A nie myślałeś, żeby wykorzystać do tego mały uC (mikrokontroler)? Nie musiałbyś stosować przekaźników, tylko tranzystory. I do tego mały mostek H na 4 tranzystorach i masz dzięki temu sterowanie obrotów silnika lewo prawo. + jeden rezystor dzięki któremu odczytywany będzie prąd i gotowe. To tylko moja skromna propozycja.
Jest to zabezpieczenie prądowe silnika, tzw termik. Właśnie "z grubsza" ustaliłeś jego pracę z nową pompą. :-)
Takie napięcia i prądy spowodują że układ liniowy będzie działał jako grzejnik i to całkiem mocny, sens mają jedynie rozwiązania impulsowe. Sposób jest taki, że prąd w cewce narasta z ograniczoną szybkością (przez indukcyjność cewki), po przekroczeniu wartości zadanej wyłączamy tranzystory prąd cewki zamyka się przez diody i opada, po określonym czasie...
Spolaryzuj od + przez opornik 10k i ze środka idź na port analogowy. https://circuitdigest.com/microcontrolle... Uważaj, bo jeśli jest to także masa prądowa silnika, możesz mieć mocno zakłócony pomiar. (masy oczywiście musisz połączyć)
Podstawowa sprawa to, czy zasilacz jest DC zakładam że silniczek jest również na prąd stały. Nic się nie stanie zasilacz jest z dużym zapasem prądowym.
Z tym do końca przekonany nie jestem. Jak widać w programie, raz działają dwie cewki, a raz jedna, czyli tak na logikę potrzebny jest raz większy prąd a raz mniejszy. Czy nie jest tak ? Tranzystor każdej cewki zamieniasz na źródło prądowe, jak włączone są dwa, to prąd płynie dwa razy większy. Choć silnik by pracował płynniej gdyby przy załączonych...
Wydaje mi się, że sprawdziłem wszystkie możliwe kombinacje. Jedyna sensowna kombinacja to określenie który przewód prądowy silnika jest środkowy i pozostawienie go w spokoju. Natomiast należy wtedy zamienić dwa skrajne. Jeśli to nie da efektów to chyba nie ma sposobu na proste odwrócenie obrotów silnika.
Ten przycisk to może rodzaj zabezpieczenia prądowego silnika pompy. Może być uszkodzony lub żle wyregulowany, ale bardziej prawdopodobne jest że nie działa wyłącznik cisnieniowy który w porę powinien wyłączyć silnik, silnik pracujący dalej pod znacznym obciążeniem powoduje zadziałanie zabezpieczenia które go chroni przed uszkodzeniem.
Nie, nie szkodzi, aczkolwiek silnik prądu stałego ze wzbudzeniem od magnesów trwałych zasilany takim przebiegiem może wytwarzać różne nieprzyjemne dźwięki, wszystko zależy od częstotliwości przebiegu (ale nie wypełnienia impulsu). Ta dioda ogólnie poprawia sprawność układu przez odzysk mocy. A co do ograniczeń prądowych to praktycznie liczą się tylko...
Ale można sie wpinać bezpośrednio w switcha w drzwiach kierowcy. Można tez i w przewody prądowe silnika siłownika ale trzeba to zrobić przez przekaźniki odcinające w tym czasie przewody z auta. Można też dołożyć siłownik i sterować tylko nim, a ten otwierając i zamykając zamek w drzwiach kierowcy będzie przełączał switch, a dalej już poleci...
Poszukaj automatu rozruchowego od sprężsrki lodówkowej, ale większej. Jest to elektromagnetyczny wyłączik prądowy. Gdy silnik startuje pobiara duzy prąd i cewka prądowa załącza pomocniczą fazę rozruchową przez kondensator startowy. Gdy silnik rusza prąd fazy pracy maleje i elektromagnes "puszcza" rozłączając kondensator rozruchowy. Trzebaby ew. dobrać...
Autor postu podaje iż na silniku jest 6 pinów , więc jednak tam transoptor może być ,4 piny + 2 prądowe na silnik , ale to tylko przypuszczenia, należało by się temu z bliska przyjrzeć i poeksperymentować odłączając różne piny.
w jaki sposób to się robi masz napisane wcześniej , cała sprawa polega na tym jaki sygnał masz otrzymać z tego układu , czy ma to być tylko wartość analogowa , czy sygnał cyfrowy a może od razu wysterowany przekaźnik powodujący zatrzymanie silnika same rozwiązania układowe znajdziesz w schematach zasilaczy z ograniczeniem prądowym lub regulacją prądu...
Witam Kondensator powinien dobrany być doświadczalnie. To znaczy podlącz najpierw duży powyżej 100µF i wystartuj silnik. Potem odłącz szybko (przy pracującym silniku) a podepnij inny ok 16µF. Jeżeli praca silnika będzie bardziej spokojna to zmierz prąd na wszystkich fazach. powinien być w miarę równy a przynajmniej na żadnej z faz nie może...
Witam! od dawna sie juz nad tym zastanawialem . posiadam Rometa Ogara 200 z czeskim silnikiem Jawki 50 i odwieczny problem tychmotorkow to palące się żarówki. skoki napięć są rzędu kulkuset volt. akumulatora tam nie ma, od cewek prądowych z silnika jest przewód bezpośrednio podłączony do żarówek.
(at)Bilons Zasilacz o odpowiedniej wydajności prądowej.
Chodzi tylko o to że za pomocą silnika można spalić alternator (alternator nie wyrabia prądowo) , silnik + ładowanie akumulatora . Autor nie napisał jaką moc posiada silnik .
Najprościej kontroluj prąd płynący przez silnik i ustaw próg po przekroczeniu którego silnik zostanie odłączony i włączy się alarm. W celu kontroli prądu i jednoczesnej separacji układu pomiarowego od sieci w szereg z silnikiem włącz przekładnik prądowy.
Ja też bym był za przekaźnikiem prądowym. Ale jest trochę bardziej skomplikowane. Jaki to jest silnik? Trójkąt czy gwiazda? Zakładam, że jest symetryczny. Do przekaźnika połączyć rezystor o małym oporze i na nim Atmegą mierzyć napięcie. Wartość prądu obliczyć z Omha.
Może zasilacz nie wyrabia prądowo. Sprawne 18650 potrafią dać z siebie ciągły prąd 20..30A. Na starcie silnika jest udeżenie prądowe. Zasilacz musi podać duży prąd.
Jeśli tak, to połączenie jakie pokazałem. Sprawdź czy wydajość prądowa sterownika jest wystarczająca dla silnika.
Ale po co falownik-wystarczyłby Soft-start. U mnie w fabryce na wszystkich wyciągach są pomontowane i problemu nie ma. No i cena to około 1/4 -1/3 ceny falownika...
Witam Sprawdź stycznik od trójkąta, czy przewodzą wszystkie styki siłowe, któryś ze styków może mieć przerwę, czy przewody do silnika były odłączane, jeśli tak to może się pomyliłeś i silnik po przełączeniu w trójkąt zaczyna wirować w przeciwną stronę. Całość prawdopodobnie się wyłącza z powodu zadziałania zabezpieczenia nad prądowego.
Jeśli zastosujesz wyłącznik silnikowy to termik jest nie potrzebny, jeśli założysz sam termik wtedy będziesz musiał założyć bezpieczniki lub wyłącznik nadmiarowo-prądowy.
Jak rozumiem cewka rozrusznika wbija za każdym razem? Miałem w ubiegłym tygodniu taki przypadek że korozja podkładki na przewodzie prądowym (silnika rozrusznika) do cewki spowodowała całkowitą przerwę połączenia elektrycznego.
Witam. Przełącznika S2 może w ogóle nie być (p.1 L293 - zwarty do +5V). S1 działa tak, jak napisałeś w tytule: podaje +12V (liczy się narastające zbocze) na wejście układu sterowania. Pierwszy impuls - winda do góry i zatrzymuje się, drugi impuls - winda do dołu i zatrzymuje się. Jeśli miedzy krańcowymi położeniami windy podany zostanie impuls (+12V),...
Uszkodzenie silnika napędowego pralki, silnik ma upływność prądową na masę. Spróbuj wydmuchać solidnie silnik z pyłu węglowego że starych szczotek i umyj go wewnątrz izopropanolem, jeżeli to nic nie pomoże to szukaj innego silnika.
Jeśli podłączasz dwa odbiorniki (czytaj silniki) do jednego źródła, to łącząc je szeregowo potrzebujesz źródła o podwojonym napięciu. Jeśli je łączysz równolegle to potrzeba źródła o podwójnej wydajności prądowej.
I tym sposobem można podłączyć całe napięcie 230V na dwie szczotki. Tak, super, i od razu wirnik pójdzie z dymem.
Czy dobrze rozumiem? W domu jest TN-C, w budynku gospodarczym TN-S i to w nim jest wyłącznik różnicowoprądowy oraz silnik?
Witam, potrzebuję zabezpieczyć instalację zasilającą wyłącznikiem różnicowo-prądowym. Poprzez ów instalację zasilana jest pompa do wody z trójfazowym silnikiem o mocy 11 kW. Różnicówka ma spełniać zadanie zabezpieczenie przed ewentualnym porażeniem - wszędzie jest wilgoć, woda i dużo metalu (rama pompy). Odwiedziłem dziś pobliski sklep elektryczny w...
Arduino będzie Ci się lekko grzało na 12V. Najczęsciej się tam stosuje jednak 9V. Co do prądu dla silnika to wszystko zależy czy zasilacz uciągnie prądowo silnik :D Tak trochę profesjonalniej to by było na odwrót. Przetwornica StepDown 5V dla Arduino i to mozna ciągnąć z AKKU, ale też może jakaś mała ładowarka 5V od starego telefonu. I ten układ dodatkowym...
Obecnie silnik BLDC są standardem w takich zastosowaniach. Mają najwyższą sprawność, są lekkie, mocne, w miarę oszczędne i dostępne na szeroki zakres napięć i moc. Są do nich dostępne typowe regulatory modelarskie, którymi steruje się po prostu sygnałem PWM. Natomiast, to jakie to będą silniki, to musicie mieć już jakieś założenia konstrukcji co do...
Nie kombinuj. Podłącz ten transformator co masz i wypróbuj jak będzie działać. Po co robić dodatkowe koszty. ok. Zrobię jeszcze pomiar prądowy silnika pod obciążeniem i bedę wiedział co i jak.
https://obrazki.elektroda.pl/6366157600_... Teraz jeszcze wyjaśnij zasadę pracy - dwa silniki co napędzają, - które styczniki włączają tor prądowy silników, - co to W1 i W2, - istniejące krańcówki WKl1, WKl2, WKp1 i WKp2 gdzie są zamontowane, czyli opisz zamierzenie od strony działania.
Raczej ma oświetlenie na dane napięcie. Driver prądowy prosto w lampie.
Dziękuję za odpowiedź. Nurtuje mnie jeszcze powód generowania błędu, czy to ograniczenie prądowe silnika pompy, przekroczony czas kolejnego kroku, brak startu pompy, wyeksploatowane łożyskowanie? Czy to nagminny problem zmywarek Whirlpool? Sprawa zakończy się pewnie wymianą zmywarki na inny model i pewnie innego producenta, bo poprzednia, też Whirlpool...
Akumulator o większej wydajności prądowej, mocniejsze silniki, lepsza elektronika, która je zasila. To i tak niewiele da. Lepiej kupić od razu stabilny w locie dron.
Gdzie znajduje się kondensator rozruchowy do silnika? W tej pralce takiego kondensatora nie ma, zastosowany jest taki silnik: http://obrazki.elektroda.pl/9167760000_1... Problem jest w tym że pralka działa ale gdy programator puszcza napięcie na silnik wybija bezpiecznik róznicowo prądowy. Sprawdzić silnik czy nie ma upływności na masę.
Do zamków zastosuj bezpośrednie (prądowe) sterowanie silnikiem blokady zamka: szara szesnastostykowa kostka na BSI (moduł z bezpiecznikami w nogach kierowcy) - styk nr 13 i styk nr 15. Obwód zabezpiecz bezpiecznikiem 15 A. Przewody oczywiście musisz przeciąć i odpowiednio podłączyć do interfejsu w Twoim module radiowym - powinien tam być mały schemacik...
wykorzystano sterowanie impulsem prądowym
Zasilacz laboratoryjny (o odpowiedniej wydajności prądowej), silnik i można zmierzyć... A jak nie ma zasilacza, to trzeba wierzyć w to co chińczyk podaje... :(
Ja wcześniej napisałem ze jestem elektronikiem hobbystą W takim razie rozważ przestudiowanie https://pl.aliexpress.com/w/wholesale-3%... Serio. Szkoda czasu na projekt, którego wykonanie będzie droższe (a jakość pomiaru niekoniecznie dobra) niż to, co można po prostu kupić. Same przekładniki to ok. 150zł, a za 166zł masz...
Ten "nowy" alternator to nowy nowy czy używany albo jakiś krzak? Sprawdź połączenia mas i głównych przewodów prądowych do alternatora, rozrusznika, ramy, silnika, kabiny.
Odpiął bym silnik na termiku i sprawdził sterowanie na ,,sucho" - jak działa zapiął bym silnik i jak zadziała różnicowo-prądowy :silnik do zmierzenia.
Najlepiej odłączyć silnik i wtedy sprawdzić czy RCD da się załączyć, jeśli tak to problem z silnikiem, jeśli nie to po stronie instalacji.
Potrzebujesz: 1. nadajnik 4ch z mikserami 2 odbiornik 4ch 3. dwa dwukierunkowe regulatory dopasowane wydajnością prądową do silników 4.przekładnie: http://botland.com.pl/38-przekladnia-pod... to tylko przykład, ta może być za słaba. 5. dwa pakiety akumulatorów (do nadajnika i modelu) 6.ładowarka Teraz wejdź do jakiegoś sklepu...
Ja bym zrobić ograniczenie prądowe żeby silnik przy starcie nie przeciążał zasilacza. Tranzystor mosfet + wzmacniacz operacyjny + bocznik Coś podobne jak na zdjęciu. Za bocznik może robić rezystor 0.1 Ohma 5W https://obrazki.elektroda.pl/9425123400_... https://obrazki.elektroda.pl/1686887300_...
Nie ma problemu. Ty jeszcze sprawdź, czy twoje zasilanie wyrabia prądowo. Pamiętaj, że przy starcie silniki pobierają większy prąd.
KOD USTERKI 62 ZAWÓR PALIWOWY Usterka:Prędkość obrotowa silnika nie spada wystarczająco szybko po jego wyłączeniu. Przyczyna:Częstotliwość sygnałów prędkości obrotowej doprowadzanych do pinów 21 i 22 nie maleje wystarczająco szybko po zaniku napięcia na pinie 47. Komentarz:Prędkość obrotowa powinna zmniejszyć się co najmniej o 150 obr/min w ciągu 4...
Możesz wykorzystać coś takiego do sterowania stycznikiem silnika http://www.fif.com.pl/produkt/1144/1145 + przekładnik prądowy, ze względu na wartość prądu.
A może mowa nie o bezpiecznikach tylko o wyłączniku różnicowo-prądowym?
Pokaż jaki akumulator i silniki kupiłeś. Może kupiłeś tani akumulator do kasy fiskalnej a nie do auta elektrycznego i nie wydala prądowo.
Witam! Do zmian parametrów potrzebny jest pulpit KP100 który kosztuje ponad tysiąc PLN lub kabelek i oprogramowanie do PC (jeszcze drożej) Jest szansa (niewielka), że masz wpisane parametry do sterowania potencjometrem i prawo - lewo z zacisków i do tego zgodne z parametrami silnika. Możesz zrobić próbę uruchomienia lecz raczej proponuję poszukać kogoś...
Gdzie można dostać wyłącznik nad prądowy silnika typ Y89L90C lub czym można go zastąpić. Wyłącznik jest włączony szeregowo z silnikiem młynka.
Witam. Sprężarki z silnikiem na magnesach zasilane są z 12 lub 24V. Jeżeli nie jesteś pewien jakie powinno byc napięcie zasilania to zacznij od 12V. Zasilacz musi być wysoko prądowy.Zakładając moc ~ 80W łatwo policzyć z prawa ohma jaki będzie prąd.Uwzględniając rozruch to zasilacz musi być dość wydajny prądowo. Silnik powinien być dobry.Uzwojenia wykonane...
Czarny rezystor 0,1 Ohm moim zdaniem. Z niego usuwany, sygnał prądowy z silnika. U niektórych silników w ESAB było powiększone pobór prądu. Wsadźcie ten sygnał na zero. Dezasemblować długo, a nie trzeba. Silniki tam dobre i działają długo. I stycznik przestanie отпусl... Powodzenia!
Jeśli do zasilania stosujesz zasilacz ATX to tam masz jeszcze napięcie 3,3V dodaj np szeregowo diodę prostowniczą (odpowiednio dobrany prąd diody i napięcie w kierunku przewodzenia) i będziesz miał te swoje 2,8V ale zanim zaczniesz ograniczać napięcie zasilające policz wszystkie spadki napięcia i zobacz o ile musisz obniżyć napięcia z zasilacza. Te...
tym zdjęciu Tych zdjęciach. Większość to styczniki lub styki pomocnicze. Jeden to kondensator. Służą głównie do łączenia torów prądowych, przy sterowaniu czymś (np. silnikiem), itd.
Witam Wygląda na to że stabilizator jest zbyt słaby, działa układ przeciwzwarciowy(pojawia się wówczas takie niskie napięcie na wyjściu o jakim piszesz), gdyż silnik do ruszenia z miejsca potrzebuje impulsu prądowego( zatrzymany silnik dla stabilizatora jest zwarciem). Spróbuj dać za stabilizatorem kondensator elektrolityczny o pojemności takiej by...
Buduję robot typu "Delta". - Moduł Shield CNC V3 Arduino Uno Sterownik 3D ( Zasilanie: 5-12 V, Napięcie pracy sygnałów logicznych: 5 V, Moduł Shield CNC V3 dla Arduino Uno, nie ma swojego zasilania części logicznej. Dla tej części obwodu jest tylko jeden (1) regulator napięcia na UNO, jeżeli zasilanie jest z Power Jack. Zwykle zasilanie (5V) jest wykorzystane...
troche nie rozumiem tego schematu co jest co i jak to zrobic Zdjęcie zapożyczyłeś ze starego tematu o HRV: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Zamieść swoje zdjęcia wiązki przewodów sterownika i wiązki wchodzącej do siłownika zamka drzwi kierowcy. Sprawdź czy masz ten sam układ połączeń jak na schemacie: https://obrazki.elektroda.pl/9446390400_...
Możesz dać większy. W oryginale był tam 4A ale przy zacięciu drutu lub przyłapaniu do końcówki prądowej silnik pobiera większy prąd. Ja osobiście daję 8A do wszystkich z takim silnikiem. W ZP2 czy nawet nowszych ZP15 dawali już 10A.
Wkleić zdjęcie potrafisz, a nie potrafisz przeczytać(znaleźć)prądu znamionowego silnika w tabelce. Przyjmuje się, że nastawa prądowa w wyłączniku silnikowym to 1,1 In.
Zacznijmy od podstaw , czyli kiedy smarowałeś pas bieżni? Błąd silnika o którym czytałeś , może równocześnie oznaczać zbytnie obciążenie prądowe silnika i zabezpieczenie zatrzymuje bieżnię w celu ochrony przed zniszczeniem
Kondensatory robią jako obciążenie. Co prawda potrzebują głównie mocy biernej ale ta nie bierze się z niczego. Kiedy jest połączenie z siecią on dostarcza tej mocy. Proponuję na każdą fazę założyć przekładnik prądowy i oscyloskopem obserwować wartość i kształt prądu.
prędkość rozruchu, hamowania, parametry silnika, max. zakres regulacji, prędkość podstawowa, zabezpieczenia prądowe i termiczne - jeśli są. więcej danych - jaki falownik i jaki silnik ??
jaki silnik masz w tej t5 ile koni podeśle ci schemat. Zmieniarke ma?
To silnik do stroboskopu. Wystarczy dołożyc rezystancję szeregową lub ograniczenie prądowe. W.lepszej wersji zastosować przerwę czasową przy nawrocie.
Tu są dwa źródła "jedzenia" prądu: 1. Obwód diody LED 2. Obwód sterowania silnika. W tym układzie obwód prądowy silnika powinien pracować dwustanowo: włączony wyłączony a tak nie jest. Przy zasłoniętym częściowo fotorezystorze tranzystor jest częściowo wysterowany i prąd kolektora cały czas płynie chociaż jest za mały by silnik się kręcił. W układzie...
Wyłącznik nad prądowy RCD - szukaj upływności w prace: - grzałka - silnik - filtr PFC
Możesz - tylko ten zasilacz ma małą wydajność prądową więc całkiem możliwe że silnik w ogóle nie wystartuje :) Kup sobie transformator 12V 5A, mostek graetza i dwa kondensatory np. 25V 1000uF.
No to zrób tak, jak napisałem w pierwszym poście: wyjścia 2, 3, 4 i 7 układu 74HC4017 połącz przez rezystory 330 omów z bazami tranzystorów TIP110, emitery tranzystorów do masy, a kolektory do uzwojeń silnika. Uzyskasz wydajność prądową na poziomie 5A.
Jaki dokładnie to model tej szlifierki boscha. Szlifierki nie posiadają żadnych zabezpieczeń temperaturowych, jedynie lepsze modele mają zabezpieczenie prądowe.
Należy pamiętać że jeżeli jest to nowy przemiennik wyjęty z kartonu to należy ustawić na nim takie podstawowe parametry jak LSP - prędkość niska, która przy pierwszym uruchomieniu przemiennika wynosi 0 Hz. HSP - prędkość wysoka. która fabrycznie jest ustawiona na 50 Hz. Należy również ustawic parametr ith - zabezpieczenie prądowe silnika. Wszystkie...
Witam, w przypadku stosowania przemiennika o większych mocach niż silnik, należy pamiętać o zaprogamowaniu zabezpieczeń prądowych silnika. W tym wypadku należy zmienić parametr " H33-Znamionowy prąd silnika " pozdrawiam
Dowolne przekaźniki z podwójnymi stykami zwiernymi. Do prądu silnika dobierasz obciążalność prądową przekaźników, a do zasilania napięcie cewki (tutaj masz na 12V, a jak zastosujesz silnik i zasilanie o innej wartości, to do takiej dobierasz napięcie pracy przekaźników). Zmianę obrotów można też zrobić stosując przekaźniki pojedyncze przełączne.
Sprawdź regulator napięcia. Sprawdź połączenia masy akumalatory-rama-silnik-kabina. Sprawdź przewody prądowe akumulatory-rozrusznik-alternator-kabina...
Witam. Jeśli mogę to zrobić opisowo,to bardzo proszę: Zasilanie-----wyłącznik silnikowy---- stycznik---- silnik.To jest tor prądowy.(3 przewody--jeśli silnik 3 fazowy) Sterowanie: faza z za wyłącznika silnikowego---- styk w łączniku ciśnieniowym ---drugi styk łącznika ciśnieniowego---cewka stycznika---- "zero",(gdy stycznik z cewką na 230 V) lub druga...
A skąd wzrost napięcie przy redukcji biegów podczas wyprzedzania? Alternator jest regulowany napięciowo nie prądowo. Możesz silnik do odcinki kręcić wzrost napięcia nie nastąpi.
Czujniki Halla zazwyczaj mają wyjście typu otwarty kolektor, z podciąganiem, wiec kondensator będzie opóźniał jedno zbocze. Czy przewody do halli idą blisko prądowych?
Witam Jak chcesz żeby miał większą moc to musisz zmienić driver i zwiększyć napięcie zasilające. Dobre drivery zasilają silnik z źródła prądowego, przez co prąd narasta szybciej przy zasilaniu z wyższego napięcia, ale nie przeciąża się silnika bo prąd jest utrzymany na optymalnej wartości. Można dzięki temu jeszcze uzyskać większą prędkość obrotową.
On jest na magnesach stałych bo po przekręceniu przeskakuje i daje prąd, jak wygląda źródło prądowe do takiego silnika? takie najprostsze?
Mam się wpiąć w wyjścia sterujące czy wyjścia prądowe na silnik ?
Na czym miało by polegać to "ograniczenie prądowe"? Silnik nie wkręca się na wyższe obroty bo jest sterowany zmiennym wypełnieniem impulsu chyba ze kolega sobie na to pozwoli i da czadu.Tu jest ewidentnie i tylko problem przekładni.Która jest za niska.
elektryk Chyba pan Stasio zza rogu. Zabezpieczenie prądowe silnika nie ma nic do manometru. Silnik 2,2KW Pokaż tabliczkę znamionową silnika.
A co może się stać silnikowi, który dostanie większe napięcie niż znamionowe? Ten silnik będzie napędzał auto, do którego został oryginalnie stworzony, więc przeciążenia dla niego będą te same... tylko że będzie pracował w zmienionych warunkach prądowych.
czyli można się spodziewać około 6 do 7 kilowatów energii. Tego i tak nie zużyję a jak zaczną rosnąć potrzeby to rozejrzę się za prądnicą od dźwigu bo mają większą wydajność prądową.
Iveco Eurocargo błąd 0225 silnik gaśnie błąd dotyczy głównego przekaźnika prądowego, który odcina zapłon samochód gaśnie błąd w EDC 0225 główny wyłącznik prądu wyłącza zapłon zamiast stacyjki. Samochód ma zwykły ręczny wyłącznik prądu. W dodatku pali się EDC kontrolka silnika akumulator.
Kolego Skuwa czemu nie poczytasz na forum o temacie który był poruszany dziesiątki razy.Blachy jak na rys. 1, połączenia jak na rys 3. Zanim zrobiłeś zakupy trzeba było pomierzyć uzwojenia czy silnik jest sprawny. Kondensator 60x√P, zmianę obrotów też znajdziesz. I nie zapomnij o zabezpieczeniu prądowym żeby nie wywalić silnika w powietrze podczas...
Transil nie jest potrzebny. Rezystor 1k może być za duży - zależy od mocy silnika i wsp. wzmocnienia prądowego tranzystora. W razie czego możesz zamienić na mniejszy. Poza tym jest ok. Jeśli w przyszłości planujesz sterować większymi silnikami to poczytaj o MOSFETach i sterowaniu PWM.
Kup coś w stylu TB6600. Oczywiście możliwe, że coś zrobiłem źle (choć nadal nie wiem co), ale czy może ktoś ma podobne doświadczenia z tym układem? Zasilanie - z komputera (stabilne 4.96V), silnik 12V z solidnego zasilacza 5A Ograniczenie prądowe drivera ustawiłeś? Jaki prąd nominalny silnika? Radiator był założony?
Jaka jest wydajność prądowa tego regulatora? Uciągnie to silnik wkrętarki?
A jak powinno się ograniczać prąd rozruchowy w silniku DC? Mam urządzenie zasilane bateryjnie - duży impuls prądowy po włączeniu silnika z 1 postu zakłóca układ...
Czy ten silnik ma rzeczywiście tylko 5 przewodów, czy też COM1 i COM2 są wyprowadzone oddzielnie? Bo trochę dziwny ten silnik. Na schemacie unipolarna komutacja napięciowa, a z zasilania 2,3V/2,5A wynika, że jest to raczej silnik przeznaczony do zasilania prądowego. Jeśli przewody COM są rozdzielone, to lepiej jednak będzie zasilać go prądowo.
Ta3 to jest przekładnik prądowy w układzie wzbudzenia silnika. Rezystor R8 i R7 to rezystory na tyrystorach od wzbudzenia nie do kupienia trzeba je nawinąć samemu Jeśli nie masz praktyki w naprawie czeskich maszyn to mimo posiadanego schematu jest to czeski film.Bardzo ciężko o części a zwłaszcza o elektronike zastosowaną na tych płytach. My do naprawy...
To tak nie działa nie możesz.Tylko transformator przy prądzie przemiennym tak by zadziałał. Zasilacz który proponujesz jest impulsowy. Do zasilania silników się nie nadaje. Silnik potrzebuje napięcia "sinusoidalnego" Panowie, umiecie czytać ? Przecież to jest odkurzacz samochodowy gdzie, według was w samochodzie jest prąd przemienny 50 Hz ? Moim zdaniem...
Przybliżony wykres zależności momentu załączenia zasilania silnika w funkcji wychylenia dzwonu. http://obrazki.elektroda.pl/4446523200_1... Taka zasada dotyczy zarówno napędu z kołem i łańcuchem opartym na zwykłym silniku trójfazowym jak i dla napędu liniowego. Oczywiście w zaawansowanych sterownikach dochodzi jeszcze płynne "dozowanie"...
Tylko do odzyskiwania przydała by się jakaś przetwornica podwyższająca działająca w trybie prądowym.
Pokaż ten włącznik. Może jeden obwód wykorzystasz tylko. pozostaje kwestia wytrzymałości prądowej styków. Jaka moc silnika?
ograniczenie prądowy silnik wyłącznik prądowy silnik sterować prądowy silnik
wzmacniacz infinity chrysler clamp dioda wzmacniacz wejście symetryczny
pioneer reset pompka odpływowa bosch
Czy przetwornica samochodowa może pracować przy włączonym silniku? Grundig V303 - informacje, instrukcja, problemy techniczne