No to wyszło tak jak uprzedzałem. Komutator się uniósł do nieba a z nim cały silnik. Tylko jeszcze pytanie czy moduł pralki ocalał. Pewnie wiązka przewodów z silnika do modułu też przegrzana. Silnik powinien pasować .
Do wymiany moduł inwertera.
Do sprawdzenia kostka silnika, stan szczotek, silnik i jego okablowanie z modułem , triak silnika w module pralki.
Błąd F01 . Sprawdź silnik , kostkę silnika , szczotki , okablowanie z modułem , triak silnika na module .
sprawdź tacho silnika , wiązkę(silnik-moduł) no i na module triak silnika
W pierwszej fazie wirowania (zakładając max. ustawienie obr. wirówki)tak jest ,poza tym silnik należy obciążyc Pozdrawiam
Sprawdź silnik poza instalacją pralki, tachoprądniczkę a następnie moduł.
Sprawdź prądniczkę tachometryczną silnika i wszystkie jej połączenia, aż do modułu.
Do naprawy lub do kupienia: https://obrazki.elektroda.pl/3128684000_...
wartość rezystora R1 Proszę: 1,2kOhm.
A jednak 15K
Przemyj to miejsce okopcenia jakimś rozpuszczalnikiem prawdopodobnie ni wypaliło wszystkich rezystorów. Nie mam w tej chwili tego modułu ale przed zamontowaniem sprawnego trzeba sprawdzić silnik na przebicie w pobliżu kostki elektrycznej.Będzie prawdopodobnie przebicie z uzwojeń do cewki taho, pył węglowy ze szczotek .Na układ nie ma możliwości sprawdzenia...
Nowa pralka, nowy silnik, nowy moduł? Cokolwiek? :)
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic59...
Szczotki są w idealnym stanie Czy aby na pewno? Czy za ten stan odpowiada moduł Prawie na pewno silnik.
F27 - błąd przekaźnika ruchów rewersyjnych, sprawdzić moduł, sprawdzić przewody silnika
Czyli na praniu dostaje na parę sekund pełnych obrotów ? jeśli tak to zwarty triak sterujący pracą silnika na module
Prędzej autor trafi szóstkę w totka niż na dwa uszkodzone silniki. Problem zwykle jest w module falownika. O ile ten jest ok być może będzie coś z modułem mocy.
wyjmij silnik sprawdź szczotki >>>>wyjmij moduł sprawdź luty
Dzień dobry Poszukuję modułu, falownika sterowania pracą silnika do pralki AEG L7FEC48SP PNC 91455035/06 Oznaczenie na module: App.Type EMC18AEPN1 FV Version: M0NC1654
Uszkodzony triak w module sterującym silnikiem.
Czyli silnik pompy uległ uszkodzeniu albo problem z modułem sterującym pralki. Silnik można sprawdzić podając mu 230V czy pracuje. https://north.pl/karta/pompa-odplywowa-k...
Istnieją 2 możliwości czyli uszkodzny tachogenerator silnika, jego okablowanie lub awaria modułu sterującego. Należy rozpocząć od oględzin silnika.
Do sprawdzenia triak na module, ewentualnie cewka albo wirniczek tacho na silniku.
Witam. Błąd w obwodzie silnika prania - szczotki, wirnik, stojan, złącze przy silniku, przewody, moduł.
Jest to błąd F06, błąd tachometru na silniku, do sprawdzenia cewka tachometru, magnes na osi wirnika, połączenia wiązki elektrycznej silnika, moduł
https://allegro.pl/oferta/falownik-modul...
Moim skromnym zdaniem przed uruchomieniem pralki po naprawie tego modułu koniecznie silnik do przeglądu ( szczotki itd).
Sprzedam części jak w temacie. Pochodzą one z 4 letniej w pralki w której uszkodzeniu uległ bęben. Moduł symbol: 809108922/A Silnik symbol: WU126U50E00 Cena 200 zł. za wszystko + wysyłka pocztą paczką pobraniową. W razie pytań co do ceny proszę pisać. https://obrazki.elektroda.pl/4405562900_... https://obrazki.elektroda.pl/1967505900_...
Ten element to prądniczka tachometryczna. Służy do pomiaru prędkości obrotowej silnika, napięcie które generuje wykorzystuje moduł pralki do odpowiedniego sterowania silnikiem. Możesz popytać się w serwisach AGD może mają na zbyciu z jakiegoś uszkodzonego silnika. Nie wiem czy można dokupić osobno. Pozdrawiam.
Zwarty triak sterujący silnikiem w module
Jak nie to, to może zwarty triak od sterowania silnika w module (to ten na radiatorze). Pozdrawiam.
trzeba dokładnie sprawdzić całą instalację bo coś robi zwarcie skoro wymieniony nowy moduł i nie działa. 1.grzałka , czujnik NTC, hydrostat i triak silnika.
Wszystkie moduły do wymiany i sprawdzenie po kolei wszystkich elementów silnika i grzałki to wygląda jakby woda zalała .
Mogą być szczotki silnika, mogą być zimne lutowania przekaźników silnika na module.
Miałem bardzo podobny przypadek z pralka Beko WBF 6006 uszkodzony był moduł sterujący silnikiem. Dokładnie uszkodzony był jeden z rezystorow przed triakiem.
Nowy moduł dostępny choćby na stronie producenta: https://www.siemens-home.bsh-group.com/p... lub tutaj: https://agdzamienniki.pl/moduly-elektron...
Jeżeli w jedną stronę kręci poprawnie to ja bym się nie czepiał hallotrona ani silnika. Wyglada to ewidentnie na uszkodzenie w module sterujacym.
Albo brak kontaktu w kostce silnika lub module.
Do sprawdzenia silnik (szczotki), pasek, kostka wiązki silnika, moduł
Skoro silnik i moduł wykluczasz pozostała do sprawdzenia wiązka -wtyczka silnika.
Kolory to: szary , czerwony , brązowy i złoty. Czytane od lewej.
Kod F01 - sprawdź kostkę silnika czy nie ma wilgoci powodującej zwarcie, łącznik J9 na płycie modułu i ewentualnie triak sterujący silnikiem.
Skoro wypuszcza wodę to ją musi pobierać. Czyli nabierze wody i stoi, czy tak? Jeśli takie są objawy to do sprawdzenia ten moduł: https://north.pl/karta/modul-silnika-do-... Należy również sprawdzić czy programator podaje zasilanie na moduł silnika: https://north.pl/czesci-do-pralek/czesci...
Ostatnio miałem na taką przypadłość trzy pralki i wymieniałem moduły silnika, a czy u Ciebie na pewno jest moduł?
A na praniu wodę pobiera?
Może zwarcie w silniku, np. wirnik jeżeli sam nie rusza tylko po "popchnięciu". Zakładając że moduł sprawny trzeba sprawdzić prąd silnika.
Przelutować przekaźniki silnika na module programatora.
jeżeli szczotki silnika są odpowiedniej długości,>>>>walnięty moduł
Przy braku rewersów (obrotów bebna) jest to normalne ,poniewaz tak zaprogramowany jes moduł w tej pralce. Do sprawdzenia modul i silnik oraz polaczenia miedzy nimi... Pozdrawiam
WAS28743PL/07 http://obrazki.elektroda.pl/5474869600_1... [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi... :arrow: Spalona przetwornica częstotliwości w pralce Bosch WAS 24462PL/04
E51 to uszkodzenie triaka silnika. Sprawdź/wymień triak na module, sprawdź silnik.
Zimne luty na przekaźnikach silnika w module. 99% :wink:
Witam. Do sprawdzenia elementy sterujące silnikiem i zrób zdjęcie modułu.
Witam. Z tego co piszesz to silnik wygląda na dobry. Ten silnik nie ma kondensatora. Regulacja obrotów jest w module. Możliwa usterka modułu.
Przetwornica modułu !!!
Do sprawdzenia wiązka silnika,silnik,moduł w kolejności jak napisałem.
Akurat tego modelu nie naprawiałem, ale silniki tego typu są w innych modelach pralek Miele i jeżeli nie ma zalania, to te silniki są trwałe, nie spotkałem się z przypadkiem wymiany silnika. Trzeba coś podstawić z takiego samego modelu, szkoda że to nie jest typowa pralka Miele, bo wtedy łatwiej o moduł lub silnik. Nie masz gdzieś takiego samego modelu...
Jak jest na takim samym module to tak
Witam Przy takich objawach sprawdź taho na silniku czy cały magnes ile ma ohm cewka i czy daje napięcie jak pokręcisz silnikiem,potem moduł do sprawdzenia i przy okazji wyczyść z pyłu węglowego silnik no i moduł
Witam do sprawdzenia moduł znajdujący się w dole pralki oraz silnik proponuje miernik nastawa omy
Woltomierz na szczoty - pomiar. Jeśli brak napięcia - moduł do "orania".
Który element pralki może być uszkodzony. Albo prądnica tacho silnika albo jego triak w module.
Najlepiej sprawdzić silnik poza instalacją pralki(na krótko),sprawdzić prądniczkę tacho,oraz przewody dochodzące do silnika(czy nie mają przerwy).
Witam Poruszaj bębnem , jeśli czujesz ze obraca sie z oporem(tak jakby coś go trzymało) to masz moduł sterowania silnikiem do wymiany
Zwarcie na złączu J18 to uszkodzenie aż dwóch modułów - tego na zdjęciu oraz modułu silnika, znajdującego się na dole pralki. Musiało ostro gruchnąć. Trzeba sprawdzić, czy dolny moduł, przez przypadek nie został zalany wodą. Wiązka ze złącza J18 poprowadzi Cię do celu, to przewód przesyłania danych. Pal licho spalony MCU w górnym module, da się go wymienić,...
jeżeli dobrze to widzę to jest pomarańczowy, pomarańczowy, czerwony, złoty. Tak? Tak.
Uszkodzony moduł silnika pralki, wymiana na nowy.
Przerwa obwodu tachometru na silniku, do sprawdzenia cewka tachometru (rezystancja na stosowanych silnikach 1:Ceset: 42 Ohm, 2:Selni: 90 Ohm, 3:Sole: 184 Ohm) sprawdzić wiązkę pomiędzy silnikiem a modułem oraz sam moduł
Panie ja bym podmienił kondensator od silnika i moduł. A czy jak pan ściągnie pasek to silnik wiruje, warto by to sprawdzić .
Widocznie zbiegły się dwie awarie jednocześnie.Zacznij od sprawdzenia stanu szczotek w silniku.Po wymontowaniu powinny swobodnie się przesuwać i wystawać z obudów przynajmniej po ok.1,5cm.Przy okazji trzeba sprawdzić stan połączeń w całym silniku,oraz jeśli posiada on czujnik temperatury uzwojeń,to także jego przewodzenie, oraz stan prądniczki tacho...
To są błędy powiązane z awarią silnika napędowego pralki lub modułu sterującego. W pierwszej kolejności sprawdzić silnik.
grzałke sprawdz zwykłym omomierzem ok20-40 om a silnik podłącz szeregowo uzwojenia i podłącz do prądu elektryk ci tutaj niepomorze tylko serwis .koszt sprawdzenia 80 zł
To albo uszkodzony magnes lub cewka tachogeneratora lub sterowanie silnikiem na module.
Do wymiany sterowniki silnika który jest pod radiatorem. Po zdemontowaniu, od strony płytki będzie napisane jaki jest potrzebny. Ja się spotkałem z IKCM..... Oraz IGCM..... Ewentualnie wymiana całego modułu, na north.pl sprawdź jaki koszt modułu do twojej pralki ;)
Te dwa obok siebie przy złączu do silnika.
Sprawdź silnik poza pralką, sprawdź prądniczkę tacho, kostkę, okablowanie od silnika do modułu.
Sprawdż silnik poza pralką. Od tego zawsze zaczynam (pomiary, szczotki i rozruch). Jeżeli sprawny, szukasz dalej (moduł, programator, etc). Poszukaj jak wpiąć silnik komutatorowy i napisz o rezultatach, albo oddaj (pralkę) w ręce fachowca.
Witam Uszkodzony jest moduł silnika, padł układ LNK304GN, dioda ES1J pod nim, wypaliło ścieżkę na płytce (ominięte czerwonym kablem) i spalił się rezystor SMD. 1. Co to są za zielone elementy zaznaczone na żółto? napisane na nich jest: R050 F A0701. Google na ten temat milczy. Po środku jest coś jakby przeźroczysta strzałka (narysowałem poglądowo w...
Amica jest pralką godną polecenia, ale bywa dosyć awaryjna, jeśli chodzi o silniki szczotkowe i moduły sterujące. Każda pralka, bez względu na producenta, ma swoje zalety i wady i bardziej w grę wchodzi szczęście do danego egzemplarza urządzenia.
Witam. Błąd F06 oznacza problem z prądniczką tachometryczną, bądź brak ruchu silnika. Jeśli pralka w ogóle nie obraca bębnem i nie słychać pracy silnika, należy sprawdzić połączenia w kostce silnika, przewody do modułu, przekaźniki silnika na module. Warto sprawdzić czy na silnik podawane jest napięcie. Jak zachowuje się na programie wirowanie, bez...
Co się dzieje z pralką? Jeżeli nie działa silnik napędowy to nie tego modułu potrzebujesz: https://www.bekoczesci.pl/bk/czesci-agd/... To moduł sterowania silnikiem: https://www.klinikaagd.pl/czesci-agd/4-m...
Sprawdź połączenia między silnikiem a modułem istan kostki na silniku jak OK to wymontuj moduł i sprawdź czy nie ma wypalonych połączeń- często na przekaźniku.
Skąd masz pewność ze "podmiennik" jest sprawny? Silnik podmieniony ze sprawnej pralki.
Masz dwa uszkodzone silniki - tyle w temacie. Dodano po 41 *F22 - Błąd komunikacji elektroniki silnika z modułem sterującym.
Witam.Miałem taki przypadek,też myślałem że to silnik,niestety w moim przypadku po podmianie silnika było to samo. Zmieniłem w module sterującym układ scal. pamięci i pomogło. Pozdrawiam,powodzenia.
Zajrzeć do szczotek silnika oraz cewki tacho która jest zamontowana na silniku możliwe uszkodzenie elektroniki na module.
A sprawdzałeś sam silnik? Czy ma dobre szczotki? Jak nie będzie obwodu zamkniętego to nie pojawi się żadne napięcie.
Nie. Ta pralka ma silnik sterowany falownikiem. Moduł falownika będzie gdzieś na dole pralki. Oczywiście sam silnik również by warto sprawdzić.
Witam . Proszę o informację czy moduł od pralki Amica (typ PCT4512B412) można zastąpić modułem od pralki PCT 5510B412 ? Czy jeśli to zrobię (zakupię) to jedyną stratą będzie 1000 obrotów wirowania a nie 1200 ? A może taka podmiana jest niemożliwa np. ze względu na inny silnik ? Proszę o rady . Możesz mieć problemy z wirowaniem. Pralki posiadają różne...
Obejrzyj moduł.
Kolego daj spokój tej elektonice u Ciebie problem leży po stronie silnika najlepiej go wymień. Co do tego nalotu to te moduły nawet z fabryki przychodzą z takimi plamami.
Taką naprawę modułu bez pralki można było przeprowadzić w starych modelach , obecnie jest to niemal niemożliwe w nowych , gdzie procesor master programatora komunikuje się z układami slawe innych komponentów pralki szyną IC² , jak np . moduł wyświetlcza , silnika BLCD . Jedynie naprawę układów przetwornic napięciowych zasilania można przeprowadzić...
Wymieniłem moduł silnika, pralka naprawiona, temat zamykam.
Jeżeli masz kompletną pralkę dawcę to czeka Cię przeszczep całej instalacji elektrycznej oraz programatora i modułu sterującego pracą silnika a możliwe i że samego silnika. Jeśli jednak masz na oku tylko programator to odpuść temat jak radzi Ci kolega (at)mrice2.
A może to tylko zbieg okoliczności , i inny defekt , szczotki , styki kostki na silniku. To ostatnie miałem wczoraj , spieczone i silnik nie obracał .Po wyczyszczeniu pralka ruszyła W innej avtl83eu nie udało mi się silnika uruchomić , moduł mam /podejrzewany przeze mnie , że zepsuty / i ciekawy jestem czy kolega sobie ze swoim poradzi :)
Moduły są od dwóch różnych pralek - różnią się konstrukcyjnie. Twoja pralka jest napędzana silnikiem prądu stałego DC. Moduł od pralki który znalazłeś, napędza silnik trójfazowy AC.
Po podłączeniu urządzeń peryferyjnych i zasymulowaniu pracy jest to możliwe.
Minęło kilkanaście lat 😯 i pozwolę sobie zapytać, czy udało Ci się ogarnąć temat? Mam potrzebę zasilenia z możliwością regulacji obrotów, takiego silnika z pralki Ardo A1000.
Jeżeli sprawdziłeś silnik, tak jak opisałem i wszystko z silnikiem jest w porządku - moduł do wymiany.
pralka samsung moduł silnika pralka amica moduł silnika pralka bosch moduł sterowania silnika
tyrystorowy moduł zapłonowy schemat schemat podłączenia włącznika światła pralka grzałka samsung
philips senseo cadillac escalade
Dwa sygnały podczas jazdy - co oznaczają? Podłączenie niebieskiego przewodu "back" w monitorze kamery cofania