Czy mój to rozumowania jest prawidłowy Niestety nie. wynalazłem urządzenie, które zrewolucjonizuje przemysł energetyczny? Również kolegę rozczaruję ale nie. Wykorzystuje on silnik stirlinga, a ciepło czerpie z ciepła otoczenia. Stos płytek peltiera (lub dowolna inna pompa ciepła) ochładza jedną część silnika do bardzo niskiej temperatury, a druga ma...
Raczej chłodniczka czy nagrzewnica którą niestety masz po deską rozdzielczą.Przynajmniej tak miał znajomy.Podobno jest gdzieś pod deską rozdzielczą zimą chłopina by zamarzł.Podobno w BMW to dość popularna awaria.Pozdrawiam
Na pewno nie ma tak być. Przy spokojnej jeździe rozgrzewa się powoli, ale jak złapie temperaturę to na pewno nie spada. Sprawdź termostat.
100% termostat do d.... Prawidłowy ori termostat ma uszczelkę na tym talerzyku/przesłonie co otwiera obieg na chłodnicę - jest całkowicie szczelny że dmuchnąć przez niego nie można. Kiedyś miałem VW i taki w nim był ale się zepsuł i zamienniki i behry, no cóż, tak samo nie działały. Wyciągnąłem i skróciłem troszkę bolczyk od "woskowiny" i temperatura...
cytat : Sonda lambda jest ogniwem elektronicznym, którego wielkość napięcia (od 0 do 1V) zależy od zawartości tlenu w spalinach. Zbudowana jest z dwóch platynowych płytek, rozdzielonych warstwą dwutlenku cyrkonu (ZrO2). Związek ten w obecności tlenu staje się elektrolitem, a na powierzchni płytek platyny pojawiają się jony tlenu o ładunku ujemnym. Czujnik...
Na razie nic nie robiłem. Od jutra rozbieram traktorek. Demontuję silnik i przekładnię. Mam ubytki "lakiernicze". Trzeba wyczyścić i pomalować, coby rdza nie zżarła. Dorwałem się serwisówki w PDF-e , ale nie do końca rozumiem o co chodzi. Tłumaczenie translatorem PROCEDURY SERWISU I KONSERWACJI Wszystkie procedury serwisowe i konserwacyjne przedstawione...
Robiłem test na obezność CO/CO2 w ukł. chłodzenia, ale zapomniałem o tym napisać. Silnik chodził dobry kwadrans na wolnym biegu, chwilami przygazowywałem i trzymałem go na wyższych obrotach i wyszedł negatywny tj. że nie przepuszcza spalin do ukł. chłodzenia. Oleju też nie ma, a w oleju masełka również, olej ładny, bez dziwnych przebarwień. Wprowadzenie...
Po latach niezawodnej pracy w pełnej automatyce od pewnego czasu pojawiają się następujące problemy: Sytuacja 1 - Nie załącza się pompa ładująca ( zdarzenie ma miejsce raz na kilka cykli grzania CWU, losowo ): - pompa ładująca wyłączona ( pobór prądu 0,0A ) - temperatura zadana CWU wyższa od temperatury rzeczywistej Po pewnym czasie załącza się zawór...
Podczas jazdy nie ma żadnych zmian , auto jedzi normalnie , nie traci mocy , nie kopci . Akumulator był kupowany nowy w styczniu i rozrusznik rowniez był kupiony jakos na początku roku . No, widzisz i od razu zrobiło się prościej i lżej na sercu, prawda? Podejrzewam, że jak zwykle problem leży w jakimś banalnym kabelku, także stykach, pinach, szwankującej...
Witaj. Posiadam P.306 2.0 HDI . Walczyłem jakiś czas temu z niedogrzewającym się silnikiem (tak myślałem) bo nie mogłem osiągnąć 90*c (bo taka temperatura jest przewidziana do prawie wszystkich silników chłodzonych cieczą ) Osiągałem max 80-82*c . Wymiany termostatów i zasłanianie chłodnicy nic nie dawało. Po podpięciu pod kompa, okazało się że temperatura...
Dzień dobry Mam problem z odpalaniem silnika 1,9 CDTI jeśli jego temperatura wynosi między 20 a 35 stopni nie uruchamiają się świece żarowe. i silnik nie odpala. po wypięciu czujnika temperatury świeca pracuje i silnik odpala bez problemu czujnik wymieniony i podaje prawidłowy odczyt. Proszę o wskazówki pozdrawiam Marcin
analizując wasze wypowiedzi :] i zakłdając że ten układ ze schematu jest prawidłowy to wg mnie sprawa wygląda tak: Na samym początku silnik jest zimny, termostat zamknięty. Załączam silnik grzeje się mały obieg przy 30 st przełącza się na gaz zaczyna pracować reduktor który ma być podgrzewany przez mały obieg, a jednocześnie schładza on ciecz przelatującą...
że powinny one posiadać koszyk na kulki z polimeru/poliamidu? Żeby w razie uszkodzenia łożyska koszyk rozpadł się na drobne kawałki dzięki czemu nie uszkodzi tłoka.... Czy to prawda? Jakie jest oznaczenie tego łożyska? Jak napisał ojdyr, "urban legends" są nie do pokonania... :cry: Czy ten pan sobie wyobraża co się stanie jak taki koszyk (poliamidowy)...
Wiem, że nie ten dział, ale krótko opiszę co mnie trapi. Temperatura na desce jest w połowie skali. To jest chyba prawidłowo. Wymieniałem wadliwy termostat i płyn chłodniczy. Termostat "Mahle" i płyn "FL22". Wcześniej wskazówka temperatury nie dochodziła nawet do 1/3 skali. Auto było nie dogrzane. Paliło więcej. W kabinie chłód. Teraz próbuje go nieco...
Podczas jazdy auto przestało pracować. Po sprawdzeniu okazało się że brak iskry na świecach. Diagnoza padła na uszkodzoną cewkę. Była tu jeszcze oryginalna cewka. Zakupiłem nowa BRE11893. Po wymianie auto uruchomiło się bez problemu za 1 razem. Silnik równo pracuje, obroty nie falują. Temperatura osiągnęła okolice 90 stopni. Postanowiłem przełączyć...
Plyn chlodniczy w układzie cisnieniowyn ma temperaturę wrzenia ponad 110 stopni...woda sie do tego nie nadaje. Woda właśnie jak najbardziej się nadaje do sprawdzenia włącznika termicznego wentylatora, bo włącznik wentylatora jest skalowany aby przy temperaturze 98 stopni włączał wentylator a woda wrze w granicach 100 stopni Celsjusza, więc jak najbardziej...
ZNALAZŁEM NA FAJNEJ STRONCE JAN BIEŃ Poniżej przedstawiam prosty tester-symulator do komputerów sterujących dawkowaniem gazu LPG . Pomysł zrodził się z potrzeby gdy dostałem od dystrybutora systemów sterowania AUTRONIC w Krakowie ok 20 płytek elektroniki sterującej firmy AUTRONIC do naprawy . Przy takiej ilości naprawianych sterowników uznałem za konieczność...
Chcialem wymienic termostat w Reno 19 z 1992 r silnik F3N L742 poj. 1721 cm 90KM bezposredni wtrysk.Otrzymalem termostat firmy gates o num. kat.7412-10003 lub TH00191 poczatek otwarcia 91 stop. Orginalny poczatek otwarcia 89 stop. Firma VERNET proponuje nr. kat. 1417.89 temp. otwarcia 89 stop.Czy to bedzie wplywalo na prace silnika. Czy nie bedzie za...
Pomyslałem sobie teraz, że właściwie cała "filozofia" wskaźników w samochodzie sprowadza się do sygnalizowania nieprawidłowości, natomiast stan prawidłowy jest bez sygnalizacji. W takim razie zimny silnik powinien być sygnalizowany, natomiast silnik w "normalnym" stanie - nie, potem ewentualnie można (a może należy?) sygnalizować silnik zbyt gorący....
I tu kolego poruszyłeś dwie ciekawe kwestie: 1-sza to temperatura jaką widzi sterownik przed uruchomieniem silnika i po jego uruchomieniu 2- ga to kwestia grzebania w sofcie Więc odnośnie punktu drugiego - podejrzewam że ktoś coś grzebał w sofcie - pytanie tylko to było wgrywanie jakiegoś tuningowego softu (czego po jakiejś super mocy nie odczuwam -...
Jak się nie włącza wentylator , to najpierw zobacz czy śmigło wentylatora lekko się obraca - za pomocą ręki , następnie sprawdż bezpiecznik, czujnik go załączający - w dolnej części chłodnicy , wreszcie sam silnik wentylatora - zwierając piny wtyczki wyjętej z czujnika o którym wspominałem. Oczywiście poziom płynu chłodzącego jest prawidłowy - brak...
Dawka rozruchowa ok? Komp samochodu widzi prawidłowe temperatury, powietrza i silnika?
Witam, to mój pierwszy post i pierwszy diesel. Samochód z 2001 roku silnik zwykły diesel z pompą Bosch VE4 sterowana linką ale samochód posiada też ubogą elektronike. Z tego co znalazłem w necie jest to system EGR Bitron MID. Prawdopodobnie steruje tylko zaworem EGR i elementem termostatycznym znajdującym się przy pompie wtryskowej odpowiedzialnym za...
Siedzi wahler. Takie rzeczy jak prawidłowy montaż pomińmy, nie robię tego pierwszy raz a bliżej setki... Pawle, nagrzewicą nie chłodzi bo pdczas prób nawiewy wyłączone. Pewnie jak wiatrak zablokuje to temp. trochę skoczy ale przecież nie o to chodzi - nie każę klientowi z nitką jeździć. No nic, na dniach znowu auto będzie u mnie. Zapnę termometr, komputer...
witaj mam od 4 lat felicje 1.3mpi i w zasadzie ja ją naprawiam. spalanie w mieście jest 8 litrów przy normalnej jeździe. Spalanie radykalnie wzrasta przy uszkodzonym termostacie i/lub czujniku temperatury płynu chłodzącego. Czujnik temperatury ma 2 obwody więc na oko zdiagnozujesz jeden poprzez prawidłowe wskazanie na desce, a drugi miernikiem oporności...
Nie pleć chłopie jak nie wiesz : zmniejszenie ciśnienia podniesie offset bo zuboży mieszankę, który nawiasem mówiąc jest prawidłowy do valteków. Zanim zaczniesz na oślep grzebać w ustawieniach poczytaj instrukcję strojenia : jest dostępna na stronie producenta http://www.agcentrum.pl/?d=13 Moim zdaniem niczego nie poprawisz bo z map nie wynikają jakieś...
Pojechałem do sklepu po 10 min wracam a tu siwy dym z pod maski i plama płynu najprawdopodobniej chłodniczego, auto na hol bez odpalania do mechanika, okazało się że ciśnienie rozsadziło jakiś wąż z tyłu, wąż został wymieniony płyn uzupełniony, auto chodzi ale po 10-15 min temperatura dochodzi do krytycznej i trzeba się zatrzymać żeby auto ostygło....
Mam dziwny problem z przetwornicą. Chodzi o opartą na LM2673S-ADJ przetwornicę buck. Projekt oparłem na schemacie z webencha TEXAS INSTRUMENTS, przy założeniach : - Vin 30-40V - Vout 24V - Imax 3A W rzeczywistości przetwornica powinna pracować już od 26V, ale webench niestety nie chciał przyjąć takiego zakresu Vin (dlaczego ?). Poniżej aktualny schemat...
ogranicznik z dołu? :D Co by się wskazówka nie obrócia, jak się zagotuje :p
Jak jest na środku to tak ma być i tyle
Silnik łapie temperaturę prawidłowo, ile masz na wskaźniku?
To grzanie po uruchomieniu jest po to by silnik nie kopcił ,prawdopodobnie po osiągnięciu określonej temperatury silnika nie będą się załączały .Możesz to sprawdzić kontrolką .pamiętaj że dla silnika prawidłowa temperatura to ok80c.
Za załaczenie wentylatora chłodnicy odpowiadają 2 czujniki a w zasadzie różnica temperatury pomiędzy nimi. Jeden na silniku ,drugi na wyjściu z chlodnicy. Załóżmy,że np na silniku masz temp 5 st C a na wyjściu z chłodnicy 10 st C to zostanie załaczony wentylator chłodnicy.
Witaj Od jak dawna masz taka sytuacje? i co to znaczny nadmuch słabnie. Może masz nieszczelności między nagrzewnicą a wylotami ciepłego powietrza i gdy załączasz nadmuch ciepłego powietrza to one leci nie wprost do kratek wylotowych tylko po drodze "ucieka". pozdrawiam
Skoro temperatura silnika roście a w ECU maleje to wygląda tak jak by był zły czujnik. Zrób pomiary. Poniżej wrzucę Ci opisy jak powinno być prawidłowo.
Parametry pracy czujników temperatur wlotu i wylotu gazów prawidłowe? Czujnik wilgotności powietrza pokazuje normalne wartości? Czujnik NOx pracuje prawidłowo? Temperatury silnika i czynnika AdBlue w normie? Układ paliwowy i paliwo w porządku? Ciśnienie AdBlue i powietrza zgodne z czujnikiem zegarowym a komputerem? Powyższe parametry ustalają ilość...
Usterka dalej wskazuje na czujnik temperatury ... Najlepiej zmierzyć oporność czujnika na jego stykach (sprawdzić czy jest prawidłowa dla danej temperatury silnika) i następnie opornośc tego czujnika na stykach wtyczki sterownika multec .. Może instalacja gdzieś padnięta ??? ...
Wklej kod którym kręcisz silnikiem. Wtedy pomożemy jak połączyć go z temperaturą. Jednak kolega emarcus słusznie zwrócił uwagę na ważne kwestie, przede wszystkim na problem gubienia aktualnej pozycji zaworu. Jeśli zawór ma kąt obrotu większy od 360 stopni, to żadne wyłączniki krańcowe nie wchodzą w grę, jedynie enkoder i to absolutny a nie inkrementalny....
Jak widzi temperaturę silnika komp. samochodu, odczyt z czujnika temp. prawidłowy?
ok dzieki wielkie sprawa zakonczona
Komputer samochodu widzi prawidłową temperaturę silnika? Podłączałeś komp. diagnostyczny?
Jak w czasie jazdy temperatura silnika utrzymuje się około 90 stopni to termostat jest sprawny. Na postoju temperatura wzrasta bo nie ma chłodzenia pędem powietrza który jest podczas jazdy, dlatego też jest montowany przy chłodnicy wentylator.
Witam. Jeśli chłodnica jest gorąca to jest ok. Wskaźnik pokazuje tylko orientacyjną temperaturę, z małą dokładnością jeśli jest +/- milimetr od kreski 90 stopni to wszystko jest w porządku.
Prawie. Między innymi z tego względu że "ssanie" to nie tylko zwiększenie obrotów silnika, ale także wzbogacenie mieszanki ponad stechiometryczną dla prawidłowej pracy silnika do czasu osiągnięcia temperatury pozwalającej na prawidłowe odparowanie i zapłon paliwa. Reasumując - zimny silnik bez ssania nawet po dodaniu gazu, pomimo że nie zgaśnie, będzie...
Witam!!! W/w silnik ma ciśnienie oleju smarującego 4,0–4,8 bar (silnik w normalnej temperaturze roboczej i przy maksymalnych obrotach)
Przy rozgrzanym silniku 90*C i temperaturze reduktora 84-88*C jaki powinien być przedział temperatury gazu? U mnie przy "mniej więcej " takiej samej jeździe waha się od 20*C do 38*C Generalnie prawidłowo. Im większe obciążenie silnika tym niższa temperatura gazu.
Witam Termostat pozostaw. Silnik ma określoną temperaturę którą powinien osiągać aby pracował prawidłowo. Nagrzewnicę zastąp wężykiem tak aby zachować mały obieg. Jeśli silnik nie osiągnie odpowiedniej temperatury to nawet ssanie Ci się nie wyłączy, nie wspominając już o szkodliwości spalania paliwa w zbyt niskiej temperaturze.
To jest czujnik podwójny, jeden dla EFI, drugi do liczników. Stare rozwiązanie, stosowane jeszcze w motocyklach (Honda) na wtrysku. Obecnie informacja o temperaturze silnika jest przekazywana z układu wtryskowego, nie stosuje się osobnych czujników. Teoretycznie czujnik dla wtrysku powinien być separowany od masy, ze względu na powstawanie zakłóceń....
Jaki przebieg auta? V-tec załącza się prawidłowo? Temperatury silnika prawidłowe? Kiedyś miałem w civicu problem z falującymi obrotami i problem zazwyczaj siedział w przepustnicy. Brudny lub zacinający się zawór IAC, rozregulowana przepustnica.
Mam problem z kontrolką poziomu oleju.Kontrolka ta zapala się po przejechaniu około 20/30 km .Sprawdzałem poziom oleju na bagnecie jest prawidłowy.Temperatura silnika też jest prawidłowa ,dochodzi do 90 stopni.
Czujnik temperatury silnika. Nic się nie stanie jeżeli zostanie on poluzowany. Natomiast mógł ulec uszkodzeniu, przez co ECU nie odczytuje prawidłowej temperatury silnika, przez co nie ma kompensacji np. układu ssania lub ochrony przed przegrzaniem. W przypadku gdy autodiagnostyka ECU wykryje uszkodzenie czujnika (poprzez przerwę lub zwarcie) to ECU...
to jeszcze zmień termostat na ten stary który miałeś albo kup jakiś dobry podróbki zwylke nie chodzą prawidłowo
I tak ma być wszystko jest prawidłowo tylko się cieszyć. Znaczy termostat trzyma i pracuje prawidłowo
Temperatura silnika ma b. duży wpływ na zużycie paliwa. Silnik diesla niedogrzany (70°C) bedzie pobierał wiecej paliwa moze nie tyle co benzyniak ale więcej. Do prawidłowej pracy silnika potrzebna jest temperatura ok 89-94 °C . Tak więc jak to przedmówca napisał , 10 nasadowa w rękę , jakaś kuweta na płyn i do roboty. Pozdrawiam. Mariusz:.
Strumien swiadomosc... Czy chcesz przez to powiedzieć że po włączeniu klimatyzacji w czasie zimy na ogrzewanie spadek temperatury na wskaźniku i wzrost obrotów silnika to jest objaw prawidłowy ?
sterownik widzi prawidłową temperaturę silnika?
Nie może. Zaloguj danie temperatury . Wskaźnik to tylko wskaźnik. Chociaż wydaje się działać prawidłowo. A zacznij od termostatu.
Ale co mamy weryfikować, skoro nie podałeś swojego rozwiązania? Podanie też paru kresek do mało czytelnych zdjęć kilku aparatów też nie wiele zmienia. Mamy przeszukiwać teraz katalogi producentów w poszukiwaniu typów, modeli, opisów wyprowadzeń różnych aparatów? Masz dwa wyjścia - styk NC lub NO. Napisz, który wybrałeś, powiemy ci czy prawidłowo.
Kiedy nie będzie chciał odpalić, spróbuj poruszać wtyczką czujnika temperatury. Jeżeli po tym "zabiegu" odpali, to wymień czujnik temp. Dość często czujnik przekłamuje. Sterownik nie widzi błędu, bo wskazania czujnika mieszczą się w zakresie temperatur pracy silnika, ale nie są prawidłowe w danej chwili.
A sterownik silnika widzi prawidłową temperaturę silnika ? Co tam jeszcze może bruździć, co przełoży się na spalanie benzyny ?
Ciśnienie oleju na wolnych obrotach - 1,5bar O temperaturze nic nie piszą.
Wg mnie nie ma to sensu, czyli te wszystkie pomiary bo ani ja, ani Ty, ani tym bardziej autor nie zinterpretuje wyników. Szkoda czasu i pieniędzy i naszego pisania/gdybania. Wystarczy, że zadam jedno pytanie, a ile wynosi prawidłowy prąd dla tego rozrusznika w tym konkretnym silniku? Ja w każdym badź razie zaczął bym od regeneracji rozrusznika, bo wszystkie...
Witam, mam problem, z którym serwis Audi nie może sobie poradzić od 2 lat. Na zimnym silniku silnik odpala bez żadnego problemu. Jednak na rozgrzanym silniku nie mozna go uruchomić za pierwszym razem. Objawy są następujące ( typowa sytuacja - zatrzymanie na stacji benzynowej). Po wyłączeniu w pełni rozgrzanego do prawidłowej temperatury silnika, jeśli...
Najlepiej jakbyś pokazał zdjęcie tego licznika. Co oznacza literka N? Prawidłowa temperatura silnika spalinowego powinna wynosić około 90°C. Jakie przewody chcesz czyścić. I co to znaczy że silnik się zagrzał?
jaka powinna byc prawidłowa temperatura silnika w moim autku ?? jest 70 a jak stoje w korkach to wzrasta do 90 jak sprawdzic czy nie jest walniety termostat?? z gory dzieki i pozdrawiam
Termostatu szukaj między blokiem silnika, a górą chłodnicy. Prawdopodobnie zaciął się po otwarciu. Nie jest do naprawy ; trzeba wymienić na nowy. Najpewniej zaciął się w 3/4 zakresu - czyli jest prawie całkowicie otwarty. Masz niedogrzany silnik, będzie więcej palił i szybciej się zużyje. Prawidłowa temperatura ( po 10-15 min. pracy ) to 75 - 85°C....
Co tak się tego podnoszenia temperatury uczepiliście. W prawidłowo eksploatowanym silniku można jeździć nawet bez korka i ciecz się nie zagotuje. A ciśnienie podnoszone jest aby zminimalizować zjawisko kawitacji na tulejach, a nie po to żeby zapobiegać gotowaniu płynu. Ja Mf-255 zrobiłem 8000 mth bez uszczelki w korku chłodnicy. Teraz ma 15000 mth....
To jest silnik o poszerzonym cyklu Carnota i dlatego ma wyższą temperaturę. Tematy o "przegrzwaniu się" pojawiają się cyklicznie i ludzie szukają usterki, której niema. A wskaźnik temperatury w VAG ma specjalną charakterystykę o tym tez już pisano. Wskazówka przy prawidłowej temperaturze silnika jest jakby przyklejona w środkowej pozycji. Charakterytsyka...
Białe spaliny to: 1)skroplona woda w ostatnim tłumiku. Należy przejechać na dłuższej trasie aby zdążyła się wygotować. 2) Uszkodzona uszczelka pod głowicą. Należy: a) w czasie pracy poobserwować czy w płynie chłodniczym nie "bąbelkują" pęcherzyki powietrza. b) sprawdzić ciśnienie w cylindrach (tam gdzie jest dziura może być niższe) 3) zjawisko normalnej...
A czujnik temperatury silnika masz prawidłowy? mierzy się między obudową a pinami na 1 i 2 te same wartości do obudowy. Mierzyłem napięcie wychodzące ze złącza czujnika temperatury i z obu pinów było w okolicach 5 V. Rezystancja na obu terminalach wynosi 1,88 kΩ.
Od bardzo dawna optymalna temperatura silnika to 100stC i ciut wyżej, jak nie wierzysz popatrz na termostat i specyfikację.
Proponuję sprawdzić czujnik temperatury cieczy. Jego rezystancja powinna maleć ze wzrostem temperatury. Można go zastąpić rezystorem ok 200Ω i sprawdzić czy rozgrzany silnik zacznie prawidłowo pracować.
tak jak w temacie, powiedzcie mi za co odpowiada czujnik jedno pinowy a za co trzy pinowy
Ogrzewanie grzeje bo nagrzewnica jest na krótkim obiegu (niezależnie od termostatu). Przewód do chłodnicy po nagrzaniu silnika musi być ciepły jeśli wszystko z termostatem jest dobrze. Wniosek - coś dalej jest nie tak z termostatem bo się nie otwiera. Napisz czy po nagrzaniu do tych 110 stopni przewód też jest zimny i czy wentylator pracuje. Swoją drogą...
Witam kolegów. Temat to Peugeot 308 1,6 benzynka 2010, problem jest w ciągłej pracy wentylatora, niezależnie od temperatury silnika. Sterownik widzi temperaturę prawidłowo, wg AD wentylatorem steruje ECM poprzez BSI, po drodze mając sterownik klimatyzacji. Wymieniłem BSI, lecz bez skutku. Oczywiście wentylator załącza się nawet po wyłączeniu klimatyzacji,...
Jedynym skutecznym sposobem określenia sprawności termostatu i prawidłowej temperatury silnika jest sprawność ogrzewania wnętrza w mróz - jak auto grzeje prawidłowo, to termostat z reguły jest sprawny. W starociu dość kłopotliwie będzie dociec jak temperatura na liczniku ma się do realnej temperatury płynu. Zagrzać o tej porze TD do włączenia wentylatorów...
Jeżeli chłodnica zimna a w kabinie ciepło to prawidłowy obiaw, zamknięty termostat silnik chłodzony małym obiegiem, pozdrawiam
Temperatura prawidłowa i prawidłowo się zachowuje, płyn chłodniczy ma wyższą temperature wrzenia. Ten silnik lubi wysokie obroty, możesz jeździć na wysokich obrotach tylko z głową. Co do toczenia i ruszania, to lepiej zmienić na niższy bieg i od wyższych obrotów zacząć przyśpieszać.
W obecnych temperaturach zupełnie prawidłowy czas uzyskania temperatury roboczej dla tego silnika.
Witam mam pytanie dotyczące dacia Sandero 2009 roku a mianowicie jakie powinno być prawidłowe wskazanie temperatury cieczy chłodzącej mi pokazuje po przejechaniu ok37 km 4 cegiełki czy to prawidłowe wskazanie czy silnik jest niedogrzany , powietrze z nagrzewnicy jest gorące więc myślę że płyn ma wtedy ok90stopni ale nigdzie nie mogę znaleźć info o prawidłowym...
Ogólnie to gaz prawidłowo funkcjonuje kiedy silnik uzyska swoją temperaturę ponieważ gdy zmienia stan skupienia z ciekłego na gazowy to mikser zwyczajnie marznie więc to objaw normalny a tym bardziej przy niskich temperaturach otoczenia. Jeśli auto na benzynie normalnie funkcjonuje to polecam udać się do gazownika. W swoim zakresie można przejrzeć instalacje...
Witam, Fiat Punto ZFA 188 1.9 jtd 54kW 2000r z klimą manualną. Po włączeniu zapłonu sterownik silnika załącza obydwa wentylatory na 1 biegu. W parametrach widzę prawidłową temperaturę silnika np 46 stopni i zezwolenie na uruchomienie 1 biegu wentylatora. Co to może być ?
No właśnie też się nad tym zastanawiam a w necie nic nie mogę znaleźć , na razie nie mogę nic rozbierać przy silniku bo mam garaż zajęty . 70 stopni C. to raczej nie jest prawidłowa temperatura rozgrzanego silnika , Wąż który odchodzi od termostatu który wymieniłem do chłodnicy jest zimny zanim się włączy wentylator czyli prawidłowo .
1. Ustawić prawidłowe kodowanie sterownika silnika 2. Problem z czujnikiem temperatury powietrza w dolocie. (Sprawdzić kable oraz sam czujnik) Co do licznika to trzeba wyjąć rozebrać i sprawdzić co tam nawyprawiali poprzednicy. Ale licznik do polo 9n kupisz za 50-100 pln . Tylko trzeba będzie powalczyć z immobliaserm bo jest w liczniku i to z niego...
Pompki wtryskowe tu nie mają znaczenia one się psują w ten sposób że nie dają ciśnienia więc nie chcę palić lub nie ma pełnej mocy ale nigdy nie gaśnie przez pompki w tym silniku. Zrób jeszcze pomiar temperatury oleju bo być może nie ma dobrego obiegu, termostat nie działa prawidłowo i silnik się przegrzewa zaczyna puchnąć lekko na tłokach przyciera...
no tak czyli wychodzi że odległość między niebieskim a 90 to pewnie środek będzie 80???? dobrze myśle?? tylko dlaczego nie trzyma mi 90 po wymianie nowego termostatu:(
W mojej Astrze F 1.6 16V temperatura ciągle oscyluje w granicach 90ºC i nawet trochę więcej, zaś latem czasem dochodzi blisko 100ºC, ale w tym silniku to ponoć norma.
Witam, mam problem z temperaturą silnika w Audi A4 b6, 1,6 benzyna LPG. Zapala się czerwona kontrolka od temperatury silnika a temperatura wody jest prawidłowa 90 stopni. Wyłączę zapłon i gaśnie, nie raz na chwilę a niekiedy nawet kilka kilometrów i znowu świeci. O co chodzi? Czy to możliwe, że czujnik od silnika pada. Termostat wymieniałem wiosną więc...
Czy temp. 100-110*C nie jest prawidłową temperaturą pracy dla silnika "zalanego" płynem? Może poczytaj i sprawdź zanim wymienisz połowę silnika.
Dzwoniłem dzisiaj do serwisu i jest to jak najbardziej prawidłowa temperatura pracy silnika. Temat uważam za zamknięty
Nagrzewnica nigdy nie bierze udziału w bilansie cieplnym silnika jeśli chodzi o przekraczanie dopuszczalnych temperatur. W drugą stronę tak (jeśli jest włączone ogrzewanie - nie przepływ!- w tym autku przez nagrzewnicę cały czas przepływa płyn,brak zaworu,tylko klapki wymuszają przepływ powietrza od nagrzewnicy do wnętrza,lub nie). Reasumując - wyrzucając...
Na komputerze błędów brak ciśnienie paliwa i temperatura paliwa i płynu prawidłowe...
Witam. Temperatura silnika jest prawidłowa, chłodzenie jest. Jesteś tego pewien?
Zakładamy że płyn w układzie masz i stan prawidłowy , jeśli tak to czujnik temperatury silnika do wymiany.
Dziękuję za poradę, jednak ze zdjecia nie mogę się zorientować w którym miejscu ten czujnik jest. Patrząc na silnik z przodu widzę 2 czujniki jeden obok filtru oleju drugi z prawej strony niżej od tego obok filtra oleju. Gdy poruszam tym obok filtra oleju to wskaźnik pokazuje prawidłowo temperaturę płynu chłodzącego.
Może dawka rozruchowa nieprawidłowa? Są w tym czasie jakieś błędy na kompie? Temperaturę silnika i powietrza komputer widzi widzi prawidłowo?
Prawidłowo działający termostat pilnuje by silnik miałmniej więcej stała temperaturę. Tzn jak silnik ma mniej niz te 92 to jest zamknięty celem szybkiego rozgrzania, jak przekroczy te (umowne) 92 to sie otwiera by odprowadzić nadmierne ciepło do atmosfery. Gdy silnik znów stygnie termostat sie przymyka.. Pisze "umownie" bo dochodzi tu jeszcze sprawa...
Nie napisałeś od jakiej temperatury silnik prawidłowo pracuje na LPG. Minimalna temperatura reduktora to 30 stopni.
Witam, kupiłem agregat pezal P-IG 700. Wszystko zgodnie z instrukcją, wyciągnąłem ssanie i uruchomiłem, o dziwo na ssaniu agregat gaśnie, a jak wcisnąłem ssanie - czyli wyłączyłem, to działa normalnie. Nigdzie nie mogę znaleźć informacji, dlaczego gaśnie na ssaniu? To normalne? Tzw ssanie to ograniczenie powietrza do gaźnika silnika. Co powoduje że...
A możne termostat mu się później otwiera? W każdym razie nie ma się co przejmować bo temperaturę ma prawidłową.
lodówka prawidłowy temperatura prawidłowy temperatura sprężarka prawidłowy temperatura spalać
wykrywanie dźwięku pulsuje dioda przekaźnik integra
krzywe ściany polecane lutownice
Wzmacniacz Rotel: Cichy lewy kanał, jak podłączyć tuner? Szybkie miganie diody power - komputer się nie włącza