Zamieszczam dla ciekawych dokładne wypracowanie wraz z plikiem MatLab'a. Opracowanie oczywiście wykonane osobiście. Pozdrawiam. [url=http://rapidshare.com/files/1887008... PID --> RapidShare
Siłownik można regulować za pomocą zaworu proporcjonalnego, a prędkość pobrać z enkodera sprzężonego z kołem.
Lżej będzie się kręciła napewno. Tylko ona równie lekko będzie się kręciła przy 150km/h. Jest to niebezpieczne. Potrzba układu, który reguluje prąd zaworu w funkcji prędkości. W motoryzacji taki wynalazek nazywa się Servotronic.
Przepływomierz daje sprzężenie (w pewnym sensie) ale cały algorytm zaszyty był w sterowniku. Czyli np. 10km/h 50l/min, zwiększasz szybkość a sterownik wie że wtedy trzeba np. 30l/min i steruje zaworem aby bardziej się otworzył. Przy stałym przepływie dawka na np. m2 przy różnych prędkościach będzie się różnić. Okazuje się ze jest jeszcze przepływomierz...
Panowie czy myślę logicznie myśląc że jeżeli pompa centralnego ogrzewania przy kotle będzie chodziła na 3 biegu to mniej będzie wychładzać się woda na powrocie do kotła jak na 1 biegu.Jeśli nie mam racji to mnie poprawcie. Pozdrawiam. W/g mnie masz rację. Ja mam ustawioną minimalną prędkość pompy i jeszcze przydławiony przepływ zaworem. Uważam, że...
w jaki sposób mogę nastawić konkretną prędkość wysuwu tłoczyska z dokładnością do 1 miejsca po przecinku (17,7 m/s) Czy istnieją jakieś zawory zwrotno-dławiące z precyzyjną nastawą prędkości ? Bez sprzeżenia zwrotnego tego nie zrobisz, bo powietrze ściśliwe jest i mimo stałego wydatku zaworu gdy tłoczysko napotka opór prędkość sie zmieni.
Sprężarki najczęściej mają tzw. zawór upustowy, to znaczy przy załączeniu sprężarka pracuje na luzie, zawór zamyka dopływ powietrza do zbiornika a otwiera na zewnątrz. Po nabraniu przez silnik nominalnej prędkości obrotowej, następuje zamknięcie zaworu wyrzucającego powietrze i otwarcie zaworu do zbiornika. Wynika to że podczas startu jest duży moment...
P0732,"Błędne przełożenie biegu 2", Natomiast drugi błąd informuje o wadliwym działaniu elektro zaworów.
zawór przydławił przepływ czynnika efektem jest lokalny spadek ciśnienia i wzrost prędkości za zaworem. 1.) proponuje poczytać mechanikę płynu. 2.) jeśli w instancji występują bąbelki powietrza i przepływają przez zawór to proteguje to hałas podczas przepływu .
Dzień dobry. 1. W jakim celu "dotykany" był zawór przelewowy ? 2. Z tym manometr lepszy gorszy to bym nie przesadzał, sprawdzic tabliczkę znamionową i dobrać manometr. Prędkość zależy od wydatku a nie ciśnienia (oczywiście odpowiednie potraktowanie zaworu przelewowego powoduje ze "wydatek" pompy idzie na przelew.
Co to za sprężarka (fabryczna, modyfikowana ?) jaka prędkość na jej wale ? Jaki przekrój roboczy zaworów upustowych ? Z opisu wygląda na Pometa/Airpola. Jeżeli tak to minimum to C25A. Jaka instalacja, przekroje przewodów w obwodzie zasilającym i jakie zabezpieczenie przedlicznikowe.
Szum z grzejników to skutek dużej prędkości przepływu cieczy oraz kawitacji przy zamykaniu zaworu termostatycznego. Być może pompka jest przewymiarowana lub ustawiona na maksymalną wydajność - zmniejsz ją na minimum. Jeżeli zawory termostatyczne się pozamykają, większy przepływ pójdzie na otwarty grzejnik. Taki problem może rozwiązać pompka z silnikiem...
Prędkość obrotowa, wyprzedzenie wtrysku oczekiwane, rzeczywiste, wypełnienie zaworu.
Bo zawór pracuje w specyficznych sytuacjach, gorący silnik (praca sondy lampbda) i zwiększenie prędkości obrotowej, ale też zależy od wskazań podcisnieniomierza.
Czyli przy tym drugim będzie dobrze regulować prędkość posuwu tak??
P0009 Działanie systemu ustawienia silnika (rząd 2) do sprawdzenia - Czujnik położenia wału korbowego (Halla/MRE) P0597 Obwód sterowania podgrzewacza termostatu/otwarty P0014 Elektrozawór ustawienia wałka rozrządu zaworów wylotowych 1, rozrząd za daleko przesunięty lub działanie systemu do sprawdzenia -1.Czujnik położenia wałka rozrządu (Halla/MRE)...
Możesz sterować na linkę ale musisz zostawic podlaczony ten serwomotor od gazu bo sterownik robi test przed uruchomieniem sprawdz bo dokladnie juz nie pamiętam.i jak kontrolka ladowania nie swieci też nie można uruchomić silnika Dodano po 1 Jak jest jakiś bład to nie otwiera elektro zaworu na pompie.
Zastanawiam się, chociaż takie rozwiązanie widziałem w produktach komercyjnych, czy przypadkiem zawór kulowy przy samej dyszy nie powoduje nadmiernego wyhamowania rozpędzonego w wężu ścierniwa? W końcu budowa takiego zaworu powoduje że ścierniwo musi uderzyć w obrotową część, by znów nabrać prędkości po minięciu zaworu. Czy się mylę? Dobra już sobie...
Żeby komputer przeszedł w tryb ustawiania zapłonu i przestał korygować wyprzedzenie. Normalnie komputer na bieżąco zmienia wyprzedzenie zapłonu, chociażby dla utrzymania stałej prędkości obrotowej.
Witam, problem dotyczy wysterowania zaworu hydraulicznego proporcjonalnego do przepływu oleju przy przyczepie samozbierającej firmy Strautmann. Zawór odpowiada za regulację prędkości taśmy przy rozładunku. Pytanie jak wysterować ten zawór? Sterowany jest napięciem czy natężeniem prądu? Oryginalny układ sterujący został uszkodzony i trzeba odtworzyć...
Znalazłem coś takiego. ECN050074- Czujnik prędkości własnej pojazdu ECN210870-magistrala can brak komunikacji z ABS ECN007071 -Czujnik temperatury powietrza otoczenia dysfunkcji B-024 ECN05007F -czujnik prędkości własnej pojazdu ECN21397F -coś znalazłem i wydaje mi się ze chodzi tu o zawór ERG ECN009056- Obwód zaworu elektromagnetycznego kontroli ciśnienia...
Zawór rozbierałem 3 razy z czego raz całkowicie na części pierwsze wszystko było wyczyszczone i złożone na nowo nawet pozamieniałem uszczelniacze miejscami i blokuje się nadal w tym samym miejscu jest to delikatny opór wyczuwalny palcem ale widocznie na tyle duży że tłoczek nie jest w stanie się cofnąć po zakończonej pracy. Cewka sprawna. Maszyna działa...
regulator biegu jałowego - może być i tak , ja to nazwałem z angielskiego tak: zawór sterujący prędkością biegu jałowego korpus zaworu dławiącego sterujący podczas rozruchu. Lub zawór regulujący prędkością silnika nie obciążonego korpus zaworu dławiącego sterujący podczas rozruchu.Podwójna nazwa dlatego , że to ustrojstwo zastępuje silniczek krokowy...
Są specjalne zawory proporcjonalne gdzie "otwarcie" jest regulowane napięciem (PWM). Klasyczny elektrozawór raczej nie zadziała ze sterowaniem PWM ze względu na konstrukcję (ma działać 0-1), ale mogę się mylić. Można założyć zawory dławiące - ograniczą przepływ, ale też i prędkość działania hydrauliki.
12 to brak błędu,następnie 33 błąd MAP sensora. 12 - brak usterek 13 - usterka w układzie sondy lambda 14 - nieprawidłowy sygnał czujnika cieczy chłodzącej silnik(CTS) 21 - nieprawidłowy sygnał czujnika położenia przepustnicy(TPS) 23 - nieprawidłowy sygnał czujnika temperatury powietrza(MAT) 24 - brak sygnału z czujnika prędkości pojazdu(VSS) 32 - niesprawność...
Lub zakładanie zbyt mocnego magnesu.. W pewnym pojeździe tej marki, po założeniu "szwagra" tacho pokazywało prędkość o 30 km/h większą niż rzeczywista. Jak wyżej, mógł być zmieniony most na taki o innym przełożeniu.
A ja na próbę zamówiłem i podłączyłem taki sterownik https://pl.aliexpress.com/item/400118601... Ma ustawienia harmonogramu tygodniowego wł/wył. Sterowanie NO trzema prędkościami wentylatora i otwarciem zaworu NO lub NC. Na płycie Vaillanta bezproblemowe podłączenie. Z problemów to gubienie czasu po zaniku...
Ile lat ma instalacja gazowa? Przy starszym parowniku warto pomyśleć o wymianie membrany. Regulacja i sprawdzenie szczelności instalacji. Luz na zaworach wydechowych, przy jeździe na gazie szybciej wypalają się gniazda zaworów wydechowych. Druga sprawa to styl jazdy i prędkość z jaką poruszamy się i rzeczy o których nie muszę wspominać czyli ciśnienie...
Tak, tak w dieslu jeden ząbek to kolizja zaworów. O utracie mocy nawet nie wspomnę.
Zamiast czasówek lepiej zastosować podtrzymanie. Za jakąś godzinkę Ci podeślę Dodano po 2 Kurcze zadanie okazało się trudniejsze niż mi się wydawało ale udało się to wykonać na przekaźnikach. http://obrazki.elektroda.pl/8996690500_1... przed siłownikiem musisz zastosować zawory dławiąco zwrotne by zmniejszyć prędkość tłoka bo bez tych...
Naprawiałem ten silnik po identycznej usterce - pogięte zawory w wyniku osiągnięcia zbyt wysokiej prędkości obrotowej. Sprężyna zaworu nie jest w stanie wystarczająco szybko zamknąć ciężkiego zaworu. Silnik M50/52 oczywiście jest na łańcuchu. Naprawiałem to kilka lat temu, dzisiaj pewnie taka naprawa nie jest opłacalna.
Użyj zaworu proporcjonalnego
Ręce opadają, AL- active steering, sterownik moduł który na podstawie obciążenia silnika, prędkości pojazdu czujnika skrętu kierownicy reguluje wspomaganie..
Witam. Czy elektrozawór EVR 6 moze byc za duży ( chodzi mi o to, czy wielkosc ma znaczenie :)) Przez przypadek otworzylem w programie Coolselector 2 zakladkę do wyboru elektrozaworów i jaki było moje zdziwienie gdy podkreślono za czerwono "Wybór: EVR 6 Spadek ciśnienia (0,024 bar) jest mniejszy niż minimalny spadek ciśnienia otwarcia (0,050 bar) zaworu...
Wymontować przewody paliwowe wysokiego ciśnienia (1). Wymontować przewody (2). Odkręcić przewód powrotny listwy wtrysku (3). Zaślepić otwory. Odłączyć konektory (4). Zdjąć opaskę (5). Bezpośrednio po demontażu włożyć każdą część do szczelnego, nowego worka plastikowego. Zdjąć pokrywę zaworów. Wymontować czujnik prędkości obrotowej silnika. Obrócić wał...
Najpierw pokaż co się stało. Bo może się okazać że reklamacja nie ma podstaw. Po przesunięciu rozrządu raczej nie wiedzę jedynego tłoka i zaworów. Zwłaszcza przy tej prędkości obrotowej i takiej jeździe. Zawsze istnieje możliwość urwania zaworu, pęknięciu gniazda i zniszczenia tłoka. Równie dobrze ktoś coś zostawił w kolektorze ssącym. Efekt ten sam........
Chętnie bym dołączył do projektu , Potrzebował bym tylko źródło prądowe do spawania mig , bo inne mam . Pistolet Spol Gan z podajnikiem ( silnik , szpulka ) w jednej dłoni. Elektronika to sterowanie prędkością podawania drutu , zaworem gazu ( uruchamia się około 0,2 sek przed podaniem drutu , wyłącza się razem z drutem , trzeba zmienić i wyłączyć zawór...
EBS 03141; niekompatybilność oprogramowania między sterownikiem a modulatorem. FFR 03155-08;magistrala danych CAN, sygnał błędu EBC2 bajt 1 i 2 błędny sygnał. TCU 03198;magistrala CAN , prędkość obrotowa kół z EBS, błędny sygnał.Moim zdaniem musisz zaprogramować / skalibrować zamontowany modulator a część błędów na pewno zniknie.
To złącze jest po to aby dostosować kąt zapłonu do benzyny oliczbie oktanowej 91 lub 95 przełozenie tej wtyczki spowoduje że do modułu sterującego wtryskiem dotrze sygnał aby zmienił kąt zapłonu . Czym mniejsza liczba oktanowa tym paliwo spala się szybciej(jest to sytuacja niekorzystna dla silnika),a to powinno pociągnąć za sobą zmianę kąta zapłonu...
U mnie stwierdził, fachowiec że zawór zwrotny mam do wymiany koło zaworu 4drożnego. Narazie zmienił tylko prędkości pomp i nie puka ale latem zabiorę się za wymianę zaworu. Lutek102 wymień może zawór zwrotny koło pompy CO.
Proszę aby ktoś kumaty opisał sterowanie tymże zaworem. Podejrzewam, że jest to PWM. Jeżeli tak, to jakie to częstotliwości? Czy zobaczę to na podłączonej równolegle z zaworem diodzie led? Przy jakiej prędkości obrotowej się włącza itd., itp.
W takim razie ten błędy były: P0501 - Brak sygnału prędkości pojazdu (tylko ręczna skrzynia biegów) P0511 - Obwód sterowania zaworu sterowania powietrzem biegu jałowego (IAC) ?
Niw wiem dokładnie jak jest w Espace.W BMW,Mercedesie prędkość pojazdu (np. z licznika) podawana jest do modułu sterującego zaworem ograniczającym przepływ płynu w maglownicy przy większej prędkości.
zwalona rura ssąca.Sugestia odnośnie silniczka krokowego jest delikatnie mówiąc idiotyczna, bo nie jest w stanie ustawić prędkości obrotowej powyżej 2,5 tyś obr. Za mały przepływ w kanale.
Witam może ktoś podpowie od czego zaczać ? moze być to wina zaworu na samj dupie skrzyni ?
Najlepiej zastosować kilka zaworów dławiących prędkości przy końcowym zamykaniu i otwieraniu. Rozchodzi się o skok , jak będzie duży to będzie kuć materiał co nie jest wskazane w momencie prasowania. Więc trzeba zwolnić , oczywiście wziąć pod uwagę bezwładność.
Witam, problem z Pasatem B6, świeci się kontrolka ABS, ESP i hamulca awaryjnego. Błędy, które pokazuje VAG to 01316 moduł sterowania hamulca i 287 prawy tylny czujnik prędkości G44 - zwarcie obwodu do innego zaworu. Czujnik wymieniony na nowy, wiązki sprawdzone, usterka pozostała. Tzn. po usunięciu błędów chwilowo jest dobrze przez dwa-trzy km, po...
Ile km przejechałeś na gazie? Oprócz utraty mocy nie masz problemów z uzyskiwaniem większych prędkości? Regulacja luzu zaworów była? Przy gazie wydechowe "wypalają się" szybciej, zmniejsza się luz na zaworach. Z książkowych kilku dziesiątych milimetra zostaje kilka setnych. Zawór jest prawie podparty. Sprawdź ciśnienie sprężania i luz zaworów.
Witam jeżeli odepnę zasilanie cewki z zaworu od powolnej pracy to belka schodząc do momentu powolnego schodzenia jest cicho natomiast w tym momencie lewa strona nie idzie tylko prawa i to zaledwie kilka milimetrów ponieważ komputer wyrzuca . Wg. załączonego schematu nie ma zaworów od powolnego ruchu. Prędkością sterują zawory proporcjonalne SV.1 i SV.2....
Dzień dobry. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć z jaką częstotliwością pracuje wtryskiwacz oraz popychacz zaworu w silniku diesla? Nie wiem czy dobrze rozumiem ale gdy silnik ma np 900 obrotów to chodzi o obroty wału tak? Dwa pełne ruchy wału to jedna praca wtrysku, jedna popychacza zaworu wydechowego i jedna praca popychacza zaworu ssącego. Czyli każdy...
witam problem z obrotami nie tkwi w czujniku prędkości Najczęstszą przyczyną powstania ww usterki jest : - zatarcie mechaniczne zaworu pow.dodatkowego iac - lub co częściej się zdarza oscylacje napięcia na potencjometrze przepustnicy W aso znają ten problem nie od dziś , dostępna jest nawet częśc wiązki przewodów z wtyczką tps. Żeby zrobić to raz a...
co zrobić by pozbyc się szumów ? -Zmniejszyć prędkość przepływu czynnika w instalacji CO -ograniczyć moc kotła -zawory grzejnikowe otworzyć (przymykanie zaworów zwiększa miejscowo prędkość czynnika grzewczego powodując hałas) dodam też,że jak temperatura na sterowniku jest niższa np 18.5 stopnia to grzejniki cicho chodzą ale jak dobija do zadanych...
Witam! Leon 1.6 16V 105kM r2003 ECU magneti marelli 036 906 034 DS Potrzebny schemat obwodu pomiaru prędkości, oraz obwodu sterowania zaworu EGR. Bardzo proszę o pomoc. Z góry dziękuję.
zakupiłem klucze i szczelinomierz, dokonałem regulacji zaworów i gaźnika
Zaworem proporcjonalnym możesz regulować prędkość, ale bardzo nieekonomicznie. Pompa będzie pracować nadal z nominalnym wydatkiem, a nadwyżka oleju pójdzie w przelew (i ciepło). Przydałaby się pompa tłoczkowa o zmiennym wydatku. Jeśli chcesz stosować obecną pompę i zawór proporcjonalny w charakterze soft startu, to ok, cewkę takiego zaworu wysterowujesz...
Czyli wciskanie pedału gazu nie ma tutaj żadnego znaczenia; przepustnica nie bierze udziału w sterowaniu prędkości obrotowej silnika ( poza wyjątkiem trybu przepustnicowego w razie awarii systemu wzniosu). Chcesz zmierzyć kompresję, musisz zapiąć tester który wysteruje silnik wzniosu zaworów do pomiaru kompresji. Nie znam dobrze procedury w PSA.
Dokładnie. Trochę pomyślunku i sobie poradzisz. :) Mniejszy przekrój sprawi tylko, że siłownik zadziała o jakąś część sekundy później. Masz stałe ciśnienie do zaworu, robocze do siłowniczka a trzeci przewód to pewnie odpowietrzenie poprowadzone gdzieś w ramę i to wszystko. Który gdzie poprowadzić to sprawdź sam. Nie uruchomiony zawór będzie zatkany...
No i rzeczywiście trzeba jeździć w każdym zakresie obrotów? Nawet stała prędkością przy 6000 obrotów?
inspekcja pali sie ci dlatego że nie wykonałeś przeglądu:) technicznego auta na serwisie A co do braku mocy to jak sie zachowuje auto po braku mocy czy jak obroty ci spadną poniżej 3 to auto rozpędeza sie normalnie do 3 tyś czy nabiera prędkości bardzo leniwie jeśli tak jest to usterka może leżeć po strone zaworu ograniczającego doładowanie może ci...
Błąd p0243 w tym silniku może być wygenerowany przez wiele czynników. Poza ewidentnymi przypadkami typu nieszczelność układu czy uszkodzenie turbiny , najczęstszą przyczyną z mojego doświadczenia jest zapchanie substancjami smolistymi układu dolotowego a w szczególności zaworu egr, klap zawirowań, czujnika ciśnienia i tej rury metalowej idącej do kolektora...
Wejścia "cyfrowe": sygnały dwustanowe typu jest/nie ma z: przyciski, przełączniki, styki pomocnicze styczników (jako potwierdzenie zadziałania), czujniki fotoelektryczne, czujniki zbliżeniowe (dwustanowe) itp. Wyjścia "cyfrowe" podłączamy do elementów dwustanowych (włączone /wyłączone): przekaźniki, styczniki, zawory dwustanowe, lampki sygnalizacyjne...
polecam wyczyszczenie zaworu EGR :)
Na zaworze była tabliczka znamionowa, to jej trzeba było zrobić fotkę. No cóż podejrzenie jest , że sterownik ABS jest uszkodzony. Błędy mówią o wewnętrznej usterce sterownika a skoro po kasowaniu pamięci błędów one pojawiły się na powrót to tym bardziej podejrzenie jest wiarygodne. Napisz jeszcze czy coś było robione z hamulcami mam na myśli wymianę...
Podobny problem był w Mercedesie W168 z silnikem diesla mojego taty. Mechanik posłuchał, wziął sprej do czyszczenia, zdjął wężyk z jednego zaworu sterującego, wypłukał zanieczyszczenia i auto "ożyło".
Uszkodzony czujnik prędkości obrotowej sprężarki klimy (to nie zawór).
Z opisów wywnioskowałem, że najlepiej działa on, gdy jest założony pionowo. Nie "działa lepiej" tylko "działa". W innej pozycji nie będzie działał. Do zaworu na zasilaniu kulka cięższa od płynu w kotle i leży na zaworze (jak się w piecu nie pali i pompa wyłączona. Włączona pompa dociska kulę do zaworu. Wyłączona pompa i pali się w piecu - ruch wody...
z tego co wyczytalem to moge obliczyc moc nagrzewnicy, tylko nie wiem teraz po co tu jest ten zawor, bedzie zmienial objetosc?
W dafie 105 jest hamulec wydechowy zwykła klapa która tłumi spaliny pomiędzy turbo a wydechem i hamulec MX w 95 był deb. Co do działania i montażu MX był przeważnie montowany do sam bez retardera ale także to było opcja. Do MX muszą być zachowane pewne warunki aby on działał tzn obroty silnika oraz prędkość na danym biegu. Jeżeli myślisz lub czujesz...
Więc próbowałem wszystkiego, zmierzyłem, jest napięcie, BSI i jednostka PSF wydają się być w porządku. Nie wiem, co jeszcze zmierzyć... 1. Mechanika silnika (zawory, hydrauliczne popychacze) 2. Benzyna - przewód paliwowy, pojemnik z węglem drzewnym 3. Usterka elektryczna w jednostce sterującej ME745 Do tej pory wymieniłem: świece zapłonowe, listwę zapłonową,...
pompa powinna pompować w kierunku kotła jak jest na zasilaniu, Tak, jeżeli chodzi o kierunek wody w zaworze różnicowym. Po zamknięciu zaworu kulą wyciąga wodę z pieca i tłoczy do instalacji. Jeżeli jest na powrocie to w zaworze różnicowym wymusza ruch wody w kierunku instalacji i tym samym zamyka kulą zawór i pompuje wodę do pieca. Rozumiem, że sugerujesz...
Pomiar kompresji , podmienić świece (nowa też może źle działać) , sprawdzić filtr powietrza , sprawdzić zawor membranowy jeśli wystepuje . Mimo wszystko wymieniłbym gaznik na nowy .
Na chwilę obecną robię na nowo strojenie ale przed remontem zaworów i głowicy palił mi 10,5 ale jazda bez oszczędzania. Każdego dnia trasa około 70km i prędkości 160.
starzy i doświadczeni chłodniarze, są w stanie ocenić ilość czynnika na podstawie ciśnień oraz temperatur W prostych urządzeniach to jeszcze się dało, problem zaczyna się, jeśli jest sporo automatyki, która świetnie sobie radzi z maskowaniem takich sytuacji. Dopiero jak ilość czynnika mocno odbiega, to zaczyna być widoczny problem. W sytuacji, gdzie...
Problemy z odpalaniem? Tu często padały mapsensory. Jeśli jest zmienna faza zaworów to warto też wyczyścić ten zawór w pokrywie.
Jedna uwaga a może dwie: 1. Pompka i obigowa w pompie działa cały czas ze stałą prędkością (nie jest modulowana jak napisałeś) 2. Zawor przeciwzamrożeniowy powinien być na dole aby spuścić wodę w pompy... u góry spuści cisnienie ale woda w pompie i tak może zamarznąć. W takiej pozycji. Ym go wogole nie montował. Ale opis ogólnie fajny... Dodano po 3...
EMS 4770 Zasilanie paliwem cylindrów Brak sygnału z zaworu elektromagnetycznego ilości paliwa do przedniego zespołu cylindrów 1-3. Usterka zaworu elektromagnetycznego lub przerwa w obwodzie zaworu elektromagnetycznego. Silnik pracuje bardzo nierównomiernie, jeśli zasilanie paliwem cylindrów nie działa prawidłowo. Sprawdź podzespoły obwodu, złącza i...
Zawór proporcjonalny nim będziesz sterował siłownik + dodatkowy czujnik na siłowniku dający informację o zmianie wysterowania siłownika. Ustawiasz na 100% wysterowanie gdy osiągnie nasz czujnik to zmniejszasz wysterowanie do interesującej Cie wartości. Problem by zrobić to płynnie musisz pobawić się w dobór zaworów
Popraw mnie jeśli się mylę ale czy usterka zaworu DV nie spowoduje nieprawidłowości w układzie doładowania ? W moim przypadku ciśnienie doładowania jest poprawne w całym zakresie prędkości obrotowych.
Zdejmij głowicę i naciśnij energicznie kilkanaście razy czymś twardym ten drucik, który wystaje z zaworu. Jeżeli się nic nie zmieni, to do wymiany. Ewentualnie zmniejsz prędkość obrotową pompy.
ABS: połączenie pinów A i K w złączu diagnostycznym 12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów 16 - Zawór elektromagnetyczny przedniego lewego obwodu hamulca - uszkodzenie zaworu 17 - Zawór elektromagnetyczny przedniego prawego obwodu hamulca - uszkodzenie zaworu 18 - Zawór elektromagnetyczny tylnego obwodu hamulca - uszkodzenie...
Spotkałem w necie takie coś: http://obrazki.elektroda.net/74_12902967... Jasne jest dla mnie że to by było dla mnie idealne rozwiązanie ale czy takie pompy istnieją zamiast 4d lub 3d i czy mają np programową regulację prędkości .
Witam, czy wie ktoś z Państwa może, jakie są najważniejsze cechy układu dławieniowego nastawiania prędkości ruchu siłownika hydraulicznego z zaworem zwrotnym na odpływie ? Narysowałem taki układ, lecz szczerze, to nie mam pojęcia, co napisać właśnie, jeśli chodzi o odpowiedź na to pytanie. I czy w ogóle układ jest choć po części prawidłowo skonstruowany...
Witam problemem moim jest tryb awaryjny skrzyni 5hp19 w bmw e39 2000r silnik 2.2 skrzynia pracuje cały czas w trybie awaryjnym po diagnostyce komputerowej wykazało mi błąd czujnika prędkości na wejściu oraz zacięcie zaworu wymieniłem całą elektronikę w skrzyni łącznie z czujnikami olejem i filtrem niestety pozostał problem zacięcie zaworu kod 19 dodam...
MOSFET z N-kanałem powinien być zasadniczo sterowany ok. +15V ,ale ten już przy +5V nieźle się nasyca i może być. Identyczny obwód z AT16 uruchomiłem w weekend tyle, że z +12V (a nie +21V) i kluczował z częstotliwościami rzędu kHz cewką zaworu, która przy +12V pobierała 2,5A . MOSFET nawet nie był letni, czyli straty w nim pomijalne. Masz tu na szybko...
Przepływem zasadniczo reguluje rozdzielacz. Chyba, że się mylę?? Tego scenariusza się właśnie boję, że na jednej wspólnej pompie i zmiennym obciążeniu silnika kosiska (większa/mniejsza trawa) będą zmiany prędkości jazdy spowodowane nierównomiernym przepływem oleju. Rozważałem użycie dwóch pomp hydraulicznych i tym samym stworzeniem dwóch odrębnych układów...
Odnośnie tych rurek to moim zdaniem bardziej zwracałbym uwagę na powierzchnię absorbera przypadającą na 1 rurkę niż jej przekrój (oczywiście w rozsądnych granicach). Im powierzchnia ta będzie większa tym trudniej będzie "zbierać" rurką ciepło - duża odległość pomiędzy rurką a skrajną (najbardziej oddaloną od niej) linią absorbera. Prędkość przepływu...
(at)klamocik (at)gimak No czyli tak jak sądziłem, na początku S1 jest taki sam jak S3 objętość, ale jest ten spadek ciśnienia spowodowany sprężeniem w S2 i rozprężeniem w S3. Takie pytanie, czy to się oblicza w jakiegoś wzoru ? czy to raczej na podstawie przyrządów, temperatura, objętość i się oblicza ciśnienie jakie wyszło z zaworu dławiącego ?
w dwóch przypadkach wymiana zaworów sekwencyjnych pomogła Ja posiadam renaulta z dp0 i po wymianie sekwencyjnych nic nie dało winą był czujnik prędkości/sporadycznie wyświetlał się błąd /posiadam sprzęt do diagnozy skrzyń ASB Wyjęcie i wyczyszczenie czujnika i skrzynia działa perfekcyjnie. Morał -przed każdą naprawą skrzyni wykonać sczytanie błędu/...
Jak silnik da się obracać nawet powoli to znaczy że ma przecieki wewnętrzne i moim zdaniem to koniec diagnozy, silnik do wymiany/ regeneracji. W moim dosyć starym silniku hydrostatycznym można nim obrócić ale dopiero gdy przepuści zawór amortyzujący ustawiony na 120bar, bez przepuszczenia zaworu nie da się nim obracać.
ABS 3027 Zawór elektromagnetyczny ABS przy osi przedniej z prawej strony ma zwarcie z masą przy styku 1 lub ma zwarcie z masą przy styku X3 9/7. FR 5253 Wyjście X3 15/10 ma zwarcie z biegunem dodatnim lub wspólny przewód masy zaworów elektromagnetycznych zaworu dekompresyjnego i hamulca silnikowego ma zwarcie z biegunem dodatnim FR 4145 Czujnik prędkości...
Rozumiem, że miałoby to polegać na wyborze wykrojnika, regulacji prędkości podawania blachy i czasu przełączania zaworów do siłowników prasy ? Sygnał przełączający zawory mógłby pochodzić z czujnika/ Tak to rozumiem.Takie rzeczy widziałem tylko na targach i ciężko wyobrazić mi sobie jak będą wykorzystane I/O.
Dla mnie to zwykła analiza dostępnych faktów i umiejętność wyciągania wniosków, żadne wierzenie. A dla mnie to dalej urban legends. Sorry, ale nie widzę żadnego dowodu ani potwierdzenia w doświadczeniu. Napisz konkretnie o jakie problemy przy niskiej mocy palnika chodzi? Awaryjność, sprawność spalania, problemy z kominem, niestabilna praca itp itd...
kolego jeżeli masz wysoki bieg a za niską prędkość to normalny objaw że ci strzeli na gazie.pzdr
To są elementy pneumatyczne. 1. Zawór zwrotno-dławiący 2 Zawór 3/2, załączany przy pomocy widocznego przełącznika 3. Zawór 3/2, załączany przez wciśnięcie (tak jak kolego wyżej napisał mechanicznie) Zawory 3/2 najczęściej są używane do siłowników jednostronnego działania. Zawór zwrotno-dławiący zmienia natężenie przepływu powietrza, a co za tym idzie,...
Ta śrubka wpływa na prawidłowy zakres pracy IACV, można metodą prób i błędów dobierać kręcąc po 1/4 obrotu i szukać takiego zakresu by zarówno na wolnych jak i pod obciążeniem dał rade utrzymać te same RPM. Czyli jazda baz dodawania gazu ma powodować równą prędkość. Przyspieszanie oznacza koniec zakresu zaworu i za dużą ilość powietrza.
Mam pytane czy napięcie +i- ma wychodzić ze sterownika do zaworu czy w drugą stronę bo ja na tym kablu po zapłonie mam około 4V. Czy w przypadku kiedy nie ma zaworu Collas ABS powinien działać czy trzeba oszukać sterownik i podłączyć coś pod ten kabel żeby sterownik widział obciążenie. I czy to coś elektrycznego w tym zaworze Collas to elektryczny...
APS 169; brak komunikatu lub nieprawidłowy komunikat z jednostki sterującej silnikiem ( CAN). COO 719; prędkość jazdy zmierzona za pomocą czujnika prędkości T20 różni się nadmiernie od prędkości pojazdu zmierzonej za pomocą układu ABS. EMS 4491; zawór bezpieczeństwa zadziałał.Ciśnienie w zbiorniku jest wyższe niż ciśnienie otwarcia zaworu bezpieczeństwa.Układ...
Jaki powinien być przepływ przez ten kaloryfer na minutę? Nie istotne , ma grzać . Na prędkość przepływu wpływ ma wiele czynników : obieg grawitacyjny czy wymuszony , prędkość pompy , przekrój rur , kryzy w grzejnikach , stopień odkręcenia zaworu grzejnika , itp . itd . Chwilowej predkości przepływu w grzejniku i tak nie zmierzysz . A tak z ciekawości...
Potrzebuję sterować systemem chłodzenia urządzenia. Urządzenie ma sterowanie wodne. Rurki ½ cala. Temperatura robocza w przedziale 30-70 stopni. Zasilanie wody do chłodzenia z sieci wodociągowej. Zadanie wymaga pilnowania temperatury wody w chłodnicy na powrocie z urządzenia. Urządzenie wydziela ciepło. Celem jest utrzymanie temperatury możliwie...
czyli po zdieciu wezyka z wastgate (tego z cięgnem) klapka bedzie zamknieta stale i bedzie ładowac tym wiecej powietrza im wieksza prędkość obrotowa silnika a silnik bedzie przyspieszac od samego dołu ??
prędkość prędkość sprinter stuka zaworu membrana zaworu
odczytać matrycy pasek rozrząd citroen esp8266 flashowanie
pomiar indukcyjności pomiar indukcyjności
Skoda Fabia - Wszystkie kontrolki zapalają się podczas jazdy Skoda Fabia 1: Opadające wskazówki i kontrolki