Dzień dobry, Samochód Xsara Picasso po lifcie, klimatyzacja automatyczna. Po uruchomieniu pojazdu dmuchawa nie działa, jeżeli wcześniej była ustawiona na niski bieg dmuchawy. Jeżeli ręcznie ustawię maksymalne obroty, to ruszy i później działa normalnie na każdej szybkości dmuchawy. Analogicznie jest, jeżeli jest wyłączony nadmuch i włączy się samochód,...
Witam serdecznie W mojej Xsarze Picasso (2005r, climatronic) mam problem - dmuchawa nie działa na najwyższych obrotach. Dokładnie rzecz biorąc to nie działa na połowie najwyższych obrotów (jeżeli przyjmiemy skalę 8 stopniowa, to na 1-4 działa, a na 5-8 działa tak jak na 4, nic mocniej już nie wieje). I to zarówno gdy jest ustawiony na auto jak i gdy...
panowie gdzie szukac problemu z ta dmuchawa rece mi opadaja mianowicie zasada dzialania dmuchawy xsary picasso 2001r polega na tym ze dmuchawą mozna regulowac sile nadmuchu na wlaczonej stacyjce jednak dmuchawa nie dmucha po zapaleniu auta i regulacji sily nadmuchu dmuchawa zaczyna dmuchac.u mnie mozna regulowac sile nadmuchu na wlaczonej stacyjce(dmuchawa...
Witajcie! Mam problem który był już tutaj opisywany ale potrzebuje świeżego podejścia. W mojej Xsarze Picasso przestała działać dmuchawa. Panel klimatronika działa, nawet słychać jak coś się dzieje w czeluściach kokpitu przy zmianie temperatury ale nie dmucha. Idąc za radami które tu wyczytałem w historycznych wątkach, wymieniłem kostkę stacyjki i......
Cześć Problem powraca Jadąc… nagle gaśnie. Działają światła, radio ale nie można go odpalić. Gaśnie wyświetlacz . Mijają jakieś 2min słychać „cyk” gdzieś z deski rozdzielczej i można już go odpalić. Podłączyłem multimetr i zacząłem sprawdzać napięcie ( mam nadzieję ,że dobrze- pomiar dokonałem przy akumulatorze) Zimny silnik bez żadnego...
opornica jest trafiona ale to trzeba jeszcze sprawdzic;-)
czy to wersja bez klimatronika???
Witam Mam problem z cytrynką. Może ktoś spotkał sie z taką usterką w tym modelu. Podczas gdy dmuchawa chodziła przewody od stacyjki (wszystkie) grzały się , wytopiło plastik w kostce stacyjki. Założyłem nową, to samo (założe przekaznik myśle że pomoże). Teraz dmuchawa przestała działać , + do dmuchawy dochodzi , masy niema. W obudowie dmuchawy jest...
Witam Mam problem z Xsarą Picasso. Nie załącza się klimatyzacja. Po podłączeniu na krótko 12V na sprężarkę elektromagnes zaskakuje. Klima chłodzi. Ciśnienie odpowiednie. Nie działał także nawiew co było spowodowane upalonymi przewodami w kostce stacyjki, lecz ten problem już rozwiązałem. Na kostce sprężarki na obu pinach jest zwarcie do masy czy to...
Zrób to co doradził kolega Manfred von Richthofen. Na 99% upalona kostka pod stacyjką. Wymiana kostki i montaz dodatkowego przekaźnika odciążającego styki stacyjki. Sprawdź tez filtr kabinowy czy nie jest zapchany (przytkany powoduje wzrost prądy dmuchawy).
Mam problem ze zbyt dużą różnicą w mocy hamowania tylnych kół. Wynosi ona ponad 40%. Sprawdzono i wymieniono niemal wszystko co dotyczy hamulca przy kole, z wyjątkiem bębnów. Wymieniono również przewody ze stalowych na miedziane. Nic to nie pomogło. Gdzie jeszcze szukać rozwiązania ? Czy problemem może być pompa ABS ? Nie ma żadnych błędów związanych...
Witam. Od kilku tygodni jestem posiadaczem Xsary Picasso z 2001r. No i mam problem. Bez najmniejszych kłopotów auto przetrwało wysokie mrozy - odpalał przy -15°C bez zarzutów. Kiedy przyszła odwilż pojawił się problem z prędkościomierzem elektronicznym - wskazywał to, co chciał bez względu czy auto jechało, czy nie. Po dwóch dniach siadł akumulator,...
Witam jak w temacie XP gaśnie przy skręcie w prawo ale tylko przy większym przeciążeniu. Jeśli jadę łuk delikatnie jedzie. Lewe skręty bez problemu mogę na placu jezdzic jak wariat. W prawo większy przechył i od razu gaśnie. Wyciągam kluczyk wkładam odpalam jedzie. Jakie sugestie ? Stacyjka ? czy może czujnik uderzeniowy.
Witam. Mam problem z Xsarą Picasso 1.8 benzyna/gaz. Po zdjęciu nogi z gazu na którymkolwiek biegu, po około sekundzie, coś szarpie samochodem ( jakby odcinał gaz albo paliwo). Dodatkowo zaobserwowałem, że po "uderzeniu" ( puknięciu) nogą w gaz, samochód sam dodaje gazu i wchodzi na obroty, po czym powraca do normalnej pracy. Czy ktoś spotkał się z podobnymi...
Witam. Od kilku dni mam problemy z otwieraniem klapy silnika- mowiac obrazowo, po pociagnieciu linki ( jest cala i sprawna) nie odbija maska. Zamek puszcza a maska nie " podskakuje" do pozycji umozliwiajacej jej otwarcie. Pozdrawiam.
Witam. Jestem nowy, więc proszę o wyrozumiałość. Zwracam się do Państwa z następującym problemem. Od jakiegoś czasu mój samochód (XP z silnikiem 2.0 HDI 90KM na BOSCHU) zaczął wariować. Objawy są następujące>> po włączeniu samochodu wysokie obroty ( nie zawsze, czasami jest zupełnie normalnie). Wciskanie pedału gazu i jego puszczanie nie pomaga. Drugi...
Witam od kilku dni pali się "check" ale wszystko chodzi dobrze. Ostatnio odpalam samochód i dusi się, szarpie gaśnie. Po kilku próbach rozruchu "dochodzi do siebie" i wszystko znowu jest ok. Kolejnego dnia zapala prawie idealnie lecz bardzo słabo regauje na pedał gazu. Podłączyłem do komputera i wyskoczyły błędy: P1116 - niewłaściwa pozycja zaworu EGR...
Witam kolegów. Mam problem z xsara picasso 2.0 hdi nie mogę włączyc parametrów komputera pokładowego.Kilka razy naciskam koniec przełącznika wycieraczek i nic się nie dzieje.Nie pokazuje autonomi,średniego zużycia paliwa,chwilowego zużycia paliwa,predkości średniej :cry[/code]
Witam, zakładam nowy temat, ponieważ w całym Google widzę, że każdy ma problem z dmuchawą, bo działa tylko na 4 biegu. A ja mam wręcz odwrotnie, dmuchawa pracuje na 1 i drugim biegu, tzn. mam klimatronik, i po ręcznym ustawieniu siły nawiewu do połowy dmuchawa pracuje, natomiast powyżej aż do maxa dmuchawa raz na jakiś czas dmuchnie mocniej, ale to...
Witam, dzisiaj doświadczyłem dziwnego problemu dotyczącego kierunkowskazów w Cytrynie a dokładnie gdy włączę manetkę w górę to mruga mi prawa i lewa strona kierunków a na desce miga szczałka w prawo. Jeśli chodzi o lewą stronę to jest bez problemu, mruga lewa strona oraz strzałka w lewo na desce. Czy możliwe że coś się dzieje z manetką? Nie wiem czy...
Witam. W Xsarze Picasso po wduszeniu sprzęgła i wrzuceniu wstecznego biegu pedał sprzęgła podnosi się do połowy i nie można zmienić na inny bieg. Wyłączam wtedy silnik, czubkiem buta podnoszę pedał sprzęgła do właściwej pozycji i wyłączam wtedy wsteczny. Często podobna sytuacja zdarza się przy innych biegach. Jakieś 3 razy na 10. Przy wstecznym biegu...
Witam posiadam xsarę picasso 2hdi 90km , mam z nią problem .Gdy toczę się na luzie do świateł i wciskam hamulec to obroty falują po odpuszczeniu hamulca obroty wzrastają ale ponad normę . Gdy wcisnę jednocześnie sprzęgło i hamulec wszystko wraca do normy . Kiedyś miałem podobny problem pomogło poprawienie kontaktu wtyczki włącznika sprzęgła .Auto pali...
Na zimnym silniku samochód odpala się bardzo dobrze, natomiast gdy silnik się nagrzewa wtedy zaczyna ciężko palić PRZYCZYNY
Witam. Problem jest następujący. Nie mam lewego światła mijania oraz lewego stopu. Świecą światła postojowe oraz długie, świeci lampa z tyłu ale bez stopu. Sprawdziłem żarówki- są dobre. Szukałem na forach o bezpiecznikach. Jeden gość napisał: Witam, na poczatek sprawdz sobie czy masz swiatla pozycyjne w tej lampie, jezeli nie bedzie to bedzie jednak...
mam problem z Pikusiem 2.0 hdi z 2000 roku polega on na tym że z niewyjaśnionych przyczyn czasem ginie masa wychodząca z ecu na przekaźnik zespolony w efekcie tego auto czasem zapala czasem nie czasem zgaśnie w czasie jazdy, po podpięciu masy odpala i jedzie dalej jestem na etapie zakupu kompa edc15c2 tylko mam pytanie czy wystarczy go włożyć i ma jeździć...
Witam. Uszkodziła mi sie linka przy mechaniźmie podnoszenia szyby lewych drzwi. Próbowałem naprawić poprzez wymianę linek, niestety nie powiodło się (działało jeden dzień). Zdobyłem mechanizm podnoszenia szyby lewych drzwi z "anglika" myśląc, że z dwóch zrobię jeden - niestety nie da się. Obecnie zamontowałem mechanizm "anglika" i mam pytanie: czy mogę...
Witam Muszę wymienić uszczelkę pod głowicą ale utknąłem na kolektorze. Nie mam pojęcia jak go wyjąć albo odłączyć całość bo jest bardzo mało miejsca. Może ma ktoś jakiś manual? Silnik 2.0hdi 90km rhy Pozdrawiam
Witam. Auto jak w temacie, sprawa wygląda tak.. gdy jest zimno rozrusznik przy dłuższym postoju kręci w sposób leniwy. dławi się, jakby chciał a nie mógł. gdy podłącze akumulator pod prostownik to kręci jak szalony. akumulator kupiony 08-12-2011 Czy wina leży po stronie rozrusznika? Czy akumulatora. Myślę jakby był to rozrusznik to i latem byłyby problemy....
Na klapie modułu masz opis!
Przy wentylatorze a pewnie w nim lub przy rezystorze dmuchawy nawiewu.
Wysterowanie na opornice jest? Czy napięcie jest na dmuchawie? Dmuchawa sterowana masą.
Mam pytanie. Czy przy ustawieniu "auto" nawiewu moc dmuchawy powinna się automatycznie zmniejszać w miarę nagrzewania się wnętrza samochodu . Chodzi mi ciągle na tych samych obrotach . Nie wiem czy to jest w porządku? Naprawiałam klime jesienią. Z góry dziękuję za informację
Nie szukaj schematów. Ja te typowe usterki naprawiam tak - przecinam ten gruby biały przewód który zasila dmuchawę. Stosuję odpowiednio duży przekaźnik oraz dodatkowe gniazdo bezpiecznikowe. Zasilanie biorę z pod śruby 8 a sterowanie przekaźnika z innego obwodu gdzie pojawia się 12 V po zapłonie. I tyle w tym temacie.
Prawidłowo . Tak ma być
Na początek sprawdź bezpiecznik nr 22 30A w sterowniku sieci pokładowej . Podłącz jakąś żaróweczkę kiedy tam zasilanie się pojawia i czy jest stałe . Od tego bezpiecznika jest połączenie w słupku po lewej. Zasilanie tego bezpiecznika jest z włącznika zapłonu ( i może kostka stacyjki nie domaga ??? choś wtedy przeważnie jest tez problem z dmuchawą )
Dodatkowe grzałki w układzie chłodzenia silnika lub zasilają tzw grzejnik elektryczny za dmuchawą.
Opornica wentylatora.
W picasso częstą usterką jest uszkodzenie kostki stacyjki. Jeden ze styków za mocno obciążony wypala się i traci kontakt. Jeżeli to jest ta przyczyna to wymiana kostki i montaż przekaźnika odciązającego na przyszłość.
poszła kostka stacyjki
Przyczyna prozaiczna, silnik musi chodzić :).
Aktualizacja: Wentylator kabinowy po wyjęciu i sprawdzeniu na krótko działa. Gdzie szukać sterownika?
Zwykła czy picasso?
Masz zamontowane webasto, ten przekaźnik jest od uruchamiania dmuchawy w środku przez webasto. Zmostkowanie przewodów uruchomi dmuchawę(jak problem w tym przekaźniku) Odcięcie najczęściej jest w okolicach wtyczki od dmuchawy w środku.
Odradzam te operację dla osób nie obeznanych z mechaniką bo wyciągając tę dmuchawę łatwo ją uszkodzić i narobić nieszczęścia. Ze względu na trudny dostęp mogą być problemy z ponownym montażem we właściwym położeniu a dodatkowo podczas zwalniania kolumny kierownicy można uszkodzić spiralę poduszki. Lepiej dac to do roboty fachowcom a swoje umiejętności...
a klima sama się włącza jak jest nawiew na szybę ustawiony :) Bo tak powinno być. AREK00AR - szukaj kogoś z Peugeotem 306, to bliźniak dla Xsary. A Xsara Picasso zdecydowanie inna konstrukcja deski rozdzielczej, choć dmuchawy mogą być identyczne.
No to Cię zmartwię, masz wypalone styki. Póki co, można się ratować, przez dołożenie przekaźnika. Pozwoli on, na zasilenie obwodu dmuchawy. Każdy elektryk Ci to podłączy.
Witam, posiadam Xsare Picasso 1.8 benzyna z zamontowanym Webasto Thermo Top C. Mam pytanie do znawców tematu webasta, chodzi o to, że nie włącza się wentylator nawiewu po nagrzaniu się pieca, co dziwne w ostatnią zimę używałem i było ok. Podczas ostatnich przymrozków włączyłem piec i okazuje się że pic chodzi przewody robią się ciepłe a wentylator/nawiew...
zobacz czy jak podasz zasilanie na bezpiecznik dmuchawy czy ruszy dmuchawa Dodano po 4 mi ze schematów wychodzi ze na dmuchawę zasilanie idzie z bezpiecznika F20 zasilanie po kluczyku z kostki stacyjki, pewnie masz uszkodzoną kostkę stacyjki miałem tak ostatnio w Xsara Picasso.
Dzisiaj dodatkowo zapaliła mi się kontrolka od poduszki, czytałem jeszcze,że w Xsarach wypalały się kostki stacyjki i trzeba było założyć przez przekaźnik zasilanie dmuchawy nawiewu wew. Jestem trochę w kropce, nie wiem teraz czy to BSI czy kostki
chciałbym więc zapytać, do jakiej kategorii mam zaliczyć Twoją "poradę"? Do kategorii znośnych finansowo, po zastosowaniu poprawia się chłodzenie opornicy dmuchawy i nie pali termika na niej, wystarczy?
Koledzy kupiłem ten rezystor lub to też mówią opornica co jest w wentylatorze dmuchawy czy tak zwany jeż i nic to nie dało dokładnie tak samo się dzieje po pewnym czasie tak się wyłącza dmuchawa sam już nie wiem co może być przyczyną tego wyłączania się czy może być też taka przyczyna że silniczek w dmuchawie żeby się nie spalił po prostu wyłącza dmuchawe
40A, prawy górny róg skrzynki, przynajmniej tak jest w picasso. Ale nie zawsze wina bezpiecznika, często to wina stacyjki.
Obawiam się kolega georgesgr nie myli się. Mam podobny silnik tyle, że nowszy. I też czsem mam sytuację kiedy po przejechaniu spacerowym kilku kilometrów i wyłąączeniu silnika dmuchawa pracuje. Drażni to człowieka bowiem nawet kabiny nie ma czym nagrzać a tutaj chłodzenie pracuje, Być może właśnia załlącza się wypalanie filtra.
Witam, Mam problem z prądem w Xsara Picasso 1.8 16v, w trakcie jazdy zaświecają się kontrolnki ABS i hamulca ręcznego, na wyświetlaczu komunikat błąd ABS i defekt ukł.hamulcowego, potem silnik gaśnie , gaśną wyświetlacze , po przekręceniu zapłonu żadnej reakcji jakby wogóle nie było prądu. Po chwili prąd wraca i auto zapala po przejechaniu kilkuset...
Z przodu obok wiatraka powinieneś mieć opornice dmuchawy, odłącz od niej przewody sterujące, jak wentylator się wyłączy, problem po stronie auta, jak nie to problem w opornicy leży.
F29 od pompy powietrza do katalizatora. Jak nie działa dmuchawa to nie ma sterowania na sprzęgło sprężarki. Na górna skrzynkę 12 bezp. idzie od przodu z prawej przewód zasilający m.in. wentylator dmuchawy. Daj tam przekaźnik zasilany z BM12 pod stacyjką a sterowany plusem po zapłonie.
Witam wszystkich mam xsare picasso 2001 rok 1,8 16v i po odpaleniu raz zaskoczy dmuchawa ogrzewania na pelny zakres a innym razem tylko na 1 albo 2 dodam jeszcze ze podczas jazdy gdy wlaczy sie wentylator chlodnicy to w kabinie przygasa wszystko ijeszcze jedno nie wlacza sie kompresor klimy jest to klimatronik ja podejrzewam modul BSI ale moze sie myle...
Z tego co pamiętam problemy z wentylatorem były związane z kostka stacyjki, wypalała się. Czasami pomagało "pogmeranie" kluczykiem aby nadmuch ruszył. Jest nawet instrukcja serwisowa która kazała dołożyć przekaźnik. Problem dość powszechny swego czasu, poszukaj u wujka google. Przerabiałem ten temat z 2-3 razy i za każdym razem pomagała wymiana kostki...
pojeździć po szrotach, lub miejscach gdzie rozbierają angliki. Ostatnio też mi nawaliła dmuchawa i elektryk mi załatwił w ciągu 2 dni używkę... no chyba, że mieszkasz na wiosce to wtedy do najbliższego dużego miasta.
Kolego, sprawdź czy w czasie kiedy nie działa dmuchawa masz napięcie na bezpieczniku numer 40 (bezpiecznik 40 amperowy zasilania dmuchawy) na skrzynce bezp. w nogach kierowcy. Dodano po 59 Aha, OPR Twojej Xsary to 9137.
Dziękuje za fatygę ale schematy nie obejmują stacyjki i nie wiem który to przewód. Widziałem że są instalacje w których BSM jest zasilany przez bezpieczniki F4 F7 F27 umieszczone w kabinie ale ja mam inną wersje instalacji. https://obrazki.elektroda.pl/2663532900_... Według udostępnionego schematu dmuchawa ma zasilanie: od +12v bezpiecznik...
Powodem na 95% jest uszkodzona stacyjka. Trzeba wymienic "kostke" (przelacznik obrotowy stacyjki) i aby sytuacja nie powtorzyla sie - zmodyfikowac instalacje elektryczna obwodu dmuchawy dokladajac przekaznik. Sam sobie pewnie nie poradzisz wiec skorzystaj z rady kolegi elektrita i jedz do elektryka, ktory to wszystko za male pieniadze zrobi. Pozdrawiam
Osobno , możesz kupić używkę , będzie tanie lub dać elektronikowi samochodowemu do naprawy. na innym forum napisali mi- "moduł regulacji obrotów znajduje się w obudowie dmuchawy nawiewu. Tranzystory zalane są jakimś klejem albo żywicą, więc raczej nie będzie się dało ich wymienić." wiec jak to jest?
Mam Xsarę Picasso z 2003r 2.0HDI wersja Desire - przejechałem nią 321 tysięcy kilometrów. Co z większych rzeczy w tym czasie 10 lat wymieniłem: - Układ wydechowy oraz katalizator spalin - Pasek rozrządu i inne paski plus napinacze - pompę wody - tarcze hamulcowe, klocki - mechanizm podnoszenia szyby kierowcy - 2x sprzęgło - sprężarka klimatyzacji Małe...
Dokładnie sprawdziłem. To jednak dmuchawa. Po załączeniu silnika włącza się na max-a. Gdy załączam klimę to słychać że naśledza temp. zadaną i "nakłada się" na wysokie wysterowanie wentylatora. Czasami gdy temp. rzeczywista zbliża się do zadanej obroty went. jakby lekko się obniżają. Nie mniej jednak ciągle pracuje. Odpinałem kilka czujników - nie pomogło.
Witam Panowie, proszę tylko o informacje, które elementy muszę w tym układzie wymienić (na jakie?), aby zmienić napięcie wyjściowe na 1,2V. Samochód to Xsara Picasso 2000r, sterowanie klimatronikiem. Oryginalne IPCU ma parametry 14kHz, duty cycle (wypełnienie?) 100%, woltaż 1,2V. Skoro wypełnienie jest 100% to znaczy że częstotliwość w moim aucie nie...
Witam forumowiczów ... Jestem posiadaczem CITROENA XSARY PICASSO 2.0 HDI 90KM 2001r Mam bardzo poważny problem, od pewnego czasu zauważyłem że w samochodzie jest coś nie tak z napięciem gdyż kiedy włączę radio, dmuchawę i/lub inne odbiorniki na chwilę przygasa wyświetlacz oraz światła zewnętrzne, jak dodam gazu tak samo jest błyśnięcie wyświetlaczem...
Witam. Posiadam xsarę picasso z climatronikiem. Padły mi tranzystory sterujące dmuchawą i dmuchawa wieje cały czas na 100%. Zrobiłem rozeznanie i zdecydowałem się, że sam zbuduje układ który reguluje prędkością obrotów wentylatora (ze względu na cenę nowego, dość skomplikowaną wymiane (do tego akurat zabierałem się na początku), oraz najważniejsze -...
xsara picasso dmuchawa xsara picasso wentylator dmuchawa xsara picasso bezpiecznik dmuchawa
rozgałęzienie kablówki dyski verbatim instrukcja berlingo
problem dmuchawa xsara picasso philips 40pfh4509
Nierówna praca kosiarki po ciężkim koszeniu - przyczyny Schemat elektryczny TV Philips chassis 40 94V-0