Oporność ok. 30 om a napięcie jest gdzieś na elektrodzie, poszukaj.
zero napięcia stałego na wyjściu z prądniczki. Bo prądnica tacho generuje napięcie przemienne :) .
Podłączajac Voltomierz do przewodów z tacho i kręcąc silnikiem - powinieneś uzyskać napięcie ok.kilku Volt (3 - 5V )
Natomiast zmieniło się to , że teraz jeszcze w dodatku nie otwiera drzwiczek, a przed naprawą zawsze otwierał i to w każdej pozycji ? Otworzy drzwi po zakończonym cyklu, programie. Niepotrzebnie bawiłeś się tak z silnikiem, bo miałeś tam sprawdzić tylko rezystancję prądniczki tacho i czy generuje ona napięcie przy obracaniu wałkiem silnika. W tym momencie...
Witam, Wykonałem podłączenie silnika jak narysował kolega. Silnik obraca się ok 8000 obr/min lecz brak regulacji obrotów Prądniczka tacho ok 42ohm, napięcie ok 20v Prośba o pomoc Pozdrawiam
jaka oporność ma prądniczka tacho?,albo jakie napięcie ma dawać?
Pomiar rezystancji przeprowadzony na wtyczce gdzie wchodzi do sterownika. Prądniczka tacho daje zmienne napięcie przy ręcznym kręceniu bębnem, wiec wydaje mi się że jest sprawna. Postaram się sprawdzić na płytce sterownika obwód prądniczki tacho, tylko nie mam pojęcia czy ten sygnał jest formowany dla mikrokontrolera na sygnał logiczny czy analogowy
E21 Silnik zablokowany: Pomimo podawania napięcia na silnik brak sygnału z prądniczki tacho. Pralka przerywa program i wyświetla symbol E21. - Uszkodzony silnik (prądniczka tacho, wyłącznik termiczny lub uzwojenia) - Wyciągnięta kostka silnika; - Rozwarty wyłącznik termiczny na skutek przegrzania silnika.
Kolega Karol powinien wiedzieć ,że prądniczka tacho generuje napięcie przez cały cykl prania ,anie tylko na wirowaniu. Dzięki cezet za podpowiedż -czy któryś z konkretnych elementów na module ,czy cały do wywalenia? Próbować zamienić triaka na początek? Na cały nowy moduł to klient od razu zzielenieje.
Widocznie ta prądnica daje za małe napięcie, dlatego rozruch działa ale nie ma sprzężenia z tacho stąd się zatrzymuje. Musisz pomierzyć napięcie jakie daje prądniczka jak startuje.
Wprawdzie piszesz 30-300Hz, ale zakres obrotów 1000-3000/min to 17-50Hz. Nie jest to bardzo dokładny przetwornik, ale za to kosztuje ok. 5zł :) Tu zasymulowany dla 1000, 1500 i 3000 obr/min. Prądniczka tacho również daje 0V napięcia tylko dla 0 obrotów. https://obrazki.elektroda.pl/1758451400_... IN to twoje impulsy, OUT to napięcie...
E21 Silnik zablokowany: Pomimo podawania napięcia na silnik brak sygnału z prądniczki tacho. Pralka przerywa program i wyświetla symbol E21. - Uszkodzony silnik (prądniczka tacho, wyłącznik termiczny lub uzwojenia) - Wyciągnięta kostka silnika; - Rozwarty wyłącznik termiczny na skutek przegrzania silnika. Czy pralka wykonuje jaki kolwiek obrót ?
Tu przecież nie chodzi o to bys układał rzeczy w pralce,ale o równomierny rozkład w bębnie przed wirowaniem(to robi pralka przed wirowaniem),jeśli nie jest równomiernie rozłożone(a to sygnalizuje prądniczka tacho podając napięcie na moduł)nie wejdzie na wirowanie.Czy wirowanie jest czy niema?Jeśli jest nie zawsze,to kiedy wiruje ,a kiedy nie(chodzi...
Witam A czy prądniczka tacho wytwarza ci jakieś napięcie ?
Witam Wykonuje własny programator dla pralki. Jak każda współczesna pralka, posiada ona silnik komutatorowy na osi którego zamocowano prądnicę tachometryczną. Jest oa źródłem sygnału sprzężenia zwrotnego w procesie stabilizacji obrotów bębna. Dodatkowo, zmiana napięcia w funkcji kąta obrotu bębna jest miarą niewyrównoważenia wsadu. Prądniczka tacho...
Witam. Przegląd prądniczki tacho, okablowania - czy podaje napięcie do modułu?
Silnik sprawdziłem - wszystkie rezystancje zgodnie z dokumentacją. Podaj oporność cewki prądniczki tacho oraz wielkośc napięcia zmiennego generowanego przez tacho w czasie energicznego pokręcenia wirnikiem silnika.
czy tez tacho jest uszkodzone? Mocowanie obciaznikow jest ok. Jeżeli prądniczka tacho nie daje napięcia to znaczy że jest albo przerwa w jej uzwojeniu albo uszkodzony, wykręcony magnes. Obciążniki nic do tego nie mają.
Witam. Przypuszczalnie silnik pobiera za duży prąd lub pranie w bębnie jest źle rozmieszczone i prądniczka tacho podaje nie równomierne napięcie.
Witam zanim go oddasz do jak to powiedziałeś magika podłącz go na bezpośrednio do sieci za pomocą triaka i zobaczysz jak pracuje na pełnych jeśli jest spalony to będziesz to słyszał sprawdź też czy prądniczka tacho daje jakieś napięcie odniesienia
Kolego źle mnie zrozumiałeś. Czerwona puszka to hydrostat. Tacho to właśnie ta prądniczka, jest z tyłu bębna, w środku wiruje magnes połączony z osią bębna, szukaj przy środku koła pasowego.
:arrow: KARL1982 I PS663BIO Już w szkole podstawowej uczysz się, że do pomiaru rezystancji (w tym wypadku cewka tacho) stosujesz omomierz; natomiast do pomiaru napięcia (obracając silnikiem generujesz napięcie na wyjściu cewki tacho) stosujesz woltomierz. Sprawdzając te wartości masz odpowiedź na pytanie, czy prądniczkę masz dobrą, czy nie. Czy jest...
Sprawa jest bardzo prosta, gdy w kostce silnika znajduje się 6 styków. Dwa styki, to prądniczka tachometryczna, które pomijamy. Kolejne dwa, to styki szczotek, a następne to początki stojana. Napięciem 230v zasilamy: jednym stykiem jeden z początków stojana, drugim styk szczotki [obojętnie której]. Pozostałe dwa styki tzn. stojan i szczotkę mostkujemy....
Mowa o maszynie starej 1980r prawdopodobnie. Nie było wówczas pewnie falowników, kolejne maszyny tej serii były już z falownikami i sprawują się dobrze tyle że falowniki po latach się zużyły i powymieniałem na nowsze. Sprawdzę czy mam takie możliwości w tej maszynie. SILNIK ma 6 przewodów 2 wirnik 2 stojan 2 tacho prądniczka To gdzie powinienem mieć...
Magnes wygląda OK (plastikowy gwint). Wkręć ten magnes z powrotem (na lakier do paznokci); zamontuj cewkę tacho (wraz z zabezpieczeniem). Następnie, celem sprawdzenia działania całej prądniczki tachometrycznej robisz: ustawiasz voltomierz na napięcie zmienne (to taki miernik, jak nie posiadasz, to dostępny w każdym "oszołomstwie", za ok. 16PLN); podpinasz...
Sprawa jest bardzo prosta, gdy w kostce silnika znajduje się 6 styków. Dwa styki, to prądniczka tachometryczna, które pomijamy. Kolejne dwa, to styki szczotek, a następne to początki stojana. Napięciem 230v zasilamy: jednym stykiem jeden z początków stojana, drugim styk szczotki [obojętnie której]. Pozostałe dwa styki tzn. stojan i szczotkę mostkujemy....
W przypadku tacho informacją o prędkości silnika jest częstotliwość sygnału z tacho, nie jego napięcie. Napięcie wzrasta wraz z obrotami, ale jest to efekt "uboczny". Bzdury wierutne Pan gadasz. Elektronika dostaje sygnał napięcia z prądniczki tachometrycznej silnika, a nie częstotliwości. W zależności od skoków napięcia z prądniczki, decyduje o podaniu...
Tu masz schemat płytki: https://obrazki.elektroda.pl/9091976500_... Sprawdź wartości elementów i napięć oraz czy jest sygnał z prądniczki tacho. Na Twoim zdjęciu tranzystor Q2 wygląda podejrzanie - lekko spękana obudowa. Raczej nie on tu jest winny, ale mimo to sprawdź go. Kilka punktów lutowniczych na płytce też warto poprawić.
Witam. Cewka tacho ( prądniczka ) jest na końcu silnika od strony szczotek. Obracając bębnem i mierząc napięcie na przewodach przy module powinno pojawić się około 6V ÷ 10V ~ ( napięcie zmienne AC ). Przegląd modułu - obwodu silnika i prądniczki tacho. Bywa wypalona ścieżka, przepalony opornik w obwodzie tacho, jednak trzeba zacząć od kostki przyłaczeniowej...
prądniczka tacho pełni funkcje kontroli obrotów na podstawie napięcia Taką właśnie funkcję ona pełni. O symulacji zapomnij. Poszukaj magnesu z jakiegoś "dawcy".
Ta prądniczka dwu - przewodowa jest analogowa tzn. tak samo generuje sygnał jak czujnik ABS - sinusoidę. I w takim podłączeniu ani biały ani brązowy nie był podłączany do masy. Tacho ma 4 gniazda: A B C D. A - jest wtyczką zasilania B - obsługuje prądniczkę C - wyjściowa (CAN i inne ) ale na pinie 3 jest podawany sygnał prędkości w postaci impulsów...
A sprawdzałeś tacho i połączenie z prądniczki do modułu (kostka silnika)? Moduł dostaje sygnał z tachometru? Pomierz napięcia na wyjściu tacho do modułu podczas pracy pralki.
Dzięki Waszym postom, moje podejrzenia co do niewłaściwej pracy prądniczki tachometrycznej potwierdziły się (skojarzyłem to po tym, jak zauważyłem, że Pan Serwisant grzebał coś przy silniku który miał coś jeszcze zamontowane w pobliżu szczotek). Po powrocie z pracy wymontowałem silnik (nawiasem mówiąc, zastanowiło mnie od razu, dlaczego Pan Serwisant...
Autor tematu i wykonawca zarazem "naprawy" nie ma zielonego pojęcia o wykonywaniu pomiarów. jedyne co wg. mnie świadczy o uszkodzeniu prądniczki to brak wytwarzania napięcia podczas kręcenia ośką :( No i nie zmierzysz czy na stałym, czy na zmiennym zakresie w multimetrze. Za mało mierników miałeś w ręce :/ Tacho mierzy się na pomiarze diody - masz jednoznaczne...
Oj tam... Przerwa na tacho nie generuje napięcia podającego na silnik z elektroniki (sprzężenie zwrotne). Błąd E62. Zwarcie triaka silnika, również powoduje ten sam błąd. Wniosek: - wymienić triak silnika - sprawdzić ciągłość obwodu tacho od silnika (w tym rezystancję prądniczki tachometrycznej), do modułu (włącznie z rezystorami zapinającymi układ).
Witam. Dostałem od znajomych uszkodzoną pralkę polar pdp 1019/p. Uszkodzenie polega na tym, że pralka co prawda wykonuje zadany program (załączanie pompy, obrotów lewo prawo itp.), ale ma bardzo niskie obroty, a gdy jest obciążona to w ogóle nie rusza. Mechanik, który próbował naprawić pralkę powiedział, że uszkodzony jest moduł elektroniczny i co najwyżej...
Witam mam takie pytanie przy jakim napięciu pradnicy jakie są obroty (silnik sole) silnika ! I czy narastanie napięcia na prądnicy jest liniowe ? Czy jeżeli na prace pisze 1000 obrotów to są to obroty na bębnie czy na silniku ? Proszę o pomoc ponieważ chcę regulowac obroty w pralce w zakresach 500 700 900 1000 obrotów ! Regulator zrobiony na tda 1085...
Witam, kolega Quarz jak zwykle trafił w sedno problemu. Również mam w maszynach prądniczki które po rozebraniu i złożeniu dają o połowę niższe napięcie niż przed. Jedyną metodą na uruchomienie maszyny z taką prądnicą jest w moim przypadku zmiana czułości układu do którego prądnica jest podłączona (czyli powtórna kalibracja). ale o tym to już było napisane...
Być może nigdy nie sprawdzałem zawsze robię pomiar tylko na przejście czy kręcąc silnikiem wytwarza jakieś napięcie prądniczka psuje się raczej w ten sposób że dostaje przerwę czasami zwarcie ale w ciągu 20 lat praktyki 2 chyba razy ale wina była zewnętrzna przebicie na przewodach prądniczki (przetarte przewody i zero pobrane z obudowy) Pozdrawiam
Sprawdziłem wszystko Ciągłość uzwojenia prądniczki tachogeneratora nawet po jego podgrzaniu np. suszarką do włosów również? (Prądniczka zamocowana jest od dupki strony pompy myjącej)
Też tak sądziłem, ale tacho jest w porządku. Natomiast sprawdzę jeszcze, czy sygnał z tacho dochodzi do płyty sterownika, bo napięcie z prądniczki mierzyłem na złączu silnika. Być może coś nie łączy między tym złączem, a modułem.
thanks za schemat połączeń - silnik jednak "się kręci"... axxx napisał: "prądnica tacho" - gdzie to jest? Jak to "ugryźć"? Jeżeli podłączyłeś silnik poza pralką i wysokie obroty są, sprawdź czy po silnym pokręceniu za koło pasowe silnika pojawia się jakieś napięcie na wyjściu z prądniczki tacho, prądniczka to jest to urządzenie po przeciwnej stronie...
Jak wlutowałeś triaka? Z tego widać, że silnik dostaje pełne napięcie, a powodem tego może być: zwarty triak lub wypadnięta prądniczka tacho na silniku.
Cytuję (op.cit kod 7) : -silnik zablokowany: Pomimo podawania napięcia na silnik brak sygnału z prądniczki tacho...Uszkodzony silnik (prądniczka tacho, wyłącznik termiczny lub uzwojenia) Wyciągnięta kostka silnika; Sprawdź jeszcze szczotki na silniku! Ps.a czy na pewno kontrolka miga 7 razy???
Czy przy obracaniu wirnika palcami miernik powinien pokazać jakieś napięcie np.1V na tacho ? Czy jest możliwość dokupienia samej prądniczki tacho ?
Jeśli patrzysz na silnik od koła pasowego,to na końcu wałka silnika(po przeciwnej stronie)jest prądniczka tacho,sprawdż czy ma obwód,zakręć kołem i zobacz czy generuje napięcie(ustaw miernik na AC).
Witam Koledzy, pomóżcie. Walczę już z tą pralką od miesiąca. Problem z wirowaniem jak wyżej. Opiszę tylko dokładnie jak to wygląda u mnie w fazie wirowania. Bęben kręci się nieco szybciej (układanie wsadu), zaraz po nim ma nastąpić wejście na max obroty) i kiedy ma wejść na obroty.. to wygląda jakby silnik na ułamki sekundy dostawał max obroty.. ale...
Błąd znany jako E21 - "Pomimo podawania napięcia na silnik brak sygnału z prądniczki tacho. ", pokrewny z błędem poprzednim - oba związane z napędem. Do sprawdzenia w takim wypadku silnik. Jeżeli silnik tuż przed wyświetleniem błędu pracuje na zwiększonych obrotach (podobnie jakby wchodził na wirowanie) w pierwszej kolejności należy przyjrzeć się prądniczce...
Jakie tacho? Normalne. Tak zwana prądniczka tachometryczna. Jak będzie popsuta na pompie myjącej, to zmywarka nie zagrzeje wody. A nawet, jak będzie sprawna na początku badań i wskaże prawidłowości podczas pomiaru, to podczas pracy maszyny może się popsuć. Taki myk. teraz zamienię pompę i zobaczymy I jest to bardzo słuszny tok postępowania w diagnozie/naprawie...
Mam identyczny problem jak w tym [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... Jakie wartości powinna mieć? wstępne sprawdzenie - oporność 179ohm przy kręceniu ręcznym silnikiem napięcie dochodzi do ok 60 mV. Jak dokładnie ją sprawdzić?
W silniku znalazłem jeszcze jeden kawałek folii... Była to osłona wirnika przed pyłem ze szczotek. Silnik sprawdzony, wszystko ok. Prądniczka tacho przy obracaniu silnikiem wytwarza napięcie kilku V, nie widać uszkodzeń mechanicznych, nie ma też przebić pomiędzy uzwojeniami i na obudowę. Szczotki prawie nowe, komutator w miarę czysty. Zresztą w chwili...
Przepraszam,że się wtrącam do tematu ale zaciekawiła mnie ta prądniczka tachometryczna co to jest i do czego to służy w pralce,wiem,że przetworniki tachometryczne są w wagach ale mogę się mylić,tak dla ciekawośći pytam bo cały życie człowiek się uczy? Witam. Przy silniku a dokładnie na osi w tylnej części znajduje się prądniczka tachometryczna zamieniająca...
Witam mam problem z pralką Indesit. Pralka po pobraniu wody rusza i zaczyna kręcić silnikiem, ale nie rozpędza silnika powoli, następuje szarpnięcie po szarpnięciu kręci zatrzymuje się znów szarpie i kręci w drugą stronę. Czasem zawiesi się i przez 5 min kręci w jedną stronę. Wirowanie też rozpoczyna się od szarpnięcia i wiruje, ale jak by na połowę...
Najlepiej osobnym regulatorem, poza pralką... (pewnie nie masz). Sprawdź na "oko" wygląd komutatora wirnika (brak widocznych wypaleń); miernikiem uzwojenia stojana; ewentualnie zwarcia wirnika i stojana do masy. Ale najpewniej, jak zaniesiesz silnik do warsztatu przezwajania, tam Ci dokładnie sprawdzą. Pozdrawiam. PS. Prądniczka tacho w ostateczności...
Walczę ze w/w zmywarką do zabudowy, sprawdziłem kolejno: - elektrozawór sprawny podłączany - woda wchodzi do płaszcza - pompa wody odpływu działa bez zarzutu - hydrostat po dmuchaniu słychać przełączanie - dmuchałem w wężyk od hydrostatu w kierunku misy - drożny - grzałkę nie sprawdzałem ponieważ program żaden nie startuje - wyciągnąłem pompę myjącą,...
Popieram. Silnik wygląda na indukcyjny z kondensatorem i regulatorem "triakowym" na płycie JW. Ze schematu nie wynika co jest podłączone do trzech "dodatkowych kabli silnika. Może to być prądniczka tacho, ale nie musi. Podobne zadanie spełniłby enkoder lub impulsator z Hallem. Najlepiej podłączyć miernik wskazówkowy lub multimetr z " linijką" i powoli...
sprawdziłem prądniczke-kręcąc wałkiem na mierniku pojawiało się jakieś miliwolty w zależności od prędkości kręcenia Przy energicznym pokręceniu powinno być około 1-2V ,przyrząd ustawiony na pomiar napięcia przemiennego ,jak mocowanie magnesu? Idź przewodami od prądniczki do modułu i posprawdzaj elementy na które wchodzi te napięcie produkowane przez...
Witam Krótko opiszę problem: Pralka nie mogła wejść na zadane obroty - wymieniłem tachometr na nowy oraz rezystor w jego obwodzie (zaznaczono rezystor kolorem czerwonym) Po miesiącu znowu podobny problem tj. wypalony rezystor + wypalony rezystor nad wcześniej wspomnianym. Co może być przyczyną wypalania rezystorów? Dodam że rezystancja nowej prądniczki...
Hm...z prądniczki tacho wchodzi napiecie na LM339, po drodze jest jeszcze jakiś tranzystor. Jak zwarłem oporkiem 200ohm wejście tego napięcia z tacho - zdecydowanie przyspieszyła, czyli sterowanie triakiem dobre... Czy wiecie jakie ma być napięcie z tacho? Może uszkodzić się tak, że daje za wysokie napięcie? Spotkał się ktoś z uszkodzeniem takiego wzmacniacza...
Magnes na pewno do sprawdzenia. Ja co do uszkodzenia tacho doszedłem dopiero monitorując działanie prądniczki podczas całego cyklu prania. W pewnym momencie przestał dawać napięcie i opór wzrósł do mega omów. A co ciekawe po chwilowym ostygnięciu wszystko wracało do normy.
OK, tylko nie wiem co to jest tacho. To takie "cóś" po drugiej stronie ośki silnika. Magnes + cewka. Jednym słowem prądniczka. Jak pokręcisz wirnikiem to na wyjściu cewki pojawi się napięcie proporcjonalne do obrotów.
Witam, rozwiązań, ja osobiście, znam wiele, jedno z nich to odpowiednia prądniczka tachometryczna (nie wymaga zasilania), inne (ale już z zewnętrznym zasilaniem) to różnego rodzaju przetworniki parametryczne n/U , czyli ilości obrotów n w jednostce czasu na proporcjonalne napięcie U (stałe), a więc z założenia liniowe, które są opisane zależnością:...
A jak już się rozbiegał to uciekł? Ty, tak samo jak ja, na poczatek zajmij się pojęciem "rozbieganie sie silnika" bo mi się wydaje, że namąciłeś. Bo rozbieganie silnika to jest stan awaryjny, czyli w jakis sposób zepsucie, a Ty mówisz ze Ci się rozbiegał, to pewnie sie boisz zeby Ci nie uciekł, chociaż jak podłączasz to silnik Ci normalnie działa. Wydaje...
Witam. Sprawa wygląda tak: po wciśnięciu przycisku start silnik na chwile startuje i zaraz wyłącza się, zaświeca się dioda sygnalizująca jakiś błąd B2 (druga od lewej), po odłączeniu prądniczki tacho sytuacja się nie zmienia, nie zmienia nic zmiana polaryzacji tacho,poza tym napięcie na tworniku rośnie do ponad 200V dlatego myślęże jest to przyczyna...
triak BTB15 - sprawny W jaki sposób to stwierdziłeś? Przewody z prądniczki do modułu są w porządku Trzeba iść ich tropem na module. Chociaż miernikiem zbadać, czy napięcie z tacho pojawia się na stosownym złączu.
Witam! Wszystko napisane: silnik prądu stałego Moc 0,75kW Obroty 3000 Napięcie zasilania twornika 170V Prąd twornika 5,70A Napięcie zasilania wzbudzenia 200V Prąd wzbudzenia 0,52A Hamulec 220V (przemienne) Tacho prądniczka do sprzężenia prędkościowego Wentylator chłodzenia 220V (przemienne) Twornik podłączmy do przekształtnika 1B1 i 2B2 Wzbudzenie podłączamy...
Sprawdź szczotki silnika, powinny być dłuższe niż 10mm, kostkę silnika-jakość połączeń, prądniczkę tacho. To jest silnik komutatorowy, nie ma kondensatora rozruchowego. Szczotki są OK. Wyczyściłem komutator, podłączyłem miernik i zakręciłem ręcznie silnikiem. Pokazuje się napięcie na woltomierzu stąd wnioskuję że silnik jest sprawny i szczotki przewodzą,...
Ten element to prądniczka tachometryczna. Służy do pomiaru prędkości obrotowej silnika, napięcie które generuje wykorzystuje moduł pralki do odpowiedniego sterowania silnikiem. Możesz popytać się w serwisach AGD może mają na zbyciu z jakiegoś uszkodzonego silnika. Nie wiem czy można dokupić osobno. Pozdrawiam.
Prądniczka na silniku daje sygnał zwrotny do uP, że za wysokie obroty, więc ten obcina zasilanie na przekaźniku k2. Silnik zatrzymuje się, czeka minutę i powraca do programu. I to by się zgadzało, z tym, że nie sprawdziłeś samej prądniczki tachometrycznej (pachnie mi pękniętym magnesem na osi wirnika). Zdemontuj silnik z pralki i sprawdź. Dane (opór)...
Sprawa jest bardzo prosta, gdy w kostce silnika znajduje się 6 styków. Dwa styki, to prądniczka tachometryczna, które pomijamy. Kolejne dwa, to styki szczotek, a następne to początki stojana. Napięciem 230v zasilamy: jednym stykiem jeden z początków stojana, drugim styk szczotki [obojętnie której]. Pozostałe dwa styki tzn. stojan i szczotkę mostkujemy....
Sprawdziłem wszystkie przejścia w wiązce kabli od programatora do silnika - są OK. Sam silnik "na węch" też jest ok - żadnej spalenizny nie czuć. Co do programatora to opiszę niefachowo: główna część jest mechaniczna obracać można tylko w prawo, natomiast cała reszta to elektronika - w tym, na płytce, jest prostopadle umieszczona kolejna o wiele mniejsza,...
Potrzebuję taki regulator, by przy małych napięciach 24V ładował 2 akumulatory a przy wyższym, załączał kolejne dwa. Ponieważ przy wolnych obrotach napięcie wynosi od 17V do 60V.Czytałem to ze można zrobić na przekaźnikach. Po prostu przy większych obrotach śmigła będą załączały się kolejne akumulatory Jest to trójfazowa synchroniczna prądnica wykonana...
Witam.potrzebuje zbudować układ elektroniczny który by tak działał.: Mam silnik z Tacho.To tak mała prądniczka która jest wykorzystywana do kontroli obrotów.Silnik jest szczotkowy i po podłączeniu napięcia rozpędza się w nieskończoność(teoretycznie)Prądniczka podaje napięcie od 0 w górę.Przy obrotach w przybliżeniu wystarczających dla mnie podaje około...
Podejmuję wątek ponownie. Nie mogę zlokalizować przyczyny dysfunkcji pracy pralki. Wszystko działa poprawnie poza fazą prania zasadniczego. W cyklu prania rewersyjnego zamiast ciągłego obracania bębnem z małą prędkością następują krótkotrwałe pojedyncze szarpnięcia. W cyklu płukania pralka napełnia zbiornik, parokrotnie jedynie szarpnie bębnem i wylewa...
Silnik sprawdziłeś i jest OK (tacho daje odpowiednie napięcie zwrotne do sterownika- 30V; wirnik OK, jeżeli nie ma łuku- również w tym przypadku stojan też będzie OK). Problem tkwi w sterowniku. Wymień profilaktycznie przekaźniki sterujące silnikiem. To coś może dawać za niskie napięcie do silnika i nie ma siły ruszyć na rewersach (upływność na stykach...
Miernik pokazuje mi 178 ohmów i mam wrażenie, że to "cokolwiek" za dużo. A dlaczego masz takie wrażenie, że cewka tacho ma opór " cokolwiek za duży"? Sprawdziłeś wartość napięcia indukowanego przez prądnicę? W jaki sposób? PS. Wartoś oporu cewki tacho OK., może być... :D
Usterka usunięta, problem tkwił w magnesie, który zsunął się z ośki ale jeszcze nie spadł. Trzymał się na samym jej końcu ocierając o obudowę silnika (prądniczki). Nie pracował w prawidłowym miejscu. Fakt, po podłączeniu miernika do cewki tacho, po rozkręceniu wkrętarką bębna silnika do określonej prędkości, tacho dawało napięcie, widać było zmianę...
Problem rozwiązany. Przynajmniej (odpukać) na razie. Po przeczytaniu ze 20-tu wątków na temat silników i prądniczki tachometru pomierzyłem prądnicę (u mnie 30 Ohm, przy kręceniu bębnem napięcie jakieś 1,5V) i dogiąłem styki na kostce silnika/tacho przy kontrolerze. Od tego momentu pralka zaczęła pracować normalnie. Pozdrawiam, Piotr
Przelutowałem sterownik zwłaszcza elementy idące od prądniczki tachometrycznej. wymieniłem kondensatory, rozebrałem silnik wyczyściłem komutator, stan szczotek nie budził zastrzeżeń, sprawdziłem stan magnesu na wirniku, oraz cewkę tacho. Po podaniu napięcia 230V silnik pracuje poprawnie z pełnymi obrotami, napięcie mierzone na cewce tacho wynosi 29V....
Panowie, wygląda na to że przyczyną była prądniczka tacho. Na długim cyklu zmywania przez pierwsze (około) 15min. tacho podawało 6-9V w zależności od obrotów pompy. Po kwadransie napięcie spadło do zera. Wygląda na to, że sterownik grzałkę wyłączył, bo woda podgrzała się tylko trochę - rura była letnia. Resztę mycia już w zimnej wodzie. Instrukcja serwisowa...
Miałem podobny problem w podobnym electroluxie. Ja poradziłem sobie z tym problemem przez przypadek, bo też już nie wiedziałem co robić. Wszystko sprawdziłem i było OK. Otóż wyjąłem moduł (to taka płytka elektroniczna znajdująca się w białej obudowie z tworzywa podwieszona u góry pralki pod k=górną pokrywą po prawej stronie) Gdy go rozebrałem okazało...
Witam, Ostatnio podczas prania pralka zatrzymała się z kodem F12 i pulsowały wszystkie lampki, wyjąłem z gniazdka i włożyłem z powrotem aby zrestartować pralkę. Włączyła się normalnie, pomyślałem że coś się przyblokowało, i włączyłem pranie, aby dokończyć pranie, po chwili było czuć swąd palonego kabla. Po zdjęciu tylnej osłony okazało się że wyciekła...
Słynny komunikat w Pralkach Amica PC 5510B425 - kod E-21 - błąd związany z silnikiem lub jego sterowaniem . Mój przykład był ciekawy, a było tak... Pralka podejmuje pracę, nabiera wody rusza cykl prania, grzeje wodę, wypompowuje ją, a z chwilą gdy ma „wejść” na wyższe obroty np. do wirowania „wskakuje” na wysokie obroty i przerywany...
Witam Mam nastepujący problem z pralką: Podczas prania pralka wykonuje normalnei ruchy rewersyjne jednak podczas obrotu w lewo jak i w prawo rozpedza sie do wysokich obrotów jakby chciała zacząc wirowac. Dodatkowo przed samym konczem prania, pralka nie potrafi wylaczyc ostatniego wirowania. Wiruje bez konca. Sprawdziłem pradniczkę tacho: po obróceniu...
Dwa końce to prądniczka tacho(zostawiasz wolne)dwa kolejne to uzwojenie stojana a następne dwa to szczotki.Napięcie podajesz na początek uzwojenia stojana,koniec łączysz z przewodem szczotki(mostek)a na drugi przewód szczotki podajesz napięcie- uwaga silnik wejdzie na maksymalne obroty Obniżając napięcie zmniejszysz obroty.
Rzecz ma się następująco: Wirowanie działa poprawnie - włacza się płynnie i działa regulacja prędkości wirowania. Ale... Przy obrotach rewersyjnych - po włączeniu zasilania załączają się poprawnie wolne obroty w jedną stronę, jednak po przełączeniu kierunku, silnik gwałtownie rusza po czym przekaźnik na module rozłącza styki. Historia się powtarza po...
Jak nie to skorzystam z Twojej rady i kupię nową pralkę - No to kolega pojechał sobie po bandzie- gdzie ja radziłem żeby kupić nową pralkę, no gdzie? ale mam pojęcie o działaniu i projektowaniu urządzeń analogowo-cyfrowych. Więc kolega powinien wiedzieć że podstawowym czynnikiem wpływającym na prawidłowe działanie każdej elektroniki są właściwe napięcia...
Przyspiesza do pełnych obrotów czy jest to szarpanie? jeśli jest to szarpanie i jesteś pewien że modół jest ok to walnięty będzie raczej programator (nie łączące styki rewersów)brak syg.z prądniczki sterownik podnosi napięcie na stykach przebija rusza silnik ale napięcie jest za wysokie zrywa sterownik stwierdza że obroty są za wysokie wyłącza Jeśli...
Robiłem kiedyś linię do powlekania drutu ; tam są połączone 4 silniki z regulacją i szeregowo jeden po drugim sterowane (coś w rodzaju wału elektrycznego), ale zadajnikiem była prądniczka tacho i cała regulacja prędkością odbywa się poprzez we i wy analogowe falowników. Całość działa bez żadnego PLC w formacie 1-10V. Można przekonwertować częstotliwość...
teraz to prawdopodobnie sprawa z wyważaniem prania sprawdź prądniczkę tacho znajduje się z tyłu silnika .można odszukać kable od prądniczki i podłączyć do nich miernik przy pokręcaniu silnikiem powinna "zmieniać" się oporność. To jest prądniczkai jeśli coś zmienia to napięcie,zanim coś napiszesz pomyśl.
Jeżeli przewody i wtyki (tachograf, przetwornik) są dobre to na 99% uszkodzony przetwornik ("prądniczka"). Napięcia są ogólnie poprawne. Z gniazda "B" (żółta wtyczka) zasilany jest przetwornik: B1 - 8V, B2 - masa, B3 i B4 wej. sygnałów z przetwornika (+/-), napięcie ok. 5-6V po wypięciu "prądniczki". Możesz w prosty sposób sprawdzić tachograf. Połącz...
Witam! esl 66010 , brak grzania.Wymieniony przekaźnik grzałki na :relpol RM50-3011-85-1012, oryginalnie był słynny chiński - wypalone styki. Sprawdzone: grzałka -ok ; luty na module -ok; prądniczka tacho 220Ω, podczas pracy daje 7,5V~. Przekaźnik grzałki nie dostaje napięcia na cewkę, chiński był mocno okopcony ale oporność cewki miał 22Ω...
Witam, wymieniłem licznik na nowy i założyłem nową tachoprądnicę. Licznik jak nie bił motogodzin tak dalej nie bije. Czy jest tam może jakiś przekaźnik, który odpowiada za sterowanie napięciem w liczniku? Tak ciężko sprawdzić czy prądniczka "daje" napięcie i czy styk impulsowy zwiera prawidłowo?
Witam ! Wyglada to na zwarcie triaka sterujacego silnikiem . A jak to sprawdzić?? Czy tego triaka można samemu zbadać??Gdzie go znaleść na płycie sterowania?? Dodano po 3 Jak spojrzysz na silnik zobaczysz od przodu taka małą wtyczkę z dwoma kabelkami wchodząca pod metalowy dekielek. Musisz ten dekiel podważyć śrubokrętem. Pod nim jest cos podobnego...
Pralka nie działa na tak prostych zasadach. Kondensator stosowany do rozruchu silnika tu nie występuje. Silnik jest komutatorowy-szeregowy.Pasek ok. Obroty silnika sterowane są triakiem na module elektronicznym przy odpowiednim podaniu sygnału(napięcia) z programatora. Regulowane są za pomocą prądniczki tachometrycznej umieszczonej na osi silnika. Szczotki...
Cześć. Mam do zaoferowania sposób sprawdzenia silnika komutatorowego w pralkach. Sprawa jest bardzo prosta, gdy w kostce silnika znajduje się 6 styków. Dwa styki, to prądniczka tachometryczna, które pomijamy. Kolejne dwa, to styki szczotek, a następne to początki stojana. Napięciem 230 V zasilamy: jednym stykiem jeden z początków stojana, drugim styk...
E21/22 - uszkodzona prądniczka tachometru lub cewka , zwarty triak silnika na programatorze błędny odczyt napięcia z tachometru na programatorze Wyimij silnik, na jego tyle znajduje się cewka tacho. Zdejmij ją delikatnie i zobacz czy nie odkręcił się magnes będący pod cewką (takie okrągłe, plastikowe). Jeśli błąd pojawiał się już wcześniej, jest bardzo...
Tachogenerator: https://pl.wikipedia.org/wiki/Prądnica_t... W tym modelu zmywarki zastosowano silnik pralki,tachometryczny, RAST5 2800 rpm. Na osi tegoż silnika zamontowana jest prądniczka tachogeneratora. Obracający się silnik napędza również prądniczkę, która indukuje napięcie proporcjonalne do obrotów silnika. Napięcie z tej prądniczki...
Dzięki za szybki odzew! Niestety, nie wiem, jak sprawdzić tacho. Z zewnątrz wygląda normalnie, żadnych śladów przegrzania czy mechanicznych uszkodzeń. Czyżby trzeba wymienić na nowe, żeby sprawdzić, czy stare było kaput? Przekaźniki na module też zapewne sprawdza się, wymieniając na nowe... Chociaż... Nawet gdyby tak było, to i tak taniej, niż wymienić...
Pralka po nabraniu wody przechodzi na duże obroty ( brak łagodnego startu silnika). Impulsy z prądniczki dochodzą do modułu. Sprawdzałem je miernikiem uniwersalnym na napięciu przemiennym kręcąc ręcznie bębnem. Przeglądając moduł zauważyłem, że sygnał z tacho przechodzi ścieżkami do płytki procesora. Poza brakiem kontroli obrotów pralka ma raczej sprawne...
prądniczka tacho tacho prądniczka sprawdzić prądniczka tacho
wysokich obrotach grzeje pomiar prądu spoczynkowego denon peugeot boxer kluczyk
wymiana stacyjki renault modus ekspres naprawa
Alternatywy dla OziExplorer: OkMap, QGIS, Locus Map, OruxMaps, OsmAnd, Gaia GPS – porównanie funkcji FAN6862, 283xxx, AU501: 6-Pin PWM IC Pinout FB CS OUT RT GND VDD for SMPS Repair