z podpiętym akumulatorem 12V było napięcie ok.15-16V Ładowanie takim prostownikiem akumulatorów bez kontroli napięcia (nie dopuszczenie do przekroczenia 15V), bardzo szybko wyprawi akumulator na drugi świat, szczególnie taki bez możliwości uzupełniania ubytków wody w elektrolicie (akumulator bezobsługowy).
Jeśli użyjemy dioda D3 i rezystor 51k podłączony za rezystorem ograniczającym, uzyskamy kontrolę napięcia prostownika, a nie akumulatora. https://obrazki.elektroda.pl/9807384400_...
Ok. Tylko wtedy wskazaniami amperomierza z tym bocznikiem, nie można się kierować przy ustawianiu czy kontroli prądu ładowania akumulatora.
W moim pierwszym prostowniku zrobionym w 1975 roku, też użyłem transformatora bezpieczeństwa, z którego odwinąłem tyle zwojów, aby na wyjściu otrzymać 12 VAC (bez obciążenia) i do tego na początku jedna dioda prostownicza, wymieniona na mostek po prawie 40 latach. Prostownik samograj - nie ma możliwości przeładowania akumulatora. Ze względu na to że...
Trzeba to robić zewnętrzną ładowarką i Może prostownikiem z kontrolą napięcia i prądu? Ładowarki automatyczne - w większości - o kant d--- obić i wyrzucić. Pozdrawiam.
to co chcesz ręcznie ustawiać i po co? Wole mieć kontrolę.
Optymalny reżim ładowania twojego akumulatora - Umax - 14.2-14.5V I = 0.26A . Najlepiej wykorzystać regulowany prostownik, który pozwoli ustalić maksymalne napięcie ładowania, pozwoli to uniknąć przeładowania akumulatora . Koniecznie ograniczyć maksymalny prąd ładowania . Przy użyciu regulowanego prostownika odpada konieczność kontroli czasu ładowania,...
Zasilacz jest zasilaczem a nie ładowarką akumulatorów. Nawet jak jest to akumulator żelowy, jak się domyślam, to nie można go od tak bez kontroli ładować. "Prostownik do akumulatorów" jest dosyć szerokim pojęciem. Jeżeli ma tryb bezobsługowego ładowania to będzie się nadawał. Skoro zakładasz, że system monitoringu będzie bezobsługowy zabezpiecz go od...
Naładuje prawidłowo, ale dorzuciłbyś niecałe 2 dychy i miałbyś prostownik mikroprocesorowy z kontrolą procesu ładowania.
witam to powiedz mi WojcikW co się dzieje z akumulatorem pozostawionym do ładowania na sobote i niedziele, (zwykły prostownik bez kontroli ładowania ) jezeli aku naładowało sie na full a Ty pchasz w niego dalej energie.
ABSAAR (12V/20A) Z FUNKCJĄ ROZRUCHU 180A typ prostownika BBL 1200 15 NE 2 tryby ładowania normalny 10A i przyspieszony 15 A Cmin30Ah Cr=180Ah ta propozycja jest lepsza. Miałem już prostownik z kontrolą ładowania który wyłączał się po przekroczeniu 14,4V i niestety nie spełniał dobrze swojej funkcji. Akumulator ciagle był niedoładowany mimo że na wskaźnikach...
Prostownik z napięciem 20V pod obciążeniem 5-10A zniszczy samochodowy akumulator . Samochodowy akumulator 12V należy ładować, zależnie od typu i przepisania do napięcia od 13,5 do 14,5 - 14-8V. Przy takim napięciu nie ma niebezpieczeństwa wrzenia elektrolitu i intensywnego wydzielania gazu. Oznacza, jeśli prostownik przy obciążeniu ma na wyjściu 20V...
te 5 wat to trochę za mało,daj 21[ od kierunków\.jeśli ten prostownik ma procek to może wcale nie ładować\kontrola napięcia akumulatora,nie ma akumulatora ,nie ma napięcia ładowania\.jeśli prostownik obciążysz samą żarówką i ta będzie świeciła,to mozesz próbować z tym ładowaniem c ,jeśli nie zaświeci to szukaj prostownika bez kontroli ,czyli zwykłe...
Lepiej, ale koszty sa w moim przypadku duzo duzo wieksze. Bo tak mam juz zalozony nowy altek 70A, a stary regeneruje: wymiana lozysk, szczotek, przetoczenie pierscieni, wymiana diod prostownika, kontrola uzwojen. czyszczenie. Wiec mam juz dwa alternatory identyczne, dlatego opcja wymiany na jeden co by dal te 140A odpada. Musze kombinowac z tymi dwoma.
Akumulator nie przeładuje się , ten prostownik ma kontrolę napięcia akumulatora , gdy napięcie wzrośnie do 14,5 V to prostownik przejdzie w stan czuwania, a gdy spadnie napięcie prostownik się załączy.
Ładowanie zwykłym prostownikiem bez kontroli zmiany temperatury elektrolitu, prawdopodobnie wywoła rozprężenie bloku i doprowadzi do opuchlizny akumulatora lub nawet jego wybuchu. Idąc tokiem rozumowania fragmentu z reklamy tego prostownika wychodzi, że jego używanie w przypadku AGMów może także skutkować ich uszkodzeniem. Bo kontroli temperatury ładowanego...
Sa chinskie moduly kontroli ladowania aku kwasowych polecam.
Czy można w tym prostowniku zwiększyć prąd ładowania przez zmianę transformatora, diod oraz tyrystora? Czy trzeba coś zmieniać w elektronice w związku ze zmianą prądu bramki innego tyrystora?
Regulacja po stronie pierwotnej nie nadaje się do transformatorów, jeśli potrzebujesz dokładnej regulacji to regulacja po stronie wtórnej na tyrystorze. Jeśli chcesz mieć jeden zakres to odczep ze środka uzwojenia wtórnego. Przy takim transformatorze nie wiem czy jest sens dokładania jakiegokolwiek układu "do rozruchu", po prostu zapalaj maszynę na...
Podłączasz akumulator pod ten prostownik ROMSTAN BP12/15 z regulowanym prądem od 3 do 15A Do klem razem z "żabkami" podpinasz woltomierz ustawiony na 20V. Kręcąc regulacją prądu na prostowniku, pilnujesz aby napięcie na aku. nie przekroczyło ok 14V, a prąd 6,8A Najlepiej robić to w czasie dnia i mieć cały proces pod kontrolą.
A ja zapytam - czy zastanawiałeś , czy ładowanie akumulatora alternatorem, po odpaleniu silnika przy 20 st. mrozie, jest bezpieczne? Czy efektywne, to zależy od punktu widzenia. Na pewno na początku, zanim akumulator się "rozrusza" będzie trochę inaczej wyglądać, niż w wyższych temperaturach i w tych warunkach mogą się nie sprawdzać prostowniki z kontrolą...
Podłącz prostownik, temperatura nie wzrośnie, przecież prąd nie płynie. I po prostu obserwuj. Ja czasami ratowałem rozładowane akumulatory podłączając je do prostownika 24V ( wymagana ciągła kontrola prądu! niebezpieczne i głupie, ale kilka akumulatorów wstało)
Witam, szkoda, że nie pokazałeś fotki frontu sterownika, ale jeśli nie ma możliwości zmiany napięcia ładowania, to zaryzykował bym podłączenie prostownika, oraz kontrolę napięcia ładowanych akumulatorów.
Prostownik z kontrolą ładowania. PE 09/1997r str 8 dokończenie PE 12/1997r str 16.
Obudowa - osobiście bym nie ryzykował z plastikową Potwierdzam , ta obudowa jest zbyt delikatna. Odnośnie pomysłu prostownika to wybrane elementy się mogą sprawdzić. Masz do wyboru prosty układ prostownika z przełącznikiem napięć po stronie pierwotnej i wtórnej , lub jakiś układ bardziej zaawansowany z elektroniczną kontrolą napięcia i prądu.
Ta "ładowarka" od nokii to zwykły zasilacz (impulsowy jest stabilizowany, zwykły jest niestabilizowany - zwykły prostownik), kontrolą i ograniczeniem prądu ładowania zajmuje się elektronika w telefonie. Do ładowania NiMH najprościej będzie zrobić całą ładowarkę od podstaw, wystarczy do tego trafo około 10V~, prostownik z kondensatorem filtrującym i...
A że nie zrozumiale ? Jeśli prąd ładowania składa 0.4-1А, to to oznacza, że proces ładowania trwa. On i będzie trwał jak długo napięcie akumulatora nie porówna się z napięciem prostownika, które w naszym wypadku blisko 20V. Prąd będzie zmniejszał się w miarę zbliżenia równości napięcia i zmaleje do minimum przy równości napięcia. Toż przy użyciu...
S series czyli szeregowo. P parallel czyli równolegle. Więc pakiet 3s to 3 połączone szeregowo ogniwa W wypadku litowych masz 3,6 lub 3,7 razy 3 Ty masz NI-MH więc prostownikiem podładujesz 9-10 w szeregu. Bo napięcie końcowe ładowania to 1,6V na ogniwo do tego kontrola temperatury max 40°C . Bo prostowniki dla PB nie uwzględniają ∆p. Dlatego...
Ładowanie akumulatora tym prostownikiem bez kontroli napięcia ładowania może zakończyć się uszkodzeniem akumulatora, "wygotowanie" elektrolitu". Do poczytania: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... lub https://www.elektroda.pl/rtvforum/find.p...
Można układ uprościć likwidując transoptory, wystarczy prostownik.
Sprawdzamy napięcie ładowania w większym czas-okresie, a nie chwilowe. Przyrząd wpinamy pod gniazdo zapalniczki , obok kierowcy "obserwator" kontroluje w czasie jazdy napięcie ładowania.' Albo , akumulator pod dobry prostownik i kontrola jego ciepłoty oraz "gotowanie". Samym zgadywaniem nic nie wskórasz.
Witam. Posiadam stary prostownik transformatorowy wykonany na początku lat 80-tych przez elektryka w jego warsztacie . Jest to proste urządzenie nie posiadające żadnego wskaźnika ani nawet włącznika. Uruchamia się poprzez podłączenie do gniazdka. Po podłączeniu go do akumulatora i podpięciu miernika pokazuje napięcie 15,6 V. Po ok. 4 minutach miernik...
prostownik by doładowywał akumulator To musi być prostownik z kontrolą napięcia ładowania ok. 13,6V 640Ah/540A Na pewno 640Ah ? Długo to on nie pożyje, jeśli to zwykły akumulator samochodowy.
Trzydzieści lat przepracowałem przy akumulatorach trakcyjnych . Technika i automatyzacja doszła prawie do perfekcji . Przy nowej generacji prostowników kontrola ładowania była już bezosobowa, automatycznie rozładowywała akumulator do stanu ładowania ponownego, uzupełniała elektrolit ewentualnie wodę destylowaną itp. Z ładowaniem baterii do telefonów...
Ja bym to naładował. Nic na razie nie wymieniaj. Żadnego prostownika nie podłączaj!!!!. Podłącz ładowarkę prosto do pakietu na godzinę-dwie aby napięcia sie podniosły i próbuj włączyć hulajnoge
Kolego, Jarek2004xd ! Próbować reanimować można tylko te akumulatory u których wysechł elektrolit( gel ). Akumulatory z wszystkimi innymi uszkodzeniami - na utylizację ! Po zdejmowaniu górnej przykrywki i ochronnych gumowych kapsli z każdą celi można wizualnie ocenić stan celi - w sprawnym akumulatorze tafli powinny być nawilżone . Przy wysychaniu elektrolitu...
Dzisiaj miałem możliwość i podłączyłem ten AGM pod prostownik, dosłownie po minucie-dwóch jak podłaczę prostownik to napięcie szybko rośnie do poziomu 15,2V i wyświetlają się wszystkie kreski i napis full Tylko pytanie w jakich warunkach podłączyłeś ten akumulator pod prostownik. Ja się z taką sytuacją też spotkałem, jak do prostownika z regulacją...
ELBA'ę uszkodziłeś pewnie przy wcześniejszych próbach z innymi cewkami. Można ją naprawić, ale potrzebna wiedza z elektroniki. Sprawdź jeszcze prostownik. Czy potrafisz?A może jest źle podpięty? W zasadzie aku można ładować prądem z prostownika z pominięciem ELBA'y, ale nie będzie kontroli napięcia aku i może zostać przeładowany. Wygotuje się elektrolit...
Dzięki, ale to opis dla "fachowców". Czy za kontrolę ładowania nie odpowiada "prostownik" na pokładzie ? Rozumiem że w przypadku gdy pokładowy konwerter pozwala na ładowanie z mocą 11 KW przy napięci 230 V pobierane natężenie wyniosło by ok. 50 A, ale co w przypadku gdy ma ograniczenia do 2-4 KW ?
Jaką wartość miał prostownik bo powinno być 6V . Sam akumulatora do kontroli, układ zapłonowy pod magnetem zwłaszcza kondensator, kabel do świecy WN po latach może potrzebuje wymiany.
Kolego,^ToM^1! Ze swoim akumulatorem możesz przeprowadzać które chcesz eksperymenty, lecz nie należy ich rekomendować wszystkim innym! Jeśli do prostownika bez kontroli maksymalnego napięcia podłaczysz przez timer w całości rozładowany czy na połowę rozładowany akumulator to i czas ładowania dla ich należy będzie ustalać różny. Producenci w swoich instrukcjach...
Mam również starszy prostownik z manualną kontrolą prądu, spróbuję naładować do pełna. Może po prostu od tamtego czasu nie był doładowany do końca.
chciałbym aby akumulator był cały czas ładowany Pozostaje podłączenie prostownika zasilanego z sieci do akumulatora i kontrolowanie prądu ładowania. Albo zastosowanie jakiegoś prostownika z kontrolą prądu ładowania, np [url=https://www.google.com/search?clien... Ja zastosowałem...
Czy taka przetwornica nie wpłynie na zmianę charakterystyki ładowania? Jak będzie reagować na wzrost napiecia w czasie ładowania AKumulator potrzebuje do pełnego naładowania 14,4 V. Jeśli przetwornica tyle zmniejszy to akumulator będzie w 100% naładowany. Zmieniać się będzie tylko prąd ładowania. Trzeba jeszcze poznać czy prostownik ma kontrole podłączenia...
Witam, to nie wygląda jak lampa prostownicza, raczej jest to "żarówka" dla określonej długości fali (zależnie co znajduje się w środku), te dolne elektrody w żadnym wypadku nie mają zdolności emisyjnych. Jeśli już to katoda to ta duża "banka", a anoda ta mała, dolne elektrody to być może kontrola przepływu. Pozdrawiam. PS teoretycznie każda lampa emisyjna...
Witam Sądze że prostowniczek bedzie działał bez problemu. ja zrobiłem sobie coś podobnego, ale bez kontroli napięcia.
wyjście prostownika , prawdopodobnie do kontroli zwolnienia hamulca. Na ulotce hamulca te zaciski są wykorzystywane przy połączeniu "Rapid" - szybki, gwałtowny. Przy połączeniu "Normal" sa wolne.
Zamiast opornika zastosuj regulator napięcia np. do regulacji oświetlenia, oczywiście odpowiedniej mocy. Dziwi mnie jednak że zasilasz to bezposrednio z sieci. Nie wiem jak zbudowane jest to urządzenie ale radził bym Ci używać odcinka drutu oporowego z grubej spirali i zasilać z transformatora bezpieczeństwa lub transformatora z odczepami. Ja osobiscie...
Co do akumulatora, doradzałbym podłączyć pod prostownik do pełnego naładowania. Dobrze byłoby aby prostownik miał funkcję kontroli ładowania. Po tak kompletnym rozładowaniu trzeba o niego zadbać. Auto go nie uzupełni.
Rozdzielczość jest za niska, by dało się coś odczytać ze schematów. Jednak widać, że masz coś źle nie z samą kontrolą prądu ładowania, co jest realizowane przez prostownik sterowany, tylko z wykrywaniem napięcia na zaciskach akumulatora. Stąd należałoby się zabrać za blok A2 na schemacie blokowym. Schemat tego jest w punkcie 8.4. Na wejściu jest trochę...
Jak napisał powyżej kolega, wynika to z budowy tego zasilacza .Dla stabilizowania wyjściowego napięcia wykorzystuje się kontrola znaczenia napięcia 5 i 12V na wyjściu zasilacza . Kiedy jedna z szyn nie ma obciążenia ( w twojej sytuacji 5V ) napięcie na niej zwiększa się . Schemat kontroli obniża napięcie do nominalnego znaczenia 5V, lecz przy czym,...
to nie dotykasz takiego złomu który nie ma kontroli końca ładowania a napięcie końca ładowania jest zależne od napięcia sieciowego... No niestety, taki stary prostownik trzeba pilnować podczas ładowania, a najlepiej ładować tak jak piszesz elektroniczną ładowarką z kontrolą napięcia ładowania, a taki prostownik można użyć chwilowo i awaryjnie jak np....
Dołącze sie do tematu bo prawde mówiąc sam miałem o to zapytac;) Ja takze byłem i oglądałem ten prostownik lecz nie rzucałem sie od razu bo wolałem zapytac tutaj czy wogóle warto kupowac???? Kilka fotek: http://obrazki.elektroda.net/35_12346467... http://obrazki.elektroda.net/36_12346467... http://obrazki.elektroda.net/6_123464676...
Analiza plytky z rozmieszczeniem elementów pokazała , co jest kilku błędów w oznaczeniu oddzielnych elementów . Daję zdjęcie z naprawieniem błędów . http://obrazki.elektroda.pl/1284992700_1... Dodano po 23 VD 5 na schemacie odpowiada VD 2 na plytce. VD6 na schemacie VD4 na plytce. VD3 VD4 na schemacie VD5 VD6 na plytce . Oznaczony na...
Wg mnie przy tym trafo (U=18VAC), oprócz regulacji prądu ładowania, konieczny jest jeszcze układ kontroli napięcia ładowania. Opis takiego prostownika jest w załączniku, który złączyłeś.
Kolego, mam prostownik z końca lat 70-tych, z pełną automatyką w którym ustawia się tylko pojemność ładowanego akumulatora. Proces ładowania nim jest podobny do tego który przedstawiłeś, ale tylko w końcowej fazie ładowania. U mnie jak podłączę do tego prostownika częściowo rozładowany akumulator, to nie ma tej pulsacji (ładowanie/przerwa), ładowanie...
A nie prościej w podobnych pieniądzach było kupić regulator gotowy i dedykowany do prostownika - ładowania akumulatora. Masz kontrolę i pomiar tego co się dzieje na akumulatorze, np: https://www.gotronik.pl/kontroler-regula... https://mlodytechnik.pl/zrob-to-sam/3087...
Nie znam tego prostownika, więc to tylko domysł. Nie wiem co miałaby oznaczać ta druga lampka, ale ta dioda z napisem full powinna zapalać się gdy ładowany akumulator osiągnie właściwe napięcie. nie rozumiem czemu świecą obie diody LED na froncie prostownika i to zaraz po włączeniu kabla do sieci. Być może dzieje się tak przy niepodłączonym akumulatorze...
Ja tam zawsze tak ładuje i nic złego się nie dzieje. Bo niby czemu?? Oczywiście pod warunkiem że prostownik wyłączy się sam po naładowaniu, lub mam go pod kontrolą. Żeby nie przesadzić z tym ładowaniem :)
Co do flaków z tego okamata to ciekawą opcja byłoby poskładanie tego w kupe i wtedy zbicie napiecia do ładowania aku 12v ale pewnie elektronika nie będzie działać poprawnie po zbiciu połowy wymaganego do ładowania wózka napięcia. Szkoda bo wtedy byłby porządny automatyczny prostownik nie wymagający kontroli naładowania aku Bez schematu ciężko powiedzieć.
Naprawdę wystarczy w miesiącu odłożyć sobie 8.50zl żeby moc co 3 lata cieszyć się nowiutkim pachnącym markowym akumulatorem. Tyle ode mnie. A jak już sobie kupi ten nowy akumulator to też trzeba go pewnie od czasu czymś podładować, dlatego nie ma jak ładowanie akumulatorów żelowych a tym bardziej AGM prostownikiem kupionym u rusków na bazarze. Jest...
Na zdjęciu schemat prostownika Свитяk... tablica wykorzystywanych elementów i plytka drukowana z oznaczeniem elementów. Dla regulacji prądu ładowania przeznaczony potencjometr R8 . Tranzystor V3 wykonuje rolę obrony od nieprawidłowej biegunowej akumulatora. Przy użyciu prostownika w roli zasilacza obrona jest...
Albo podać zewnętrzne powiedzmy 560V DC z osobnego prostownika. Takie małe napędy raczej nie miewają kontroli faz zasilania. pzdr
Tylko że kiedyś prostownik to kawałek transformatora i diod. Teraz można zrobić zasilacz stabilizowany 14,4V z regulowanym ograniczeniem prądowym tylko że to już trochę roboty. Ja od kilkudziesięciu lat mam taki prostownik (trafo z napięciem na wyjściu 12 VAC bez obciążenia + na początku 1 dioda, a później mostek) i doładowuję nim akumulatory w samochodzie...
Podlaczylem pod prostownik ale laduje chwile i niby naladowany a gestosc wciaz ta sama. Nie wiem w jakich warunkach temperaturowych ładowałeś akumulator, bo może występować sytuacja podobna do tej jaka była u mnie. Ja ładowałem akumulator w garażu przy temperaturze poniżej zera. Akumulator był bez dostępu do cel, więc nie mogłem zmierzyć gęstości elektrolitu,...
Napięcie 12V z zasilacza będzie moim zdaniem za niskie. Lepszy będzie prostownik. nie przekraczaj prądu 0.7-1A przez 10 godzin. Przydałby się też woltomierz do kontroli napięcia ładowana aby ten prostownik nie przekraczał 14.8V
Akumulator był faktycznie naładowany i na multimetrze prostownik pokazywał stałe napięcie ładowania , wiec taki urok tego woltomierza że pokazuje co mu się podoba. Te pomiary były dokonywane równocześnie? Na filmie są niewielkie zmiany napięcia pokazywane na module, ale to może wynikać albo z za małej histerezy ustawionej w układzie regulacji napięcia...
Nie powinno być z tym większych problemów. 14.7V to trochę większy prąd ładowania w przypadku prostych ładowarek bez kontroli prądu.
O tym to wiem. Ale przy podłączeniu mocno rozładowanego akumulatora do prostownika z " mocnym " tansformatorem ( bez kontroli prądu - bo większość automatycznych " samoróbek " kontroluje tylko wartość napięcia ) to aku może się nieźle gotować co może być kłopotliwe przy zamkniętych celach.
Akumulator należy ładować takim prądem, jaki jest podawany przez producenta, aby go nie wysłać w kosmos. Chodzi o kontrolę prądu ładowania.
Pomiar odkształconych napięć niewiele mówi. Podłącz amperomierz i sprawdź prąd w czasie ładowania akumulatora gdy napięcie na nim wynosi ok. 13,5 V. Jeśli nie odpowiada opisowi wokół potencjometra to popraw przy pomocy R1 i R4. Prostownik nie posiada układu końca ładowania i dlatego proces ładowania wymaga kontroli. Pozdrawiam
Коlego, piona5! Napięciem 13.5 - 13-7V ładują się akumulatory, które wykorzystują się w buforowym reżimie, na przykład - w awaryjnym oświetleniu. W samochodzie u akumulatora cykliczny reżim i jego należy ładować do napięcia 14.4-14.5V . Akurat takie napięcie zabezpiecza alternator. Woltomierz i amperomierz dla prostownika nigdy nie bywają...
Możesz ładować prostownikiem "samochodowym", ale takim z elektroniczną kontrolą napięcia ładowania. cyklicznie 14,4-15V
A jeśli można spytać, to do czego tych akumulatorów używasz? Inną sprawą jest, że impulsową ładowarką nie wolno ładować akumulatorów. Na przyszłość polecam Ci prostownik automatyczny- wszystko pod kontrolą mikroprocesora. Kiedyś widziałem je w markecie Lidl- nie były drogie a szwagier sobie chwali!
Poza tym napięcie 14,5V jest zdecydowanie zbyt wysokie. Miernik mierzy napięcie średnie, a akumulator ładuje się do szczytowego. Podeprzyj proszę to napięcie jakimiś danymi katalogowymi akumulatorów. Nie wiem jakie dane katalogowe akumulatorów masz na myśli. Kolega Grzegorz_madera ma rację w tym co napisał. Autor tematu niech podłączy do tego prostownika...
Przeszło 30 odpowiedzi a o tym jakie parametry ma akumulator to jest cisza (przynajmniej ja nie doczytałem), zwłaszcza że 15 A przy ładowaniu to może być sporo jak na ładowanie a prawie wszyscy oprócz mnie (w poście #11) i w poście #23 przez kogoś innego skupili się jak te 15 A przywrócić. 1. Jest to prymitywny prostownik. Na jakie napięcie był projektowany,...
0.8A spokojnie może ładować tę baterię. 3.8A też mogłoby być, ale pod warunkiem, że będzie kontrola charakterystycznych objawów naładowania akumulatora NiCd.
Skoro ten transil to nic pewnego Pewnym jest, że jeśli prąd będzie odpowiednio duży, to transil spali się. I nie jest precyzyjny, to kiepska dioda Zenera. Układ ze schematu to układ typu "łom" (crowbar). Skuteczny. Nie podałeś wydajności prądowej zasilacza i prądu pobieranego przez układ zasilany, a ten układ gdy zadziała to zatrzaśnie się i zewrze...
Możesz, ale pamietaj o kontroli napięcia, bo ten prostownik takiego raczej nie posiada.
Kolego, twardy161! Na mój pogląd, mądry człowiek ten, który ma śmiałość powiedzieć, znam tylko to, co nic nie znam. Ja do kategorii mądrych nie należę, wspieram się tylko na moje doświadczenie i do swoich życzeń ci zdrowia dodaję schemat, która ,spodziewam się, ci pomoże! https://obrazki.elektroda.pl/1217507000_... Schemat prostownika...
"Prostownik Yato 8302 przeładowuje.. 16v napięcie.." Czyli powyższe stwierdzenie wydaje się być chybione ,powinno być *.prawidłowo ładuje godny polecenia -skoro udało mu się zrobić gęstość jakby miał tryb ręczny ,można by jeszcze ten akumulator podmuchać. Tu chyba chodzi o 1,274 g/cm3 a nie 12,74 czyli akumulator wraca do żywych . Dla producentów najlepiej...
10-12godzin ale pod kontrolą, i nie w zamkniętym pomieszczeniu, ten prostownik taki sobie pod względem bezpieczeństwa.
Ale jak tu analizować tak posiekany schemat, zawierający mnóstwo zupełnie nieistotnych dla problemu części a nie zawierający - poza samym kontrolerem najważniejszego: kluczy, transformatora, prostownika oraz układu kontroli prądu, który ma podlegać analizie. Układ TL494 jest kontrolerem pracującym w trybie napięciowym a nie prądowym. W naturalny sposób...
po ponownym naładowaniu akumulatora prostownikiem nie pali się kontrola akumulatora Dodano po 54 czy to jest wina akumulatora czy czegoś innego
Myślę że wystarczy jałowe ok 5-7V AC/0.1A. Na tych 3 diodach masz prostownik i zmiękczanie ładowania, z kontrolą prądu i temperatury.
Prąd ładowania zależy od stanu rozładowania akumulatora i do kontroli ładowania służą prostowniki automatyczne. Na jachtach motorowych używa się ładowarek mastervolt i normalnych ołowiowych akumulatorów łączonych w baterie.
Pierwsze pytanie - akumulator ma napięcie znamionowe 6 czy 12 V? Jaką pojemność znamionową ma akumulator? Akumulator jest z korkami i ma właściwy poziom elektrolitu, czy to wariant bezobsługowy? Ładowarkę "z Lidla" kolega przetestuje na sprawnym samochodowym akumulatorze o znacznej pojemności znamionowej, tj. 45 do 60 Ah. Generalnie im więcej kolega...
Polecacie mu zabawkę do akumulatora najwyżej 45-50Ah, a on potrzebuje do ciągnika. I żadne mikroprocesorowe, niech kupi tradycyjny transformatorowy 12-15A. Dlaczego kolega tak twierdzi. Przecież tym prostownikiem naładujemy każdy akumulator, jest bezpieczny i ma kontrolę ładowania, zabezpieczenie przed przeładowaniem.
Witam.Chciałbym się dowiedzieć czy mogę ładować akumulatory samochodowe prostownikiem w którym jest transformator z uzwojeniem symetrycznym i dwiema diodami i to wszystko.A no i podłączony jest amperomierz jeszcze.Dodam że jest kontrola ładowania z mojej strony.Ale czy to jest bezpieczne?Czy mogę tak ładować?
W twoim przypadku prąd ładowania powinien wynosić . 4,5A. Bez prostownika nie masz kontroli regulacji. Można podłączyć /na ostro/, ale radzę w szereg podłączyć żarówkę o największej mocy /np. H4 lub podobną/i możesz ładować dokąd akumulator nie będzie ciepły i mocno gazował. Dobrze jest kontrolować pobór prądu - jeżeli maleje to znaczy ,że akumulator...
i sukcesywnie spada do 1 A, gdy napięcie osiągnie wartość 14 V. Tak jak napisałem wcześniej, jest to normalne i w dużym stopniu prąd ładowania zależy od kondycji i stopnia naładowania akumulatora. Co do różnicy napięć, to zapewne uda się osiągnąć, bo na jednym wyjściu prostownik podaje 16,3-16,5 V, Ale to wciąż za mało, aby dokładać przetwornicę. Aby...
To przy tych parametrach napięciowych, będzie konieczna przynajmniej kontrola napięcia ładowania. Co do regulacji prądu, to zależeć będzie od tego jakiej pojemności akumulatory będą ładowane. Jak małej, to prawdopodobnie będzie potrzebna jakieś ograniczenie prądu, żeby ograniczyć prąd początkowy do wartości Q/10. Dla przykładu, ja mam prostownik z regulacją...
Ten regulator jak widzę pobieżnie porównuje napięcie wejścia i wyjścia oraz uruchamia się po podłączeniu odbioru, więc raczej konieczna kontrola jego pracy. Lepszy były z wbudowanym wzorcem napięcia (stabilitron) a takie też są do osiągnięcia. Np z podobnym efektem może warto spróbować zastosować rozwiązanie regulacji napięcia zmiennego po stronie wtórnej,...
A więc tak, dzisiaj nagraliśmy z kumplem filmik jak odpala V8 TDI na tym prostowniku. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... Jak widać układ daje radę :) ale myślę nad dołożeniem kontroli temperatury.
O czym to swiadczy? O slabosci prostownika czy akumulatora? Po trochu o jednym i drugim. Do tej pojemności wydajność prostownika powinna być trochę większa, ale po długotrwałym ładowaniu akumulator , nawet małym prądem powinien się naładować. Być może ten prostownik nie jest w stanie dać większego napięcia i akumulator nie jest się w stanie naładować,...
Co do pojemności akumulatora, to trudno mi się wypowiadać, bo nie mam rozeznania jakiej pojemności są stosowane w motocyklach. Zależy też od tego, jaką ma rolę spełniać, bo jeżeli ma tylko zapewnić stabilne oświetlenie w czasie jazdy i krótkich postojach (np światła na skrzyżowaniu), to wydaje mi się, że 10Ah wystarczy. Co do tego regulatora z linku...
Więc uwierz-a wiem to z praktyki-scalone mostki prostownicze nie zdają egzaminu w ładowarkach akumulatorów samochodowych bo -nie wytrzymują obciążeń dynamicznych, czy to powodowanych podłączeniem akumulatora, albo też takich, że: -ludzie mają różne przyzwyczajenia, np kontrola czy prostownik działa poprzez zwieranie zacisków; czy zaiskrzy. -lub też...
Dlatego kontrola musi być częsta. Ale dalej jest to akumulator kwasowy.
Koncepcja mi się podoba. Po co komplikować tak proste urządzenia jak prostownik do akumulatorów samochodowych? Przy takim przeznaczeniu precyzyjna kontrola za pomocą mikrokontrolerów i źródeł napięcia odniesienia nie ma żadnego sensu. Pomyślałbym nad zabezpieczeniem tego układu przed odwrotnym podłączeniem akumulatora - będzie to wartościowa cecha.
Na potrzeby prób możesz naładować każdy z osobna. Do regularnego ładowania warto użyć jednak czegoś bardziej dedykowanego. Zasilacz który posiadasz nie posiada stabilizacji napięcia wyjściowego, utrzymuje jedynie zadaną wartość napięcia, przy poborze znamionowego prądu. Od biedy nadaje się do ładowania tych akumulatorów, ale musisz pamiętać o wyłączaniu...
mercedes kontrola kontrola trakcji kontrola dostępu kontrola dostepu mercedes kontrola kontrola trakcja
ustawić podajnik pellet uszkodzony głośnik kasety domofonu ustawić timing
spawarka inwertorowa schemat płyta indukcyjna amica
Giganagrywarka Netii ucina końcówki filmów - jak wydłużyć nagrywanie? Citroen C5 II 1.6 HDi 2007 - Obrotomierz na "0" na biegu jałowym