Styk 23 i 50 konektor A zasilanie po zapłonie na ecu, styk 1,2,3 masa na ecu, styk 80 masa z ecu do przekażnika wtrysku , styk 4, 5,6 konektor A zasilanie z przekażnika wtrysku. teraz mała uwaga pinologia według 1.3 Mjet Marelli 6FC, myślę z dużym prawdopodobieństwem że będzie to samo , schematu do Opla typowego nie mam, ale może się przyda zobacz....
Sprawdziłem akumulator jest sprawny znowu na zimnym silniku ma problemy z odpaleniem mimo że rozrusznik kręci.
Wyczyść sterownik poduszek z crash daty inaczej nie odpali.
Nie musi byc zimowe. Wystarczy antydepresatora dolać. Ale wygląda na zamarznięte paliwo. W baku pewnie kisiel. Musisz przeczyścić zbiornik, przewody i odpowietrzyć. Nalać swieże paliwo i musi odpalić,
Jak próbowałem zapalić silnik to kręcił jakby na wysokich obrotach Kręcił jakby nie miał kompresji ? A na drugi dzień próbowałeś odpalić ?
Czy udało się znaleźć rozwiązanie? Mam podobny problem w Corsie C 1.0. Przy odpalaniu łapie błędy P1500 i P1523 i nie chce wejść na obroty (tryb awaryjny). Po skasowaniu błędów wszystko jest OK do ponownego odpalenia.
+ - i obroty. To Ci wystarczy do odpalenia.
Tak kreci. Jak go ZMĘCZĘ TO Czasem odpali
Poruszaj licznikiem czasem nie łaczy kość i nie odpali. Kontrolki wszystkie świecą?
Nic nie dodawałem, zmieniłem tylko wkładkę i myślałem że tak odpali
W twoim aucie są dwa czujniki temperatury cieczy jeden do wskazań na desce-jednopinowy drugi do sterowania ECU -dwupinowy tego sprawdź. Przeważnie problemy są gdy wykazuje zbyt małą oporność np. przy 20*C poniżej 2000 omów
Tak jak nie będzie kontaktu to nie odpali.
Na plaku odpalił?
Wykręć sondę i spróbuj odpalić
Sprawdź czy jest iskra i czy świece są suche czy mokre po próbie odpalenia.
Załóz czujnik i odpali.Ostatnio tez tak sie męczyłem. Zalewał świece i nie chciał odpalić.
Witam. Opel Corsa D 1.2. Wymieniona przepustnica, cewki i świece. A samochód szarpie na niskich obrotach i dławi się. Raz zakopcił i nie chciał odpalić.
Z tym dotykanie to pewnie chodzi o ukryty przycisk serwisowy, co do bezpiecznika to zależy od sposobu w jaki alarm odłącza zapłon.
Jeśli padnie zupełnie czujnik wału to możesz czekać do następnej zimy z tym stygnięciem a i tak nie odpali
Kamilku dziwi mnie że reagujesz na takie nieodpowiednie popisy. Już ci napisałem że na wonnych obrotach nic nie zrobisz , łądowania nie będzie bo alternator ma za małe obroty. Masy są dobre bo byś nie odpalił.
Bezpośrednio w przepustnicę. I wcale nie za dużo. Pompka na początku odlaczona. I wcześniej wygrzej świece. Mogą być tak utopione ze nie odpali.
Jak 3 kable to immo trzyma.Zmień ten zawór na zawór ze śrubką M5 taki zwykły bez immo.
Po przekręceniu kluczyka pompa włącza się tylko na moment.Dalej pracuje dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem tak jak już wcześniej kolega wspomniał.Jeśli masz immobilajzer to on też może powodować takie problemy jak jest wilgotno. Dodano po 1 Spotkałem się z podobnym problemem w seacie.
co się dzieję zaraz po odpaleniu?jak zachowuje się silnik
Ostatnio zalozylam temat:gasnie po odpaleniu corsa ale temat zostal zamkniety;/Wymienilam kostke na stacyjce ale na cewce nadal nie ma pradu prad jest tylko na rozruchu...co robic?
A mógłbyś proszę wyjaśnić jak mam to sprawdzić, skoro nie można odpalić silnika?
A gaśnie ci zawsze po przełączeniu na gaz - czy tylko po pierwszym odpaleniu jak jest zimny? Pozdro.
Na komputerze wyskakuje błąd 251 "przestawienie początku wtrysku". Efekt jest taki, że auto kręci, rozrusznik dobry, nowa pompa, nowe zawory w pompie a błąd dalej ten sam. Auto ani myśli odpalić.
Czy udało się znaleźć rozwiązanie? Mam identyczny problem. Łapie też te same błędy błędy od przepustnicy przy rozruchu i nie chce wejść na obroty. Po skasowaniu błędów jest OK do ponownego odpalenia.
tak ale nie odpali :)
Czy twój przyjaciel jest na 100% pewien że powinno być tak jak napisałeś ? Pytam bo po złożeniu przejechałem kilka kilometrów i były słychać stuki na zaworach w pierwszym cylindrze, po czym zgasł silnik i koniec nie odpali.
Uszkodzony czujnik. Wymiana na nowy i auto odpaliło
Czy udało się znaleźć rozwiązanie? Mam podobny problem w Corsie C 1.0. Przy odpalaniu łapie błędy P1500 i P1523 i nie chce wejść na obroty (tryb awaryjny). Po skasowaniu błędów wszystko jest OK do ponownego odpalenia.
Licznik uszkodzony lub jego wtyk. Często w Corsa C trzeba puknać w licznik lub go docisnąć aby kontrolki sie zaświeciły. Bez tego nie odpali.
Dzień dobry co mam zrobić Nie chce mi odpalić opel corsa 1,2 benzyna Na zapycha odpaliła ale nie jechała a obroty się nie zwiększały i zgasła a kręci ale nie odpala aku jest dobre
Witam posiadam Corsę C 1.0 z LPG landi renzo. Od pewnego czasu gdy przechodził na gaz, tracił moc i wywalał błąd wypadanie zapłonu na poszczególnych cylindrach, zaczynając od 1 a kończąc na 3. Autko zaczynało szarpać. Jednak gdy się zagrzał problem znikał. Pomyślałem że coś jest nie tak z listwą wtryskową od gazu. Rozebrałem wyczyściłem, poskładałem,...
Podejrzewam że wysiadło ładowanie i skończył sie prąd z akumulatora naładuj go, jak po tym zabiegu odpali to musisz sprawdzić alternator.
Ostatnio miałem podobne problemy (może nie identyczne) ale w pewnych aspektach były zbliżone. To na pewno sprawdzisz zwykłym multimetrem. Temat nie spotkał się z przychylnym przyjęciem :) ale w myśl zasady "Każda opinia się przyda" http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27... Nie chciałem podważać wiedzy mechaników-elektryków ale mi to pomogło,...
Nie czytasz bo są bezsensowne i dlatego też wskazania kompa że padniety jest imo jest mało wiarygodne ? Moduł też podejrzewałem ale ponieważ usterka występuje tak rzadko i zwykle jak silnik (albo eletronika jest rozgrzana) to wydawało mi sie to mało prawdopodobne. Podmienie jutro moduł bo mam akurat identyczną corse na placu. Kontrolka nie miga, ale...
Miernik na mA i czy sprawdzac przy zgaszonym samochodzie czy odpalonym.
Zaryzykowałem i wymieniłem ten czujnik i udało się, samochód odpalił :)
po przelutowaniu spi napewno nie odpali
Masz możliwość awaryjnego odpalenia na gazie.
Witam! Zawieszony EGR, ewentualnie jeszcze dziabniety nastawnik biegu jalowego. Obydwa naprawialne, obydwa idzie sprawdzic przed naprawa. Pozdrawiam!
Samo się popsuło samo się naprawiło. Samochód po całej nocy stania odpalił.
A sprawdzałeś czego brak jak nie chce odpalić?
na początku odpalił i chodził normalnie a po zgaszeniu już więcej nie odpalił.
inaczej się nie da ,nawet jak Ci ktoś skopiuje dane z jednego na drugi to licznik i bcm sie obrazi i nie pozwoli na odpalenie.
Sterownik skrzyni biegów zablokował rozruch. Pewnie zanosi się na wydatki. Czytać, na forum jest sporo na ten temat.
Ja też mam chyba problem z pompą paliwa ale Corsa 2003 z takim motorem , a mianowicie motor zapala bez problemu jak jest zimny jak trochę popracuje i zagrzeje się są bardzo duże problemy z odpaleniem motoru , mam pompę firmy DENSO . Bardzo proszę o jakieś rady .
może byc całkiem uszkodzona, odpięta, a samochód i tak odpali.
Nie mam dojscia do diagnoskopa... Ok jutro sprawdze napiecie miernikiem tylko czy podczas mierzenia silnik powinien byc odpalony?
dziekuje za informacje. Jechalem krotko, niecałe 10 min. Czyli jest szansa, że jutro odpali?
Dzięki bardzo, skorzystam, chociaż ostatnio zgasł przy pełnym baku, ale po wypchaniu go na równą drogę odpalił.
Witam forumowiczów Obecnie przerabiam bliźniaczy problem. Wygląda, że przyczyna tkwi w którymś z czujników temperatury. Udało mi się przemierzyć oporność czujnika znajdującego się powyżej filtra oleju (silnik 1.2) miał około 220Ohm - po odpięciu wentylator kręci cały czas. Nie mierzyłem jeszcze czujnika na chłodnicy. Podglądając diagnostykę z poziomu...
Kupiłem dziś nowy czujnik firmy kraft, pisało na opakowaniu że dedykowany do vectry b 1.6. Rezystancja nowego jeszcze inna bo 620Ω. Corsa odpaliła bez problemu. Pozdrawiam.
Jak nikomu nie wierzysz to po co temat, znam przypadek gdzie na jednym padniętym wtrysku gubił 200 atm. i nie dał się odpalić.
Co do kontrolki silnika - to zdaje się normalne że gaśnie dopiero po odpaleniu
Po włączeniu zapłonu cała elektronika ciągnie prąd z akumulatora co może spowodować jego rozładowanie i brak możliwości odpalenia auta. Są auta, które po 20 minutach na zapłonie nie są w stanie odpalić.
Wie ktoś może co znaczy żółta kontrolka która przedstawia samochód z kluczem??? Takie coś wyskakuje przy odpalaniu, pewnie będzie coś ze stacyjką? Ogólnie to samochód najczęściej zapala za trzecim razem, nie ma różnicy czy jest zimny czy ciepły silnik. (i zawsze pali się ta kontrolka, gaśnie dopiero jak samochód uda się odpalić)
Mam ten sam problem. Mam czasami kłopot z odpaleniem auta corsa b 95 r a jak wcisnę gaz do dechy to po dłóższym czasie odpali a jazda nie jest płynna i miła. Co to może być?
A nie jest to rozkodowany kluczyk i immo nie puszcza? Masz drugi kluczyk? Sprawdź baterie w kluczyku. Nie ma miga coś przy próbie odpalenia znaczy przekręcenia kluczyka?
Iskra jest. Odholowałem dziś corsunię do elektromechanika. Zaczął od pompy paliwa. Zasilił ją z innego źródła prądu i o dziwo (a może tak miało być) autko odpaliło. Potem wpiął z powrotem wtyczkę do pompy i znów odpaliło. Podpiął pod tech-a: brak usterek. Potem kikukrotne pozytywne próby uruchomienia. I ON mnie pyta, co to może być. Poradziłem mu pozostawić...
Witam mam problem z odpaleniem silnika w Corsie gdy jest zimny. W silniku wymieniłem następujące części : świece przewody cały aparat[palec kopułke] czujnik ssania filtr paliwa. Wystarczy popchnąć pół metra a Corsa odpali. Czekam na pomocną rade.
A nie rozpinał kolega przypadkiem takich dwóch pojedyńczych wtyczek po prawej stronie silnika ? wsuwki są takie same ale ich zamiana zpowoduje brak odpalenia.
Miałem błąd P0597 i była kontrolka takie auto z kluczem. Wymieniłem termostat z grzałką i błąd znikł a wentylator chodzi nadal po odpaleniu. Klima wyłączona.
Jak przelozysz z zapasowego to odpalisz samochod o ile tamten jest zakodowany
Do jakiego warsztatu bo aż dziw bierze że nie potrafią naprawić tej usterki , Do mirrex and staszex stodoła workshop. Do takiego. To i tak nic ,kiedyś tu czytałem że warsztat rozklada ręce bo nie potrafią odpalić matiza. Corsa D jest bardziej skomplikowana.😂😂😂 Dodano po 1 Pomóżcie rozwikłać tą zagadkę. Ja jestem zielony. To nie ty masz sie o to martwić...
Do zgrania nowego transpondera/kluczyka potrzebujesz TECHa z przystawką CANdi. Może też z nim uda się odpalić awaryjnie
Czujnik położenia wału wymieniony na nowy - sprawny (mierzyłem przed montażem). Tak btw to dostęp do tego czujnika jest mega niewygodny. Auto nadal nie odpala. Nadal widnieje błąd P1502 - brak sygnału immobilizera. Ecu widzi pętle immo(która jest zaprogramowana w ecu) , immobilizer podaje następujące błędy: 11,12,18: 11 - Transponder Key Problem. 12...
A reszta (reduktor i wtryski)? Należy sprawdzić czy rozjeżdżają się korekcje, przede wszystkim czy nie zalewa na benzynie czy może podaje jej za mało. Organoleptycznie sprawdzisz tak - jak na zimnym będzie z tłumika mocny zapach benzyny to zalewa. Na ciepłym silniku spaliny powinny być bezzapachowe - jak na benzynie będą takie... hm aromatyczne, jak...
dodam jeszcze, że spalanie wydaje się, że jest w porządku. Poza tym w trakcie jazdy te problemy nie występują, jeśli już to tylko po odpaleniu samochodu. Corsa C 1.2 2001, 118000km, lpg sekwencja (problem występuję przy uruchomieniu więc raczej to nie powinno mieć znaczenia).
Sterownik to RP. Jeżeli zamontuje inny sterownik bez jego programowania to kierunki powinny się pojawić czy nie? RP to wadliwe BCM....jak podłożysz inny BCM , to kierunki powinny działać , ale samochód nie odpali .
zakladajac ze to jest x14xe ,+15 ma byc na d3 i c16-przyczyna kostka stacyjki lub kablownia ,zrob mostki i sprawdz czy odpali
Zimny silnik odpala bez problemu i jeździ cały dzien? Problem to odpalanie gdy motor jest ciepły? To jest Bosch, sprawdź na przelew czy wtryskiwacze są ok. Czasem takie problemy robi czujnik wałka lub wału. Czy gdy nie odpala obrotomierz się podnosi? Możesz odpiąć czujnik temperatury płynu gdy nie pali. Poda więcej paliwa o świece i musi odpalić.
Słusznie, ale chodziło mi o licznik...
Odpala za drugim razem, za pierwszym po odpaleniu po kilku sekundach gaśnie.
wył włacznik,,,i spróbój odpalić silnik,,,
Witam, Mam problem z zanikiem ciśnienia sprężania w corsie 1.3 cdti. Motor po przeskoczeniu łańcucha, głowica zrobiona. Przed odpaleniem zmierzone sprężanie w normie, silnik zapala dobrze. Po zagrzaniu dochodzi do podpierania zaworów gdyż znacząco spada sprężanie i motor ciężko zapala zimny. Ciepły jeszcze jakoś pali. Wszystko posprawdzane, ciśnienie...
Odpowiedz jest prosta pewnie, albo walnięty alternator albo aku złom bo nie jest możliwe aby podczas jazdy i sluchajac muzyki na drugi dzien nie móc odpalić auta.
Wymieniłem alternator na nową podróbke. Na początku w ogóle nie miał ochoty pracować. Po którejś przegazówce w końcu załapał- zgasła kontrolka i ruszył obrotomierz, napięcie ładowania w normie. Teraz za każdym odpaleniem trzeba pocisnać silnik do 2tyś obr. Po takiej czynności alternator pracuje prawidłowo. Pasek naciągniety jak trzeba. Podciągłem mu...
Wystarczy wymiana wkładki stacyjki. Ale od 1995 Opel ma immobilizer. Inny wkład=inny kluczyk=nie odpalisz auta...
Zetknąłem się o odpalę ten samochód.
Jak zachowują się kontrolki ? Miga może od immo lub usterki auta? Auto posiada jakieś dodatkowe zabezpieczenia? Naładuj dobrze aku, auto wstaw do garażu niech pobędzie trochę i spróbuj odpalić.
Problem rozwiązany, wysuszyłem przewody zapłonowe, kopułkę i wyczyściłem świece. Po tym zabiegu odpaliła od strzała
Miał Pan rację, po doładowaniu akumulatora samochód normalnie odpalił. Dziękuję
na sterowaniu k8 z ECU x pinu 19 jest około 1 volta Nie napisałeś, czy przy załączonym zapłonie ze zworką, czy z przekaźnikiem bez zapłonu. To bardzo istotna informacja. Napięcie o wartości 1V to bardzo dziwny wynik. Zobacz, jaki błąd pojawia się przy stanie odpalonym ze zworką.
Dzięki za odpowiedź Staszek49 ; ) Właśnie kilka razy zdarzyły się problemy z odpaleniem, ale dużo częściej gasną same kontrolki i światła (co najgorsze w czasie jazdy). Co do stacyjki to niedawno wymieniana była właśnie kostka stacyjki. Ale sprawdzę jeszcze to o czym pisałeś. tzok - zależy kiedy. Raz gasną tylko kontrolki, a raz wszystko. Dzisiaj próbowałem...
[quote="danielkajuk"]Dzięki , aczkolwiek myślisz ze ta kostka mogła by spowodować tez problemy z odpaleniem nawet z popychu? Miałem tak w swojej Omedze jak zgasiłem to nie chciała odpalić po jakimś czasie opalała raz za razem. Parę dni się tak męczyłem aż potrafiła zgasnąć podczas jazdy, tyle ze odpalała zaraz. Ta kostka odcina prąd na któryś obwód...
no właśnie najprawdopodobniej leci chyba na tłumik, bo po odpaleniu od razu czuć olej...
Potwierdziłeś moje przypuszczenia :( , w każdym razie dzięki za informacje. Zapomniałem jeszcze dodać ,że około temperatury 0°C zaczynają się problemy z odpaleniem samochodu, im zimniej tym trudniej odpalić. Poza tym gdy chce żeby samochód pochodził na wolnych obrotach czy to w celu rozgrzania przed jazdą czy też ochłodzenia turbiny to nie da się wysiedzieć...
Witam! Corsa c odpala tylko na plak, jak zapali to juz chodzi super pełna moc nie przebiera, po podłączeniu opcoma, był błąd immo, wymieniłem zegary, w samochodzie nie ma żadnych błędów. można kręcić do rana i tak nie zapali, troszkę plaka i od razu chwyta. Ciśnienie na listwie pokazuje 0,6 MPa - nie za duże przy odpalaniu? Obroty widzi ok 250 rpm....
Dzięki za pomoc! Jadnak moja Corsa odpala normalnie jak jest silnik zagrzany. To ciężkie odpalenie w ogóle nie jest zależne od temperatury silnika
Dzień dobry, dziś rano, po odpaleniu silnika, corsa C 1.0 (2004) zaczęła chodzić jakby nie na wszystkich cylindrach, trzęsło kabiną, podczas jazdy odczuwalny był brak mocy, migała kontrolka check. Po powrocie do domu, metodą gaz/hamulec odczytaliśmy błędy: 0000 -?, 0120 - czujnik położenia przepustnicy, 1405 - uszkodzenie zaworu EGR, 0335 - nieprawidłowy...
Witam Mam problem ze swoją corsą z 94 r. Na zimnym silniku ma straszne problemy z odpaleniem, momentalnie gaśnie na wolnych obrotach gdy puści się nogę z gazu. Na ciepłym silniku jest dobrze. Corsę niedawno nabyłem od początku nie paliła na jeden cylinder, po wymianie uszkodzonej pompy paliwa i wtryskiwacza zaczęła ładnie odpalać ale już na następny...
Myślę że najlepszą opcją będzie zatarganie autka na warsztat, tam niema kodów migowych niestety.
Witam objawy tego silnika Zimny jest ok cieply lub goracy zaczyna swiecic kontrolka silnika wolne obroty za niskie trzesie silnikiem a z odpaleniem jest problem dopiero po kilku prubach zapala lub po ostudzeniu moc i przyspieszenie przy zimnym jak i cieplym jest ok stawiam na EGR bo nastawnik przepustnicy dziala jak trzeba . Pytanie czy ktos czyscil...
Co do cewki to była włożona nowa delphi a ja podłożyłem nową MM, temperatura tuż po odpaleniu czyli ok 5stopni.
Witam. Przepraszam za odkopanie tematu lecz nie znalazlem nowszego. Mam problem z moja Corsa C. Silnik 1.7 DTI Isuzu 75 km. Mam problem ze znacznym słabnięciem auta po rozgrzaniu. Sprawdziłem już: -pompe Vacum -Przewody podciśnieniowe nowe -Elektrozaworki sprawdzone -Egr Sprawny wyczyszczony z nagaru. -Turbo nie leje olejem i nie ma luzu. Wkońcu postanowiłem...
Bardzo prosze o pomoc wiem ze byly podobne tematy czytalam temat o UNO ale u mnie inny problem tak mi sie wydaje...Bede wdzieczna za rady i pomoc bo nie wiem co mam juz robic.Oto moj problem:Jak odpalam i przytrzymam na rozruszniku to chodzi ale jak puszcze kluczyk z rozrusznika to automatycznie gasnie na pych tez nie chce odpalic paliwo jest bo swiece...
corsa odpaleniem diesel problemy odpaleniem problemy odpaleniem fiata
soldermaska lakier whirlpool kondensator państwowa inspekcja
rezystancyjny czujnik elektrozawór zmywarka samsung
Naprawa sprężyny w zwijaczu rolety - co zrobić? Bezpiecznik Webasto w Fiat Ducato 2016 - lokalizacja