Sprawdź szczotki silnika.
Witam, sporo tematów już jest odnośnie tego problemu. Zimne luty na programatorze, ewentualnie kończy się sterownik silnika. Moja rada, zleć przelutowanie elektroniki komuś, kto już grzebał w żelowej zalewie programatora.
To są świetne pralki. Jedna z najbardziej cenionych serii produkcyjnych koncernu BSH. To Bosch Maxx w pełni serwisowalny i zbiornik jest rozkręcany. Większość części występuje w przystępnych cenowo zamiennikach. Naprawić i będzie służyć jeszcze sporo lat. Ponawiam pytanie czy Pani jest w stanie wykonać cokolwiek samodzielnie czy tylko wzywając serwisanta?...
Ogólnie przygasanie kontrolek jest objawem 'resetowania się' układu zasilacza na module sterującym - jego przyczyną jest zbyt wysoki pobór prądu przez silnik, który dogorywa. Samo uszkodzenie silnika może dotyczyć zarówno jego uzwojeń, czyli niewielkiego zwarcia miedzyzwojowego na wirniku, jak i zużytego komutatora (wyżłobienia, nierówna powierzchnia...
Zacznij od pomki ona ma obudowę z tworzywa w przypadku silnika jest zapach raczej tekstolitu.Przy okazji sprawdż drożność odpływu.
Przecież każda pralka tak się zachowuje w trakcie wirowania. Zawsze są ruchy bębna, bo po to jest zawieszony na sprężynach i amortyzatorach. Oczywiście, możesz wymienić amortyzatory... Najpierw szukałeś przyczyny szumu i udało się zlokalizować. Teraz masz kolejny, Sprawdź czy koło bębna obraca się tak, ze w każdym miejscu jest równo oddalone od obudowy...
Wymień szczotki bo za chwilę zabijesz silnik(o ile już nie jest złomem)albo moduł i dotrzyj komutator po wymianie szczotek. W tych pralkach to błąd silnika: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic7...
Na forach czytałem o zamontowaniu blachy na stojanie ( pomiędzy stojanem a wirnikiem). Czy to ma sens i pomoże? Nic dobrego w ten sposób nie zyskasz. Zmniejszysz przeskoki magnetyczne, bo część strumienia zamknie się przez tą blachę (jeśli będzie ferromagnetykiem), ale zmniejszysz strumień magnetyczny płynący przez rdzeń, co wpłynie na zmniejszenie...
Mam mały problem z pralką, a mianowicie po 2 latach zaczęła głośno wirować, nie wiem z jakiego powodu. Uszkodzone są łożyska bębna i tyle. Trzeba wymienić. Jak na pusto to chyba silnik ma "bicie" i zniszczył łożyska. Silnik ma bicie i uszkodził łożyska ? Wiesz jak ten napęd jest zbudowany i jak działa ? Nie twórz nowych teorii ...
Ten osad to pył ze szczotek węglowych silnika napędowego. Umyj płytę elektroniki izopropanolem i wymień szczotki węglowe: https://north.pl/czesci-agd/czesci-do-pr...
Witam. Po pierwsze i najważniejsze - czy w momencie gdy pralka przedłuża cylk, i (co widać na nagraniach) wielokrotnie załącza i wyłącza pompę - jest w niej woda? Jeśli nie widzisz tego przez ciemne drzwi, po tym jak pralka powiedzmy 2 razy załączy i wyłączy pompę - wstrzymaj program, otwórz drzwi i sprawdź. Sprawdź również, czy woda zalega w bębnie...
https://obrazki.elektroda.pl/4621595900_... https://obrazki.elektroda.pl/4374230000_... Jeszcze jedna sprawa: niech kolega zrobi wyraźne zdjęcie temu obszarowi, który zaznaczyłem, bo może się okazać, że cała praca i pisanie jest na marne, ponieważ uszkodzenie triaka mogło uszkodzić elementy w jego bramce sterowania,...
Faktycznie to nie te przekaźniki o których pisałem. Ale jak pyka przekaźnik a nie ma obrotów to jak pisałem wcześniej mostek i triak w pierwszej kolejności do sprawdzenia i można też zmierzyć styki 3 przekaźnika czy łączą pomiar bez napięcia na płycie powinny łączyć dwa styki tego przekaźnika.
Kolego, nie czytałeś wcześniejszych postów na temat prądniczki tachometrycznej silnika!! :| Poszukaj gdzieś pod pralką magnesu (blaszki zabezpieczającej w kształcie "słoneczka"), który Ci wylatał...
Tam jest silnik bezszczotkowy, tak mówi karta produktu i napis umieszczony przy drzwiach pralki. Nawet można znaleźć zdjęcia samego silnika. Skąd wziąłeś informacje że to szczotkowiec 🤦🏻♂️
Jakieś pomysły? Odłącz sensor 3W i sprawdź czy wyjdzie na obrotny (kostka pięciokablowa wpięta z tyłu silnika). Najlepiej jest podmienić na próbę dmuchać nie zalecam jest to czułe urządzenie, tu opis do starszej wersji https://blisco.pl/jak-sprawdzic-hydrosta... Nadmuchać na próbę to kolega sobie może balona xD
Zajrzyj do kostki zasilającej silnik Jak jest wypalona to sprawdź też tacho na silniku i moduł sterujący pralki bo to często rozległe uszkodzenie.
Drugiego kondensatora odpowiedzialnego za silnik za nic nie mogę tam znaleźć. I nie znajdziesz bo go nie ma, ale sprawdź szczotki:!:
Zmiana kierunku wirowania Twojego silnika uniwersalnego komutatorowego, polega na zamianie początku z końcem, jednego z dwóch szeregowo połączonych uzwojeń, tj. wirnika lub stojana. Początki i końce tych uzwojeń są wyprowadzone (zał. ilustr.): http://obrazki.elektroda.pl/2817935600_1... Na przykład zamiana "8" z "9" na przykładowym rys.:...
uszkodził sie silnik pobiera za dużo prądu i elektronika go rozłącza (buczy to zły znak )
Pisałem ino na jakąś dobrą flaszeczke. Czyli groszowe sprawy. Przecież nie skasuje jak za pół silnika nowego. Zresztą, kto, kto coś odemnie pozyskiwał z forum wie, że nie biorę jak za zboże tylko konkretnie i adekwatnie do towaru.
Co to znaczy, że nie udaje się zwiększyć obrotów? Jak kończy się cykl prania? Miałem jedną wkurzającą pralkę Gorenje, potrafiła po 10 minut próbować wyważyć sobie pranie do wirowania. Przebiła tym samym AEG Electrolux, która zardzewiała po 2 latach a serwis nie uznał reklamacji, bo pralka stała w łazience 😂 Jednak cykl Gorenje kończył się normalnie...
Tak masz do wyczyszczenia lub przewinięcia wirnik silnika.
Zobacz czy do końca pompa wypompowuje wodę z pralki./ wyjmij wąż odpływowy, wsadź do wanny i zobacz jak leci woda/. Jeżeli dobrze to jeszcze jest do przeczyszczenia układ hydrostatu.
Tydzień temu pralka Bosch (Maxx 5) przestała mi wirować, wymieniłem szczotki i kręci bębnem normalnie Czy przed wymianą też taki dźwięk wydawała, czy silnik został oczyszczony z pyłu węglowego, szczotki zostały tylko zamontowane, czy coś jeszcze było robione przy silniku?
"Sprzęgło" na osi silnika nie ma w środku spręzyny, ale trzy ciężarki które przy wirowaniu zwiększają obwód koła pasowego silnkia (większe obroty wirowania) więc nie ma to nic wspólnego zobrotami prawo lewo. Silnik możesz sprawdzić podłączając go bezpośrednio: żółty, zielony- kondensator + jeden przewód zasilania 220, zmieniając przyłączając zasilanie...
Przyczyna leży w uzwojeniu silnika i żadne czyszczenie komutatora nic nie daje, tylko wymiana silnika albo przezwojenie ( koszty). Co do gaszenia "dyskoteki" to jest objaw charakterystyczny dla tego uszkodzenia. Ostatnio rzadko spotykane ale pojawiły się nowe związane problemy z maxymalnymi obrotami wirowania, stare silniki ( do max 1000 1/min) nie...
Zajrzeć do szczotek silnika oraz cewki tacho która jest zamontowana na silniku możliwe uszkodzenie elektroniki na module.
W pierwszej fazie wirowania (zakładając max. ustawienie obr. wirówki)tak jest ,poza tym silnik należy obciążyc Pozdrawiam
Twój silnik miał 800 ob/min ten drugi jest z pralki która posiada 1000ob/min różnica w kole pasowym. Jak masz na stanie ten silnik to możesz podłożyć i sprawdzić . Pralka była wykonana przez firmę ARDO dla WHIRLPOOL.
...Zdjałem pokrywę poruszałem wiązką kabli która biegnie do programatora i silnik ruszał - daleko do ideału (szarpanie) ale jednak ożył. Podczas wirowania wszystko jest ok - silnik gładko i płynnie wchodzi na obroty zadnych szarpnięć czy niedecydowania w którą stronę... Sprawdź ciągłość przewodów zasilających silnik i jakość ich połączeń, kostkę silnika...
Szczotki należy dotrzeć po ich montażu w silniku: https://youtu.be/P3bokh-OjBg?si=dkdcjYzu...
Komutator silnika przetoczyć, pasek wymienić na nowy i powinno hulać.
Mógł się wykręcić magnes jeżeli jest wkręcany w tym silniku jak w większości silników pralek Electrolux/ Zanussi: https://www.klinikaagd.pl/czesci-agd/4-T... Jeżeli nie potrafi Pani dostać się do silnika i sprawdzić...
Błąd który sygnalizuje pralka wskazuje na uszkodzenie triaka sterującego silnikiem, ten kondensnator zamontuj z powrotem, to jest filtr przeciwzakłóceniowy.
Sprawdź tachoprądnicę silnika, ale na wtyczce przy module. Wygląda na problem z kontrolą obrotów, a może coś nie jest tak z magnesem lub z jej cewką albo triak jest zwarty. Pralka nie wyświetla żadnych błędów? :arrow: Poprawiłem TONI_2003
Pisałeś o głośnej pracy urządzenia a jeżeli wykluczyłeś łożyska bębna to najczęściej w trakcie programu wirowania hałasuje wyeksploatowany silnik pompy odpływowej, ale skoro twierdzisz, że pompa pracuje poprawnie i nie rzęzi to wszystko wskazuje na jej sprawność. Możesz wymienić sam silnik pompy i nie musisz kupować kompletnej pompy z korpusem gdybyś...
Silnik sprawdzony?
Skoro pralka ma 14 lat wiec mogły się skończyć Rzekłbym, że najwyższa pora na to będzie. Liczyłem, że można odkręcić tylną ściankę, Można, a konkretnie pół tylnej obudowy się wystawia, łączenie masz w połowie boku pralki. Trochę bez wprawy będziesz wyzwał, ale po wszystkim dostęp jest prima sort.
Zobacz jak wygląda układ hydrostatu
Jeśli miałaś wcześniej pralkę starszego typu z silnikiem klatkowym (pracują dużo ciszej), to w nowych sprzętach montowane są silniki komutatorowe (trochę głośniejsze). Dlatego większość użytkowników nowych pralek myśli, że coś jest nie tak, a wszystko jest w porządku. PS. Można się w krótkim czasie przyzwyczaić.
Trzeba sprawdzić silnik (uzwojenie wirowania). Do obejrzenia też programator. Może też być uszkodzony jakiś przewód wewnątrz pralki i dotyka podczas drgań do obudowy. Warto wymienić kondensator połączony z silnikiem. (...) Jego popsucie się może skutkować, że podczas wirowania będą się wyłączać bezpieczniki. Gdyby to była wina kondensatora, to bezpiecznik...
Masz kody błędów. Podejrzenia co do usterki właściwe - należy jej szukać przy silniku. http://obrazki.elektroda.pl/7260571600_1...
Kontrola ilości wsadu to nie czujnik Hala !!! Pralka mierzy pobór prądu przez silnik i tyle w temacie. Czujnik Hala to elektroniczny odpowiednik tacho - zlicza impulsy. Jak działa wyważenie prania? Bardzo prosto. Jeżeli do pralki wsadzimy coś małego a ciężkiego np. sweter z wełny, to ten sweter przyklei się do boku pralki, powodując przeciwwagę do strony...
Sprawdź tacho silnika , może się magnes odkręcił.
Zdemontuj pompę bo po latach pracy jej silnik już dokonał żywota. Koszt nowego silnika bardzo przystępny: https://hurtownia-qwerty.pl/czesci-zamie... Chyba, że chcesz kompletną nową pompę: https://north.pl/karta/pompa-odplywowa-k...
Przede wszystkim czy pralka od razu po włączeniu jakiegokolwiek programu piorącego startuje od razu na maksymalnych obrotach? Jeśli się tak dzieje to wskazuje to na uszkodzenie cewki tacho lub magnesu na wirniku silnika. Jeżeli jednak problem występuje tylko podczas wirowania to przyczyny należy głównie szukać w module sterującym. Cewka tachoprądnicy...
Jak była w opakowaniu to na 100% był rysunek jak zdjąć blokadę. Nie znam tego modelu ale niektóre pralki maja jeszcze blokadę montowaną od dołu do silnika. Sprawdź czy w tym modelu taka blokada jest. Powodzenia
Błąd F 07. Lektura : https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
jeżeli szczotki silnika są odpowiedniej długości,>>>>walnięty moduł
To raczej okaże się po wyjęciu łożyska i simering też chyba będziesz musiał wymienić. Odłącz pasek napędu i sprawdź czy łożysko na bębnie, czy silniku.
Napewno szczotki silnika się kończą nic poza tym. Szczotki jak się kończą to nie pracuje silnik a nie robi zwarcia. Szukaj okopconych od zwarcia elementów.
Sprawdź czy szczotki węglowe silnika napędowego nie są już zbyt zużyte: https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d... Długość poniżej 15mm kwalifikuje szczotki do wymiany. Jeśli będzie konieczność wymiany to może dobierzesz któreś z tych: https://north.pl/czesci-agd/czesci-do-pr...
Wymień kondensatory CE1, CE2, CE3, CE4, C1 na płytce sterownika i będzie śmigać. Poczytaj tu http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Pozdrawiam
Na 99,99% masz skończony silnik.
Rozpocznij od wyczyszczenia tego odpowietrznika: https://north.pl/karta/zbiornik-odpowiet... a następnie zweryfikuj stan silnika pompy spustowej czy nie jest już zbyt zużyty przypadkiem.
Prawdopodobnie silnik a dokładnie tacho na silniku. sprawdź dokładnie silnik , wyczyść komutator , sprawdź cewkę tacho oraz magnez czy się nie odkleił . :spoko: Koledzy peterwolski i artur864 , zanim udzielicie złej porady, popatrzcie na zdjęcie które załączył autor: ...zaświeca serwis oraz 4 diody... http://obrazki.elektroda.pl/8007623300_1...
Trzeba multimetr nastawić na 200V AC i mierzyć na złączu silnika (kabelki od tacho cienkie) obracając kołem pasowym bębna. Powinno pojawić się napięcie podczas obracania. Jeżeli będzie napięcie to trzeba tak samo zmierzyć na wtyczce programatora bo może kabelek dostał przerwę. Jeżeli nie będzie napięcia to trzeba sprawdzić tacho-cewkę czy ma rezystancję...
Czołem! Niektóre firmy stosują wygłuszenie obudowy i silnika pozdrawiam TFX
Przeczyść lamele na komutatorze silnika , sprawdź szczotki,
pralka nabiera wody silnik drgnie, programator pracuje do momentu wylania wody i obrotów przed wirowaniem. Działa do końca. Problem silnik nie wykonuje obrotów prania , wirowanie i obroty przed wirowaniem wykonuje Witam. Sprawdź dobrze kostkę silnika, czy przypadkiem któryś z przewodów się nie wysunął. Kondensator raczej nie wchodzi w grę bo by nie...
:crazyeyes: Wymontowałem kondensator - okazało się, że jest niesprawny Napewno? zapewne wymontowałeś filtr p/zakłóceniowy, ale on nie ma wpływu na działanie silnika, zostaw go w spokoju, Proszę o pomoc - czy to uszkodzenie silnika czy może elektroniki? sprawdź działanie silnika poza pralką przynajmniej jedno podejrzenie wyeliminujesz, Szczotki są OK!...
Wygląda że takie: https://north.pl/karta/szczotki-weglowe-...
Sprawdz silnik pralki.
E21 w Amica to błąd silnika, do sprawdzenia szczotki wiązka silnika, często blokuje się lewa szczotka silnika, zalewana wodą z zasobnika proszku. Natomiast P01 oznacza nieskończony program 1 wystarczy przyczymać przycisk start i program zostanie anulowany. Jeżeli nie będzie to uszkodzony silnik to koszt naprawy nie będzie wysoki. Pozdrawiam
Temat podobny poczytaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... Pomierz oporności pomiędzy: Czarnym a 1-niebieskim 2-czerwonym 3-zółtym 4-zielonym Ponadto sprawdź naciąg paska.
Silnik: https://czesciagd.pl/pralka-wae2449fpl96... Szczotki: https://agdtechnik.pl/szczotki-weglowe-5...
W tej sytuacji albo silnik ma zwarcie do masy (trzeba sprawdzic też czy nie ma zwarcia w kostce silnika ) lub wiązka przewodów jest gdzieś przetarta , albo padł program.
Zwarty triak sterujący silnikiem.
Sprawdź i wyczyść układ hydrostatu - wężyk i kubek, sprawdź silnik - szczotki, kostkę.
Wymień kondensator 16 mikro jest zamontowany na podstawie obudowy
Tu masz od innego silnika rysunek jak to wygląda Pozdrawiam. Dodano po 14 może teraz mi się uda. http://obrazki.elektroda.net/0_117001231... Kliknij, aby powiększyć <skryn>
A kostka od silnika? Lubi się przewód wysunąć :? Odepnij kostki od programatora i sprawdzaj czy tam wszystko jest na swoim miejscu, końcówki przewodów itp itp itp itp itp... 8=O
Witaqm Dlaczego kabelki z tacho zostały wyrwane ? wyprowadzenie tych kabelków jest na kostce silnika , i tam należało zmierzyć oporność i generowne napięcie . Przewody w tacho powinny być pewnie i mocno zamontowane , należy tak je zamontować . Należy rezystancje tacho sprawdzić po nagrzaniu silnika , bo wtedy może zanikać ( przerwa w uzwojeniu lub podłączeniu...
Bardzo prawdopodobne,że uzwojenie stojana jest uszkodzone, są to niezależne uzwojenia(chociaż działają jak transformator), ale w tym wypadku przewód zaznaczony jako zerowy powinien być obok fazowego-tam jest koniec uzwojenia pracy. Podłącz tam 230V silnik powinien buczeć, jeśli go popchniesz w którąś stronę powinien się wkręcić na 2900 obr.(bez kondensatora)....
profilaktycznie możesz podmienić triak silnika Ale na 99,9% uszkodzony jest silnik!!
Zdejmij pasek z silnika i zakręć bębnem. Jeśli usłyszysz hałas to łożyska. I jeszcze odkręć górę i zerknij czy aby zbiornik nie jest zgrzewany.
To jest bardzo denerwująca awaria pamiętam jak pierwszy raz trafiłem jak się silnik wyłączył to sprawdzałem od programatora wyłącznika i zanim dojechałem do silnika to wszysko było ok i tak się bawił ze mną dopiero jak przełączyłem na rewersy i ich nie było to zorientowałem się że to silnik i faktycznie przez chwilę miał przerwę wtedy okazało się że...
A na jakim układzie jest ten moduł? Bo jak na TDA 1085C, to nie warto nawet do niego zaglądać, a szukać przyczyny w uszkodzonym programatorze. Oprócz tego należałoby sprawdzić stan szczotek w silniku.
Witam. Ta pralka ma może taki wężyk pod klapką od filtra pompy spustowej? Jeśli ma to tym wężykiem trzeba spuścić wodę z pralki a potem wyjąć filtr i sprawdzić czy jakieś ciało obce nie zablokowało turbinki silnika pompy spustowej. Jeśli tam niczego nie będzie to telefon do serwisu jeżeli pralka ma gwarancje.
Witam tachoprądniczka jest w tylnej części silnika najlepiej wymontuj cały silnik sprawdz szczotki, kostkę silnika i tachoprądniczkę tzn zdejmij ostrożnie blaszaną osłonkę - jest na wcisk- i sprawdz czy okrągły magnesik jest na sztywno z ośką - ewentualnie jeśli masz taką możliwość podłącz silnik z zewnątrz tak żebyś mógł ustawić wolne obroty i dotrzyj...
Sprawdź stan szczotek węglowych silnika napędowego: https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d... Podaj pełny model pralki a najlepiej zamieść zdjęcie tabliczki znamionowej.
Pęknięty magnes prądniczki tachometrycznej (tachogeneratora) może powodować, że nie będzie generować odpowiedniego napięcia (lub wcale- silnik wchodzi na maksymalne obroty). Elektronika czyta to jako błąd i przestaje podawać napięcie na silnik. Sprawdzenie działania prądniczki możesz sprawdzić w prosty sposób. Podłączasz woltomierz (ustawiony na napięcie...
Witam, tu masz schemat http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14... nawet za zero pkt. a co do samego silnika proszę bardzo http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... pozdrawiam.
Wygląda na to że spalił się obwód tachometru.Są różne przyczyny, może dostała się woda do kostki silnika , może przetarł się przewód wiązki silnika , może przebiła do masy ceweczka prądniczki tacho , musisz to sam sprawdzić wszak jesteś przy pralce.Sprawdź oporność cewki tacho ,znajduje się pod szczotkotrzymaczem.Sprawdź też przebieg drogi wiązki silnik-moduł...
Reasumując do sprawdzenia: Silnik: wirnik, stojan na przebicie; szczotki silnika lub (jeszcze po oglądnięciu dokładnym dotrzeć pumexem naturalnym) i oczywiście tachoprądnica. Elektronika: czyli płytka PCB: przekaźniki silnika; wszelakie "zimne" lutowania na PCB. http://obrazki.elektroda.pl/9884170200_1...
Na cewkę taho 3Ω to za niska oporność.Coś mi się wydaje że zmierzyłeś uzwojenie silnika.
Do sprawdzenie prądniczka tachometryczna znajdująca się na silniku (mogła się poluzować).Użyj funkcji szukaj - wpisując: prądniczka tachometryczna. Powodzenia.
Witaj Sprawdź:łozyska na bębnie, sam bęben czy nie popuścił na nitach oraz koło pasowe z tyłu. Wyłącz wtyczkę z gniazdka, odkręć tylną pokrywę i zdejmnij pasek klinowy, napędzający bęben. Ręką pokręć koło pasowe na bębnie oraz samym silnikiem. Pozdr.
Czy jest sposób, zeby stwierdzic czy silnik jest dobry, czy uszkodzony? Dziekujei pozdrawiam. W warsztacie przez autotransformator mostek pomiedzy wyjść.z szczotek a uzwojeniem stojana,zasilanie na drugi zacisk z szczotek i drugi zacisk z uzwojenia stojana nie pomylić zacis.prądnicy tah. Pozdrawiam
Proszę sprawdzić czy na elektrozawory dociera zasilanie, jeśli pralka nie pobiera wody. Jeżeli zasilanie jest to uszkodziła się cewka elektrozaworu. Warto by też sprawdzić stan szczotek w silniku pralki.
Cześć To jest magnes do prądnicy tachometrycznej,który trzeba wkręcić w oś silnika (z drugiej strony koła pasowego. Gwint posmaruj klejem .
Być może grzeją się przewody,a podmuch z wirowania roznosi zapach, to zależy gdzie stoi pralka i czy jest zabudowana/zastawiona. Tak czy siak do przejrzenia przewody przy grzałce, przy termostatach, przy programatorze, kostka przyłączeniowa pralki, filtr przeciwzakłóceniowy, kostka silnika, zbiornik od spodu - czy nie przecieka i nie kapie na silnik...
Obawiam się, że poleciał silnik. 1. Wrzuć zdjęcie silnika ze szczególnym uwzględnieniem komutatora. 2. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic57...
Hałas może powodować również zużyty pasek napędowy. Szczególnie wyrabiają się te w kolorze żótym. Mogą też hałasować łożyska na silniku. Trzeba zdjąć pasek i sprawdzić na wirowanu bez obrotów bębna.
To jest kondensator silnika, przy przewodzie zasilającym jest jeszcze filtr przeciwzakłóceniowy.
Dla mnie są to objawy kończących się szczotek silnika i jak dalej będziesz próbował prać to wykończysz silnik ( konkretnie komutator). Szczotki są prawdopodobnie krótkie i się zawieszają stąd te działanie i nie działanie. Wymontować silnik sprawdzić bo nowy silnik to właściwie prawie nowa pralka.
Załóż osłonę na prądniczkę silnika (to ta część gdzie idą dwa cienkie przewody - z tyłu silnika), kup nowy pasek i gotowe.
Na początek silnik - tachoprądnica do sprawdzenia.
po podłączeniu miernika i zakręceniu wałem silnika na wyjściu prądniczki tachometrycznej indukuje się napięcie 0,5-1 mV( czy nie jest to za mało? Mało, nie mało - wszystko zależy od miernika i metody pomiaru. Podłączyłem tester ciągłości obwodu do cewki prądniczki tachometrycznej i wyszło mi, że nie ma ciągłości obwodu, Podłącz omomierz, a nie tester...
mastercook pralka wirowa candy pralka wirowa pralka candy wirowa
piekarnik electrolux funkcje wirnik szlifierki grzeje dodanie filmu youtube
badanie elektronarzędzi philips mcm3000
Asus BDS-700: Samoczynne włączanie i problemy z napędem Migająca kontrolka wtrysku Iveco po wymianie stacyjki