Optymalny reżim ładowania twojego akumulatora - Umax - 14.2-14.5V I = 0.26A . Najlepiej wykorzystać regulowany prostownik, który pozwoli ustalić maksymalne napięcie ładowania, pozwoli to uniknąć przeładowania akumulatora . Koniecznie ograniczyć maksymalny prąd ładowania . Przy użyciu regulowanego prostownika odpada konieczność kontroli czasu ładowania,...
Ok. Tylko wtedy wskazaniami amperomierza z tym bocznikiem, nie można się kierować przy ustawianiu czy kontroli prądu ładowania akumulatora.
to co chcesz ręcznie ustawiać i po co? Wole mieć kontrolę.
witam to powiedz mi WojcikW co się dzieje z akumulatorem pozostawionym do ładowania na sobote i niedziele, (zwykły prostownik bez kontroli ładowania ) jezeli aku naładowało sie na full a Ty pchasz w niego dalej energie.
ABSAAR (12V/20A) Z FUNKCJĄ ROZRUCHU 180A typ prostownika BBL 1200 15 NE 2 tryby ładowania normalny 10A i przyspieszony 15 A Cmin30Ah Cr=180Ah ta propozycja jest lepsza. Miałem już prostownik z kontrolą ładowania który wyłączał się po przekroczeniu 14,4V i niestety nie spełniał dobrze swojej funkcji. Akumulator ciagle był niedoładowany mimo że na wskaźnikach...
Naładuje prawidłowo, ale dorzuciłbyś niecałe 2 dychy i miałbyś prostownik mikroprocesorowy z kontrolą procesu ładowania.
W moim pierwszym prostowniku zrobionym w 1975 roku, też użyłem transformatora bezpieczeństwa, z którego odwinąłem tyle zwojów, aby na wyjściu otrzymać 12 VAC (bez obciążenia) i do tego na początku jedna dioda prostownicza, wymieniona na mostek po prawie 40 latach. Prostownik samograj - nie ma możliwości przeładowania akumulatora. Ze względu na to że...
Zasilacz jest zasilaczem a nie ładowarką akumulatorów. Nawet jak jest to akumulator żelowy, jak się domyślam, to nie można go od tak bez kontroli ładować. "Prostownik do akumulatorów" jest dosyć szerokim pojęciem. Jeżeli ma tryb bezobsługowego ładowania to będzie się nadawał. Skoro zakładasz, że system monitoringu będzie bezobsługowy zabezpiecz go od...
Prostownik z kontrolą ładowania. PE 09/1997r str 8 dokończenie PE 12/1997r str 16.
A ja zapytam - czy zastanawiałeś , czy ładowanie akumulatora alternatorem, po odpaleniu silnika przy 20 st. mrozie, jest bezpieczne? Czy efektywne, to zależy od punktu widzenia. Na pewno na początku, zanim akumulator się "rozrusza" będzie trochę inaczej wyglądać, niż w wyższych temperaturach i w tych warunkach mogą się nie sprawdzać prostowniki z kontrolą...
Kolego, Jarek2004xd ! Próbować reanimować można tylko te akumulatory u których wysechł elektrolit( gel ). Akumulatory z wszystkimi innymi uszkodzeniami - na utylizację ! Po zdejmowaniu górnej przykrywki i ochronnych gumowych kapsli z każdą celi można wizualnie ocenić stan celi - w sprawnym akumulatorze tafli powinny być nawilżone . Przy wysychaniu elektrolitu...
S series czyli szeregowo. P parallel czyli równolegle. Więc pakiet 3s to 3 połączone szeregowo ogniwa W wypadku litowych masz 3,6 lub 3,7 razy 3 Ty masz NI-MH więc prostownikiem podładujesz 9-10 w szeregu. Bo napięcie końcowe ładowania to 1,6V na ogniwo do tego kontrola temperatury max 40°C . Bo prostowniki dla PB nie uwzględniają ∆p. Dlatego...
to nie dotykasz takiego złomu który nie ma kontroli końca ładowania a napięcie końca ładowania jest zależne od napięcia sieciowego... No niestety, taki stary prostownik trzeba pilnować podczas ładowania, a najlepiej ładować tak jak piszesz elektroniczną ładowarką z kontrolą napięcia ładowania, a taki prostownik można użyć chwilowo i awaryjnie jak np....
Nic trudnego, ja takie coś spreparowałem w oparciu o LM741 pod nazwą układ kontroli napięcia. Układ ten zastosowałem w prostownikach do ładowania akumulatorów, ale również układ ten, od paru lat, pilnuje procesu ładowania akumulatorów w samochodzie z paneli PV. Układ przerywa proces ładowania, gdy napięcie na ładowanym akumulatorze przekroczy górny...
Ładowanie akumulatora tym prostownikiem bez kontroli napięcia ładowania może zakończyć się uszkodzeniem akumulatora, "wygotowanie" elektrolitu". Do poczytania: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... lub https://www.elektroda.pl/rtvforum/find.p...
Wg mnie przy tym trafo (U=18VAC), oprócz regulacji prądu ładowania, konieczny jest jeszcze układ kontroli napięcia ładowania. Opis takiego prostownika jest w załączniku, który złączyłeś.
Rozdzielczość jest za niska, by dało się coś odczytać ze schematów. Jednak widać, że masz coś źle nie z samą kontrolą prądu ładowania, co jest realizowane przez prostownik sterowany, tylko z wykrywaniem napięcia na zaciskach akumulatora. Stąd należałoby się zabrać za blok A2 na schemacie blokowym. Schemat tego jest w punkcie 8.4. Na wejściu jest trochę...
chciałbym aby akumulator był cały czas ładowany Pozostaje podłączenie prostownika zasilanego z sieci do akumulatora i kontrolowanie prądu ładowania. Albo zastosowanie jakiegoś prostownika z kontrolą prądu ładowania, np [url=https://www.google.com/search?clien... Ja zastosowałem...
Możesz ładować prostownikiem "samochodowym", ale takim z elektroniczną kontrolą napięcia ładowania. cyklicznie 14,4-15V
Trzydzieści lat przepracowałem przy akumulatorach trakcyjnych . Technika i automatyzacja doszła prawie do perfekcji . Przy nowej generacji prostowników kontrola ładowania była już bezosobowa, automatycznie rozładowywała akumulator do stanu ładowania ponownego, uzupełniała elektrolit ewentualnie wodę destylowaną itp. Z ładowaniem baterii do telefonów...
Akumulator był faktycznie naładowany i na multimetrze prostownik pokazywał stałe napięcie ładowania , wiec taki urok tego woltomierza że pokazuje co mu się podoba. Te pomiary były dokonywane równocześnie? Na filmie są niewielkie zmiany napięcia pokazywane na module, ale to może wynikać albo z za małej histerezy ustawionej w układzie regulacji napięcia...
Dzięki, ale to opis dla "fachowców". Czy za kontrolę ładowania nie odpowiada "prostownik" na pokładzie ? Rozumiem że w przypadku gdy pokładowy konwerter pozwala na ładowanie z mocą 11 KW przy napięci 230 V pobierane natężenie wyniosło by ok. 50 A, ale co w przypadku gdy ma ograniczenia do 2-4 KW ?
Na któym jest lepiej ładować? Na czasie mi akurat nie zalezy.. Lepiej na tej szybszej opcji, ale pod kontrolą polegającą na sprawdzaniu napięcia na biegunach akumulatora podczas ładowania - nie powinno przekroczyć 14.5V, wtedy przełącz na wolne ładowanie. Po przełączeniu napięcie powinno lekko spaść, ale w trakcie dalszego ładowania powinno się powoli...
Witam, szkoda, że nie pokazałeś fotki frontu sterownika, ale jeśli nie ma możliwości zmiany napięcia ładowania, to zaryzykował bym podłączenie prostownika, oraz kontrolę napięcia ładowanych akumulatorów.
Witam Sądze że prostowniczek bedzie działał bez problemu. ja zrobiłem sobie coś podobnego, ale bez kontroli napięcia.
prostownik by doładowywał akumulator To musi być prostownik z kontrolą napięcia ładowania ok. 13,6V 640Ah/540A Na pewno 640Ah ? Długo to on nie pożyje, jeśli to zwykły akumulator samochodowy.
Zamiast opornika zastosuj regulator napięcia np. do regulacji oświetlenia, oczywiście odpowiedniej mocy. Dziwi mnie jednak że zasilasz to bezposrednio z sieci. Nie wiem jak zbudowane jest to urządzenie ale radził bym Ci używać odcinka drutu oporowego z grubej spirali i zasilać z transformatora bezpieczeństwa lub transformatora z odczepami. Ja osobiscie...
Co do akumulatora, doradzałbym podłączyć pod prostownik do pełnego naładowania. Dobrze byłoby aby prostownik miał funkcję kontroli ładowania. Po tak kompletnym rozładowaniu trzeba o niego zadbać. Auto go nie uzupełni.
co mogę zrobić by uzyskać ok. 14V by ładować samochód.. czy są dostepne na tyle odporne rezystory by zrobic cos w rodzaju dzielnika napięcia. Jeżeli zadowoliła by cię prowizorka to mógłbyś zastosować tylko 2 dodatkowe elementy : mostek prostowniczy 10 A i żarówkę samochodową 12V/55 W . Tym możesz ładować akumulatory 12 voltowe , ale pod ścisłą kontrolą...
te 5 wat to trochę za mało,daj 21[ od kierunków\.jeśli ten prostownik ma procek to może wcale nie ładować\kontrola napięcia akumulatora,nie ma akumulatora ,nie ma napięcia ładowania\.jeśli prostownik obciążysz samą żarówką i ta będzie świeciła,to mozesz próbować z tym ładowaniem c ,jeśli nie zaświeci to szukaj prostownika bez kontroli ,czyli zwykłe...
Akumulator należy ładować takim prądem, jaki jest podawany przez producenta, aby go nie wysłać w kosmos. Chodzi o kontrolę prądu ładowania.
Przeszło 30 odpowiedzi a o tym jakie parametry ma akumulator to jest cisza (przynajmniej ja nie doczytałem), zwłaszcza że 15 A przy ładowaniu to może być sporo jak na ładowanie a prawie wszyscy oprócz mnie (w poście #11) i w poście #23 przez kogoś innego skupili się jak te 15 A przywrócić. 1. Jest to prymitywny prostownik. Na jakie napięcie był projektowany,...
Коlego, piona5! Napięciem 13.5 - 13-7V ładują się akumulatory, które wykorzystują się w buforowym reżimie, na przykład - w awaryjnym oświetleniu. W samochodzie u akumulatora cykliczny reżim i jego należy ładować do napięcia 14.4-14.5V . Akurat takie napięcie zabezpiecza alternator. Woltomierz i amperomierz dla prostownika nigdy nie bywają...
z podpiętym akumulatorem 12V było napięcie ok.15-16V Ładowanie takim prostownikiem akumulatorów bez kontroli napięcia (nie dopuszczenie do przekroczenia 15V), bardzo szybko wyprawi akumulator na drugi świat, szczególnie taki bez możliwości uzupełniania ubytków wody w elektrolicie (akumulator bezobsługowy).
Ja tam zawsze tak ładuje i nic złego się nie dzieje. Bo niby czemu?? Oczywiście pod warunkiem że prostownik wyłączy się sam po naładowaniu, lub mam go pod kontrolą. Żeby nie przesadzić z tym ładowaniem :)
Dioda D4 (od trybu ręcznego) ma się świecić cały czas w trybie ręcznym, natomiast w trybie automatyki D4 świecić się ma wtedy gdy prostownik ładuje a gdy przestaje ładować powinna gasnąc .Ta dioda, to nie jest typowa sygnalizacja trybu ręcznego , tylko w ogóle sygnalizacja ładowania . Prostownik w trybie ręcznym jest pozbawiony kontroli ładowania wiec...
Prostownik 80 - 90 lat, kiedy elektronika w samochodach należała do rzadkości. Prostownik nie przeznaczony dla rozruchu silnika, a tylko dla pomocy akumulatorowi przy rozruchu. Ograniczyć maksymalne napięcie można tylko w reżimie ładowania.
Myślę że wystarczy jałowe ok 5-7V AC/0.1A. Na tych 3 diodach masz prostownik i zmiękczanie ładowania, z kontrolą prądu i temperatury.
Nie powinno być z tym większych problemów. 14.7V to trochę większy prąd ładowania w przypadku prostych ładowarek bez kontroli prądu.
ELBA'ę uszkodziłeś pewnie przy wcześniejszych próbach z innymi cewkami. Można ją naprawić, ale potrzebna wiedza z elektroniki. Sprawdź jeszcze prostownik. Czy potrafisz?A może jest źle podpięty? W zasadzie aku można ładować prądem z prostownika z pominięciem ELBA'y, ale nie będzie kontroli napięcia aku i może zostać przeładowany. Wygotuje się elektrolit...
Prostownik z napięciem 20V pod obciążeniem 5-10A zniszczy samochodowy akumulator . Samochodowy akumulator 12V należy ładować, zależnie od typu i przepisania do napięcia od 13,5 do 14,5 - 14-8V. Przy takim napięciu nie ma niebezpieczeństwa wrzenia elektrolitu i intensywnego wydzielania gazu. Oznacza, jeśli prostownik przy obciążeniu ma na wyjściu 20V...
Kolego, mam prostownik z końca lat 70-tych, z pełną automatyką w którym ustawia się tylko pojemność ładowanego akumulatora. Proces ładowania nim jest podobny do tego który przedstawiłeś, ale tylko w końcowej fazie ładowania. U mnie jak podłączę do tego prostownika częściowo rozładowany akumulator, to nie ma tej pulsacji (ładowanie/przerwa), ładowanie...
Pierwsze pytanie - akumulator ma napięcie znamionowe 6 czy 12 V? Jaką pojemność znamionową ma akumulator? Akumulator jest z korkami i ma właściwy poziom elektrolitu, czy to wariant bezobsługowy? Ładowarkę "z Lidla" kolega przetestuje na sprawnym samochodowym akumulatorze o znacznej pojemności znamionowej, tj. 45 do 60 Ah. Generalnie im więcej kolega...
A nie prościej w podobnych pieniądzach było kupić regulator gotowy i dedykowany do prostownika - ładowania akumulatora. Masz kontrolę i pomiar tego co się dzieje na akumulatorze, np: https://www.gotronik.pl/kontroler-regula... https://mlodytechnik.pl/zrob-to-sam/3087...
Prąd ładowania zależy od stanu rozładowania akumulatora i do kontroli ładowania służą prostowniki automatyczne. Na jachtach motorowych używa się ładowarek mastervolt i normalnych ołowiowych akumulatorów łączonych w baterie.
Pomiar odkształconych napięć niewiele mówi. Podłącz amperomierz i sprawdź prąd w czasie ładowania akumulatora gdy napięcie na nim wynosi ok. 13,5 V. Jeśli nie odpowiada opisowi wokół potencjometra to popraw przy pomocy R1 i R4. Prostownik nie posiada układu końca ładowania i dlatego proces ładowania wymaga kontroli. Pozdrawiam
Ja bym to naładował. Nic na razie nie wymieniaj. Żadnego prostownika nie podłączaj!!!!. Podłącz ładowarkę prosto do pakietu na godzinę-dwie aby napięcia sie podniosły i próbuj włączyć hulajnoge
Koledzy! Właściciel akumulatora, który używa prostownika, w którym nie przewidziano regulacji maksymalnego napięcia ładowania nie może być pewien,ze nie zepsuje albo nie zniszczy akumulator ! Zastosowanie prostownika bez możliwości regulacji maksymalnego napięcia wymaga starannego monitorowania procesu ładowania, napięcia akumulatora i jego temperatury....
Na zdjęciu schemat prostownika Свитяk... tablica wykorzystywanych elementów i plytka drukowana z oznaczeniem elementów. Dla regulacji prądu ładowania przeznaczony potencjometr R8 . Tranzystor V3 wykonuje rolę obrony od nieprawidłowej biegunowej akumulatora. Przy użyciu prostownika w roli zasilacza obrona jest...
Polecacie mu zabawkę do akumulatora najwyżej 45-50Ah, a on potrzebuje do ciągnika. I żadne mikroprocesorowe, niech kupi tradycyjny transformatorowy 12-15A. Dlaczego kolega tak twierdzi. Przecież tym prostownikiem naładujemy każdy akumulator, jest bezpieczny i ma kontrolę ładowania, zabezpieczenie przed przeładowaniem.
Ta "ładowarka" od nokii to zwykły zasilacz (impulsowy jest stabilizowany, zwykły jest niestabilizowany - zwykły prostownik), kontrolą i ograniczeniem prądu ładowania zajmuje się elektronika w telefonie. Do ładowania NiMH najprościej będzie zrobić całą ładowarkę od podstaw, wystarczy do tego trafo około 10V~, prostownik z kondensatorem filtrującym i...
To zmierz jeszcze rezystancję żarówek i będziesz mógł wyliczyć prąd z prawa Ohma. Jednak ten spadek niewiele Ci da, bo po naładowaniu napięcie podskoczy i będzie gazować akumulator. Co z kolei po dłuższym czasie może doprowadzić do wybuchu. Jednak zrobienie prostownika to nie taka prosta sprawa. Poszukaj lepiej jakiegoś gotowego schematu, bo transformator...
Ja tam jestem starowier i takiego prostownika bym nie wyrzucał, co najwyżej zamieniłbym stos selenowy na mostek prostowniczy 10 lub 25 A i dołożyłbym moduł woltomierza i amperomierza - będziesz miał kontrolę prądu i napięcia podczas ładowania. Pomierzyłbym napięcie jakie prostownik daje obciążony kondensatorem i wtedy zastanowiłbym się nad dołożeniem...
i sukcesywnie spada do 1 A, gdy napięcie osiągnie wartość 14 V. Tak jak napisałem wcześniej, jest to normalne i w dużym stopniu prąd ładowania zależy od kondycji i stopnia naładowania akumulatora. Co do różnicy napięć, to zapewne uda się osiągnąć, bo na jednym wyjściu prostownik podaje 16,3-16,5 V, Ale to wciąż za mało, aby dokładać przetwornicę. Aby...
Prawdopodobnie ten akumulator po długim bezczynnym staniu potrzebuje, ja to nazywam rozbujania lub przebudzenia przy ładowaniu. Piszę to na podstawie obserwacji ładowania mojego 8 letniego akumulatora używanego obecnie do oświetlenia w garażu. Ładuję go prostownikiem rosyjskim, z przeze mnie dołożonym do niego układem kontroli napięcia. Działanie układu...
Ładowanie zwykłym prostownikiem bez kontroli zmiany temperatury elektrolitu, prawdopodobnie wywoła rozprężenie bloku i doprowadzi do opuchlizny akumulatora lub nawet jego wybuchu. Idąc tokiem rozumowania fragmentu z reklamy tego prostownika wychodzi, że jego używanie w przypadku AGMów może także skutkować ich uszkodzeniem. Bo kontroli temperatury ładowanego...
Ten układ nie nadaje się do pracy ze zmieniającym się napięciem wejściowym (brak kontroli prądu ładowania). MOSFET nie powinien się grzać, prawdopodobnie niewłaściwie pracuje przerzutnik Schmitt'a - "płynnie" (a nie - skokowo) zmienia swój stan. Pozdrawiam.
Co do pojemności akumulatora, to trudno mi się wypowiadać, bo nie mam rozeznania jakiej pojemności są stosowane w motocyklach. Zależy też od tego, jaką ma rolę spełniać, bo jeżeli ma tylko zapewnić stabilne oświetlenie w czasie jazdy i krótkich postojach (np światła na skrzyżowaniu), to wydaje mi się, że 10Ah wystarczy. Co do tego regulatora z linku...
Najprostsze rozwiązanie: na wyjściu prostownika włącz szeregowo żarówkę ze świateł głównych np. 55W na 24V, możesz podłączyć się do akumulatora i na żarówce masz spadek napięcia i jednosześnie ograniczenie pradu i kontrolę ładowania.
Witam. Posiadam stary prostownik transformatorowy wykonany na początku lat 80-tych przez elektryka w jego warsztacie . Jest to proste urządzenie nie posiadające żadnego wskaźnika ani nawet włącznika. Uruchamia się poprzez podłączenie do gniazdka. Po podłączeniu go do akumulatora i podpięciu miernika pokazuje napięcie 15,6 V. Po ok. 4 minutach miernik...
:arrow: stanislaw1954 To tylko odpowiedź na ten post: Aż na woltomierzu, który powinieneś mieć/kupić, zobaczysz napięcie bliskie 15V. Wtedy zmniejszasz prąd i tak 10 i więcej godzin. To grozi poważnym uszkodzeniem. Jeśli napięcie na akumulatorze będzie już 15V i dalej będziemy ładować 10 godz. lub więcej, może 20 godz., :D to będzie już po akumulatorze....
W tym temacie jest bardzo dużo artykułów .Użyj po prostu "szukaj".A co do kontroli prądu ładowania to wstaw ameromierz.
Na takiej samej zasadzie jak wszystkie pozostałe. Napięcie na akumulatorze rośnie w miarę ładowania, jednocześnie prąd się zmniejsza. Prostownik może śmiało mieć napięcie wyjściowe powyżej 16-17 V, ale też nie może kontynuować ładowania, gdy napięcie akumulatora osiągnie 14,4 V (mowa o akumulatorze 12 V). Od tego jest automatyka w prostowniku, by proces...
Akumulator kwasowy 48V ma końcowe napięcie ładowania w trybie cyklicznym 57,6V, lub w trybie buforowym 55,2V. Generator napięcia sinusoidalnego 50V daje napięcie szczytowe (po prostowniku) 70V, co może spowodować gazowanie akumulatorów, a w przypadku żelowych - ich uszkodzenie. Do bezpiecznego ładowania akumulatorów stosuje się prostowniki sterowane...
Pod główne, z tym że jakiś prosty filtr lub ogranicznik napięcia się dodaje. A skąd my możemy coś na ten temat powiedzieć, jeśli nikt nie wie jakiego napięcia zasilania wymaga ten termometr? Raczej pod główne, ale przez separującą diodę, filtr wygładzający (bo napięcie główne to napięcie niefiltrowane, pulsujące) i jakiś stabilizator/ogranicznik napięcia....
A jakie będzie napięcie po wyprostowaniu przez taki prostownik? To się mierzy, a nie zgaduje ... Oczywiście to napięcie zależy od obrotów silnika i obciążenia. Dla stabilizacji DC układem liniowym będziesz musiał nadmiar napięcia (i mocy) wytracić w radiatorze. Energetycznie korzystniejszy by był układ kontroli ładowania z tyrystorem, wówczas radiator...
Zurs, pewnie też doczytałeś że prostownik jaki autor wątku posiada składa się tylko z transformatora oraz mostka, więc żadnej kontroli ładowania nie ma. Nie pisz więc tak jak wyżej, że ładowanie takim prostownikiem jest bezpieczne bo nie jest.
Nie polecam podłączać panelu bezpośrednio do akumulatora bez żadnej kontroli. Powinien koniecznie być regulator, czy to pwm czy mppt, albo nawet zwykły kontroler ładowania, który nie pozwoli przeładować akumulatora. Inaczej ten szybko będzie do wymiany.
Ten układ to zapewne mikrokontroler, więc nie ma sensu wymiana go bez zaprogramowania. Mogło się uszkodzić któreś z wejść lub został ubity do stanu całkowicie martwego. Piszesz że wyświetlacz coś pokazuje, ale bez mikrokontrolera? Bez niego prostownik nadaje się jedynie do przerobienia na jakiś zasilacz. Nie będzie nim można ładować akumulatorów ze...
Podłącz prostownik, temperatura nie wzrośnie, przecież prąd nie płynie. I po prostu obserwuj. Ja czasami ratowałem rozładowane akumulatory podłączając je do prostownika 24V ( wymagana ciągła kontrola prądu! niebezpieczne i głupie, ale kilka akumulatorów wstało)
Ostatnio w sprzedaży pojawiły się "automatyczne" prostowniki firmy VOLT. Proces ładowania akumulatora sterowany jest automatyczny przez mikroprocesor Tymczasem jest to zwykły prostownik, bez żadnej kontroli ładowania! Jedyny "mikroprocesor" znajduje się we wskaźniku ładowania, który też źle działa, ponieważ pokazuje, że akumulator jest naładowany po...
Witam. Posiadam akumulator 72Ah i zastanawiam się nad tym prostownikiem: http://www.elektronarzedzia24.pl/pro... Jak myślicie: czy będzie on odpowiedni? Jeśli nie jaki byście polecili tak do 120zł.? Chodzi mi głównie o taki z elektroniczną kontrolą ładowania. Bardzo proszę o pomoc.
Wykorzystując kombinacje włączenia żarówek różnej mocy można otrzymać kombinacje ograniczenia prądu ładowania . Należy mieć na myśli że w miarę ładowania akumulatora napięcie zwiększa się , a prąd zmniejsza się. Jest to bardzo zły pomysł, prąd ograniczy, ale nie ma ograniczenia napięcia ładowania i zostawiony na dłużej akumulator będzie przeładowany....
Na pewno jest prostownik do bazy ale układ kontroli ładowania,formowania akumulatora,rozpoznawania wielkości akumulatora , wskazania stanu ładowania jest w słuchawce. Zasilacz jest 9V AC,taki sam w osobnej ładowarce. TAka jest "filozofia " słuchawek serii 4000 i wyżej (w dól też) Sprawdź. WW
Napięcie 12V z zasilacza będzie moim zdaniem za niskie. Lepszy będzie prostownik. nie przekraczaj prądu 0.7-1A przez 10 godzin. Przydałby się też woltomierz do kontroli napięcia ładowana aby ten prostownik nie przekraczał 14.8V
Amperomierz montowany w prostownikach służy do kontroli prądu ładowania. Jeśli jest uszkodzony to trzeba go wymienić. Trochę mało danych aby udzielić konkretnej odpowiedzi. Jeśli podłączysz amperomierz bezpośrednio do wyjścia akumulatora to na pewno spalisz amperomierz. W prostownikach najczęściej montowane są amperomierze, które są przystosowane do...
Dzięki, każda podpowiedź cenna, jak nie znajdę z regulacją, to poszukam tego ze zdjęcia. Może po obrazie znajdę co to za model. Też ważne żeby po naładowaniu przeszedł w stan buforowy, nie ładował cały czas. Tutaj znalazłem inny, co wy na to? Coś takiego jest z kontrolą ładowania, można zostawić. https://allegro.pl/oferta/extr...
Praca szeregowa w autobusie. Jak już jest naprawdę źle, to akumulatory są wyciągane i próbujemy je reanimować, każdy osobno. Dlatego też zastanawiam się nad prostownikiem z nowoczesnymi dodatkami, by wspomóc "reanimację". Nie wiem w jakim reżimie jeżdżą te autobusy - czy jeżdżą na okrągło 24 godziny na dobę, czy mają jakieś przestoje i w jakich warunkach...
"Prostownik Yato 8302 przeładowuje.. 16v napięcie.." Czyli powyższe stwierdzenie wydaje się być chybione ,powinno być *.prawidłowo ładuje godny polecenia -skoro udało mu się zrobić gęstość jakby miał tryb ręczny ,można by jeszcze ten akumulator podmuchać. Tu chyba chodzi o 1,274 g/cm3 a nie 12,74 czyli akumulator wraca do żywych . Dla producentów najlepiej...
ack63 moglem je sprawdzic ale 19:40 to juz bylo po robocie i wiadomo bylo ze nie dziala Wyczyść go dobrze i sprawdź czy diody są sprawne. Napisane 15:16. Poza tym dla każdego mającego jakiekolwiek pojęcie o robocie oczywistym jest że nalezy prostownik przed montażem sprawdzić. Tym bardziej, że trwa to kilka minut a prostownik jest ...mocno używany....
A ja powiem tak, wystrzegaj się napięcia większego niż 14,4V!! A co do ładowania stałym napięciem ... to kiepski pomysł. Prąd będzie malał w miarę ładowania, ale na początku przy wyładowanym aku może być na tyle duży że aku się uszkodzi lub uszkodzi się prostownik. Powinno się ładować stałym prądem w sposób impulsowy z kontrolą napięcia. To sposób optymalny.
Witam Rozwiązanie może nie eleganckie technicznie ale proste, niezawodne i bez ingerencji w prostownik. Szeregowo z akumulatorem włączona żarówka reflektorowa np 45 W. Gdy prąd zbyt mały włókna żarówki równolegle, uboczny efekt oświetlenie i kontrola ładowania.
Normalny prostownik nie posiada kontroli ładowania przez co wiekszość ludzi uważa że w momencie kiedy słychać jak elektrolit sie gotuje aku jest naładowany ale tak nie jest gdy elektrolit zaczyna sie gotowac to wypłukuje to co najcenniejsze i powoduje zasiarczenie i tym samym pogorszenie właściwości aku , natomiast w żelówce niema elektrolitu tylko...
Czy taka przetwornica nie wpłynie na zmianę charakterystyki ładowania? Jak będzie reagować na wzrost napiecia w czasie ładowania AKumulator potrzebuje do pełnego naładowania 14,4 V. Jeśli przetwornica tyle zmniejszy to akumulator będzie w 100% naładowany. Zmieniać się będzie tylko prąd ładowania. Trzeba jeszcze poznać czy prostownik ma kontrole podłączenia...
Jak chcesz ładować akumulatory samochodowe to 12V to trochę za mało do pełnego naładowania takiego akumulatora. Być może da się przerobić zasilacz na większe napięcie, ale trzeba jeszcze dorobić układ kontroli ładowania, albo przynajmniej ograniczenie prądowe. Może się okazać że prościej wykonać prostownik :?
Nie słyszałem by akumulator się zasiarczył od ładowanie. W końcu proces ładowania " odnawia elektrolit " czyli z kąt tam ma być siarka ? Zaś długotrwałe ładowanie powoduje gazowanie a to źle wpływa na masy czynne cel. W masach powstaje gaz ( wodór i tlen ) i podczas uchodzenia może powodować mikropęknięcia i rozpad mas a to wiąże się z uszkodzeniem...
Szukam taniego pomysłu Mam też gdzieś zasilacz od kompa Sprawdź na zasilaczu jaka moc będzie odpowiednia, możesz regulować długość drutu i wykorzystywać różne napięcia 12 V, 5 V, 3,3 V, na podstawie eksperymentów ustalisz ile ci potrzeba. Im dłuższy drut tym mniejszy prąd i słabiej grzeje. Zrób próby jak szybko tnie - podczas cięcia drut się wychładza...
Powiem wprost, wykonanie tego prostownika jest niebezpieczne w użytkowaniu, bylejakie połączenia, brak zabezpieczeń, brak kontroli ładowania 2 wtyczki zasilania, przy takim niechlujnym montażu to kwestia czasu kiedy na drugiej wtyczce będzie niebezpieczne napięcie itp. Naprawa tego jest tylko sztuką dla sztuki. Piszesz, że to triak, ale przecież wcześniej...
Pierwsza sprawa, 17-18V napięcia zmiennego to stanowczo za dużo do prostownika ładującego akumulator samochodowy 12V. Napięcie szczytowe jest za wysokie. Takie napięcie jest ok, ale dla prostownika z kontrolą napięcia ładowania i automatyką. Witam mam taki o to problem, mam trafo 24v odwiniete uzwojenie na około 18-17v dzisiaj zakupiłem mostek gretza...
Witam, Witam, posiadam pojazd elektryczny, wyposażony w 4 akumulatory 12V 45Ah połączenie szeregowe, czyli 48V. Niestety nie posiadam ładowarki na 48V, a ładowanie każdego akumulatora osobno jest męczące. Zastanawiam się, czy można połączyć je równocześnie równolegle do ładowania prostownikiem 12V. Podejrzewam, że będzie trzeba zastosować jakieś diody...
Tyle, że jest w nim pełno elektroniki (np. kontrola ładowania dla prostowników, albo przetwornica DC/DC 162V/14V do ładowania akumulatora do zwykłej instalacji, jakieś autodiagnozy,....), która dostosowana jest do 162V. Plan jest taki, żeby włożyć tam 162V akumulatorów, żeby to działało dobrze z kontrolerem... ale silnik musi zostać 120V. No i teraz...
Witam.Chciałbym się dowiedzieć czy mogę ładować akumulatory samochodowe prostownikiem w którym jest transformator z uzwojeniem symetrycznym i dwiema diodami i to wszystko.A no i podłączony jest amperomierz jeszcze.Dodam że jest kontrola ładowania z mojej strony.Ale czy to jest bezpieczne?Czy mogę tak ładować?
Więc jak masz możliwość mierzenia napięcia, to podczas ładowania mierz napięcie na zaciskach ładowanego akumulatora. Jak napięcie wzrośnie do wartości 14.5-14,8 V, to zakończ ładowanie. Gdyby na początku ładowania prąd był za duży (powyżej 6 A), to włącz w szereg z prostownikiem żarówkę np H4 45/55W-12V. I to cała filozofia - kontrola napięcia na ładowanym...
Dodaję info bo dokumenty się znalazły jednak część elementów sprawdzona i nie ma zarzutów do ich sprawności.Proszę kolegów o przeanalizowanie w/g załączonego schematu i napięć które zapisałem ,sugerowanych przez konstruktora do sprawdzenia zawyżone jest zamiast 24V jest 29V nie wiem czy ta różnica może coś powodować w sterowaniu na płytkach.Kondensatory...
Na początku napięcie ładowania było 13,5V. Lecz później wraz ze wzrostem naładowania akumulatora rosło aż do ok. 16V. Wg. mnie to za wysoko. W czym problem? W stanie spoczynku prostownik generuje ok. 12,5V. Problem tkwi w prostowniku "starej" generacji. Wraz ze wzrostem naładowania akumulatora pobiera on coraz mniejszy prąd, a tym samym wzrasta napięcie....
Słuszna uwaga. Wydajność prostownika - solidne 8A Miałem nadzieję że użycie uC ułatwi kontrolę na procesem ładowania oraz ograniczy użycie dodatkowych tranzystorów i wzmacniaczy które czesto wystepują przy "klasycznych" prostownikach Siedzę właśnie i szperam po necie w poszukiwaniu jakiś układów dedykowanych i znalazem coś takiego UC3906.
Wpadł mi w ręce rosyjski prostownik z rozruchem silnika .Jest to model z kontrolą napięcia ładowania poprzez zwarcie wkrętem domasy. " Padł " w nim układ regulacji - sterowania prądu ladowania. Właściwie to widać z oględzin iż to krople deszczu narozrabiały. Uszkodzone zostały tranzystory o oznaczeniach B 8909 i B 9003 lub bez litery B. Jestem elektromechanikem...
Sprawdzamy napięcie ładowania w większym czas-okresie, a nie chwilowe. Przyrząd wpinamy pod gniazdo zapalniczki , obok kierowcy "obserwator" kontroluje w czasie jazdy napięcie ładowania.' Albo , akumulator pod dobry prostownik i kontrola jego ciepłoty oraz "gotowanie". Samym zgadywaniem nic nie wskórasz.
Bez problemu można domontować hermetyczne gniazdo zapalniczki, w ostateczności to SAE jednak raczej jest mniej uniwersalne dla prostownika/ woltomierza.. Trzeba by tylko wybrać dogodne miejsce na jego montaż, podpiąć bezpośrednio pod akumulator po bezpieczniku 10A i gotowe.
Kolego 1Remus, a jakie masz inne wyjście, jak go nie naładujesz to też padnie. Inna sprawa to niesamowity akumulator żeby siedem lat nie ładowany i w dodatku używany jeszcze świecił. Ja bym go podłączył pod prostownik do ładownia akumulatorów 6V, ale pod kontrolą - tj pomiar prądu ładowania i napięcia na akumulatorze. Na początku prąd ładowania ograniczyłbym...
prostownik ładowania rozłącza prostownik szybkiego ładowania prostownik ładowania diodach
yamaha filtr paliwo volvo silnika sterowanie zaworem kulowym
nissan quasquai nissan quasquai
Brak uprawnień do oglądania kanału nc+ - przyczyny i rozwiązania Zetor Proxima - problem z włączeniem WOM