Witam. A może to jest tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic63...
Bierzesz do ręki aplikację NE 555, wybierasz rodzaj pracy, dołączasz potencjometr,przekaźnik i zasilanie. sukces pełny.
Czy jest różnica czy B do silniczka a A w stronę włącznka czy odwrotnie też może być. Różnica jest kolosalna. Przy odwrotnym podłączeniu układ nie będzie pracował (nie dostanie zasilania) same wycieraczki też nie zadziałają z tego samego powodu.
W okolicy skrzynki bezpieczników.
Kolego elektrit.Bardzo chcę pomóc koledze i jestem cierpliwy.Nie każdy posiada takie ogromne doświadczenie jak Ty i czasami trzeba dużo więcej informacji.Tym bardziej, że ten moduł jest naprawdę nieźle schowany.Serdecznie pozdrawiam.
Te cewki są przeciwzakłóceniowe, spełniają rolę filtra żeby radia nie zakłócać. Natomiast te blaszki odpowiadają za rozłączenie silnika po jednym cyklu pracy wycieraczek. Możesz te elementy pominąć i podłączyć bezpośrednio silnik. Pozdrawiam
Ja w pierwszej kolejności wymienił bm przekaźnik czasowy pracy wycieraczek.
Hej, Czy jest możliwość w jakiś programowy sposób (Delphi, DDT...) zmienić tryb pracy wycieraczek przednich przy myciu szyby? Obecnie, gdy przytrzymam manetkę do siebie aby szybę spryskać, ramiona wycieraczek robią kilka ruchów (chyba trzy po puszczeniu manetki), chowają się i po dwóch sekundach robią kolejny ruch. I ten jeden, osobny ruch jest niepotrzebny,...
Jeśli robiłeś test zegarów i wyszło że jest ok to pozostaje manetka, i może być że jest uszkodzona bo w niej oprócz sterowania szybkością pracy wycieraczek masz jeszcze sterowanie fisem. Wymień a się okaże. Po wymianie nie trzeba jej kodować.
Witam niestety u mnie jest rezystor w silniku . Rozebrałem silnik wycieraczek i wszystko wydaje się być ok. Dalej brak czasowej pracy wycieraczek. Prosze o pomoc bo nie wiem gdzie dalej szukać.
ważne jest to że jest czujnik otwarcia maski, jak jest otwarta to nici z pracy wycieraczek, może on wali sprawe??
Najprawdopodobniej masz problem z czujnikiemm położenia wycieraczek. To styk znajdujący się w silniku wycieraczek na podszybiu. Informuje on sterownik czy wycieraczki są w odpowiednim miejscu i służy do podtrzymania pracy wycieraczek po wyłączeniu ich sterowania z kierownicy. Żeby to sprawdzić dobierz się do wtyku bezpośrednio przy silniku i pod styk...
Renault Laguna 1 2000r wycieraczki nie pracują w pozycji pracy przerywanej.
Reno clio, podobno też megan i trafic Oznaczenia styków są takie: 1,2,3,4,5,8
czujnik deszczu zawsze umieszczony jest na czolowej szybie i musi być w polu pracy wycieraczek czyli najczęściej jest za lusterkiem wstecznym...
ciekawy układ na 2 timerach 555
Podmień manetkę, u mnie tak wariowało z tylną wycieraczką
Rzeczywiście - prosta sprawa. Manetka, bezpiecznik i silniczek. No to żeby wam popsuć humor ;) podam co współdziała w pracy wycieraczek w Mercedesie W220: - manetka (tradycyjnie) - moduł kolumny kierowniczej - stacyjka Oczywiście jesteśmy na razie na etapie przesyłania informacji pomiędzy modułami siecią CAN :) Potem mamy: - lewy SAM - lewa skrzynka...
Nikt na tym forum nie jest dobrą wrózka przyjacielu.Dopóki nie wyeleiminuje się najprawdopodobniejszych przyczyn oraz tych które są łatwe do sprawdzenia to trudno cokolwiek powiedzieć.Przyczyn opisywanej przez ciebie usterki może byc mnóstwo i jeszcze troszkę.Najprościej jest sprawdzic właśnie włacznik przy kierownicy.Pozatym nie napisałeś który to...
nie wiem z którego roku masz trabanta, chyba stary jeżeli masz prądnicę a nie alternator, którą też jest prądnicą ale trójfazową prądu przemiennego plus prostownik trójfazowy, ja bym proponował tą maszynę a nie prądnicę prądu stałego do tego potrzeba wymienić regulator napięcia na 12v, i pasowałoby wymienić silnik od wycieraczek ponieważ spowoduje to...
Od dłuższego czasu borykam się z problemem głośno chodzących wycieraczek (jakby drapały po szybie), ale nie wiem co może być przyczyną takiego stanu rzeczy. Próbowałem odginać ramiona kluczem nastawnym, aby skorygować kąt nachylenia i przyniosło to jedynie niewielką poprawę, a guma nadal jest krzywo ustawiona względem kierunku "w górę" co widać na poniższym...
Trochę to trwało, ale musiałem poprosić Kolegę o pomoc w wytypowaniu tego opornika -poniżej zdjęcie- 15kohm zastąpiłem 10kohm opornikiem + potencjometr 5kohm, niestety nie zmieniło to czasu wyzwalania wycieraczek. Może ktoś mógłby podpowiedzieć czy to jest prawidłowy rezystor- bo jeśli tak to zmienię proporcje opornik/potencjometr.
Robin161 wskaż tę krańcówkę ... ... Jeżeli to masz to musisz rozebbrać przekłkadnęi i sprawdzić ślizgacze (najprawdopodobniej masz urwany ślizgacz od stałego plusa . Sam piszesz a nie wiesz o czym. To jest właśnie krańcówka. Czyli nic innego jak wyłącznik krańcowy powodujący zatrzymanie ramion wycieraczek w ściśle określonym położeniu. Usunięcie usterki...
Masz trochę roboty ale mogę opisać ci krok po kroku jak to zrobić , Tydzień temu naprawiałem . Musisz dostać się do mechanizmu więc , Demontujesz ramiona wycieraczek , wydłubać zaślepkę odkręcić kluczem 13 ramiona . Demontujesz plastik na przedszybiu podciągając go do góry ( zatrzask na całej długości , Dalej odkręcasz płytę grodziową tą czarną , pod...
Element 5010 na pewno masz w samochodzie. Jest to element elektroniczny odpowiedzialny za czasowe dzialanie wycieraczek na przyklad podczas spryskiwania szyby. Bardzo czesto peka w nim polaczenie lutowane wbudowanego przekaznika.
Może ktoś miał podobne problemy i podpowie co i jak W moim byłym prywatnym berlingo z 2002r 1,9 zwykły osiołek, miałem miałem prawie identyczne objawy z tym że też nie można było uruchomić spryskiwania przedniej i tylnej szyby. Co się okazało... bezpiecznik o pompki spryskiwacza dostawał przerwy w momencie gdy popłynął prąd większy niż multimetr wymusza...
Znalazłem gdzieś taki wpis: Silnik od wycieraczek z Hondy Civic na śrutowaniu (czyli pod bardzo dużym obciążeniem_ brał 9-12 A. Silnik od wycieraczek z maluszka bierze przy zwykłej pracy bierze ok 4A, przy blokadzie trzeba liczyć pewnie z 3x więcej. Daje to mniej więcej jakieś pojęcie o poborze prądu.
Nie uraziłeś tylko w twoim zastosowaniu zą nieprzydatne. Dwa zestyki w silniku odpowiadaja za podtrzymanie pracy - jak lekko "ciapniesz" wycieraczki to ronią pełny kurs w te i spowrotem. Styki normalnie otwarte, zamykane w czasie cyklu pracy silnika. Drugie dwa odpowiedzialne sa za hamowanie silnika - zwierają go gdy wykona cykl i dojdzie do zera. To...
Wybierz się na jakiś szrot i na pewno dostaniesz.
Korzystając z szukajki znalazłem problemy podobne do mojego, lecz chodziło o zakłócenia w radiu podczas pracy silnika samochodu i alternatora. U mnie natomiast pojawiają się zakłócenia podczas pracy silnika wycieraczek, silnika spryskiwaczy i silnika elektrowentylatora. Znalazłem również schemat filtru na zasilanie, lecz zanim się do tego zabiorę, chciałbym...
http://obrazki.elektroda.net/99_12858825... Witam, chciałbym Wam przedstawić moją wersję sterownika wycieraczek. Układ oparty jest o mikrokontroler AT89C2051. Służy do programowania czasu powtórzeń cyklu pracy wycieraczek. Steruje przekaźnikiem, który powinien być odpowiednio wpięty do instalacji elektrycznej samochodu. Początkowo układ był...
Witajcie drodzy forumowicze. Jestem tutaj nowy, piszę pierwszy raz, dlatego proszę o wyrozumiałość. Sporo różnych tematów przeczytałem, sporo czasu straciłem na przeczesywaniu schematów. Do rzeczy. Audi A3, rocznik 1997. Od kiedy pamiętam, tylna wycieraczka działała w bardzo dziwny sposób, a mianowicie - włączam wycieraczkę tylną, czyli manetka w kierunku...
Jak wyzej proszę o pomoc
Próbuję ci pomóc. Jak masz czas na trochę pracy przy aucie to może naprawisz. Decyzję, wymienić to czy tamto to podejmiesz sam po "wizji lokalnej". Na odległość to możemy tylko cię nakierowywać. Punktów uszkodzenia może być kilka. Trzeba sprawdzić wszystkie. Na tym polega praca mechanika. W końcu na awarię natrafisz.
Dlaczego silnik12v od wycieraczek samochodowych nie chce w ogóle ruszyć na transformatorze 24v 10A. Podałeś zmienne napięcie na silnik DC? chciałem go podłączyć pod 24 v by zwiekszyć jego siłe. Siły nie zwiększysz, siła, a właściwie moment siły, zależy od prądu im bardziej obciążysz silnik mechanicznie tym większy prąd popłynie, jeśli popłynie za duży...
NA razie temat odkładam na póżniej. Chroniczny brak czasu. Ignacy
Wygląda na opory w mechaniźmie wycieraczek.Proponował bym wymontować silniczek.Pozdrawiam
NIe działaja mi predkosci pracy wycieraczek, caly czas mam ta samą obojentie jak ustwie dzwignę wycieraczek....co moze być przyczyna......
Ale właśnie jak te uzwojenia sa podłączone Żadnych uzwojeń się nie przełącza, po prostu jesli szczotka będzie w innym miejscu komutatora to silnik będzie miał mniejszą moc i obroty względem idealnej pozycji czyli biegu szybkiego.
jeżeli masz dwupozycyjny wyłącznik wycieraczek to nie masz tej opcji
Parametry panelu zależą od tego jaki tryb pracy planujesz. Jeżeli tylko ładowanie akumulatora to typowy akumulator do skutera 7Ah ma standardowy prąd ladowania 0,7A. Więc panel 20-50W ci wystarczy dobrze by było gdyby miał napięcie w zakresie 16-20-25V. Jeżeli w słoneczny dzień ma być źródłem zasilania silnika (i moderator dobrze określił prąd pracy...
Podejrzewałem silnik ale chyba by w ogóle nie działał. Coś ktoś podpowie? Podejrzenie w miarę trafne! zauważ ze napęd stanowi zespolona przekładnia ślimakowa (najtańsza jaka może być (!), łącznie z silnikiem. Z uwagi że pokrywa tej przekładni jest nitowana do obudowy, to należy ją traktować jako 'nie servisowalną'! Jednorazowa. Oryginalnie te napędy...
Nie wiem czemu kolega szuka innego rozwiązania niż fabryczne? Po włączeniu 1 biegu wycieraczek wystarczy je natychmiast wyłączyć i zaczekać do momentu, kiedy uznajemy, że powinny się załączyć. I wtedy załączyć je ponownie. Mamy tu ustawienie optymalne do aktualnej intensywności opadu. Jeśli intensywność opadu się zmienia, to po ostatnim "machnięciu"...
http://obrazki.elektroda.net/27_12705045... Witam chciałbym pochwalić się moją kosiarką do trawy. Projekt przerobienia kosiarki spalinowej na kosiarkę zdalnie sterowaną już od dawna chodził mi po głowie. Chcąc podnieść poziom i unikalność maszyny postawiłem sobie niezależne założenia. Pierwsze założenie to takie, że kosiarka po przeróbce powinna...
Ten przekaźnik od wycieraczek to standard. Był chyba też w Setrach 215 - od spodu powinny być piny opisane. Jeżeli nie ma to jutro, jak w pracy dorwę schemat, opiszę piny. A co do przewodów to może były dwa po jednym pinem? A1 to 30, czyli stały plus przed "kluczykiem".
Wycieraczki w stanie niewłaściwej pracy pracują tylko na jednym najwyższym biegu bez możliwości regulacji prędkości.Jak już wcześniej pisałem wszystkie moduły elektroniczne odpowiedzialne za prace wycieraczek były wymieniane łącznie z zespołem wycieraczek, przełącznikiem zespolonym pod kierownicą i przekładane z innych takich samych pojazdów i w tamtych...
Witam,mam taki sam problem z wycieraczkami w tym samochodzie,mógł byś mi napisać co było przyczyna ciągłej pracy wycieraczek u ciebie?
Poszukuję schematu sterownika pracy przerywanej wycieraczek w Skodzie Favorit. Chodzi o spis elementów-niektóre zostały stopione i niemożliwe jest odczytanie wartości.
Nie ma żadnych dodatkowych przekaźników. Ten, który jest pracuje tylko przy pracy przerywanej i po uruchomieniu spryskiwacza. Link do schematu podałem, schemat tam jest, więc czemu dalej pytasz o przekaźniki? Często wytapiają się styki w dźwigience załączającej - można podważyć i zdjąć kapselek na jej końcu, resztę dźwigienki zesuwa się w stronę kierownicy...
Wymieniłem moduł komfortu GEM i jest bez zmian.Czy w tym modelu może być jakiś dodatkowy układ gdzieś ukryty który odpowiada za czas pracy wycieraczek ?
przerywacz pracy wycieraczek sterownika pracy wycieraczek regulatora pracy wycieraczek
sprzęgło odsrodkowe defro optimum komfort programator helios
Audi Q5 2023 – całkowite wyłączenie nawiewu, funkcja OFF, klimatyzacja Climatronic Wymiana wężyka w drzwiach lodówki Samsung - krok po kroku