Możesz bez obawy ładować akumulator 16V na wyjściu prostownika to normalne napięcie mierzyłeś je zapewne bez obciążenia po obciążeniu prostownika akumulatorem napięcie spadnie do ok. 12V -13V
Po naładowaniu dobrego napięcie powinno utrzymać się powyżej 13,42V. Nowy z fabryki nie ma 13V
czyli jak akumulator ma rano 13V to jest naladowany do pelna czy tylko tak wygląda Jak akumulator ma 13V to ma 13V i nic poza tym. Więcej nie jesteś w stanie z tego wyczytać. A nie pójdzie jesli np odpale auto (z podłączonym dodatkowym akumulatorem) i bezpośrednio po rozruchu? Dodatkowy akumulator ma być odłączony od instalacji podczas rozruchu. Także...
gibalohio- Prawdopodobnie masz zbyt wysoko ustawiony dolny próg włączania ładowania. Posiadam prawie nowy akumulator i po ładowaniu po paru godzinach ma 12,7V. A po godzinie od odłączenia od ładowania spada już do 12,9V. I to jest normalne. Akumulatory przeciętnie trzymają mniej więcej od 12,5V do 12,8V. Nie spotkałem się jeszcze z akumulatorem który...
11V to dolna granica rozładowania akumulatora, ale oznacza to że akumulator jest całkiem rozładowany. I przyjdziesz w tym momencie aby go odłączyć i zamontować w samochodzie - i lipa... Taki automat powinien działać tak, że bezpiecznie zostawiasz ładujący się akumulator, przychodzisz po jakimś czasie i zastajesz go naładowanym. Dolna granica napięcia...
Wytłumaczcie mi łopatologicznie następujące kwestie 1. którą metodą naładujemy szybciej akumulator do pełna alternatorem czy prostownikiem automatycznym powiedzmy od 50% do 100% od 12.1 do 13V i czy w ogóle jest możliwe naładowanie akumulatora do pełna alternatorem bądź prostownikiem 2. Dlaczego prostownikiem ładujemy prądem 1/10 a alternator daje np...
Sprawdź po podpięcie do akumulatora jakie jest napięcie. Na sucho było tak samo po podpięcie do akumulatora było ponad 13V
W takiej sytuacji akumulator to już złom. Miałem podobną sytuację rok temu, świeca żarowa dostała częściowego zwarcia (pobór prądu ok. 40A) - tranzystor w sterowniku dostał zwarcia, bezpieczniki wytrzymały, ale akumulator do wymiany, bo rozładowany do 9V. Podładowanie prostownikiem przywróciło 13V , ale akumulator padał przy jakimkolwiek obciążeniu.
Miernik może spokojnie kłamać o 5% tj około 0,6V . Wszystkie książkowe parametry są podawane w temperaturze 20° . Jeśli ładnie kręci przy 0°C czy niewiele poniżej tej temperatury to znaczy, że jest OK. Wiadomo , że przy jeździe na światłach , ogrzewaniu szyb czy lusterek no i Audio samochodowe w niektórych wypadkach stanowi poważne obciążenie, więc...
Witam.Jest ona po to aby zmniejszyć napięcie na wyjściu transformatora - 13V ...a tym samym prąd ładowania akumulatora.Bez żarówki napięcie jest wyższe - 15V i tym samym przy bardzo rozładowanym akumulatorze prąd ładowania byłby za duży. Pzdr.
Dzięki za informacje ile Ah zabiera odpalenie, wszędzie tego szukałem . Dyskusja się zrobiła z tego dość długa ,nawet się nie spodziewałem. Zobaczę dzisiaj jak się ładuje ,jak będzie za słabo to zmierzę ile alternator daje na pełnym obciążeniu. Akumulator ma niecały rok ,mój prostownik ładuje chyba do 13V . Dzięki za pomoc
Nierozumiem dlaczego po napięciu się diagnozuje alternator czy laduje czy nie a nie pozderzeniu ile idzie pradu czyli amper Albowiem naładowany i nieobciążony akumulator, ma napięcie poniżej 13V, zazwyczaj 12,5-12,6V. Wyjątkowo, nowy akumulator bezpośrednio po odpięciu od prostownika , może mieć nieco powyżej 13V. Jeżeli silnik pracuje a na klemach...
Coś to się powtarza jak sądzę. Kość da sobie rady z tym głośnikiem. Co do zasilania to jeszcze się jakiś spory filtr przyda - duża pojemność. Całość jak na razie wygląda dziwnie - chcesz wzmacniacz samochodowy zasilać z prostownika do ładowania akumulatora, napędzając ten głośnik i to pewnie jeszcze w domu?
Witam . Widzę , że nikt nic nie chce Ci podpowiedzieć. Więc ja napiszę z własnego doświadczenia. -Ładowałem kiedyś akumulator ołowiowy ładowarką 200mA (sprawny aku) ,ale trwało to około 7 godzin ,a ''prostowniczek" grzał się bardzo !!! Dawał radę. -Akumulator doładowuję się okresowo i ładowanie należy przerwać kiedy akumulator zbytnio się nagrzeje....
a jakim napieciem powinno sie ladowac akumulator samochodowy, bo te prostowniki ktore sa na elektrodzie maja napiecia 17-18V, a jak zmierzylem taki kupny prostownik to mial na zaciskach ok.13V
A z prostownika jakie jakie napięcie? Z prostownika 13V. Co dziwne sprawdzałem tym akumulatorem sam rozrusznik. Ma siłę, żeby nim zakręcić, a problem stanowi właśnie ten przekaźnik.
Diody 4 sztuki połączyć w układ gretsa. Przy napięciu przemiennym 10V po wyprostowaniu mamy około 13Vnapiecia szczytowego i już wtedy akumulator który ma napięcie 12V zacznie być ładowany. W wyniku reakcji chemicznych jego napięcie wzrasta ponad 12V a więc różnica miedzy napięciem akumulatora a napięciem szczytowym jest coraz mniejsza i prąd ładowania...
hm... Po podłączeniu do akumulatora napięcie oczywiscie pokazuje ponad 13V... Jezeli po podłączenia prostownika do akumulatora napięcie na akumulatorze wzrasta do ponad 13V a prąd ładowania jest rzędu ¼A czyli akumulator nie przyjmuje prądu to masz prawie przerwę w akumulatorze czyli akumulator do wymiany. Napsiał o tym wcześniej kol. kierko ....
W tym prostowniku prąd ładowania jest wypadkową napięcia biegu jałowego transformatora, stopnia naładowania akumulatora i spadków napięć na układzie diodowym. Jak chcesz wiedzieć do jakiego napięcia będzie dążył na akumulatorze to pod wyjście podłącz kondensator nie mniejszy niż 100uF/50V i zmierz napięcie na zakresach 12/24V. po podłączeniu pod Aku...
Jeśli podłączasz prostownik do naładowanego akumulatora, to napięcie szybko stopniowo osiągnie 14,4V. Prostownik może przerywać proces ładowania, gdy akumulator zostanie naładowany, stąd te 13V przy ponownym pomiarze. Trzeba podłączyć prostownik i obserwować napięcie przez pewien czas, żeby zobaczyć, co się będzie działo. Akumulator także może być uszkodzony,...
Pisałem do Was na maila.Czy istnieje możliwość żeby moduł otwierał się przy napięciu 12V? Mało który prostownik daje napięcie powyżej 13V i mam problem podczas postoju gdyż akumulator się ładuje ale moduł nie załącza napięcia bo prostownik "nie może" otworzyć modułu.
Do rozruchu nie powinno się stosować napięcia większego niż napięcie aku czyli 12 - 13V. I na takie napięcie robione są fabryczne rozruchy. Żadnego kondensatora nie zakładaj, bo on podbije napięcie i może powstać problem w samochodzie. Poza tym NIGDY nie podłączaj tego urządzenia do pojazdu w którym nie ma akumulatora. Akumulator, może być rozładowany...
Witam pożyczyłem prostownik od kumpla co kupił w markecie za 35zl ;) ale działa lądują moja centre plus 40Ah już 2 noc i prostownik zatrzymał się na 75% (skal jest 1.min 2.0% 3.50% 4.75% 5.MAX) i nic dalej druga noc czy akumulator padnięty czy prostownik do du...y Akumulator pokazuje 13v a prostownik 11,9v prawidłowo? Czy do bezobsługowego podczas lądowania...
Bez obciążenia musi być na poziomie minimum 14,5V. Chociaż lepiej aby było około 15. Po obciążeniu 4A nie powinno spaść poniżej 13V :) To takie minimalne wymogi :) Prostownikiem o napięciu wyjściowym >12V nie naładujesz akumulatora. Posiadam 2 prostowniki. Jeden Romstan przerobiony, i jeden Rosyjski fabryczny. Oba mają napięcia wyjściowe powyżej 13V.
Mam kilka różnych prostowników i w każdym jest to samo, bez podłączonego akumulatora napięcie na wyjściu wynosi np.13V,sam akumulator wskazuje 12,5V, gdy go podłącze napięcie wzrasta do ok. 16V, czy to normalne, jeśli nie to jak temu zaradzić.
To jest prostownik elektroniczny po podłączeniu amperomierza analogowego wskazówka skacze od zera do 10 amper przy rozładowanym akumulatorze na początku napięcie około 13v wraz ze wzrostem naładowania volty podnoszą się do 16v w końcowej fazie a ampery maleja
Albo akumulator jest do luftu i daje prąd 100mA a prostownik ma spalony mostek i robi zwarcie - 0.0V, albo ja już czegoś nie rozumiem. Jeśli Ci na akumulatorze skacze od 7 do 12 - to po pierwsze wywal akumulator (a może miernik). Normalnie włącz prostownik do prądu, włącz pierwszą pozycję i powinieneś mieć ok 13V (na mierniku) bez żadnego akumulatora.
Ładowałem ta ładowarka 3 rożne akumulatory, stary kilkunastoletni używany na codziennie(slaby zasiarczony) akumulator po podłączeniu po 30 minutach osiągnął napięcie 14,2 po czy prostownik się przełączał chyba w jakiś tryb ładowania , tak pulsacyjne 14,2V-13v po jakim czasie akumulator osiągnął 14,7 i prostownik wskazał Full, po czy napięcie na akumulatorze...
Dlatego, że by płynął prąd przez żarówkę i akumulator połączone szeregowo napięcie Uz zasilające taki obwód musi być większe od napięcia akumulatora Ua. Załóżmy że Ua=12V a napiecie chwilowe Uz=13V. Powstaje różnica 1V i ta różnica powoduje przepływ prądu przez żarówkę i akumulator. Zakładam, że akumulator ma opór wewnętrzny 0,5Ω a żarówka ma opór:...
Miernik tak wskazuje bo to napięcie zmienne. Po podłączeniu akumulatora mierzysz już napięcie stałe, stąd ok. 13V.
Dokładnie a bałem się podłączać ten prostownik ponieważ wskazówka na tym zegarze umieszczonym w prostowniku biła do samej góry a napięcie szybko rosło. Również było tak samo lecz ustabilizowało się w granicach 13V :-)
Witam, To prosty ale skuteczny sposób oszukania użytkownika , zawyżanie wartości prądy płynącego przez prostownik - większa moc prostownika , podejrzewam że siedzi tam trafo takie jak w 10A prostowniku czyli ok 160W. a to prawdę napisali jeżeli prostownik ma napięcie pod obciążeniem w granicach 13V a spoczynkowe akumulatora to 12,6V natomiast pełne...
Nigdy nie naładujesz do takiej wartości. Tyle, to wynosi napięcie ładowania, Mówię o końcowym napięciu ładowania. Jakie końcowe napięcie ładowania uzyskasz w przykładzie pikarela gdy akumulator ładujący ma napięcie ok 13V a ładowany poniżej 12V. Jakie będzie napięcie ładowanego kilka minut po rozłączeniu obu akumulatorów?
mam trochę doświadczenia z akumulatorami żelowymi i po kilkunastu ładowaniach w takich warunkach nadawały się do wyrzucenia Ja jeździłem z AGM Exide w aucie ponad 5 lat. Włożyłem używany (nie wiem jak długo), był rozładowany baaardzo jak go dostałem, naładowałem prostownikiem i już nie tykałem go aż padł.
Najpierw naładuj akumulator prostownikiem o odpowiednich parametrach i dopiero sprawdź ładowanie w skuterze, przy obrotach na ok 1/3 zakresu.
Myślisz że mogę po 8h ładowanie spróbować go odpalić żeby zobaczyć czy to ma sens. Nie warto próbować o ile nie osiągniesz minimum 13V przy podłączonym prostowniku. Każda próba odpalenia na całkowicie rozładowanym akumulatorze tylko bardziej go niszczy. Napięcie poniżej 10,7V ( prostownik odłączony), nadal oznacza całkowite rozładowanie. Aktualnie...
Co to są te czasy wyłączenia 5s przy prądzie zwarcia , czy chodzi tu oto , że w przypadku zwarcia żabek przyłączeniowych do akumulatora po 5 s zadziała zabezpieczenie? I 8s przy załączeniu wspomagania rozruchu to max. czas po jakim muszę wyłączyć tę funkcję w przypadku nie odpalenia maszyny, czy to jest czas po jakim automatycznie się wyłączy? Natomiast...
Przy takim napięciu początkowym (11 V), przy ładowaniu go prądem 1.5A... Bardziej niepokoi mnie (post #42) to, że natychmiast po rozpoczęciu ładowania tak niewielkim prądem, napięcie wzrosło do ponad 14V. Przed ładowaniem aku miał 11 V . podłączyłem go do prostownika ustawiłem prąd ładowania na 1,5 A, napięcie było 14,2 V . W zdrowym akumulatorze o...
Możesz mi kolego polecić jaki amperomierz zamontować.. Niektóre prostowniki posiadają ,,superdokładne'' amperomierze bimetaliczne :D . Nie wiem, jaki u Kolegi w rzeczonym prostowniku jest zabudowany. Sprawdziłem, wygląda na magnetoelektryczny, więc problem prawdopodobnie z bocznikiem (zły styk) Styk bocznika sprawdzałem wszystko solidnie przykrecone...
Taka regulacja na żarówkę jest nie porównywalna do tego badziewia na triaku. Były podobne rozwiązania z rezystorami zamiast żarówki, np. M.W. Wojciechowscy "Moje hobby. 24 proste układy do samodzielnego wykonania" WKiŁ Warszawa 1987 Transformator TS 80/6 plus drabinka rezystorów (8x330Ω 2W) w obwodzie pierwotnym trafa, pozwalająca na uzyskanie...
akumulator którym będę ładować akumulator to 85 Ah,oraz mam pytanie jaki jest spadek napięcia po mostku prostowniczym ? i jakie wielkości zastosować ? Przyjmuje się zazwyczaj prąd ładowania na poziomie 1/10 pojemności akumulatora, czyli u Ciebie powinno to być 8 - 9A. Biorąc pod uwagę sprawność i czas pracy to trafo powinno mieć ok 150W mocy. Te 8A...
Witam Kondensator z oznaczeniem 10mF to kondensator o pojemności 10000uF . Schemat załączony przez kolegę milosek jest z książki "Vademecum Zrób Sam" wydanie w 1988 r , ale wcześniej ten sam układ był zamieszczony w miesięczniku "Zrób Sam" w 1981 r. I w tej publikacji wyraźnie jest zaznaczona pojemność kondensatora filtrującego o wartości 10000uF ....
Wystarczy transformator i mostek prostowniczy. Napięcie na wyjściu trafa powinno być ok.12V-13V Bo będziesz miał spadek na mostku.
Czemu kondensator miałby zaszkodzić? (Na schemacie C3) https://obrazki.elektroda.pl/86_12338649... Trafi jest jakieś porządne, stare i ręcznie przewijane. Ma działać. Obecnie w prostowniku (same diody max.10A, bez kondesatora) do akumulatorów samochodowych na wyjściu mam ok 13 V
Dziś rano odpiąłem prostownik, napięcie spadło do 12,5V więc wszystko wydawało się w jak najlepszym porządku. Spadło zaraz po odłączeniu czy po pół godzinie? Przy sprawnym akumulatorze, ładowanym całą noc, napięcie natychmiast po odłączeniu prostownika powinno być ok. 13V. Jakie napięcie było rano przed odłączeniem prostownika? Prostownik z automatyką...
Prostownikiem od auta napewno nie możesz łądować jego napiecie ładowania wynosi okolo 13V. Akumulator by był przeładowywany co doprowadzilo by do szybszego zużycia akumulatora. Zbuduj sobie prosty prostownik na 6,7 V. A dopuszczalny prąd ładowania na aku wynosi co najwyżej 10% pojemności akumulatora
BYV21 35 dioda 30A. Dioda na na rmałym adiatorze temperatura 40°C Prąd 5A z analogowego zasilacza stabilizowanego. Jak w układzie będzie 5A to temperatura diody będzie identyczna. Napięcie na diodzie zmierzone 0,45V /5A. Po co ta dioda w przewodzie prostownika ? Jak po stronie prostownika będzie przypadkowe zwarcie przewodu. to zwarł by się akumulator...
Jeszcze raz dziękuję za wszystkie odpowiedzi ! Oczywiście dyskusji, która się potem wywiązała nie komentuję, bo z oczywistych względów nie mogę być jej stroną ;-) Pozostaję więc przy ustaleniu, że mogę bezpiecznie te akumulatory ładować wskazanym prostownikiem, niczego nie zagotuję ani zbyt intensywnie nie zagazuję ;-) i wszystko będzie OK. A po zakończonym...
Witam kolegów ,któryś napisał że samochodu nie da się uruchomić z samego prostownika . Z tym się nie zgodzę bo mam od 10 lat prostownik własnej konstrukcji jego dane nap. ok 13V , trafo 2,2kW , diody radzieckie 200A i na nim odpalałem audi 2.0 bez akumulatora . A tak ogólnie to stosuję go tylko do wspomagania rozruchu ciągnika.
Na 12-13V AC, ale skoro ma więcej odczepów to może nie trzeba go przewijać tylko inaczej podłączyć.
Zasadnicze zastrzeżenie to brak otworów chłodzących ,zapewne podczas pracy robi się ciepławo w tej obudowie . Ponadto to ładowanie do 16,2 v jest zbędne gdyż po zamontowaniu go do autka i kilku dniach używania przy ładowaniu z alternatora 14,4v napięcie na akumulatorze będzie się utrzymywać na poziomie 13v .
Więc mała aktualizacja: prostownik się już nie wyłącza przy 13V, wystarczyło delikatnie przekręcić potencjometrem. Wylutowałem wszystkie oporniki w celu sprawdzenia, co załącza prostownik, i ku mojemu zdziwieniu jest to opornik 36... Bez niego startuje dopiero po podłączeniu akumulatora, tak jak powinno być. Tylko rzecz jasna, nie zapali żarówki "Zła...
Kondensator filtrujący w niczym nie przeszkadza w działaniu prostownika. I nic albo niewiele on pomoże w działaniu woltomierza gdy zaczniemy ładować akumulator - duży pobierany prąd spowoduje, że tętnienie będą ogromne. Dlatego raczej można go usunąć. Co do zasilania woltomierza - po mostku prostowniczym (wyjście prostownika) użyć jednej diody prostowniczej...
Mam takie pytanie dotyczące voltomierza podłączonego do tego prostownika mianowicie na początku ładowania gdy napięcie jest na poziomie około 13V a prąd powiedzmy 5A to wynik pomiaru napięcia "w prostowniku" jest taki sam jak napięcie na akumulatorze ale wraz z wzrostem napięcia , maleje prąd i niestety pomiar napięcia zaczyna się rozjeżdżać do tego...
To że spadło z 13 v do 12,4 v ( po ilu dniach - godzinach) może to być samoczynne rozładowywanie ( czyli uszkodzenie ) . Bezpośrednio po wyłączeniu silnika, napięcie może wynosić 13,2-13,5V. Już po godzinie może spaść do 12,4-12,7V i nie świadczy to o uszkodzeniu akumulatora. Wyższe napięcie (12,6-12,7V) będzie typowe dla nowego akumulatora, nie starszego...
Akumulator jest OK bo po nałaowaniu prostownikiem gdy ma 13V jest to samo, trzeba przygazować a jak już zaskoczy to ładuje nawet na wolnych obrotach. Sprawdzę diodyjak tylko będę miał możliwość bo to nie mój samochód ale powiedzcie mi koledzy jeszcze jak sprawdzić regulator?
Trafo-oczywiście że poprzekładaj blachy, a co do prostownika to mój stary sprawdzony patent(nie do końca mój ale ja tak zrobiłem) Prąd płynący przez akumulator zależy od dostarczonego mu napięcia. Nawiń trafo z odczepami powiedzmy dla 13v, 14, 15 daj kilupozycyjny przełącznik, mostek i amperomierz. Bardzo proste i działa dośc dobrze
Napięcie zmierzyłem po krótkiej chwili. Dzisiaj zmierzyłem gęstość elektrolitu i okazało się, że akumulator rozładował mi się doszczętnie, teraz ładuje go zwykłym prostownikiem - najmniejszym prądem już od jakichś 7 godzin i już napięcie wzrosło do ponad 13V. Jest tylko jeden szkopuł, pomimo tego, że prąd ustawiłem min, to i tak na amperomierzu pokazuje...
panowie temat jest dla mnie coraz trudniejszy przerasta moją skromną wiedzę ponieważ akumulator jest stary i nie jest wart tego całego zachodu pozostaję przy ładowaniu przy ustawieniach minimalnych w granicach 13v amperach nieprzekraczających 5A myślę że kilka kontrolowanych godzin mu wystarczy aby pochodził ze 2 godziny na przetwornicy wszystki dziękuje...
Swoją drogą to masz coś wywalone w kosmos że masz 12.2V i jeszcze spada. Akumulator wykończysz - chyba że jest już trupem, ale jak da się z niego odpalić bez wspomagania to jeszcze żyje. Myślę że na wolnych to coś koło 13V albo lekko więcej powinno być. Podłącz prostownik na nockę (raczej większej mocy), później odpal auto, podłącz znowu prostownik...
zwiększyłemnapięcie do 13V i prąd wzrósł do 1,5A. ale to i tak za mało.
Witam nie wiem czy tak ma byc? ale gdy podloncze akumulator do prostownika Akumulator swiezo wyciagniety z auta napiecie przed podlonczeniem to 13V podlanczam prostownik zaczyna ;adowac ale do osiagniecia napiecia 14,4v wystarczy mu kilka sekund i sie wylacza . czy to normalne?? pozdrawiam i czekam na odp
Zdecydowanie za wysokie napięcie wtórne,powinno być ok.13V,dla akku różnica 1,5V to bardzo dużo.
Witam forumowiczów Pytanie teoretyczno-praktyczne Zrobiłem prostownik na podstawie schematu prostownika ROMSTAN BP 12/15. Regulacja na BT136 na pierwotnym. Wtórne mostek + bezpiecznik +amperomierz + woltomierz. I tu problem... Włanczam prostownik - wyregulowuję potencjometrem na 12v i podłączam np żarówkę halogenową 12v/20W - nastepuje lekki spadek...
Przez minutę waliłem mu impulsami 2.5V 200mA, nie reagował, po minucie zakorbił i stopniowo zwiększałem, dają mu nie więcej niż 20% nominalnej , czyli przy 54Ah było to między 500mA, a 1A, trzymając się raczej dolnej wartości. Aktualnie 13V 1A już na prostowniku, posiedzi sobie 3 dni na prostowniku i będę odpalać aż do piątku, potem odpalę w poniedziałek...
..jest to projekt monitorowania ogniwa foto-galwanicznego z zasilaniem rezerwowym (przetwornica ~230/17V). Ładowanie akumulatora w trybie automatycznym a gdy za mało słońca http://obrazki.elektroda.net/82_12838950... [/img]
Posidam trafo TMM 100/A T630mA SIEC 12V 8,3A CZY MOŻNA zwiekszyć mu napiecie na jakieś 13 v . Potrzebne do budowy prostownika . Podładować akumulator samochodowy. Pozdrawiam i z góry dziekuje.
Przy zasilaczu 12V DC (napięcie stałe, stabilizowane) nigdy nie naładuje, nieważne czy z żarówką czy bez, bo nawet do częściowego naładowania akumulatora potrzebujesz ok. 13V lub więcej. Przy prostym prostowniku 12VDC (bez stabilizacji), wartość szczytowa napięcia osiągnie ok. 17V i naładuje, również z żarówką w szereg. Ładowanie z żarówką będzie trwało...
Akumulator był naładowany na maxa, po podłączeniu żarówki z 13v spadał do 11.5 w ok. 10 min. Prostownik pożyczę do wujka ma z regulacją 0-15A. Kryształków nie było widać, ale coś czarnego co drugą celę tak.
Witam, wiec tak muszę cie zmartwić bo za wiele z tego rdzenia nie uzyskasz....a żeby nie była ta odp mało znacząca wyjaśnię ci kilka kwestii dlaczego: 1) aby uzyskać dobry rozruch akumulatora 12 V potrzebne jest trafo o napięciu wyjściowym ok 15 V, po mostku Graetza zostanie zmniejszone do ok 13V oraz potrzebny prąd ok 300A (min 150A dla małych samochodów)...
Też swego czasu myślałem o doładowywaniu akumulatora w samochodzie bateriami słonecznymi (z powodu braku 220V w garażu) i żeby nie dopuścić do przeładowania akumulatora zamierzałem co tego celu wykorzystać układ kontrolujący napięcie na zaciskach akumulatora. Układ włączałby zasilanie (ładowanie) przy napięciu <13V i wyłączałby przy jego wzroście...
Na wyjsciu cewki mam ok 18V, dalej chce podłączyć mostek prostowniczy. Ale napięcie na wyjsciu musi byc ok 13V bo chce ladowac akumulator. Jaki polecacie stabilizator napiecia i gdzie go umiescic, czy przed mostkiem czy za mostkiem? hmm ciekawe co to za cewka :O Stabilizator napięcia daje się za prostownikiem. Poza tym widzę, że chcesz ładować akumulatory...
http://obrazki.elektroda.pl/8020414600_1... Mimo, iż sezon na prostowniki się kończy, postanowiłem przedstawić moją konstrukcję sprzed 5 lat. Urządzenie powstało w 2 dni w lutym 2006, użyłem tego co miałem pod ręką. Trafo to TS 70/5 wymontowane z radia Amator 2. Odwinąłem uzwojenia wtórne i nawinąłem na nowo: 13V - około 50 zwojów,...
Od pewnego czasu widze, ze oswietlenie wnetrza auta jest jakby "przygaszone" przed wlaczeniem silnika. Wtedy napiecie na gniezdzie zapalniczki i zarowki oswietlenia wskazuje 10-11V. Po odpaleniu wszystko wraca do normy, a alternator laduje do ok 14V. Napiecie w gniezdzie jest wtedy na poziomie 12-13V. Dzis jednak podlaczylem prostownik i tak jak na...
Witam . Proszę bardzo oro schemat to żadna tajemnica . http://obrazki.elektroda.pl/5887135200_1... . Co do mojej modyfikacji odnośnie ładowania konserwacyjnego (cykliczne) to w szereg z R18 wstawiasz przełącznik i jeśli będzie on zwarty to masz ładowanie jednorazowe , a jeśli rozwarty to ładowanie konserwacyjne . U mnie ładowanie konserwacyjne...
Więc uwzględniając spadek napięcia muszę podać 10.6V więc muszę kupić przetwornicę bo według woltomierza akumulator podaje 13v Lepiej skorzystaj z Wikipedii i naucz się podstaw ( prąd stały, prąd zmienny, prostownik etc.) 9,6V zmiennego, po wyprostowaniu daje za mostkiem 12,1V stałego Akumulator raczej nie ma 13V, chyba że świeżo go ładowałeś. Po kilku...
Wyjściowym elementem jest zasilacz laptopowy 19V 3,42A. za słaby na prostownik do akumulatora samochodowego teoretycznie: 19V * 3,42A = 64,98VA 3,42A / 19V = 0,18A na 1V przy: 15V - 2,70A 14V - 2,52A 13V - 2,34A 12V - 2,16A dobry by był taki około 150VA
Witam. Tak się zastanawiam nad regulacją. Trafo jak juz pisalem ma uzwojenie wtórne o napięciu 17V. Odejmując po kolei 2V na mostek i 2V na tyrystor zostaje teoretycznie 13V (przyjmuje obciążenie rezystancyjne na wyjściu). Spokojnie to wystarczy by osiągnąć kilka ładnych amperów prądu ładowania. Mnie jednak zastanawia dół. Raczej nie ma sensu regulowac...
Jeśli jest 14,95 napięcia zmiennego to spokojnie wystarczy. Do budowy prostownika wystarcza spokojnie napięcie zmienne 13V. Po wyprostowaniu przecież rośnie. Polecam zapoznanie się z konstrukcją prostownika wykonanego przez uzytkownika HSWG - tam to wyjasnił i sam modyfikował transformator.
Nie spotkałem się jeszcze w teorii z mostkiem graetza, więc nie rozumiem tym bardziej wziętej z kosmosu liczby 1,42. Google też nie wyjasniło Cytat z elektrody: Masz prostownik, który po wyprostowaniu daje napięcie tętniące, mierzysz napięcie woltomierzem prądu stałego (czyli wartość skuteczną napięcia tętniącego) - jest 13V, OK. Ale akumulator ładuje...
Witam. Złożyłem najprostszy automatyczny prostownik według tego układu: http://obrazki.elektroda.pl/7021409500_1... Po uruchomieniu złożonego prostownika woltomierz wskazuje 12V. Po podłączeniu do wyjścia akumulatora wzrasta do 13V. Amperomierz wskazuje 2A. Żarówka delikatnie się żarzy. Wydaje mi się, że jest to trochę za niskie napięcie...
Witam! Tu masz układ: http://obrazki.elektroda.net/12_12056190... Opornik R trzeba tak dobrać, żeby napięcie wyjściowe było równe N*1,42V, gdzie N=ilość ogniw. Jesli Twój akumulatorek ma 7 ogniw, to napiecie powinno być 9,94V. Odchyłka nie powinna być większa, niż 0,02V. Możesz dać potencjometr montażowy 2,5k połączony szeregowo z opornikiem 5,1k....
Tam ma być dioda zenera na 13V. Masz taką żeby podmienić? Masz może zasilacz regulowany? Jaki akumulator podłączasz do tego prostownika? Jak masz zasilacz płynnie regulowany to ustaw go na 8V, podłącz do wyłączonego prostownika. Plus do plusa i minus do minusa. Następnie powoli zwiększaj napięcie i patrz kiedy zaświeci się dioda FULL. Jeżeli poniżej...
Witam, jak w temacie żarzy się kontrolka ładowania. Zmierzone napięcie na akumulatorze przy wyłączonych światłach na wolnych obrotach 13,2 na wyższych do 13,6. Na włączonych na wolnych obrotach 13V, a na wysokich do 13,3V. Akumulator nie ładowany prostownikiem ponad miesiąc i na krótkich odcinkach nie pada, odpala na mrozach tak, że normalnie można...
Witam Ten prostownik nie służy do rozruchu samochodów. Właśnie niedawno taki naprawiałem. Przełącznik w położeniu górnym jest zabezpieczeniem przed odwrotnym podłączeniem biegunów ładowanego akumulatora, albo przed zwarciem zacisków prostownika. W górnym położeniu przełącznika napięcie na zaciskach prostownika pojawia się dopiero po prawidłowym podłączeniu...
witam! mam prostownik samochodowy - jakis stary , polskiej produkcji ( chyba max 12A ) - bez obciazenia napiece na klemach wynosi ok 13V ... przy obciazeniu zarowka 55W tez jest ok 13V ... dzis ladowalem nim akumulator 88Ah i po ok 7 godzinach ladowania sprawdzilem napiecie na klemach z podlaczonym prostownikiem i wynosilo 16,6V - a pobor ok 9A ( po...
Prostownik jest samoróbką, dziadek go kiedyś robił i cały czas działał normalnie ładował około 13V, a jak podłączyłem do tego akumulatora to maksymalnie jakie napięcie zaobserwowałem to było właśnie 8,5V i teraz już cały czas tak jest obojętnie gdzie i do czego go podłącze. Prostownik ma przełącznik 6V/12V ale po przełączeniu na 6V na kablach prostownika...
Witam. Jeżeli prostownik nie ma w sobie kondensatora (zwykle nie ma, choć już widziałem że był na wyjściu: np 1000µF), to kondensator podbije napięcie razy pierwiastek z 2. A więc jeśli jest na nieobciążonym prostowniku 13V, to z kondensatorem będzie 18,3V, a jeśli jest 14V, to z kondensatorem będzie 19,9V. Jeśli takie są napięcia, to rzeczywiście...
Napięcie jest ściśle związane z gęstością, jest gęstość będzie napięcie i odwrotnie. Ale ale elektrolit ma tę niedobrą cechę, że przy ładowaniu gęstość naole rośnie znacznie szybciej niż na górze. Dochodzi do rozwarstwienia i wtedy napiecie moze być i 13V, bo stężenie na dole ponad 1,30, ale stale będzie spadać, co dziennie, co godzinę, aż do wyrównania...
Dziękuję za odpowiedź. Nie przewiduję ładowania akumulatorów tym urządzeniem. Transformatory z mikrofali raczej do pracy ciągłej nie nadają się. Automatykę chciałbym, by nie trzeba było włączać wspomagania z kabiny, a włączenie układu następowało po spadku napięcia akumulatora wywołanym pracą rozrusznika. Natomiast wyłączenie wspomagania, po wzroście...
Przy tym, jakie było zachmurzenie przez ostatni tydzień, nawet mocniejszy raczej panel by nie pomógł. Potrzebny byłby większy akumulator. Z tego masz zapewnione zapotrzebowanie na ok. 6 dób. Zazwyczaj to wystarcza, ale są takie momenty zimą i jesienią, że nie. Natomiast jeśli jesteś na miejscu, to proponuję jednak pogodzić się z tym, że czasem trzeba...
Witam! Prawdopodobnie wszystko jest w porząadku, prostownik ma automatykę, która po osiągnięciu napięcia 14V odłącza ładowanie, wówczas napiecie na akumulatorze "siada" (to normalne!) i przy 13V ładowanie załącza sie ponownie.
Witam wszystkich. Zamierzam zrobić własny prostownik z transformatora, który "znalazłem". Tylko czy on i inne elementy będą odpowiednie? I czy po przeczytaniu wielu treści nie mylę się. 1 . Z tego, co zrozumiałem, oglądając i czytając, to gdy dobierze się odpowiednie trafo, to nawet regulacji żadnej nie potrzeba - gdyż samo trafo odpowiednio dobrane...
Pobór prądu to: 30mA ( radio Mp3 ) i jakieś 0,01mA zegarek wskazówkowy czyli nie jest to dużo - jest w normie. Nie wiem dlaczego piszecie że nie wolno odłaczać alternatora podcas pracy silnika? - jeśli odłączyłem ten kabel plusowy to cały czas silnik pracował bo ciągnął prąd z akumulatora a po odpięciu alternatora tylko przestało być ładowanie. A żeby...
13V to za mało, uwzględniając spadek napięcia na diodach to minimum 15V Nie lubie gdy ktoś mnie poprawia nie mając pojęcia o prostownikach.
ja podłączyłem dodatkową masę do obudowy komputera i poczyściłem wszystkie wtyczki bo były zaśniedziałe w środku . podłącz prostownik naładuj akumulator i sprawdź czy problem znika przy naładowanym akumulatorze . ja się już zastanawiałem żeby założyć przetwornice step-up do zasilania ecu cały czas 13V - ale kupiłem nowy akumulator
Możesz spróbować na akumulatorze samochodowym daje ~13V lub zasilaczu czy prostowniku z kondensatorami u mnie California chodził na 18V zamiast 20V bez problemów to zasilanie nie musi być idealne i tak trafia w laptopie do przetwornicy, ale 24V to będzie za dużo. Przy procesorze PIII750MHz HDD30G DVD pobiera mi 2A maksymalnie w porywach przy 20V to...
witam! Rozładował mi się akumulator w Peugeot 5008 po ostatnich dużych mrozach, wyjąłem go naładowałem prostownikiem, napięcie ok 13V niby ok, odpalam, napięcie ładowania też wydawało się od razu ok ok 14,5V, pojeżdziłem pare kilometrów, po południu znów odpalam auto przejechałem kilka kilometrów i nagle po kolei zaczynają się pojawiać kontrolki o błędach...
Witam, też przymierzam się do zbudowania ładowarki w oparciu o ten schemat. Mam zasilacz Rubikon 300W i mam kilka pytań i zanim zacznę go przerabiać. Po zmierzeniu na pinach KA7500 nr12 mam 13V!!! a ma być w granicach 20-25V, natomiast po podłączeniu potencjometru do nóżki 1 i masy udaje się bez obciążenia podnieść napięcie do ok 15V (47kOhm) Czy wg...
Witam Zauważyłem że mój alternator w samochodzie wogóle nie ładuje akumulatora. Po odpaleniu auta napięcie na akumulatorze ciągle spada (po naładowaniu prostownikiem miał 13V) jak w samochodzie zapaliłem światła i włączyłem nawiew to po 15 minutach na akumulatorze już było nieco ponad 11,5V mimo tego że samochód chodził na wolnych obrotach. Podwyższenie...
prostownik akumulatora ołowiowego prostownik ladowania akumulatora prostownik odsiarczania akumulatora
ustawic dekoder polsatu unitra gramofon artur yihua 853da
claas hydrostat białystok częstotliwości
Jak uzyskać listę kanałów na telewizorze Samsung? Dlaczego waga elektroniczna pika? Przyczyny i rozwiązania