Tam dokonano znacznie większej "demolki" Cała automatyka także została odcięta - pytanie dlaczego - uległa uszkodzeniu czy komuś przeszkadzała. Generalnie - z płytek radiatorów na których są osadzone diody odchodzą przewody do kabla wyjściowego na akumulator. Połączenia widać na pierwszym zdjęciu w poście nr 1. Rozłączasz którekolwiek z tych połączeń...
Konieczne podłączenie do urządzenia diagnostycznego i odczytanie błędów.
Sprecyzuj pytanie o tą "dawkę" ? A prostownik, kable rozruchowe najpewniej pod akumulator podłącz (- masz na korpusie ciągnika, przyjżyj się ,że masz jeden zacisk aku podłączony do korpusu, a + masz podłączony do rozrusznika, poprzez włącznik rozrusznika). Pozdrawiam.
Hej! Mam zamiar nabyć prostownik do ładowania akumulatorów samochodowych i kable, których można użyć do odpalenia auta z wykorzystaniem innego auta. Jestem laikiem, więc nie wiem, co wybrać. Polecicie jakiś dobry sprzęt? Jeśli jeszcze jakieś dane są potrzebne do właściwego wyboru, to pytajcie. Dzięki z góry, Jacek Ja polecam aby nie zapuszczać tak...
,, jakie kable, jakie modele?" oraz jaka obudowa. Ta woła o pomstę do nieba. To się nadaje na dawcę transformatora i mostka Greatza, na nic więcej. Poza tym, zastosowanie isostatów przy takich prądach jakie przez nie płyną to czyste zboczenie konstruktora. (at)patryknowak2 Sugeruje Ci Kolego poszukać nowej obudowy, a do przełaczania prądów i napięć...
Zrób bardziej rozmazane zdjęcie, bo na tym jest za dużo szczegółów i nie wiadomo, na czym skupić uwagę.
Czy obydwa uzwojenia są nawinięte tak samo grubym drutem? Jeśli tak to bez znaczenia czy użyjesz uzwojenia 2-1 czy 3-2.
Mam taki prostownik. Ładuje nieźle ale gęstości elektrolitu nie zrobi niestety z powodu elektroniki która zbyt wcześnie kończy ładowanie :( Co do przewodów dobrze sprawdzają się przewody z kabla zasilającego od np radia. Idealnie pasują w przelotkę w obudowie (która się ciasno zaciska na przewodzie i uniemożliwia wyrwanie go z obudowy).
Witaj! Prostownik jest to urządzenie,które napełnia zużytą energnie akumulatora przez ładowanie odpowiednim prądem. Nowy akumulator powinien być ładowany w/g instrukcji. Do pełniej sprawności powinien być kilka razy rozładowani i naładowany. Jeśli miejsce zamontowania pozwala to można kupić o większej pojemności. Sprawa podłączenia prostownika w zamian...
W takim prostowniku na ładowanie ma wpływ wiele rzeczy np. napięcie w sieci, grubość kabli do ładowania. Znając życie w kupionym prostowniku kable do ładowania pewnie miałeś skromne. Mierzyłeś jakim prądem ładował akumulator ten twój kupiony prostownik? Mógł on być o wiele mniejszy niż cyferka 4A na jego obudowie.
Już rozebrałem Szkoda było psuć dobry transformator. Widzę tam dwie diody, więc to transformator z dzielonym uzwojeniem. Wystarczyło zamienić diody na tyrystory, dorobić starowanie wzorując się np. na EPS 150 i już mamy porządny prostownik z rozruchem z pełnymi zabezpieczeniami. A tak na złomie dostaniesz może 50zł...
Witam Dokładnie tak. Wygląda że masz oderwane przewody z transformatora z uzwojenia pierwotnego . Odwiń tą folie izolacyjną (pierwsze zdjęcie ) i zobacz czy są urwane przewody. Pozdrawiam
Witam Jeżeli jest to żarówka sygnalizująca włączenie prostownika, to podłącz ją do zasilania transformatora.
Podaj nazwę prostownika. Zapewne nie tylko kondensatory i kable się popaliły.
Przecież alternator zasila całą elektrykę i elektronikę w samochodzie, więc do akumulatora idzie jakaś część energii. Natomiast prostownikiem zasilasz (ładujesz) tylko i wyłącznie akumulator, czyli cała energia z prostownika idzie do akumulatora. Pomijam straty na łączach kablach itp.
1. Wymień wtyczki na tych prostownikach na 5P 16A 2. Zamontuj Gniazda 5P 16A oraz przewód do nich połóż 5x2.5mm2 oraz zabezpiecz obwód B16A ( Może się zdarzyć że będzie potrzebna charakterystyka C ) ale wątpię. 3. Pamiętaj że każdy prostownik powinien mieć swój oddzielny odwód.
Witam został wymieniony akumulator jak tylko na chwilę podłącze prostownik z rozruchem to pali na strzała Z prostownika, kable zakładasz na klemy, które są założone na akumulator. Czy klemy są wyczyszczone w środku? Czy mają dobry styk między słupkami akumulatora? I jak wyżej - pytania Kolegi kindlar . PozdrawiaM.
Zarówka nie zaswieciła sie. Podpinająć kable uruchomi się auto na padnietym akumulatorze?
Konieczna diagnostyka i test alternatora. Przyczyn może być wiele, mogły się skończyć szczotki lub awaria diody prostownika, uszkodzony kabel.
Zastosuj wyłącznik po stronie AC, powodów jest kilka, np. brak poboru prądu gdy światełka nie świecą, nie wiadomo co to za zasilacz i jak się zachowa bez obciążenia.
Nadal trwa przepychanka pomiędzy zwolennikami założenia, że kondensator + prostownik + kabel na płocie wysysają energię z linii a zwolennikami założenia /do których należę/ że zbierają tylko to co bezpowrotnie wyciekło z linii. To, że obecność płotu z systemem poboru energii wpływa na zwiększenie strat nie powinno mieć wątpliwości - tak działa np wykrywacz...
Witam! Dostałem taki o to prostownik, nie wiem jak ale kable się powyrywały , przed tym normalnie działał. Jak widać przy amperomierzu ten drut co wychodzi , wyłazi on od + . Przy ściance jest jakiś kwadracik , nie wiem co to , zero oznaczeń i właśnie kabel który z niego wychodzi też jest urwany. Jescze na zdjęciu widać jeden czerwony , grubszy ten...
Tu jest schemat Telwin Dynamic 620 ; http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20...
Odświeżę temat, czy można ładować akumulator EFB zwykłym prostownikiem i czy można w razie rozładowania uruchomić pojazd "na kable" z innego pojazdu? Czy jednak BEZWGLĘDNIE MUSI być to prostownik dostosowany do tego typu baterii?
A co to za pojazd? Bo normalnego samochodu nie da się odpalić z akumulatorem rozładowanym do 2V. Trzeba użyć np. kabli rozruchowych albo prostownika z taką funkcją. A wtedy napięcie w instalacji wzrośnie do okolic tych 12V więc będzie możliwość wzbudzenia alternatora.
Jest to zwykły prostownik na 4 diodach i transformatorze z odczepami po stronie pierwotnej i wtórnej. W wyniku zwarcia które spowodowało przegrzanie izolacji przewodów uszkodzona mogła zostać któraś z diod. Sprawdzić należy amperomierz no i przełączniki mogą mieć ponadpalane styki. Prostownik ten bez podłączania do akumulatora musi mieć na wyjściu pełne...
Prosta sprawa- ukręcony kabel zasilający koło odgiętki prostownika. Metoda naprawy- uciąć kawałek kabla zarobić nowe końcówki i założyć. Dla pewności zrobić sekcję zwłok odciętego kawałka.
Podczas ładowania dużym prądem sprawdź czy nie grzeje się za mocno kabel do akumulatora. Ja kupiłem na jakiejś wyprzedaży kable rozruchowe. Do rozruchu to one się średnio nadawały, ale jako kable do akumulatora są ok.
Pozostałe przewody podłączone powinny być pod ten zacisk, do którego podłączałeś prostownik czyli do grubego kabla łączącego akumulator z rozrusznikiem. Domysły Jaśka są słuszne z jednym wyjątkiem - w tym ciągniku świece żarowe montują użytkownicy. Jeśli biały przewód masz połączony z włącznikiem rozrusznika, to wszystko będzie działać.
Jak rozumiem, moja mobilna ładowarka w bardzo zakamuflowany sposób :) informuje prostownik jakie ma grube kable ale nie wie jakie mam zabezpieczenie w domu. Powoli wszystko staje się jasne, może ktoś dorzuci jeszcze coś ciekawego ?
Żarówka 55W będzie OK (np H7) Minus prostownika do minusa baterii kablem od prostownika, plus baterii do styku żarówki za pomocą kawałka drutu, drugi styk żarówki do plus aprostownika.
Witam mam pytanie zakupiłem prostownik Ripper glz70 oraz na odwrocie wychodzi jeden kabel podpisany jako START i na nim jest taki włącznik i nie wiem do czego to służy proszę o pomoc. https://obrazki.elektroda.pl/5946367000_... https://obrazki.elektroda.pl/1882767400_... https://obrazki.elektroda.pl/7085326200_...
Odp. dla Maverick73 Wolałbym jeden prostownik 20 A, ale poszukam jak nie będzie to może 15 A, dlatego że nie wygląda to fajnie dwa prostowniki i za dużo kabli. Na moje potrzeby powinno wystarczyć.
Według symbolu dioda ma 6A 1000V a to pod spodem nie wiem co oznacza chyba nie ma znaczenia.
Jak pisał przedmówca zmierz napięcie ale również prąd ładowania może masz prostownik inteligentny i nie ruszy z martwym akumulatorem.Najprościej jest podłączyć na przewodach równolegle inny akumulator i obudzić prostownik do pracy. Inna opcja podłączyć inne autko na kable i niech po pracuje z 10 minut a twój załapie napięcie i prostownik podejmie pracę.
ampery wyświetlacz pokazuje 3 zera.. A ile ma wskazywać jeżeli nie jest podłączony do akumulatora?
w którym miejscu mierzyłeś? https://obrazki.elektroda.pl/3003781300_...
A moze naladowany odwrotnie prostownikiem starego typu??
Czyli mam podłączyć akumulator i wtedy dotknąć plusa i minusa? W którym miejscu? Przy słupkach czy przy wyjściu z prostownika tam gdzie są podłączone kable?
Kolego ale to trafo jest od oryginalnego prostownika tylko kable były poprzepalane to wymieniłem na nowe i zrobiłem nową obudowę bo stara była rozwalona.
Trafo podłączone dobrze. Skoro z gniazda wychodzi 11V AC to po drodze do kondensatorów /niebieskich beczek/ jest tylko prostownik (mostek lub dioda) i ścieżki lub kable. Cyknij fotkę. Gdzieś jest przerwa skoro na kondensatorach jest brak napięcia stałego. Sprawdź czy nie mierzyłeś na kondensatorach na zmiennym! Możliwe przepalenie prostownika.
Tzr 50 1998 do 2000 miała Zapłon DE. Jest przelacznik świateł na prawej manetce. Cewka podpięta jest pod regulator i stamtąd kabel rozdziela się na prostownik do akumulatora oraz na kabel do świateł
Sprawdził kolega już dużo. Napięcie z prostownika wychodzi na kable i do akumulatora czy jeszcze po drodze są jakieś elementy?
Tutaj chcesz czy na maila mam wszystkie produkowane telwiny Dodano po 9 tak na szybko masz tutaj Dodano po 4 tak na szybko masz tutaj http://obrazki.elektroda.pl/8129211900_1...
Chyba te 8 przewodów jest na uzwojeniu wtórnym. Podaj rezystancje pozostałych uzwojeń.
Jak już napisano + ~ - ~ , w/g zdjęcia: biały, zielony, czarny, żółty. Zielony i żółty to "wejście", biały to +, a czarny to masa.
czy może mi ktoś wyjasnic jak mam podłączyć kable do prostownika KBP04, który ma cztery nóżki, a na krańcach napisane + i -. Na schematach oznacza się go jako połączone w kwadrat cztery diody i tam diody te mają skierowane te trójkąciki, tak, że prąd powinien się zapętlać w tym kwadracie, więc nie wiem jak on może wyjść z tamtąd na dwa kable, skoro...
problem w tym ze są niedemontowalne z auta... A nie postawie na noc prostownika na kablu przy aucie bo dojdzie mi koszt zakupu drugiego prostownika :)
Transformator buczy jak każdy, kto ma 50 okresów na sekundę. Do sprawdzenia: 1. napięcie po stronie wtórnej 2. diody i bezpieczniki 3. przełącznik po stronie wtórnej 4. kable - już tu były przypadki, że działało wszystko prócz kabla, który był sprawdzony na końcu. Warto zapoznać się ze schematami "prostowników" czyli układu transformator + prostownik...
Ja pytałem czy cieńszy zmniejsza prąd ładowania w prostowniku.
Brak dobrego styku, za cienkie kable. Akumulator w samochodzie zasiarczony i brak pojemności. Zwykle przed odpaleniem na kablach trzyma się na uruchomionym silniku kilka dobrych minut aby aku pobudzić. Prostownik automatyczny z Lidla lub biedry warto posiadać aby się poratować lub boostera do rozruchu.
Dostaniesz go np. tu: http://gmoto.pl/simson/prostownik-12v,35...
Nie nie jest naładowany. Chodzi mi o peostownik co może być że sam się rozłącza I nie ma napięcia na kablach
podłączyłem pod akumulator i jest to samo jak pod prostownikiem. na kablu od zasilania z prostownika mam bezpiecznik 20A więc chyba nic się nie stało. Co masz na myśli ? jak sprawdzić przetwornicę?
Zasilacz z kompa albo trafo z odzysku+diody , czy prostownik do ładowania aku. to na kablu i ja tak stosowałem , do pewnych celów:)) dano temu. Jaj nie chcesz kupować nowej baterii to wymień same ogniwa.
Słychać szum, przyjmuje 8,11 V nie więcej , aż mi się prostownik gotuje i kable od prostownika się grzeją. Czyli końcówki mocy ?
1. Kupiłeś wtyczkę 12N (zwykłą, czarną), a do dodatkowego gniazda potrzebujesz wtyczkę 12S (białą). Jak można zauważyć, inny układ pinów został dobrany w celu uniemożliwienia zamiany połączeń wtyczek w gniazdach. 2. Niestety w tym celu musiałbyś posiadać schemat elektryczny przyczepy, czasami podany w instrukcji obsługi. Bez niego trzeba się posiłkować...
Witam posiadam prostownik AFN 16 i spadł mi on do kanału, przez to po urywały sie kable i nie wiem jak je podłączyć z powrotem wstawiam zdjęcie prostownika Bardzo Proszę o pomoc. http://obrazki.elektroda.pl/5484927200_1...
Możesz zwykły lub dodatkowy akumulator na chwilę podłączyć na kable aby prostownik "ruszył"
Witam, padł mi akumulator w matizie ( 12V 35Ah ) nie mam od kogo pożyczyć prostownika, kabli rozruchowych, a na pych nie chcę odpalić, czy mogę podładować go chodź trochę ładowarką którą podałem w tytule tematu ? chodź trochę, aby tylko zakręcił rozrusznik. Podaje dane ładowarki VIPOW - BAT1132 PRI - 230V~50Hz 39W SEC - 6V/12V ____ 1800mA 21.6VA (max)...
Planuję kupić prostownik z rozruchem, Kup sam prostownik i akumulator i kable, w razie 'W' podłączasz go na krótko do akumulatora w samochodzie i odpalasz.
Zdjąłem boczki odłączyłem kable i prostownikiem pod kable ruszył do dołu potem do góry i z drugiej strony tak samo więc siłowniki sprawne dochodzę do wniosku że to musi być jakiś kabelek nie wiem przepalił się albo odłączył no bo już nie mam innych pomysłów
Jeśli nie możesz znaleźć czy kupić analogiczne diody, to zamień ich na przedstawiony na zdjęciu mostek . U ciebie mostek na 35А, że absolutnie dosyć . Orientuj się na zdjęcie prostownika, który przedstawiłeś. Górne wyprowadzenie skrajnej lewej diody ( poznaczymy jego D1 ) jest zjednoczone z dolnym wyprowadzeniem D3 i tu że jest podłaczony biały...
Są dwie opcje 1) wyprowadzić kable prosto z transformatora czyli zasilanie płytki takiej jak jest 2)usunięcie mostka z płytki i zasilanie jej kablami + i - z prostownika oraz dodatkowym kablem S z transformatora wg rysunku z postu #8 zdjęcie wnętrza prostownika bardzo by sprawę ułatwiło
Pochwal się co to za prostownik. Grzanie kabla - za mały przekrój i przez to za duże straty ciepła.
Witam Państwa elektryków, mechaników, elektroników. Mam sprawę-może ktoś będzie potrafił pomóc. Znalazłem stary interfejs diagnostyczny CDiF/2 mini. Chciałbym go podłączyć do laptopa i teraz pojawia się problem. Podpinam zasilanie przez prostownik, kabel usb wpinam do lapka i wyskakuje komunikat że urządzenie potrzebuje za dużo prądu-czy coś w tym stylu....
Bardzo pomocna Twoja wypowiedź... Kabel szedł do testu akumulatora... Ktoś inteligentniejszy może pomoże...
Nie wymieniałem przewodów. Zaczął topić się czerwony kabel oraz niebieski wychodzący od transformatora, gdy po 5 godzinach ponownie podłączyłem prostownik do akumulatora to transformator zrobił się ciepły oraz zaczął iskrzyć czerwony kabel
Natomiast w opisie jest taka perełka: "Przewody aluminiowe miedziowane ... Wyjątkowo uczciwy fabrykant, takich ze świecą szukać ... :D Ale rozwijając temat dodam, że jako przewody prostownika najlepiej sprawdzają się kable od elektrycznej spawarki.
czy w moim mierniku powinienem czerwony kabel wlozyc w gniazdo oznaczone 10A DC? Tak. i włączyć w szereg z kablem prostownika. Dodano po 11 Zmierzylem napiecie - 13.15V na akumulatorze. Takie samo po odlaczeniu prostownika, jak podczas ladowania. Mało. Nawet przy czuwaniu powinno być chociaż 13,6. Przy ładowaniu nawet do 14,9V
6 Napięcie mierzy z dokładnością ok 0.1V -tu zaobserwowałem że ważne są dobre kable do ładowania A nie można puścić drugiej wiązki tylko do pomiaru napięcia? Tak się robiło w starych zasilaczach do stabilizowania dokładnego napięcia na danym elemencie przy właśnie długich kablach.
Wg. mnie dziwny wynalazek, w razie awarii regulatora napięcia jakby się nagle pojawiło 16V to nie wiem czy się nie zapali-wolę jednak zwykłą kwasówkę z ołowiem. Co do prostownika masz podane-parametry jak dla instalacji 12V w pojazdach (napięcie 14,4V) i maksymalny zalecany prąd ładowania 3A (ciekawe, czy ma jakieś zabezpieczenia, czy jakby była rozładowana...
A więc tak jak w temacie, sprawa ma się do prostownika Bester BZB 24/25. Otóż znalazłem ten prostownik lecz kable są po przerywane itp.itd (wygląda jak po przejściu tsunami). Chciałbym go naprawić bo jest mi bardzo potrzebny, dlatego proszę was wszech i wobec o schemat do tego modelu.. szukałem na tym forum i znajdywałem schematy odnoszące się do BZA....
Jak ladujesz dwie godziny i masz 11,5 to albo miernik albo akumulator lub prostownik. A światła to sprawdź od manetki po kable do złącza żarówki. Mam nadzieję że pomoglem.
Witam. Mam problem z prostownikiem, zbudowanym przez mojego dziadka. Prostownik brał udział w pożarze, spaliły się kable od zasilania, wymieniłem je i prostownik już nie ładuje. Prostownik z płynną regulacją i zabezpieczeniem przed złym podłączeniem.
Bezpiecznik jest na kablu zasilającym (sieciowym),czy na przewodach które łączysz z akumulatorem?
Jeśli nie posiadasz prostownika podłącz kable do drugiego odpalonego samochodu niech popracuje z 10min. powinien się wzbudzić.Ale najprościej jest podmienić akumulator.
Witam, właśnie składam sobie zasilacz i używam do tego transformatora wyjętego bodajże z zasilacza od drukarki... (System jak w zasilaczach do laptopów: wtyczka->kabel->plastikowa kostka z trafem i prostownikiem->kabel->drukarka). Wiadomo, transformator w takim "Chińczyku" jest przylepiony jakimś butaprenem do plastiku i tyle. Zastanawiam się jak zamontować...
No, ja zachowuję biegunowość, tylko dokładam amperomierz pomiędzy plus żabki a akumulator i tak to działa. A w prostowniku jest po minusie wstawiony amperomierz! Druga rzecz, po co są dodatkowe dwa kable na amperomierzu?
Te szarpanie na ekranie.. ( pomijam synchro) prostownik w/n TV13/03. Umasienie kineskopu.
Schemat mam. Nie jest problemem on. Obrazowo mowiąc, z pradnicy wychodzą 4 kable z czego 2 prądu zmiennego (żółte) które trafiają na prostownik, w moim przypadku juz diodowy. Z prostownika 2 kable wychodza, jeden na mase, a drugi na + aku. Z aku - idzie oczywisce na mase. Ponawiam pytanie jakie napięcie zmienne powinno być przed porstownikiem, i jak...
Zakupiłem szlifierkę magnesową Łucznik z lat 60-tych. Maszyna dotychczas pracowała podłączona do sieci 3-fazowej czterożyłowej. Moja instalacja ma pięć żył. Wszystkie silniki oraz styczniki nimi sterujące w szlifierce są podłączone do zera, a uziemienie nie było podłączone nigdzie. Czy mogę zainstalować w maszynie kabel 5-żyłowy, gdzie podpinam uziemienie...
PeterQ94 Zrób dokładnie jak na schemacie, który zamieściłeś, a jest autorstwa BANANvanDYK. Cewkę możesz "zmasować" gdzie chcesz. Ale najprościej i najlepiej jest podłączyć kabel szaro/czerwony lub czerwono/żółty do punktu masy przy prostowniku. Akumulator ci gotuje bo nie masz żadnego układu ładowania!
http://obrazki.elektroda.pl/8721935600_1... Klema plusowa do bezpiecznika F2 (10A), klema minusowa do diod, jak poniżej: http://obrazki.elektroda.pl/2084793300_1...
Nie wiem co masz na myśli: wszystko OK, ale sprawdzać możesz. Ważne jest aby mostek prostowniczy w motorze (oznaczony 3 na schemacie) był sprawny! To łatwo sprawdzić. Ładowanie i zasilanie z prądnicy też można sprawdzić z prostownika odpinając wszyskie(!) kable od prądnicy przy skrzynce z bezpiecznikiem i podpinając raz plus raz minus prostownika w...
Witam, zobacz bezpiecznik w prostowniku który idzie od kabli do pojazdu, lub też spróbuj pominąć płytkę i zobacz czy będzie chodził, jeżeli tak to padła płytka, dużo widuje tych prostowników z padnięta płytka
Witam. Ostatnio wyrwałam niechcący kabel w prostowniku. Rozebrałam go, lecz nie mam pojęcia gdzie on ma iść. Chodzi o ten niebieski kabel, on idzie od wtyczki. Proszę o pomoc. Jeśli będzie konieczne wysłać więcej zdjęć, to proszę pisać - zaraz zrobię. Pozdrawiam
Sprawdź okablowanie a szczególnie masę. Najlepiej zrób masę silnik- "-" aku i "-" prostownika kablem i to grubym. Na pewno pomoże przy zapłonie i regulacji napięcia alternatora. Obydwa obwody (zapłonowy i wzbudzenia) korzystają z przepływu prądu przez styk ramy z silnikiem. Podejrzany może być też wyłącznik zapłonu na kierownicy. W sprawie wyrzucenia...
ale pomiar przez chwilę bo mam miernik do 10A i się kable grzeją w mierniku. Chyba że coś źle robię w pomiarach. Tak robisz pomiar zwarcia prostownika, jak przypuszczałem słaby. Źle mierzysz prąd, powinieneś wpiąć w szerg miernik nie równolegle.
Witam. Przed ładowaniem zetknęły się się kable + / - prostownika i nastąpiło zwarcie, które uszkodziło prostownik Mean Well. Jest to prostownik do akumulatorów żelowych. Zdiagnozowałem uszkodzenie paru elementów, lecz nie dało to większego rezultatu - na wyjściu jest 1,5 volta. Proszę o pomoc, bo kończą mi się pomysły.
No właśnie nie mogę :( kary dość srogie liczone w tysiącach euro. Pytam ze względu takiego iż posługuje się zaciskarką do końcówek też akumulatorową. No ale jest to urządzenie typowo do prac elektrycznych. Dodano po 21 Naprawdę nigdzie nie można wypiąć, w jakiś inny sposób odłączyć tej linii przed podjęciem pracy pozostawiając zasilanie na wcześniejszych...
Nie jestem specem od wersji Jawy/CZ, ale wersje 12V miały alternator z regulatorem elektronicznym a nie wibracyjnym (kol miachu nazwał go zabawnie platynkowym). Proponuję sprawdzić połączenia masy. Nawet dorobić masę regulatora i prostownika kablem. Podejrzanym jest niewydarzony prostownik wzięty od włochów z alternatora malucha przez knedli do Jawy/CZ....
Kolego z akumulatorem będzie Ci dużo łatwiej. Kup jakiś prostownik najlepiej motocyklowy, Akumulator 6V, i Przerywacz. Akumulator to tylko 2 kable i tyle.
Na początku miałem ako i prostownik ale wkurzała mnie walka z kablami ciągle więc teraz mam już z trafa. Stelaż na kółkach i zasuwam po całym warsztacie :)
Ale już naprawiłem. Rozkręciłem obudowę poruszałem kablami skręciłem i ładuje...
Prostownik GM electric a te trzy kable to są trz fazy z prądu podawane napięcie
No chyba że to poważniejsze uszkodzenie. Ale sprawdź ten kabel :) Zwarcie po stronie wtórnej - kilkukrotnie powtarzane w sekundzie próby uruchomienia przetwornicy, oprócz kabla zwarcie może być w elektrolicie za prostownikiem niskiego napięcia lub w owym prostowniku.
Dane dla 12 V DC Prąd znamionowy: 0,8 / 3,6 A Napięcie ładowania: 14,4 V ± 0,25 V lub 14,7 ± 0,25 V (ładowanie w "trybie zimowym") Prąd ładowania: 3,6 A ± 10 % lub 0,8 A ± 10 % Są moim zdaniem 2 wyjścia: 1) Dokładnie sobie policzyć. 2) Zastosować kabel od spawarki. 1) załóżmy kabelek 2x4mm^2: Oporność miedzi: 1,7e-8 Ωm. Długość...
Mam jakis prostownik w metalowej obudowie z piecioma wyprowadzeniami i dwa sa tak samo oznaczone. Czy to jest prostownik selenowy? Po co ma dwa takie same wyprowadzenia polaczone kablem?
Dołącz równolegle jakieś zewnętrzne źródło napięcia. Choć ten prostownik z biedronki powinien wystartować i od 1,5V. Np drugi akumulator kablami + do +, - do -, po rozpoczęciu ładowania możesz odłączyć drugi akumulator. Dobrze by było uruchomić mu funkcję Recond i poganiać go z napięciem 15,8V
prostownik prostownik połówkowy przetwornica prostownik prostownik gniją kable
palet maszyna grzałka zużyta z18xe wymiana silnika
volkswagen sharan volkswagen sharan
Radio Blaupunkt PP14BT nie włącza się po naładowaniu Manetka e-bike Giant działa niestabilnie: przyczyny i rozwiązania