C4, podobnie jak wszystkie późniejsze pojazdy PSA o tzw. "architeklturze full CAN" nie ma klasycznej kostki stacyjki. Jest tam zwykły niskoprądowy, trójpozycyjny przełącznik dający sygnał do BSI, które z kolei uruchamia poszczególne przekaźniki zasilań i rozrusznika. Przekaźnik zasilania wentylatora dmuchawy zlokalizowany jest w PSF (inaczej zwanym...
Napięcie sprawdzaj żarówką bo może miernik pokazuje ale pod obciążeniem znika. Skoro jest plus na opornicy to może brakuje Ci masy? Którą masz opornicę?
(at)poldzer Jeśli nie uda Ci się zdobyć potencjometru, mogę go przywrócić do życia.
Klimatyzacja nie działa z powodu zbyt niskiego napięcia. Blok 8, okienko 3 - napięcie na zacisku 15. Ma być tam ok 12V więc jest to dziwne czemu tobie pokazuje poprawne napięcie a sterownik twierdzi że napięcie jest zbyt niskie. Sprawdź miernikiem jakie napięcie jest na przewodzie czarno-niebieskim (pin 9), wtyczka od strony pasażera w panelu klimatyzacji...
Gdy zaczyna dmuchać zimnem, zwiększamy temperaturę o pół stopnia i od razu zaczyna dmuchać ciepłem. Wygląda to jakby komputer miał problemy z utrzymaniem temperatury.
Pierwsze kodowanie Can gateway do sprawdzenia. Potem Cenrtralna elektryka i błąd 576.
Opór to możesz mierzyć w starych prawdziwych rezystorach . Tu została tylko nazwa a w środku jest elektronika, nic nie zmierzysz omomierzem, chyba że byłoby zwarcie, ale wtedy nawiew chodziłby na pełnych obrotach. Próbnie możesz zewrzeć te dwa grube kable, jeżeli jest niesprawny to wtedy ruszy nawiew. Uważaj bo może zaiskrzyć, kilka amperów tam popłynie....
9-10 st C to ciut przydużo ,ale 250 tyś km robi swoje ,sprężarka może mieć zmniejszoną wydajność na wolnych obrotach . najbardziej adekwatny byłby odczyt wartości niskiego i wysokiego ciśnienia w układzie klimatyzacji . a tak na zakończenie zabrudzona (zatkane przeloty) chłodnica klimatyzacji też może dać taki efekt
Masa się wypala bo ma za słaby styk. Częsty przypadek w Renault Ja robię tak że możesz w lutować przewód grubszy w płytkę i do wiązki, dłużej pożyje.
Witam, jeżeli prawa klapka chodzi to nagrzewnica do wymiany.
Zwarcie gdzieś jest, pewnie na kablu do radia jeżeli zmieniane lub oświetleniu zapalniczki, bo to najczęściej Ten przedmówca co pyta o silnik to kompletnie nie czai tematu.
Opis wyprowadzeń na module wentylatorów Duża kostka 1-czerw/biał idzie na bezpiecznik F6 40A (+30) 3-czerwony idzie na bezpiecznik F8 30A (F3) (+30) 2-czerwono/biały 1 bieg wentylatorów 4-czerwono/czarny 2 bieg wentylatorów Kostka mała 1-czer/czar silnik pompy płynu chłodzącego M50 2-biały sygnał z czujnika ciśnienia 3-NC 4-czer/szary F16 30A (+30)...
Kolego, jak pali bezpiecznik F5 to nie szukaj c*ja do d*py, tylko jazda pod wóz, ściągaj dolną osłonę silnika i właź po misę olejową. Masz tam czujnik ilości i jakości oleju. Wyciąg wtyczkę od niego i zobaczysz pięknie nadtopioną, zwęgloną wtyczkę i miejsce w czujniku, gdzie w tyczka wchodzi, też zjarane. Na tym bezpieczniku (F5) wisi właśnie też ten...
Witam nie pamiętam dokładnie czy są usterki czy nie ma ale on przeprowadza samodiagnozę w ten sposób gdy miga. Masz tu opis spróbuj, może będzie chodziło, daj znać jak coś ci pokaże bo nie próbowałem jesze tak pozdrawiam.
Tam nie ma szczotek.
Witam. Prawdopodobnie wymieniłeś nie ten czujnik. Sprawdź czujnik na obudowie filtra kabinowego pod klapą.
Znalazłem coś od Webasto ale do 150 choc raczej jest podobna do 120 ale mogą być różnice. https://www.butlertechnik.com/downloads/... Wygląda na to (strona 9), że Webasto ma przekaźnik K1 do którym podłącza zasilanie do Climatrnic'a - normalnie jest zasilany po przekręceniu...
Proszę tutaj krok po kroku. Wentylator myślę, że coś to pomoże. https://www.youtube.com/watch?v=Z8deVMFH...
jeszcze jedno do sprawdzenia ;węże dochodzące do nagrzewnicy w momencie gdy auto przestaje grzac ,gdy gorące znaczy ,że problem z samą narzewnicą lub klapami ,gdy zimne lub letnie świdczy o złym krążeniu płynu
Ustawiasz temp, a jak trzeba dogrzać to włącza się webasto, co w tym niezwykłego? To, że moduł climatronica passata 3BG nie ma wyjścia do sterowania ogrzewaniem postojowym. Ale czy można zaprogramować by ogrzewanie włączyło się o określonej godzinie? Tak jak w zegarze Webasto ? Normalnie to zegar załącza Webasto, gdy płyn osiągnie pewną temperaturę...
Wymień elektrolity na płytce climatronica w domu mam gdzieś opis to jeszcze podeśle.
Jakie masz ustawienia na klimatyzacji? Nie masz czasem ustawienia na ECON? Po włączeniu klimatyzacji wiatraki chodzą, bezpieczniki sprawdzone? Nie, mam włączona klimę. ECON to zwykły nawiew - wiem :) Gdy ustawię np. 18 stopni (to najniższe ustawienie liczbowe) czy Low powinno być dużo chłodniej niż jest - moi zdaniem (zwłąszcza dzisiaj, jechałem dwie...
Szukam instrukcji do przeglądania ukrytego menu. Chyba było to gdzieś na forum, ale przegladarka nie może tego wygrzebać. proszę bardzo http://www.tuneline.at/news/detail.asp?s...
Opornicę napraw, a nie kupuj używaną. Jeśli to nic nie da to problemem będzie sam panel.
tez stawiam na czujnik cisnienia, ale to o czym pisałem warto sprawdzic. jest to switch 2 stanowy. otwarty jak ponizej 4 st C. zwarty jak powyzej.
Fakt, ze nie zamknalem tematu na czas. Nie wiedzialem, ze jest to obowiazkowe. Rozwiazania problemu jest w poscie z 1.08.2013. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
W załączniku masz schemat dokładnie od ASZ 2003. B161 to czujnik ciśnienia na 3 piny.
Dziękuję za podpowiedzi. Przyczyną był zawór przed nagrzwnicą. Wesołych świąt Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
Musi mieć te 5 do 6 stopni. Klimę można sprawdzić w gościnnym garażu pobliskiego kolegi
Zanurkuj i zobacz po prawej jest silnik prawej klapy. Trzeba sciągnać osłony. Czasami wystarczy ostukać wkrętakiem i ruszy.
2 pin w kostce 12 i 12 pin w kostce 16 ta z mniejszymi pinami, ale gdzieś jest wtyczka łącząca wiązka silnika i wiązka klimatronica i w niej jest te połączenie.
w komorze silnika z przodu po lewej stronie na podłużnicy ,jesli masz problem z lokalizacją to idz po grubych kablach wentylatora chłodnicy
Dane regulacyjne
Witam, udało się coś z tym zrobić? Mam podobny problem.
Wczoraj skończyłem przeróbke passata 3C z climatica na climatronic. Zajęło mi to 12h bez pośpiechu, wszystko śmiga jak należy. Usługa taka kosztuje u mnie 1500zł - z częściami ale bez wymiany kokpitu lub 3500zł z wymiana kokpitu - wtedy wygląda to jak oryginal.
jeżeli nic nie dmucha to w nagrzewnicy obok silnika od ogrzewania... troche zabawy cie czeka by to wymienic... powodzenia ! jakby cos potrzeba do e-36 to zapraszam - www.bmw-czesci.com
Witam. Klimatroniki w VW posiadają funkcję pracy z ogrzewaniem postojowym. Na wyświetlaczu pojawia się obrys samochodu i symbol HE. Podrzuć na PW maila do siebie. W załączeniu schemat podłączenia klimatronika w B4 z ECON-em.
Podgrzewacz wody zwarcie :D
Proponuję pomierzyć komputerem czy zmieniają się wartości przy przekręcaniu pokrętłem . Bo może być to czujnik temperatury. Może jest uwalony i są przekłamania.
Przerabiałem temat w merivie a - klimatronik co chwile się resetował i startował od nowa , pomogła wymiana i programowanie bcm ..........
Hymm... mechanik podlaczyl wszystko i zaczelo fafac, dziwne, ale dziala ;)
podświetlenie włącznika świateł działa w pozycji wyłącznej Bo on się podświetla po włączeniu zapłonu, dopiero po włączeniu świateł ze ściemniacza oświetlenia kokpitu. Masz oba światła pozycyjne, L i P ? jeśli tak, sprawdź ściemniacz
Jak będzie miał ktoś jakieś z tym problemy to pewnie zapyta.
chyba sie sterownik wysypał ;/ ale pierwsza rzecz to komp pod auto w takich samochodach
Postów na temat ogrzewania w audi B5 na tym forum jest od liku.Nie lepiej poszukać już nawet gotowych podpowiedzi?Pewne rzeczy można sprawdzić samemu,dla przykładu posty z tego forum - http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18...
Sprawdź tu: www.modernsoft.pl
Masz w zalczaniku w jakims durnym Microsoft Document Imaging,bo w tym mi tylko sie udalo zapisac....
http://obrazki.elektroda.pl/6999740800_1... http://obrazki.elektroda.pl/6999740800_1...
Nie ma żadnego czujnika specjalnie do wentylatora chłodnicy. Wentylator załączany jest przez komputer silnika, który steruje przekaźnikami znajdującymi się pod osłoną po wewnętrznej stronie pasa przedniego (naprzeciw pompy wspomagania). Przekaźniki są tam 3: 1) z bezpiecznika 2 na skrzynce silnika zasila silnik wentylatora przez rezystor I biegu (czarny),...
W sumie są 3 silniki ale we wszystkich klima tak samo. Proszę bardzo :)
Invert poprzez odklejenie polaryzatora i wklejenie go odwrotnie lub zastąpienie go innym polaryzatorem? Możesz próbować "skorygować" kontrast wklejając polaryzator lekko pod kątem. Tak jak tu: https://obrazki.elektroda.pl/4268325500_...
A następnym razem może więcej danych, czy automatyczna czy półautomatyczna
Jak tylko bedę przy swoim sprzęcie to wysle a narazie dni otwarte w salonie nara.
Cześć. Po tym co napisałeś to szukaj przyczyny w nagrzewnicy. Spróbuj ją wypłukać. Tam jest odpowietrznik jak zdejmiesz rurkę z niego to powinien płyn lecieć, jak nagrzejesz silnik to będziesz widział jak mocno sika i jaką temperaturą sika. Ja posiadam wersję B6, są delikatne różnice - u mnie była wina nieszczęsnych klapeczek.. Odwiedziłem 8 mechaników...
Prawdopodobnie robiłem taką opornicę - w cytrynie, objaw zupełny brak pracy wentylatora, uszkodzony był tranzystor (jest tam jeden mocowany metalowym klipsem do radiatora) można wstawić jakiegoś mosfeta kanał N
01206 - Signal for Duration of Ignition Off Time Błąd może się pojawić po odpięciu akumulatora, skasuj, jak powróci będziemy szukać dalej. Możliwe przyczyny: * Ignition Switch faulty * Wiring between Instrument Cluster (J285) and Climatronic Control (J255) faulty * Instrument Cluster (J285) faulty * Climatronic Control (J255) faulty
Z tego sterownika wentylatorów pod akumutorem wychodzi 9V na sprężarkę To podmień ten moduł. Kupujesz o identycznym numerze - będzie się zaczynał od 1J0. Ale zanim podmiana sprawdź bezpieczniki i to szczegółowo.
30B - błąd nr 779 - czujnik temperatury zewnętrznej G17, jest to czujnik w kratce w zderzaku. 318 - 792 - przełącznik ciśnieniowy układu klimatyzacji F129. 31D - 797 - czujnik nasłonecznienia G107. 4B6 - 1206 - sygnał włączenia zapłonu - sygnał ze stacyjki że włączony jest zapłon. Na podstawie błędów można by powiedzieć że klimatyzacja raczej nie działa....
wentylator ogrzewania taki sam do klimy manual i climatronic? tak
Że tam jak jakieś sprzegiełko Przecież tam wszystkim steruje zawór który z kolei jest sterowany PWM -em przez climatronic. Zadnego sprzęgiełka nie ma ,nie te czasy.Pompa kręci sie cały czas. Sprawdz testerem czy "widzi" cisnienie i po odpieciu zaworu czy "widzi" jego nieobecnośc.
http://www.forum-auto.com/pole-technique... http://www.forum-auto.com/pole-technique...
Najłatwiejszym rozwiązaniem dla ciebie , bynajmniej ja bym tak zrobił zadzwoń na serwis podaj numer z twojego climatronika , podaj numer nadwozia i zapytaj czy ten numer katalogowy jest kompatybilny z autem o tym numerze vin. Spróbować mozesz nic to nie kosztuje no chyba że parę impulsów
Wyczytałem na brytyjskim forum, że świecąca kontrolka ładowania świadczy o ewidentnym uszkodzeniu alternatora nawet jeśli "jeszcze" ładuje. Podczas obciążenia - światła, dmuchawa napięcie może drastycznie spadać. Polecają podmienić alternator lub co najmniej wyczyścić go, wymienić szczotki. Może jakiś dobry elektryk mógłby Ci go przemierzyć. Jak kolega...
Jakie ciśnienie widać w blokach pomiarowych w climatronicu? W tym roczniku już chyba powinno pokazywać. Sprzęgłem na kompresorze steruje właśnie moduł wentylatorów z pierwszego zdjęcia. Odepnij wtyczkę na termowłączniku na chłodnicy to w ten sposób wykluczymy jego uszkodzenie. Czujnik ze zdjęcia trzeciego podaje sygnał prostokątny którego wypełnienie...
Czy ja dobrze zrozumiałem - kolega wyłączał klimatyzację ZA KAŻDYM RAZEM przed zgaszeniem silnika ? I co, klima JESZCZE działa ? Niech nam kolega zdradzi, jakie to forum internetowe podrzuca ludziom takie pomysły. A teraz poważnie : klimatyzację automatyczną doprowadza się do stanu wyłączenia (off) jedynie w WYJĄTKOWYCH WYPADKACH - o czym wyraźnie mówi...
dzięki na tym forum to tylko słowo
To że po naciśnięciu na zaworki wylatuje czynnik o niczym nie świadczy,może go być zbyt mało i czujnik nie pozwala załączyć kompresora. Przy napełnianiu klimatyzacji trzeba było nabić z czynnikiem pod UV - teraz było by widać gdzie jest dziura a tak znowu zapłacisz niepotrzebnie za nabijane.
Zacznij od podstaw: - czy jest jeszcze czynnik - szczelność układu - czy fizycznie uruchamia się sprężarka - może wilgoć w instalacji? - presostat Wymieniałeś kiedyś osuszacz?
Musisz wywalic popielniczke wraz z obudowa (jeden wkret) tunel srodkowy (dwa wkrety z tylu po bokach, dwa za ramka z popielniczka) radio z kieszenia,schowek pod radiem,lub nad radiem, polke z klapka w ktorej siedzi radio (dwa wkrety za radiem, dwa w dolnej czesci) sterownik klimy przykrecony jest dwoma wkretami od spodu po bokach (pomocne jest lusterko)...
Poczytaj . http://autoklimatyzacja.blogspot.com/201...
Miałem taki sam problem lecz w grande punto, jednego dnia panel klimatronica działał, a na drugi dzień nie ruszył, nic się nie wyświetlało, żaden przycisk nie podświetlał się, wszystkie napięcia i masy były ok, okazało sie że panel od klimatronica po prostu zdechł, wymiana na drugi i wszystko gra, może masz podobny przypadek, posprawdzaj zasilania i...
Zakryj czym szyber i zobacz czy wentylator stanie ( Karton, gruba tkanina itp.)
ale on jest dobry i co jest przyczyną tego ze nawiew wcale nie działa na żadnym biegu Po pierwsze sprawdź miernikiem czy dochodzi do niego sterowanie. Na cienkim przewodzie , zmienia się napięcie wraz z nastawami na panelu. Dodano po 40 Regulator niema biegów on działa płynnie tylko panel tak go steruje.
Na pin nr2 przychodzi prąd z akumulatora, bezpiecznik albo w module wentylatorów albo na akumulatorze.
409 nie bedzie chodzil w pelnej wersji ale 311-2 tak musisz zdobyc tylko dobra wersje jest tego duzo w sieci lub poprosic zeby ktos ci przeslal sprawdzona
Wymontuj i sprawdz luzy na panewkach. Pozdr.
CAN masz w sterowniku silnika, w szafie i w komforcie.
Hehhh... Być może zatkana nagrzewnica nie mówie nie. Tylko że wtedy był by słaby lub w ogóle obieg przez nagrzewnicę. Czy przesłony pracują?? Szczególnie ta zimno ciepło?? Nie ma charakterystycznego stukania dobiegającego gdzieś z pod konsoli?? Zdemontować schowek i pozaglądać. Kolejna sprawa to stan filtra pyłkowego.
Trzy pierwsze schematy, to Auto AC i Manual AC
Nie opłaca się naprawiać Nowa za 80
Jak wyżej jak masz komplet części nagrzewnice wiązki czujniki przewody to nie ma problemu w przełożeniu tego na climatronic.
No to wchodzisz Polskim Vag-em w sterownik klimy i kodowanie powinno być 60 ewentualnie 00060 jak nie jest to zmieniasz... I tak jak wyżej jak już jesteś w tym sterowniku to przeprowadź adaptacje na kanale 000 lub 0 powinno być jak opisałem. I to wsio co możesz zrobić.. Jedynie przyjrzyj sie czujnikowi G109 bo z tego co zaobserwowałem to złe wskazania...
Uszkodzony czujnik ciśnienia.
W tej chwili samochód jest w stanie jak przed naprawą? Mówię o hardware.
100-5000 ohm. Wystarczy wymienic i bedzie ok.Pozdrawiam
Problem polega na twoim toku myślenia...jeśli piszesz, że sprężarka się włącza a nie chłodzi to może być problem z ustawieniem np. klap, nie pamiętam czy ten czujnik może mieć wpływ na chłodzenie, może gdyby pokazywał, że w kabinie jest ujemna temperatura.....ale twoje wątpliwości są "nie techniczne" oddaj auto do naprawy po diagnostyce powinno wszystko...
Touran z 2013 roku czy z 2005 ? (silniczek siłownika,funkcja odszraniania To podał ci mechanik czy sam sobie wyczytałeś ? Jakieś problemy z klimą ? Oznaczenie LL-Code ?
chodziło mi to po głowie, dzięki
Tak na pierwszy rzut oka wygląda to na uszkodzony czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego w układzie. Skoro mówisz że w serwisie klimatyzacji stwierdzili że wszystko w samym układzie jest ok to tylko to mi przychodzi na myśl. Tyle tylko że żeby ten czujnik wymienić to trzeba pojechać do serwisu klimatyzacji z prawdziwego zdarzenia bo wymiana polega na...
w okolicy parownika powinien być czujnik temperatury który wyłącza kompresor klimy przy ok.+4 stopni ,moze to on padł lub coś w okolicy.Klima nie powinna schładzać niżej niż punkt rosy ponieważ pojawią się takie problemy
Jeżeli dobrze sprawdzasz to należy sprawdzić teraz bezpiecznik i przewód od niego do panelu.
Wykręcasz poniżej climatronica (2 śrubki na ) mocowanie radia, tą plastikową zasłonkę którą można zasuwać. Następnie ręka do środka po lewej stronie i prawej climatronica (możesz włożyć lusterko to zobaczysz dokładnie miejsce 2 śrub ) wyczujesz śruby na klucz 7, odkręcasz i po problemie. Też miałem problem bo akurat wyjmowałem climatronic bo robił zwarcie...
wejdz Vag-Comem do klimy i podaj mi nr. kodowania, wtedy bedzie wiedomo czy klima Ci się nie przekodowała, bo osobiście miałem dwa takie przypadki.
Sprawdź sterowniki drzwi. Miałem tak że po zamknięciu samochodu pobierało prąd a jak był otwarty to nie. Winny był sterownik w drzwiach pasażera a samochód to passat b6.
silniczek jest do naprawienia - pada potencjometr wskazujący położenie i najczęsciej pomaga przeczyszczenie a nawet odrobina wd40 sprawdź czy te obroty nie wzrastają ci jak dodajesz gazu problemy z którymś z czujników temperatury moglyby wpływać na wzrost obrotów albo kieski styk na + lub minusie dmuchawy - masa jest sterowana przez moduł w wentylatorze....
Poczekać godzinę na włączonym zapłonie ( teraz radio jest zablokowane ) aż pokaże się 1000 na wyświetlaczu. Klawiszami 1 2 3 4 wprowadzić właściwy kod. Potwierdzić kod klawiszem > ( trzymać 5 sekund ).
Jest na pokładzie climatronic? Jak jest, to diagnoza komputerowa powinna coś podpowiedzieć. Napotykałem przeważnie na uszkodzenia serwomotorów sterowania klapami nawiewów. Najczęsciej V158 oraz V159. Jeden po lewej stronie środkowej konsoli, a drugi po prawej.
Tak musi być komputer climatronika bo u ciebie siedzi climatik masz sterowanie klapami nawiewu ręcznie a w climatroniku wszystko odbywa sie elektrycznie więc potrzebujesz cały panel silniczkami oraz sterownik climatronika resztę można dorobić czyli instalację
Wiatraki z komputera diagnostycznego w teście elementów wykonawczych nie pracują tak samo jak sprzęgło sprężarki, gdzie mój problem. Proszę o pomoc. Może brak komunikacji ze sterownikiem silnika bądź klimatronikiem? Podaj swój plus z akumulatora na sprzęgło klimy na wyłączonym silniku i słuchaj czy się załączyło. To samo z wentylatorem.
8L0 820 043 (oznaczenia dodatkowe B,C,D,E,M,N) - wersja 8L przedliftowa Natomiast inne literki np H ale ten sam numer to już wersja poliftowa, tylko że z tego co się dowiedziałem to poliftowy nie za bardzo pasuje do wersji przedliftowej.
climatronic dmuchawa touran climatronic climatronic usterka
zapieczona sonda dipol reflektor antena kondensator zastąpić zasilacz
lidlomix silnik samsung ww60j4063lw
Konica Minolta Bizhub C451i - Nie uruchamia się Błąd "Err" na prostowniku PowerTech SDC10 - przyczyny i rozwiązania