Witam Panów mam taki problem posiadam silnik prądu stałego i nie wiem jak go podłączyć , najpierw stwierdziłem ze to prądnica wiec z akumulatora 12V podałem napięcie na szczotki i otrzymałem 150V przy obrotach 1400/min po kilku doświadczeniach stwierdziłem ze to jest silnik prądu stałego...
Witam wszystkich uzytkownikow. Mam klopoty z pradnica od [MZ 250 TS (6V) ]gdyz nie ma ladowania Czesci sa nowe czyli regulator napiecia ,szczotki oraz rezystor i cala instalacja elektryczna robiona wedlug schematu.Pojawia sie tylko wzbudzenie... Mam jeszcze jedno pytanie czy mozna zamienic pradnice...
Hej , w żadnym wypadku nie powinno spadać napięcie poniżej 13,7-14.2 V , a jeżeli masz 10 V tylko to : alternator [prądnic już dawno sie nie stosuje] uszkodzony i jedziesz na akumulatorze. W alternatorze sprawdz szczotkotrzymacz zespolony z regulatorem napięcia, dziwne ,że nic nie piszesz o...
witam. Nie zapomnij o sprawdzeniu biegunowości,stare prądnice miały + na masie i tak mogą być zamontowane akumulatory. Plus na masie miały tylko C330. To na marginesie. Co do tematu jaki porusz autor "ziom44" Akumulator z pewnością jet sprawny. Proponuję sprawdzić prądnicę w następujący...
Na przewodach miedzy cewkami stojanów a szczotkami jest w coś w koszulce termokurczliwej. To bezpiecznik termiczny? Po zdjeciu kawałka koszulki jest tam drucik nawinięty w spirale..
Witam chciałbym dostać schemat co do podłączenia prądnicy .czy wzbudzenie na szczotkach ma +- jeśli tak to która to+
Perpetuum mobile???? Cudów niema. A czym zakręcisz do owych 1500 obrotów i jak długo bedzie sie kręcił bez obciążenia? To może niech zasila silnik,te kręci niech kręci pradnica i sprzedajemy prad sąsiadom a moze nawet elektrowni???
zdjecia dodam jak zrobie niedlugo a schematu niemam bo jest nieczytelny i podobnej pradnicy niemoge znalezc Dodano po 27 pradnica ma 1400 obrotow a uzyskuje moc 150v tak wygladaja szczotki itp a tak cala pradnica to sa wyjscia z pradnicy to jest schemat ale mam slaby...
mam starego Citroena z 53 r. instalacja na 6v, pradnica i regulator. wszystko w miare działało (tzn ładowanie było, choć jazda na światłach powodowała ujemny bilans) do czasu gdy podczas grzbania z kablami pradnica-akumulator dotknąłem karoseri i zrobiło się spięcie - regulator padł....
Nie musze nic trzymać .Problem wzbudzenia polega na tym ze pradnica wzbudza ale tylko do ok 100V na czarnym przycisku wzbudzenia .Natomiast na czerwonym który jest jako awaryjne wzbudzenie wzbudza do końca . Na x jest za zimno ale na wiosne sprobuje wymienić kondensator bo jest najbardziej podejrzany...
Witam, wiesz przynajmniej - ze pradnica daje prad / 'laduje', po uruchomieniu motocykla. Jesli komutator nie jest 'brazowy / fioletowy' od przeciazenia dawniej - to nie trzeba go szlifowac / przetaczac, itp. I jesli do tego szczotki pradnicy sa wystarczajaco dlugie i nie 'zawieszaja' sie - to jest...
to jest ten regulator i to chyba on wali sprawe bo dzis mierzyłem jeszcze raz to z pradnicy jest 12-13V a na aku to 14-19 tak strasznie skacze i jak motor chwile pochodził to az gotowało aku a jest nówka dobrze ze go szlag nie trafił bo troszke na nim pojezdziłem jesienia. lae zeby to była wina...
Witam. Może i ja się podepnę pod temat. Mam agregat prądo twórczy z demobilu typ, PAD2 ,2 kilowaty. Problem polega natym żeby wzbudzić generator to trzeba wcisnąć przycisk wzbudzenia i to czasem się udaje ale nie musze dodawać że tak być nie może . Wzbudzić się powinien po każdym...
Ten rysunek przypomina silnik od nawiewu w samochodach (w wiekszosci aut podobne) maja tylko mniej magnesow, bo zazwyczaj 4 na stojanie. Moc ok. 80-100W i moze pracowac jako pradnica pradu stalego. Srednica zewn. ok. 110 mm. oski ok10-12mm. W napedzie CD wirnik stoi a stojan sie obraca, i nie posiada...
Ja mam bardzo dobry i prosty sposób zrobienia prądnicy z silnika trojfazowego !, ktory nie posiada cewek na wirniku (chyba silnik się nazywa asynchroniczny) Bierzemy silnik trojfazowy 3kW, 1500 obr/min, połączenia cewek - typu gwiazda, pomiedzy fazami podłączamy kondensatory po jednym kondensatorze...
wrocilem z nowymi przykrymi dla mnie informacjami :( p.s. jesli dobrze rozumiem rysunek to tak zrobilem... mierzac miernikiem elektronicznym wychodzily niezle komedie, cyferki tak lataly ze nic nie dalo sie odczytac. Analogowy podlaczylem tak: kabelek od regulatora do miernika, od miernika do akumulatora...
2 przewody to taho pradnica idą to tylnej części silnika powinna byc jakaś rezystancja nie może być przerwy 2 to szczotki łatwo poznać i 2 wchodzą do środka i to jest stojan
zamotałem sie co własciwie chcesz zrobic prostownik przetwarza napiecie z sieci i ładuje np. akumulator a alternator to jest połaczenie pradnicy z prostownikiem i niema zadnych diod wzbudzenia tylko jest pradnica trojfazowa i połmostki diodowe na faze a napiecie wzbudzenia poprzez regulator i szczotki...
sprawdzilem jeszcze raz tak jak mowiles ze wszystkimi przewodami i ladowanie jest ok 2v a jak odlacze przewody od szczotek i podlacze woltomierz to jest ok7v czyli pradnica chyba jest w porzadku tylko cos jest nie tak z regulatorem.Wiesz ja sie za bardzo na tym nie znam dlatego pytam.
Witam serdecznie, A czy ktos moze mi pomoc na jaki mozna wymienic oryginalny regulator napiecia z tego ciagniczka? Niestety, przepalily sie juz styki. Moze podejdzie jakis od Zuka lub Nysy? Pradnica jest typu jednej szczotki polaczonej z masa z poczatku lat 80-tych. Bede wdzieczny za kazda informacje. Pozdrawiam Maciek
Jak szczotki sa ok. i pradnica tachometryczna ok. to pozostaje sterownie na płycie .
mam pytanie.jak sprawdzic najprosciej czy pradnica jest uszkodzona czy wirnik bo nie mam napiecia na szczotkach i to bedzie chyba jedna z tych dwoch rzeczy jak sie nie myle.
Witam Wszystkich Od dłuższego czasu sledz forum i buduje minielektrownie wiatrową w oparciu o cenne wskazówki z forum. Zdecydowałem się zastosowac prądnice od fiata 126p DSV90, z przekładnią. Nie chodzi mi o zasadność zastosowanej pradnicy tylko o jeden problem, który napotkałem. Mianowicie...
Dobrze by bylo dowiedziec sie w ktorym kierunku plynie prad, od pradnicy do akumulatora czy odwrotnie.Regulator musisz sprawdzic w 1 kolejnosci tak jak i samo pradnice czy nie ma jakiegos zwarcia przy szczotkach czy w uzwojeniach. Dodano po 4 W celu sprawdzenia pradnicy radzilbym odlaczyc od...
Z tego co piszesz to chcesz zmienic kierunek obrotow, a nie przebiegunowac pradnice. Pradnica bedzie pracowala w przeciwnym kierunku, ale jest mozliwosc odkrecenia kolka pasowego, bo jest odwrotny gwint na osi pradnicy. Jest tez mozliwosc uszkadzania szczotek, bo beda pracowaly " pod prad z kierunkiem...
Tez mialem podobny wniosek. Po co jest opornik skoro sa diody, ktore prostuja napiecie a opornik przepuszcza w obu kierunkach i jakby uposledza funkcje wirnika - wedlug mnie. Dokladnego schematu nie jestem w stanie zdobyc bo ten agregat to "honoda" :p. Ot taka chinska odmiana japonskiej marki :P. Postaram...
Do sprawdzenia szczotki , silnik i pradnica tacho. Szczotki sprawdzałem i są ok. Jeżeli silnik i prądnica działają prawidłowo w jedną stronę, to czy na rewersie mogą fiksować?
a jak sprawdzic czy pradnica jest poprawnie podlaczona do akumulatora bo z pradnicy wychodzi tylko jeden kabelek ktory idzie dalej a do czego sluzy ten niebieski zaizolowany kabel ? napiecie przy dodaniu gazu na aku wzrasta z 5.70v do 5.80 Dodano po 4 czytalem ze mozna sprawdzic pradnice stykając...
Pierwsze : nikt z was nie zauważył że jest to szeregowy komutatorowy silnik pradu zmiennego ? Jeśli chcesz osiagnać cokolwiek z niego to szkoda czasu ( pradnica bocznikowa ) .. do tego obroty... I wzbudzenie ( obce albo magnetyzm szczatkowy ) Opcja dla twardziela : usunąć uzwojenia stojana...
Podpinasz to 12 DC 10 A bezpośrednio na cewki połączone szeregowo? czy opornica tj. ten stojący opornik też jest podpięty równolegle do przewodów wzbudzenia? Pomierz też oporność wirnika jak i izolację do obudowy po podniesieniu tych 4 szczotek oraz kondensatory przepustowe te w pobliżu...