Wyjaśnię dla zamknięcia tematu. Ustawienie wału korbowego „na kołek” w kole zamachowym to rzeczywiste 20°/4.5 mm przed GMP. To dlatego, iż dla ułatwienia obsługi i wyeliminowania pomyłek przewidziano ustawianie początku wtrysku przy ustawieniu dźwigni gazu na dawkę rozruchową (pełen „gaz”). Tłoczek sekcji pompy wtryskowej posiada...
Na dźwigienkę pompowtryska montujesz czujnik zegarowy! Najniższe położenie dźwigienki to początek tłoczenia. Cała filozofia polega na odpowiednim ustawieniu go na śrubie regulacyjnej! Musisz mieć trochę doświadczenia, czuć ten moment kiedy dochodzi do zderzaka(at) Pirerwszy raz zrób tą regulację pod nadzorem osoby znającej temat, bo można doprowadzić...
Witam Po 10 cyfrowym numerze pompy sprawdź w dokumentacji jaki ma być kąt wtrysku. Ustaw silnik w górnym martwym punkcie na 1 cylindrze. Znak na kole pompy oraz na kole zamachowym. Wkręć czujnik do pompy. Napręż go do 4 mm [czujnik 10mm] lub 2 mm [czujnik 3mm] Wycofaj silnikiem w lewo do momentu kiedy na czujniku przestanie opadać wskazówka. Wyzeruj...
Tak.
Witam Pana KomendantPojazdow . Widzę że popełnił Pan ten sam błąd ,który swego czasu i ja popełniłem. Całe szczęście że miałem kolegę , który zajmował się tego rodzaju już traktorami. Tak jak Pan, tak i ja wymieniałem simering wału silnika .Wszystko pięknie złożyłem było cacy i sporo mi to poszło. Przyszedł czas aby odpalić . Chechlam ,chechlam mówiąc...
1. Jest to silnik z Peugeota 505 2. Kąta wtrysku nie ustawisz, jest bardzo skąplikowany . Pod plastykowym dekielkiem z boku pompy jest śruba, po wykręceniu w obudowie jest pierścień a na wałku znak. Trzeba te znaki zgrać z silnikiem. Zdejmujesz dekiel zaworów, ustawiasz na górny martwy punkt oraz znak w pompie wtryskowej. 4 cylinder. Teraz odpinasz...
Podaj numer podwozia to wyślę ci instrukcje.
Tak.
003 drugie okienko ma byc 3.2
dla pomp Lucas jedna literatura podaje że trzpień ma mieć fi 7 mm i długość 95,5 mm. http://obrazki.elektroda.pl/8563668100_1...
Początek i dawka są regulowane poprzez sterownik PSG16 lub PSG5 , zależy czy masz wbudowany sterownik z pompą czy osobny. tam leży przyczyna zazwyczaj. Musisz sprawdzić sygnał z czujnika obrotu w pompie na jego podstawie sterownik określa położenie wałka pompy i przestawiacza wtrysku.
(at)bearq To jak wiemy jak nie robić, to jaką procedurę kolega uważa za najlepszą. Ewentualnie jak zrobić to w sposób uproszczony?
Sprawdź wodziki, ale moim zdaniem będziesz miał podrobiony wałek sprzęgłowy I stopnia, do tego pewnie koło przesuwne co się na nim zazębia. Mogę się mylić. Najlepiej jak być zapodał jakieś zdjęcia po ściągnięciu dekla ze skrzyni. :D
To silnik PD. A więc lektura poniższego linku powinna rozwiać wątpliwości. Dotyczy co prawda silnika 1,9 ale chodzi o budowę silnika a to to samo tylko ciachnięty jeden garnek. Miłej lektury. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=3... Silnik montowany był w Lupo i chyba w Polo w audikach siedział 1,4
Tak, tą wartosć mozna zmodyfikować
Najlepiej ustawić lampą stroboskopową z czujnikiem piezo zakręcanym na przewód paliwowy w takich konstrukcjach. Kąt idealny to taki że maxymalne ciśnienie w cylindrze jest idealnie w GMP. Czyli pompa musi skończyć wtrysk. Typowo dla bezpieczeństwa ustawia się trochę później. Za wczesny wtrysk to ryzyko uszkodzenia silnika raz że płomień z rozpylanego...
Witam ! Mam takie same problemy z manem 8.153 jak kolega SLASK. Objawy są takie same a do tego spalanie 22litry. Typ silnika wg mantisa D0824FL01/02/04 - 10/ LFO-01
Pompa od czegoś innego, przy czym nie wiadomo od czego. Może jeszcze zmienione nastawy pod 360. Tak strzelając - jeśli to pompa od zetora, to sprawdź początek wtrysku z dźwignią "gazu" nie na max, a trochę mniej niż w połowie. Może się okazać, że jest za wczesny a nie za późny. A w ogóle, jeśli za rozrząd i resztę dajesz głowę, a podejrzana pompa, to...
A jaki jest kąt wtrysku? (początek tłoczenia). Można to chyba odczytać przyrządem zegarowym. Teraz to pojechałeś:D A nie można sprawdzić? Mam 2.5 TDi ale R5 z pompą VP37. Tam można wkręcić w pompę przyrząd i sprawdzić ;) Potem można poprawić VAG'iem. Może nie odpala bo kąt wtrysku jest w kosmosie ;)? Jeżeli nie wiesz o czym piszesz to najpierw przeczytaj!...
silnik taki jak w 255 a roku nie potrafie podać ale wiem że bardzo stary, śmiem twierdzić że to jest silnik z pierwszych serii produkcji
Tak ma być. Oczywiście ustawiasz początek wtrysku na pompie wtryskowej.
kąt początku wtrysku do sprawdzenia na początek oraz świece, filtr paliwa, przewody przelewowe wtrysków
Fangrof Piła ps. już wiem, gdzie popełniłem błąd
Musisz pokręcić pompą żeby się odpowietrzyła no i dźwignia gazu na rozruch.
Nie . Ustaw gmp i wtedy zrób początek wtrysku i będzie oki
13adam13 Wszystko ładnie pięknie tylko....... http://obrazki.elektroda.pl/4592324900_1...
Tak, masz znaki do ustawienia początku wtrysku. Przez okienko sprzęgła powinno być wszystko widać. Tylko wiąże się to z odkreceniem skrzynki akumulatora.
Pierścienie muszą się ułożyć (dotrzeć) w rowkach tłoka, inaczej puszczają kompresję. Sprawdź kręcąc silnikiem przy pomocy korby — musisz za każdym razem (suw sprężania) mieć efekt cofania się wału korbowego pod wpływem kompresji. Jeśli jest opór na kompresję, ale wał nie odbija z powrotem, to znaczy że nie jest idealnie szczelny. NIE DOCIERAJ SILNIKA...
W ciągnikach początek wtrysku ustawia się przechylając pompę w stronę silnika lub przeciwną.
Za wczesny w tryk paliwa -głośna praca silnika ,grzeje się,ciężko przyśpiesza,pali nadmiernie ,brak mocy, (może pęknąć wał korbowy,zgiąć się może korbowód albo może wydmuchnąć uszczelkę pod głowicą).Przyczyną w/w szkód jest wzrost ciśnienia na tłoku przed osiągnięciem GMP. Za późny w trysk paliwa -pracuje cicho (jak benzyniak),przeważnie ciężko odpala...
witam . mam taki problem z EDC. przy przekręceniu stacyjki nie pali się EDC i auto nie chcę odpalić. rozłańczałem klemy i nic. dopiero jak go pociągam jakieś 5 km to odpala. jakiś czas spokój i znów to samo. czasami jest tak ze pobawię się stacyjką i odpali a czasami nie . pomocy ...
Spokojnie Pawełku będę u ciebie w sobotę z kolegą to Ci ustawi
Sprawdź ustawienie początku wtrysku i sprawdź też ciśnienie sprężania.
GMP to 0, kreska służy do ustawiania początku wtrysku (pompy)
pionty post od gury to mi wystarczy - pionty post od gury świetnie, a co z piątym postem od góry ?
Przyśpieszyć początek wtrysku
Witam, poradziłes sobie kolego z tym problemem?bo mam identyczna sytuację i nie wiem co jest grane. Rozrzad zrobiony jak zalecają wszystko nowe, koło śruba podkąłdka diamentowa i nadal to samo.... Proszę bardzo o informacje jak zakonczyleś temat. Pozdrawiam.
Kolego jaki zapłon , to dizel jeśli już to początek wtrysku .
Autko carisma, silnik 1,9TD, 1998r., przebieg 161000km. Od kilku dni po porannym odpaleniu silnik poszarpuje a z tyłu wydostaje się chmura niebieskiego dymu. Byłem na odczycie błędów z komputera i wyszło: "błąd w obwodzie: układ regulacji początku wtrysku". W opisie miejsce zainstalowania czujnka - pompa paliwowa. Auto mam 3 miesiące, przejechałem nim...
Kąt wtrysku 25+1 stopni przed GMP, ciśnienie wtrysku 18,6-0,8, luz na zaworach 0,25 +/-0,05. Kąt ustawiasz standardowo, z tym że na pompie wtryskowej nie dajesz 'pełnego gazu' a co najwyżej w połowie. Przy pełnym gazie załącza się dawka rozruchowa i opóźnia kąt wtrysku na ok 10-12 stopni, co może być mylące dla kogoś, kto o tym nie wie. Taka różnica...
Wg moich informacji wartość nastawcza początku wtrysku dla tego silnika wynosi od 0 do 1 przed OT
podkładając podkładki pod pompę wtryskową opóźniasz zapłon, odejmując- przyspieszasz Na kole zamachowym powinna być skala. Początek wtrysku na 12 stopni
Witam Ten czujnik właśnie po to jest aby sterownik widział początek wtrysku, bez niego się nie da.
Powinny być 3 kreski chyba, że ostatnia wypadła w docisku. Wykręć wtryskiwacz z pierwszej głowicy. Przez otwór w głowicy włóż drut i wyznacz GMP tłoka. Czy zgadza się z fabrycznym znakiem. Od prawidłowego znaku GMP miękką metrówka odznacz 7cm(tyle samo ile jest między GMP a 3 kreskami) i to będzie twój znak początku kąta tłoczenia. W jakim stanie było...
Jak zapalisz to widzisz obroty pompy? W momencie dojscia do 2 tys jak się zmienia poczatek wtrysku. Miałem takie czary jak w oplu sterownik był o innym numerze niz reszta pompy,ale palił na dotyk póżniej zapalał check i pluł błedami dawki i poczatku. Rozwin bład 550
Za wczesny początek wtrysku=cofka jak to ująłeś=przestawiony rozrząd...
możesz rozwinąć?
Witam, Przyczyn może być wiele np. źle ustawiony początek wtrysku (zbyt późny), przestawiony rozrząd. Na początek należy ustawić prawidłowy początek wtrysku zgodnie ze znakami na kole zamachowym. Zakładam że rozrząd był prawidłowo złożony.
http://obrazki.elektroda.net/42_12139624... na zdjęciu pompa lucas i zaworek początku wtrysku
Nie zapominajmy też o filtrze powietrza, a początek wtrysku ustawiony dobrze, "luz zaworowy"?
jeśli silniczek AEF i pompa lucasa to otwór jest dokladnie w "pionie" pompy a że pompa jest pochylona to w silniku coś koło zegarowej godziny 1:30, w kole zębatym rozrządu jak nie ma otworu średnicy koło 6 mm to znaczy ze ktoś zdejmował koło i źle założył bo w kole jest wyżłobienie i to wyżłobienie uwidacznia kawałek koła pompy z otworem do blokowania...
Tak da się ,nr. pinów te same (10 pinowa i 7 pinowa). W 3 pinowej zawór początku wtrysku i zawór odcinający paliwo -dojdziesz po przewodach.
dałem rade wiec nie aktualne, była za mała dawka paliwa ustawiona na pompie i uwalona przepływka, po samym odpieciu zrobił sie przecinak, a sterownik jakis nie kumaty bo nawet po odpieciu nie wywala błedu kontrolka diagnostyczna. z góry dzieki za podpowiedz
Wtrysk pilotujacy nie służy do ustalania dawki. A określenie Początku wtrysku, za czym idzie zapłonu. Nie możesz ich zamienić miejscami.
Może później mu wałek na fasolkach dać.Początek wtrysku będzie po OT.
Że zwykła pompa to wiem. Albo początek wtrysku zły,brak grzania świec ,brak zasilania zaworka na pompie(immo),problemy z dostarczaniem paliwa. NIe wiem co jeszcze.
Na korpusie pompy odszukaj znak pomiędzy dwiema czwórkami ten Cię interesuje.Ząb pompy ustaw jak należy ,natomiast koło zamachowe ustaw na 1-3*przed ZZ.Trzeba by oczywiście skorygować początek wtrysku czujnikem zegarowym.Wartość w tym położeniu koła zamachowego powinna wynosić 1mm.Miłej pracy.
No to troche przyspiesz wtrysk. Ustaw go tak żeby początek wtrysku był ok 3-5 stopni przed górnym martwym punktem. Jak silnik chodzi bardzo twardo to oznacza, że zapłon jest zbyt wczesny.
Witam jak w tytule potrzebna wartość początku tłoczenia dla 1.9d ustawianej czujnikiem zegarowym.
dziękuję za odp coś będę kombinował mam jeszcze jedno pytanie czy wałek rozrządu w c 330 różni się czymś od wałka z c 328
http://obrazki.elektroda.pl/8403014300_1... Dla ułatwienia wstawiam foto, żeby dla wszystkich było jasne o czym mowa ;) Początek tłoczenia jest zapisany jako mapa charakterystyk w funkcji prędkości obrotowej silnika oraz dawki paliwa jako miary obciążenia silnika. Współczynnikami korygującymi są temperatura silnika i zasysanego powietrza...
Powyżej +5°C temperatury cieczy chłodzącej świece nie grzeją. Tak jak kolega "adam7009" napisał powodem jest raczej kąt wtrysku - za póżny . Po założeniu głowicy i paska rozrządu trzeba sprawdzić kąt wtrysku. Nie radze przestawiać " o jeden ząb " wału korbowego bo będzie głowica znowu do remontu !!! Można spróbować ustawić kąt wtrysku ale tu jest pytanie...
Trzeba ustawić wał korbowy -15 stopni przed GMP, wałek rozrządu ustawić na znakach koła i stopki, wykręcić napinacz łańcucha (z tyłu silnika), następnie ustawić i zblokować pompę wtryskową (należy odkręcić śrubę 17mm zaślepiającą znajduje się z przodu pompy po prawej stronie, jest to najwyższy punkt na wykorbieniu pompy taka płetewka pozioma należy...
uszkodzony wtrysk sterujący (zależy jeszcze jak, czy np. leje czy elektryczne uszkodzenie) powoduje w mniejszym lub większym stopniu błąd doregulowania faktycznego początku wtrysku, to nigdy nie pomaga ani w osiągach ani w ekonomii.
Late z ang późno tak jak pisał kolega wczesniej A wtrysk strujący w tym silniku nie jest potrzebny do prawidłowej pracy jest tylko do informacji o wyprzedzeniu (ustawienia początku wtrysku)
W dieslu nie ustawia się zapłonu!!! Żeby ustawić dobrze początek wtrysku trzeba mieć blokady rozrządu : [url=http://www.elektroniczna.pl/sklep,6... Jakie są objawy???
Blacha kreci sie razem z wałkiem rozrządu, wałkiem kręcisz tą sróbą na 18tke Niebiesko-biały dym to przez to, że jest zła synchronizacja, czyli zły kąt początku wtrysku
powodem jest uszkodzony sterownik pompy wtryskowej. 504-750-152 postaram sie pomóc
Engine -> Basic Settings -> grupa 000 -> pozycja 2 W okolicy 50 ma być i im więcej jednostk tym mniejszy kąt czyli szybszy początek wtrysku.
Na VAG błąd 550 - regulacja początku wtrysku. Proszę o pomoc. Jeżeli wiesz co reguluje kąt wtrysku to masz rozwiązanie.
Witam na początek podnies listwe z wtryskami i zobacz czy któryś nie leje. Potem sprawdz jakie napięcie podaje sonda. A najważniejsze sprawdz sczelniść układu dolotowego>
Jezeli jest klin na wałku pompy to przestawiłes koło i należy je ustawic tam gdzie sobie zaznaczyłeś. Jeżeli nie ma klina na wałku pompy to przestawiłeś koło wzgledem pompy i trzeba ustawić poczatek wtrysku specjalnym czujnikiem.
Witam napotkałem na taki przypadek iż w aucie tym pojawił się błąd 550 autko jest z 97r Wiadomo że chodzi o początek wtrysku i tym tropem poszedłem.Po sprawdzeniu ustawienia pompy wtrysku, rozrządu wszystko jest ok,wyprzedzenie55 na zegarze.PO podłączeniu vaga w basig seting grupa 00 pokazuje w drugim polu 185 powinno być około 60 przy temperaturze...
Witam, radził bym najpierw sprawdzić początek wtrysku. A dopiero podnieść dawkę startową.
Odpali, ale nie będzie ustalał początku wtrysku. Który jest ustalany na podstawie obrotów wału i wtrysku pilotującego. Jeżeli nie ruszaliście sprzęgła to niema możliwości uszkodzić czujnika obrotów wału, no bo jak?
a moze immo padło, a co do ustawienia to wał i wałek ustawiasz w/g fabryki i zgrywasz do tego pompe na czujnik
Wymień hydropopychacze. Wszystkie nie na któryś cylineder tylko wszystkie. Olej poprzedni właściciel wymieniał ale nie wiesz jaki to olej ani typ ani producent?... Wymień olej. Rozrząd w tym aucie jest prosty na markera zrobisz grunt to odpowiednio napiąć rolkę i ustawić później kąt początku wtrysku z komputerem.
u mnie jest okolo 1,2 stopnia
Cewka ma 116 om A jaki komputer to odczyta chyba tylko DRB III, którego nikt niema
Miałem auto z takim silnikiem,pompa wtryskowa rozdzielaczowa,kąt początku wtrysku to bodajże 12 stopni przed GMP ,można go ustawić tylko z pomocą czujnika zegarowego. :D Dodano po 1 A tak wogóle to o się dzieje,jakie objawy :?:
Znaki na kole zamachowym na razie cię nie interesują. Pompę da się włożyć tylko w jeden sposób - "podwójny ząbek" na kółku zębatym pompy ma wejść w swoje miejsce na sprzęgiełku w korpusie sprężarki (ten co widać na zdjęciu). Musi wejść bez użycia siły. To wszystko. Znaki na kole zamachowym dopiero przydają się przy ustawianiu punktu początku wtrysku.
A jakie wartości powinno wskazywać i mierzyć na ciepłym czy zimnym sliniku.
Mam pytanie czy ktoś ustawiał początek wtrysku pompy jakie paremetry powinna mieć ,wiem że miały starsze modele około 4,5 stopnia ale te nowsze trudno powiedzieć u mnie jest między 1.9 a 2.0 stopnie i błąd jest od poczatku wtrysku chyba wartość max nie osiągnięta.
Nie ma takiej możliwości że to wina czujnika. Dawka paliwa jest wzbogacana z czujnika tylko podczas rozruchu, następnie po odpaleniu dawka sterowana jest już tylko strategią utrzymania pożądanych wolnych obrotów przez sterownik silnika. Temperatura silnika ma głownie wpływ na stopień wyprzedzenia początku tłoczenia i początku wtrysku. Podaj też wartość...
Sprawdź wtryski - zapewne już leją
Tak zrobiłem , użyłem rurki własnej roboty, tylko ustawiłem pierwszą krople na 23st i mówisz że to za wczesny wtrysk , dlatego zapytałem czy wiesz przy ilu powinna spadać żeby trafić w czas ? Ustawiasz początek wtrysku , czyli w momencie kiedy sekcja ZACZYNA podawać paliwo powinno być 23 st.
Poczatek wtrysku do sprawdzenia.
wybierasz 01-silnik 08-odczyt bloku wartosci mierzonych 00 i drugie pole na rozgrzanym silniku powinno byc ok 54 wazna jest tez dawka paliwa wybierasz 01 potem 08 dalej 03 powinna byc 3.2
W tamtych czasach były różnice w pompach wtryskowych i kołach zamachowych. Pompy miały różne regulatory obrotów oraz różne sposoby włączania dawki rozruchowej (od strony rozrządu lub pod skosem na regulatorze obrotów). Natomiast koła zamachowe różniły się w zależności od typu pompy wtryskowej. Kołek na ustawianie początku wtrysku może być na 30° (normalna...
Witam, jak w temacie jak ustawić początek wtrysku w silniku deustz fahr f4l912, przy kombajnie Claas comet , mianowicie od którego tłoka należy zacząć, na bloku silnika jest numeracja od strony hedera od strony prawej dol lewej 1 do 4 natomiast patrząc z góry na głowicę numeracja jest odwrotnie czyli od 4 do 1, i tutaj pojawia się pytanie którj numeracji...
Próbuj ustawić na 0.8 i napisz co się będzie działo. A jak nie to wal do mnie do Białego i ustawimy :P
ciśnienie na tłokach w przedziale 27,5 do 28,2 więc chyba dobre
Blok 000 pozycja druga to będzie początek wtrysku, 45-55 to wartość prawidłowa. Ustaw spowrotem na znaki, poluzuj pasek na górnej rolce a dolną go naciągnij i automatycznie koło pompy ci przejdzie do przodu i masz przyśpieszony. Jak chcesz opóźnić to na odwrót. Można też regulowć kołem na wałku.
pompa o tych samych numerach Dodano po 5 zobacz pw
Kanał 000 w Basic Settings, nastawy podstawowe czy jakoś tak. Kanał 4 pokazuje parametry dynamicznego wyprzedzenia wtrysku. Kurcze Nasic Settings to chyba jest w VAG COM. W tym moim programie POLSKI VAG nic takiego nie widze. Czy taki tempy jestem? Prosze mnie naprawić. A czy ktoś wie gdzie moge vag com ściągnąć?
Witam. Mam problem z klucha. mianowicie zaczęła mi gasnąć jak stoje na światłach, jak jedzie to jest taki objaw jakby chciała zgasnąc ale dostaje znowu paliwo i jedzie dalej. Po podłaczeniu KTS-a mówi on że nie widać początku wtrysku, coś z elektrycznym zaworem początku wtrysku. Wie któs może gdzie ten zaworek się znajduje dokładnie i czy moge go przeczyscic...
Widzę Góral że oblatałes się ze stroną autocentrum którą kiedyś ci poleciłem. Jak tam już twój Golfik tdi?? Czy zrobiłeś już ten interfejs?? No i czy cena paliwka cię nie szokuje?? a niektórzy próbują redbula zalać do autka 8O
Powinny być nawiercone dwa otworki , jeden GMP, drugi początek wtrysku
Czemu nic nie piszesz o błędu początku wtrysku? Co z czujnikiem temperatury paliwa? Albo zapytam inaczej, w sterowniku silnika grzebane było. Dodano po 58 Ja poproszę dynamiczne 008 011. Wtryski nie są pierwszej młodości, silnik chyba już tez. Kompresje patrzyłeś?
Witam wszystkich mam problem z laguna 1.9 DTi ma jakies zagrania. Kilka dni temu zaczeła szarpać i niedało sie nią jechać zapaliłem ja i po 10sekundach gasła podjechałem do stacji diagnostycznej podpieli ją pod kompa i wyskoczył jeden błąd y początek wtrysku czy coś takiego kod 3311 usuneli ten błąd i chodziła jakiś tydzień teraz znowu zaczyna szarpać...
początek wtrysku mercedes początek wtrysku początek wtrysku mercedes
unitra gramofon artur szerokosc sciezek wymiana piezo
płyta indukcyjna płyta indukcyjna
Jak wymienić żarówkę w lodówce Argos? Brak niektórych kanałów na Metz 24MTC6000Z