Wyjaśnię dla zamknięcia tematu. Ustawienie wału korbowego „na kołek” w kole zamachowym to rzeczywiste 20°/4.5 mm przed GMP. To dlatego, iż dla ułatwienia obsługi i wyeliminowania pomyłek przewidziano ustawianie początku wtrysku przy ustawieniu dźwigni gazu na dawkę rozruchową (pełen „gaz”). Tłoczek sekcji pompy wtryskowej posiada...
Witam Po 10 cyfrowym numerze pompy sprawdź w dokumentacji jaki ma być kąt wtrysku. Ustaw silnik w górnym martwym punkcie na 1 cylindrze. Znak na kole pompy oraz na kole zamachowym. Wkręć czujnik do pompy. Napręż go do 4 mm [czujnik 10mm] lub 2 mm [czujnik 3mm] Wycofaj silnikiem w lewo do momentu kiedy na czujniku przestanie opadać wskazówka. Wyzeruj...
Na dźwigienkę pompowtryska montujesz czujnik zegarowy! Najniższe położenie dźwigienki to początek tłoczenia. Cała filozofia polega na odpowiednim ustawieniu go na śrubie regulacyjnej! Musisz mieć trochę doświadczenia, czuć ten moment kiedy dochodzi do zderzaka(at) Pirerwszy raz zrób tą regulację pod nadzorem osoby znającej temat, bo można doprowadzić...
Tak.
Witam Pana KomendantPojazdow . Widzę że popełnił Pan ten sam błąd ,który swego czasu i ja popełniłem. Całe szczęście że miałem kolegę , który zajmował się tego rodzaju już traktorami. Tak jak Pan, tak i ja wymieniałem simering wału silnika .Wszystko pięknie złożyłem było cacy i sporo mi to poszło. Przyszedł czas aby odpalić . Chechlam ,chechlam mówiąc...
1. Jest to silnik z Peugeota 505 2. Kąta wtrysku nie ustawisz, jest bardzo skąplikowany . Pod plastykowym dekielkiem z boku pompy jest śruba, po wykręceniu w obudowie jest pierścień a na wałku znak. Trzeba te znaki zgrać z silnikiem. Zdejmujesz dekiel zaworów, ustawiasz na górny martwy punkt oraz znak w pompie wtryskowej. 4 cylinder. Teraz odpinasz...
Tak.
Podaj numer podwozia to wyślę ci instrukcje.
003 drugie okienko ma byc 3.2
No to troche przyspiesz wtrysk. Ustaw go tak żeby początek wtrysku był ok 3-5 stopni przed górnym martwym punktem. Jak silnik chodzi bardzo twardo to oznacza, że zapłon jest zbyt wczesny.
(at)bearq To jak wiemy jak nie robić, to jaką procedurę kolega uważa za najlepszą. Ewentualnie jak zrobić to w sposób uproszczony?
dla pomp Lucas jedna literatura podaje że trzpień ma mieć fi 7 mm i długość 95,5 mm. http://obrazki.elektroda.pl/8563668100_1...
Początek i dawka są regulowane poprzez sterownik PSG16 lub PSG5 , zależy czy masz wbudowany sterownik z pompą czy osobny. tam leży przyczyna zazwyczaj. Musisz sprawdzić sygnał z czujnika obrotu w pompie na jego podstawie sterownik określa położenie wałka pompy i przestawiacza wtrysku.
Sprawdź wodziki, ale moim zdaniem będziesz miał podrobiony wałek sprzęgłowy I stopnia, do tego pewnie koło przesuwne co się na nim zazębia. Mogę się mylić. Najlepiej jak być zapodał jakieś zdjęcia po ściągnięciu dekla ze skrzyni. :D
Tak, tą wartosć mozna zmodyfikować
To silnik PD. A więc lektura poniższego linku powinna rozwiać wątpliwości. Dotyczy co prawda silnika 1,9 ale chodzi o budowę silnika a to to samo tylko ciachnięty jeden garnek. Miłej lektury. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=3... Silnik montowany był w Lupo i chyba w Polo w audikach siedział 1,4
Engine -> Basic Settings -> grupa 000 -> pozycja 2 W okolicy 50 ma być i im więcej jednostk tym mniejszy kąt czyli szybszy początek wtrysku.
Witam, Przyczyn może być wiele np. źle ustawiony początek wtrysku (zbyt późny), przestawiony rozrząd. Na początek należy ustawić prawidłowy początek wtrysku zgodnie ze znakami na kole zamachowym. Zakładam że rozrząd był prawidłowo złożony.
Jeśli chodzi o temp. pracy silnika, to ostatnio zawiesił się termostat w pozycji otwartej i silnik był niedogrzany, trochę tak jeździłem, bo nie było czasu wymienić. Co do turbiny, to musiałbym sprawdzić ciśnienie, głowica nie jest też zakamieniona. Jeśli chodzi o początek wtrysku to powiem tak: ciągnik nie dymi, jak ma bardzo ciężko, to raczej go przymuli...
Banalny prblem miał Pan wojciech a z tobą to może być grubsza sprawa. Raz pali raz nie pali bardzo ogólnie ;-) . Na początek sprawdzić czy świeca płomieniowa wręcona w kolektor ssący działa prawidłowo , można ją nawet usłyszeć . A jeśli to jest dobre to masz problemy z automatycznym przestawiaczem kąta wtrysku wraz z urządzeniem rozruchowym .
Witam, poradziłes sobie kolego z tym problemem?bo mam identyczna sytuację i nie wiem co jest grane. Rozrzad zrobiony jak zalecają wszystko nowe, koło śruba podkąłdka diamentowa i nadal to samo.... Proszę bardzo o informacje jak zakonczyleś temat. Pozdrawiam.
Jeśli paliwo leci spod kołpaków, do których przykręca się przewody przelewowe a pompiarz twierdzi, że nic tam nie ruszał to ja nie wiem co tam robili, przecież pod tym kołpakiem jest śruba regulacyjna. Żeby chociaż ustawić ciśnienie to trzeba go odkręcić. Kolejna sprawa, to może być tak, że po wymianie końcówek i ustawieniu ciśnienia (teraz zakładamy,...
kąt początku wtrysku do sprawdzenia na początek oraz świece, filtr paliwa, przewody przelewowe wtrysków
Tak ma być. Oczywiście ustawiasz początek wtrysku na pompie wtryskowej.
Temat zamykam. Problemy rozwiązane. Mimo braku zainteresowania podam odpowiedzi: 1. Cięgło widoczne na zdjęciu, to cięgło linki hamulca przyczepy. 2. Podłączenie przewodów jest dobre, prawdopodobnie jest nieszczelność na rozdzielaczu lub tłoku, ale czekam na części z Czech aby to potwierdzić. 3. Cięgła które mam są od glebogryzarki i tylko do niej pasują,...
Z filtra do pompy. Zmieniłem filtr paliwa (nie wiadomo, kiedy był wymieniany), świece żarowe (4 szt. padnięte) i uszczelniłem połączenia węży. Powietrze nie leci, ale nadal kiepsko odpala. Z tym, że jak jest zimny i już odpali, to puszcza ciemny dym o zapachu ropy.
Witam. Man problem z autem Man 343 z EDC. Po wymontowaniu pompy wtryskowej (regeneracja) nie została zablokowana. Potrzebuję ile stopni powinno być na kole zamochowym. Jak to teraz poprawnie ustawić. Nr silnika D2865 LF21 Z góry dziękuję.
Takiej lampy stroboskopowej nie posiadam z czujnikiem piezo mam tylko zegar do ustawiania pompy oraz zrobiłem sobie przyrząd z zegarem do precyzyjnego określenia GMP tłoka :/ Mam jeszcze pytanie na temat tego elementu czy ta pompę należy ustawić na gorącym silniku czy na zimnym ten element zaznaczony strzałka też wpływa na kąt wtrysku ?
LAMBDA GAS JUST część 2 KALIBRACJA SYSTEMU Kalibracja i uruchomienie systemu może odbywać się na dwa sposoby: - konfiguracja i uruchomienie systemu oparte wyłącznie na przełączaniu i współpracy z DIAGNOSTIC BOX BRC; - możliwość pogłębionej kalibracji poprzez program komputerowy. W tym rozdziale zostanie opisana dokładnie pierwsza możliwość, przy użyciu...
silnik taki jak w 255 a roku nie potrafie podać ale wiem że bardzo stary, śmiem twierdzić że to jest silnik z pierwszych serii produkcji
Czas podsumować i kończyć temat - dziękuję wszystkim za pomoc . Nim rozpoczniecie regulacje najpierw naprawcie auto. Jak widać na moim przykładzie odczytanie błędów i logów vcds nic nie dało co do przyczyn problemu z uruchamianiem auta. Prosty test z podłączona butelka paliwa wszystko ujawnił . ( cofające sie pęcherze powietrza do butelki ) oraz zawartość...
Fangrof Piła ps. już wiem, gdzie popełniłem błąd
W ciągnikach początek wtrysku ustawia się przechylając pompę w stronę silnika lub przeciwną.
Witam. Pacjent Passat B5 FL AVF 130KM z 2002. Problem był taki, że od dłuższego czasu mam problemy z odpalaniem po dłuższym postoju. Nie zależnie czy jest to mróz czy nie. Na sam początek wymieniłem wszystkie świece żarowe na nowe - bez zmian. Potem sprawdziłem, czy czujnik temperatury paliwa może nie padł - pokazuje okej. Na sam koniec mechanik podpiął...
Pompa od czegoś innego, przy czym nie wiadomo od czego. Może jeszcze zmienione nastawy pod 360. Tak strzelając - jeśli to pompa od zetora, to sprawdź początek wtrysku z dźwignią "gazu" nie na max, a trochę mniej niż w połowie. Może się okazać, że jest za wczesny a nie za późny. A w ogóle, jeśli za rozrząd i resztę dajesz głowę, a podejrzana pompa, to...
Tak, masz znaki do ustawienia początku wtrysku. Przez okienko sprzęgła powinno być wszystko widać. Tylko wiąże się to z odkreceniem skrzynki akumulatora.
Na początek Kolego sprawdź instalację i pamiętaj, że nie zawsze to co pokazuje tester jest przyczyną. Jeśli chodzi o wtryski, to takie standardowe objawy to duże ilości czarnego dymu i zapach nieprzepalonej ropy. Ale jeśli chcesz mieć pewność to trzeba by sprawdzić u pompiarza na maszynie jakie mają ciśnienie, sprawdź też dla pewności oporność wtrysku...
wymień na początek filtr paliwa bo to nie zaszkodzi a może pomóc bo coś mi się wydaje ,że słabe ciśnienie na wtrysku o ile dostaje paliwo tak jak twierdzisz.
Witam! Problemy zaczęły się po ~2 miesiącach od zakupu auta. Na początek nierówna pracy silnika na biegu jałowym oraz po około 2 tygodniach doszły gwizdy (jakby zasysanie powietrza) z okolic filtra paliwa/zaworu SCV (nieregularne, na ciepłym i zimnym). Pierwszy mechanik "Złe ciśnienie na jednym wtrysku - regeneracji lub wymiana" Drugi mechanik "Złe...
Wątpię..... Wsadź na początek emulator - jeden rezystor. Poszukam tego tematu... Dodano po 2 https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Dodano po 10 Adaptacja w tym kronklu bardzo się rozjeżdża przy pracy na LPG. Jak robiłem taki wynalazek to nie zrobiłem emulatora wtrysku i nie wiem jak się zachowuje gdy on jest. Zaryzykuj jak widzisz już...
Sprawdź ustawienie początku wtrysku i sprawdź też ciśnienie sprężania.
GMP to 0, kreska służy do ustawiania początku wtrysku (pompy)
Pierścienie muszą się ułożyć (dotrzeć) w rowkach tłoka, inaczej puszczają kompresję. Sprawdź kręcąc silnikiem przy pomocy korby — musisz za każdym razem (suw sprężania) mieć efekt cofania się wału korbowego pod wpływem kompresji. Jeśli jest opór na kompresję, ale wał nie odbija z powrotem, to znaczy że nie jest idealnie szczelny. NIE DOCIERAJ SILNIKA...
Wg moich informacji wartość nastawcza początku wtrysku dla tego silnika wynosi od 0 do 1 przed OT
Musisz pokręcić pompą żeby się odpowietrzyła no i dźwignia gazu na rozruch.
Witam Ten czujnik właśnie po to jest aby sterownik widział początek wtrysku, bez niego się nie da.
Przyśpieszyć początek wtrysku
13adam13 Wszystko ładnie pięknie tylko....... http://obrazki.elektroda.pl/4592324900_1...
Kolego jaki zapłon , to dizel jeśli już to początek wtrysku .
nie sugeruj się komunikatami bo one są błędne dla magików. Nic nie robi się z palucha pod wskazania instrukcji , tylko pod zebrane mapy i wyliczony model. Przed autokalibracją możesz przesuwać początek modelu ( tam gdzie pojawia się latający punkcik na wolnych obrotach ) w ten sposób aby czas pracy wtrysku benzyny był identyczny w czasie pracy silnika...
początek wtrysku mercedes początek wtrysku początek wtrysku mercedes
sygnalizacja stanu sterowany głosem schemat kombajn bizon
czujnik zmierzchowy czujnik zmierzchowy
Zamiana baterii żelowych na litowo-jonowe w skuterze elektrycznym Instrukcja obsługi drukarki HP Photosmart 7762