Wyjaśnię dla zamknięcia tematu. Ustawienie wału korbowego „na kołek” w kole zamachowym to rzeczywiste 20°/4.5 mm przed GMP. To dlatego, iż dla ułatwienia obsługi i wyeliminowania pomyłek przewidziano ustawianie początku wtrysku przy ustawieniu dźwigni gazu na dawkę rozruchową (pełen „gaz”). Tłoczek sekcji pompy wtryskowej posiada...
Na dźwigienkę pompowtryska montujesz czujnik zegarowy! Najniższe położenie dźwigienki to początek tłoczenia. Cała filozofia polega na odpowiednim ustawieniu go na śrubie regulacyjnej! Musisz mieć trochę doświadczenia, czuć ten moment kiedy dochodzi do zderzaka(at) Pirerwszy raz zrób tą regulację pod nadzorem osoby znającej temat, bo można doprowadzić...
Witam Po 10 cyfrowym numerze pompy sprawdź w dokumentacji jaki ma być kąt wtrysku. Ustaw silnik w górnym martwym punkcie na 1 cylindrze. Znak na kole pompy oraz na kole zamachowym. Wkręć czujnik do pompy. Napręż go do 4 mm [czujnik 10mm] lub 2 mm [czujnik 3mm] Wycofaj silnikiem w lewo do momentu kiedy na czujniku przestanie opadać wskazówka. Wyzeruj...
Tak.
Witam Pana KomendantPojazdow . Widzę że popełnił Pan ten sam błąd ,który swego czasu i ja popełniłem. Całe szczęście że miałem kolegę , który zajmował się tego rodzaju już traktorami. Tak jak Pan, tak i ja wymieniałem simering wału silnika .Wszystko pięknie złożyłem było cacy i sporo mi to poszło. Przyszedł czas aby odpalić . Chechlam ,chechlam mówiąc...
1. Jest to silnik z Peugeota 505 2. Kąta wtrysku nie ustawisz, jest bardzo skąplikowany . Pod plastykowym dekielkiem z boku pompy jest śruba, po wykręceniu w obudowie jest pierścień a na wałku znak. Trzeba te znaki zgrać z silnikiem. Zdejmujesz dekiel zaworów, ustawiasz na górny martwy punkt oraz znak w pompie wtryskowej. 4 cylinder. Teraz odpinasz...
Podaj numer podwozia to wyślę ci instrukcje.
Tak.
003 drugie okienko ma byc 3.2
No to troche przyspiesz wtrysk. Ustaw go tak żeby początek wtrysku był ok 3-5 stopni przed górnym martwym punktem. Jak silnik chodzi bardzo twardo to oznacza, że zapłon jest zbyt wczesny.
(at)bearq To jak wiemy jak nie robić, to jaką procedurę kolega uważa za najlepszą. Ewentualnie jak zrobić to w sposób uproszczony?
dla pomp Lucas jedna literatura podaje że trzpień ma mieć fi 7 mm i długość 95,5 mm. http://obrazki.elektroda.pl/8563668100_1...
Początek i dawka są regulowane poprzez sterownik PSG16 lub PSG5 , zależy czy masz wbudowany sterownik z pompą czy osobny. tam leży przyczyna zazwyczaj. Musisz sprawdzić sygnał z czujnika obrotu w pompie na jego podstawie sterownik określa położenie wałka pompy i przestawiacza wtrysku.
Sprawdź wodziki, ale moim zdaniem będziesz miał podrobiony wałek sprzęgłowy I stopnia, do tego pewnie koło przesuwne co się na nim zazębia. Mogę się mylić. Najlepiej jak być zapodał jakieś zdjęcia po ściągnięciu dekla ze skrzyni. :D
Tak, tą wartosć mozna zmodyfikować
To silnik PD. A więc lektura poniższego linku powinna rozwiać wątpliwości. Dotyczy co prawda silnika 1,9 ale chodzi o budowę silnika a to to samo tylko ciachnięty jeden garnek. Miłej lektury. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=3... Silnik montowany był w Lupo i chyba w Polo w audikach siedział 1,4
Engine -> Basic Settings -> grupa 000 -> pozycja 2 W okolicy 50 ma być i im więcej jednostk tym mniejszy kąt czyli szybszy początek wtrysku.
Witam, Przyczyn może być wiele np. źle ustawiony początek wtrysku (zbyt późny), przestawiony rozrząd. Na początek należy ustawić prawidłowy początek wtrysku zgodnie ze znakami na kole zamachowym. Zakładam że rozrząd był prawidłowo złożony.
Jeśli chodzi o temp. pracy silnika, to ostatnio zawiesił się termostat w pozycji otwartej i silnik był niedogrzany, trochę tak jeździłem, bo nie było czasu wymienić. Co do turbiny, to musiałbym sprawdzić ciśnienie, głowica nie jest też zakamieniona. Jeśli chodzi o początek wtrysku to powiem tak: ciągnik nie dymi, jak ma bardzo ciężko, to raczej go przymuli...
Banalny prblem miał Pan wojciech a z tobą to może być grubsza sprawa. Raz pali raz nie pali bardzo ogólnie ;-) . Na początek sprawdzić czy świeca płomieniowa wręcona w kolektor ssący działa prawidłowo , można ją nawet usłyszeć . A jeśli to jest dobre to masz problemy z automatycznym przestawiaczem kąta wtrysku wraz z urządzeniem rozruchowym .
Jeśli paliwo leci spod kołpaków, do których przykręca się przewody przelewowe a pompiarz twierdzi, że nic tam nie ruszał to ja nie wiem co tam robili, przecież pod tym kołpakiem jest śruba regulacyjna. Żeby chociaż ustawić ciśnienie to trzeba go odkręcić. Kolejna sprawa, to może być tak, że po wymianie końcówek i ustawieniu ciśnienia (teraz zakładamy,...
kąt początku wtrysku do sprawdzenia na początek oraz świece, filtr paliwa, przewody przelewowe wtrysków
No to już raczej lejące wtryskiwacze albo słabsza kompresja.
Tak ma być. Oczywiście ustawiasz początek wtrysku na pompie wtryskowej.
Temat zamykam. Problemy rozwiązane. Mimo braku zainteresowania podam odpowiedzi: 1. Cięgło widoczne na zdjęciu, to cięgło linki hamulca przyczepy. 2. Podłączenie przewodów jest dobre, prawdopodobnie jest nieszczelność na rozdzielaczu lub tłoku, ale czekam na części z Czech aby to potwierdzić. 3. Cięgła które mam są od glebogryzarki i tylko do niej pasują,...
Takiej lampy stroboskopowej nie posiadam z czujnikiem piezo mam tylko zegar do ustawiania pompy oraz zrobiłem sobie przyrząd z zegarem do precyzyjnego określenia GMP tłoka :/ Mam jeszcze pytanie na temat tego elementu czy ta pompę należy ustawić na gorącym silniku czy na zimnym ten element zaznaczony strzałka też wpływa na kąt wtrysku ?
Witam. Man problem z autem Man 343 z EDC. Po wymontowaniu pompy wtryskowej (regeneracja) nie została zablokowana. Potrzebuję ile stopni powinno być na kole zamochowym. Jak to teraz poprawnie ustawić. Nr silnika D2865 LF21 Z góry dziękuję.
LAMBDA GAS JUST część 2 KALIBRACJA SYSTEMU Kalibracja i uruchomienie systemu może odbywać się na dwa sposoby: - konfiguracja i uruchomienie systemu oparte wyłącznie na przełączaniu i współpracy z DIAGNOSTIC BOX BRC; - możliwość pogłębionej kalibracji poprzez program komputerowy. W tym rozdziale zostanie opisana dokładnie pierwsza możliwość, przy użyciu...
silnik taki jak w 255 a roku nie potrafie podać ale wiem że bardzo stary, śmiem twierdzić że to jest silnik z pierwszych serii produkcji
Czas podsumować i kończyć temat - dziękuję wszystkim za pomoc . Nim rozpoczniecie regulacje najpierw naprawcie auto. Jak widać na moim przykładzie odczytanie błędów i logów vcds nic nie dało co do przyczyn problemu z uruchamianiem auta. Prosty test z podłączona butelka paliwa wszystko ujawnił . ( cofające sie pęcherze powietrza do butelki ) oraz zawartość...
Fangrof Piła ps. już wiem, gdzie popełniłem błąd
Pompa od czegoś innego, przy czym nie wiadomo od czego. Może jeszcze zmienione nastawy pod 360. Tak strzelając - jeśli to pompa od zetora, to sprawdź początek wtrysku z dźwignią "gazu" nie na max, a trochę mniej niż w połowie. Może się okazać, że jest za wczesny a nie za późny. A w ogóle, jeśli za rozrząd i resztę dajesz głowę, a podejrzana pompa, to...
W ciągnikach początek wtrysku ustawia się przechylając pompę w stronę silnika lub przeciwną.
Witam. Pacjent Passat B5 FL AVF 130KM z 2002. Problem był taki, że od dłuższego czasu mam problemy z odpalaniem po dłuższym postoju. Nie zależnie czy jest to mróz czy nie. Na sam początek wymieniłem wszystkie świece żarowe na nowe - bez zmian. Potem sprawdziłem, czy czujnik temperatury paliwa może nie padł - pokazuje okej. Na sam koniec mechanik podpiął...
Tak, masz znaki do ustawienia początku wtrysku. Przez okienko sprzęgła powinno być wszystko widać. Tylko wiąże się to z odkreceniem skrzynki akumulatora.
Na początek Kolego sprawdź instalację i pamiętaj, że nie zawsze to co pokazuje tester jest przyczyną. Jeśli chodzi o wtryski, to takie standardowe objawy to duże ilości czarnego dymu i zapach nieprzepalonej ropy. Ale jeśli chcesz mieć pewność to trzeba by sprawdzić u pompiarza na maszynie jakie mają ciśnienie, sprawdź też dla pewności oporność wtrysku...
Witam! Problemy zaczęły się po ~2 miesiącach od zakupu auta. Na początek nierówna pracy silnika na biegu jałowym oraz po około 2 tygodniach doszły gwizdy (jakby zasysanie powietrza) z okolic filtra paliwa/zaworu SCV (nieregularne, na ciepłym i zimnym). Pierwszy mechanik "Złe ciśnienie na jednym wtrysku - regeneracji lub wymiana" Drugi mechanik "Złe...
wymień na początek filtr paliwa bo to nie zaszkodzi a może pomóc bo coś mi się wydaje ,że słabe ciśnienie na wtrysku o ile dostaje paliwo tak jak twierdzisz.
Wątpię..... Wsadź na początek emulator - jeden rezystor. Poszukam tego tematu... Dodano po 2 https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Dodano po 10 Adaptacja w tym kronklu bardzo się rozjeżdża przy pracy na LPG. Jak robiłem taki wynalazek to nie zrobiłem emulatora wtrysku i nie wiem jak się zachowuje gdy on jest. Zaryzykuj jak widzisz już...
Pierścienie muszą się ułożyć (dotrzeć) w rowkach tłoka, inaczej puszczają kompresję. Sprawdź kręcąc silnikiem przy pomocy korby — musisz za każdym razem (suw sprężania) mieć efekt cofania się wału korbowego pod wpływem kompresji. Jeśli jest opór na kompresję, ale wał nie odbija z powrotem, to znaczy że nie jest idealnie szczelny. NIE DOCIERAJ SILNIKA...
Sprawdź ustawienie początku wtrysku i sprawdź też ciśnienie sprężania.
GMP to 0, kreska służy do ustawiania początku wtrysku (pompy)
Wg moich informacji wartość nastawcza początku wtrysku dla tego silnika wynosi od 0 do 1 przed OT
Musisz pokręcić pompą żeby się odpowietrzyła no i dźwignia gazu na rozruch.
Witam Ten czujnik właśnie po to jest aby sterownik widział początek wtrysku, bez niego się nie da.
Przyśpieszyć początek wtrysku
13adam13 Wszystko ładnie pięknie tylko....... http://obrazki.elektroda.pl/4592324900_1...
Nie . Ustaw gmp i wtedy zrób początek wtrysku i będzie oki
Kolego jaki zapłon , to dizel jeśli już to początek wtrysku .
nie sugeruj się komunikatami bo one są błędne dla magików. Nic nie robi się z palucha pod wskazania instrukcji , tylko pod zebrane mapy i wyliczony model. Przed autokalibracją możesz przesuwać początek modelu ( tam gdzie pojawia się latający punkcik na wolnych obrotach ) w ten sposób aby czas pracy wtrysku benzyny był identyczny w czasie pracy silnika...
co z rozrzadem? błedy w silniku i błedy na pompie sprawdz?
Wtrysk pilotujacy nie służy do ustalania dawki. A określenie Początku wtrysku, za czym idzie zapłonu. Nie możesz ich zamienić miejscami.
witam . mam taki problem z EDC. przy przekręceniu stacyjki nie pali się EDC i auto nie chcę odpalić. rozłańczałem klemy i nic. dopiero jak go pociągam jakieś 5 km to odpala. jakiś czas spokój i znów to samo. czasami jest tak ze pobawię się stacyjką i odpali a czasami nie . pomocy ...
Za wczesny w tryk paliwa -głośna praca silnika ,grzeje się,ciężko przyśpiesza,pali nadmiernie ,brak mocy, (może pęknąć wał korbowy,zgiąć się może korbowód albo może wydmuchnąć uszczelkę pod głowicą).Przyczyną w/w szkód jest wzrost ciśnienia na tłoku przed osiągnięciem GMP. Za późny w trysk paliwa -pracuje cicho (jak benzyniak),przeważnie ciężko odpala...
podkładając podkładki pod pompę wtryskową opóźniasz zapłon, odejmując- przyspieszasz Na kole zamachowym powinna być skala. Początek wtrysku na 12 stopni
dziwne brzęczenie na zaworze PVC wydaje mi sie że one tak mogą pracować. Być może była źle dobrana mapa wtrysku dla gazu i lecą błędy. Spróbuj na początek odłączyć aku. i włączyć postojówki a następnie po kilkuminutowym resecie spróbować odpalić i zobaczyć co się dzieje. Może warto by było sprawdzić ustawienie konta wyprzedzenia zapłonu, może błędnie...
Spokojnie Pawełku będę u ciebie w sobotę z kolegą to Ci ustawi
Może później mu wałek na fasolkach dać.Początek wtrysku będzie po OT.
Za wczesny początek wtrysku=cofka jak to ująłeś=przestawiony rozrząd...
pionty post od gury to mi wystarczy - pionty post od gury świetnie, a co z piątym postem od góry ?
http://obrazki.elektroda.pl/8403014300_1... Dla ułatwienia wstawiam foto, żeby dla wszystkich było jasne o czym mowa ;) Początek tłoczenia jest zapisany jako mapa charakterystyk w funkcji prędkości obrotowej silnika oraz dawki paliwa jako miary obciążenia silnika. Współczynnikami korygującymi są temperatura silnika i zasysanego powietrza...
http://obrazki.elektroda.net/42_12139624... na zdjęciu pompa lucas i zaworek początku wtrysku
Nie zapominajmy też o filtrze powietrza, a początek wtrysku ustawiony dobrze, "luz zaworowy"?
Jak zapalisz to widzisz obroty pompy? W momencie dojscia do 2 tys jak się zmienia poczatek wtrysku. Miałem takie czary jak w oplu sterownik był o innym numerze niz reszta pompy,ale palił na dotyk póżniej zapalał check i pluł błedami dawki i poczatku. Rozwin bład 550
Tak da się ,nr. pinów te same (10 pinowa i 7 pinowa). W 3 pinowej zawór początku wtrysku i zawór odcinający paliwo -dojdziesz po przewodach.
Autko carisma, silnik 1,9TD, 1998r., przebieg 161000km. Od kilku dni po porannym odpaleniu silnik poszarpuje a z tyłu wydostaje się chmura niebieskiego dymu. Byłem na odczycie błędów z komputera i wyszło: "błąd w obwodzie: układ regulacji początku wtrysku". W opisie miejsce zainstalowania czujnka - pompa paliwowa. Auto mam 3 miesiące, przejechałem nim...
Witam, poradziłes sobie kolego z tym problemem?bo mam identyczna sytuację i nie wiem co jest grane. Rozrzad zrobiony jak zalecają wszystko nowe, koło śruba podkąłdka diamentowa i nadal to samo.... Proszę bardzo o informacje jak zakonczyleś temat. Pozdrawiam.
Kąt wtrysku 25+1 stopni przed GMP, ciśnienie wtrysku 18,6-0,8, luz na zaworach 0,25 +/-0,05. Kąt ustawiasz standardowo, z tym że na pompie wtryskowej nie dajesz 'pełnego gazu' a co najwyżej w połowie. Przy pełnym gazie załącza się dawka rozruchowa i opóźnia kąt wtrysku na ok 10-12 stopni, co może być mylące dla kogoś, kto o tym nie wie. Taka różnica...
Powyżej +5°C temperatury cieczy chłodzącej świece nie grzeją. Tak jak kolega "adam7009" napisał powodem jest raczej kąt wtrysku - za póżny . Po założeniu głowicy i paska rozrządu trzeba sprawdzić kąt wtrysku. Nie radze przestawiać " o jeden ząb " wału korbowego bo będzie głowica znowu do remontu !!! Można spróbować ustawić kąt wtrysku ale tu jest pytanie...
Na korpusie pompy odszukaj znak pomiędzy dwiema czwórkami ten Cię interesuje.Ząb pompy ustaw jak należy ,natomiast koło zamachowe ustaw na 1-3*przed ZZ.Trzeba by oczywiście skorygować początek wtrysku czujnikem zegarowym.Wartość w tym położeniu koła zamachowego powinna wynosić 1mm.Miłej pracy.
uszkodzony wtrysk sterujący (zależy jeszcze jak, czy np. leje czy elektryczne uszkodzenie) powoduje w mniejszym lub większym stopniu błąd doregulowania faktycznego początku wtrysku, to nigdy nie pomaga ani w osiągach ani w ekonomii.
Late z ang późno tak jak pisał kolega wczesniej A wtrysk strujący w tym silniku nie jest potrzebny do prawidłowej pracy jest tylko do informacji o wyprzedzeniu (ustawienia początku wtrysku)
Powinny być 3 kreski chyba, że ostatnia wypadła w docisku. Wykręć wtryskiwacz z pierwszej głowicy. Przez otwór w głowicy włóż drut i wyznacz GMP tłoka. Czy zgadza się z fabrycznym znakiem. Od prawidłowego znaku GMP miękką metrówka odznacz 7cm(tyle samo ile jest między GMP a 3 kreskami) i to będzie twój znak początku kąta tłoczenia. W jakim stanie było...
możesz rozwinąć?
jeśli silniczek AEF i pompa lucasa to otwór jest dokladnie w "pionie" pompy a że pompa jest pochylona to w silniku coś koło zegarowej godziny 1:30, w kole zębatym rozrządu jak nie ma otworu średnicy koło 6 mm to znaczy ze ktoś zdejmował koło i źle założył bo w kole jest wyżłobienie i to wyżłobienie uwidacznia kawałek koła pompy z otworem do blokowania...
dałem rade wiec nie aktualne, była za mała dawka paliwa ustawiona na pompie i uwalona przepływka, po samym odpieciu zrobił sie przecinak, a sterownik jakis nie kumaty bo nawet po odpieciu nie wywala błedu kontrolka diagnostyczna. z góry dzieki za podpowiedz
Odpali, ale nie będzie ustalał początku wtrysku. Który jest ustalany na podstawie obrotów wału i wtrysku pilotującego. Jeżeli nie ruszaliście sprzęgła to niema możliwości uszkodzić czujnika obrotów wału, no bo jak?
W dieslu nie ustawia się zapłonu!!! Żeby ustawić dobrze początek wtrysku trzeba mieć blokady rozrządu : [url=http://www.elektroniczna.pl/sklep,6... Jakie są objawy???
Blacha kreci sie razem z wałkiem rozrządu, wałkiem kręcisz tą sróbą na 18tke Niebiesko-biały dym to przez to, że jest zła synchronizacja, czyli zły kąt początku wtrysku
Witam jak w tytule potrzebna wartość początku tłoczenia dla 1.9d ustawianej czujnikiem zegarowym.
Tak zrobiłem , użyłem rurki własnej roboty, tylko ustawiłem pierwszą krople na 23st i mówisz że to za wczesny wtrysk , dlatego zapytałem czy wiesz przy ilu powinna spadać żeby trafić w czas ? Ustawiasz początek wtrysku , czyli w momencie kiedy sekcja ZACZYNA podawać paliwo powinno być 23 st.
Jezeli jest klin na wałku pompy to przestawiłes koło i należy je ustawic tam gdzie sobie zaznaczyłeś. Jeżeli nie ma klina na wałku pompy to przestawiłeś koło wzgledem pompy i trzeba ustawić poczatek wtrysku specjalnym czujnikiem.
Nie ma takiej możliwości że to wina czujnika. Dawka paliwa jest wzbogacana z czujnika tylko podczas rozruchu, następnie po odpaleniu dawka sterowana jest już tylko strategią utrzymania pożądanych wolnych obrotów przez sterownik silnika. Temperatura silnika ma głownie wpływ na stopień wyprzedzenia początku tłoczenia i początku wtrysku. Podaj też wartość...
Wymień hydropopychacze. Wszystkie nie na któryś cylineder tylko wszystkie. Olej poprzedni właściciel wymieniał ale nie wiesz jaki to olej ani typ ani producent?... Wymień olej. Rozrząd w tym aucie jest prosty na markera zrobisz grunt to odpowiednio napiąć rolkę i ustawić później kąt początku wtrysku z komputerem.
Zacznij od diagn ostyki Vag, przede wszystkim od ustawienia początku wtrysku :idea:
dziękuję za odp coś będę kombinował mam jeszcze jedno pytanie czy wałek rozrządu w c 330 różni się czymś od wałka z c 328
Trzeba ustawić wał korbowy -15 stopni przed GMP, wałek rozrządu ustawić na znakach koła i stopki, wykręcić napinacz łańcucha (z tyłu silnika), następnie ustawić i zblokować pompę wtryskową (należy odkręcić śrubę 17mm zaślepiającą znajduje się z przodu pompy po prawej stronie, jest to najwyższy punkt na wykorbieniu pompy taka płetewka pozioma należy...
Miałem auto z takim silnikiem,pompa wtryskowa rozdzielaczowa,kąt początku wtrysku to bodajże 12 stopni przed GMP ,można go ustawić tylko z pomocą czujnika zegarowego. :D Dodano po 1 A tak wogóle to o się dzieje,jakie objawy :?:
Spróbuj na początek podmienić wtrysk z czujnikiem wzniosu iglicy bo to na jego podstawie jest czytany kąt wyprzedzenia wtrysku.
Blok 000 pozycja druga to będzie początek wtrysku, 45-55 to wartość prawidłowa. Ustaw spowrotem na znaki, poluzuj pasek na górnej rolce a dolną go naciągnij i automatycznie koło pompy ci przejdzie do przodu i masz przyśpieszony. Jak chcesz opóźnić to na odwrót. Można też regulowć kołem na wałku.
powodem jest uszkodzony sterownik pompy wtryskowej. 504-750-152 postaram sie pomóc
Znaki na kole zamachowym na razie cię nie interesują. Pompę da się włożyć tylko w jeden sposób - "podwójny ząbek" na kółku zębatym pompy ma wejść w swoje miejsce na sprzęgiełku w korpusie sprężarki (ten co widać na zdjęciu). Musi wejść bez użycia siły. To wszystko. Znaki na kole zamachowym dopiero przydają się przy ustawianiu punktu początku wtrysku.
Czemu nic nie piszesz o błędu początku wtrysku? Co z czujnikiem temperatury paliwa? Albo zapytam inaczej, w sterowniku silnika grzebane było. Dodano po 58 Ja poproszę dynamiczne 008 011. Wtryski nie są pierwszej młodości, silnik chyba już tez. Kompresje patrzyłeś?
Na VAG błąd 550 - regulacja początku wtrysku. Proszę o pomoc. Jeżeli wiesz co reguluje kąt wtrysku to masz rozwiązanie.
Witam napotkałem na taki przypadek iż w aucie tym pojawił się błąd 550 autko jest z 97r Wiadomo że chodzi o początek wtrysku i tym tropem poszedłem.Po sprawdzeniu ustawienia pompy wtrysku, rozrządu wszystko jest ok,wyprzedzenie55 na zegarze.PO podłączeniu vaga w basig seting grupa 00 pokazuje w drugim polu 185 powinno być około 60 przy temperaturze...
a moze immo padło, a co do ustawienia to wał i wałek ustawiasz w/g fabryki i zgrywasz do tego pompe na czujnik
Powinny być nawiercone dwa otworki , jeden GMP, drugi początek wtrysku
u mnie jest okolo 1,2 stopnia
Cewka ma 116 om A jaki komputer to odczyta chyba tylko DRB III, którego nikt niema
Poczatek wtrysku do sprawdzenia.
początek wtrysku mercedes początek wtrysku początek wtrysku mercedes
mastercook pralka wylewa budowa włącznik wiertarka załączenie tyrystora bocznikiem
biblioteki eagle kicad biblioteki eagle kicad
Electrolux suszarka: brak wody w pojemniku, pompa i czujnik sprawne Eaton RMQ-Titan, RMQ16, Flat Design – co oznacza skrót RMQ na schematach elektrycznych?