Pytanie brzmi : Czy można ładować akumulator w moim aucie przez odłączenie wyłącznie dodatniego zacisku, podłączenie w jego miejsce dodatniego przewodu od prostownika i ujemnego do masy w komorze silnika (oczyszczony łeb śruby)? Tak, Jest to poprawna metoda.
Można w szereg z przekaznikiem na 12V =, połaczyć jakaś diode Zenera /2.1V/-albo szereg zwykłych diod. Tak, aby zadziałał przy napięciu na nim równym około 14,6V i odłaczył zasilanie od 230V. I tak trzymał do momentu wyłaczenia przez własciciela akum., zasilania całosci, z sieci - przez wyjęcie wtyczki.
Jeśli ci podoba się schemat z twojego zalacznika to w czym problem? Zamień diodę zenera D3 z napięciem stabilizowania 12V na diodę z napięciem stabilizowania 10-11V i potencjometrem P1 ustal napięcie wylaczenia prądu ładowania.
Wszystko jest w porządku. Aby płynął tak duży prąd akumulator musiałby być rozładowany, a nie jest(12,54V). To jedna uwaga a druga: po co chcesz ładować ten akumulator tak dużym prądem?! Czy masz jakiś nowy(akumulator) na oku? Jeżeli nie potrzebujesz natychmiast naładować akumulatora to zapamiętaj sobie - czym mniejszym prądem ładujesz tym dłużej ten...
Można tych operacji dokonać za pomocą radzieckiego zegara - programatora 3 kanałowego.Można nim załączać kanał 1, 2 ,3, 1i2, 1i3, 2i3 w trybie 24 godzinnym wpisując 15 komend załącz - wyłącz w pamięć programatora.Zegar - programator jest zasilany z sieci i posiada zasilanie buforowe złożone z dwóch baterii 2x9V na wypadek zaniku zasilania dla podtrzymania...
Dorzucę jeszcze jeden mój pomysł.Amperomierz-- wykorzystałem miernik uniwersalny cyfrowy(taki tani z bazaru 15pl coś DT830 uszkodzony jak to bywa omomierz )dałem LM7809 i elektrolit1000mikro leda na podświetlenie chodzi cacy.
Witam Otoschemat ukladu: Zamiast jednego termistora mozna zastosowac potencjometr-ktorym mozna ustawic temp . odniesienia. Ponadto zaleta tego ukladu jest jego kosz ~15PLN ,bez zasilacza,ale ja do tego celu uzywalem zwyklego prostownika do ladowania akumlatorow. Pozdrawiam
Napięcie dodatnie(+17,6V) i ujemne(-17,6V) a 0V to masa. Między punktami +/-17V a 0V masz 17,6V napięcia a między punktami +17,6V a -17,6V masz 17,6*2= 35,2V Do prostowników w linkach potrzebujesz jedno z napięć. A co za tym idzie najprawdopodobniej połowę mocy możesz wykorzystać bo pewnie uzwojenie tyle nie wytrzyma przy pełnej mocy.
Może pan narysować schemat jak to podłączyć ,i wykaz części ,mi wystarczy 12 v. Mogę wysłać ci kolego nawet gotową płyteczkę tego układu. Jeszcze 10 lat wstecz produkowaliśmy takie ładowarki do żelówek. Zostały sztuki których nie wyrzuciłem.
Witam Obejrzałem zdjęcia i: Układ nie ma żadnego układu zabezpieczającego (wyłączającego) ładowanie, te diody z boku pokazują tylko prąd ładowania (lub ewentualnie napięcie na akumulatorze, ale raczej prąd. Więc jak podłączysz akumulator to pewno z początku masz duży prąd ładowania i świeci kilka diod, następnie prąd ładowania maleje co jest normalne...
http://www.ce-partner.pl/Auto-moto_Konse... Nie wiem czy o to Ci chodziło. Kiedyś na allegro kupowałem po 12zł.
To w jaki sposób mam sprawdzić czy ten akumulator jest sprawny czy zasiarczony. Bo nierozumiem dlaczego by miał być jak ja go doładowuje codziennie! Tak jak pisałem napięcie ma cały czas rządu 13V, ja go ładuje z altenatora i po podlaczeniu prostownika nie chce się ładować (nie łąduje go też zimnego bo przed podłączeniem prostownika w aucie było gorąco...
strikexp :arrow: Nie kumutatorowy , lecz komutatorowy ! Faktycznie z tym prostownikiem to bzdura bo kierunek prądu i pola magnetycznego się zmienia ale kierunek siły pozostaje ten sam. Prostownik jest zbędny. Co jednak nie zmienia faktu że silnik jednofazowy kumutatorowy to w właściwie silnik DC. Kolejne bzdury, skończ wreszcie kolego się ośmieszać!...
jaki prostownik automatyczny do 800 zł z funkcją odsiarczania akumulatorów i ładowania akumulatorów kompletnie rozładowanych. Myślę nad Kulonem fajnie ze ma Wifi i można ustawić wiele rzeczy ale czy można też po prostu ustawić automatyczne ładowanie? I czy podczas ładowania przechodzi on przez parę trybów tak jak np Noco czy Ctek? Mam parę prostowników...
Ja używam PTC75-B Prosty w obsłudze, opcja pomocy do rozruchu, oraz automatyka przy ładowaniu. Nie jest drogi, problemy są przy starszych dieslach, jeżeli chodzi o rozruch z prostownika. W moim przypadku rozrusznik potrzebuje w ciepłe dni 230Ah, zimą idzie na prawie 300Ah wiec te 15 minut które podają w instrukcji można se między bajki włożyć.
Spróbój skorzystać z dokumentacji elektroniki UZ-A.
Jak to mierzyłeś przejście na akumulatorze? Zmierz napięcie na zaciskach. Nie trzepnąłeś tym akumulatorem o coś? Nie upadł Ci przy wkładaniu? Nie wpadłeś w jakąś dużą dziurę? Prostownik metalowy? Ładowałeś w aucie? Może zwarłeś obudowę do masy? Rozumie aku bezobsługowe samochodowe ołowiowe?
Witam Zainstaluj przekaźnik prądowy i odpowiednio podepnik albo czynnie albo biernie. Pozdrawiam.
Uwzględniając wiek prostownika by rekomendowałem ci zamienić kondensatory elektrolity. Zamień ?4 na 22uFx25V, C7 - 22uFx50V i C5 C6 - 100uFx25V. Jakość kondensatorów podobnego typu była zawsze bólem głowy dla konstruktorów. Na zdjęciu fragment schematu, z potencjometrami montażowymi, którymi ustalają się napięcie i prąd przy regulacji prostownika. Maksymalne...
Urządzenia o takich parametrach były stosowane w telefonach, poproś o przeniesienie tematu do telefony stacjonarne, może tam znajdą się osoby które ci pomogą.
Podawanie linków na elektrodzie zdaje się jest zabronione. Wejdź na Allegro zobacz jakie są prostowniki, jak coś Cię zainteresuje poszukaj ceny w sklepach (może być niższa niż na Allegro). Ja używam polskiej podróbki prostownika Ctek (vipow) wykonanej w Chinach i całkiem dobrze się sprawuje. Ciekawie wyglądają prostowniki mikroprocesorowe VOLT Polska...
Bez pomiarów to tu się nie da nic powiedzieć. Nie wiemy jakiej jakości jest ten prostownik i czy w ogóle jest sprawny. Trzeba sprawdzić napięcie w trakcie ładowania i po kilku godzinach od ładowania (akumulator ma być odłączony od instalacji auta). Jeżeli nie masz miernika a masz drugi prostownik to możesz spróbować naładować go drugim prostownikiem...
byc moze, ale nie wiem jak to podlaczyc. Sygnał cofania narazie robie prostownikiem ale radio i tak sie nie przełącza...
Witam, jaki prostownik automatyczny polecacie? Jaka firma jest dobra? Będę ładował akumulator w aucie (diesel) jak i w traktorku ogrodowym.
Jak to ? przecież to płyta do ups tylko wylutowane części a płytka pewnie służy do wiązania przodu obudowy z tyłem i tyle . ktoś z ups zrobił prostownik.
Jeżeli jest to prostownik który ładuje stałym prądem to się nie nadaje, bo byt duży prąd może go rozsadzić, najlepiej żeby prostownik był automatyczny - sam sobie ustawia prąd ładowania.
1. nie widzę stabilizacji prądu ładowania - albo dobrze ukryta, albo nie ma; 2. schemat strasznie zagmatwany - bez opisu, jak to ma działać, można mieć z tym kłopoty; 3. obecnie są optotriaki i układy takie, jak NE555 - może nie warto stosować transformatora do wyzwalania tyrystorów, ani tranzystora jednozłączowego; pytanie, czy lepiej tyrystory, czy...
http://obrazki.elektroda.net/14_12711752... Witam przedstawiam moją konstrukcje jest to Prostownik automatyczny z regulacją 0-15A. Automatyczny bo po naładowaniu akumulatora do napięcia 14.4V sam się wyłącza. Gdy napięcie spadnie poniżej 13.8V włącza się. Prostownik uruchamia się od napięcia ok.6V na krokodylkach. Bezpieczny gdyż bez podłączenia...
Witam. Jak sądzę to jest potrzebny prostownik automatyczny do akumulatora 12V samochodowego gdyż takie w tych układach mają zastosowanie. W załączeniu przesyłam zdjęcia takiego urządzenia co prawda jest to stare ale dobre . Można też trochę unowocześnić układ zamieniając tranzystory T 1 do T6 układem UL 1111 i wtedy jest mniej pracy. Gdzieś mam rozrysowaną...
AGM ma wyższe napięcie końca ładowania. Jeśli będziesz ładował standardowy akumulator w trybie AGM, to doprowadzisz akumulator do progu gazowania i przekroczysz go, prostownik nie wyłączy się pomimo że akumulator będzie już naładowany- ryzykujesz uszkodzenie akumulatora. W odwrotnej sytuacji, prostownik wyłączy się wcześniej bo akumulator AGM osiągnie...
Ja mam z LIdla 3.8A używany sporadycznie kilka lat już ma.
Koledzy, a czy to czasem nie jest tak że to napięcie trzeba doregulować dokładnie tym potencjometrem na wartość 15,4 V ? Bo coś mi tu mówi że to jest chyba przyczyna. Poza tym BC 560 różnią się nieznacznie od BC 547 i tu także może być jakaś odchyłka w działaniu. Proponuję wymienić na takie jak na schemacie. :D Nie, nie jest tak, trzeba na zasilacza...
nałąduj prostownikiem, podłącz go w aucie zapal i zmież ładowanie na światłach i bez świateł, musi być conajmniej 13.8V, następnie jak go zostawiasz na noc albo na dłużej to ściągaj kleme i powiesz mi czy problem po 2 dniach znowu jest. jak nie ma to jakie to auto ?
To się zastanów gdzie to ładowanie chcesz sprawdzić w aucie czy pod prostownikiem?W aucie jakie ładowanie ?Pobór prądu jaki?Sprawdzone to czy czekasz na wróżkę.
Od pewnego czasu zajmuję się elektroniką lampową głównie wzmacniaczami gitarowymi W jaki sposób, bo różnicą jest z nich korzystanie, eksploatacja, czytanie o ich parametrach, przeglądanie schematów, a wykonanie wzmacniacza lampowego od podstaw? wzmacniacz DYNACORD GIGANT. Końcówka tego wzmacniacza mocy zbudowana jest na 4 EL34, napięcie anodowe to...
http://obrazki.elektroda.pl/2360434200_1... Witam, chciałbym zaprezentować ładowarkę którą ostatnio wykonałem wg. projektu kolegi http://obrazki.elektroda.pl/2360434200_1... http://obrazki.elektroda.pl/6734972300_1... http://obrazki.elektroda.pl/6070243600_1... http://obrazki.elektroda.pl/6987815400_1...
http://obrazki.elektroda.pl/4894260300_1... Na razie wykombinowałem tak ładowarkę dostałem od kolegi bo jej nie używa bo padły mu aku i przerobił swoja wkrętarkę na aku samochodowy. musiałem tak podłączyć bo jest inne gniazdo i tylko nie wiem czy parametry nie sa nieodpowiednie a najbardziej mnie zdziwiło to ze na obudowie napisano...
http://obrazki.elektroda.pl/9863000200_1... To mój drugi prostownik prezentowany w tym dziale. Pierwsza konstrukcja była bardzo udana, teraz potrzebna była kolejna ładowarka. Nie lubię monotonii, więc zbudowałem inny układ o podobnym działaniu. Praktycznie wszystkie części posiadałem, musiałem dokupić mosfeta oraz wskaźniki napięcia...
Włączanie z opóźnieniem - prosty układ "soft start", taki jak ten: http://mysite.verizon.net/vze22yzp/siteb... Kondensator na 35V, tranzystor może być tylko jeden, np. BD139 (układ zasilisz z transformatora 24V przez prostownik). 100µF i 10kΩ dadzą opóźnienie około 1s. Jeśli rezystor będzie...
Ładowanie w aucie jest napięciem stałym 14,4V, podobnie w ładowarkach elektronicznych które na wyjściu też mają napiecie stałe (przebieg linia prosta) natomiast ładowanie prostym prostownikiem napieciem pulsującym wynosi ok. 16V. Delikatnie się wtrącę. W rzeczywistości w aucie akumulator też nie jest ładowany napięciem (a ściślej prądem) stałym, którego...
Zamiast regulatora napięcia zastosuj ładowarkę do akumulatorów żelowych/AGM bez transformatora i prostownika. A odnośnie pytania to myślę, że to powinno rozwiązać problem: http://obrazki.elektroda.pl/2928761200_1...
Cześć. Mam taki układ z prostownikiem i przetwornicą buck, która obniża napięcie do 5 V. Na wyjściu są superkondensatory, które ładują się też do tych 5 V. Chciałbym zrobić taki układ, który po dojściu do 5 V na superkondensatorach załącza obciążenie, a gdy kondensatory się rozładowują i napięcie spadnie do 3 V, to obciążenie by się rozłączało i kondensatory...
W UPSach jest kilka rozwiązań, te najtańsze mają własnie przełączniki, natomiast w tych droższych robi się albo tak jak w załączniku albo zasila się szyne napięcia stałego jednocześnie z batrii i z prostownika a odbiory zasila poprzez falownik. Te ostatnie mają praktycznie zerowy czas przełączania.
Ale po co tak komplikować sprawę? Po co to gniazdo ma być odłączane od zasilania? Wyprowadź po prostu 2 przewody i jakąś wtyczkę hermetyczną w bardziej dostępne miejsce w motorze. Do prostownika/ładowarki też dorób taką wtyczkę i cała filozofia.
Bez przesady, nie trzeba. Mam w miarę nowy akumulator 1 roczny. Tylko jest w aucie bodajże 62Ah. Wiem drogi Kolego, ale poza Tobą i mnną nikt nawet d...ą nie ruszył, aby cokowlwiek zmierzyć. Sami doktoranci? :D
Ładowałem różne akumulatory, nawet na aucie bez odpinania prostownikiem automatycznym z Biedronki, już ze 2 lata nie było nigdy problemów ze zbyt wysokim napięciem (w normalnym trybie ma chyba 14,7 V maksymalnie). https://obrazki.elektroda.pl/1555705300_...
Prostownik to zawsze prostownik lepiej aby ładowanie było korygowane po przez specjalistyczne urządzenie. Na Twoim miejscu kupił bym jedną skrzynkę jak np. Volt 1000S, 1500S i się nie bał o przeładowanie czy coś podobnego. Wszystko co masz na rysunku, podłączasz do jednej skrzynki i się o nic nie martwisz. Pokażę Ci na moim przykładzie: https://obrazki.elektroda.pl/1573207800_...
Wymagana dokładność powoduje, że przetworniki logarytmiczne robią się skomplikowane. Skoro nie potrzebujesz dokładności, może być uproszczony: https://www.edn.com/simple-log-scale-aud... PS. Za szybko stwierdzasz, że coś nie działa. W elektronice to normalne, że na początku nie działa, później poznajesz układ, przerabiasz, poprawiasz, analizujesz...
jak się mógł zapalić Nie mam pojęcia. Faktem jest, że Renault 19, z wyłączonym silnikiem, spłonął w trakcie ładowania akumulatora. Co konkretnie zawiniło to się nie dowiemy. Może kable zwarł. A może prostownik leżał pod autem i się zapalił, a ogień poszedł na plastiki pod silnikiem. Nie wnikałem w temat.
Automatyczne prostowniki z podłączonym. Stare transformatorowe z odłączonym. Ja bym tak robił.
embedded autom espace autom laguna autom
analogowy generator ustawic kanaly naprawa pompa lucas
philips mcd712 podnośnik koszowy
Reset do ustawień fabrycznych pralki Whirlpool AWM6081 Lokalizacja czujnika skrzyni biegów Fiat Idea 1.4 Dualogic