Prąd początkowy wynika z konieczności zgromadzenia energii przez transformator w jego indukcyjności (w zasadzie w rdzeniu), raczej nie przekłada się na wartość chwilową napięcia po stronie wtórnej, bardziej oddziałuje na stronę pierwotną (np. skok napięcia spowodowany ferrorezonansem).
masz tu wszystko
Zapomniałaś jeszcze o czasie. Przez ułamek sekundy może nawet 15A tam zobaczyć a nawet więcej.
Nie no Panowie, ja rozumie, ale tam jest rozrusznik Valeo D6RA o mocy 0,7 kW. Chyba jednak nie rozumiesz. Moc rozrusznika jest określana w oparciu o średni prąd rozruchu, prąd maksymalny może być kilkakrotnie wyższy od średniego. Wartość prądu maksymalnego jaki pokaże miernik zależy od długości jego cyklu pomiarowego. Mierniki o różnych cyklach, mogą...
Fluke 375 posiada opcję pomiaru prądu rozruchowego. Pozdrawiam Może zdradzisz więcej szczegółów. Na razie to ...kryptoreklama. jaki sposób/jakim urządzeniem można sprawdzić prąd rozruchowy urządzenia? Albo czy można to jakoś policzyć? Policzyć bardzo ciężko. Choćby z braku wielu danych urządzenia i trudności w przewidywaniu warunków rozruchu. Po pierwsze...
Zdecydowanie mniejszy od takich załączanych bezpośrednio, ale nie są to parametry dostępne dla nas zwykłych żuczków. Może koledzy od serwisu agd/chłodnictwa napiszą konkretniej. Swego czasu próbowałem zwykłą pędzić z upsa i 1,5kW było mało, natomiast przy inwerterowych nie przygasa światło przy starcie, a to o czymś świadczy.
Masz kolego "problem", ja w swoim zasilaczu 13,8V/35A również na toroidzie, włączyłem w szereg z pierwotnym NTC10D-13. Po ok 3 sek od włączenia sieci, jest zwierany przekaźnikiem. Zasilacz włączam czasem kilka razy dziennie i nic nie wywala. Pozdrawiam
Prąd rozruchowy silnika zależy znacznie od stanu technicznego łożysk i obciążenia zewnętrznego. Bez obciążenia i przy idealnym stanie technicznym prąd rozruchowy można obliczyć, dzieląc napięcie zasilania przez rezystancję uzwojenia wirnika. Wraz z początkiem obrotu prąd maleje.W większości przypadków prąd rozruchowy silnika DC jest 3-5 razy większy...
mozna tez stosunkowo juz wiekowym voltomierzem widelkowym.
Tak
To nie akumulator "daje" prąd tylko rozrusznik "pobiera" - nic się nie uszkodzi.
Jaki cel ma te 9A zapasu skoro do 75A przy rozruchu i tak jesteśmy bardzo daleko? Jeśli nic innego nie będzie na tym obwodzie zasilone to i 16A będzie miało zapas. Dobierasz z zapasem do maksymalnego ciągłego obciążenia, dla prądu rozruchowego bezpiecznikowi też sporo brakuje prawda? Dodano po 2 jak zadzwoniłem na wsparcie techniczne Mean-Well to doradzili...
Ty nie masz nic do dobierania. Stosuj się do standardów które mówią o 16A w obwodach gniazd wykonanych przekrojem 2,5mm2 i 10(13)A w obwodach oświetleniowych o przekroju 15mm2. A to co masz zamontowane w "płocie" powinno być ogranicznikiem mocy, czyli nie powinno posiadać członu zwarciowego. Jeśli mimo to nastąpi wyzwolenie tego aparatu to tylko z powodu...
Scenariusz się diametralnie zmienia, patrząc na tytułowy wątek. Kolego, jako projektant, powinieneś trochę pochodzić po instalacjach. Albo kreśl, co ci się podoba, potem po prostu zatwierdzisz zmiany poczynione przez majstra. Podałem Ci do wyboru dwa przekroje, chciało ci się je sprawdzić, czy szukasz jakiegoś „pomiędzy”?
... Prąd w gwieździe wynosi 25A, to jest trzykrotnie za duży i równy prądowi, Koledzy! Dławienie jednostopniowej pompy promieniowej ("odśrodkowej") zawsze spowoduje zmniejszenie prądu, a nie jego zwiększenie. Niezależnie od stanu zaworu zabezpieczenie nie ma prawa zadziałać przy włączeniu. Tym bardziej niski poziom w basenie nie spowoduje wzrostu natężenia...
Nie 12V źle wkleiłem ;) . Nie wiem jak u was jest ale uczciwie ok. 200zł-300zł za robotę licz. Najgorzej przejśc przez ścianę grodziową,może być potrzeba wyciąc koronowym otwór i zabezpieczyć go gumową przelotką. Reszta to przyjemność.
A pojemność tego akumulatora?
Trochę kiepsko widać, ale jest to silnik o mocy 10 HP (horse power). Czyli koni mechanicznych. A 1 KM to 736W. Czyli silnik ma 7,36 kW. 1450 obr/ min.
Wszystkie płyty muszą mieć włączone zasilanie jednocześnie? Bo jeśli nie to już chyba wiesz co zrobić? Domyślam się, że te płyty muszą mieć jednoczesne zasilanie wszystkich napięć +48, -5V i +5V więc cztery płyty zasilaj z przekaźnika z trzema parami zestyków o opóźnieniu ok.1 sek, a 4 płyty wprost z zasilacza. Albo stary sposób z przekaźnikiem zwierającym...
w corsie trzeba jeszcze zwrócic uwagę na wysokośc akumlatora nie każdy pasuje,nie zamkniesz maski.Ten 41Ah wystarczy.
To co znalazłem: https://battery-import.s1.cdn-upgates.co... Wynika, że podstawowa pojemność to pojemność C5 więc prąd 1/5C (5-cio godzinny czyli 32A) dla tego akumulatora powinien być OK. W końcu są to akumulatory trakcyjne do np maszyn myjących podłogi w marketach. Niestety dokładniejszych danych na szybko nie znalazłem.
Hej! Diesel czy benzyna? Jeżeli benzyna to coś pokroju Centra Futura CF04 - 64Ah, prawy plus, Jeżeli diesel CF-10 - 95Ah prawy plus
Ale co ty piszesz że nie naładuje alternator? 100A alternator nie da rady? To ta samo nie da tego słabego naładować a do tego słabszy mniej pokręci. Zawsze się bierze największy jaki cię stać/wejdzie a nie jeszcze mniejszy bo mniejszego lepiej nie naładujesz.
Inną dziwną dla mnie rzeczą jest podana moc pompy, czyli 1100W, a w dokumentacji, do której udało mi się w końcu dotrzeć jest napisane,że In=7,8A, co daje prawie 1800W, a Istart=24,7A, czyli 5700W. To w końcu jaka jest moc tej pompy - 1100 czy 1800W?! Kolego 1100 W to jest moc czynna pobierana z sieci gdy pompa pompa pracuje w odpowiednim punkcie charakterystyki...
Liczniki indukcyjne (tarczowe) mogą czasem nie liczyć niewielkich obciążeń (rzędu kilku W). Elektroniczne liczą wszystko ;-)
Sam go dobijasz i masz pretensję do garbatego że ma dzieci proste :) Rozrusznik nigdy nie pobierze 600A... pobiera 100-150A..... Prąd rozruchowy poniżej 70% wartości fabrycznej dopiero może martwić, a nie takie zmiany. Poza tym warunki pomiaru !!!! czy akumulator z półki sklepowej ? po długim postoju samochodu ? po jednej nocy ? po tygodniu stania ?...
Jeżeli ta 12/120Ah da te 900 A lub coś koło tego to powinna się nadać Tak powinna się nadać. A co pisze producent ciągnika co zaleca 2x6V, jaki prąd rozruchowy zaleca? Ciągnik to raczej mądrzy ludzie produkują i jak coś zalecają to bym się tego trzymał. Dodano po 7 W tym przypadku ważny jest prąd rozruchowy od którego zależy czy rozrusznik ma "kopa"...
Prąd rozruchowy podawany jest na akumulatorach, chodzi o to żeby nie było sytuacji że przy mniejszej pojemności taki zestaw będzie słabszy niż dwa oryginalne. Proste obliczenie. Akumulatory będą połączone równolegle czyli prąd rozruchowy jadnego akumulatora razy dwa i mamy wynik.
A daj zdjęcie tego co u autora Tak by zaprzeczyć słowom. Mi wystarczy to co autor napisał. ......Jeszcze wcześniej na tej fazie jest RCD Fael 25A..... Jak byk: RCD Fael 25A - nie żadne RCBO, i nie żadne B25. Tak, więc nie wymyślaj na siłę idiotyczny rozwiązań.
Idź do sąsiada,porozmawiaj i wymień jego zabezpieczenie na czas budowy na charakterystykę C Wszystko będzie dobrze Skąd wiesz że wszystko będzie dobrze? Jakby to było bez znaczenia to by charakterystyk B nie robili. On nie da się namówić na wymianę Bardzo mądry sąsiad skoro nie da się namówić na grzebanie w instalacji na podstawie przypadkowych odpowiedzi...
Kupuj gabarytowo taki sam 12V jakieś 14Ah.
Napięcie na silnik wchodzi większe, więc prąd rozruchowy jest większy. Do tego może jeszcze opór wewnętrzny akumulatorów i całej baterii jest mniejszy niż oryginalnych, no i nie działa z nieodpowiednim "BMS".
Jak sobie z grubsza przeanalizowałem to C16 chyba będzie bardziej odpowiedni. W instrukcji Coda rekomenduje bezpiecznik 16 amper. Układ wewnętrzny ogranicza prąd rozruchowy do 20A przez 10ms, teoretycznie B powinien działać ale jak ma pracować na granicy możliwości wybrał bym C.
Jaki agregat, moc, marka? Moc silnika jego prąd rozruchowy? Co ten silnik napędza?
Napięciowo nie będzie znaczącej różnicy. Dopiero miernik obciążeniowy pokaże różnice w szacowanej pojemności lub natężeniu prądu rozruchowego. Najlepiej zdjąć klemę i profilaktycznie oczyścić złącze. Jeśli jest potrzeba ciągłego zasilania, podłączyć drugi akumulator jako bypass i oczyścić złącze.
Tak się zastanawiam czy miernikiem cęgowym nie sprawdzę prądu rozruchowego? Jeżeli miernik nie posiada opcji pomiaru prądu rozruchowego (inrush) to wątpię w taką możliwość. Zbyt niski próg "próbkowania". Zależy od miernika ;)
Wpierw zbadaj jaki masz prąd rozruchowy.
Do tego stosuje się wyłączniki silnikowe. S-ki sa zbyt czułe na prądy rozruchowe. W wyłączniku silnikowym można ustawić prąd przy którym zabezpieczenie się wyłączy w razie przeciążenia silnika.
Uszkodzenie w obwodach soft-startu. Na dolnej płycie (zasilacz) jest spory przekaźnik równolegle do zespołu NTC i PTC które redukują prąd rozruchowy, a w przypadku zadziałania przekaźnika - odcinają zasilanie.
Przy trójkącie silnik szybciej rusza z miejsca niż przy gwieździe no i prądy rozruchowe znaczne. Wizualnie nie zawsze da się prawidłowo ocenić, tak więc ławo można się pomylić. Prąd rozruchowy silnika nie obciążonego też nie każdym miernikiem da się prawidłowo uchwycić, zbyt szybko się zmienia.
To nie ma prawa zadziałać (nie chodzi mi o akumulator, lecz o sam silnik od wkrętarki). Ale nikt nie zabrania zdobywać doświadczenia i uczyć się na błędach.
420A to jest podany maksymalny prąd rozruchowy który może akumulator oddać przez chwilę.
Zabezpieczenie przedlicznikowe o charakterystyce B jest nieporozumieniem. Najlepszym rozwiązaniem byłby ogranicznik mocy ewentualnie C25. Ogólnie musisz się dowiedzieć w swoim rejonie ZE co można zrobić. Granica własności jest pewnie za tym zabezpieczeniem więc bez ich zgody nic nie możesz robić. Powinieneś też poszukać które urządzenie ma największy...
Do obciązenia mającego zwiększony prąd rozruchowy stosuje się zabezpieczenia z charakterystyką C. Charakterystyka B jest "za szybka". Jakim przewodem masz Kolego poprowadzone zasilanie do gniazda używanego do kompresora?
Kolego tez zasilacz to killer przekaźników, jego prąd rozruchowy jest kolosalny pod względem jego mocy. Musisz zastosować STYCZNIK do jego załączania sterowany z centrali.
Przecież alumulatory mają podany maksymalny prąd rozruchowy.
Czy zawsze muszę spełnic zależność ( bm *1,6<obciażalności krótkotrwałej ? Chcę proste wytłumaczenie ,a nie wzory,rezystancje ,długości itp :) Zawsze bierz pod uwagę nie będziesz miał reklamacji i będziesz spał spokojnie.
Najkrócej - przy przeciążeniu pierwszy zadziała B16 niż C16 (przykładem jest rozruch silnika, gdzie podczas uruchomienia prąd rozruchowy kilkakrotnie chwilowo przekracza prąd zadziałania zabezpieczenia), przy zwarciu wyłączą oba kolega sq9jjh z selektywnością ma rację, przy zwarciu metalicznym potrafią zadziałać B16 B25 i C40 razem
Nie można. 10A to jest maksymalny prąd obciążenia. Silnik 1,5kW to taki prąd będzie pobierał w trakcie pracy, ale w chwili rozruchu nawet ponad 40A. Silnik jest urządzeniem indukcyjnym i dlatego tak się zachowuje. Musi być odpowiedni stycznik, który wytrzyma prąd rozruchowy minimum 40A.
Tutaj miało miejsce jednoczesne załączenie kilkunastu urządzeń z dużym prądem rozruchowym (kondensatory w zasilaczach po 4h mogły być już rozładowane), a dywagacje kolegów w temacie, jakby pisano pracę doktorską. 😅
Zasilacz nie wyrabia z prądem rozruchowym, włącz w szereg rezystor na czas rozruchu.
Wyłącznik B16, to moc czynna długotrwała 3680 W. Ale na jego zadziałanie może mieć wpływ prąd rozruchowy a także wyeksploatowane (przegrzewające się) styki wyłącznika. Aczkolwiek to mało prawdopodobne, elektronarzędzie o tej mocy powinno bez problemu pracować zasilane ze sprawnej instalacji zabezpieczonej wyłącznikiem B16.
Krotność prądu rozruchowego 3,6 . Czyli mocy agregatu powinno wystarczyć .
Tam siedzi elektronika i to szybka, dlatego reaguje na prąd rozruchowy silnika oceniając go jako przeciążenie. Trzeba pogrzebać w agregacie i zwiększyć stałą czasową układu przeciążeniowego.
Te pompy mają miękki rozruch tak że prąd rozruchowy nie jest dużo większy niż nominalny.
Kontrolki gasną przy próbie odpalenia, oznacza to brak wystarczającego prądu rozruchowego w akumulatorze. Pierwsza czynności: Sprawdzić stan naładowania akumulatora/Naładować akumulator Sytuacja się powtórzy Wymiana akumulatora na nowy rozwiąże problem.👍
aksakal ma rację. Prąd rozruchowy może wyłączyć zasilacz impulsowy ( zadziała zabezpieczenie).
Parę Ah nie zrobi różnciy, ważny jest prąd rozruchowy. Jak stanowczo za mało Ah to szybko się zużyje (prądy rozruchowe bardziej mu szkodzą). Po odpaleniu alternator ma wyrobić, ale nawet jak wyrobi aku w zimie, zanim przyjmie ten prąd to oddał na rozruch to mija 15 min i więcej - niezależnie od nadwyżki. Wszelkie podgrzewacze i ogrzewane fotele dadzą...
Pozostaje kwestia rozruchu kompresora, przetwornice nie lubią dużych prądów rozruchowych a silnik w kompresorze lekko nie ma.
Kolego, sam napisałeś, że po naładowaniu akumulatora wszystko było dobrze. Wymień akumulator, uważaj na prąd rozruchowy.
Witam Krótko i węzłowato: minimum to pojemność 125Ah i prąd rozruchowy 690A, optimum to 145Ah i prąd rozruchowy 800A. Napięcie oczywiście 12 woltów. Osobiście polecam akumulatory ZAP - sprawdzone, przetestowane wielokrotnie. Przy okazji wymiany/montażu nowego akumulatora sugeruję czyszczenie styków przewodu plusowego i masowego oraz zakonserwowanie...
Prąd rozruchowy pojazdu to około 300A i więcej. Jak na 20A uruchomić silnik? Na prostownik wystarczy.
Druga sprawa, że nigdzie nie jest podane jaki prąd rozruchowy ma ten akumulator Bo to nie jest akumulator rozruchowy.
Może po czasie transformator się przegrzał, a jego uzwojenie pierwotne pobiera za duży prąd rozruchowy. Albo nie znam aż tak tego sprzętu, czy jest na wejściu faktycznie jakiś układ soft start, który powinien eliminować taki duży pobór prądu podczas włączania urządzenia. Podobna konstrukcja jak przy falownikach? Daj kawałek schematu od strony wejścia...
witam był bym wdzięczny za rozwinięcie pojęcia różnicy pomiędzy prądem rozruchowym a prądem szczytowym urządzenia jakim jest urządzenie rozruchowe do akumulatorów samochodowych. Mianowicie mam takie urządzenie wg instrukcji ma 400 A prąd rozruchu i 900 A prąd szczytowy. Dowiedziałem się już dzięki temu forum że ta wartość 900 A w takim urządzeniu jest...
Nie. Natomiast prawdą jest, że im częściej włączasz elektronikę i narażasz ja na udary związane z prądami rozruchowymi, tym krótszy czas życia.
...(gniazdo 3-fazowe 16A ) - a moc silnika 3-fazowego? Gniazdo 16A wytrzyma taki silnik którego prąd znamionowy wynosi max 16A. Dla 16A i cos fi 0,8 moc silnika to około 8kW A jaki silnik da radę uruchomić na bezpieczniku 16A to zależy od charakterystyki bezpiecznika: B, C, D, gG... Bo od tego zależy jaki prąd rozruchowy bezpiecznik wytrzyma. A prąd...
Ja bym na początku cęgami zmierzył prąd na biegu jałowym. Chyba raczej prąd rozruchowy ? Z szacunkiem. Pozdrawiam.
Zależy jaki diesel i jaka benzyna... zależy też w jakiej temperaturze i jakim olejem zalany.
Szpilkowego to tam prawie wcale nie ma, bo silnik to obciążenie głównie indukcyjne. Co najwyżej prąd rozruchowy przy starcie, który zapewne jest gdzieś w okolicach 10xInom przez jakieś "naście" milisekund.
Od pierwszego dnia powrotu pracują na powrót te same urządzenia: lodówko-zamrażarka Szczególnie lodówki i zamrażarki generują bardzo wysokie obciążenia chwilowe podczas startu. No i po ponownym włączeniu agregat pracuje bardzo intensywnie aż do schłodzenia komory do zadanej temperatury. Po kilku czy kilkunastu godzinach (zależnie od wielkości) obciążenie...
myślę a jak by tak 1.5mm² ale na 10A to tak trochę cienki (u mnie w głowie się wydaje) To tylko się tak Tobie wydaje. Trzeba jeszcze brać pod uwagę, co ma być zasilane nim, bo może prądy rozruchowe są znacznie większe i zabezpieczenie (dla tego przewodu max 13A) nie wytrzyma?
To znaczy przydławia się czy wyłącza? Jeżeli przydławia to normalne. Powodem jest prąd rozruchowy pompy i rodzaj obciążenia agregatu. W tym przypadku indukcyjne.
Witam Czy prąd rozruchu 420a może uszkodzić silnik elektryczny w takim wózku Nie może. Im większy prąd rozruchowy tym akumulator jest "silniejszy" i może w trudnych warunkach (minusowe temperatury) szybciej odpalić np. silnik samochodu.
Cześć Fajna sprawa z tymi pomiarami prądu rozruchu. Bardzo ciężko znaleźć takie informacje w Internecie. Może na jakichś stronach firmowych producentów rozruszników? Ja znalazłem tylko jedną taką informację, ale dotyczyła badania prądu rozruchu autobusu. Jeśli ci się jeszcze chce, to może pomierz prądy w innych samochodach (inne pojemności - mniejsze/większe...
A może by zastosować softstart. Układ który ograniczy prąd rozruchowy na tyle żeby przetwornica sie nie wyłączyła, a urządzenie wystartowało.
Raczej ok, czy to sprawdziłeś? Prądy rozruchowe są wielokrotnie wyższe niż nominalne i właśnie w momencie rozruchu słabo zaciśnięta klema daje taki efekt jak opisujesz.
25A czy 40A stosuje się do elektronarzędzi, w których jest duży prąd rozruchowy silnika. Płytka ma zabezpieczać akumulatory, więc musi być do nich dobrana. Możliwe, że nie będzie to bubel. Światło było i co, zgasiłeś je, czy świeciło do końca, czyli do rozładowania baterii?
Na żadnej tabliczce żadnego silnika nie znajdziesz prądu rozruchowego. Prąd nominalny tego silnika dla gwiazdy to 28,9A Poczytaj [url=http://www.komel.katowice.pl/ZRODLA... i ewentualnie sobie wylicz.
Ok 16h z powerbanka. I spokojnie, to nie przemysłowe wentylatory. USB wytrzyma ten "prąd rozruchowy"... Ale i tak bezsensu te wentylatory. Szukaj slimów skoro to do podkladki. Inaczej nie będzie to wygodne. ;)
Ta centra była padnięta, napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem nie powinno spadać poniżej 9V. Większy prąd rozruchowy na pewno nie zaszkodzi rozrusznikowi.
3% dla oświetlenia i 5% dla innych odbiorów. Dopuszcza się większe spadki dla obwodów przeznaczonych dla silników i innych urządzeń wymagających znacznego prądu rozruchowego.
Fakt, plazmy są dość skomplikowane. Plazmy przez pojemności w zasilaczu mogą pobierać ogromny prąd rozruchowy, stąd softstart. W sumie nie wiem czy to jest softstart bo nie widziałem tego układu, ale z opisu tak wynika.
Soft-start ma za zadanie łagodnie uruchomić silnik czyli zmniejszyć prąd rozruchowy co w efekcie daje stopniowy wzrost prędkości aż do wartości nominalnej.
Dzięki, już wszystko zrozumiałem,
Jak policzyłem na kalkulatorze doboru przewodów, to przekrój 2,5mm2 będziesz miał na granicy możliwości tego przewodu. Przy przekroju 4mm2 będziesz miał większy zapas, ok 30%. Twój pobór prądu to ok. 20/21 A (nie biorąc pod uwagę prądu rozruchowego). dla 2,5mm2: "Maksymalny możliwy prąd =22.835A" dla 4mm2: "Maksymalny możliwy prąd =30.536A" Cytuję za:...
Nie polecam bezpośredniego rozruchu. Prąd rozruchowy może osiągnąć 40A albo i więcej, zależy od momentu załączenia- fazy napięcia. Pozdrowienia
Za słaby prąd rozruchowy. Lepiej 640. I zlikwiduj link do allegro. Jest to zabronione.
Urządzenie ma silnik 120W. Prąd rozruchowy silnika tego typu jest przeważnie kilkukrotnie większy niż prąd maksymalny przy obciążeniu silnika. Bezpieczznik na pewno winien być zwłoczny i na prąd co najmniej 2-4x większy od mocy silnika. A jaki był oryginalny bezpiecznik?
Dlaczego w specyfikacji Hagera dla 25A jest zapis: Maksymalna moc żarówek 230V. 1900 W Tu chodzi o prąd rozruchowy. Niżej link do strony innego producenta, który wyjaśnia obciążalność styków w zależności od odbiorników. [url=https://www.fif.com.pl/pl/content/1...
Ja na Twoim miejscu wybrał bym o większej pojemności, i większym prądzie rozruchowym. Jedyny problem może stanowić wymiar, to może Ci się przydać: https://sklep.akumulatorychelm.pl/akumul... Tam są również porady co do doboru parametrów.
Proszę o radę. Nie poradzi sobie. Sprężarka jako silnik ma prąd rozruchowy większy od nominalnego około pięciokrotnie. Do zasilania urządzeń silnikowych stosuj agregaty wyższej półki.
Niestety, ale kondensatory rozruchowe to specjalnej konstrukcji kondensatory, które powinny wytrzymać wielokrotne prądy rozruchowe. Nie nadają się do tego celu standardowe kondensatory elektrolityczne. Proponuję użyć typowego kondensatora rozruchowego, a w przypadku braku takiego o właściwej pojemności użyć kilku połączonych równolegle.
Materiały naukowe nazywają je "prądami załączenia transformatora" - jest to słuszne gdyż transformator mimo, że jest maszyną elektryczna nie "rusza się". Transformator jest maszyną elektryczną i ma prąd załączania (szczytowy czy inny). Chyba chodziło ci o prądy rozruchowe, których nazwa dobrze pasuje do maszyn wirujących ale bywa też używana w stosunku...
Może zastosować rezystor o nie wielkiej (dobranej) wartości w szereg z żarówką? Rezystor ograniczy prąd "rozruchowy" na zimno, który jest dużo większy niż w czasie normalnego świecenia i z reguły jest przyczyną przepalania żarówek.
Mierniki cyfrowe z TRMS są dosyć drogie A gdzie tam kup sobie 2,5 stówy, mastecha ma true rms i pomiar prądu rozruchowego 100ms silników, zajefajna funkcja.
Asy,asy -ten wykrzyknik to słaby prąd rozruchowy -czyli za mały amperaż akumulatora.Napewno z" zawaczaniem" kręci rozrusznik .Co nie!
Taki silnik może być załączany przy pomocy przełącznika γ/Δ, ale wcale nie musi. Aktualnie jest podłączony w Δ i tak może zostać. Trzeba tylko pamiętać, że przy takim połączeniu zwiększa się prąd rozruchowy.
Tak czyli prąd rozruchowy będzie w okolicach 100A. W Twoim przypadku dobór przekroju będzie uzależniony od spadku napięcia, a duży procentowy spadek napięcia jest niedopuszczalny bo zmniejsza moment rozruchowy.
Tu nie chodzi tylko o pojemność akumulatora, ale przede wszystkim o prąd rozruchowy - to jest widlasta ósemka o pojemności 4,6 litra więc potrzebuje dużego "kopa" przy rozruchu.
selektywne prądy prądy trójkącie prądy węzłowe
wyrównywanie partycji anoda miedziana huawei modem zielono
siemens sid803a siemens sid803a
Zanikające prawe kierunkowskazy w Dacii Duster Varta AGM Start-Stop Audi A1 2014 – odczyt roku produkcji z kodu BEM VA0240527R21Q