Normalny mostek Graetza, tyle że z uwagi na sprawność prostownika selenowego, napięcie wyjściowe będzie znacznie wyższe. Zastępując prostownik selenowy pojedynczą diodą krzemową z prostownika do akumulatorów 6V/12V zrobił się prostownik do akumulatorów 12V/24V.
Teoretycznie powinno zadziałać. Przełącz i zmierz napięcie, jeśli będzie 16,5V bez obciążenia to możesz podłączyć akumulator i kleszczami do pomiaru prądu stałego zobaczyć, czy prąd nie przekroczy 60A. Dodano po 5 Jeśli jest to prostownik selenowy, to dioda selenowa znakomicie nadaje się do tego typu zastosowań, zabezpiecza trafo nawet przed zwarciem.
Za przetwornicą ma być ok. 13,2 V. Na wyjściu z prostownika jest bodajże niecałe 30 V. On służył do ładowania akumulatorów 24 V, jakaś stara polska konstrukcja - prostownik selenowy.
Zapewne budowany był z "przypadkowych" części. Nie było transformatora na 12V to użyte zostało to co było. Prostownik selenowy zrzuca sporo napięcia, do tego dochodzi żarówka w szeregu. To sprawia, że podczas ładowania akumulatorowi nic nie będzie. Natomiast problem się zaczyna wtedy, kiedy akumulator już się naładuje. Prąd spada i zarówno żarówka jak...
A w razie reklamacji producent uzna, że akumulator zepsuł się przez ładowanie do zbyt wysokiego napięcia. Akumulator powinien osiągnąć końcowe napięcie ładowania takie, jak zaleca producent. Informację tę można znaleźć w instrukcji obsługi akumulatora.
Jak tylko zrobi się cieplej to odkręcę obudowę i dokładnie obfotografuję i pomierzę. Może można by było zastąpić ten stos selenowy mostkiem diodowym ?
Drugie lewe trafo to dławik transformatorowy. Jego zadaniem jest tłumienie zakłóceń, mniej więcej taka sama zasada działania jak w lampach świetlówkowych rtęciowych itp. Ten prostownik po prostu pracował jako zasilacz w buforze z akumulatorami i dlatego jest taki wypasiony, bo był stworzony do pracy ciągłej.
Możesz zastosować mostek prostowniczy 50A za niewielką kasę rzędu 12zł montując go na dużym użebrowanym radiatorze smarując miejsce styku mostka z radiatorem pastą poprawiającą odprowadzenie ciepła.Po uruchomieniu prostownika sprawdż jak pracuje na najniższym zakresie.Jeżeli napięcie ładowania będzie jeszcze za wysokie Możesz zastosować opornicę na...
Fajna konstrukcja ale przydałby się woltomierz, żeby nie przesadzić z napięciem, bo jak pisze kolega EAndrzej można szybko zasiarczyć akumulator. Ja ostatnio odmłodziłem prostownik z płytkami selenowymi - sprawuje się bardzo dobrze.
Mozesz okreslic blizej wartosc i moc tego rezystora ? Zakladam ze prad nie bedzie wiekszy niz 10 - 15 A. Mam zamiar zamontowac mostek Gretza 35 A z duzym radiatorem. Przyznam sie ze nie mam zbyt duzego doswiadczenia w kwestii prostownikow, dlatego pytam o dobor tego opornika. Nie chce, zeby ten prostownik " uszkodzil" komus akumulator:|
Witam, Chce kupić dobry prostownik, ładowarkę do akumulatorów. W domu posiadam stary prostownik selenowy, niestety jego napięcie jest za wysokie dla akumulatorów bezobsługowych. Będzie używany/a do różnych akumulatorów, zastanawiam się nad dwoma propozycjami. Ładowarka STEF-POL EST-516 12V 15A lub Deca FL1113D 6/12/24V Proszę o porade który kupić, może...
Napięcie mierzone było na zaciskach akumulatora.
A ile powinno wynosić napięcie łądowania na wyjsciu prostownika akumulatora 12 i 6 Voltowewgo?
Chce kupić nowy akumulator do motoru (SHL-ki) czy mogę kupić akumulator żelowy czy musi być on kwasowy? Pytam ponieważ nie wiem czy nie będzie on odpowiednio ładowany a chce żeby on popracował jakiś czas. Układ ładowania to w tym motorze jedynie prostownik selenowy. Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam
Panel przedni nie wiem jak wykonać, chyba przykleję zwykłe wydrukowane karteczki. Mostek który zastosowałem jest na 50A. Transformator ma wydolność prądową 6A. Daje może 6,5. Taki posiadałem i chciałem go wykorzystać, do zwykłego akumulatora samochodowego powinien wystarczyć. Wentylator chłodzi również stabilizator napięcia, z układu automatycznego...
Akumulator żelowy to jest też kwasowy, różnica jest tylko taka, że jest niewylewny i bardziej wrażliwy na nieprawidłowe ładowanie: jeśli dopuścisz do gazowania (napięcie >14,5V), to zniszczysz akumulator.
Mostek prostowniczy krzemowy jak najbardziej można dać w miejsce przestarzałych prostowników selenowych ale należy pamiętać, że spadek napięcia na diodach krzemowych jest mniejszy niż na selenach więc napięcie z prostownika będzie większe. Jeśli to jest stary prostownik do akumulatorów to może wystąpić zjawisko przeciążenia transformatora, lub znaczne...
Włącz w szereg z akumulatorem amperomierz DC i zobacz jaki płynie prąd i w którą stronę... W przypadku rozładowanego samochodowego akumulatora 12V o pojemności 45-60Ah pwoinien to być prąd ok 5-7A. Jakbyś nie wiedział to zacisk "+ (DCA)" amperomierza łączysz z zaciskiem "+" prostownika, a zacisk "- (COM)" amperomierza z zaciskiem "+" akumulatora, no...
Ta najmniejsza cewka w zaplonie jest do ladowania akumulatora w lampie powinienes miec prostownik selenowy , we wsk 125 akumulator byl potrzebny tylko do zasilania swiatla stop i klaksonu i pozycji na postoju
(at)kaz69 Z jakiegoś powodu nie zatrybiłem że te znaczki nad 12-6-0.5-2.5 oznaczają stany przełączników :) 12V i 2,5A przy wyciśniętych przełącznikach, natomiast 6V i 0,5A przy wciśniętych. Oraz ich kombinacje, warto dodać. Także wyciśnięty lewy i wciśnięty prawy da 12V i 0.5A, przykładowo. Dodano po 31 O, mam schemat: https://obrazki.elektroda.pl/5126551000_...
Jedna cewka z pewnością służyła do ładowania akumulatora, ale do tego był jeszcze prostownik selenowy lub krzemowy. Cewka do ładowania akumulatora jest nawinięta grubszym drutem niż cewka do świateł (jeśli jest oddzielna) lub cewka zapłonowa (ta jest bardzo charakterystyczna gdyż jest zaizolowana, a pozostałe mają uzwojenia na wierzchu).
Może uda CI się zastąpić ten mostek selenowy jakimś prostownikiem np 10A 80V ? Pozdrawiam.
Jeżeli prądnica jest 3-fazowa (ma 3 lub 4 wyprowadzenia) to prostownik powinien być diodowy taki jak w alternatorze. Jeżeli jest jednofazowa (ma 2 wyprowadzenia) to można zamontować scalony mostek prostowniczy. Nie znam się na motocyklach, słyszałem że w WFM-ce była taka prądnica bez prostownika i akumulatora, a w póżniej w WSK był dołożony prostownik...
Jeśli tam zmierzył 22V to kondensator sugerowałbym na 50V, bo może być bum. Może ten prostownik miał przełącznik 12V/24V, a może to jakiś staroć policzony pod 220V i prostownik selenowy.
W tym wypadku przy w/w napięciu, wartość końcowa prądu będzie wysoka i niezdrowa dla akumulatora. A proponujesz wymianę mostka selenowego na krzemowy co jeszcze bardziej podniesie napięcie i zmniejszy rezystancje wewnętrzną tego prostownika. Ja zostawiłbym ten mostek selenowy, jeśli jest nadal sprawny, zawsze to jakaś dodatkowa rezystancja szeregowa...
Dzisiaj spotkałem coś takiego :) Łącznica telefoniczna Cb-10 Zasilanie 24V Dziesięć linii wewnętrznych, dwie linie miejskie. Klapki z numerami to linie wewnętrzne. Z czerwonymi klapkami (tutaj jednej brak) linie miejskie. DZ jest związany z dzwonieniem W takiej łącznicy były 2 zródła , albo trafo 220V/24V zmiennego albo wbudowany generator tzw"korbka"....
Ten pierwszy trochę za drogo. Ale to stare dobre prostowniki. Bez problemu naładujesz akumulator. A ten drugi to niezły chłam z aluminiowymi uzwojeniami.
Akumulatory są połączone szeregowo. Rozlutuj przewody i zmierz napięcia na tych akumulatorach. Może któryś z nich się skończył. Jeśli ten prostownik selenowy działa, to możesz nim ładować każdy akumulator osobno. Wszystkich trzech naraz nie naładujesz.
W tych motocyklach występował, jak pamiętam prostownik selenowy, który w normalnej eksploatacji wystarczał. Wydaje się, że z cewki ładowania w WSK nie można otrzymać zbyt wysokiego napięcia zagrażającego akumulatorowi, więc nie ma co wymyślać układu stabilizującego napięcie.
Ja zasilam swoją wkrętarkę jakimś starym prostownikiem do ładowania akumulatorów - nie ma w nim żadnych kondensatorów tylko trafo o mocy ok 300Watt z odczepami do regulacji + mostek prostowniczy jeszcze selenowy :D i wszystko - przy takim zasilaniu spokojnie wiercę nawet otwory w grubych radiatorach w blasze i twardych tworzywach - w alu i tworzywach...
Witam. Kolego, raz piszesz,że ,,bez akumulatora mozna normanie jezdzić i na światłach tylko nie ma ładowania akumulatora, drugi raz piszesz: ,,moge nim jezdzic bez akumulatora (w tedy nie ma swiateł)'' Jak to w końcu jest? Druga sprawa. Gdzie mierzyłeś napięcie instalacji? Czy na przewodach do których powinien byc dołaczony akumulator?Jeżeli tam jest...
Ciekawi mnie tylko czemu nie możesz dać kondensatorów... możesz to rozwinąć? Prostownik selenowy ma bardzo "miękką" charakterystykę (dużą rezystancje szeregową), przez co występują na nim spore spadki napięcia i mocno się rozgrzewa. W razie przeciążenia na warstwie selenu pojawią się pęcherze i zacznie się topić i spływać z płyt... ale z tego co wiem...
W wsk mamy 2 cewki od swiateł i 3 to cewka ładowania więc nie piszcie głupot ze takowej nie ma. W oryginale cewka ładowania biegnie przez prostownik selenowy i dalej do akumulatora
A nie lepiej zostawić tak jak było w oryginale? Tzn. 2 cewki na zasilanie przedniego reflektora (34/40W), jedna mała zasilająca przez prostownik selenowy akumulator, z niego z kolei brane zasilanie tylnej lampy, postojówek i klaksonu? Wszelkie dorabiania jakichkolwiek regulatorów stratnych są z góry skazane na porażkę, ze względu na małą wydajność tej...
Firmowe ładowarki mimo napisu "12 V", dają wyższe napięcia na wyjściowych zaciskach rzędu 14,6-14,9 V , bo akumulator naładowany "do pełna " ma napięcie na zaciskach 14,4 V !!! Prostowniki selenowe po wieloletniej pracy mają taką rezystancję wewnętrzną, że się nie nadają do przepowadzenia prawidłowego naładowania akumulatora kwasowego. Kup 2 diody 5A...
PANIE I PANOWIE. Nie zawsze ambitne prostowniki mają sens. Spędzamy nad projektem wiele dni czasem nocy ... Kolega jak sądzę na szybko potrzebuje prostownik do akumulatora. Nie określił czy 6 V, może 12 V. Trochę żartobliwie, akumulator to takie cudo, że nie zależnie jakie napięcie do niego przyłożymy, zawsze będzie miał napięcie zależne od ilości...
Ten typ instalacji nie wymaga regulatora napięcia. Napięcie oraz prąd ładowania akumulatora jest ograniczone grubością drutu nawojowego i ilością zwojów cewki pracującej na ładowaniu. Wymiana prostownika selenowego na diodę lub diody znacznie poprawia stan ładowania akumulatora, z tego względu iż sprawność diody w układzie ładowania jest znacznie wyższa...
BAKELIT a nie bakielit http://pl.wikipedia.org/wiki/Bakelit Po drugie konstrukcja może i trwała ale szczerze mówiąc - brakuje mi tu elektroniki - tzn są komponenty elektroniczne ale całość jest raczej elektrotechniczna. Co do trwałości nie ma się co licytować - to ze prostownik można zrobić w oparciu o uC czy układ scalony (analogowy) nie oznacza z...
A kto jeszcze stosuje prostowniki selenowe? Jeśli miałeś w tym urządzeniu oryginalnie zamontowany taki prostownik to przyjrzyj się dokładnie jak wygląda stary i ten który chcesz zamontować i podłącz tak samo,ale najlepiej zamontuj mostek prostowniczy który niewiele kosztuje i ma lepsze parametry od starego selena.Co prawda na selenie masz mniejszy spadek...
Ale czego ile? Jeśli chodzi o napięcie to zależnie od obciążenia. Ale przy podłączonym, sprawnym akumulatorze to w okolicy 7 V (na zaciskach akumulatora). W przypadku tego motocykla masz cewkę i prostownik więc nie ma potrzeby badania w innych miejscach instalacji. Na cewce występuje prąd przemienny, więc nieci inne traktowanie odczytów. Prostownik...
Zamontowałem do WSK akumulator. Do ładowania służy jakiś prostownik selenowy zamontowany w motocyklu. Chciałbym poprawić ładowanie, jak? Słyszałem coś od diodach prostowniczych, ale nie wiem jak zamontować i jaką kupić. Jaki powinien być prąd ładowania akumulatora 6V11Ah??
diody okrągle białe; wielkości kapsli od piwa na aluminoiwych blaszkach poalowanych od góry Opis mi się skojarzył z prostownikiem selenowym.
Z tego co sobie przypomniałem to przegazowanie bez akumulatora powodowało spalenie żarówek.
Są klasyczne "prostowniki automatyczne" z transformatorem, układem prostowniczym i prostą elektroniką (np. prostownik tyrystorowy z regulacją prądu) jak i tzw. "prostowniki mikroprocesorowe" zazwyczaj budowane w oparciu o przetwornice impulsowe sterowane właśnie owym mikroprocesorem. Zaletą tych ostatnich jest odporność na wahania napięcia sieci i (przynajmniej...
Ze zdjęć wynika że to prostownik połówkowy, jeśli będziesz stosował zamienniki musisz pamiętać aby dobrać oba jednakowe inaczej słabszy będzie się grzał i nie wytrzyma. Swego czasu stosowane były prostowniki selenowe dwufazowe. Były mocniejsze w ładowaniu i odporniejsze na zwarcia. Chodziła taka fama że nawet zasiarczone akumulatory potrafił podnieść.
DZ jest związany z dzwonieniem W takiej łącznicy były 2 zródła , albo trafo 220V/24V zmiennego albo wbudowany generator tzw"korbka". WD- wskaznik ,ze obwód dzwonienia sie zamyka przez aparat abonenta B WK wskaznik ze gdzieś skończyła sie rozmowa i trzeba sznury rozłączyć GO gniazdo oczekiwania reszty nie pamiętam Lewy sznur jest do odebrania wywołania...
Proszę o wsparcie merytoryczne . Po zreanimowaniu starego prostownika z czasów ZSRR do ładowania akumulatorów ( mostek selenowy, analogowy amperomierz), postanowiłem wzbogacić go w woltomierz panelowy ( symbol woltomierza jak w temacie, produkcja chińska) Woltomierz ma tylko dwa kabelki czerwony V+ oraz czarny V- . Sprawdziłem go zasilając zasilaczem...
Witam! Jak widać, regulator napięcia nie reguluje napięcia ... Mostek 10A dla akumulatora 4Ah jest 10 razy przesadzony! A regulator powinien mieć ograniczenie napięcia do poniżej 14,4V i prąd 1A. Kiedyś miałem też WSK125, wtedy jeszcze był tam prostownik selenowy, a akumulator chyba 7Ah - zasilał tylko światła postojowe. Żarówka główna zasilana była...
Byl kiedyś taki patent calkiem profesjonalny. W obudowie na kólkach mial prostownik selenowy do ladowania akumulatorów oraz prądnicę samochodową napędzaną silnikiem elektrycznym slużącą do wspomagania rozruchu silników samochodowych.Konstrukcja cudaczna jak socjalizm w którym byla ona stworzona
W WSK 125 W lampie przedniej oryginalnie byl prostownik selenowy a na aparacie w silniku osoba cewka do ladowania akumulatora i dwie osobne do swiatel akumulator sluzyl tylko do zasilania klaksonu i swiatla stop. ten czarny do - akumulatora
W WSK było tak - akumulator był ładowany z jednej cewki z prostownikiem (z początku selenowym, później krzemowym). Napięcie 6V służyło do ładowania akumulatora, zasilania świateł postojowych i stop. Akumulator stabilizował napięcie. Światło główne miało swoją cewkę i ono przygasało na wolnych obrotach ale pozycyjne nie. W tej chwili proponowana przetwornica...
Zamiast oryginalnego reflektora Tylko że w obudowie reflektora masz prostownik selenowy dający prąd stały do ładowania akumulatora..
Były rodzaje takich kompletów cewek.Pierwszy komplet miał ładowanie 12V a motocykl posiadał 2 akumulatory po 6V połączone szeregowo.Drugi motocykl posiadał już instalację pokładową 6V Nawijane cewki cieńszym drutem są cewkami ładowania.Samo prostowanie i ładowanie akumulatora posiadało prostownik dwupołówkowy selenowy który był bardzo awaryjny.Zamiast...
Zastosowanie do ładowania akumulatorów. Układ podłączony poprzez filtrację i prostownik selenowy do trafa, który jest w stanie bez problemu dać 10A. Więc gdybym podłączył pod ten układ akumulator, np 95Ah i ustawił ograniczenie prądowe na 8A to wszystko działało by jak należy po zastosowaniu większego radiatora i ewentualnie wentylatora?
Wyprowadzony z prądnicy jest jeden przewód i dlatego jest zastosowany jest prostownik selenowy jednopołówkowy. Można zastosować diodę krzemową 5A lub 10Amperową.
Witam. Kolejny z prostowników nie do zajechania a jednocześnie swoją prostotą powalających na kolana. Co możesz zmodernizować? No można go wyczyścić, pomalować "karoserię" i chyba tyle? :) A tak poważniej. Urządzenie jest wykonane na prostowniku z płyt selenowych, zatem muszą one raczej pozostać. Gdyby je zastąpić mostkiem diodowym to by trzeba było...
Prostownik "od kowala" jest takim przykładem, w którym pięciu dłubało. Np na trafku z czasów selenowych To nie jest tak jednoznaczne. Kiedyś też wielu ludzi potrafiło zrobić prostownik i nie trzeba było do tego elektroniki. A wyśmiewane trafko i seleny, też ładowały akumulatory i służyły ( te akumulatory) wcale nie krócej niż obecne.
Jeśli koniecznie się upierasz przy wyłaczniku po stronie wtórnej to zastosuj nawet przekaźnik samochodowy i podłacz jego cewkę© przez diodę pod zmienne napięcie przed Gretzem. Wyłaczając napięcie pierwotne przekaźnik "puści" i odłaczy Ci podłaczony akumulator od prostownika. Kiedyś się tak robiło jak były zawodne prostowniki selenowe by w czasie...
solenoid Chyba chodziło o prostownik selenowy. Solenoid to trochę coś innego...
i jak widać na zdjęciu są one podłączone prosto do akumulatora Na zdjęciu widać też że jest pilocik do sterowania tymi ledami. Z tego wynika że bezpośrednio do akumulatora jest podłączony sterownik tych LED i ten sterownik pobiera prąd w stanie spoczynku. Stan "stb", podobnie jak na przykład każdy telewizor, czy inne urządzenie włączane pilotem. Po...
Jeśli ten "prostownik" jest naprawdę stary to może mieć jeszcze prostownik selenowy zamiast krzemowego. On ma znacznie większą rezystancję, do tego jest niestety wrażliwy na przegrzanie i się starzeje.
Witam Kolego. Jeśli chodzi o przystawkę AVT3120, to właśnie sam zamówiłem. Na dniach ma dojść. Jak polutuję, to przetestuję i dam znać czy warto. Też właśnie modernizuję stary prostownik selenowy, którym ładuję zapasowe akumulatory i zdarza mi się zapominać o wyłączeniu :( A ugotować aku to parę lat temu też mi się zdarzyło. Pozdrawiam.
Kolego Bronek22 - upss przepraszam, CYRUS2 - skończ Waść z tymi rewelacjami, wstydu oszczędź! Prostowniki samochodowe (urządzenia do ładowania akumulatorów samochodowych) w postaci transformatora sieciowego i prostownika (nie pisze "Graetz'a" bo były stosowane również calofalowe dwuelementowe-selenowe czy diodowe, a nawet jednodiodowe) były produkowane...
W oryginale jest tam prostownik selenowy który po czasie dostaje upływu i to może być przyczyną rozładowywania akumulatora. Wymień go na diodę.
W pierwszej wersji motocykl WSK175 był montowany z instalacją 12V i dwoma akumulatorami 6V łączonych szeregowo.Ładowanie akumulatorów następowało z cewki z której wychodziły dwa przewody do prostownika dwópołówkowego osadzonego pod zbiornikiem zbudowanego na płytkach selenowych.Płytki selenowe z biegiem czasu zmieniały swoje parametry co powodowało...
Wykorzystać uzwojenie 13 V , dodać prostownik Gretza 20 A , dodać amperomierz, bezpiecznik 10 A po stronie wtórnej i masz najprostszy prostownik. W pierwotnej wersji ten prostownik wyglądał podobnie, miał mostek na diodach selenowych i przełącznik zakresów podłączony do wyprowadzeń transformatora. Jednak napięcia na transformatorze wydają mi się zbyt...
W związku z zamontowaniem mostka prostowniczego diodowego po wyprostowaniu napięcie na wyjściu prostownika będzie wyższe niż przy zamontowanym prostowniku selenowym.Należałoby doświadczalnie odwinąć kilka zwoi na uzwojeniu wtórnym w celu uzyskania odpowiedniego napięcia wyjściowego na prostowniku.Mały prąd ładowania uzyskasz w trakcie ładowania ograniczony...
Prostownik prostuje, ładowarka ładuje. Używałem nazwy prostownik tak jak użył to autor i taka nazwa jest obecnie powszechnie używana dla tego urządzenia. Żarówek obecnie prawie nie ma w zastosowaniu ale powszechnie mówi się żarówka na świetłówkę tzw. energooszczędną czy lampę LED . Wiem, że nie jest ona prawidłowa. Zostało to z czasów, że był to rzeczywiście...
Bezpieczniki zastosowane w tym fabrycznym prostowniku nie chronią przed przypadkową zamianą polaryzacji biegunów na akumulatorze wskutek czego pada mostek prostowniczy .Modernizacja zabezpieczeń w postaci wymiany dotychczasowych bezpieczników typu Bi na bezpieczniki typuS ww prostowniku ma na celu bardzo szybkie wyłączenie prostownika od podłączanego...
Próbuję określić przybliżony rok produkcji prostownika do akumulatorów. Do którego roku, tak mniej więcej produkowane były transformatory z takim rdzeniem? 1195211 1195210 W prostowniku również w oryginale zastosowano mostek selenowy i bakelitowy przełącznik odczepów łącznie z gałką, obudowa jest metalowa. Do jakich lat stosowano seleny oraz bakelit?...
A tak abstrahując od tematu, dlaczego to nazywa się prostownik, a nie ładowarka? do akumulatorów stosujemy ładowarki, czyż nie? :D Pozdrawiam. Pierwsze "ładowarki" do akumulatorów, składały się z transformatora i prostownika -selenowego jeszcze wtedy. Te urządzenie ma wbudowany timer - odlicza bodaj 10 godzin i przerywa ładowanie. Przycisk ten na panelu...
Ten prostownik nie posiada elektroniki jedynie transformator z odczepami na 6v i 12v a prostowanie jest zralizowane na stosie prostowniczym selenowym .W pytaniu nie jest podana pojemność akumulatora a więć akumulator o pojemnośći 45Ah trzeba by było ładować około 15 godz.
To jest prostownik selenowy . Zmierz napięcie przemienne które jest na transformatorze na zakresie AC. Powinno być około 13-14V wtedy jest sens użyć diody Schottky-go jako mostek prostowniczy.
Zauważ , że autor postu nie ma żadnego doświadczenia elektronicznego . Nie podoła takiemu wyzwaniu . Proponuję pozostawić wszystko tak jak jest , wypiąć odczep na 6 V ( do aku samochodowych jest zbędne ) , pozostawić jedynie 12 V i sprawdzić czy jest OK .Prostownik selenowy , jeżeli transformator jest sprawny, dobrze byłoby zamienić na diodowy . Tak...
Dziś nie stosuje się takich "rozruchów". Samochód się naprawia i musi odpalić z akumulatora. Kiedyś gdy nic nie było (oprócz kamunizma) i samochody były prymitywne, takie stosowanie "wspomagaczy" miało sens. Ale jeżeli autor już tak bardzo chce to najlepiej zdobyć trafo 230/12 symetryczne o mocy około 1kVA, do tego diody lub mostek o nominale około...
Witam. Chcę zastąpić prostownik selenowy z WSKi 125 prostownikiem jednopołówkowym z filtrem do ładowania akumulatora żelowego. Czytałem, że prostownik jednopołówkowy ma duże tętnienia, a podobno akumulatory żelowe źle to znoszą. Jaki układ byłby lepszy (może jeszcze jakiś inny): http://www.elektroda.net/pomoce/doc/elek...
Układy ładowania w motocyklach są jedno połówkowe i dwu połówkowe.Jedno połówkowe to takie gdzie cewka ładowania ma jeden przewód zgrzany do metalowego rdzenia iskrownika a drugi koniec poprzez diodę lub prostownik selenowy ładuje akumulator np WSK125 Układ dwu połówkowy występuje wtedy gdy obydwa przewody z cewki ładowania wychodzą z cewki i są wpięte...
z prostownika 6V/12V, to nie potrzeba go przewijać, żeby zrobić prostownik 12V. Doprawdy? Każdy się nada tak wprost? A co jeżeli uprzednio pracował w ładowarce która była na płytach selenowych a nowa konstrukcja będzie już na krzemie? Tak kolego, trzeba będzie trochę odwinąć z wtórnego.
Zdjęcie ...38: Pionier B2, odbiornik bateryjny, zasilanie: żarzenie - akumulator 2V (1 ogniwo, kwasowy) lub ogniwo Leclanche'a 1,5V, bateria anodowa 67,5 ... 120V. Lampy: 1R5T, 1S5T, 1S4T, 3S4T. Zdjęcia ...19 i ...22: Zasilacz odbiornika "Szarotka", żarzenie 1,5V, anodowe 67,5V. Ciekawostka: wewnątrz są 2 transformatory sieciowe połączone szeregowo,...
Nie jest to dziwne, że przy zwarciu wyjścia palą się diody a nie bezpiecznik, bo zadanie bezpiecznika to nie dopuścić do pożaru urządzenia. Jak ktoś tego nie ogarnia, to ma problemy z gaszeniem pożarów. Pożar jest bardziej kosztowny niż wymiana 4 diod prostownika czy kupno kolejnej takiej ładowarki. Proponowane tutaj zwarcie klem robi każdy sprytny...
Prostownik jednopołówkowy (na jednej diodzie) ma wpływ na akumulator... pozytywny wpływ. Nie można jednak podłączać do takiego prostownika silnika na 12V bez dużego kondensatora filtrującego.
Po długiej przerwie w pracy prostownik selenowy wymaga cyklu formowania - 15 minut - przyłożenie 50% napięcia uzwojenia wtórnego, 15 minut - 75% i 30 minut - 100%. https://obrazki.elektroda.pl/2643376600_...
Kontrola ładowania czyli kontrola napięcia co jakiś czas ?? Zależy od typu akumulatora. Napisz, jaki to akkus, jeżeli kwasowy, to kontrola napięcia w zasadzie wystarczy ... P.S. Czyżbym widział prostownik selenowy ?? :D A czy on w ogóle jeszcze żyje? Jaki daje prąd wsteczny? Próbowałeś ostatnio tym coś ładować? Wymieniłbym to na mostek prostowniczy...
Poczytaj sobie o łączeniu szeregowym i równoległym baterii/akumulatorów. To dowiesz się, czy można postąpić tak, jak chcesz. Bo wybacz, ale o tym uczą w podstawówce. Zamiast prostownika selenowego możesz dać mostek Graetza, czyli prostownik z diod krzemowych. Albo samemu zrobić z pojedynczych diod.
W oryginale zapłon był z cewki magneta, światła z dwu cewek świetlnych (przednia lampa), a postojówki, klakson i ew. kierunkowskazy z obwodu bateryjnego - akumulator ładowany z dodatkowej cewki, za pośrednictwem prostownika selenowego, schowanego w przedniej lampie.
Jeżeli motocykl posiadał prostownik selenowy to wymień go na mostek prostowniczy którego sprawność jest lepsza od prostownika selenowego.W jakim celu chcesz uzyskać wyższe napięcie ładowania akumulatora ?Nie poprawiaj producenta.
Uzwojenia laczy sie w gwiazde. Podstawowy problem jaki bedziesz mial to regulacja napiecia ladowania , poniewaz sa tam magnesy stale i jesli tego nie przerobisz to cala przerobka do niczeg sie nie bedzie nadawala .W orginalnych alternatorach uzwojenie wirnika zasilane jest przez regulator napiecia , ktory to reguluje napieciem ladowania i utrzymuje...
Na "zwykłej" diodzie krzemowej w kierunku przewodzenia wystąpi spadek napięcia około 0,7V. Jakie napięcie ładowania wychodzi z prądnicy? Jeżeli 7,5÷8,5V lub trochę więcej, to można podłączyć diodę bez obaw, że akumulator nie będzie nie doładowany. Jeżeli napięcie zbyt małe, to podregulować regulator napięcia tak, aby napięcie za diodą było właściwe....
Po naładowaniu akumulatora spadków napięcia na trafo nie będzie, (będzie pomijalnie mały), zaś na diodach będzie w zależności od sposobu nawinięcia transformatora albo 1,4V (czterodiodowy pełnookresowy mostek Gretza) albo 0,7V gdy transformator jest nawinięty symetrycznie i są tylko dwie diody w mostku. Spadek napięcia na diodzie krzemowej wynosi średnio...
Tyle dyskusji i nie wiemy o jakim akumulatorze mowa a także jakie prądy daje ten prostownik. Niezbyt rozumiem pomiary na wstępie. Może mowa o mostku selenowym? Może niesprawna (zabrudzona nadmiernie ) dioda i pojawia składowa przemienna. Może pomiar niewłaściwy? Generalnie ponad 15 V na zaciskach akumulatora to trochę za wiele jak i 13,6 V po odłączeniu...
Zgadza się uA741 to oznaczenie "bardziej na czasie" jeżeli chodzi o ten wzmacniacz operacyjny. Dawno temu na prostownik selenowy w układzie Graetza natrafiłem w starym "prostowniku" do ładowania akumulatorów samochodowych i motocyklowych, układ był dość duży i zintegrowany z płytkami odprowadzającymi wydzielające się ciepło, podejrzewam że można by...
Po pierwsze akumulator , jaki bym zastosował to wyłącznie aku z płynnym elektrolitem. Akumulatory w technologi AGM lub żelowe wymagają stabilnego napięcia ładowania nie przekraczającego typowego napięcia gazowania elektrolitu. W innym wypadku aku szybko straci swoją pojemność z powodu odparowania wody z żelu. Akumulatory kwasowe z płynnym elektrolitem...
Bez przezwajania i przeróbek transformatora => prostownik do do ~ 8 A. Przełączyc obie sekcje wtórne na połączenie odwrotnie równoległe. Pozostawić suwak. Usunąć prostownik selenowy i wstawić krzemowy, 20A mostek Greatza. Dodać przyzwoity amperomierz. Regulować suwakiem napięcie wyjściowe, czyli inaczej prąd ładowanego akumulatora. Ograniczyć mechanicznie...
Szanowni koledzy. Nie zamierzam się kłócić. Ładuje akumulatory, różne, od lat 80 ubiegłego wieku i jeszcze żyję, nie zabił mnie akumulatorek LI-ion. Zamiast udzielić odpowiedzi koledze próbujecie mnie uświadamiać z ładowania akumulatorów i budowy ładowarek. Napisałem w odpowiedzi, że nie znam protokołów jakimi komunikuje się ładowarka z kontrolerem...
Kolego, ^ToM^! Chodzi nie o twoim prostowniku, a o prostowniku autora tematu. Autor w post#1 zawiadomił, że jego transformator ma przemienne napięcie przed prostownicza dioda 15-16V AC. Na 1 diodzie upadnie 1 V. Po diodzie przy podłaczonym kondensatorze, ( w naszym wypadku akumulator), napięcie może złożyć do 21V. Ładowanie 12V akumulatora takim napięciem...
Obawiam się że masz tam coś nakombinowane. W Wiejskim Sprzęcie Kaskaderskim był zapłon oparty o cewkę WN będącą częścią magneta - jedyne elementy które były wyprowadzone poza magneto to przewód do świecy (oczywiste) i przewód (zdaje sie niebieski) do stacyjki (zwieranie przerywacza dla zgaszenia silnika). Cewka zapłonu w magnecie miała 2 uzwojenia -...
Witam Dostałem ostatnio prostownik do ładowania akumulatorów. Jest to własna konstrukcja (nawet trafo). Zastosowano w nim trzy prostowniki selenowe. Całość została zamknięta (zabita gwoździami) w drewnianej obudowie. Zdjęcia poniżej przedstawiają prostownik oraz schemat połączeń poszczególnych elementów prostownika. Chciałbym go zmodernizować używając...
ha ha ha z selenowych to mozna sobie zrobić prostownik do akumulatorów. A to ze elektrolity sobie sa ster to nie znaczy ze sie do nieczego nie nadają co mam to wykożystuje nie sztuka wydac kase i kupic. To ze trafi ryglada jak wygląda to trudno moje lenistwo ale jak bym go wypaćkał w farbie i zalał zywicą napewno by nie było takiej opini. żywicą zalalem...
jaki posiadam mostek prostowniczy w tym Prostowniku? Piędziesiecioletni selenowy :D Usunął bym go natychmiast na rzecz krzemowego i wstawił w uzwojenie pierwotne regulator fazowy z racji powiekszenia się napięcia na wyjściu nowego mostka (większa sprawność). Nie jest to jakiś rewelacyjny sposób, ale wstawiając woltomierzo amperomierz, całkiem do przyjęcia....
Mostek prostowniczy montowało się na ramie pod zbiornikiem w miejsce mostka na płytach selenowych.Prostownik jednopołówkowy w postaci niewielkich płytek selenowych pracował jednopołówkowo i był montowany w lampie w motocyklu WSK 125.Cewka oswietleniowa w WSK 175 jednym końcem była zgrzana do metalowego korpusu a drugim końcem wchodziła kablem do stacyjki.Z...
prostownik selenowy akumulator selenowy prostownik prostownik selenowy
ekspres krups ea9000 ustawienia fabryczne xiaomi sterowanie oświetleniem komputer
zamrazarka przekaznik przekaznik agregatu
Wymiana napędu optycznego IDE na SATA w starym komputerze Demontaż podłogi ze sklejki: krok po kroku