Mam nowy problem na zimnym nie równa praca silnika
od kilku dni gdy temperatura zeszła poniżej + 5 stopni objawy powróciły.Teraz będę się konsultował ponownie z elektrykiem który w ubiegłym sezonie nie uporał się z problemem.Do przypomnienia całkowicie zimny silnik przy temperaturze zewnętrznej +5 i poniżej przy natychmiastowym wyjeździe na trasę przez około 4 km utrzymuje na luzie 1500 lub więcej obrotów...
prawdopodobnnie wiesza ci sie koncówka wtrysku i potrafi tak sie traskać daj wtryski do sprawdzenia albo po prostu wymień ten który nie pali a sprawdzisz je popuszczajac przewód wysokiego cisnienia przy wtrysku i zobacz jaka bedzie reakcja ten co nie reaguje jest uszkodzony
Witam ja na twoim miejscu sprawdził bym szczelność kolektora ssącego psiuknij plakiem jak wyrówna to będziesz wiedział gdzie podsysa obce powietrze
Jak chcesz mogę Ci podać spossób sprawdzenia czujników, urządzeń wykonawczych itp.
Wymiana oleju na elfa 10W/40 napewno nie zaszkodzila. Sam jestem mechanikiem .Francuzkie diesle mają automatyczne przyspieszanie zaplonu w niskich temperaturach, jak wiedomo dieselek z przyspieszonym zaplonem pracuje poprostu glosniej, bardziej metalicznie, jezeli odglosy te ustepuja w miare rozgrzewania sie silnika i potem jest juz wszystko ok to nie...
Właśnie wypsikałem całego plaka i nie ma różnicy w pracy silnika
Też radze sprawdzić czujnik na pedale hamulca- jego uszkodzenie powoduje zapalenie kontrolki- informuje o usterce wpływającej na prace silnika
Napisałem wyżej, wszystko jest ok, tak ma być.
Zawory czasem nie są regulowane samoczynnie tzn hydrauliczne? Jeśli tak to sie ich nie ustawia , pomijając możliwość błędnego montażu czy zatkania układu paliwowego pozostaje wykasowanie pamięci usterek ze sterownika i ponowne ich odczytanie. Zdarzało mi się że trzeba było na chwilę zdjąć klemę , wtedy silnik odzyskiwał wolne obroty i równą pracę .
Witam koledzy może coś doradzicie, czy ktoś zmieniał już łańcuch rozrząd przy silniku M9R ? jakie przebiegi ? mam Megane z tym silnikiem, przebieg 250 tyś, gdy się przysłuchać pracy silnika słychać trochę pracę łańcucha, nie wiem czy to normalne w tych silnikach czy to już czas na wymianę ?
a może poprostu zacznij od prostych rzeczy, przewody zapłonowe ,świece , kopółka (chyba że to układ statyczny)te elementy też mają duży wpływ na prace silnika i spalanie
mylicie koledzy dti i dci. dci to comon rail, inna bajka. Tu już tylko komp i to nie tester od błędów ale coś co pokaże parametry pracy silnika.
Trzeba na komputerze zajrzec w parametry pracy silnika.
Witam. Mam problem z auutem silnik nie równo pracuje i podczas sprawdzania iskry na cewce na dwóch iskra rozchodzi się w pajęczyne a na dwóch wyjściach iskra ściąga do obudowy cewki to znaczy że cewka jest uszkodzona i może być to przyczyną nierównej pracy silnika?
Ustaw zawory.
że nie będzie konieczności wymiany wszystkich cewek. Nigdy nie padają wszystkie. Na pracującym silniku unoś odkręcone cewki, jeśli nie zauważysz różnicy w pracy silnika to ta jest uszkodzona. Kupuj Beru, denso lub bougiecord.
Wiem, wiem. Ale czy jego brak powoduje problemy z odpaleniem, zwarciem i inne odpisane przeze mnie czy tylko na przykład nierówną pracę silnika ?
Co oznacza błąd P0340 i jakie parametry pracy silnika są odnośne do niego ?
Nie zauważyłem nalotu na korku. Na bagnecie sprawdzę jutro. A gdyby była to uszczelka to nie byłoby problemu z odpalaniem i pracą silnika.
A czego oczekujesz? Wysil się trochę i opisz problem i to co już zostało sprawdzone. Jak ktoś ma ci pomóc skoro nawet nie podałeś co tam za silnik jest.
Witam guard10 czy możesz bliżej zlokalizować gdzie znajduje się sonda lambda, a co do pomiaru to i tak nie mam miernika. Ponownie sprawdziłem działanie silnika zaznaczam w sposób amatorski na pewno pali na 2 gary, nie wiem czy to się tak określa, ale stojąc z przodu to 3 i 4 pali, a 1 i 2 nie , te dwie świece są mokre. Ponadto sprawdziłem wszystkie...
to pewnie góra silnika do zrobienia
W jaki sposób sprawdzać ten czujnik spalania detonacyjnego na zapalonym silniku? podłączona wtyczka czy nie? Dodam że jak wypinam wtyczke podczas pracy silnika nic sie nie zmienia
Przecież na filmie słychać ewidentnie pracę na podpartych gwizdkach.
Sporo jeszcze pracy przed Tobą jak widać. Oznaczenie silnika jest obok czujnika ciśnienia oleju. Zawory do regulacji.
Więc pompa jest Lucasa, jakieś dalsze wskazówki? Co z tym fantem zrobić?
Sprwadź testerem jaką pokazuje temperaturę być może fałszuje czujnik temperatury i komp nie wzbogaca mieszanki na zimnym silniku.
mi mechanik powiedział że te silniki maja właśnie taką niekulturalną pracę i lubią sobie poklepać. Ponoć mają małą komorę spalania i dlatego ..............
Mam pytanie czy ktoś z kolegów wie gdzie znajduję się puszka z opornikami służącymi do sterowania pracą silnika wentylatora w megane coupe??? Prosze o podpowiedź. Dziękuje uprzejmie )
No nie zaczynaj od wymiany cewek :D Podjedz najlepiej na clipa może ma coś kalkulator w pamięci , a jak nie to trzeba popatrzyć na parametry pracy zimnego silnika :]
Wracaj do warsztatu niech sprawdzą
Ten silnik ma hydrauliczną samoregulację zaworów.
Sprawdź ciśnienie paliwa
witam dzieki za zainteresowanie, awiec wyskakuje mi błąd wałka rozrządu (p0340) a diagnozuje to ST6000 bo taki posiadam cewki kupilem 4 nie pamietam jakiej firmy ale nie nowe swiece nowe ale dzisiaj przestały dzialac 2 załozylem drugi komplet ale to samo zamówilem nowy czujnik ma przyjś rano ale nie jestem pewny ze to czujnik
10 dolotowy 25 wylotowy i na zimnym silniku dane wzialem z silnika E7J
Renault Megane 2 2004r silnik 1.6 16v 110km k4M Czy parametry są poprawne ? Test na rozgrzanym silniku najpierw chwila pracy na biegu jałowym potem chwila jazdy kręcenie do odcięcia. 1239406 1239405
to była cewka
W Meganie z 2001r 1,4 16v jest pojedyncza cewka na każdym cylindrze, do niej dochodzą dwa przewody niskiego napięcia
Polecam również to forum http://megane.com.pl/
Witam Ostatnio rozwiązywałem podobna zagadkę. Auto zakupione miesiąc temu Sterownik AG zenit jz2005. Jak się okazało jedna sekcja sterowania wtryskiem LPG padła i sterownik sterował trzema wtryskami LPG wiec jakiś magik aby ukryć niedomagania pracy na LPG połączył przewody od wtrysku benzynowego ze nigdy nie był wyłączany . I tak sobie silnik pracował...
Z tą wymianą sondy to nie trafiony pomysł. Co do pozostałej części wypowiedzi kolegi, zgadzam się. Tu jest problem z gubieniem zapłonów. Dlatego telepie silnikiem i nagrzewa kata.
Potencjometr sterujący pracą elektrozaworu zaworu EGR
Podłącz akumulator do instalacji w samochodzie szeregowo z amperomierzem (odłącz jedną klemę i pomiędzy zacisk akumulatora a klemę włącz amperomierz i zobaczysz jaki płynie prąd). A jakie masz napięcie na akumulatorze w czasie pracy silnika, jest ok?
Ściągnij pasek i zobacz czy bez niego też występuje ten dźwięk - będziesz wiedział wtedy czy to któraś z rolek czy zupełnie w innym kierunku trzeba szukać.
Nie kupilem samochodu
Witam serdecznie! Zwracam się do szanownych forumowiczów z prośbą o radę, związaną z "nierówną pracą silnika" w samochodzie Renault Megane Coupe. Auto z rocznika 1998. Silnik 1.6e 8V model K7M. Sterownik SIEMENS Fenix 5. Ponadto auto wyposażone jest w instalację gazową produkcji KME (sterownik AKME/Diego, reduktor SILVER). Opis problemu. Silnik ma momenty...
W Clio, które miałem z tym silnikiem też z 2000r dwukrotnie wymieniałem ten czujnik i objaw zawsze był identyczny. Na zimno zapalał bez problemu, ale na ciepłym silniku ponowne uruchomienie to zawsze była loteria, zapali czy nie zapali?. Po przestygnięciu znowu zapalał idealnie.
Najprawdopodobniej siadają wtryski. Gdyby to zdiagnozować CLIPEM to jest tam dostępny parametr korekcji czasu wtrysku dla każdego cylindra i po analizie tego parametru można wnioskować czy i które wtryski nie nadają się do dalszej jazdy
A na jakie cewki zmienieś i czy podmieniałeś świece zapłonowe? Były przypadki że te elementy potrafiły zakłółcać pracę sterownika skrzyni biegów i silnika.
Musi byc koło wolnobiezne, zobacz czy napinacz nie robi w czasie pracy silnika gwałtownych ruchów góra-dół.
Do pracy mam tylko 4 km a jak diesel zimny to max 2100
One mają 750 obrotów na jałowym, jak masz jakiekolwiek problemy z pracą silnika to sprawdź luz zaworowy, ten silnik ma regulowalny, i jest cholernie czuły na anomalie w jego obrębie. Czujnik podciśnienia jest taki sam jak w oplu, i nie uszkadza się .
Sprawdziłem wężyk, faktycznie był pęknięty na wyjściu z kolektora. Wymieniłem i jedyna poprawa nastąpiła przy jeździe na włączonej klimatyzacji. Praktycznie nie widać na obrotomierzu wahnięć i silnik pracuje równo. Po wyłączeniu klimy obroty przez chwilę pływają i silnik wyrównuje pracę
Nie
Ściągnij wtyczki ze wszystkich wtryskiwaczy jak przełączysz na gaz i powiedz nam czy jest zmiana w pracy silnika.
Witam. Spróbuj podmienić przepływomierz to morze być przyczyna,jedz do kogoś co ma jakiś dobry sprzęt diagnostyczny niech podłączy pod komputer i sprawdzi parametry pracy silnika wszystkie na początek
Witam mam problem z Megane 2 otóż cofa mi się paliwo podczas pracy silnika. Jak mogę sprawdzić czy prąd dochodzi do pompki paliwa w zbiorniku są tam 4 piny i nie wiem jak mam to zrobić
Do diagnostyki tylko CLIP
trzęsie silnikiem na wolnych Prawa poduszka do wymiany
z tego co wyczytałem dwa piny na sterowniku plus i minus oraz po zapłonie. Tylko czy potrzebny jest czujnik kąta skrętu ten na maglu ? czy magiel może zostać oryginalny ? Bez czujnika pozycji wału na maglu wspomaganie nie ruszy więc magiel musi być odpowiedni. Oprócz zasilania sterownik wspomagania potrzebuje jeszcze sygnału pracującego silnika, i...
A jak już nic nie będzie w stanie Ci pomóc w odpaleniu tego auta to przyślij sterownik pracy silnika i odpłatnie usunę immo. Pozdrawiam
Zawory ustaw, tam się reguluje, o czym każdy zapomina.
-Wez odlacz i odkrec 4 cewki zaplonowe i wyciag srubki. -Podlacz te cewki (tylko zlacza) i wloz je na swoje miejsca. -Zapal teraz silnik najlepiej w ciemnym pomieszczeniu. -Podnos lekko po kolei kazda z cewek i obserwuj zmiane pracy silnika. -Obserwuj tez kolor i gdzie skacze iskra po lekkim uniesieniu. Jesli ktoras cewka po podniesieniu ma od razu...
Witam, mam problem ze swoim autkiem, a mianowicie po odpaleniu silnik strasznie szarpie. Trwa to ok 5-6 sekund i pozniej silnik zaczyna normalnie, rowno pracowac. Dzieje się to tylko na zimnym silniku, jesli jest juz troche rozgrzany np. po krotkiej jezdzie to takie objawy nie wystepuja. Po odpaleniu z rury wydechowej idzie sporo dymu, a jak tylko silnik...
Odczytac zawartosc pamieci usterek i zobaczyc,czy sterownik silnika,,widzi,,prace kompresora klimatyzacji
Układ wydechowy jest konstruowany jako całość z silnikiem i usunięcie lub zmiana któregoś elementu może przynieść różne skutki np. głośniejsza praca wzrost mocy lub jej spadek a w najgorszym przypadku powstanie echa fali stojącej czy wręcz przyspieszone zużycie silnika. Widziałem kiedyś badania z hamowni po usunięciu katalizatora (chyba to była skoda)...
Przyznam bez bicia że za bardzo nie mam dostępu do porządnego sprzętu którym mógł bym to zdiagnozować. Zastanawia mnie tylko, co może powodować takie objawy? Jaki czujnik czy element jest tak istotny że jego wadliwe działanie powoduje aż takie anomalie w pracy silnika. I dlaczego tylko podczas jazdy?
Jutro z samego rana zabiorę się za ten silnik krokowy, jeśli nie pomoże przejdę do membrany mieszalnika. Czy pomogło napisze w poniedziałek jak tylko wrócę do pracy. Dzięki za wskazówki Ziotek
wczoraj założyłem zaworek. Dzisiaj rano poszedłem sprawdzić jak odpali -1 na dworze, przed odpaleniem zajrzałem w przewody i co się okazała pomiędzy gruszką a zaworkiem jest kawałek przewodu i tam powietrza nie było, ale już pomiędzy zaworkiem a filtrem co dziwne był cały przewód powietrza, czyli mimo zaworka dalej paliwo się cofa ;/ Odpalił tragicznie,...
Witam. To stało się nagle, czy od jakiegoś czasu się zmieniało? Może jakieś dziwne dzwięki z silnika? Jakaś nierówna praca? Może być coś z zaworami, czujnikami albo z całą resztą....
Czujnik "na dole" inaczej zwany jest czujnikiem prędkości obrotowej, zaś ten "u góry" to inaczej czujnik fazy - to lepiej oddaje, który za co odpowiada. Jeśli sterownik nie widzi pracy rozrusznika/obrotów silnika to wyłącza pompę paliwa.
Dokładnie mógł się któryś z wtrysków posypać. Spróbuj odłączać i podłączać pokoleji wtyczki od wtrysków jeżeli na którymś nie będzie różnicy w pracy silnika albo będzie mała znaczy że jest on do wymiany.
Jeden z elektrowtryskiwaczy do wymiany raczej, przelewy sprawdziłeś ? chyba nie odłączałeś ich zasilania w trakcie pracy silnika? Jakaś diagnostyka była czy żadna tylko na słuch ?
Witam problem z megane. silnik pracuje dobrze ale wyświetla komunikat usterka wtrysku. Podpiołem pod komputer Delphi i pokazało 108921 usterka nieznana ale dopiero na gorącym silniku jak zgasiłem silnik 108920 usterka nieznana mimo że błąd wyskakuje to zmian przy pracy silnika nie odczuwam czy ktoś może wie od czego są te błędy?
No u mnie tak jest właśnie i tak jak pisałem wcześniej teoretycznie to wina wiązki elektrycznej... A jak zgasisz i odpalisz samochód to wszystko wraca do normy na jakiś czas? Ja dzisiaj jeździłem dużo po mieście i zero błędów a kilka godzin temu podjechałem pod pracę i nie gasiłem silnika, zostawiłem na "P", wracam po 3 minutach i kontrolka usterki...
Dzieki MAREK1myslalem ze sa 2 silniczki i wtedy usterka pompki byla malo prawdopodobna jezeli jest tylko 1 to czeka mnie ciezka praca pozdrawiam
Mam ten sam problem, zapala się często ten komunikat przy dodawaniu gazu podczas jazdy i gaśnie a nie zauważyłem różnicy w pracy silnika jeżeli kolega naprawił tą usterkę proszę o pomoc na r.macia(at)interia.pl
Podepne się pod temat bo mam podobny problem mam meganke 1.4 16v z 2003 ,walczę z nierówną pracą silnika ,powiem tak na obrotomierzu tego nie widać za to czuć że silnik trzęsie. Pierwsze co to wymieniłem świece ,jest poprawa ale w odpalaniu wczesniej kręcił pare sekund zanim zapalił ,a teraz od razu pali. Wymieniłem uszczelki kolektora ssącego ,wszystko...
Te trzy otwory o których piszesz to wyważenie wału. Blokadę opierasz wał a nie wsuwasz w otwór w wale. Inny temat to Blokady nieoryginalne pierwszy tłok jest krytyczny: 16-17bar pozostałe 21 bar Do tego brak wiedzy o zasadzie pracy silnika Wał korbowy dałem na 2 i 3 tłok w GMP (Niby teoretycznie powinno być dobrze). i bigos gotowy, ale elektroda pomoże.
Sprawdź ciśnienie sprężania, to powinno wyjaśnić czy to wina uszczelki pod głowicą. Jeżeli są przedmuchy do układu chłodzenia to zazwyczaj w czasie pracy silnika węże od chłodzenia robią się twarde z powodu większego ciśnienia w układzie chłodzącym. Przydało by się odczytać błędy ze sterownika silnika i zobaczyć w parametry bo może ten czujnik nie działa...
masz wszystko skręcane czy coś bylo spawane jesli spawane a nie było podłączone użądzenie zabespieczajace elektronikę pod akumulator to możesz mieć uszkodzony sterownik silnika jesli skręcane a masz nieszczęlny układ to będzie głosniejszy a jak jeszcze przed sondą labmda to i zła praca silnika przez zły odczyt sondy spowodowany fałszywym powietrzem
Jeśli silnik zgasł podczas zerwania paska to na 100% dostał rozrząd. Pasek wielorowkowy nie napędza nic, co jest potrzebne silnikowi do pracy. Jeśli stuka podczas odpalania, to oberwały zawory w głowicy.
Bo tak ma być. Skoro napięcie na klemach w trakcie pracy silnika ma 14,5V to szukaj przyczyny gdzie indziej - duże samorozładowanie baterii - > trzeba rozglądać się za nową, - coś w aucie pobiera prąd na postoju -> trzeba zmierzyć prąd pobierany z akumulatora przy wyłączonym silniku.
Powtórne grzanie świec żarowych zapewnia równomierną pracę silnika zaraz po uruchomieniu.
silnik po 10 min pracy zachowuje się idealni kolejne odpalenie na dotyk
Witam mam problem z megane II 1.5dci. Początkowo silnik miał problem z odpalaniem udawało się za 3..4.. Razem teraz odpala tylko przy pomocy samo startu. Jak odpali silnik pracuje bardzo ładnie nie dymi i równo pracuje lecz na przewodach paliwowych zaraz przy wtryskach widać bąbelki powietrza od czasu do czasu. Pytanie czy mogą być uszkodzone wtryski...
problem leży w regulacji na zimnym silniku z tego co piszesz po nagrzaniu jest ok na jałowym i żadnych dodatkowych objawów? Do sprawdzenia czujnik temperatury w czasie pracy od zapalenia do nagrzania czyli temp... i silnik krokowy.
witam w pierwszej kolejności sprawdż sobie filtr paliwa może być zapchany(tez tak miałem),a jak nie pomoże to zawór przelewowy pompy wtryskowej.kontrolka świec żarowych podczas pracy silnika sygnalizuje między innymi niskie ciśnienie w pompie wtryskowej.
Witam pacjent renault megane 1 2002 , 1.6 16v k4m 107 KM objawy : 1. Na rozgrzanym Obroty falują między 500 -1000 obr 2. Na zimnym, jak i minusowych temperaturach obroty ustawiają się powyżej 1200 / 1500 obr 3. Silnik nierówno pracuje na wolnym biegu zauważalne trzęsienie jakby na 3 gary chodził ale nie to . Sprawdzono / wymieniono : - Silnik krokowy...
Dziś byłem na diagnostyce spalin. Oto one: Pomiar lambda: 1.250 Uboga mieszanka . Na tym się skup i na błędzie z elektrozaworu zmiennych faz rozrządu. Jeśli chodzi o sondę to już ci koledzy wyżej napisali. Wstaw katalizator i po problemie. Natomiast napięcie drugiej sondy lambda stoi w miejscu na poziomie 0.45V-0.46V Po wykasowaniu błędu też stało?...
A może byś tak podłączył chociaż voltomierz pod silnik i zobaczył jakie napięcie jest podczas pracy. Dalej wypnij kable z multimeru i podłącz pod Aku i zobacz czy da radę opuścić i podnieś szybę wtedy się dowiesz czy mechanicznie coś blokuje szybę czy problem jest po stronie elektrycznej.
Witam, mam problem po odpaleniu silnika, praca jest głosniejsza na tzw ssaniu. jak silnik sie rozgrzeje wszystko jest ok ale kiedy delikatnie nacisne pedał gazu na wolnych obrotach znowu ten głosniejszy dzwiek pracy silnika, to samo jest na biegu kiedy ruszam, dzwiek słyszalny jest na wysokosci 800obr (mam 600). jak ktos sie orietuje prosze o pomoc.
Donoszę że auto przejechało od czasu naprawy około 600km - klima chłodzi, alternator ładuje. Jeszcze jedna sprawa: nie wiem czy to może mieć jakiś związek ze sprawą, ale już od pewnego czasu zdarzało się że na biegu jałowym spadły obroty niemal do zera - bywało że silnik nawet zgasł. Przy jeździe z większą prędkością zaś czasami silnik przerwie na pół...
Witam. Temat już wielokrotnie poruszany ale nie rozwiązany. Mam objawy książkowe tylnej wycieraczki ale żadna metoda z poszukiwanych na forum mi nie pomogła. Wycieraczka tylna działała coraz słabiej i coraz rzadziej się załączała. Teraz nie działa w ogóle. Słychać pracę przekaźnika, silnik wymieniony, przewody sprawdzone. Co dalej?
Temperatura i obciazenie. Brane albo z MAP albo z MAF, ale miało by to wpływ na pózniejsza prace silnika. A ten dziala poprawnie, tylko ma problemy z paleniem na zimno?
Słyszałem, że przy takiej metodzie zapalania jak się stosuje ją nieumiejętnie to może przeskoczyć pasek rozrządu. Może się to Tobie przytrafiło. Nie wiem jakie są tego objawy w pracy silnika, ale na pewno nie są to dla silnika warunki optymalne.
Witam,wszystko jest ok w silniku.Dziś sprawdziłam,po ok 4 km wskazówka ruszyła na 1-2 kreskę ,dmuchawa dmuchała lekko ciepłym powietrzem,Ale dopiero po ok 20 km ,wyjechałam w trasę i wskazówka doszła do poziomu srodka skali.Tak maja niestety diesle-porażka w zimie......przy dużych mrozach ciężko osiągają właściwą temp pracy silnika.Pozdrawiam.Anna
Czujnik położenia wału: gniazdo, czujnik, wtyczka, wiązka są ok? Masy na rozruszniku są ok? Ciągłość przewodu masy do silnika, czy nie ma gdzieś wewnętrznych uszkodzeń, niby wygląda dobrze ale w środku ciągłość na przysłowiowym włosku (miałem takie załamanie niedaleko klemy w Scenicu 1.9 dCi). Dodano po 6 nie wiem, dlaczego tak szybko rozładowało go...
Sprawdziłbym dokładnie wszystko co wisi na tej linii 5V, jak napisał Jurek. Zapięty woltomierz przy czujniku i droga testowa. Miałem takie coś i komfort pracy, bo drugi trzepnięty w tył na podmiankę klient przywiózł, więc przekręciłem co się dało, w tym pompę, czujnik i regulator ciśnienia, pomogło, skasowałem klienta za podmianki i koniec. Co pomogło?...
nierówna praca silnika megane renault megane nierówna praca silnika nierówna praca silnika renault megane
centrala hipath odkurzacz gwint wirnik elektryk kamper
kettler sterownik mikrokomputer cobra1
Aktualizacja oprogramowania Yamaha TSR-400: krok po kroku Natężenie prądu w dźwigu podnoszącym złom