No to zwiększ naciąg tego paska. Przy nieobciążonym alternatorze nie ma prawa się ślizgać (przy obciążonym zresztą też). Prawidłowo napięty pasek powinien ugiąć się maksymalnie 10 mm pod naciskiem palca (naciąg paska należy sprawdzać w połowie odległości między kołami pasowymi).
Nowy pasek i prawidłowo napiąć, potem pomiar ładowania i pogadamy
Pasek prawidłowo napięty?
Panowie! Chyba źle opisałem temat. Albo skupiamy się nie na tym, co trzeba. To że przy włączonych odbiornikach napięcie idzie w dół - OK. To norma i tak być może. Chodzi mi tylko o to dziwne zjawisko spadku napięcia przy wzroście obrotów silnika. Co do opisanych możliwych przyczyn - założyłem świeży zestaw (oryginał od bosha). Oczyściłem wszystkie możliwe...
Może pytanie głupie ale czy pasek napędu alternatora jest prawidłowo napięty? Może łapie poślizg i stąd spadek napięcia pod odciążeniem. I może kilka wiadomości na temat akumulatora - wiek, pojemność, stan wizualny
Jeśli pasek jest prawidłowo napięty (raczej jest- to Mercedes) sprawdź napięcie między zaciskiem plusowym alternatora a jego masą (nie masą silnika ani masą samochodu) przy włączonych światłach drogowych. Jeśli sam alternator daje napięcie rzędu 14÷14,5 Volt to alternator jest sprawny, zmierz wtedy napięcie na akumulatorze- może być niższe o nie więcej...
Ekhm, a sądzisz że po co ten altek napędza pasek 6pk napięty jak struna? Jak dla mnie objaw prawidłowy - wzbudzony alternator zawsze będzie stawiał opór.
Ale jak sam piszesz to nie będzie typowy stabilizator napięcia tylko swojego rodzaju wyłącznik po naładowaniu akumulatora. Druga sprawa to napięcie 14.4V na jakie typowo jest ustawiany regulator napięcia w alternatorze. W stacjonarnym prostowniku jest to trochę niskie napięcie aby prawidłowo naładować akumulator.
więc opisze całą sytyacje :D okazało się że był zasniedziany kabel plusa który znajduje się przy alternatorze wyczyszczone przesmarowane wazelina techniczną. Natomiast jak już byłem tak daleko to wyciągłem cały ten alternator na stolik i jest inny problem mianowicie jest pęknięty korpus i po rozebraniu wyraźnie widać jak wirnik odziera się o stojan.....
Witam mam pytanie po odpaleniu alternator daje napięcie około 13,4-13,5 czy tak powinno być ?? aha i podczas rozruchu napięcie spada do 10 z kawałkiem na klemach czy to jest dopuszczalne ?
Regulator napięcia, sprzęgiełko alternatora, słabe połączenia. Możliwości jest wiele. Czy zostało zmierzone napięcie ładowania na alternatorze oraz na akumulatorze? Czy były różnice? Czy ma prawidłowe napięcie ładowania? W jakim wieku jest akumulator?
Napisz trochę jaśniej bo według mnie to napięcie jest prawidłowe.
Sama reakcja alternatora jest prawidłowa pod warunkiem, że celem jest tylko test od jakiej prędkości obrotowej alternator zaczyna ładować i przy jakiej najmniejszej przestaje. To od jakiej prędkości alternator zaczyna ładowanie jest zależne od jego konstrukcji i materiałów i zwykle zaczyna się się od 1000 obr/min lub wyższej. Dodam tylko, że mam na...
Kontrolką ładowania W KAŻDYM SAMOCHODZIE steruje regulator napięcia zamontowany najczęściej bezpośrednio na alternatorze. Zgaśnięcie owej kontrolki W KAŻDYM SAMOCHODZIE oznacza prawidłowe napięcie alternatora, a tym samym zasilanie odbiorników w samochodzie no i oczywiście ładowanie akumulatora. Prosty wniosek: Skoro kontrola nie gaśnie - nie ma ładowania.
Witam, nic nie piszesz czy ,lampka ładowania gaśnie, czy lampka świec żarowych gaśnie, czy pasek klinowy prawidłowo napięty?może być tak że świece żarowe stale grzeją.
Sam napisałeś w pierwszym poście, że na biegu jałowym jest 14V. Sem akumulatrora wynosi 12,6V (12,8V), przy prawidłowym napięciu alternatora 14V (a takie masz) wynika z praw elektrotechniki odpowiedni prąd ładowania dla sprawnego akumulatora, dla zużytego akumulatora lub o innej pojemności niż zaleca producent jest inaczej. Nie kupuj akumulatora o dużo...
Opel Astra H 2007r 1.6 benzyna gaśnie podczas dojeżdżania do skrzyżowania, mam taki problem z autem że potrafi zgasnąć. Błędy które raz odczytałem były od zbyt niskiego napięcia. Dodam że jakiś czas temu był regenerowany alternator. Mierzone napięcie na alternatorze jest prawidłowe...
https://obrazki.elektroda.pl/5816675000_... https://obrazki.elektroda.pl/2698605800_... DF (F, FLD) (Field) – sygnał wejściowy na szczotki (sterowanie wzbudzeniem cewki wirnika) L (D+) – sygnał wejściowo/wyjściowy na kontrolkę ładowania (czasami służy dodatkowo do kontroli napięcia) Wygląda na to, że podłączyłeś...
Alternator zwrócony, kolejny który dostalem działa już prawidłowo, uszkodzony był regulator napięcia wbudowany w alternator.
witam, nic Panowie nie pomyliłem , teraz widzę że wartości pomiaru które podałem są podobne do prawidłowego napięcia alternatora i to mogło was zniechęcić do podpowiadania ale przez ten czas odłączyłem alternator i wiatrak i nic, nie było zwarcia ale powyjmowałem wszystkie bezpieczniki na wszelki wypadek też nic, ostatecznie wyjąłem radio i również...
Prawidłowe napięcie ładowania alternatora to około 14,4V-14,6V. Przy niedoładowanym akumulatorze silnik wentylatora mógł go rozładować do stanu w którym nie uruchomisz silnika. Sprawdź w serwisie alternator.
Tylko LM tu nie pomoże. Lepiej dobrać rezystor do prawidłowego napięcia pracy alternatora 13,8V-14,2V. Jak diody przy wyłączonym silniku będą slabiej świecić to się nic nie stanie.
Witam, Drodzy Forumowicze, zwracam się do Was z prośbą o pomoc w naprawie dwóch usterek we Facie 126 elx model 2000 r. Pomimo przeczytania wielu wątków na Elektrodzie, wciąż nie wiem jak sobie poradzić, gdzie szukać przyczyny. Podaję satem problem i objawy. Awaria dotyczy rozrusznika. Od czasu do czasu mu odwala i po przekręceniu kluczyka w stacyjce...
Dzień dobry, W pojeździe Toyota Yaris 1.0 2004 rok dokonano wymiany alternatora (chiński), paska wielorowkowego i przy okazji wykonaną regenerację rolek prowadzących pasek. Stare łożyska o oznaczeniu NSK 6303du2 wymieniono na NSK 6303du. Oprócz tego, na starym fabryczny łożysku widnieje oznaczenie EP, a na zamiennikach C3. Po dwóch tygodniach użytkowania...
Nie, nie odłączyłem akumulatora w czasie pracy silnika. Alternator bez obciążenia pokazywał 14,4 V. Pod obciążeniem 13,8 V. Pytam również o wzbudzenie, gdyż nie wiem, czy jest prawidłowe napięcie.
Mam problem z ułożeniem pasków osprzętu w vw t4 2.4d silnik z klimatyzacją stary typ na dwóch paskach zębatych (nowy typ ma pasek wielorowkowy). Ktoś już przede mną grzebał przy tym i paski są kompletnie nie tak jak mają być , nie są prawie w ogóle napięte. zamiast orginalnego ramienia alternatora z możliwością regulacji naciągu jest jakiś kawałek blachy,...
Tak alternator daje stałą moc niezależnie od obrotów ,wynika to z jego zasady działania. Jednak by działał prawidłowo niezbedny jest akumulator.Moc to iloraz wartości napięcia i natężnia prądu.
Ubita dioda w alternatorze
Alternator jest z amperażem takim samym ale miałem valeo założyłem jakiś japoński HTC czy jakoś tak gość co regeneruje twierdził ze to jest to samo. W sobotę jeszcze raz przelecę instalację ale raz już szukałem i nic nie znalazłem poza tym przekaznikiem. I chciałbym się dowiedzieć jakie są prawidłowe napięcia na kostce alternatora? Dodano po 1 Ładowanie...
14,4 to prawidłowe napięcie regulatora w alternatorze. Kolejna sprawa to jaki masz miernik, może on przekłamuje? Może zmierz to napięcie innym miernikiem dla porównania.
0,15A to 150 mA. Standardowo podaje się prąd spoczynkowy ok 40mA. Nawet jakby było to ok 60mA to myślę że nie byłoby źle. Sprawdź czy może masz gdzieś lampkę która się świeci a nie powinna np w bagażniku. Co do kontrolki to sprawdź czy ona sama działa. Banał a jednak potrafi wprowadzić w błąd. Auto odpaliło bez problemu, zmierzone napięcie przy pracującym...
A po co Ci napięcie ładowania 14,5V? Za długo akumulator Ci służy? To ile powinno wynosić prawidłowe napięcie ładowania w innych samochodach zawszy miałem ok 14.40 v bo 13.70v na światłach to wydaje mi się ze mało. Nawet prostownik daje napięci ok 14.5v
Kolega do tego nowego alternatora musi użyć inny regulator napięcia, dokładniej- trzy przewodowy.
No tak, tylko co jak ja mam 14.22 na alternatorze ? Na alternatorze może być 14,22 V o ile takie samo napięcie jest na akumulatorze. Zasadniczo 14,2 V +/-0,2 V jest prawidłowością. Zatem, jak na na akumulatorze mierzysz 14,2 V to masz prawidłowo.
Problem rozwiązany. Diagnoza dzięki wam kolejno : - zatarte sprzęgło alternatora - nieprawidłowo założony pasek - za krótki pasek o 5 cm, co uniemożliwiało jego poprawne założenie W związku z powyższym, napinacz praktycznie nie był napięty więc nie pracował poprawnie, zmarznięty i "zesztywniały zimnem " pasek zaczynał wesoło podrygiwać, zużył się a...
Czy obciążenie żarówką alternatora da prawidłowy odczyt napięcia?
Wymień przekaźnik. Sprawdź połączenie pinów pod czarną pokrywką przewodów po lewej stronie. Przewody na bananie i wtyk X1551 na przegrodzie sprawdzony. Napięcia przy alternatorze prawidłowe. Alternator sprawdzony na stole testowym w firmie zajmującej się naprawami.
Czyli na razie nie ma potrzeby grzebać przy alternatorze?? a przy jakich wartościach powinienem go "zregenerować"
Część osób myśli, że stopień naładowania akumulatora można określić na podstawie dorażnego pomiaru napięcia jest to mylące. Większość robi pomiar napięcia na wyłączonym silniku bez obciążenia. Tylko aerometr może powiedzieć czy elektrolit jest naładowany ale w nowych bezobsługowych akumulatorach jest to niemożliwe. Dawniej w samochodzie zamiast kontrolki...
Dla wszelkiego sprawdź drożność układu jak masz możliwość. Jak to sprawdzić? Pasek napędu pompy napięty prawidłowo? Pasek jest napiety dobrze, napinacz jest nie regulowany, ma fabryczne napięcie. Po za tym pasek napędza równolegle pompę wspomagania, pompę klimy i alternator. Żaden z układów nie szwankuje. Ciekawy przypadek, lokalnie mam 3 "mechaników"...
Da się wszystko - kwestia kosztów, opłacalności. Są przetwornice na 1kW mocy, byle miała prawidłowy kształt przebiegu napięcia. Można zastosować większy alternator, grube przewody. Silnik musi naturalnie pracować w czasie używania drukarki - żaden akumulator "powszechnie używany" nie wytrzyma sensownie długo napięcia na poziomie ponad punktem wyłączania...
Proszę sprawdzić zasilanie na złączu C1 (przedstawione w załączniku) przy uruchomionym silniku, pomiędzy pinami 1- 16 (zasilanie z akumulatora: 10.4-15.3V) oraz pomiędzy pinami 15 i 16 (napięcie z alternatora:13.5-14.5V). Jeśli napięcia są prawidłowe, proszę sprawdzić napięcie zasilania czujnika położenia ramion. Powinno zawierać się w granicach 6.7-7.2V....
mam pytanie .czy ktoś przeczytał wogule o co w tym poście chodzi [przecierz napięcie ładowania jest prawidłowe na alternatorze ] zaś brak tego napjęcia na akumulatorze to chyba o czymś świadczy
Tak też zrobie i dam znać co dalej w temacie. Dodano po 3 Problem rozwiązany! Uszkodzony regulator napięcia w alternatorze. Wszystko działa prawidłowo. Temat do zamknięcia. Dodano po 9 Regulator napięcia alternatora wymieniony.
Na alternatorze jest kostka dwupinowa. Napięcie masz prawidłowe bo tyle wychodzi z jednej fazy alternatora a tak jest podłączone wyjście obrotomierza.P
Nie zapomnij o prawidłowej polaryzacji napięcia w C 330.
Problemem może być "słaba masa". 14,3V napięcia ładowania jest jak najbardziej prawidłowe.
Jeżeli alternator wybija prawidłowe napięcie to wszystko w porządku. Winne ścierania pasków jest - słaba jakość pasków, słaby naciąg po uformowaniu oraz wytarte koło pasowe na alternatorze. P
W sumie temat sprawdzania regulatorów już był, potrzeba płynnej regulacji napięcia np. do 16V Co do wydajności prądowej to... a żeby nie było że tak na tacy podaję ---> rezystancja wirnika koło 3Ω napięcie akumulatora to daje nam prąd wartości...
jest OK, napięcie 14,4 V prawidłowe.
Witam,czy w aucie osobowym alternator może ładować napięciem nieco ponad 15V ?
Witam. Bezpiecznik na płycie 50A, bezpiecznik nad płytą 80A. Po wyjęciu uszkodzonej płyty mocy należało sprawdzić silnik i generator pod kątem przebić do korpusu wózka, szczególnie stojany, należało też sprawdzić stan szczotek w silniku oraz generatorze. Ważne jest też prawidłowe napięcie ładowania z alternatora, jeśli alternator nie ładuje, wózek nie...
powinna być żarówka 12V 4W Nie powinna. Alternator wzbudzi się nawet na 0,5W żarówce. Przez co na 2W alternator dawał max prąd 12,9V Moc żarówki kontrolnej nie jest wyznacznikiem napięcia alternatora. Po wzbudzeniu może nawet jej tam nie być, a alternator będzie miał prawidłowe napięcie wyjściowe. prąd 12,9V Poza tym prąd podajemy w amperach...
Witam mam problem z ładowaniem w Golfie 3 TD Alternator Valeo 70A. Problem jest taki że napięcie podczas pracy silnika wzrasta tylko 0,5V z 12 na 12,5. Kontrolka na liczniku działa prawidłowo, napięcia na zaciskach alternatora ok. tzn. Główne 12V i wzbudzenie po stacyjce 12V. Szczotki wymieniłem bo były mocno zużyte. Co jeszcze sprawdzić ? Pkt 11 popraw...
Zmierz na alternatorze napięcie i będziesz wiedział czy wychodzi prawidłowe napięcie. Bezpiecznik nie ma nic do tego. Altek się kręci i podaje napięcie. A to że coś kiedyś działało to diody od leżenia też się psują. A może coś dotknął jak go demontował i padła dioda??
1. LM317 w trybie stabilizacji napięcia czy prądu? Pomyślałem o prądzie. 2. Jak chcesz naładować do pełna akumulator jeśli na stabilizatorze LM317 spadek napięcia to przynajmniej 1,25 V? Przyjmowałem prawidłowe napięcie podczas pracy alternatora jest to wystarczające tym bardziej że nie ograniczymy napięcia a biorąc pod uwagę że ładujemy prądowo ..........
Witam serdecznie Temat z pozoru banalny ale napisze o co chodzi. Alternator bosch 150A silnik 2.2 tdci. Terminal oznaczony jako L i DFM napięcia na pinach po uruchomieniu silnika 12v drugi ok 10-11V (czy są prawidłowe?). Napięcia ładowania na alternatorze brak = napięciu akumulatora. Kiedy kupiłem auto , alternator był już zdjęty. Po założeniu, kiedy...
Witam jak naciągnąć pasek wspomagania , jest dość luźny i wspomaganie „przeskakuje” ? Cześć, Luźny pasek wspomagania może prowadzić do przeskakiwania wspomagania kierownicy, co może być niebezpieczne, dlatego warto to jak najszybciej naprawić. Naciągnięcie paska wspomagania zależy od konkretnego modelu samochodu, ale poniżej przedstawiam ogólne kroki,...
Po odpięciu wtyczki od alternatora powinien ładować ok 14v awaryjnie tj kontrolka ładowania się świeci a napięcie jest prawidłowe. Jeśli tak nie jest szukaj problemu np. z napinaczem paska, kołem pasowym wału lub sprzęgłem alternatora. Warto sprawdzić masę na silnik, czy główny prąd po bezpieczniku na akumulatorze. Alternator sterowany LIN więc regulator...
Zmierz napięcie na akumulatorze po podłączeniu wszystkiego.
Do plusowej klemy. Chodzi o to, że niektóre alternatory, jak ten właśnie, mają pin S nie połączony wewnetrznie z złączem B+, a wyprowadzony na zewnatrz, po to, żeby po prawidłowym podłaczeniu niwelować spadek napięcia na przewodzie prądowym (czasem dość długim, albo biegnacym przez skrzynkę bezpieczników), między alternatorem, a akumulatorem.
<Czy piszczący pasek na starcie samochodu to duży problem? Wymieniać go?> Jeśli przy stałych obrotach silnika wzrośnie prąd pobierany przez instalację z alternatora, to wzrasta moment obrotowy jakim jest napędzany alternator (w dużym uproszczeniu siła z jaką pasek obraca kółko pasowe alternatora). Gdy dzieje się to na wolnych obrotach i pasek...
Dodatkowo , jakie jest napięcie na tej ŚRUBIE /chyba 10 -ka/ na alternatorze w czasie pracy silnika. Napięcie akumulatora w stanie spoczynku / po zgaszeniu silnika / mniejsze o 0,5V niż prawidłowe. Podmień / pożycz/ inny akumulator!
Wszystkie T25 mają kontrolkę ładowania / zerwania paska wentylatora. Ostatnia po prawej stronie kierowcy. Tak to jest kontrolka nr 44. a dla potomnych to kontrolkę tą załącza moduł nr 17, a o jego prawidłowym działaniu decyduje prawidłowa wartość napięcia PRZEMIENNEGO z alternatora, napięcie to jest wykorzystywane do blokady rozruchu (odłącza rozrusznik)...
Jaki masz akumulator? jeśli z płytami Pb-Ca to jak najbardziej 16V to napięcie prawidłowe i ciesz się że twoje auto obsługuje takie akumulatory .
PostWysłany: 10 Paź 2013 16:07 Temat postu: Re: Fiat Grande Punto - 1,4 8V awaria alternatora Sprawa załatwiona wymontowałem regulator z oryginalnego alternatora regulator magnetti marelli i alternator działa lampka wyłącza się prawidłowo więc dziękuje wszystkim za pomoc!!! Problemem był regulator napięcia z PRCh . A powodem częstych uszkodzeń alternatorów...
Napięcie ładowania masz prawidłowe , o ile instalacja jest 24V .
Witam, Mam problem z naczepowym agregatem chłodniczym Carrier Maxima 1300 w trybie pracy "start-stop". Agregat nie wyłącza silnika po osiągnięciu zadanej temperatury z powodu niskiego napięcia widzianego przez sterownik. Alternator ładuje prawidłowo, napięcie na klemach akumulatora w czasie pracy silnika wynosi ok. 14,4 V, natomiast na wyświetlaczu...
Jeżeli obwód wzbudzenia działa prawidłowo to raczej słabe główne diody.P
Zacznij od alternatora. Szczotki, regulator.
Witam. Świst prawdopodobnie pochodzi z nie dotartych szczotek jeśli tak to po dotarciu zginie.Napisałeś,że alternator daje napięcie 14,2v ,wszystko wskazuje na prawidłową pracę.Sprawdź pasek czy dokładnie leży w kołach oraz napięcie paska alternatora,ma się uginać około 2 cm. Pozdrawiam Miro.Nasz
Witam. Wymieniłem maglownicę. Silnik został stary, czy adaptacja jest potrzebna? Drugie pytanie: pasek jest jakby trochę za duży. Wymieniłem na próbę od starej i dalej w ogóle nie działa. (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie • Czy adaptacja jest potrzebna? To zależy od rodzaju układu wspomagania (elektryczny/hydrauliczny/elektrohydraul...
Byłem u elektomechanika podłączył się pod kompa auta i wszystko jest sprawne żadnych błędów czujniki pracują prawidłowo i też pokazują że alternator daje napięcie 15.6V. Sprawdzę jeszcze te bezpieczniki. A temperaturę jak sprawdzić czy jest prawidłowa ? To jest opis tej kostki w moim altku. Pin S jest od podania napięcia do regulatora jakie ma akumulator...
Warto zmierzyć napięcie przy samym alternatorze, na śrubie plusowej. Ile tam pokaże miernik.
Zamykam temat. Wał się nie kręci, prawdopodobnie rozrząd się przestawił(jest strasznie napięty) no i silnik byłby do wymiany. Wał był zablokowany już wtedy, przy zmianie biegu, kiedy właśnie zgasł silnik i już odpalić nie chciał. Początkowo myśleliśmy, że to rozrusznik, bo nawet nie kręcił. Ale potem okazało się, że to pasek. Idzie na części;\ Dodano...
nie zgadniecie co było! Lewa połowa alternatora nie łączyła prawidłowo z prową. Na przejściu był spadek napięcia. Wyczyściłem cały alternator i teraz jest 14.44V.
Prawidłowe napięcie to 14.2 V- 14.4 V.
Dziadek zrobił patent i ma wtyczkę, którą odłącza + akumulatora. Dobrze by było aby dziadek zamontował jeszcze dodatkowy (niedrogi) patent. Byłby to woltomierz cyfrowy, taki wkładany w gniazdko zapalniczki. Miałby ciągły monitoring napięcia w instalacji, co pozwoliło by obserwować czy alternator prawidłowo ładuje, a po wyłączeniu silnika jak szybko...
Niech mi ktos łopatologicznie wyjaśni dlaczego mierzy się napięcie alternatora i prawidłowe to 14-14,4V a nie mierzy się ile daje alternator prądu A do akumulatora i czy w ogole można to w jakis sposób zmierzyć Można. Kiedyś był to bardzo często kontrolowany parametr w samochodzie bo dawał jaką taką informację o stanie baterii, generatora i bilansu...
Wskazania miernika napewno prawidłowe
A co ze ,,wzbudzeniem", czyli podłączenie akumulatora i kontrolki ładowania ? (niezbędna do prawidłowej pracy regulatora) Echhh :cry:
Akumulator w samochodzie pracuje w trybie buforowym, jak w UPS i jak w UPS ma być stałe naładowany. Więc każdy stan gdy gęstość elektrolitu jest poniżej 1,28 - 1,29 rozumiem jako "rozładowany". No to wszyscy kierowcy jeżdżą na "rozładowanych" akumulatorach :) Na pw napisaleś: Nie jeden robił test ładowania akumulatora samochodowego stałonapięciowego...
Uszkodzony regulator napięcia, o ile pomiary są prawidłowe (temperatura).
To rób tak dalej, a szybko pozbędziesz się mostka prostowniczego w alternatorze. Z drugiej strony wynika z tego, że bez obciążenia napięcie jest prawidłowe, czyli pas się ślizga.
Sprawa jest dosyć prosta , wywąchaj czy to dym z oleju i czy podczas grzania podgrzewacza napięcie jest prawidłowe.
A jak ci powiem że to bzdura, to uwierzysz? Jak sądzisz, co w instalacji np. samochodowej kontroluje prąd ładowania analogicznego przecie akumulatora z ciekłym elektrolitem? Nic. Ładowanie stałonapięciowe 14.4V, bez ograniczenia prądowego i bez przerywania procesu ładowania - naładowany akumulator, przy prawidłowym napięciu pobiera z alternatora minimalny...
Przy rozruchu napięcie spada pobieżnej 10V To jest akceptowalne. Bez podglądu parametru stanu naładowania akumulatora zachowanie alternatora jest dla mnie jak najbardziej prawidłowe. Odpal silnik z zapiętym miernikiem , włącz nawiew i zostaw tak na 5-10 minut . Zobacz czy nie podniesie napięcia .
Witam Kolega Kindlar ma rację, diesle powinny mieć napięcie powyżej 14 V, benzyniaki 13,8 V wystarczy. Sprawdź bezpośrednio na zaciskach alternatora napięcie. Jeżeli nie ma > 14 V, to alternator do wymiany, może tylko sam regulator. Oczywiście prawidłowe podłączenie. Wcześniej był alternator czy prądnica? Wracając do LED-ów, to takie są widocznie....
Witam. Problem jest tego typu. Akumulator ma niecały rok. Latem nieraz też ciężko kręcił, wtedy obwiniałem rozrusznik bo zaczął automat się sypać. Zregenerowałem rozrusznik niedawno ale problem nie zniknął. Ciężko kręci. Akumulator 50Ah jak w książce i taki też był oryginał. Teraz (około -5 w nocy) po nocy aku ma 11,8V :/ Ładowanie jest na poziomie...
Napięcie ładowania jest stanowczo za niskie, a w zasadzie żadne, świecąca kontrolka akumulatora świadczy o braku ładowania. Pasek alternatora kręci się jaki jest jego stan oraz czy jest prawidłowo naciągnięty? Pasek może być wyślizgany przez co brak obrotów i napięcia ładowania. Ile lat ma alternator? Do sprawdzenia regulator napięcia alternatora oraz...
Prawidłowe napięcie ładowania w instalacji 12V powinno wynosić od 13,9V do 14,5V.
Nie ma prostego sposobu na diagnozę. Sprawdź czy na wyjściu alternatora jest prawidłowe napięcie ładowania czy nie. Jeżeli nie, to sprawdź uzwojenie wzbudzania czy nie ma przerwy (rzadko się zdarza). Sprawdź czy uzwojenie wzbudzania jest w ogóle zasilane przez regulator napięcia. Jeżeli tak, to uszkodzone mogą być diody prostownicze lub uzwojenie alternatora.
Sprawdź sobie miernikiem cza napięcie na alternatorze jest prawidłowe - tam gdzie wychodzi przewód od ładowania. U mnie wszystko się poprawiło jak dałem nowy kabelek od alternatora do aku i zmieniłem klemy.
Nagły spadek napięcia w instalacji może powodowac "głupienie"komputera, który np. może nieprawidłowo interpretować słabsze sygnały z czujników. Bzdura....wszystkie czujniki niezbędne do prawidłowej pracy silnika zasilane są ze stabilizowanego napięcia , które otrzymują od komputera.
No to teraz kolega ustali z którym akumulatorem na stałe połączony jest alternator. Drugi akumulator albo jest przełączany przekaźnikiem, albo ładowany z przetwornicy. Zobaczymy, który akumulator ma prawidłowe napięcie.
witam mam bardzo nietypowy problem z samochodem. kilka razy samochód odpala normalnie dosłownie na dotyk lecz w końcu ma tak ze mogę kręcić do zdechu a wogole nie załapie tak jak by nie dostawał paliwa albo wogóle nie było zaplonu:/ kiedy nie odpala czasem poczekam godzinę i znów odpala na dotyk, a kiedy nie mam czasu czekać wystarczy ze popchnę kawałek...
Podłącz zwykły woltomierz do akumulatora(na zgaszonym silniku)napięcie powinno wynosić ok 11,0-12,0V.Odpal silnik, jeżeli w trakcie odpalania napięcie spadnie poniżej 9V to znaczy że akumulator jest rozładowany. Po odpaleniu (na umiarkowanych obrotach) napięcie na akumulatorze powinno wynosić ok 14,4V (alternator ładuje prawidłowo).
ale sterownik i jego oprogramowanie nie zwykłe! Alternator będzie ładował ale ster wywali kontrolke na desce z powobu niskiebo prądu wzbudzenia, spowodowanego np. niewłaściwym reg napięcia. Jedyne lekarstwo to prawidłowo naprawić alternator skoro zaczęła się ona świecić po jago regeneracji. Jakaś większa firma specjalizująca się w tym na pewno pomoże.
Wiecie z którego miejsca wychodzi napięcie do czujnika położenia Ze sterownika. A tak na poważnie - żadne napięcie się nie pojawi jeśli EHR się nie aktywuje. A zrobi to, jeśli będzie STABILNE stałe zasilanie 12V (bezpiecznik nad aku z czerwonymi kablami) oraz pojawi się prawidłowe napięcie po uruchomieniu silnika (zacisk D+ alternatora)
Chodziło mi o napięcie ładowania gdy akumulator jest zainstalowany w aucie i silnik pracuje – proszę sprawdzić miernikiem. Potrzebne są dwa pomiary napięcia ładowania - bez obciążenia i z obciążeniem (włączone światła, radio, dmuchawa etc.). Powyższy test powie nam czy alternator/regulator napięcia działa prawidłowo. Druga sprawa to jakie jest...
prawidłowy napiąć gniazdko prawidłowy napiąć ładować prawidłowy napiąć tl494
wartość watomierza berlingo schemat klimatyzacja silniczek obrotomierza
soldering station whirpool dźwięk
Wyznaczanie liczby odwrotnej w elektronice Jak ustawić radio internetowe i wybrać stacje?