Witam, sporo tematów już jest odnośnie tego problemu. Zimne luty na programatorze, ewentualnie kończy się sterownik silnika. Moja rada, zleć przelutowanie elektroniki komuś, kto już grzebał w żelowej zalewie programatora.
Sprawdź szczotki silnika.
To są świetne pralki. Jedna z najbardziej cenionych serii produkcyjnych koncernu BSH. To Bosch Maxx w pełni serwisowalny i zbiornik jest rozkręcany. Większość części występuje w przystępnych cenowo zamiennikach. Naprawić i będzie służyć jeszcze sporo lat. Ponawiam pytanie czy Pani jest w stanie wykonać cokolwiek samodzielnie czy tylko wzywając serwisanta?...
Ogólnie przygasanie kontrolek jest objawem 'resetowania się' układu zasilacza na module sterującym - jego przyczyną jest zbyt wysoki pobór prądu przez silnik, który dogorywa. Samo uszkodzenie silnika może dotyczyć zarówno jego uzwojeń, czyli niewielkiego zwarcia miedzyzwojowego na wirniku, jak i zużytego komutatora (wyżłobienia, nierówna powierzchnia...
Zacznij od pomki ona ma obudowę z tworzywa w przypadku silnika jest zapach raczej tekstolitu.Przy okazji sprawdż drożność odpływu.
Przecież każda pralka tak się zachowuje w trakcie wirowania. Zawsze są ruchy bębna, bo po to jest zawieszony na sprężynach i amortyzatorach. Oczywiście, możesz wymienić amortyzatory... Najpierw szukałeś przyczyny szumu i udało się zlokalizować. Teraz masz kolejny, Sprawdź czy koło bębna obraca się tak, ze w każdym miejscu jest równo oddalone od obudowy...
Mam mały problem z pralką, a mianowicie po 2 latach zaczęła głośno wirować, nie wiem z jakiego powodu. Uszkodzone są łożyska bębna i tyle. Trzeba wymienić. Jak na pusto to chyba silnik ma "bicie" i zniszczył łożyska. Silnik ma bicie i uszkodził łożyska ? Wiesz jak ten napęd jest zbudowany i jak działa ? Nie twórz nowych teorii ...
Wymień szczotki bo za chwilę zabijesz silnik(o ile już nie jest złomem)albo moduł i dotrzyj komutator po wymianie szczotek. W tych pralkach to błąd silnika: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic7...
Ten osad to pył ze szczotek węglowych silnika napędowego. Umyj płytę elektroniki izopropanolem i wymień szczotki węglowe: https://north.pl/czesci-agd/czesci-do-pr...
Witam. Po pierwsze i najważniejsze - czy w momencie gdy pralka przedłuża cylk, i (co widać na nagraniach) wielokrotnie załącza i wyłącza pompę - jest w niej woda? Jeśli nie widzisz tego przez ciemne drzwi, po tym jak pralka powiedzmy 2 razy załączy i wyłączy pompę - wstrzymaj program, otwórz drzwi i sprawdź. Sprawdź również, czy woda zalega w bębnie...
Faktycznie to nie te przekaźniki o których pisałem. Ale jak pyka przekaźnik a nie ma obrotów to jak pisałem wcześniej mostek i triak w pierwszej kolejności do sprawdzenia i można też zmierzyć styki 3 przekaźnika czy łączą pomiar bez napięcia na płycie powinny łączyć dwa styki tego przekaźnika.
Kolego, nie czytałeś wcześniejszych postów na temat prądniczki tachometrycznej silnika!! :| Poszukaj gdzieś pod pralką magnesu (blaszki zabezpieczającej w kształcie "słoneczka"), który Ci wylatał...
Jakieś pomysły? Odłącz sensor 3W i sprawdź czy wyjdzie na obrotny (kostka pięciokablowa wpięta z tyłu silnika). Najlepiej jest podmienić na próbę dmuchać nie zalecam jest to czułe urządzenie, tu opis do starszej wersji https://blisco.pl/jak-sprawdzic-hydrosta... Nadmuchać na próbę to kolega sobie może balona xD
Tam jest silnik bezszczotkowy, tak mówi karta produktu i napis umieszczony przy drzwiach pralki. Nawet można znaleźć zdjęcia samego silnika. Skąd wziąłeś informacje że to szczotkowiec 🤦🏻♂️
Na forach czytałem o zamontowaniu blachy na stojanie ( pomiędzy stojanem a wirnikiem). Czy to ma sens i pomoże? Nic dobrego w ten sposób nie zyskasz. Zmniejszysz przeskoki magnetyczne, bo część strumienia zamknie się przez tą blachę (jeśli będzie ferromagnetykiem), ale zmniejszysz strumień magnetyczny płynący przez rdzeń, co wpłynie na zmniejszenie...
Zajrzyj do kostki zasilającej silnik Jak jest wypalona to sprawdź też tacho na silniku i moduł sterujący pralki bo to często rozległe uszkodzenie.
Zajrzeć do szczotek silnika oraz cewki tacho która jest zamontowana na silniku możliwe uszkodzenie elektroniki na module.
Drugiego kondensatora odpowiedzialnego za silnik za nic nie mogę tam znaleźć. I nie znajdziesz bo go nie ma, ale sprawdź szczotki:!:
Zmiana kierunku wirowania Twojego silnika uniwersalnego komutatorowego, polega na zamianie początku z końcem, jednego z dwóch szeregowo połączonych uzwojeń, tj. wirnika lub stojana. Początki i końce tych uzwojeń są wyprowadzone (zał. ilustr.): http://obrazki.elektroda.pl/2817935600_1... Na przykład zamiana "8" z "9" na przykładowym rys.:...
uszkodził sie silnik pobiera za dużo prądu i elektronika go rozłącza (buczy to zły znak )
Cewka i magnes znajduje się z tylu silnika a wyjście cewki tacho w listwie przy silniku i tam można zmierzyć oporność cewki i czy pojawia się napięcie podczas obracania bębnem. Jeśli cewka ma oporność a brak napięcia podczas obracania to masz problem z magnesem od tacho i wtedy trzeba tam zajrzeć by zobaczyć co się z magnesem stało. Jeśli motorek ok...
Co to znaczy, że nie udaje się zwiększyć obrotów? Jak kończy się cykl prania? Miałem jedną wkurzającą pralkę Gorenje, potrafiła po 10 minut próbować wyważyć sobie pranie do wirowania. Przebiła tym samym AEG Electrolux, która zardzewiała po 2 latach a serwis nie uznał reklamacji, bo pralka stała w łazience 😂 Jednak cykl Gorenje kończył się normalnie...
Zadzwoń i popytaj tutaj: https://www.klinikaagd.pl/czesci-agd/Tac... lub tutaj: https://andomagd.pl/cewka-tachogenerator... Jeżeli oni nie będą chcieli sprzedać lub będą mieli braki na stanie to jedynie pozostanie zakup używanej z Allegro itp. Niestety...
Tak masz do wyczyszczenia lub przewinięcia wirnik silnika.
Przyczyna leży w uzwojeniu silnika i żadne czyszczenie komutatora nic nie daje, tylko wymiana silnika albo przezwojenie ( koszty). Co do gaszenia "dyskoteki" to jest objaw charakterystyczny dla tego uszkodzenia. Ostatnio rzadko spotykane ale pojawiły się nowe związane problemy z maxymalnymi obrotami wirowania, stare silniki ( do max 1000 1/min) nie...
Zobacz czy do końca pompa wypompowuje wodę z pralki./ wyjmij wąż odpływowy, wsadź do wanny i zobacz jak leci woda/. Jeżeli dobrze to jeszcze jest do przeczyszczenia układ hydrostatu.
"Sprzęgło" na osi silnika nie ma w środku spręzyny, ale trzy ciężarki które przy wirowaniu zwiększają obwód koła pasowego silnkia (większe obroty wirowania) więc nie ma to nic wspólnego zobrotami prawo lewo. Silnik możesz sprawdzić podłączając go bezpośrednio: żółty, zielony- kondensator + jeden przewód zasilania 220, zmieniając przyłączając zasilanie...
Szczotki należy dotrzeć po ich montażu w silniku: https://youtu.be/P3bokh-OjBg?si=dkdcjYzu...
W pierwszej fazie wirowania (zakładając max. ustawienie obr. wirówki)tak jest ,poza tym silnik należy obciążyc Pozdrawiam
Twój silnik miał 800 ob/min ten drugi jest z pralki która posiada 1000ob/min różnica w kole pasowym. Jak masz na stanie ten silnik to możesz podłożyć i sprawdzić . Pralka była wykonana przez firmę ARDO dla WHIRLPOOL.
...Zdjałem pokrywę poruszałem wiązką kabli która biegnie do programatora i silnik ruszał - daleko do ideału (szarpanie) ale jednak ożył. Podczas wirowania wszystko jest ok - silnik gładko i płynnie wchodzi na obroty zadnych szarpnięć czy niedecydowania w którą stronę... Sprawdź ciągłość przewodów zasilających silnik i jakość ich połączeń, kostkę silnika...
Komutator silnika przetoczyć, pasek wymienić na nowy i powinno hulać.
Sprawdź tachoprądnicę silnika, ale na wtyczce przy module. Wygląda na problem z kontrolą obrotów, a może coś nie jest tak z magnesem lub z jej cewką albo triak jest zwarty. Pralka nie wyświetla żadnych błędów? :arrow: Poprawiłem TONI_2003
Pisałeś o głośnej pracy urządzenia a jeżeli wykluczyłeś łożyska bębna to najczęściej w trakcie programu wirowania hałasuje wyeksploatowany silnik pompy odpływowej, ale skoro twierdzisz, że pompa pracuje poprawnie i nie rzęzi to wszystko wskazuje na jej sprawność. Możesz wymienić sam silnik pompy i nie musisz kupować kompletnej pompy z korpusem gdybyś...
Zdemontuj pompę bo po latach pracy jej silnik już dokonał żywota. Koszt nowego silnika bardzo przystępny: https://hurtownia-qwerty.pl/czesci-zamie... Chyba, że chcesz kompletną nową pompę: https://north.pl/karta/pompa-odplywowa-k...
Błąd który sygnalizuje pralka wskazuje na uszkodzenie triaka sterującego silnikiem, ten kondensnator zamontuj z powrotem, to jest filtr przeciwzakłóceniowy.
Kontrola wsadu (wyważenie) odbywa się na zasadzie impulsów z silnika (obroty bębna) do sterownika. I żadne zaklęcia z amortyzatorami tutaj nie pomogą. Zrozumcie to w końcu. Pewne rzeczy, jak mawiał ŚP. gen. Jaruzelski, mają swoje granice... :( https://obrazki.elektroda.pl/7374530400_... Niestety, ale to nie ten model pralki. Informacje...
Wstawiałem jakieś silniki ze zezłomowanych, starych Amic - aby tylko uchwyty pasowały. A co z tachoprądniczką? Mam na myśli tutaj prąd wytwarzany, wszystkie prądniczki amiki mają takie same wartości? Prąd wytwarzany przez tachoprądniczkę zawsze mieści się w tolerancji elektroniki jej sterującej. Bez względu na wartość oporności cewki. Cewka wytwarza...
Skoro pralka ma 14 lat wiec mogły się skończyć Rzekłbym, że najwyższa pora na to będzie. Liczyłem, że można odkręcić tylną ściankę, Można, a konkretnie pół tylnej obudowy się wystawia, łączenie masz w połowie boku pralki. Trochę bez wprawy będziesz wyzwał, ale po wszystkim dostęp jest prima sort.
Silnik sprawdzony?
Czy prądniczka tachometryczna na silniku ok?
Rozpocznij od wyczyszczenia tego odpowietrznika: https://north.pl/karta/zbiornik-odpowiet... a następnie zweryfikuj stan silnika pompy spustowej czy nie jest już zbyt zużyty przypadkiem.
Zobacz jak wygląda układ hydrostatu
Jeśli miałaś wcześniej pralkę starszego typu z silnikiem klatkowym (pracują dużo ciszej), to w nowych sprzętach montowane są silniki komutatorowe (trochę głośniejsze). Dlatego większość użytkowników nowych pralek myśli, że coś jest nie tak, a wszystko jest w porządku. PS. Można się w krótkim czasie przyzwyczaić.
Trzeba sprawdzić silnik (uzwojenie wirowania). Do obejrzenia też programator. Może też być uszkodzony jakiś przewód wewnątrz pralki i dotyka podczas drgań do obudowy. Warto wymienić kondensator połączony z silnikiem. (...) Jego popsucie się może skutkować, że podczas wirowania będą się wyłączać bezpieczniki. Gdyby to była wina kondensatora, to bezpiecznik...
Masz kody błędów. Podejrzenia co do usterki właściwe - należy jej szukać przy silniku. http://obrazki.elektroda.pl/7260571600_1...
Sprawdź tacho silnika , może się magnes odkręcił.
Błąd F 07. Lektura : https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
E21 w Amica to błąd silnika, do sprawdzenia szczotki wiązka silnika, często blokuje się lewa szczotka silnika, zalewana wodą z zasobnika proszku. Natomiast P01 oznacza nieskończony program 1 wystarczy przyczymać przycisk start i program zostanie anulowany. Jeżeli nie będzie to uszkodzony silnik to koszt naprawy nie będzie wysoki. Pozdrawiam
czy ona ma przycisk "wyłącz wirówkę"? jeśli silnik indukcyjny to sprawdź kondensator silnika.albo spalony/zwarte uzwojenia silnika(wtedy wymiana silnika)
Sprawdź czy szczotki węglowe silnika napędowego nie są już zbyt zużyte: https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d... Długość poniżej 15mm kwalifikuje szczotki do wymiany. Jeśli będzie konieczność wymiany to może dobierzesz któreś z tych: https://north.pl/czesci-agd/czesci-do-pr...
To raczej okaże się po wyjęciu łożyska i simering też chyba będziesz musiał wymienić. Odłącz pasek napędu i sprawdź czy łożysko na bębnie, czy silniku.
Napewno szczotki silnika się kończą nic poza tym. Szczotki jak się kończą to nie pracuje silnik a nie robi zwarcia. Szukaj okopconych od zwarcia elementów.
Witaqm Dlaczego kabelki z tacho zostały wyrwane ? wyprowadzenie tych kabelków jest na kostce silnika , i tam należało zmierzyć oporność i generowne napięcie . Przewody w tacho powinny być pewnie i mocno zamontowane , należy tak je zamontować . Należy rezystancje tacho sprawdzić po nagrzaniu silnika , bo wtedy może zanikać ( przerwa w uzwojeniu lub podłączeniu...
Na 99,99% masz skończony silnik.
Wymień kondensatory CE1, CE2, CE3, CE4, C1 na płytce sterownika i będzie śmigać. Poczytaj tu http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Pozdrawiam
A szczotki w silniku sprawdzone?
Silnik: https://czesciagd.pl/pralka-wae2449fpl96... Szczotki: https://agdtechnik.pl/szczotki-weglowe-5...
Prawdopodobnie silnik a dokładnie tacho na silniku. sprawdź dokładnie silnik , wyczyść komutator , sprawdź cewkę tacho oraz magnez czy się nie odkleił . :spoko: Koledzy peterwolski i artur864 , zanim udzielicie złej porady, popatrzcie na zdjęcie które załączył autor: ...zaświeca serwis oraz 4 diody... http://obrazki.elektroda.pl/8007623300_1...
Zdejmij pasek z silnika i zakręć bębnem. Jeśli usłyszysz hałas to łożyska. I jeszcze odkręć górę i zerknij czy aby zbiornik nie jest zgrzewany.
Jak była w opakowaniu to na 100% był rysunek jak zdjąć blokadę. Nie znam tego modelu ale niektóre pralki maja jeszcze blokadę montowaną od dołu do silnika. Sprawdź czy w tym modelu taka blokada jest. Powodzenia
Sprawdz silnik pralki.
Mastercook dopiero sie uczy produkować pralki i jak będzie taka praktyka jak wiele znanych firm o renomie światowej to będzie ok Na mniejszych obrotach świst powinien być mniejszy Pralki z silnikami klatkowymi są bardziej ciche
pralka nabiera wody silnik drgnie, programator pracuje do momentu wylania wody i obrotów przed wirowaniem. Działa do końca. Problem silnik nie wykonuje obrotów prania , wirowanie i obroty przed wirowaniem wykonuje Witam. Sprawdź dobrze kostkę silnika, czy przypadkiem któryś z przewodów się nie wysunął. Kondensator raczej nie wchodzi w grę bo by nie...
Do sprawdzenie prądniczka tachometryczna znajdująca się na silniku (mogła się poluzować).Użyj funkcji szukaj - wpisując: prądniczka tachometryczna. Powodzenia.
:crazyeyes: Wymontowałem kondensator - okazało się, że jest niesprawny Napewno? zapewne wymontowałeś filtr p/zakłóceniowy, ale on nie ma wpływu na działanie silnika, zostaw go w spokoju, Proszę o pomoc - czy to uszkodzenie silnika czy może elektroniki? sprawdź działanie silnika poza pralką przynajmniej jedno podejrzenie wyeliminujesz, Szczotki są OK!...
Proszę sprawdzić czy na elektrozawory dociera zasilanie, jeśli pralka nie pobiera wody. Jeżeli zasilanie jest to uszkodziła się cewka elektrozaworu. Warto by też sprawdzić stan szczotek w silniku pralki.
Sam magnes w tym silniku nie występuje. Sklejenie popękanego magnesu spowoduję złą pracę silnika. Trzeba szukać na aukcjach takiego / podobnego silnika z dobrym magnesem.
Wkręć magnes prądnicy tachometrycznej w silniku i będzie OK i zaoszczędzisz parę zeta na naprawie. Jak to zrobić, wpisz w wyszukiwarkę "tacho". Temat przeniosłem z "Schematu/Instrukcji..."
jeżeli szczotki silnika są odpowiedniej długości,>>>>walnięty moduł
Temat podobny poczytaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... Pomierz oporności pomiędzy: Czarnym a 1-niebieskim 2-czerwonym 3-zółtym 4-zielonym Ponadto sprawdź naciąg paska.
hymm... mi także wydaje się ze problem tkwi w silniku,może to tachometr. silnik można podłączyć pod autotransformator jeżeli taki posiadasz i sprawdzić jak pracuje na wysokich obrotach :) pozdrawiam
W tej sytuacji albo silnik ma zwarcie do masy (trzeba sprawdzic też czy nie ma zwarcia w kostce silnika ) lub wiązka przewodów jest gdzieś przetarta , albo padł program.
Wypalony styk w programatorze, uszkodzone uzwojenie w silniku lub ułamany przewód po drodze. Zdobycie części do takiego zabytku może być problematyczne. Jedyna szansa, że awaria z rodzaju ułamanego przewodu.
Zwarty triak sterujący silnikiem.
Sprawdź i wyczyść układ hydrostatu - wężyk i kubek, sprawdź silnik - szczotki, kostkę.
Wymień kondensator 16 mikro jest zamontowany na podstawie obudowy
Trzeba multimetr nastawić na 200V AC i mierzyć na złączu silnika (kabelki od tacho cienkie) obracając kołem pasowym bębna. Powinno pojawić się napięcie podczas obracania. Jeżeli będzie napięcie to trzeba tak samo zmierzyć na wtyczce programatora bo może kabelek dostał przerwę. Jeżeli nie będzie napięcia to trzeba sprawdzić tacho-cewkę czy ma rezystancję...
To jest zabezpieczenie z taho prądniczki na silniku mogła się wysunąć cewka.Od tego może być ten problem a ten pręt jak piszesz to pewnie oś silnika i nawinęło na nią sznurek z paska.Pewnie już go niema.
A kostka od silnika? Lubi się przewód wysunąć :? Odepnij kostki od programatora i sprawdzaj czy tam wszystko jest na swoim miejscu, końcówki przewodów itp itp itp itp itp... 8=O
profilaktycznie możesz podmienić triak silnika Ale na 99,9% uszkodzony jest silnik!!
Bardzo prawdopodobne,że uzwojenie stojana jest uszkodzone, są to niezależne uzwojenia(chociaż działają jak transformator), ale w tym wypadku przewód zaznaczony jako zerowy powinien być obok fazowego-tam jest koniec uzwojenia pracy. Podłącz tam 230V silnik powinien buczeć, jeśli go popchniesz w którąś stronę powinien się wkręcić na 2900 obr.(bez kondensatora)....
Czasami tak się działo w tych silnikach Trzeba sprawdzić jaki prąd pobiera silnik jeśli jest prawidłowy to padło zabezpieczenie dobry elektromechanik potrafi czasami ominąć Jeśli gdzieś w twojej okolicy jest złomowisko to znajdziesz tam taki silnik sprawny A jeśli nie znajdziesz to przezwojenie około 100 zł. pozdrawiam
po podłączeniu miernika i zakręceniu wałem silnika na wyjściu prądniczki tachometrycznej indukuje się napięcie 0,5-1 mV( czy nie jest to za mało? Mało, nie mało - wszystko zależy od miernika i metody pomiaru. Podłączyłem tester ciągłości obwodu do cewki prądniczki tachometrycznej i wyszło mi, że nie ma ciągłości obwodu, Podłącz omomierz, a nie tester...
Sprawdź stan szczotek węglowych silnika napędowego: https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d... Podaj pełny model pralki a najlepiej zamieść zdjęcie tabliczki znamionowej.
Algorytmem, wykorzystującym pomiar prądu i przyśpieszenia silnika napędowego - otrzymując informację zwrotną min. z tachoprądniczki.
Witam. Ta pralka ma może taki wężyk pod klapką od filtra pompy spustowej? Jeśli ma to tym wężykiem trzeba spuścić wodę z pralki a potem wyjąć filtr i sprawdzić czy jakieś ciało obce nie zablokowało turbinki silnika pompy spustowej. Jeśli tam niczego nie będzie to telefon do serwisu jeżeli pralka ma gwarancje.
Witam tachoprądniczka jest w tylnej części silnika najlepiej wymontuj cały silnik sprawdz szczotki, kostkę silnika i tachoprądniczkę tzn zdejmij ostrożnie blaszaną osłonkę - jest na wcisk- i sprawdz czy okrągły magnesik jest na sztywno z ośką - ewentualnie jeśli masz taką możliwość podłącz silnik z zewnątrz tak żebyś mógł ustawić wolne obroty i dotrzyj...
A na jakim układzie jest ten moduł? Bo jak na TDA 1085C, to nie warto nawet do niego zaglądać, a szukać przyczyny w uszkodzonym programatorze. Oprócz tego należałoby sprawdzić stan szczotek w silniku.
Ot serwis od siedmiu boleści....(chyba podwórkowy, u pana Franka). Zrób porządek z prądniczką tacho (słynny magnes w silnikach SOLE), a pralka będzie wirować (o ile pompa spustowa, hydrostat oraz jego układ są OK). Powodzenia.
Witam, tu masz schemat http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14... nawet za zero pkt. a co do samego silnika proszę bardzo http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... pozdrawiam.
Pęknięty magnes prądniczki tachometrycznej (tachogeneratora) może powodować, że nie będzie generować odpowiedniego napięcia (lub wcale- silnik wchodzi na maksymalne obroty). Elektronika czyta to jako błąd i przestaje podawać napięcie na silnik. Sprawdzenie działania prądniczki możesz sprawdzić w prosty sposób. Podłączasz woltomierz (ustawiony na napięcie...
sprawdził bym szczotki na silniku, grzałkę czy nie ma przebicia, może być również pompka która podczas wylewania wody podwiesza się. Na silniku z tyłu znajduje się prądniczka, tahometr, który liczy obroty; czasami tam rozkręca się taki mały magnesik lub uszkodzona jest cewka tahometru
Wygląda na to że spalił się obwód tachometru.Są różne przyczyny, może dostała się woda do kostki silnika , może przetarł się przewód wiązki silnika , może przebiła do masy ceweczka prądniczki tacho , musisz to sam sprawdzić wszak jesteś przy pralce.Sprawdź oporność cewki tacho ,znajduje się pod szczotkotrzymaczem.Sprawdź też przebieg drogi wiązki silnik-moduł...
Zatrzymując się na chwilę przy silniku synchronicznym PMSM nurtuje mnie kolejne pytanie. Skoro jest to silnik synchroniczny, jego prędkość powinna odpowiadać prędkości wirowemu polu magnetycznemu - 3000rpm, jednak w silniku np. z programatora pralki (i wielu innych) nie odpowiada. Jaki element konstrukcji takiego silnika jest kluczowy, aby uzyskać te...
Reasumując do sprawdzenia: Silnik: wirnik, stojan na przebicie; szczotki silnika lub (jeszcze po oglądnięciu dokładnym dotrzeć pumexem naturalnym) i oczywiście tachoprądnica. Elektronika: czyli płytka PCB: przekaźniki silnika; wszelakie "zimne" lutowania na PCB. http://obrazki.elektroda.pl/9884170200_1...
Na cewkę taho 3Ω to za niska oporność.Coś mi się wydaje że zmierzyłeś uzwojenie silnika.
Witaj Sprawdź:łozyska na bębnie, sam bęben czy nie popuścił na nitach oraz koło pasowe z tyłu. Wyłącz wtyczkę z gniazdka, odkręć tylną pokrywę i zdejmnij pasek klinowy, napędzający bęben. Ręką pokręć koło pasowe na bębnie oraz samym silnikiem. Pozdr.
Czy jest sposób, zeby stwierdzic czy silnik jest dobry, czy uszkodzony? Dziekujei pozdrawiam. W warsztacie przez autotransformator mostek pomiedzy wyjść.z szczotek a uzwojeniem stojana,zasilanie na drugi zacisk z szczotek i drugi zacisk z uzwojenia stojana nie pomylić zacis.prądnicy tah. Pozdrawiam
Być może grzeją się przewody,a podmuch z wirowania roznosi zapach, to zależy gdzie stoi pralka i czy jest zabudowana/zastawiona. Tak czy siak do przejrzenia przewody przy grzałce, przy termostatach, przy programatorze, kostka przyłączeniowa pralki, filtr przeciwzakłóceniowy, kostka silnika, zbiornik od spodu - czy nie przecieka i nie kapie na silnik...
candy pralka wirowa zasila silnik wirowa lustro wirowa lustro wirowa
nissan qashqai obroty silnika karta muzyczna zewnetrzna termostat danfoss parametry
internet mobilny internet mobilny
Opel Insignia 2.0 CDTI - Zbyt wysokie ciśnienie paliwa Jak wymontować licznik w Aixam z silnikiem Kubota?