Auto wchodzi w tryb awaryjny, koniecznie trzeba zrobić diagnostykę vag
Witam wszystkich mam problem z Passatem b5 fl 1.9tdi licznik full fis Zmieniałem skrzynie biegów i mam taką w której nie występuje czujnik prędkości. W epromie licznika został zmieniony odczyt po can (z ABS) No wszystko działa z tym że licznik zawyża im więcej jadę zawyża mocniej. Można zrobić skalowanie wskazań prędkościomierza w eeprom. Nie robiłem,...
Masz tam zasilanie, masę i sygnał prędkości. Do sprawdzenia , który to sygnał powinna wystarczyć dioda led z rezystorem, przy kręceniu kołem ma migać. Sygnał prędkości często też był doprowadzany do radia, pin opisany na radiu GALA (przewód chyba bialy z niebieskim paskiem).
Passat 2002r
Maksymalne prędkości na poszczególnych biegach.
Schemat i naprzód,niema gotowych rozwiązań.:cry:
Moim zdaniem trzeba podłączyć wskaźnik ciśnienia doładowania i sprawdzić jak pompuje turbina. Podejrzewam, że daje zbyt mało powietrza (zbyt małe ciśnienie).
W którym miejscu wychodzi ze skrzyni? Zauważyłem że zaczęła też drgać wskazówka prędkości.
Jadąc na "Sporcie" przy wyższych prędkościach i trzymając obroty 3-4,5 tys. wyrzuca płyn, temp. podchodzi pod 120° po czym wraca do 90° (rzecz jasna zwalniam do 100 km/h). Odkręcam korek, jest słyszalne syknięcie i muszę dolać płynu. Pytanie, skąd wiesz, masz pewność, że taka jest kolejność, jak to napisałeś? Wg mnie, raczej kolejność jest taka - Przy...
No chyba że alarm jest na Cana i coś nie wspógra z autem to może być zależne od prędkości ;).
Witam mam problem z moim passatem b5 98 r 1.9 tdi. Jakieś 1.5 roku temu wymienilem tarcze i klocki z przodu po przejechaniu z 200 km przy prędkości 10 15 20 km/h i zachamowaniu zaczely tak strasznie piszczec. Jeszcze raz wszystko rozebralem wyczyscilem przesmarowalem prowadniczki i przestalo piszczec. Natomiast zauważyłem że alufelgi mialem az czarne...
Dzień dobry, mam problem z kodowaniem licznika w passacie b5 przedlift z can gateway, przełożyłem skrzynie bez czujnika prędkości i muszę zmienić by licznik czytał prędkość z szyny can, jest ktoś chętny pomóc? Mogę wynagrodzić usługę. W załączniku eeprom. Kilka osób mi powiedziało że licznik 3B0 920 802A i pompa abs 31pin nie mają możliwości takiej...
Sprawdź przy większej prędkości bo z tego co pamiętam to tempomat w b5 działa powyżej prędkości 50km/h.
Producenci wymyślają różne ciekawości. Może masz włączoną funkcję ograniczenia prędkości?
witam, kupiłem passata b6 z 2007r z slinikiem 2.0 benzyna 200KM,skrzynia biegów DSG mam mały problem z prędkościomierzem, mianowicie licznik zaniża mi prędkość rzeczywistą, tzn. jadąc z prędkością 100km/h na liczniku, okazuje się że w realu jadę 140km/h, przy mniejszej prędkości różnica jest proporcjonalnie mniejsza. Auto było sprowadzone z USA lekko...
Skąd podłączyć sygnał prędkości do tego radia z passata 95, licznk mechaniczny , jeśli się podepnę z czujnika prędkosci od abs to abs przestaje działać - moze ktoś z kolegów wie ?
Jestem pewien, że objawy u kolegi wyglądają tak : przy zmianie z 1 na 2 bieg zaczyna bardzo szarpać samochodem jeśli nie depnie się od razu ostrzej na pedał gazu - auto dosłownie skacze do przodu jak żaba, odczuwalne jest to również na 3 biegu jeśli znowu zbyt mało stanowczo wciśnie pedał gazu, na biegach 4 i 5 jest ten problem pewnie już najsłabiej...
miałem podobnie tylko ze w b6 i okazało się że podszybie miałem pękniętą i zalało komputer (sterownik silnika)+czujnik prędkości silnika
Witam, potrzebuję pomocy, co może być jadąc prędkością ok 100 Passat się przycina, dławi, szarpie?
dzięki, w końcu bede wiedział więcej niż tylko prędkość, pozdrawiam
Predkosciomierza nie przekodujesz tak łatwo, trzeba w eepromie przegrać odpowiednie linijki ze starego. A tak źle będzie pokazywało prędkość.
Myślisz że zmienił po to żeby wracać do oryginału? Właśnie nie wiem po co zmienił, Ty wiesz? Podpowiedz, nie teoretyzuj. Podpowiadam, innej rady nie mam bo nigdy nie musiałem wymieniać licznika. Nie rozumiem dlaczego ludzie to robią. Jeśli trzeba wymienić bo jakiś janusz zmasakrował licznik i skasował za "naprawę" (zdarzyło mi się ze 3 razy) to przerzut...
jest to druga z lewej Przedni prawy...
Od ok 40kmh sprzęgło hydrokinetyczne i wał korbowy silnika, jest zblokowany razem z wałem skrzyni, czyli obroty i prędkość idą proporcjonalnie razem. Jeśli teraz wystąpi poślizg sterownik zapisze błąd poniżej 40kmh pracuje przetwornik momentu obrotowego (poślizg jest pożądany) dlatego prędkość i obroty nie idą w parze W sprzęgle hydrokinetycznym jest...
w pasku z silnikiem ABS są dwie prędkości wentylatora
Gdzieś po drodze ucieka Ci kolego ciśnienie, bo jest to nie możliwe ze skoro ładuje 0.6 i nie ma nie szczelności to do silnika idzie tylko 0.3. Nic Ci nie gwiżdże nie syczy ? A nie jest to spowodowane zaworkiem N75? który nie puszcza ciśnienia do silnika? syczenia nie słychać, lekko słychać świst turbo, ale tylko w momencie gdy mam otwarte okno i to...
A jest może kanał który pokazuje ilość impulsów zebranych z koszyka?? Prędkości poszczególnych kół są na kanale 01 w ABSie. Mam wrażenie, że w pewnym położeniu koła na czujniku prędkość spada o 3 km względem pozostałych (ale to tylko przy mniejszych prędkościach). Pozdrawiam
Błąd lock up-u czyli albo za niskie ciśnienie wytwarza pompa skrzyni albo elektrozawór albo lock up w konwerterze wadliwy. Kolokwialnie konwerter nie spina na sztywno. Jest uślizg /różnica prędkości wał korbowy -skrzynia biegów po zapięciu lock up.
Stukowy jest od czego innego. G28 na podstawie różnicy prędkości.
Witam. Potrzebował bym parę wskazówek jak podłączyć moduł skrętu zakupionych na allegro do passata b6. Chodzi mi o takie przewody jak halogeny prawy lewy i czujnik pomiaru prędkości.
Witam wszystkich.Posiadam takiego passata i występuje ten sam objaw jak na samym początku tego tematu a nikt nie odpowiedział.Czy normalne jest że przy wolnej jezdzie pedał pulsuje?Kolejne pytanie to co jest przyczyną zapalania się kontrolki abs przy jeżdzie większej niż 150?(wszystkie koła mają ten sam rozmiar)i czy posiadając abs koła mogą się blokować...
Od razu napiszę że nie da się zmienić kodowaniem wskaźnika prędkości by licznik z Passata pokazywał popranie prędkość w Golfie. Jak nie znajdziesz wsadu to mogę przerobić Twój by pasował.
Masz problem z czujnikiem lub wtyczką. Któreś z kół podaje inną prędkość i przy hamowaniu sterownik dąży do wyrównania prędkości kół.
Jak nie masz immo to wkładaj i zobaczysz co nie tak. Generalnie jeśli kupiłeś zegary z auto o tym samym silniku (rodzaj paliwa i ilość cylindrów ) to powinno działać czasem spalanie się nie zgadza ale niektóre licznika mają dostępna korektę podobnie z prędkością.
Przejedź się ze 100-200 metrów z prędkością 30-40, jak po tym nie zgaśnie to pisz.
Trzeba by zrobić wykres prędkości z kół ale tym czymś czym diagnozujesz tego nie zrobisz. Może masz zwarcie w pompie abs.
A na pych to nie powinno się z jakiegoś wyższego biegu? Przecież to prosta fizyka że na wyższym biegu łatwiej zakręcić bo silnik będzie mieć mniejsze obroty na takiej prędkości pychu.
Ciężko określić, czy problem tkwi w skrzyni czy w silniku. Jak zachowuje się auto podczas przyspieszania? Obroty idą w górę czy idą równomiernie ze wzrostem prędkości?
Jest czujnik prędkości na skrzyni biegów, z niego sygnał "idzie" bezpośrednio do licznika (kostka niebieska pin 28, kolor przewodu brązowo/czerwony). Wydaje mi się, że w poliftowych modelach prędkość mogła być też na magistrali CAN, wysyłana z sterownika ABS/ESP.
Witam ja bym się skupił na tym: 513Czujnik prędkości obrotowej silnika -G28 brak sygnału - BŁĄD SPORADYCZNY Pozdrawiam
Witam. Problem następujący - Passat B5 98 rok na pełnym CANie, tzn.: - ECU 012 - Licznik B5FL - Climatronic po CANie - pompa ABSu z ASRem również na CANie I takie oto się dzieją rzeczy... Po wymianie kół z 15" na 17" zaczął szarpać przy hamowaniu biegami. Myślałem że nastawnik, jednak to nie on. Po odłączeniu ABSu problem znika. Dziś zauważyłem, że...
Niestety nie , patrząc nawet na obroty obu silników diesel ma mniejsze niż bęzyna ale zakładając skrzynie z diesla do benzyniaka super sprawa ma muła ale za to prędkość około 20 % większą .
Diagnozowałeś prędkości kół?
Przy wymianie tarcz zwróć uwagę na wyskalowanie. W AUDI się różnią. Inna prędkość wskazywana!!!
jakie radio? odłacz i wtedy sprawdz
Pasek magnetyczny w łożysku uszkodzony.
Pin 2 (zielono-niebieski) to jest sygnał prędkości obrotowej silnika. Immo to będzie raczej pin 61 W-line (zielono-czarny).
Z nawiewu to powinno z 6 stopni dmuchać jak na zewnątrz jest ok 30 tylko zależy to jeszcze od prędkości nawiewu i prędkości kompresora.
I dupa :/ dzieje się to samo, nawet te zaciski z tyłu, co do których nie miałem podejrzeń/ najgorzej kiedy się często hamuje nawet przy małych prędkościach,,, Powietrze?
To przejedz się samochodem kolegi jak ma podobnego i porównaj przy jakiej prędkości układ zaczyna działanie.
Szczerze zasugerowałem się odrazu myślą że chodzi o automatyczne zamykanie po przekroczeniu prędkości a nie gdy auto nie zobaczy otwartych drzwi. Z góry przepraszam za zamieszanie w temacie.
Radio podczas testów było całkowicie odłączone . Temat zamykam . Deska wylądowała u elektronika i co dziwne nic nie poprawiał . Dla pewności podmieniony został jeszcze raz czujnik prędkości z innego Passata . Dziękuję za podpowiedzi koledzy . Faktycznie pin 28 to sygnał z czujnika prędkości . Autko na chwilę obecną działa prawidłowo i nie wiem czy spowodowane...
okrutnie stary wątek, ale muszę zrobić małe odświerzanko, bo niedawno zakupiłem paska. mam zegary na linkę a zakupiłem takie z wejściem, że tak ujmę cyfrowym. czy ma ktoś schemat czujnika który siedzi w skrzyni? jakie on podaje sygnały na licznik? zwiera do masy? czy może podaje plusa? ile razy na obrót?
Mam pewien problem---mój prędkościomierz w Passacie B3 zawyża prędkość i ilośc przejechanych kilometrów.(nadmieniam że już tak kupiłem te auto)czym szybciej jadę tym większe zawyżanie. CZym to może być spowodowane? wiem ze w skrzyni jest pewien slimak czy cos takiego co jesst odpowiedzialne za to--ale jak sprawdzić czy jest tam włożony prawidłowy
Poprawić połączenia masowe silnika, akumulatora i karoserii. Pomierzyć później spadki napięć w momencie rozruchu. Sprawdzić prędkość obrotową rozrusznika.
Co do rozruchu to kręci pięknie na obrotomierzu 200obr/min i nie zapala. mapy startowe w większości przypadków nie podają paliwa poniżej 250obr/min gdy silnik ma 70 stopni lub więcej. Niema to nic wspólnego ze stanem mechanicznym silnika czy układu wtryskowego, tak jest skonstruowany soft i kropka. Nie znaczy to oczywiście że problem dotyczy Ciebie,...
Jeśli jest to układ nawiewny podobny do Polo.tzn.Jest tylko opornica z odczepami i silnik,bez żadnej elektroniki to moim zdaniem musisz odnaleźć ten opornik.Najczęściej znajduje się on w tej samej wspólnej obudowie wentylatora.Jeśli jakaś część tego oprnika będzie przepalona a zdarza sie tak np.wtedy,gdy panewki silnika nie mają smaru,to silnik będzie...
Wystarczy przejechać się z komputerem diagnostycznym i jak ma ktoś rozum to wydedukuje co zepsute.
To napisz jakie były te parametry, które obserwowałeś, przy jakiej prędkości obrotowej itp.
czujnik prędkości obrotowej w aparacie
może to być krokowy kolego pokaż mi w tym silniku silnik krokowy nie rozróżniasz podstawowych urządzeń regulujących prędkość biegu jałowego
przy mocniejszym dodaniu gazu "obroty bardziej falują"? obroty idą w górę a prędkość nie rośnie?
Proszę o informację, czy wycieraczki nie działają w ogóle, czy tylko określona prędkość lub czasówki??
Jest prostszy sposób niż wyciąganie całego licznika!!! Wykręcam linkę od napędu przy skrzyni, kręci się energicznie w lewą stronę wystający z pancerza element linki i sprawdza się czy licznik pokazuje prędkość. :D
Nie kasuj błędów tylko zajrzyj w bloki pomiarowe i zobacz na prędkości kół. Jeżeli system się włącza to najprawdopodobniej prędkość któregoś koła różni się od innych przez co system myśli że auto wpadło w poślizg i zaczyna działać by wyrównać prędkość kół.
Termowyłączniuk ma dwie prędkości. 1 prędkość załącza wentylatory przy temp. 92-97 stopni, 2 prędkość 99-105 stopni. Sterowanie odbywa się za pomocą przekażników. Musisz sprawdzać po kolei, napięcia, bezpieczniki , przekażniki i sam termowyłącznik.. Na ELEKTRODZIE są dostępne schematy do tych Passatów. Pozdrawiam.
Witam! Mam VW Passata 94r. Chcę zrobić urządzenie które będzie mierzyć obroty silnika, prędkość i chwilowe spalanie. Obroty mierzy się wpinając się w cewkę, a co z prędkością i spalaniem? Podobno przy skrzyni biegów jest jakiś encoder, który podaje kilka impulsów na obrót i wystarczy zmierzyć częstotliwość - czy to prawda? A co do spalania... czy wystarczy...
195 65 r 15
ZObacz czy dochodzi sygnał prędkości do ECU silnika.
Może podaj błędy jakie widzi sterownik silnika bo raczej te nie są ze sterownika silnika. Zobacz czy przy rozruchu silnika widać w blokach pomiarowych prędkość obrotową silnika. Na plaka próbowałeś?
Passat 91' , licznik manualny bez obrotomierza. Problem polega na tym że licznik wskazuje prędkość o 10-15 Km/h za dużo. Nie wiem czy coś już ktoś przy tym grzebał bo samochód w takim stanie już sprowadzono z zachodu. Na co zwrócić uwagę , co można sprawdzić jak to możliwe ?
Ma przejechane 240 tys mam go od miesiąca ja wymieniłem tylko rozrząd i czujnik temperatury. To wszystko może dodam jeszcze że max. prędkość to 180 km/h
Nie bardzo wyda. W prawym słupku A jest zapasowy sygnał prędkości z ABSu, bodajże biało/czarny.
Zapchany to może być katalizator a nie turbina... turbina może mieć luzy, może być zatarta, może mieć połamane łopatki, zatarte "kierownice" ale nie bardzo wiem jakim cudem mogłaby się "zapchać". Prędkość to sobie weryfikuj z GPSem.
Skoro masz VCDSa to go podłącz jak występuje problem, wejdź w bloki pomiarowe, wybierz kanał gdzie pokazana jest prędkość silnika. Spróbuj odpalić i patrz jakie obroty pokazuje VCDS. Wtedy przekonasz się czy to sterownik nie chce wysterować wtryskow przez zbyt niska prędkość czy jednak prędkość jest poprawna. To nie musi być wina rozrusznika jeżeli...
Ma ABS? Jeśli tak, to czy bezpiecznik sprawny.
Bezpiecznik sprawny, gdy auto już trochę pochodzi i podczas dużej prędkości czuć ciepło ale nawiewu nadal nie ma
Raczej trzeba bo predkosc spalin inna
To jest opcja informacji o przekroczeniu prędkości, jaką się samemu ustawia. Nie wiem jak jest w passacie, ale we wcześniejszych Audi ustawiało i usuwało się to kneflem do ustawiania zegara. Po prostu przyciskało się go przy prędkości o której ma informować. Aby usunąć, trzeba było albo nacisnąć jeszcze raz albo przytrzymać ten przycisk.
Rozumiem że najlepiej podłączyć komputer i najpierw sprawdzić błędy. Ale niestety nie mam takiej możliwości teraz. Dzisiaj wsiadłem do samochodu lekko się poruszyło do przodu do tyłu. Bardzo leciutko. Skrzynia nie wchodzi w tryb awaryjny. Biegi się zmieniają. Obroty są ale prędkość się nie zmienia.
To tak jak by sterownik nie widział prędkości pojazdu i wylicza przez to nieskończenie wysokie spalanie.
A przy jakiej prędkości załączasz ten tempomat na 5 biegu ?
jeśli masz szyberdach to zwróc uwagę na niego
Brak zgodności prędkości obrotowej na wejściu i wyjściu ze skrzyni.
mogło zalać kompa? fakt miałem pełno wody na podszybiu bo oczywiscie otwory spustowe były zapchane. Sprawdzałem miejsce w którym znajduje sie komputer ale nie zauwazyłem nic niepokojacego jakiejś wilgoci bądź syfu w środku obudowy, myślę że jest obudowa szczelna. Od niedawna zaczął wskaźnik paliwa pokazywać paliwo. Po zatankowaniu 10l poszła wskazówka...
"Zamulona chłodnica".Miałem to......
Obrotomierz pozostał z benzyniaka? W dieslu i w benzynie masz inne obrotomierze (wyskalowane do różnych prędkości obrotowych wału silnika)
Do Kolegi zadającego pytanie Ad. 1 - nie - impulsatory w golfach są takie same , chodzi o przełożenie główne w skrzyni biegów Ad. 2 - po co ? patrz punkt pierwszy Ad. 3 - tak - wystarczy wyedytować eeprom - można dobrać przełożenie , w tym przypadku zostaje porównanie wsadów z różnych liczników i odnalezienie komórek dla przełożeń Do drugiego Kolegi...
sprawdz wizualnie koło impulsowe na przegubie na którym była wymieniana osłona,następnie czystośc czujnika óżniej podłącz vag-a i sprawdż prędkość obrotową każdego koła.
Może ucierpieć wszystko - zerwanie kordów w oponach (zrobią się "buły"), pogięcie felg, uszkodzenie (zerwanie) tulei wahaczy. Samych wahaczy raczej nie pognie, za mała prędkość. Ale kto wie...
jaki jest licznik w tym aucie zdjęcie ewentualnie nr licznika jeśli fis w meny licznika trzeba odznaczyć menu z 2 prędkościami, wtedy będzie wyświetlać prędkość na środku
Żeby się tego pozbyć, to trzeba dociec co to jest. Spróbuj prześledzić drogę sygnału VSS.
Przecież masz dystanse, to z czym problem? Ja bym się raczej zastanawiał czy offset nie za duży. Dodano po 1 No i B5 jeździły raczej na 15/16 calach, więc odpowiednio niższy profil dobierz, bo jak się średnica nie będzie zgadzać, to albo będzie trzeć, albo w najlepszym wypadku będzie pokazywać niższą prędkość, niż faktycznie jest
Dolot nie przerabiany .
mozliwe ze uszkodzony jest bin.dobrze by bylo poszukac zimnych lutow i wygrzac plyte.ale na poczatku podlacz komputer moze cos sie dowiesz.
chce mpps v12 chinskim, no poczta ktos mi to wysylal jaki masz komunikat podczas wgrywania? zmieniałeś prędkość wgrywania?
Raptem 90 KM, a samochodzik dość ciężki - do tego jeszcze pewnie jakieś dziwne koła 15 calowe i wszystko w temacie. Ile obrotomierz pokazuje przy 160 ?
Witam - czy potraficie koledzy zdiagnozować wstępnie na słuch co mi tak huczy-buczy? Owe buczenie rozpoczyna się już na małej bardzo prędkości.Występuje także podczas jazdy na luzie.Odgłos przypomina ruszanie pociągu typu en-57, lub buczenie samolotu bombowca:) Załączam link do filmiku na you tube Nagranie dość wiernie oddaje rzeczywiste dźwięki.Kamera...
Witam posiadam passat z oznaczeniem silnika awx kupiłem bo pół roku temu jeździłem nim nawet po 220 na trasie lecz od miesiąca zaczęło turbo odcinać przeładowanie przy 120 lecz wczoraj chciałem sprawdzić czy dalej odcina i nie odcięła dobrze szedł lecz tylko 180 poszedł więcej nie chciał błędów żadnych nie ma silnik pracuje równo z rana tylko puści...
Witam kolegę, a więc winna za te obiawy jest pewna część w liczniku, nie wiem jak ona się prawidłowo nazywa, impulsator, czy jakoś tak, ale to coś:-D odczytuje prędkość auta i podaje dane do ECU. Kolega nie bawił się w naprawę tego, tylko wymienił cały licznik, wszystko wróciło do normy. Pozdrawiam i powodzenia. Proszę o punkt jeśli pomogłem;-) .
passat czujnik prędkość czujnik prędkość passat prędkość prędkość sprinter
wtórnik katodowy ecc83 zakodować kanał zamiennik tda7560
arduino budowa katalog tranzystorów mosfet
Jakość czy siła sygnału - co ważniejsze? Strojenie dźwięku w Panasonic RX-CT820: Porady i funkcje