Ja też nie wierzę tym elektronicznym testerom, mam tradycyjny obciążeniowy. Tu nic nie wymyślisz, akumulator padaka i musisz kupić nowy, dobrze przykodować i zobaczymy co dalej. Czym więcej tych "pomocnych" funkcji tym krócej akumulatory żyją.
Podejrzewam ze akumulatory to 12V, a wiec te 13-14V na odłączony jest ok. i raczej wygląda na próg wyłączania ładowania. PS. Pomierz prąd ładowania.
Podstaw ISL.
Prawidłowe napięcie ładowania w instalacji 12V powinno wynosić od 13,9V do 14,5V.
Regulator napięcia, sprzęgiełko alternatora, słabe połączenia. Możliwości jest wiele. Czy zostało zmierzone napięcie ładowania na alternatorze oraz na akumulatorze? Czy były różnice? Czy ma prawidłowe napięcie ładowania? W jakim wieku jest akumulator?
Najprościej sprawdzić akumulator, jeżeli dysponujemy multimetrem mierząc jego napięcie bez obciążenia, a następnie włączając odbiorniki, które zużywaja dużo energii, np. światła drogowe dmuchawa itp. Spadek napięcia nie powinien być zbyt duży np. z 12,5V na 12V i nie powinien ulegać obniżeniu przez okres np. pół minuty. Próbę wykonujemy przy nie pracującym...
14,4V to prawidłowe napięcie ładowania, jak po włączeniu świateł miałeś 14,1 to może być problem z ładowaniem 14,4 V to maksymalne napięcie ładowania, 14,2 V bez włączonych świateł czy 14,1V na światłach też jest prawidłowe.
Prawidłowe napięcie ładowania powinno mieścić się w granicach 13,8 a 14,4 V. U Ciebie występuje znaczna odchyłka w napięciu ładowania - prawdopodobnie winny jest regulator ładowania. Nie masz możliwości podmienić regulatora na inny egzemplarz?
Obstawiam jednak ze niestety akumulator w tym przypadku "dał ciała" , możesz wziąć jeszcze do ręki miernik i zmierzyć jakim prądem ładuje się ten akumulator, oraz napięcie końcowe ładowania choć 14,5 V jest jak najbardziej prawidłowe . Obstawiam że jednak akumulator poległ może nawet jedna z cel mieć zwarcie i dlatego Ci gazuje przy 14,5 V. Bo 14.4...
7,2V, regulacja odbywa sie za pomocą delikatnego wyginania jednego elementu ale bez rysunku nie jestem w stanie Cię dokładnie poinstruować.skąd jesteś?
a ksenony PHILIPS czemu tak padają przez ładowani nieprawidłowe!!,,NIE''
więc opisze całą sytyacje :D okazało się że był zasniedziany kabel plusa który znajduje się przy alternatorze wyczyszczone przesmarowane wazelina techniczną. Natomiast jak już byłem tak daleko to wyciągłem cały ten alternator na stolik i jest inny problem mianowicie jest pęknięty korpus i po rozebraniu wyraźnie widać jak wirnik odziera się o stojan.....
Czy ktos sprawdzal (lub wie) jakie jest prawidlowe napiecie ladowania aku. 9V NI_CD.
Zimą przy ujemnych temp. pokazuje napięcie dochodzące do 14,9 V. Latem ok 14,6 V. Zimą 14.9 V jest zupełnie prawidłowe. Po prostu napięcie ładowania powinno rosnąć w miarę jak temperatura maleje. Tłumaczymy to w ten sposób, że w miarę spadku temp. spada dynamika procesów chemicznych, więc trzeba większej energii aby utrzymać ją na tym samym poziomie....
Czy naprawde nikt sie z czyms takim nie spotkal?
Witam mam pytanie po odpaleniu alternator daje napięcie około 13,4-13,5 czy tak powinno być ?? aha i podczas rozruchu napięcie spada do 10 z kawałkiem na klemach czy to jest dopuszczalne ?
Jeżeli akumulator jest rozładowany i nie zasiarczony to napięcie od razu nie wzrośnie do 14.4V, co najwyżej napiecie wzrośnie o kilka dziesiątych wolta. Przy w pełni naładowanym owszem. Można sprawdzić prąd ładowania - zamiast bezpiecznika podłączyć amperomierz na zakresie 20A, prąd ładowania zazwyczaj wynosi od 1 do 3A, oczywiście kierunek przepływu...
witam dwa źródła ubytku z akumulatora urządzenia typu alarm lub zwarta dioda na prostowniku alternatora, podłącz przy wyłączonym kluczyku (żarówki oświetlenia też nie powinny świecić) miernik z zakresem do 10A DC prąd płynie od plusa akumulatora i dokonaj pomiaru podczas pomiaru np. odłącz B+ od alternatora i zobacz reakcję czyli wielkość prądu jak...
Jak masz kartę gwarancyjną z datą wystarczy - reklamowałem kiedyś u nich UPS sinus i prawie był koniec gwarancji - wszystko załatwili szybko i bez problemu. U mnie nie było w ogóle ładowania.
Napięcia na stykach gniazda baterii są prawidłowe. Brak głównego napięcia ładowania jest normalną sprawą, ponieważ układ ładowania wytwarza to napięcie dopiero po podłączeniu baterii i wystąpieniu prawidłowej komunikacji baterii z EC/KB przez magistralę I2C (magistrala jest tu na stykach 2 i 3). Przez styk 4 podawany jest sygnał na EC/KB sygnał z czujnika...
Witam, Po pierwsze źle stawiasz problem. To nie z ładowarką masz problem tylko z akumulatorami. Długie przechowywanie głęboko rozładowanych aku Li-Ion może spowodować znaczną utratę pojemności lub wręcz ich uszkodzenie. Jeżeli napięcie na aku masz 8V to jest niemal pewne, że są uszkodzone. Twój aku o znamionowym napięciu 18V składa się z 5-ciu szeregowo...
Ładowarka akumulator 18 V ładuje do 21,7 V O ile bateria zbudowana jest z pięciu ogniw (5S), napięcie 21,7 V jest prawidłowym napięciem ładowania. 21,7 V : 4,2 V/szt. = 5 szt. połączonych szeregowo.
Rozumiem że po zapłonie akumulatory są połączone równolegle - to alternator nie jest w stanie przeładować akumulator jak ma prawidłowe napięcie ładowania 14,0 - 14,4 V.
Na razie nic nie ruszaj. Za wysokie napięcie lądowania jest właśnie spowodowane zimnem. Zimny regulator napięcia ma większą tolerancje błędu. Gdy temperatura wzrośnie od silnika bądź samego alternatora napięcie masz właściwe. Miej rękę na pulsie i kontroluj sytuacje. Ale zapewne gdy temperatura otoczenia wzrośnie to i ładowanie po uruchomieniu wróci...
Podaj maila wysle ci plik z rysunkami kiedyś robiłem dla kolegi bo mu pało ładowanie w CC
Ubita dioda w alternatorze
Jak ładuje a lampka się pali to ma uszkodzony prostownik pomocniczy.
Regulator tak nie sygnalizuje usterki tylko mostek prostowniczy przeważnie pada jedna główna dioda.P
Moje wytrzymują zwykle koło 10 lat. Tu dochodzi kwestia eksploatacji samochodu - jak często odpalamy, ile dni stoi, ile jeździ i na jakich trasach. Ja na swoje stare akumulatory w PRL też dmuchałem i chuchałem czyli okresowo dolewałem wody, odsiarczałem i doładowywałem, oczyszczałem klemy z nalotów, dbałem o prawidłowe napięcie ładowania a i tak żaden...
Prawidłowe napięcie ładowania zawiera się pomiędzy 13.9v do 14.5V
Napięcie 14,4V to prawidłowe napięcie ładowania.
Jak napisałem zamierzam doczytać o tym i owym. Te 4,2V nie wyssałem sobie z palca tylko wszędzie piszą, że to prawidłowe napięcie ładowania dla lI-iON. Miałem kilka ładowarek i wszystkie fazę CV rozpoczynają właśnie przy tym napięciu. Kończą jak prąd spadnie do jakiejś minimalnej wartości. Inna sprawa ten minimalny prąd siłą rzeczy powinien być różny...
Typowy akumulator samochodowy, złożony z 6 ogniw posiada: * siłę elektromotoryczną = 12,6 V * Minimalne napięcie (wskazujące na stan głębokiego rozładowania) - 10,8 V * Prawidłowe napięcie ładowania - minimalne: 13,9 V - maksymalne 14,5 V * Napięcie przeładowania - występujące w trakcie wydzielania wodoru > 14,7 V * W przypadku rozładowania akumulatora...
No dobrze tylko gdy dam pokętło na 2 A to jak mierzę napięcie na akumulatorze to jest jakieś 15 V a ten prostownik jest na 10 A Ważna uwaga, przy uruchamianiu prostowników. Akumulator musi być w stanie bardzo dobrym. Jak będziesz testował prostownik na zużytym akumulatorze to napięcie może być nieprawidłowe. Napięcie ładowania na akumulatorze bowiem...
Moduł ładowania działa prawidłowo.
jak sprawdzam miernikiem prąd top pokazuje trochę ponad 12 V Wolt jest jednostką napięcia, a nie prądu. Poza tym jak akumulatory mają w spoczynku niewiele ponad 12V to są do wymiany. gdy ciagnik odpalę to trochę ponad 13 V jak już nałąduje to do 13.7 V dochodzi więc jest dobrze Prawidłowe napięcie ładowania to 13,8-14,4V, więc nie jest dobrze. Jakie...
Tak napięcie 12,7 V odpowiada 100 % naładowania akumulatora kwasowo-ołowiowego.
Jest ok, w instrukcji powinieneś znaleźć wykres napięcia w zależności od aktualnego "miejsca" / trybu ładowania
prawidłowe napięcie ładowania przy 2000 obr/min powinno wynosić 13,8v do 14,4v, niezależnie czy to na śrubie alternatora czy akumulatorze. Długość szczotek możesz sobie porównać naocznie z nowymi i wtedy ocenić. Więcej w ciemno ci nie jestem w stanie powiedzieć.
Jakie powinno być prawidłowe napięcie ładowania? U mnie w zasadzie nie przekracza 14V, zwykle jest to 13,5V na wolnych i 13,8V w czasie jazdy. Obciążenie ksenonami, ogrzewaniem, nawiewem nie robi większej zmiany niż 0,1-0,2V także teoretycznie wszystkie jest ok. W instrukcji akumulatora producent zabezpiecza się, że ładowanie ma być 14-14,4V. Akurat...
Ja zrobiłem, nie działa prawidłowo, napięcie ładowania nie osiąga odpowiedniej wartości.
Prawdopodobnie uszkodzony regulator napięcia , prawidłowe napięcie ładowania powinno się zawierać w granicach 13,5-14,4 V .
Kondensator? Prawidłowe napięcia ładowania (mierząc na zaciskach akumulatora) powinno wynosić 14,4V.
Bezpośrednio pod baterię w ostateczności tak, nie ryzykowałbym wpinania się gdziekolwiek pod płytę. Przydałby się zasilacz warsztatowy, inaczej ciężko będzie ustalić prawidłowe napięcie ładowania. Oczywiście w ten sposób proponuję tylko podładować ogniwo na tyle, żeby skopiować dane, ładowanie tej baterii na żywca może skończyć się jej uszkodzeniem,...
Witam, telefon się nie włącza . Napięcie na baterii 3,77V , na złączu ładowania bez baterii 3,11V. Bateria nie jest ładowana - jej napięcie po włączeniu ładowarki nawet po długim czasie nie wzrasta. Jakie wartości napięć na baterii i ładowania są dla tego fonu prawidłowe? Pozdrawiam
Akumulatory nowszej konstrukcji nie dopuszczają ładowania napięciem wyższym (mierzonym na klemach) niż 14,4V, to jest próg gazowania. Przekroczenie tego progu powoduje gazowanie - więc utratę wody z elektrolitu, wyschniecie i zasiarczenie akumulatora, w konsekwencji jego zniszczenie. Wyższe napięcia do 16,2V (po 2,7V na ogniwo) bylo kiedyś dopuszczalne...
Witam.Panowie,jakie powinno być prawidłowe napięcie ładowania aku w tym wypierdku?Po odpale wskazuje 14,3 po minucie spada do 13,1 i tak utrzymuje niezależnie od obciążenia.micra 1.2 2014 rok
Ja mogę tylko od siebie dodać, że prawidłowe napięcie ładowania powinno wynosić 14,4 V. Przy większych napięciach ładowania może wygotowywać elektrolity z akumulatorów (miałem tak u siebie w Ursusie C-360 z alternatorem).
No to raczej nie powinno go rozładowywać tylko ładować nadmiernie. Gdzie mierzyłeś napięcie i czym ? Prawidłowe napięcie ładowania to 14.1V
14,4V to prawidłowe napięcie ładowania w instalacji sprawnego samochodu, za dolną granicę przyjmuje się 13,8V (to praktyczne brak ładowania), a za górną 14,6V (ew. 14,8V).
Nadmienię, że prawidłowe napięcie ładowania nie musi koniecznie być na poziomie 14,4V. Akceptowalny zakres to 13,8-14,4V.
Działanie regulatora było prawidłowe, wyższe napięcie ładowania było spowodowane korektami temperaturowymi komputera.
Zaczołbym od sprawdzenia wartości napięcia (prawidłowe ładowanie).
Sprawdź jeszcze napięcie paska klinowego, na osi alternatora siedzi jeszcze wiatrak dlatego zwiększenie przełożenia jest ryzykowne bez dokładnego wyważenia tego wirnika. Prawidłowe napięcie ładowania nie powinno być niższe niż 13.8V
Witam wszystkich. Mam krótkie pytanie dla zorientowanych. Jakie powinno być prawidłowe napięcie i prąd ładowania akumulatora 12v/7,2Ah. Z góry wielkie dzięki.
Szczotki, tak - ale może masz jeszcze regulator napięcia "padnięty".
Kolego jeżeli napięcie ci skacze przy odpalonym aucie między 12,9V a 13,9V to nie jest to prawidłowe. Napięcie ładowania czyli na odpalonym silniku powinno być pomiędzy 13,9V a 14,4V. Do sprawdzenia będzie jeszcze raz dokładnym miernikiem jakie masz ładowanie a później stan akumulatora i alternatora.
To niech wymieniacze nauczą się wymieniać podzespoły na dokładnie ten sam typ, a nie wg „fiesta 2012r”. Brak informacji nt. silnika i osprzętu — tutaj nic Ci nie poradzi. Może to być alternator Bosch z komunikacją LIN, albo jakieś japońskie lub amerykańskie rozwiązanie gdzie regulator napięcia tkwi w ECU. Trzeba też spojrzeć w diagnostykę...
Ładowanie jest prawidłowe , pozdrawiam.
Nie wiem czy wartość 13.9V jest prawidłowym napięciem ładowania ,przy obciążeniu jak światła,dmuchawa itp.W octavi znajomego jest podobnie ale proszę o wypowiedzi fachowców.Przy okazji jak dobrać akumulator do alternatora 70A oraz 90A.Dziękuję za porady.
Trwałość akumulatorów silnie zależy od temperatury w której pracują. Jeżeli UPS silnie się grzeje, to nawet przy prawidłowym napięciu ładowania trwałość akumulatorów będzie znacznie mniejsza. Kolejnym czynnikiem jest fakt, że prawidłowe napięcie ładowania jest zależne od temperatury. Wspomniane już maksimum 13,8V jest prawidłowe dla temperatury pokojowej....
Tak ma być. W tym aucie jest "inteligentny" system ładowania akumulatora. Napięcie może być różne w różnych momentach, ale zawsze prawidłowe. Jeśli coś w tym aucie będzie nie tak z ładowaniem to zapali tak dużą kontrolkę od ładowania, że na pewno zauważysz.
Prawidłowe napięcie ładowania alternatora to około 14,4V-14,6V. Przy niedoładowanym akumulatorze silnik wentylatora mógł go rozładować do stanu w którym nie uruchomisz silnika. Sprawdź w serwisie alternator.
Witam. Miałem podobne wątpliwości, ponieważ kupiłem traktorek, w którym przewrócił się akumulator i się częściowo spalił. Odbudowuję instalację praktycznie od zera i ten post był dla mnie bardzo pomocny. Pytanie mam tylko, czy wystarczy podłączyć pod akumulator ten przewód z diodą (który na pusto daje napięcie AC 30 V), czy do prawidłowego ładowania...
Dla akumulatora kwasowo-ołowiowego: Prawidłowe napięcie ładowania - minimalne: 13,9 V - maksymalne 14,5 V Napięcie przeładowania-występujące w trakcie wydzielania wodoru>14,7 V Minimalne napięcie (wskazujące na stan głębokiego rozładowania)-11,8 V
Mam problem podczas mierzenia napięcia na cewce ładowania simsona s51 12V pokazuje 150V na obrotach jałowych bez obciążenia. Po podłączeniu żarówki 220/240V lekko świeciła a miernik nie wskazywał napięcia. Nie podłączasz żarówki 230V tylko 12V. Jeżeli na wolnych obrotach świeci, podczas dodawania gazu się rozjaśnia to wszystko jest dobrze. Pod Elbę...
Prawidłowe napięcie ładowania to 14.25-14.4V, tak mówi producent akumulatora. Jeśli takiego nie zapewnisz akumulatorowi to będzie niedoładowany, zasiarczy się i nie spełni twoich oczekiwań. Naładuj aku prostownikiem, odpal samochód i sprawdź ładowanie. Jeśli nie będzie prawidłowe jedz do prawdziwego elektryka, który wymieni co trzeba, regulator ładowania...
Źle. Prawidłowe napięcie ładowania 13,8-14,5V mierzone na słupkach akumulatora. Jaki masz ten woltomierz? Zmierz innym miernikiem, bo ten może po prostu oszukiwać. Jeśli pomiar się potwierdzi układ ładowania do sprawdzenia naprawy.
Ładowanie 14.8V jest za duże. Prawidłowe napięcie ładowania powinno wynosić od 14.0 do 14.4. Wymień regulator i posprawdzaj wszystkie masy, zwłaszcza masę łączącą silnik z karoserią.
Alternator pracuje poprawnie w Twoim Punto. Prawidłowe napięcie ładowania, prawidłowe napięcie akumulatora podczas uruchamiania silnika. Problem może tkwić w nienajlepszej kondycji akumulatora. Jego krótkie rozładowanie niewielkim prądem (radio) powoduje spadek nagromadzonej energii do poziomu, kiedy nie da się już uruchomić auta. Akumulator ma małą...
Wskaźnik ładowania świeci dopiero wtedy gdy ładowania nie ma. Napięcie masz prawidłowe.
Rozkręć, zobacz, na jakich elementach, układach jest zbudowany prostownik. Wtedy będzie można dalej gdybać. Dokładanie przetwornic podwyższających/obniżających prawdopodobnie nie poprawi funkcji prostownika, o ile w ogóle będzie możliwe. Napięcie ładowania 14,2 V jest jak najbardziej prawidłowe. Pozostawienie na dłuższy czas podłączonego prostownika...
"engine on"- informuje o tym, że silnik jest uruchomiony oraz o prawidłowym napięciu ładowania akumulatora i wyświetlany jest dla napięcia >13,9V Czy układ sygnalizuje zbyt duże napięcie ładowania, czy sygnalizowane jest to poprzez przepalające się żarówki?
Musisz miernikiem sprawdzić jakie jest napięcie ładowania akumulatora. Prawidłowe napięcie ładowania to około 14V ( max 14.4 ) . Może być niższe gdy włączysz odbiorniki np. światła Wyższe świadczy zazwyczaj o uszkodzonym regulatorze napięcia w alternatorze i może trwale uszkodzić akumulator. Warto jeszcze sprawdzić połączenia masy tzn. masa akumulatora...
Masz padnięty akumulator i w takim stanie nie da się zmierzyć prawidłowo napięcia ładowania w motocyklach, za duża rezystancja wewnętrzna akumulatora. Dopiero przy sprawnym i w pełni naładowanym akumulatorze można zmierzyć maksymalne napięcie ładowania.
Dodałem rozwiązanie problemu w poście kolegi. Trochę wprawdzie juz minęło od publikacji pytania, jednakże może komuś się przyda.
jest OK, napięcie 14,4 V prawidłowe.
nie bardzo wiem do czego ta elektronika służy??? Służy do wyłączenia ładowania po wzroście napięcia powyżej 14 V . Przełącznik A/N. to sposób ładowania RECZNE/AYTOMATYCZNE . Jeżeli nie ładuje prawidłowo proponowałbym zamianę diody Zenera na wyższe napięcie .
Nie ma prostego sposobu na diagnozę. Sprawdź czy na wyjściu alternatora jest prawidłowe napięcie ładowania czy nie. Jeżeli nie, to sprawdź uzwojenie wzbudzania czy nie ma przerwy (rzadko się zdarza). Sprawdź czy uzwojenie wzbudzania jest w ogóle zasilane przez regulator napięcia. Jeżeli tak, to uszkodzone mogą być diody prostownicze lub uzwojenie alternatora.
Witam. Bezpiecznik na płycie 50A, bezpiecznik nad płytą 80A. Po wyjęciu uszkodzonej płyty mocy należało sprawdzić silnik i generator pod kątem przebić do korpusu wózka, szczególnie stojany, należało też sprawdzić stan szczotek w silniku oraz generatorze. Ważne jest też prawidłowe napięcie ładowania z alternatora, jeśli alternator nie ładuje, wózek nie...
Moja komórka (Motorola TalkAbout T2288) ładuje akumulatory 800mAh (takie są do niej standardowo) tak, że się mocno nagrzewają - czyli ładuje je nadmiernie. Pytałem o to serwis, powiedzieli mi, że ta komórka nie rozpoznaje, jaki jest stan naładowania akumulatorów, tylko zawsze ładuje je tyle samo. Może sprawdź? Jeśli ładujesz akumulatory NiCd lub NiMH,...
Po to ustawia się prawidłowe napięcie ładowania aby akumulator nie działał jak elektrolizer i nie produkował wodoru i tlenu. Podczas ładowania wydziela się sam wodór.Gdyby wydzielał się jeszcze tlen to byłaby nie zła bombka.Nawet bombera by nie trzeba było bo wybuchały by samochody i pomieszczenia w których ładuje się akumulatory
A po co Ci napięcie ładowania 14,5V? Za długo akumulator Ci służy? To ile powinno wynosić prawidłowe napięcie ładowania w innych samochodach zawszy miałem ok 14.40 v bo 13.70v na światłach to wydaje mi się ze mało. Nawet prostownik daje napięci ok 14.5v
Li-ion ładuje się do napięcia od 4.1 do 4.2V, zależnie od typu. Jak nie masz danych ładuj do 4.1V, bo nawet małe przekroczenie prawidłowego napięcia ładowania grozi wybuchem akumulatora. Więcej informacji o ładowaniu Li-ion - spróbuj "Szukaj", na Elektrodzie jest dużo na ten temat.
Typowy akumulator samochodowy, złożony z 6 ogniw posiada: * siłę elektromotoryczną = 12,6 V * Minimalne napięcie (wskazujące na stan głębokiego rozładowania) - 10,8 V * Prawidłowe napięcie ładowania - minimalne: 13,9 V - maksymalne 14,5 V * Napięcie przeładowania - występujące w trakcie wydzielania wodoru > 14,7 V * W przypadku rozładowania akumulatora...
13,5 V to stanowczo za mało. Minimalne napięcie ładowania, po załączeniu większości odbiorników powinno wynosić co najmniej 13,8 V. Poszukać sprawdzonej używki lub próbować zregenerować swój alternator. Sprawny alternator ładuje napięciem nawet 14,2 V Jak ja kupowałem nowy akumulator, a sprzedawca zmierzył napięcie ładowania które wynosiło 13,8 V to...
bez obciążenia jest 12,29V, gdy podepnę akumulator napięcie rośnie by ustabilizować się na poziomie ok 15,30-15,60V Przy naładowanym akumulatorze takie napięcie jest prawidłowe. Wniosek - prostownik się naprawił, nie zepsuł :D. Jesteś pewien :?: Mi się wydawało, że prawidłowe napięcie ładowania powinno się mieścić pomiędzy 13.9V a 14.4V, poza ta granićą...
GMLAN -single wire CAN czyli w alternatorze masz zabudowane moduły regulacji i komunikacji. Skoro napięcie prawidłowe to może prąd ładowania jest za mały i zapala kontrolkę. Nie podstawiałeś widzę akumulatora, na pałę napisałeś że to nic nie daje bo zobaczyłeś naklejkę że nowy, a specjalnie dałem linka na jakie gówno można trafić. Przy mocno zasiarczonym...
[quote="założony z poloneza lub dużego fiata z regulatorem napięcia na zewnątrz). .[/quote] Te alternatory miały regulatory mechaniczne, jak piszesz na zewnątrz, ich parametry ulegały zmianie. Te twoje trochę koło 15V jest niedokładne. Prawidłowe napięcie ładowania powinno zawierać się w granicach 13.5V-14.5V. Ładowanie powyżej tej granicy jest szkodliwe...
Wymieniłem akumulator na nowy i przy ładowaniu jest napięcie 15,53V i po krótkim czasie nieznacznie spada ale nigdy poniżej 15,3V. Czy to jest prawidłowe napięcie ładowania?? Wydaje mi się że powinno być mniejsze. Regulacja też nic nie pomaga gdyż poniżej 15,3V nie chce zejść. Prąd ładowania wynosił 200mA. I bardzo grzał się LM???. Czy to normalne??
Witam, mam pytanie dotyczące stabilizatora stałego 10V. Buduje mały prostownik do akumulatorów 12V. Jak wiadomo prawidłowe napięcie ładowania wynosi w tym przypadku 13,8 - 14,4V. Napięcie za mostkiem wynosi ok 20V, a za stabilizatorem będzie wynosić oczywiście 10V :) Teraz jest to wartość średnia mierzona multimetrem. Po podłączeniu kondensatora zobaczymy...
A cewka ładowania daje prawidłowe napięcie?
Bo napięcie ładowania 13,8V uszkodziło akumulator 6V. 15V to trochę za dużo. Prawidłowe napięcie ładowania powinno mieć 13,8-14,5V. Dioda może palić się z takiego powodu, że układ ładowania akumulatora nie kontroluje tylko napięcia, ale i prąd ładowania. Zostaw urządzenie podłączone do sieci na całą noc i napisz, co rano się paliło. Jaką pojemność akumulatora...
Prąd ładowania a nie podłączone napięcie jest istotny do prawidłowego ładowania w fazie początkowej. Oczywiście wynika on z przyłożonego napięcia, które powinno być takie aby tego prądu nie przekroczyć. Później zgodnie z poradą przedmówcy czyli (at)GBW.
Mam samochód opla vectrę A. Zaczęła w nim świecić kontrolka od ładowania akumulatora pomimo tego, że akumulator jest ładowany(napięcie na nim - ok 14V w czasie ładowania) . Co może być tego przyczyną. Z góry dzięki za pomoc. Temat poprawiłem.
Myślę że to będzie alternator. Ale akumulator ile ma volt?. Bo jeśli 12 to norma że alternator ładuje z większą mocą i właśnie 14v to prawidłowe...
Witam. Wpadł w moje ręce, zasilacz UPS, który ma problem z pracą na akumulatorach. https://obrazki.elektroda.pl/1036458800_... https://obrazki.elektroda.pl/1273759900_... Napięcie na akumulatorach wynosi 22,6V. Po podłączeniu do sieci, napięcie ładowania pozostaje takie samo i w ogóle nie ładuje baterii. Ile powinno...
Mozna go zewzec ale trzeba tranzystor sterujacy grzalka wylutowac. w sumie to nie potrzebnie go wylutowales bo wystarczylo podwazyc czarny plastik (dekielek) i bys widzial czy jest spalony , dlaczego nie mozna go wlutowac przeciez da sie bez problemu go wlutowac.
Czy Wyście się szaleju nażarli? "Na początek ładowanie i pisz dalej, winno być 12,5 do 13,5 V" "Alternator jest sprawny. napięcie wynosi jakieś 13 v." Zawsze mi tacy ludzie humor poprawiają :) Proponuje najpierw dowiedzieć się ile wynosi prawidłowe napięcie ładowania, bardzo możliwe że przy okazji, o ile pomyślicie, wpadniecie na to czemu kontrolka...
Napięcie 14,4V, prąd około 0,7A. Jeśli to akumulator padł do zera to może już nie działać prawidłowo. Pozdrawiam.
prawidłowe ładowania akumulatora napięcie akumulatora prawidłowe prawidłowe napięcie alternatora
gwarancja tabliczka znamionowy wygłuszanie pomieszczeń miernik elektryczny instrukcja
budowa głośnika budowa głośnika
Ford Mk3 – migająca kontrolka świec żarowych, brak rozruchu, diagnostyka Common-Rail RTL-SDR V3 Windows 7 32-bit Driver Installation: Zadig, SDR#, HDSDR, DLL Placement, Common Issues