnie czarny. Pokaż dokładne zdjęcia silnika z obu stron komutatora-zobaczymy jakie...
A więc tak : Pierwszy od prawej - uziemienie Drugi i trzeci - prądnica tachometryczna Pozostałe cztery przewody są od uzwojeń stojana i od szczotek (dwa przewody uzwojenie stojana i dwa pozostałe szczotki) Nie powiem Ci które są od czego, bo na zdięciu tego nie widać ale łatwo je prześledzić. Dodano po 13 Zobacz jeszcze tu:[url=https://www.elektroda.pl/rtvforu...
ok,dzieki za wskazowki.
Wizualnie płyta wygląda na nie uszkodzoną. Nic nie pisałeś o blokadzie drzwi.Czy blokuje drzwi czy nie.Sprawdź to. Sprawdź prądnicę tachometryczną w silniku w następujący sposób. Przyłącz woltomierz do przewodów prądnicy i obracając wirnikiem zobacz czy miernik wskazuje napięcie (pomiar dokonujemy na zakresie 10V - przemienny) Jeżeli miernik będzie...
Prądnice tachometryczne produkuje Microma
Jeśli prądniczka to sprawdź czy zmienia rezystancję jak kręcisz silnikiem Jeśli brak obrotów to jesli chodzi o prądniczkę to musi mieć przerwę lub coś spalone na RMA w części sterowania prądniczki Jeśli zewrzesz na chwilę zaciski taho to silnik powinien zacząć kręcić z pełnymi obrotami jeśli nie kręci to coś z modułem sprawdź zasilanie zimne luty triak
Przykładowo: prędkość kątowa -> napięcie - prądnica tachometryczna. strumień (magnetyczny) ->napięcie - czujnik Halla (jednak poprzez związek z przekrojem w jakim to działa, tj indukcję), temperatura -> zmiana rezystancji - termistor (rodzaj czujnika temperatury), prędkość kątowa -> liczba impulsów w czasie - obrotomierz, ciśnienie (naprężenie, siła/powierzchnię)...
Czy prądnice tachometryczną można określić jako jednofazowa prądu przemiennego?
Jako, że to mój pierwszy post na tym forum, pragnę na wstępie powitać Wszystkich Użytkowników. Czujnik prędkości pojazdu Ford Scorpio/Granada (montowany w skrzyni) to według mnie tzw. prądnica tachometryczna, jeśli się mylę to proszę mnie wyprostować. Problem w tym, że nie posiadam takiego czujnika i nie wiem jaka jest jego charakterystyka od strony...
Ciężki start wynikać może z niedbałego złożenia silnika -przesuniecie promieniowe na łożyskach. Takie silniki niekiedy wymagają ,,ostukania" drewnianym młotkiem po złożeniu. Komutator wyczyszczony ?? Pomiar prędkości obrotowej - Kolega opisał. zlikwidował by to falownik ) w silniku komutatorowym ?? Zastanów się, zanim coś napiszesz!. obracającego się...
http://www.datasheetcatalog.org/datashee... Nawet nieźle się spisuje z indukcyjnymi silnikami jednofazowymi, tylko jest małe ale ... muszą mieć prądnicę tachometryczną .
Witam. Selsyn na drugim zdjęciu to raczej różnicowy (ma 6 wyprowadzeń). Andrzej
Witam Tacho (prądnica tachometryczna) to to na końcu silnika, wychodzą z niego 2 czerwone kable. Do podłączenia silnika, o którym pisałem, nie podłącza się tych czerwonych przewodów. Schemat ten jest dobry do tego rodzaju silnika(ja go kiedyś zamieszczałem). Czyli np. łączysz niebieski z czarnym, a do a do białego i szarego podłączasz napięcie.( połączenie...
Witam Dyskusja jest wspaniała i teoretyczna. Ja pozwoliłem sobie porównać specyfikację części zamiennych do modelu z wirówką 1200 obr i 1400 obr. I co się okazuje. W modelu 1400 obr producent przewidział inne amortyzatory i inne dociążenie frontowe zespoły piorącego. Więcej nie chciało mi się sprawdzać. Sprawa jak widać nie polega tylko na wyłamaniu...
Witam. Moje pytanie brzmi: jak najprościej zamienić prędkość kątową na napięcie. Jedyny sposób jaki mi przychodzi do głowy to wykorzystanie prądnicy tachometrycznej... tylko gdzie takie coś zdobyć i za jaką cenę? pozdrawiam G.A.
wartości sześciu spalonych na węgiel rezystorów Jeśli delikatnie ściągniesz warstwę lakieru to na każdym z nich powinna być taka sam wartość (sprawdź sam na swojej) SMD 7320 = 732Ω . http://obrazki.elektroda.pl/1449970700_1...
zobacz to : http://elm-chan.org/works/smc/report_e.h...
Dziękuje za odpowiedzi. Połączenie cierna dla moich potrzeb będzie trudne do zrealizowania. Ja potrzebuję zadawać różne prędkości taśmy i mogą występować różne (w zależności od potrzeby) opory taśmy co stwarza trudności z regulacją połączenia ciernego. Falownik sprzężony z enkoderem będzie lepszym rozwiązaniem. Czy są dostępne takie zestawy handlowe...
gdzie kupić prądnice tachometryczną od pmg 865 regulator rma131
kropla PMG 865 jaka jest oporność prądnicy tachometrycznej 445Ω
Na zdjęciu widzę tylko dwie z wymienionych trzech rzeczy. No dobra jak chcesz być elektrodowym mądralą to, to nie jest prądnica tachometryczna a czujnik prędkości obrotowej aczkolwiek pełnią tę samą funkcję. Wiedziałeś o tym już wcześniej
Witam. Jest to silnik prądu stałego ze stałym wzbudzeniem. Dodatkowym urządzeniem napędzanym tym silnikiem jest prądnica tachometryczna.
Jak regulować prędkość obrotową silnika indukcyjnego prądu przemiennego w zamkniętej pętli sterowania z prądnicą tachometryczną w porównaniu do regulacji prędkości obrotowej silnika prądu stałego sterowanego w zamkniętej pętli sterowania z enkoderem optycznym? W którym z tych rozwiązań jako element wykonawczy sprawdzi się tyrystor a w którym tranzystor,...
Jak regulować prędkość obrotową silnika indukcyjnego prądu przemiennego w zamkniętej pętli sterowania z prądnicą tachometryczną w porównaniu do regulacji prędkości obrotowej silnika prądu stałego sterowanego w zamkniętej pętli sterowania z enkoderem optycznym? W którym z tych rozwiązań jako element wykonawczy sprawdzi się tyrystor a w którym tranzystor,...
Czy to urządzenie to nie jest przypadkiem prądnica tachometryczna, a nie wyłącznik odśrodkowy?
Prądnica tachometryczna.
Przy 25km/h koło wykonuje ok 0.4 obrotu na sekundę. Przy oczekiwanej "gęstości" pomiaru co 0.1s, wykona tylko 0.04 obrotu! Potrzebujesz czegoś co ma setki czy tysiące impulsów na obrót. Stąd może zainteresowanie silnikiem krokowym, bo on ma skok bardzo mały. Jeśli interesuje Cię tylko prędkość, to można poszukać innych rozwiązań, np: prądnica tachometryczna...
Do odłączania proponuję przekaźnik czasowy, ale należałoły zastosować zabezpieczenie nadmiarowe - co się stanie gdy po kilku sekundach silnik nie ruszy? Można zastosowac prądnicę tachometryczną, która będzie oddziaływać na przekaźnik wyłączający kondensator. Najlepszym rozwiązaniem jest silnik z wyłącznikiem odśrodkowym kondensatora rozruchu, ale w...
(at)meaverick Strasznie to wszystko chaotycznie opisane. Co jest uszkodzone ? Silnik DC napędu osi X czy jego prądnica tachometryczna ? (tachografy to w samochodach :cry: !) Skoro jest tam prądnica tachometryczna, to jest to układ typu servo. Co podaje impulsy zliczenia drogi osi ? Najprawdopodobniej enkoder inkrementalny i jakiś wyłącznik punktu referencyjnego....
Mam pytanie odnośnie różnicy między prądnicą prądu stałego a prądnicą tachometryczną. Mogą być to: wielkość maszyny, czułość i bezwładność, ale czy są jeszcze jakieś elem różnicujące obydwie prądnice? Mam odpowiedzieć na pytanie czy każda prądnica prądu stałego może być prądnicą tachometryczną, niestety mimo licznych prób wyjaśnienia nie znalazłem....
Rzeczywiście jest to błąd związany z silnikiem: otwarty / zwarty obwód uzwojenia, luźne połączenie, błąd elektroniki - PCB Proponuję omomierzem sprawdzić oporności: uzwojenie silnika ~2Ω +/- 10% (wyjścia z silnika U-V-W) prądnica tachometryczna ~40Ω, Jeśli te pomiary będą prawidłowe to uszkodzona jest prawdopodobnie elektronika sterowania...
Błąd F07- to uszkodzony triak, ale sprawdź sobie szczotki, prądnice tachometryczną i połączenia.
Sprawdź prądnice tachometryczną.
Dziękuje za odpowiedzi,ta maszyna posiada trzy agregaty leonarda jeden 70KW i dwa po 11KW,chiałbym je wyeliminować bo czynią straszny huk,myślalem także nad rozwiązaniem typu trzy niezalezne regulatory firmy Apator,silniki napędowe posuwów mają oczywiście prądnice tachometryczne tak że nie bedzie problemów ze stabilizacją obrotów. Temat zalożylem bo...
Pralka nie wykrywa ruchu silnika. Sprawdź prądnicę tachometryczną.
Witam. Sprawdź prądnicę tachometryczną i magnes
Poszukaj układu sterowania silnika z prądnicą tachometryczną ze starej pralki na TDA 1085 lub EATON A1 D21. Wolę EATON bo jest bez programatora i problem z głowy, naprawione sprzęgiełko.
To mi wygląda na prądnicę tachometryczną, albo aktuator a nie silnik DC. Sądząc po układzie magnesów to będzie aktuator. Przy pokręcaniu daje impuls napięcia o polaryzacji zależnej od kierunku obrotów dwa razy na obrót. Tabliczka z drugiego zdjęcia to jest silnik i nie będzie to samo. Prądnica tachometryczna ma taki sam układ jak silnik DC z magnesami...
Do pracy z z prądnicą tachometryczną są przystosowane U211 i TDA1085.
Uzwojenia stojana połącz szeregowo z Szczotkami i podłącz pod 230V. 2 pozostałe to pewnie prądnica tachometryczna.
Do sprawdzenia prądnica tachometryczna :?
Dzień dobry Czy mogę liczyć na podpowiedź dotyczącą wymaganych parametrów napięcia z prądnicy tachometrycznej w tym układzie. Czy do sterowania układem scalonym wymagane jest napięcie stałe czy przemienne? Przy podaniu zbyt wysokiego napięcia można uszkodzić układ. Prądnica tachometryczna przy moim silniku generuje około 40 V przy maksymalnych obrotach...
Można zastosować prądnicę tachometryczną (prądu stałego), która wytwarza napięcie stałe, proporcjonalne do liczby obrotów. Miałem to niedawno na mechatronice :D
może szczotki komutatorowe siadają albo prądnica tachometryczna? Kolega podłapał gdzieś te hasła i je powtarza bo mądrze brzmią? Z takim pojęciem o temacie, najlepiej zastosować się do porady: Nie rób prania w niej tylko zawołaj do niej fachowca, bo będziesz tego żałował i ani słowa o żadnych szczotkach komutaturowych i prądnicach tachometrycznych...
Trzeba zbadać prądnicę tachometryczną, może odkręcił się magnes.
Jeśli mogę się wtrącić, to jest to napęd prądu stałego i nie ma tu żadnego resolvera tylko prądnica tachometryczna.
Najprostrza aplikacja: Przekształtnik tyrystorowy, prądnica tachometryczna w sprzężeniu zwrotnym i potencjometr zadający - to wszystko.
resolver ma podobną budowę jak prądnica tachometryczna poniżej schematy połączenia resolvera
Prądnica tachometryczna na silniku uszkodzona. komutator do przetoczenia. i problem z głowy.
Zajmij się lepiej prądnicą tachometryczną silnika - wylatał magnes w silniku SOLE. Powodzenia.
siara82 :arrow: najpewniejszy sposób to dorobić mu prądnicę tachometryczną (sprzężenie zwrotne) ale komu się chce :?
Genialne!!! Oj chyba nie. Prądnica tachometryczna poda ci ilość obrotów silnika spalinowego, ale nic o aktualnym momencie.
Mam pytanie w związku z prądnicą tachometryczną. Czy można kupić sam magnes lub prądnicę do pralki mastercook pf 800 czy trzeba kupić cały silnik??
Silniczek prądu stałego (z magnesami) lub prądnica tachometryczna i dwie diody led włączone przez rezystor antyrównolegle.
Według mnie jest to prądnica tachometryczna do napędu obrotomierza. Spotkałem się z taką w kopalni przy DET-250.
Czy silnik ma prądnicę tachometryczną lub enkoder do kontroli prędkości ? Czy regulatory których używasz mają wejście sprzężenia zwrotnego ?
No to trzeba sprawdzać wszystko po kolei: czujnik NTC, prądnicę tachometryczną, elektrozawory, silnik... :| Dziwna ta usterka :not:
cześć, mam podobny problem. Jak się sprawdza prądnicę tachometryczną? Pozdrawiam Rafał
Witam. Też "walczę " z KM28 który nie załącza się. Sprawdziłem wszystkie przełączniki krańcówki , potencjometr itd. Kupiłem nowy moduł z elektroniką i też nic z tego. Natomiast zauważyłem jakiś absurd w układzie czujnika halla ATS137. Czujnik ten w pozycji opuszczonej ramienia , czyli roboczej ma zwarte wyjście krańcówką podnoszenia i opuszczania ramienia....
Te dwa urządzenia wyglądają na identyczne - są jakieś maszyny elektryczne typu prądnice tachometryczne lub selsyny, może jakieś silniki. Ciężko dokładnie określić po samej obudowie. PS. Hmmm, bardziej przypomina to elementy przemysłowego buczka elektromagnetycznego bez tuby/rogu/konchy (sam elektromagnes z membraną) - rolę tuby (komory rezonansowej)...
Weż i łaskawie złóż prądnicę tachometryczną bo to jej uszkodzenie mechaniczne po prostu rozłożyła się na części.
Dodatkowa informacja. Taki silnik może pracować jako asynchroniczna prądnica tachometryczna w układach automatyki napędu. Pozdrawiam
Witam. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że opisujesz silnik komutatorowy z prądnicą tachometryczną. "Kondensator" to najprawdopodobnie filtr. Jeśli mam rację, to uzwojenie stojana ma być połączone szeregowo z komutatorem. Wyprowadzenia prądnicy nie są używane do zasilania silnika. Oczywiście jeśli mam rację :D
Takie urządzenie to prądnica tachometryczna - czegoś takiego musisz szukać w necie. Ale to raczej przestrzale rozwiązanie dla automatyki, więc pewnie pozostają jakieś starocie. Pozdrawiam
A to jeszcze jedno pytanie pod nazwą trafo rozumiem że chodzi o transformator ale jego też nie widzę na schemacie czy tutaj chodzi o prądnice tachometryczną
Serwo sterowane przez komputer (raczej nie ma możliwości podpięcia się pod niego, a już napewno nie da się zmodyfikować programu). Czy mógłbyś rozwinąć temat z prądnicą tachometryczną. Gdzie kupić takie ustrojstwo?
Zacznij od magnesu prądnicy tachometrycznej , moze sie wykrecił z wirnika sprawdz tez rezystancje samej prądnicy ,oraz rezystory od tacho na module (również czy wszystkie są na swoim miejscu... :lol: ) Pozdrawiam
Witam, a może zamiast enkodera podłączyć prądnicę tachometryczną, a sygnał z niej podać na wejście analogowe falownika? Jednak nie sądzę by te rozwiązanie było tak precyzyjne jak serwo-napędy.
c4r0: Servo driver to w USA albo falownik, albo sterownik silnika prądu stałego ,,DCMotor servo driver" wyposażony w pętle sprzeżenia zwrotnego - prądnica tachometryczna albo enkoder. Greting's
Jeśli skończy się tylko na przyspawaniu tego zwieracza do kondensatora to ten sprawdzający będzie mógł mówić o dużym szczęściu 8O PS Do wypowiedzi poprzednika dodam jeszcze prądnicę tachometryczną ;)
Dysponuje modułem analogowym GE Fanuc I UEX626 o prametrach wejściowych : -10 ÷ +10 VDC, 0 ÷ 10 VDC a moja prądnica(Dunkermotoren TG 52) indukuje napięcie 10 V . Czy można bezpośrednio podłączyć taka prądniczkę do wejść analogowych sterownika ,czy trzeba użyć jakiegoś zabezpieczenia ? Może wybrać prądnice o mniejszym napięciu indukowanym 3V bo też mam...
Sprawdzałem go omomierzem, zwarcia nie ma. Proszę o dalszą pomoc. Wobec powyższego, zajmij się prądnicą tachometryczną silnika.
Google twoim najlepszym przyjacielem jest. Szukaj informacji na temat przetworników wielkości nieelektrycznych na sygnał elektryczny. Są to np.: tensometr, termopara, selsyn, prądnica tachometryczna, przetworniki piezoelektryczne. Informacji na ten temat jest bardzo dużo.
Witam Zacięty wskaźnik , to trzeba będzie rozebrać zegar i wyczyścić o ile już nie jest mechanicznie uszkodzony. Co do "czujnika" obrotów to jest to prądnica tachometryczna sprawdzisz woltomierzem, napięcie wyjściowe jest wprost proporcjonalne od obrotów. Masz wskaźnik obrotów zespolony, czy osobny?
tacho jest to prądnica tachometryczna, służy do pomiaru prędkości obrotowej silnika, sygnał z prądnicy wykorzystuje moduł elektroniczny i w zależności od programu prania ustala właściwą prędkość obrotową
Cześć To jest magnes do prądnicy tachometrycznej,który trzeba wkręcić w oś silnika (z drugiej strony koła pasowego. Gwint posmaruj klejem .
sprawdź prądnicę tachometryczną na tylnej części (tarczy) silnika sprawdź czy nie odkręcił się magnes od osi sprawdź ciągłość obwodu cewki prądniczki oraz czy nie odłączył się któryś przewód
prądnica tachometryczna jest sprawna, właśnie odkryłem że uszkodzony jest przekaźnik w module o symbolu G2R-2, zamówiłem go w TME i czekam :? jeśli po naprawie objawy nie ustąpią to zamienię silniki.
No to daj mniejszy opornik. Jak zastosujesz prądnicę tachometryczną, kontaktron z magnesem, diodę led z fototranzystorem albo fotodiodą to i tak będziesz musiał jakoś ten silnik wysterować. Spróbuj znaleźć taką rezystancję, żeby to chodziło i latem i zimą. :)
sprawdź czy na silniku jest czujnik obrotów(prądnica tachometryczna) zdarzyło mi się że przewód w czujniku sie ułamał i były skutki identyczne. wychodzą z niego dwa przewody(o ile czujnik jest)
Witam potrzebuje prądnicę tachometryczną do silnika tej pralki. Z jakich modeli mogę podpasywać (gdy będę szukał) Zorientowałem się że ta cześć nie występuje w tym modelu jako typowo zamienna, czyli zostaje szukać wydłubanej. Gdyby ktoś coś poproszę o namiary. Mam jeszcze pytanie czy mogę prosić o parametry (np. katalogowe) sprawnego uzwojenia rezystancja...
Witam. Sprawdz regulator obrotów układ TDA 1085.Na nodze 9 scalaka powinno być 15V.Może być uszkodzony rezystor w zasilaczu 5,6K. Sprawdz prądnicę tachometryczną czy ma obwód. Masz tu schemat pralki. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic48... Powodzenia.
Witam. Elementem wykonawczym w układach napędowycy jest najćzęsciej triak lub IGBT. Układ TDA 1085 steruje triakiem zarówno silniki indukcyjne komutatorowe jak i klatkowe.Do obydwu typów silników musi być stosowana prądnica tachometryczna bez ktorej nie będzie pracowal silnik. Faktycznie można takie regulatory naprawiać.Najczęście psują się triaki ale...
Znalazłem problem była nim prądnica tachometryczna, cały jej układ był poluzowany i podczas zwiększana obrotów podawał złe odczyty na układ elektroniczny. Pralka pracuje bez zarzutów i tym samym zamykam temat.
Zmywarka Electrolux ESL 66020 uszkodzony panel sterujący Przyczyna woda na pompie myjącej Uszkodzone dwa rezystory R9 i R8 na panelu sterującym Jest to wejście z prądnicy tachometrycznej Prądnica tachometryczna jest sprawna ~11v sprawna Pytanie:1 czy warto naprawiać uszkodzony panel? Pytanie:2 gdzie można kupić? Pytanie:3 ile kosztuje?
Te 33 R jest jak najbardziej prawidłowe przy tym typie silnika. Więcej jest przy pompce z zabudowanym wirnikiem. Mierzyłem cewkę w moim silniku, długość 38,5 mm, okno cewki 20 x 25 mm. Jak będziesz dalej miał problem, to się zamienię za sterownik do komutatorowego silnika z prądnicą tachometryczną (np. Eaton A1 D21) lub TDA 1085.
Witam. Silnik sprawdziłeś ale do silnika nalęży prądnica tachometryczna a o niej nic.Sprawdz obwód omomierzem lub woltomierzem ~ (wtedy trzeba pokręcać wirnikiem woltomierz powinien się wychylać). jeżeli będzie przerwa uzwojenia prądnicy silnik nie będzie pracował.
Enkoder dobrej klasy i który podziała jakiś czas to koszt 500-1000Pln Prądnica tachometryczna dokładna to jakieś 300-700 pln Czujnik Halla + układ to jakieś 30-50pln - bardzo łatwy do wykonania i wystarczający przy tym co piszesz. Pozdrawiam
czy tam przypadkiem nie siedzi rodzaj enkodera/impulsatora do wykrywania ruchu/potwierdzenia zatrzymania silnika? Na pewno nie, bo i po co ? Klapa wsadu ma blokadę albo elektromagnes ? Prądnica tachometryczna ? Do wirówki do trocin czy szmat po praniu ? Herezja. :cry: (at)knifemaciej Zrób pomiary tych wysokich rezystancji, ale funkcją miernika ,,test...
To jest wyłącznie sprawa skali. Kup miernik analogowy ze skalą np. do 10 jednostek. Dobierz tak rezystory w dzielniku aby na cały zakres przypadała prędkość 10km/h. Znacznie precyzyjny pomiar uzyskasz stosując zamiast prądnicy rowerowej specjalną prądnicę tachometryczną. Te stare klasyczne prądnice rowerowe są prądnicami prądu zmiennego. Można więc...
książki prądnice prądnice amerykanka prądnice pionowe
głośniki avensis bascom input bajty peugeot bipper silnik
prexer instrukcja manta 50lua19s
Wymiary bębna pralki Candy Rapid – rysunek techniczny, średnica, głębokość, modele 6–14 kg Sharp LC-32LE244E firmware download options, official and third-party sources