Tyrystor jest na pewno sprawny. Ale nie zadziała bez napięcia anoda-katoda. Te prostowniki tak są skonstruowane, że do otwarcia tyrystora potrzebne jest napięcie z zewnątrz, od ładowanego akumulatora. Wolne zaciski wyjściowe można ze sobą zewrzeć, nic się nie stanie. Także taki prostownik nie będzie ładować akumulatora rozładowanego do zera.
Nie, bo ta część układu, w którym jest LED, jest zasilana z sieci, a nie z akumulatora - chyba żeby zewrzeć tyrystor, wtedy ta część układu dostanie zasilanie i LED zaświeci.
Niedawno naprawiałem taki prostownik. Regulacja prądu jest przełącznikami po stronie pierwotnej przez odczepy. Po wtórnej stronie jest prosta elektronika która ma wyłączać obwód ładowania gdy napięcie na akumulatorze osiągnie wymagany poziom i przełancza na prąd podtrzymujący. Wówczas styki przekaźnika są zrównoleglone rezystorem dużej mocy /ten zielony...
Sprawdź napięcie na bramkach tyrystorów. Przy podłączonym oraz odłączonym akumulatorze. T1 (BC313), również bym sprawdził. Po wyjęciu tego tranzystora można by było zewrzeć pady: C > E i sprawdzić czy na kablach pojawia się napięcie.
No to sam sobie odpowiedziałeś. Prostownik badaj na sprawnym akumulatorze.
W transformatorze, pod pierwszą warstwą izolacji uzwojenia pierwotnego znajduje się (przepalony) bezpiecznik termiczny. Można go wymienić i będzie dalej działać, aż do kolejnego przegrzania. Można go też zewrzeć, ale następnym razem już uszkodzi się trafo co generalnie może prowadzić do niebezpiecznego pojawienia się "fazy" na karoserii auta. https://www.tme.eu/pl/details/a3-3a-f/be...
W jakimś amerykańskim prostowniku, który posiadam, zabezpieczenie przed odwróceniem polaryzacji ładowanego akumulatora jest zrealizowane na tranzystorze IGBT i diodzie. W normalnym układzie-otwarty obwód ładowania- brak napięcia na wyjściu prostownika (można zewrzeć przewody :D) Dopiero poprawne podłączenie akumulatora powoduje polaryzację bramki tranzystora...
Fachowcy zalecają ładowanie aku prądem pulsującym.Czy jesteś pewien ,że prąd osiągnął taką wartość?Czy tym prostownikiem ładowałeś jeden czy więcej akumulatorów.Prostownik może być dobry a akumulator zwarty. Dlatego taki prąd.Napisz więcej.
W tym temacie: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... masz sporo informacji oraz schemat prostownika.
Diody w tych IGBT mają dosyć duży spadek napięcia w kierunku przewodzenia 1,5V przy 10A, czyli miał byś 2x więcej mocy do wytracenia co na zwykłym mostku. Pewnie musiał byś zewrzeć bramki z emiterami żeby któryś IGBT nie włączył się niekontrolowanie - robiąc zwarcie. Jak w prostowniku samochodowym były diody 1A - to jakiś lipny prostownik, pokaż zdjęcie...
Tak patrząc na twój schemat to nie bardzo widzę jak by miał prąd bramki popłynąć. Skoro już i tak zwierasz różne rzeczy to spróbuj zewrzeć EC tranzystora żeby zasymulować jego zadziałanie. Na moje nie wiele się stanie. Zastanów się też czy dioda to nie jakiś zener.
A mi się wydaje, że miał rozładowany akumulator, więc go postanowił naładować, ale podpiął na odwrót klemy prostownika, i przebiegunowił akumulator.
A co przede wszystkim zabija akumulator? W sensie że skraca jego żywotność diametralnie? 1. Trzymanie w stanie rozładowanym, długie trzymanie niedoładowanego (zasiarczenie - kryształy siarki wytrącają się w ogniwach, nie biorą udziału w reakcjach, zwiększają opór i zmniejszają pojemność aku - są bardzo trudno rozpuszczalne i jak porządnie zasiarczysz...
Posiada jeszcze przewód przyłączeniowy, który lubi się uszkodzić :) Ewentualnie zwijacz przewodu.:) Do autora postu- przyłóż sobie omomierz do szczotek i uzyskasz jakieś wskazanie. Kręć delikatnie wirnikiem i skontroluj czy owo nie zanika, wtedy będzie to świadczyć o przerwie w willniku bądź tym, że któraś ze szczotek nie dolega. Teraz taka mała podpowiedź-...
Tyrystory sprawdziłem. Są sprawne. Jakiś czas temu ktoś właśnie naprawiał ten prostownik i właśnie wymienił te tyrystory. Nie wymienił jednak tego spalonego rezystora. Co do timera, to które wyprowadzenia scalaka trzeba zewrzeć ? Do Krzysztofa, szczerze zazdroszczę tego ciepełka. Jeszcze raz dziękuję za pomoc i nie przeszkadzam w spędzaniu sobotniego...
kris8888 - układ nie ma tej wady o której piszesz. Nie po to dawałem układ sterujący przekaźnikiem by taki efekt był. Przekaźnik puszcza natychmiast po odłączeniu akumulatora. Bez akumulatora prostownik nie podaje żadnego napięcia na wyjście. Można zewrzeć zaciski wyjściowe i nic. Kolega Lazer więc też myli się - jego poprawka jest tu niepotrzebna....
Prostownik pomyślany był jako idioto odporny. Nie działa bez podłączenia sprawnego akumulatora. Aby działał przy próbach trzeba wyeliminować tranzystor VT11 - zewrzeć E-K lub zacisk + dołączyć do KONTROL (jeśli sprawna jest dioda VD11). Uwaga: w tym układzie będzie działał w trybie rozruch i nie będzie regulował napięcia wyjściowego, napięcie będzie...
Ten sterownik jest dla akumulatorów 12V.Dla ak. 6V należało by wymienić diody Zenera oraz obniżyć napięcie zasilania układu . Istnieje możliwość ładowania w trybie ręcznym przy którym ten prostownik pracuje jako regulowany zasilacz jednakże nie będzie żadnej kontroli nad prądem ładowania .Trzeba by było ładować przez żarówke co jednak wymaga ciągłego...
Dobrze mówisz Bogdan ale zależy jak uszkodzona jest ta dioda w tym oryginalnym prostowniku
Masz ryglowanie więc zapomnij o otwarciu od wewnątrz z klameczki. Najrozsądniej i najtaniej to podłączyć prostownik pod plus na rozruszniku i naładować akumulator. Podłączasz się plusem pod górną śrubę na automacie, a masę dajesz do masy. Musisz zachować dużą ostrożność aby nie zewrzeć "startu".
Również brak zwarcia na środkowych wyprowadzeniach AC jak i w dowolnej konfiguracji, w każdym przypadku brak sygnału i wysoka rezystancja.
Jak ma zamiar kolega ładować duży akumulator, to można po prostu zacząć ładowanie od zwykłej żarówki/rezystora w szereg, żeby nie przeciążyć prostownika na samym początku ładowania. Będzie bardzo wolno, ale prostownik się nie usmaży. Potem można zewrzeć i sprawdzić czy prąd się zmniejszył na tyle że nie uszkodzi to prostownika. Trafo z UPS-a natomiast,...
Musisz wziąć pod uwagę dużą histerezę między załączeniem, a wyłączeniem. Przekaźnik np. 12v załączy się przy 8 V, a odpuści dopiero przy 4 V lub mniej. Wykonywałem już zabezpieczenie na przekaźniku dla siebie, działa prawidłowo, tylko teraz kolega poprosił mnie o naprawę prostownika. On ma często przepala bezpieczniki, bo zdarza mu się zewrzeć krokodylki...
Wygląda na zwarty akumulator. Podaj typ tego prostownika, bo zdjęcie jest małe i nieczytelne.
Andriej - szkoda, że te selenki rozkręciłeś. Miały "klimat". Co do miernika to już kilka chińskich widziałem co zaniżały na przemiennym - pokazywały 220-225 a było 230. Sam mam tanią chinkę, ale sobie podregulowałem i teraz pokazuje dobrze. Można porównać z dobrym miernikiem i będzie wniosek. Jak to ma ładować tylko akumulatory motocyklowe to może założyć...
Przypuszczalnie środkowy to informacja o temperaturze akumulatora potrzebna ładowarce do nadzoru procesu ładowania. Widać też, że po podłączeniu do odbiornika następuje wykorzystanie informacji nt aktualnej temperatury akumulatora, jednak bez znajomości układu można sobie snuć akademickie dyskusje. Jedno jest pewne - ładowarka to nie tylko transformator...
Bezpiecznik topikowy odpada no bo jak to w prostowniku często sie zdarza zewrzeć zaciski wyjściowe no i później trzeba takowy wymienić. A czy taki bezpiecznik się sprawdzi w tym miejscu? http://tme.pl/bezpiecznik-polimerowy-typ...
No to ja przerzucę temat tu: Zrobiłem tą ładowarkę ze strony http://gayos.w.interia.pl/ladowarka.html . Mam taki problem, że po podłączeniu do akumulatora bardzo szybko nagrzewają się tranzystory w zasilaczu i słychać bardzo głośny szum(te 3 na radiatorze obok mostka) i wywala bezpiecznik i tranzystory w zasilaczu. Sam układ reaguje prawidłowo, bo po...
Albo prostownik wykrył zwarcie celi i się wyłączył, ładowanie w takim stanie grozi eksplozją akumulatora.
Musisz mieć jakąś kontrolkę, próbówkę 12V, lub żarówkę od/do samochodu. Kolega wyżej chce, żebyś miał miernik. jak sprawdzic i czemu tak ciuchtko chodzi jak sie wlocza prostownik to transformator az chuczy a ten to jak by go nie bylo albo za malo pradu bylo czy cos takiego Jak ładujesz poważniej rozładowany akumulator, albo uszkodzony, np. zwarty na...
Przecież to jest prostownik którym były już ładowane akumulatory. O jaką żarówkę w szereg Ci chodzi? Mam dołożyć żarówkę na plus ładujący z prostownika do klemy? Przecież ten prostownik w oryginale nie miał czegoś takiego. Prostownik przeznaczony jest do ładowania akumulatorów normalnie rozładowanych, posiadających napięcie nieco mniejsze od 12V. Podłączanie...
W książce do samochodu Syrena była opisana procedura sprawdzenia regulatora napięcia. Po pierwsze od strony prądnicy (nie wiem który to zacisk) podajesz napięcie i regulujesz jego wielkość. Włącznik samoczynny powinien się zewrzeć przy jakimś tam napięcie (dajmy na to 13 V). Dalej sobie regulujesz napięcie i przy ok. 15 V powinien się przełączyć styk...
Pewnie stary akumulator był dętka . Podłączył na odwrót prostownik . Przebiegunował akumulator i poszło zwarcie gdzieś po modułach - w najlepszym wypadku po bezpiecznikach .
Teoretycznie powinno zadziałać. Przełącz i zmierz napięcie, jeśli będzie 16,5V bez obciążenia to możesz podłączyć akumulator i kleszczami do pomiaru prądu stałego zobaczyć, czy prąd nie przekroczy 60A. Dodano po 5 Jeśli jest to prostownik selenowy, to dioda selenowa znakomicie nadaje się do tego typu zastosowań, zabezpiecza trafo nawet przed zwarciem.
Przepraszam nie chce być upierdliwy ale 1 Nadal nie wiem skąd te jedenaście wolt przy schemacie z równoległym łączeniem diód. 2. Może akumulator będzie wygładzał tętnienie prądu ale co będzie jak akumulator całkiem padnie i będę chciał odpalić tylko z prostownika ? 3. Jeżeli podłączę tylko jeden mostek prostowniczy Graetza to do białego i żółtego przewodu...
jak płynie prąd to bardzo dobrze ,teraz kwestia jak długo, może być zwarcie w akumulatorze ?
Jak to mierzyłeś przejście na akumulatorze? Zmierz napięcie na zaciskach. Nie trzepnąłeś tym akumulatorem o coś? Nie upadł Ci przy wkładaniu? Nie wpadłeś w jakąś dużą dziurę? Prostownik metalowy? Ładowałeś w aucie? Może zwarłeś obudowę do masy? Rozumie aku bezobsługowe samochodowe ołowiowe?
Żeby Ci zasilacz wystartował (włączył się), to musisz zielony kabel zewrzeć do masy, następnie najprościej wykorzystaj napięcie 12V - zredukuj go np: szeregowo wepnij żarówkę 6V, nie więcej niż 10W, tak aby nie przekraczać prądu ładowania 1,2A, bo mowa jest akumulatorze 12Ah.
trymer01 napisał: Niezalecany sposób, jednak istnieje - minusy akumulatorów razem do minusa prostownika, Możesz rozwinąć tę myśl, bo przy połączeniu szeregowym akumulatorów będziesz miał niezłe zwarcie. :D
. Zewrzesz "plus" z "minusem" tego mostka, a AC włączysz w szereg. W tedy masz spadek napięcia o 1,4V, podłączając +plus prostownika do ≈ (AC) mostka a plus mostka do akumulatora masz spadek o 0,7V.
Od początku tego tematu znajdziesz wszystkie odpowiedzi. Nie chcę ich powielać. Ale w skrócie. Ten schemat nie jest mój. Zmuszony byłem skorzystać z propozycji "józefg" http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15... bo mój prostownik podobny ( zamiast desulfatora był opornik) zestarzał się i różnie ładował. Ten prostownik jest prosty, szybki do wykonania...
Być może, że namieszałem, bo byłem już u tylu "fachowców", jeden mówi, że wirnik powinien kręcić się w lewo a po zmianie biegunów na akumulatorze w drugą stronę, drugi, że tylko w jedną. Proszę spójrzcie na zdjęcia stojana. Czerwony grubszy wychodzi z uzwojenia jednej płyty a drugi cieńszy z drugiej płyty i idzie na nóżkę, do której są przykręcone szczotki...
Kolega, plemnik7! Zawiadomiłeś, że moc transformatora 630W. Przy każdej przemianie wyjściowego napięcia moc transformatora nie zmieni się . To oznacza, zmniejszysz napięcie, wezbierze prąd i przeciwnie. Dla przykładu - było napięcie 25V. Maksymalny prąd przy takim napięciu - 630W/25V= 25,2A. Odwiniemy zwoje do napięcia 17V. Przy takim napięciu możemy...
Ten prostownik bez podłączonego sprawnego akumulatora, nie zadziała. -zgadza się. Ale w bojowych warunkach musząc naładować kompletnie padnięty akumulator sąsiada...zapuściłem go spinaczem biurowym Chcąc oszukać tą elektronikę (nawet padniętą) wystarczy zewrzeć tranzystor VT2 http://www.elektroda.pl/rtvforum/downloa... i puścić ładowanie...
Mam jednak pytanie odnośnie tego z tym us.741 . Przypuszczam że jest to zabezpieczenie przed przeładowaniem. Co wtedy, jak napięcie akumulatora będzie zbyt niskie, i nie załączy przekaźnika? Tak to jest zabezpieczenie przed przeładowaniem. W przypadku gdy napięcie na akumulatorze jest za niskie, to wystarczy tylko na moment zewrzeć styki przekaźnika....
A moze naladowany odwrotnie prostownikiem starego typu??
Może włączyć po pierwotnej stronie transformatora żarówkę 150W, i można ładować, zwarcie też powinno wytrzymać (jak zewrzesz wyjście prostownika), ale odwrotnego podłączenia do akumulatora już nie. No i nie będzie to wyłączać się po naładowaniu akumulatora - trzeba będzie pilnować, i wyłączać samemu. Zamiast żarówki można też podłączyć dławik od świetlówki...
Pomiar napięcia będzie niezbyt wiarygodny- uzwojeń jest więcej a wystarczy że jedno ma zwarcie. Prostownik też jak będzie padnięta jedna strona a druga nie to nie zrobi zwarcia na akumulator (to normalny 3 fazowy prostownik ). Sprawdź miernikiem a uzwojenia oglądnij. Warto wziąć na hamownię- szlifierka kątowa z założonym kołem pasowym wielorowkowym,...
Witam Nic się nie pod warunkiem że nowy amperomierz będzie miał zakres pomiaru nie mniejszy niż stary, ale jeśli prostownik nie ładuje a chcemy go sprawdzić (bo może to nie amperomierz jest winien) można wymontować amperomierz i zewrzeć przewwody które do niego dochodzą prostownk powinien wtedy działać
http://obrazki.elektroda.pl/2386293200_1... Projekt: Przedstawiam projekt, który opracowałem z potrzeby posiadania wielofunkcyjnej ładowarki. Projektując układ kierowałem się uzyskaniem maksymalnej funkcjonalności przy zachowaniu prostoty i niezawodności. Procesora z premedytacją do tego projektu nie pchałem, zwłaszcza że w codziennej...
Możliwe że moduł padł. Raczej zakatowany zwarciem akumulator. Naładować go porządnie prostownikiem, sprawdzić połączenia (zaciski oczkowe i śruby na słupkach).
to jest normalnie prostownik na 12V, nie mam pojęcia czemu na klemach jest 6V... Albo masz uszkodzoną diodę prostowniczą lub odłączoną połówkę uzwojenia w prostowniku jeśli masz trafo z odczepem środkowym. Albo woltomierz pokazuje napięcie średnie. A w prostowniku jest ono pulsujące. Gdybyś podłączył kondensator do wyjścia prostownika o pojemności...
To są zwłoki diody prostowniczej, podpiąłeś odwrotnie akumulator i rozerwało jej obudowę
Energizery ostatnio straciły na jakości (podobnie Sanyo) .Przykładowo używam już 4-lata Energizerów 1700mAh a ostatnio padły mi dwa komplety Energizer 2500 mAh po ok roku. Akumulatory tracą swoją pojemność ale to nie problem bo zwyczajowo tracą 30-50% co i tak powinno dać możliwość wykonania polowy zdjęć. Niestety akumulatorki nie wytrzymują nawet 100...
Jesli ma to być prostownik do ładowania akumulatorów samochodowych do 65Ah to służę schemacikiem . Regulowany stabilizator pradu (liniowy ale jest OK) ,wyłączanie po osiągnięciu napięcia końcowego ładowania , przełaczenie na doładowanie prądem 0,1 prądu ładowania ,wykrywanie zwarcia wyścia ( można zewrzeć wyście ) ,ładowanie po wykryciu przez układ...
Długi proces ładowania akumulatora bardzo dobrym prostownikiem. Nagły spadek napięcia być może był spowodowany jakimś spięciem, zwarciem.
Sprawdziłem wszystkie kondensatory elektrolityczne, sprawdziłem mosfet załączający prąd prostownika na wyjściu do akumulatora, wszystko ok. W końcu zrobiłem eksperyment i na właczonym prostowniku i podłaczonym do akumulatora zwarłem źrodło i dren tego mosfeta amperomierzem. Nacisnąłem przycisk na prostowniku - wystartowało ładowanie, kolejne tryby też...
Pobawiłem się lutownicą i usunąłem z SEC 1 i 2 te bezpieczniki polimerowe i złączyłem oba SEC do "kupy". W rezultacie podłączyłem rozładowany akumulator i amperomierz pokazał 7,3A :) Tak można ładować. Jedynie trzeba uważać, aby nie zewrzeć klem i pamiętać o odpowiedniej polaryzacji. To taka szybka przeróbka. A czy mógłbym w przyszłości na przewodzie...
Wymień uszkodzony akumulator, ze zwartym ogniwem pozostałe zbyt mocno się "gotują". Akumulatory po intensywnym ładowaniu zawsze jakiś czas gazują po odłączeniu prostownika, a w twoim przypadku z pominietym ogniwem jeszcze bardziej. Uważaj z otwartym ogniem.
Nic nie zrobisz szkoda czasu 10.5V to zwarta jedna cela czyli utylizacja.P
Odświeżę trochę temat, bo u mnie również poszedł dym z prostownika podczas ładowania akumulatora samochodowego 12V. Bo jak ostatni gamoń podłączyłem źle - minus do plusa, plus do minusa. Nic mnie nie usprawiedliwia, kajam się, błąd z głupiego zmęczenia i nieuwagi. Po 20-30 sekundach pospiesznie odłączyłem, ale po ptokach. Powiedzcie mi braci elektroniczna,...
Mi się wydaje że ten prostownik zaczyna działać jak podepniesz pod niego akumulator. Takie zabezpieczenie przed zwarciem na zaciskach.
W pierwszej kolejności podmień kondensator 10 nF podpięty między nóżki 14 i 15, potem podmień rezystor 10k z nóżki 14 do plusa i koniecznie sprawdź czy któraś z tych nóżek ( 14 i 15 ) nie ma zwarcia do czegokolwiek. Jak dasz pod tego scalaka podstawkę to będzie ci łatwiej zlokalizować zwarcie.
W zaznaczonym miejscu nie było ścieżki. Gdyby była to robiłaby zwarcie dla czarnego elementu.
A co się dzieje podczas zwarcia na wyjściu?
Wszystkie raczej nie są zwarte, gdyż iskrzy na zaciskach. Można posprawdzać pozostałe, i wymienić uszkodzone. Będzie działać- lecz przy dużym akumulatorze(powyżej 60Ah, ten prostownik w teorii potrafi naładować nawet akumulator 150Ah), bądź zwarciu zacisków diody polecą od razu, są bardzo delikatne. Poza tym prostownik może dać nawet 15A (w teorii)...
Widziałem kiedyś spalony garaż.Powodem był załączony prostownik,który ładował akumulator.Od tej pory zawsze ładuję akumulatory poprzez specjalnie wykonane gniazdo,którego najważniejszym elementem jest oprawa dla żarówki z gwintem E27.Włączając poprzez taki układ prostownik mam pewność,że nawet w przypadku zwarcia prostownika czy akumulatora,cały prąd...
piotrek222 : Ok. twój prostownik ma być lepszy i musi wyłączyć ładowanie, bo jeśli akumulator nie osiągnie w określonym czasie napięcia ładowania, to może być zwarta cela i przy pracy buforowej będzie się gotować, lub nastawiano nieprawidłowy prąd ładowania. Możesz dodatkowo użytkownika wcześniej poinformować że akumulator przyjmuje ładunek ale nie...
a czy podłączałeś do tego prostownika akumulator bo ten prostownik ma zabezpieczenie przed odwrotnym podłączeniem akumulatora jak również przed przypadkowym zwarciem żabek i dlatego potrzebuje prąd inicjujący z podłączonego akumulatora żeby zacząć proces ładowania
może od razu bezpośrednio podłączyć ten zasilacz... 19V do 12V akumulatora? trochę za dużo, zasilacz prawdopodobnie odczuje akumulator jako zwarcie.
Ze zdjęć wynika że to prostownik połówkowy, jeśli będziesz stosował zamienniki musisz pamiętać aby dobrać oba jednakowe inaczej słabszy będzie się grzał i nie wytrzyma. Swego czasu stosowane były prostowniki selenowe dwufazowe. Były mocniejsze w ładowaniu i odporniejsze na zwarcia. Chodziła taka fama że nawet zasiarczone akumulatory potrafił podnieść.
Jak powyżej napisał kol. BC109B , sprawdź bezpiecznik 5A. Szeregowo z akumulatorem włącz żarówkę o mocy 40-55W. Do napięcia ca. 11V ładuj przez żarówkę, powyżej tego napięcia ładuj normalnie (bez żarówki). Żarówka pełni rolę ogranicznika prądu ładowania, głęboko rozładowany akumulator stanowi zwarcie dla prostownika i powoduje "palenie" bezpiecznika.
witam dwa źródła ubytku z akumulatora urządzenia typu alarm lub zwarta dioda na prostowniku alternatora, podłącz przy wyłączonym kluczyku (żarówki oświetlenia też nie powinny świecić) miernik z zakresem do 10A DC prąd płynie od plusa akumulatora i dokonaj pomiaru podczas pomiaru np. odłącz B+ od alternatora i zobacz reakcję czyli wielkość prądu jak...
Witam Ten prostownik nie służy do rozruchu samochodów. Właśnie niedawno taki naprawiałem. Przełącznik w położeniu górnym jest zabezpieczeniem przed odwrotnym podłączeniem biegunów ładowanego akumulatora, albo przed zwarciem zacisków prostownika. W górnym położeniu przełącznika napięcie na zaciskach prostownika pojawia się dopiero po prawidłowym podłączeniu...
Z diodami też będzie zwarcie na zaciskach prostownika.
Ten schemat się nie nadaje bo robiony na 18V na wejściu. Jak zasilisz ze spawarki to zwarcie tyrystora spowoduje eksplozje akumulatora.
Witam Posiadam uszkodzony prostownik do ładowania akumulatorów samochodowych . Uszkodzonym okazał się tranzystor 5N60 zwarty na dodatek mam problem z identyfikacją kontrolera 6 Pin o symbolu 6853P28 . Proszę o pomoc. Pozdrawiam i życzę Kolegom Szczęśliwego Nowego 2924 Roku
A nie zablokuje? Przecież nie powinna puścić nic w odwrotną stronę? Wstawiłeś rysuneczek, przyjrzyj się co się stanie, jeśli zamienisz bieguny akumulatora. Przecież przez "zieloną gałąź" popłynie prąd zwarcia. Ta szeregowa dioda przed niczym nie zabezpiecza.
W warunkach domowych możesz sprawdzić kable czy są dobrze dokręcone do rozrusznika. Rób to przy odłączonym akumulatorze, by go nie ubić przez przypadkowe zwarcie. Naładuj akumulator prostownikiem i jeśli łączenia są ok, a dalej będzie kręcił w pierwszych 2 sekundach słabo, a potem normalnie, to rozrusznik - szczotki, łożyska.
Owszem, pnp jako wykonawczy byłby tu o wiele lepszy, ale wtedy WO typu R2R, albo inaczej rozwiązać sterowanie tego pnp Steruje się go z NPN-a. Coś w stylu (kiedyś zrobiłem taki układ): https://obrazki.elektroda.pl/5803784800_... === poniższy tekst to był opis do tego schematu === Zacznijmy od Q2. Ja kiedyś użyłem BD355C, ale dziś raczej...
Teraz rozumiem, i już rozumiejąc, dokładniej się przyjrzałem, jednak jest, cieniutki, ale jest. Tylko że pomarańczowy :) 8 Brązowy i pomarańczowy (u mnie tej pary nie było) – w większości zasilaczy jest dodatkowy przewód kontrolny koloru brązowego, który trzeba zewrzeć z przewodem pomarańczowym, bo inaczej zasilacz będzie wykrywał usterkę i się...
W sklepie podaj oryginalne symbole i znajdą ci właściwy odpowiednik. Po takim zwarciu trzeba wszystko posprawdzać, a bezpiecznik mógł być 5 A.
Na 100% uszkodzone diody lub mostek (zwarcie jednej gałęzi)
Oby dwa to chińskie zabawki z "teoretycznymi" danymi tak jak ten co ma 300A... Za 150zł wyrwiesz ruska na diodach z 10 stopniową regulacją prądu ładowania przełącznikiem po stronie pierwotnej.O ile nie zewrzesz mu bezpiecznika drutem to będzie służył przez długie lata. Te nowe przynajmniej do 350zł to obraz nędzy i rozpaczy, amperomierze i bezpieczniki...
Okej, muszę w takim razie dopaść jakiś miernik. Dam znać jak to ogarnę. Dzięki za pomoc i jakby w między czasie wpadło coś innego komuś do głowy - co może być przyczyną - to proszę pisać. Kolego. Sprawdź jeszcze elektrolit w akumulatorze. Swego czasu gdy miałem Fiata 126p, miałem ten sam problem. Akumulator 12V 55Ah. Samochód nie chciał odpalić......
Macie racje napewno jest gdzieś zwarcie bo podpiołem prostownik zamiast akumulatora i wywaliło mi bezpiecznik 15 A.
Bocznik jest częścią układu pomiarowego. Przy prądzie 10 A wystąpi na nim spadek napięcia 75 mV. R8 ogranicza maksymalną amplitudę prądu i chroni tyrystory przed uszkodzeniem. Akumulator dla prostownika stanowi minimalną oporność (niemal zwarcie) i stąd potrzeba zastosowania ograniczenia. Sądzę, że jego rezystancja jest rzędu 0,2 oma. Policz, jaką moc...
Dokładnie jak piszesz nie wyłącza się. Dodatkowo zwarcie klem i IRF do wymiany.
Akumulator może być uszkodzony, np. zwarcie na którejś celi i nie przyjmuje więcej ładunku. Sprawdź napięcie na zaciskach po odłączeniu prostownika.
Witam serdecznie Panowie mam pytanie odnośnie stabilizacji prądu w jaki sposób kontroluje prąd bo nie ma żadnego pomiaru prądu a z opisu wynika że gdy ustawimy np. 4A to cały czas podaje 4A niezależnie od stanu naładowania(napięcia) akumulatora ??? Pozdrawiam
Wystarczy w szereg z uzwojeniem pierwotnym transformatora prostownika włączyć żarówkę na napięcie 230V i mamy poprzez zmianę mocy żarówki od np.15W do 200W doskonały,skokowy regulator prądu ładowania.Dodatkowo taka żarówka zabezpiecza prostownik przed spaleniem w przypadku zwarcia.
Nie rozumie tego zachwycania się metalową obudową przynajmniej raz widziałem jak to użytkownik umieścił podobny stary metalowy prostownik na akumulatorze w aucie doprowadzając do zwarcia klem obudową prostownika (obyło się bez fajerwerków ale strach był). Była to osoba ucząca przedmiotów mechaniki w technikum (super nauczyciel i to nie tylko moje zdanie...
Albo akumulator miał fabryczną wadę ( zwarcie 1 celi ) , albo prostownik niesprawny. Pamiętaj na przyszłość że pierwsze ładowanie musi być przeprowadzane pod nadzorem i kontrolą . :cry:
Może kolega ma uszkodzony ten akumulator ( zwarcie wewnętrzne jednej z cel ).
To jest transformator, ale prawdopodobnie nie sieciowy 230V ale specjalny. Zwarcia? - niekoniecznie, miedzy odczepami omomierz wykaże rezystancję uzwojeń bliską zera.
Rozumiem, że najpierw podłączasz prostownik odpowiednio pod klemy (+ grubsza klema), a następnie włączasz przewód zasilający do gniazdka ? Być może napięcie akumulatora zbyt mocno spadło i dlatego prostownik nie podejmuje ładowania, musisz innym prostownikiem doładować ten akumulator do napięcia ok..>11V, w niektórych prostownikach mikroprocesorowych...
Racja. Spaliło się gniazdo bezpiecznika. A akumulator jest ok. Zdziwiło mnie to że przy podłączaniu akumulatora (jeszcze przy wyłączonym prostowniku) iskrzyły klemy a to się okazuje, że zwarcie było. Swoją drogą nie polecam korzystać z prostowników samoróbek, zwłaszcza innych osób.
Sprawdzałeś czy niema przebicia lub małego zwarcia?
-> msor na schemacie #8 jest poważny błąd, na czas ładowania, mostek między akumulatorami musi być rozłączony, bo będzie zwarcie!!!!!! :!: :D
Z tego co napisał Autor przed wymianą mostka prostowanie było tylko jednopołówkowe (napięcie 6 V) i dlatego wolno ładował. Obecnie przy nowym mostku (sprawnym) napięcie jest 11.6 V - to raz. A dwa mocne gazowanie sprawnego akumulatora, przy takim napięciu prostownika jest moim zdaniem niemożliwe, tym bardziej przy napięciu na ładowanym akumulatorze...
prostownik zewrzeć zewrzeć prostownik prostownik rozruchowy zewrzeć
wymiana silnika nawiewu mercedes stacyjki sprinter automatyczna skrzynia biegów naprawa
laptop gamingowy berges falownik
BMW E46 - Zbyt duże ciśnienie w układzie chłodzenia przy włączonym ogrzewaniu Citroën Jumpy 2017 - Błąd silnika U1F42:87