Podłączajac Voltomierz do przewodów z tacho i kręcąc silnikiem - powinieneś uzyskać napięcie ok.kilku Volt (3 - 5V )
Widocznie ta prądnica daje za małe napięcie, dlatego rozruch działa ale nie ma sprzężenia z tacho stąd się zatrzymuje. Musisz pomierzyć napięcie jakie daje prądniczka jak startuje.
Wprawdzie piszesz 30-300Hz, ale zakres obrotów 1000-3000/min to 17-50Hz. Nie jest to bardzo dokładny przetwornik, ale za to kosztuje ok. 5zł :) Tu zasymulowany dla 1000, 1500 i 3000 obr/min. Prądniczka tacho również daje 0V napięcia tylko dla 0 obrotów. https://obrazki.elektroda.pl/1758451400_... IN to twoje impulsy, OUT to napięcie...
Witam, Wykonałem podłączenie silnika jak narysował kolega. Silnik obraca się ok 8000 obr/min lecz brak regulacji obrotów Prądniczka tacho ok 42ohm, napięcie ok 20v Prośba o pomoc Pozdrawiam
Pomiar rezystancji przeprowadzony na wtyczce gdzie wchodzi do sterownika. Prądniczka tacho daje zmienne napięcie przy ręcznym kręceniu bębnem, wiec wydaje mi się że jest sprawna. Postaram się sprawdzić na płytce sterownika obwód prądniczki tacho, tylko nie mam pojęcia czy ten sygnał jest formowany dla mikrokontrolera na sygnał logiczny czy analogowy
Kolega Karol powinien wiedzieć ,że prądniczka tacho generuje napięcie przez cały cykl prania ,anie tylko na wirowaniu. Dzięki cezet za podpowiedż -czy któryś z konkretnych elementów na module ,czy cały do wywalenia? Próbować zamienić triaka na początek? Na cały nowy moduł to klient od razu zzielenieje.
Witam. Cewka tacho ( prądniczka ) jest na końcu silnika od strony szczotek. Obracając bębnem i mierząc napięcie na przewodach przy module powinno pojawić się około 6V ÷ 10V ~ ( napięcie zmienne AC ). Przegląd modułu - obwodu silnika i prądniczki tacho. Bywa wypalona ścieżka, przepalony opornik w obwodzie tacho, jednak trzeba zacząć od kostki przyłaczeniowej...
Dziękuję za sugestię. Narysowałem układ na komparatorze. Na wejściu odwracającym jest potencjał 0.1V mający na celu uniknięcie generowania zbędnych impulsów gdy prądniczka stoi. Komparator dopuszcza napięcie do 36V także może być włączony bez szczególnych zabezpieczeń. Zastanawiam się nad zachowaniem układu gdy prądniczka stoi, czy jednak zbędne impulsy...
Miałem podobny problem w podobnym electroluxie. Ja poradziłem sobie z tym problemem przez przypadek, bo też już nie wiedziałem co robić. Wszystko sprawdziłem i było OK. Otóż wyjąłem moduł (to taka płytka elektroniczna znajdująca się w białej obudowie z tworzywa podwieszona u góry pralki pod k=górną pokrywą po prawej stronie) Gdy go rozebrałem okazało...
Witam A czy prądniczka tacho wytwarza ci jakieś napięcie ?
Tu przecież nie chodzi o to bys układał rzeczy w pralce,ale o równomierny rozkład w bębnie przed wirowaniem(to robi pralka przed wirowaniem),jeśli nie jest równomiernie rozłożone(a to sygnalizuje prądniczka tacho podając napięcie na moduł)nie wejdzie na wirowanie.Czy wirowanie jest czy niema?Jeśli jest nie zawsze,to kiedy wiruje ,a kiedy nie(chodzi...
Witam ! Wyglada to na zwarcie triaka sterujacego silnikiem . A jak to sprawdzić?? Czy tego triaka można samemu zbadać??Gdzie go znaleść na płycie sterowania?? Dodano po 3 Jak spojrzysz na silnik zobaczysz od przodu taka małą wtyczkę z dwoma kabelkami wchodząca pod metalowy dekielek. Musisz ten dekiel podważyć śrubokrętem. Pod nim jest cos podobnego...
Witam zanim go oddasz do jak to powiedziałeś magika podłącz go na bezpośrednio do sieci za pomocą triaka i zobaczysz jak pracuje na pełnych jeśli jest spalony to będziesz to słyszał sprawdź też czy prądniczka tacho daje jakieś napięcie odniesienia
Panowie, wygląda na to że przyczyną była prądniczka tacho. Na długim cyklu zmywania przez pierwsze (około) 15min. tacho podawało 6-9V w zależności od obrotów pompy. Po kwadransie napięcie spadło do zera. Wygląda na to, że sterownik grzałkę wyłączył, bo woda podgrzała się tylko trochę - rura była letnia. Resztę mycia już w zimnej wodzie. Instrukcja serwisowa...
Witam mam problem z pralką Indesit. Pralka po pobraniu wody rusza i zaczyna kręcić silnikiem, ale nie rozpędza silnika powoli, następuje szarpnięcie po szarpnięciu kręci zatrzymuje się znów szarpie i kręci w drugą stronę. Czasem zawiesi się i przez 5 min kręci w jedną stronę. Wirowanie też rozpoczyna się od szarpnięcia i wiruje, ale jak by na połowę...
Słynny komunikat w Pralkach Amica PC 5510B425 - kod E-21 - błąd związany z silnikiem lub jego sterowaniem . Mój przykład był ciekawy, a było tak... Pralka podejmuje pracę, nabiera wody rusza cykl prania, grzeje wodę, wypompowuje ją, a z chwilą gdy ma „wejść” na wyższe obroty np. do wirowania „wskakuje” na wysokie obroty i przerywany...
Moduł RMA 130 nie będzie prawidłowo sterował silnikiem szczotkowym bo musi mieć odpowiednią prądniczkę tachometryczną. Silnik będzie startował na pełne obroty bo jest zła prądniczka tachometryczna . Każdy mechanik AGD wie że moduł RMA 130 współpracuje z prądniczką która ma około 430 Ohm, A silniki szczotkowa mają prądniczki maks do 230 Ohm Szanowny...
Mam identyczny problem jak w tym [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... Jakie wartości powinna mieć? wstępne sprawdzenie - oporność 179ohm przy kręceniu ręcznym silnikiem napięcie dochodzi do ok 60 mV. Jak dokładnie ją sprawdzić?
Witam.potrzebuje zbudować układ elektroniczny który by tak działał.: Mam silnik z Tacho.To tak mała prądniczka która jest wykorzystywana do kontroli obrotów.Silnik jest szczotkowy i po podłączeniu napięcia rozpędza się w nieskończoność(teoretycznie)Prądniczka podaje napięcie od 0 w górę.Przy obrotach w przybliżeniu wystarczających dla mnie podaje około...
Najlepiej osobnym regulatorem, poza pralką... (pewnie nie masz). Sprawdź na "oko" wygląd komutatora wirnika (brak widocznych wypaleń); miernikiem uzwojenia stojana; ewentualnie zwarcia wirnika i stojana do masy. Ale najpewniej, jak zaniesiesz silnik do warsztatu przezwajania, tam Ci dokładnie sprawdzą. Pozdrawiam. PS. Prądniczka tacho w ostateczności...
Silnik sprawdziłeś i jest OK (tacho daje odpowiednie napięcie zwrotne do sterownika- 30V; wirnik OK, jeżeli nie ma łuku- również w tym przypadku stojan też będzie OK). Problem tkwi w sterowniku. Wymień profilaktycznie przekaźniki sterujące silnikiem. To coś może dawać za niskie napięcie do silnika i nie ma siły ruszyć na rewersach (upływność na stykach...
Potrzebuję taki regulator, by przy małych napięciach 24V ładował 2 akumulatory a przy wyższym, załączał kolejne dwa. Ponieważ przy wolnych obrotach napięcie wynosi od 17V do 60V.Czytałem to ze można zrobić na przekaźnikach. Po prostu przy większych obrotach śmigła będą załączały się kolejne akumulatory Jest to trójfazowa synchroniczna prądnica wykonana...
Oporność ok. 30 om a napięcie jest gdzieś na elektrodzie, poszukaj.
W silniku znalazłem jeszcze jeden kawałek folii... Była to osłona wirnika przed pyłem ze szczotek. Silnik sprawdzony, wszystko ok. Prądniczka tacho przy obracaniu silnikiem wytwarza napięcie kilku V, nie widać uszkodzeń mechanicznych, nie ma też przebić pomiędzy uzwojeniami i na obudowę. Szczotki prawie nowe, komutator w miarę czysty. Zresztą w chwili...
Witam Koledzy, pomóżcie. Walczę już z tą pralką od miesiąca. Problem z wirowaniem jak wyżej. Opiszę tylko dokładnie jak to wygląda u mnie w fazie wirowania. Bęben kręci się nieco szybciej (układanie wsadu), zaraz po nim ma nastąpić wejście na max obroty) i kiedy ma wejść na obroty.. to wygląda jakby silnik na ułamki sekundy dostawał max obroty.. ale...
E21/22 - uszkodzona prądniczka tachometru lub cewka Niekoniecznie musi to być uszkodzone tacho bardziej powiedział bym że to błąd obrotów miałem niedawno też podobny problem pralka raz działa a po czasie wywala błąd E21 i okazało się ze zawieszona była szczotka puki dobrze kontaktowała pralka działała jak dostała przerwy to silnik stanął i jak moduł...
Witam! Wszystko napisane: silnik prądu stałego Moc 0,75kW Obroty 3000 Napięcie zasilania twornika 170V Prąd twornika 5,70A Napięcie zasilania wzbudzenia 200V Prąd wzbudzenia 0,52A Hamulec 220V (przemienne) Tacho prądniczka do sprzężenia prędkościowego Wentylator chłodzenia 220V (przemienne) Twornik podłączmy do przekształtnika 1B1 i 2B2 Wzbudzenie podłączamy...
Witam. Mam problem z pralką ARDO A1400X, a mianowicie nie ma wirowania. Na przekaźniku podczas załączania na wirowanie pojawia się napięcie tylko 6 v, a cewka jest na 24v. W związku tym mam pytanie, czy prądniczka tacho mam coś z tym wspólnego? Na razie tyle. Czekam na odzew. Pozdrawiam Proszę zapoznać się z tym tematem: http://www.elektroda.pl/rtvforum/faq.php...
Mam problem z tym niemieckim wynalazkiem pralka pracuje baz broblemów do momentu gdy przychodzi czas na wirówkę wtedy zachowuje się tak jak by chciała wirować, przez ułamek sekundy widać że przyspiesza po czym zwalnia i kręci wolno. Dzieje się tak dlatego że stycznik zostaje załączony na 1 może 2 sekundy po czym zwolniony, jak podłącze napięcie bezpośrednio...
zero napięcia stałego na wyjściu z prądniczki. Bo prądnica tacho generuje napięcie przemienne :) .
założyłem troszkę za luźny pasek i podczas prania pod obciążeniem pasek się ślizgał. Czy to mogło zapoczątkować uszkodzenie tego rezystora? Nie. Moim zdaniem to są rzadkie przypadki, ale to wygląda na błąd montażu. Chyba że mierząc go tak nadusiłeś sondami, że nie zdzierżył ;) Logika tu jest taka: Brak ciągłości obwodu tacho czyli po prostu prądniczki...
Natomiast zmieniło się to , że teraz jeszcze w dodatku nie otwiera drzwiczek, a przed naprawą zawsze otwierał i to w każdej pozycji ? Otworzy drzwi po zakończonym cyklu, programie. Niepotrzebnie bawiłeś się tak z silnikiem, bo miałeś tam sprawdzić tylko rezystancję prądniczki tacho i czy generuje ona napięcie przy obracaniu wałkiem silnika. W tym momencie...
E21 Silnik zablokowany: Pomimo podawania napięcia na silnik brak sygnału z prądniczki tacho. Pralka przerywa program i wyświetla symbol E21. - Uszkodzony silnik (prądniczka tacho, wyłącznik termiczny lub uzwojenia) - Wyciągnięta kostka silnika; - Rozwarty wyłącznik termiczny na skutek przegrzania silnika.
E21 Silnik zablokowany: Pomimo podawania napięcia na silnik brak sygnału z prądniczki tacho. Pralka przerywa program i wyświetla symbol E21. - Uszkodzony silnik (prądniczka tacho, wyłącznik termiczny lub uzwojenia) - Wyciągnięta kostka silnika; - Rozwarty wyłącznik termiczny na skutek przegrzania silnika. Czy pralka wykonuje jaki kolwiek obrót ?
Kolego źle mnie zrozumiałeś. Czerwona puszka to hydrostat. Tacho to właśnie ta prądniczka, jest z tyłu bębna, w środku wiruje magnes połączony z osią bębna, szukaj przy środku koła pasowego.
Sprawa jest bardzo prosta, gdy w kostce silnika znajduje się 6 styków. Dwa styki, to prądniczka tachometryczna, które pomijamy. Kolejne dwa, to styki szczotek, a następne to początki stojana. Napięciem 230v zasilamy: jednym stykiem jeden z początków stojana, drugim styk szczotki [obojętnie której]. Pozostałe dwa styki tzn. stojan i szczotkę mostkujemy....
jaka oporność ma prądniczka tacho?,albo jakie napięcie ma dawać?
Sprawa jest bardzo prosta, gdy w kostce silnika znajduje się 6 styków. Dwa styki, to prądniczka tachometryczna, które pomijamy. Kolejne dwa, to styki szczotek, a następne to początki stojana. Napięciem 230v zasilamy: jednym stykiem jeden z początków stojana, drugim styk szczotki [obojętnie której]. Pozostałe dwa styki tzn. stojan i szczotkę mostkujemy....
W przypadku tacho informacją o prędkości silnika jest częstotliwość sygnału z tacho, nie jego napięcie. Napięcie wzrasta wraz z obrotami, ale jest to efekt "uboczny". Bzdury wierutne Pan gadasz. Elektronika dostaje sygnał napięcia z prądniczki tachometrycznej silnika, a nie częstotliwości. W zależności od skoków napięcia z prądniczki, decyduje o podaniu...
Silnik sprawdziłem - wszystkie rezystancje zgodnie z dokumentacją. Podaj oporność cewki prądniczki tacho oraz wielkośc napięcia zmiennego generowanego przez tacho w czasie energicznego pokręcenia wirnikiem silnika.
Witam. Przegląd prądniczki tacho, okablowania - czy podaje napięcie do modułu?
Magnes wygląda OK (plastikowy gwint). Wkręć ten magnes z powrotem (na lakier do paznokci); zamontuj cewkę tacho (wraz z zabezpieczeniem). Następnie, celem sprawdzenia działania całej prądniczki tachometrycznej robisz: ustawiasz voltomierz na napięcie zmienne (to taki miernik, jak nie posiadasz, to dostępny w każdym "oszołomstwie", za ok. 16PLN); podpinasz...
Oj tam... Przerwa na tacho nie generuje napięcia podającego na silnik z elektroniki (sprzężenie zwrotne). Błąd E62. Zwarcie triaka silnika, również powoduje ten sam błąd. Wniosek: - wymienić triak silnika - sprawdzić ciągłość obwodu tacho od silnika (w tym rezystancję prądniczki tachometrycznej), do modułu (włącznie z rezystorami zapinającymi układ).
Ta prądniczka dwu - przewodowa jest analogowa tzn. tak samo generuje sygnał jak czujnik ABS - sinusoidę. I w takim podłączeniu ani biały ani brązowy nie był podłączany do masy. Tacho ma 4 gniazda: A B C D. A - jest wtyczką zasilania B - obsługuje prądniczkę C - wyjściowa (CAN i inne ) ale na pinie 3 jest podawany sygnał prędkości w postaci impulsów...
Witam. Przypuszczalnie silnik pobiera za duży prąd lub pranie w bębnie jest źle rozmieszczone i prądniczka tacho podaje nie równomierne napięcie.
Witam, kolega Quarz jak zwykle trafił w sedno problemu. Również mam w maszynach prądniczki które po rozebraniu i złożeniu dają o połowę niższe napięcie niż przed. Jedyną metodą na uruchomienie maszyny z taką prądnicą jest w moim przypadku zmiana czułości układu do którego prądnica jest podłączona (czyli powtórna kalibracja). ale o tym to już było napisane...
Być może nigdy nie sprawdzałem zawsze robię pomiar tylko na przejście czy kręcąc silnikiem wytwarza jakieś napięcie prądniczka psuje się raczej w ten sposób że dostaje przerwę czasami zwarcie ale w ciągu 20 lat praktyki 2 chyba razy ale wina była zewnętrzna przebicie na przewodach prądniczki (przetarte przewody i zero pobrane z obudowy) Pozdrawiam
:arrow: KARL1982 I PS663BIO Już w szkole podstawowej uczysz się, że do pomiaru rezystancji (w tym wypadku cewka tacho) stosujesz omomierz; natomiast do pomiaru napięcia (obracając silnikiem generujesz napięcie na wyjściu cewki tacho) stosujesz woltomierz. Sprawdzając te wartości masz odpowiedź na pytanie, czy prądniczkę masz dobrą, czy nie. Czy jest...
czy tez tacho jest uszkodzone? Mocowanie obciaznikow jest ok. Jeżeli prądniczka tacho nie daje napięcia to znaczy że jest albo przerwa w jej uzwojeniu albo uszkodzony, wykręcony magnes. Obciążniki nic do tego nie mają.
Sprawdziłem wszystko Ciągłość uzwojenia prądniczki tachogeneratora nawet po jego podgrzaniu np. suszarką do włosów również? (Prądniczka zamocowana jest od dupki strony pompy myjącej)
prądniczka tacho tacho prądniczka sprawdzić prądniczka tacho
słoneczko grzejnik lexia sterowniki interfejsu document print
schemat elektryczny melexa mikrokomputer cobra1
Konfiguracja drukarki Ricoh Aficio MP 2851 - krok po kroku Głośnik buczy po włączeniu - co zrobić?