Komutator w silniku iskrzy?
Czy wirnik w pralce kręci się lekko czy z oporami? Jeżeli z oporami to zdejm pasek i spróbuj zakręcić wirnikiem pralki . Jeżeli dalej kręci z oporami to masz do wymiany wirnik+ śrubunek czyli ułożyskowanie wirnika.
Przy obrocie bębna ręką - czuć w pewnym momencie chwilowy opór i towarzyszy temu odgłos tarcia. I pewnie da się zauważyć, że brzeg bębna ociera o fartuch i "chodzi jajowato"? Jeżeli tak, to najprawdopodobniej jest uszkodzony krzyżak bębna.
To sprawdź okablowanie jak już było napisane w temacie do którego masz linka.
Na forach czytałem o zamontowaniu blachy na stojanie ( pomiędzy stojanem a wirnikiem). Czy to ma sens i pomoże? Nic dobrego w ten sposób nie zyskasz. Zmniejszysz przeskoki magnetyczne, bo część strumienia zamknie się przez tą blachę (jeśli będzie ferromagnetykiem), ale zmniejszysz strumień magnetyczny płynący przez rdzeń, co wpłynie na zmniejszenie...
napisane jest na niej tylko 2000W... p.s. gdzie moge dostać taką grzałkę? 2000W to jest moc większości grzałek w pralkach. Opór zazwyczaj 27Ω. Jak przerwa, to do wymiany. Szukaj w sklepach z częściami AGD, lub w internecie. Podobne grzałki ma wiele firm, jednak różnią się parametrami czujki NTC (warto wstawić starą, na pewno sprawną). Pozdrawiam....
Sprawdź czy szczotki nie są odwrotnie zamontowane względem płaszczyzny komutatora i wtedy słychać jakby silnik terkotał. Należy też sprawdzić czy szczotkotrzymaczy nie przykręciłeś pod złym kątem. Czy wkłady, które wymieniałeś były już podcięte pod komutator czy płaskie ma końcach? Kolejna przyczyna może być taka, że wkłady mogą być zbyt długie i nie...
Opór grzałki ok, co do drugiego stwierdzenia, to mogłeś po prostu tak trafić, że akurat obwód był rozwarty na połączeniu N grzałki. Ciężko coś więcej powiedzieć bez żadnych danych na temat modelu pralki.
Sprawdzić opór 10Ω na module i sterujący zamkiem triak.
Wężyk od hydrostatu doprowadzi Cię do plastikowego odstojnika, jeżeli będzie zapchany jakimś syfem, czy też kamieniem to hydrostat będzie cały czas sygnalizował wodę w pralce. Aby sprawdzić jego stan, najlepiej ściągnij wężyk z hydrostatu i dmuchnij w niego. Zobaczysz czy powietrze idzie lekko czy stawia duży opór.
Proszę: https://youtu.be/vxIXG_PGZtw?si=v17rD91E...
Trzeba zdjąć osłonę, bok pralki i zobaczyć pasek, albo się urwał albo spada, bo krzyżak krzywy i cały płaszcz wodny z łożyskiem się wygina i spada pasek od razu. Jak pralka pusta i się zakręci ręcznie bęben czuć opory i to widać czy jest pasek, czy spadł.
Witaj biały-żółty 60±4Ω biały-niebieski 13,5±1,5Ω biały-zielony 60±4Ω biały-czerwony 27,5±2Ω Nie zapomnij o kondensatorze 16µf Powodzenia
Ja podejrzewam złamany krzyżak.
W tych maszynach często uszkadzają się przewody pod opaskami, więc od tego bym zaczął sprawdzanie A na czas trybu serwisowego przewody się naprawiły? Chyba kolega nie doczytał, lub pisze o przewodach czujnika, lecz wtedy zapewne wysypałby błąd. kręci bebnem, pompuje a kanał powietrzny aż parzy, szyba drzwiczek też się rozgrzała Nie chcę zgadywać, ale...
Tylko opory deczko gorące, ale jak na razie wszystko działa. Te opory mają być GORĄCE! :D
Masz na prv jak wejść. W serwisowym pobierze wodę nawet gdy ma problem z silnikiem, czy grzałką. Wyświetli też błąd.
Witam. Ten objaw wskazuje na uszkodzenie mechanizmu różnicowego (gear mechanism), to takie ustrojstwo które jest centralnie pod bębnem prali i jest napędzane przez silnik. To właśnie ten mechanizm zapewnia obroty bębna przy praniu i wirowaniu. Sprawdź jeszcze czy hamulec nie jest przyczyną tego stanu(powinien odpuszczać po uruchomieniu silnika). Najczęściej...
Weź drut Φ3mm wsadź między bęben a fartuch i objedź nim dookoła. Jeżeli natrafisz na opór to tam jest ta śruba.
Trzeba sprawdzić opór na jego stykach, jeśli sprawny powinien być bliski zeru.
Witam. Celem dokładnej identyfikacji proszę zamieścić dobrej jakości zdjęcia góry oraz spodu płytki PCB. Opór R1 ma 4K7 lub 5K6...
Witam Poszukuję instrukcji obsługi pralki wymienionej w temacie wiadomości w każdym normalnym języku(angielskim, niemieckim, polskim). Właściwie mam poważny problem aby zorientować się do której komory wsypuje się proszek i wlewa płyn do płukania. Pralka posiada trzy komory (od lewej strony): wąska, szeroka, wąska. Proszę o pomoc serwisantów, którzy...
Ja bym zaczął od sprawdzenia grzałki czy ma jakiś opór a jak ma to jaki.
dmucham w ten wezyk ale nie mozna ani troche wdmuchnac powietrza Dodano po 5 dobra dalo rade dmuchnalem . wlaczylem pralke na razie wyglada dobrze To jak zrobi poprawne pranie , to dmuchnij porządnie do niego jeszcze raz tak od serca :D , tylko napuść sobie wody do pralki , wyłącz z sieci i dmuchaj tak by było czuć minimalny opór, pozdrawiam
Witam szczotki przed chwilą sprawdziłem (ciężki dostęp) i są w dobrym stanie (więcej niż połowa zostało), komutator jest także w solidnym stanie....
Zrób tak jak napisałem, tu nie chodzi o opory w ruchu bębna tylko o odgłosy jakie wydobywają się z pralki. No chyba że o czymś nie napisałeś.
Witam to nie jest raczej wina sprężyn ,wyjmij amortyzator i sprawdź czy podczas ruchu ma wyraźny(duży) opór w całym zakresie wysuwania i wsuwania.
(...) temat był już kilka razy wałkowany (...) jak mogę sprawdzić samą grzałkę czy faktycznie przeszła w stan spoczynku? Multimetr i trochę narzędzi posiadam lecz wiedzy na ten temat nie posiadam. Jeśli grzałka okaże się sprawna to co jeszcze mogę we własnym zakresie sprawdzić? Ten temat też już był wielokrotnie wałkowany. Zrobić pomiary miernikiem...
Witam. Zmierzyć opór grzałki miernikiem (ok 26 Ω ), lub przerwać cykl prania przed programem płukania otworzyć pralkę i dotknąć wody
Probowalam juz naciskac (...) ten bialy lekent Dobry kierunek. Trzeba nacisnąć - np. płaskim wkrętakiem - ten biały plastik w prawo w tym miejscu, gdzie urwał się uchwyt. Jest spory opór, który daje sprężyna.
Sprawdź opory w module R51a,R51b tylko musisz je wylutować
http://obrazki.elektroda.net/73_12310937... Jeżeli w takim stanie (bez fartucha) bęben obraca się z oporami, to zapewne łożyska, a co do przelewu, to zasobnik do odkamienienia.
Witam Macie prawdopodobnie moduł silnika do wymiany. Przy uszkodzonym module obracając bęben czuć opór
Krótko tylko powiem, że problemem okazały się zużyte szczotki. Wymiana na nowe załatwiła sprawę, a pralka działa poprawnie.
Witam. Wyjmij jeden z trzpieni amortyzatora i sprawdź jego sprawność, czyli jeśli stawia wyczuwalny opór to jest sprawny, jeśli wpada luźno to wiadomo. Częstą przypadłością pralek LG były pękające krzyżaki bębna.
R18- 10kΩ R11- 1kΩ R17- 10kΩ I sprawdź jeszcze prądniczkę tachometryczną (zwarcie). Bo pewnie od tego te opory poszły... Pozdrawiam.
W automacie sa czesto nawet 4 amortyzatory. zeby byc pewnym mozna po kolei je odkrecac i trzymac za amortyzator ruszac nim jak pompka do pompowania rowerow.,..po oporze mozna wyczuc w jakim jest stanie, powodzenia,
Prądniczka na silniku daje sygnał zwrotny do uP, że za wysokie obroty, więc ten obcina zasilanie na przekaźniku k2. Silnik zatrzymuje się, czeka minutę i powraca do programu. I to by się zgadzało, z tym, że nie sprawdziłeś samej prądniczki tachometrycznej (pachnie mi pękniętym magnesem na osi wirnika). Zdemontuj silnik z pralki i sprawdź. Dane (opór)...
Cewka tacho ma rezystancję 15R. Na powyższych obrazkach jest silnik produkcji BSH, więc opór cewki tacho rzędu 15Ω jest jak najbardziej prawidłowy.
Też obstawiam pompę, lub jakąś skarpetę w niej. Pralkę pochyl na plecy opierając o jakąś ścianę, wykręć filtr i puść pralkę na odpompowanie. Jak pompa zacznie kręcić, wsadź jej jakiś mały śrubokręt w wirnik, (delikatnie oczywiście) i zobacz czy wirnik stawia opór.
Znalazłem instrukcję serwisową na http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14... i według niej NTC przy 25°C ma 48409om+/-7.9%. Mój pomiar wykonany przy temp. niższej od 25°C wykazuje jego sprawność. Wężyki hydrostatów drożne - poziom wody zawsze właściwy dla każdego programu. Rozwarcie obwodu NTC powinno pokazać sterownikowi nieskonczony opór...
taki silnik da się źle złożyć? musiałem je trochę poluzować, ponieważ wirnik kręcił się z oporami. Da się źle zmontować, jak sam doświadczyłeś. Łożyska wymieniałeś sam? Jakiej firmy?
do sprawdzenia silnik - jakie prawidłowe są opory na uzwojeniach http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20...
Na programatorze przepaliła się ścieżka od prądniczki, ale z tym sobie poradziłem Tam nie tylko ścieżki się palą trzeba na module sprawdzić wszystkie elementy od tacho opory tranzystory no i sam procesor też mógł paść.
Prawidłowe zachowanie się pralki przy uszkodzeniu zespołu tachometru.Wymień te opory R71, R72. Następnie sprawdź prądniczkę tachometryczną czy nie spalona cewka i dobrze zamocowany magnes wirujący oraz czy po pokręceniu ręką wirnikiem silnika na cewce tachometru występuje jakieś małe napięcie.Sprawdź też czy kostka silnika i kostka od strony instalacji...
Więc jaki powinna mieć opór? Gdzieś na forum spotkałem sie z informacją, że ok 26Ω? I tego się 3maj.
Ta pralka ma zaledwie 3 lata... Podczas lekkiego kręcenia bębnem wyczuwam ręką delikatne wibracje.
Witam. Gdy pralka jest podłączona do zasilania silnik stawia opór przy próbie obrotu ręką?
Tak ma być. Wszystkie są połączone ale różny opór jest między nimi.
Pralka kręcąc bębnem mierzy opór na silniku (czy ma dużo prania, czy mało) po pomiarach dostosowuje długość cyklu i ilość potrzebnej wody, która i tak później regulowana jest przez presostat.
Czy przy kręceniu bębnem ręcznie czuć jakiś nadmierny opór bądź słychać niepokojące dźwięki?
opora grzałka pralka grzałka opora pralka amortyzator pralka opora
kontrolka renault kangoo renault czujnik temperatury wewnętrznej suszarki opinie
ue40eh6030 zasilacz 2sd718 2sb688
Najtańszy garaż blaszany czy drewniany do samochodu osobowego – ceny 2024, porównanie Garaż Focus Garden szary, kratki wentylacyjne, dach dwuspadowy, brama dwuskrzydłowa, drzwi boczne – opinie, cena 5199 zł