Zdarzyło mi się z 2 razy doprowadzić do takiego stanu akumulator. Zawsze po naładowaniu prostownikiem wszystko wracało do normy. Co do negatywnych skutków to najprawdopodobniej skróciłeś jego żywotność o jakiś mało znaczący stopień ale jeśli to jednorazowa sytuacja nie ma się czym martwić.
Podczas ładowania pod prostownikiem bulgotanie to norma. Tzn. nie wiem jak bardzo Ci tam bulgotało, ale ja jak ładuje akumulatory to zawsze coś tam sobie skwierczy. Z tego co kojarzę to akumulator należy ładować do puki napięcie podczas ładowania dojdzie do 14,4. Jak przekroczy tą wartość to bezzwłocznie należy go odłączyć. Moja roczna Varta i w innym...
Jeszcze jedno koledzy :) Dzisiaj podłączyłem trochę bardziej rozładowany akumulator i żeby poskromić nadmiernie nagrzewający się rezystor zastosowałem wentylatorek od zasilacza komputerowego. Efekt zadowalający :) :) Wszystko w normie
Chociażby po to aby obliczyć napięcie wyjściowe z prostownika pod obciążeniem? :(
I w żadnym nie jest to ponad 16 V, tylko poniżej 16 V. Nieprawda. Przypadki rzadkie, ale przy rekuperacji, ratowaniu akumulatora głęboko rozładowanego (głównie AGM, EFB), przywracania stanu to nie jest jakaś nowość. Przy systemach start-stop krótkotrwałe przekraczanie 16 V w określonych sytuacjach to niemal norma.
W zabytkowych maszynach zasilanie trafo i prostownik to norma. Nie przeginaj. Po uwzględnieniu apadków napięć będzie ok. Dodano po 1 Dlaczego nie zrobiłeś testu z zaworami.
Ładować bez odłączania akumulatora można prostownikami spełniającymi normę DIN-40839. W przeciwnym razie nie ma gwarancji, że nie zostanie uszkodzona elektronika w aucie (i np. nie wystrzeli poduszka) :) Pozdrawiam typer
Tak dla ciekawości - wnętrze prostownika, o którym pisze autor w pierwszym poście. No cóż. Prostownik jest... ale wykonanie?
Witam chodzi mi o deklaracje zgodności do prostowników do ładowania akumulatorów ,jakie normy czy sa jakies gotowe druki do wypełnienia
Podaj jakie napisy są na diodach Od tego trzeba zacząć. Literka "R" w oznaczeniu diody oznacza odwrotną polaryzację w stosunku do diod bez "R". Drugi stopień to narysowanie schematu zgodnego z obowiązującymi normami. Dioda ma swoje oznaczenie i na pewno jest inne niż na Twoim schemacie/rysunku.
Tu jest opisane co się znajduje w ładowarkach AC. Zasadniczo chodzi o kontrolę ładowania oraz zapewnienie bezpieczeństwa zgodnymi z normami. https://tek.info.pl/article/1908
Witam, przepraszam, że po dłuższym czasie, ale stan zdrowia się kłaniał. A więc wracając do tematu prostownika STC 24/50; rozwiązałem problem i dzielę się wiedzą: Przyczyną niesprawności, jaką przedstawiłem, była przerwa w punkcie lutowniczym na płytce MK 115304 w obwodzie złącza -J1- zacisk nr - 4 - ( w kolejności liczenia -3-). Przegrzane złącze wtyczki...
To zrób taki myk. Jak podłączysz prostownik do agregatu i spadnie Ci napięcie, to podłącz kondensator kilka - kilkanaście µF równolegle do wyjścia agregatu. Być może masz agregat z prądnicą asynchroniczną, która bardzo lubi obciążenie typowo rezystancyjne (grzałki, żarówki), nie lubi natomiast obciążeń indukcyjnych, co wwynika z zasady pracy takiej...
Na zdjęciu schemat prostownika dla rozruchu silnika . Wyjście prostownika włącza się na akumulator. Jeśli napięcie akumulatora w granicach normy schemat prostownika jest blokowany, na jego wyjściu nie ma napięcia. Jeśli w moment puszczenia silnika napięcie akumulatora obniża się, włącza się schemat prostownika i na akumulator postępuje napięcie . Po...
Na pewno nie jest to rzecz dla początkujących. Mamy do czynienia z prądami rzędu 100A i więcej i mocą >2kW Poszukaj schematu rosyjskiego prostownika-spawarki chyba Resurs się nazywał czy jakoś tak. Była to mała spawarka z możliwością rozruchu. Sterował tym układ elektroniczny który wykrywał spadek napięcia na akumulatorze poniżej chyba 9V i dopiero...
Z takich zasilaczy robi się dosyć mocne prostowniki lecz zauważ że przy takim rozwiązaniu pracuje tylko część zasilacza a takowy "wiatrak" pikami i nie zachowaniem napięć w normie atx nie uszkodzisz i nawet możesz tego po pracy wentylatora na oko bez pomiarów nie zauwarzyć.
Możesz zastosować mostek prostowniczy 50A za niewielką kasę rzędu 12zł montując go na dużym użebrowanym radiatorze smarując miejsce styku mostka z radiatorem pastą poprawiającą odprowadzenie ciepła.Po uruchomieniu prostownika sprawdż jak pracuje na najniższym zakresie.Jeżeli napięcie ładowania będzie jeszcze za wysokie Możesz zastosować opornicę na...
PRV masz wykrywanie niestabilności głównych zasilań, jest to podłączone pod gałęzie AC1 i AC2 z głównego trafa i dodatkowo linii - 12V +12V po stabilizacji. Jeśli różnica nie jest w dozwolonych ramach to ampli nie pozwoli na włączenie. Proste jak budowa cepa. Wystarczy sprawdzić te linie i oba napięcia po prostownikach i mamy miejsce gdzie jest problem....
Akumulator nie naładowany, muszę go podłączyć dziś pod prostownik.
chodzioło o 470kOhm napisy sa na nim nieczytelne. Nie widzę takowego, jest 470Ω w katodzie ECL82. Zmierzyłeś go przy okazji? Dodano po 3 Przy zwarciu w kondensatorze 0.1uF napięcie w punkcie 6 przybliżało się by do 0, a mamy 46V. Nawet przy przebitym kondensatorze i napięciu na wyjściu prostownika 240-250V prąd przez rezystor 18kOm nie przekroczy...
witam sprawdź najpierw czy jest sterowanie na IRFZ 44, miernikiem czestotliwosci albo oscyloskopem, aha na czym jest owa przetwornica?? tl494 (ka7500) czy na innym scalaku, chociaz tl jest powszechnie stosowany. aha na tych dwóch tranzystorach jak działa to zmierz napiecie wyjściowe za trafem. jesli jest w normie to ok, jesli jest cos nie tak to posprawdzaj...
Punkt krytyczny dla auta instalacji to 16V chyba bo 15V to norma... Bo chyba nie 20V?jak te prostowniki startery... 200A przy 25V na luzie i pod akumulator...
Sporo emocji towarzyszy twoim zabiegom z tym prostownikiem. I tak masz szczęście, że zastosowano trafo toroidalne bowiem tradycyjny przy dłuższej pracy ze ściemniaczem wyzionołby ducha. Do regulacji masz inne rozwiązania typu tyrystor tranzystor, ale to chyba zbyt wiele emocji. Prostszym rozwiązaniem będzie stosowanie oporników / żarówek po stronie...
to tak na styk te 10A, moze jest cos na ten temat w normach ?
Przy zasilaniu diody ze zmiennego to normalne ze mryga - dokładnie z częstotliwoscią sieci w zasadzie, a 50Hz to meczące dla oczu i nie estetyczne mruganie. Proponuje jak radzą koledzy po prostu podpiąc je przeciwsobnie, wtedy bedzie sie zawsze paliła jedna i bedą sie zapalały na zmiane. albo dać przed nią diode prostowniczą jak na rysunku dwa posty...
Można. Tylko trzeba pamiętać, że stan akumulatora potrzebuje sporo czasu na ustabilizowanie się - odłączasz prostownik, a napięcie maleje, najpierw dość szybko, potem nieco wolniej, w końcu się zatrzymuje na jakimś poziomie; potem podłączasz, i najpierw rośnie dość szybko, potem wolniej, w końcu dochodzi do normalniej linii ładowania. Najlepiej zrobić...
W takim razie wszystko ok, nie ma powodu do niepokoju, ale jest w sumie zima i proponuję raz na jakiś czas go przepalić lub podłączyć pod prostownik (prądem 10% pojemności). Niby nic, a akumulatorek dłużej posłuży. LWG :)
Wspólny transformator i już koncepcja DUAL MONO poszła do piachu. Kondensatorów w zasilaczu o wiele za dużo, ale to chyba ostatnio norma. Z diodami w prostowniku też lekka przesada.
Witam, Chciałbym kupić jakiś lepszy prostownik w cenie do 200-220zł. zastanawiam się nad: https://www.topmarket.pl/product/show/49... https://www.ceneo.pl/43366318 lub https://allegro.pl/oferta/prostownik-lad... Chciałbym, aby prostownik sam się wyłączył po naładowaniu. Będzie używany przy akumulatorach...
Ten prostownik nie ma regulacji prądu ma tylko przełącznik 6V/12V (ros. 6B/12B). Zostaw na tym 2,5 i kontroluj temperaturę prąd powinien zacząć maleć... No ale będzie za duży zgodnie z "normami".
Zielona połączona szeregowo z diodą Zenera zaczyna świecić gdy napięcie przekroczy napięcie diody Zenera zsumowane z napięiami przewodzenia LED i diody prostowniczej, bez akumulatora to musi świecić, dopiero rozładowany akumulator może obciążyć prostownik w takim stopniu ze napięcie spadnie i dioda nie bedzie świeciła. Czerwona chyba miała być wskaźnikiem...
Witam Jak w temacie Fiat Ducato 2,3 JTD 2006 rok Podczas jazdy nagle włączył się sam spryskiwacz i wycieraczki. Musiałem wyciagnąć bezpieczniki. Po jakimś miesiącu jeżdżenia bezpieczniki włożyłem spowrotem i wszystko wróciło do normy - do dzisiaj :( Podłączyłem prostownik aby trochę podładować akumulator. Po odłączeniu problem ze spryskiwacze i wycieraczkami...
Wiem że nie jesteś specjalistą ale jak to prądnica trójfazowa, prostownik to ok 10 zł i jako odbiornik żarówki dwie lub trzy samochodowe szeregowo i wtedy zobaczysz prawdę, a dopiero póżniej falowniki i inne cuda. Te 1,6 KW to też możliwe z tego jedna czwarta to zasilanie falownika
A więc powracając do mojego tematu... Okazało się, że akumulator 6V o którym mowa miał jednak jakieś w sobie napięcie około 4,2 V, prostownik po podpięciu zaczął szaleć poprzez migotanie czerwonych górnych diod (nie widział akumulatora) postanowiłem podpiąć tradycyjny prostownik trafo i wzbudzić akumulator do pracy, (prąd ładowania ok. 1,2 - 1,2 A)30...
odczekaniu 20 minut Voltomierz wskazuje 12,55V No to słabiutki masz ten akumulator... No i po polsku pisze się woltomierz. Jeszcze jedno, może debilne pytanie. Napisałem, że akumulator po naładowaniu i odłączeniu od prostownika pokazał 12,55V, niby czytałem że to norma i jest ok. Ale pojawiła się czerwona lampka w głowie, czy aby na pewno akumulator...
Ten alternatywny na 10A to sporo za dużo. Wstawi kolega tak 1-2A. A te bezpieczniki to jest norma, stosowane bardzo często bo są tanie i załatwiają zarówno kwestie przeciążenia jak i zwarcia.
Witam! Mam problem, w moim motorze rozrusznik na zimnym silniku kręci ładnie, natomiast jak silnik złapie temperaturę to rozrusznik nie daje rady. Silnik ostygnie i wszystko wraca do normy. Podpiąłem prostownik żeby sprawdzić czy czasem aku nie jest za słabe ale z pomocą prostownika też nie ruszy. Przeczyściłem styki, sprawdziłem szczotki, przekaźnik...
Po lewej na dole masz przetwornice stand by, ktora caly czas pracuje po podlaczeniu zasilacza do sieci .Zbudowana na Q12 i elementów wokól niego. Główna przetwornica zbudowana jest na Q1 i Q2, steruje nimi Układ IC1 TL494 za pomocą Q3 i Q4. IC3 pełni role kontroli wlaczenia jezeli napięcia sa w normie. IC3 to stabilizator +5V Stand by. W prawej czesci...
Tak przy okazji, YT mi zaproponował film o ładowarkach: [youtube]https://youtu.be/AujuKud6O1I[/y... Można sobie zobaczyć jak one w środku wyglądają - przy niektórych z nich ładowarka z tego wątku to cud techniki. Przy okazji wyraźnie na filmie widać, że te diody tworzą prostownik dwupołówkowy. Widać też wyraźnie, że patent z 4 diodami wiszącymi...
jedyny sposób na sprawdzenie sprawności akumulatora to woltomierz z opornicą. W przypadku gdy utrzyma napięcie powyżej 10V przez co najmniej 30 sekund na oporze równym rezystancji zimnego rozrusznika to możesz się cieszyć..... I to na dodatek w temperaturze -18 tak jak mówi norma... A schodząc na ziemię to obaj wiemy, że żaden nowy nie ma takich parametrów...
Nie mam już dzisiaj siły analizować całego wywodu ale jedno co się nasuwa że ta rezystancja wyszła Ci ujemna. Przy założeniu stałych wartości obwodu T1 faktycznie zależy ona od rezystancji DZ2 i β T1, chociaż zmiany prądu T2 będą powodowały zmiany Ube a tym samym napięcia na R1. Przy większych prądach może to mieć znaczenie. Jakoś nie widzę abyś...
Najodpowiedniejsza jest ładowarka impulsowa ze sterowaniem mikroprocesorowym. W ciągu żywota akumulatora 99,9% czasu ładuje go alternator, a pozostałe 0,1% to dodatkowe doładowania z prostownika. Nie sądzę zatem, że jego rodzaj ma jakiekolwiek znaczenie, zakładając oczywiście, że spełnia podstawowe normy.
Zależy co chcesz spawać,jezeli mają to byc normalne prace przydomowe,to dobry ransformator spawalniczy w zupełności wystarczy,ajak użyjesz elektrodę typu308-l17 to z powodzeniem pospawasz nierdzewkę.Natomiastdo spawania konstrukcji gdzie jest wymagana mocna spoina będzie potrzebny dobry prostownik.Jeżeli do transformatora zstosujesz diody to najwazniejszy...
Od pewnego czasu widze, ze oswietlenie wnetrza auta jest jakby "przygaszone" przed wlaczeniem silnika. Wtedy napiecie na gniezdzie zapalniczki i zarowki oswietlenia wskazuje 10-11V. Po odpaleniu wszystko wraca do normy, a alternator laduje do ok 14V. Napiecie w gniezdzie jest wtedy na poziomie 12-13V. Dzis jednak podlaczylem prostownik i tak jak na...
Zapominasz ze tak to się ladowalo aku jak napiecie sieci było stabilne.Obecna norma en .jest bardziej rozchwiana . 230V + - 10 % czyli może się wachac od 207 do 252V .co będzie jak podlaczysz aku gdy będzie 210 V a godz później skoczy na 240 bo sąsiad wylaczy krajzege . . Czyzby ten trafus był tak cwany ze sam się dostosuje ?. U mnie jest syst .napiecie...
Ale mówicie o akumulatorach kwasowo ołowiowych. Ale zgodzę się z ładowaniem zwykłym prostownikiem bez bajerów, nawet można mu trochę dać więcej niż przewidują normy. Gdy ruszy wtedy ładować zgodnie z normą.
Dzień dobry. Mam pytanie o ładowanie akumulatora do autka dziecięcego, elektrycznego. Próbuję sobie poradzić sama z naładowaniem akumulatora za pomocą prostownika (tak, jestem kobietą i robię to pierwszy raz). Ładowarka niestety jest zgubiona. Dołączam zdjęcie akumulatora i prostownika — w czym mam problem (pewnie trywialny). Połączyłam czerwone z czerwonym,...
Te zasilacze tak mają ;) nieobciążony ma dużo wyższe napięcie niż obciążony. Podłącz do niego cokolwiek a powinno być bliżej 5V. Poza tym zasilacz od Nokii to chyba tylko jakiś mały transformator z prostownikiem i kondziem na wyjściu, bez żadnego stabilizatora, bo stabilizator i układ ładowania jest wbudowany w telefon.
NO właśnie juz sam zgłupialem :D Mnie tez sie wydaje ze transformator 230V/24V/18.75A to strasznie duzo ale taki trafo polecil mi znajowmy. Chce zrobic w miare normalny prostowniczek do ladowania akumulatorów samochodowych, a nie jakies monstrum :D. Poradzcie prosze jakie zastosowac trfo, mostek juz mam 35A(duzy ale koszt okolo 6zl wiec wzialem:)) do...
Okazało się że stara konstrukcja garażowa daje dokładnie 5A. Więc już nie ma czego szukać. Dobre - nie naprawiaj. Pilnuj. Kiedy napięcie podejdzie do 15V to można ograniczyć prąd (20W żarówką) i kontynuować 2-3h. KONIEC. Lepiej już i tak nie będzie, z tego co mamy. 6A to początek ładowania, na początku może tak być. Jest w normie dla 60Ah akku.
bo wychodzi na to że to żadna usterka akumulatora i przy tym napięciu takie gazowanie to norma a problemem jest regulator który ciągle utrzymuje wysokie napięcie. Dodano po 1 Przy ładowaniu prostownikiem prostownik przechodzi w tryb podtrzymania i żadnego gazowania nie ma. Problem występuje tylko podczas ładowania z panela.
Nie przemawia do mnie jakoś ta regulacja po stronie pierwotnej :/ Jeszcze gdyby nie było potencjometra tylko jakieś zakresy to bym się może skusił. Z potencjometrem są zawsze problemy, to ma być bezawaryjne. Miałem kiedyś w garażu zasilacz do regulacji nadmuchu pieca. Regulator był zrobiony z gotowego schematu, działało ale... Jak było trochę zimniej...
Jest to zupełnie prawidłowe, po wyłączeniu pilotem cały czas jest napięcie zasilania przetwornicy i nie ma ładowania kondensatora za prostownikiem.
LA5601 jako stabilizator +5V pracuje normalnie, natomiast w części przetwornicy na -5V daje po prostowniku na kondensatorze -15V i grzeje się ponad normę. Nie jest to spowodowane uszkodzeniem scalaka bo po wymianie na nowy, objaw jest ten sam. Aplikacja w CD Sony różni się od karty katalogowej. Dołożenie potencjometru 100 Ohm (jak w aplikacji producenta)...
A jeżeli będzie w normie to gdzie dalej szukać?
Witam Podłączyłem wszystkie cztery aku do ładowarki i po 15 min, na trzech było 1,2-1,3V a na tym jednym nadal 0,0V Czyli ten jeden pewnie jest padnięty (wewnętrznie zwarty :( ). Ale powiedzmy, że sprawdzanie napięcia na akumulatorkach NiMH bez "prawdziwego" obciążenia, samym tylko woltomierzem, nie jest najlepszą metodą stwierdzania ich stanu :D Stanowczo...
Spadek napięcia na złączu selenowym wynosi ok. 0,4, czyli mniej niż na złączu krzemowym. Tak, stały spadek jest mniejszy (napięcie charakterystyczne) ale rezystancja szeregowa jest dużo większa, więc przy przepływie kilkuset mA efektywnie spadek napięcia będzie porównywalny bądź większy niż na prostowniku krzemowym. Napięcie po kilku dniach spadło...
Przecież nie będę się dokopywał do akumulatorów sąsiada tylko po to aby zrobić zdjęcie. . . A co do tego zasilacza to nie jestem jakoś zbytnio przekonany. Mógłbyś polecić jakieś inne prostowniki? A te co podałem w linkach, to żaden z nich się nie nadaje? O jaką normę ci chodzi w tym akumulatorze? To jest 12V 44Ah 220A.
Witam! Chcę zapytać, czy normą jest napięcie pomiędzy minusem akumulatora a cylindrem w MZ 251. Wynosi ono u mnie 25V p.zm. i 7V p. st., sprawdzone uzwojenia, wirnik, prostownik?
A więc powracając do mojego tematu... Okazało się, że akumulator 6V o którym mowa miał jednak jakieś w sobie napięcie około 4,2 V, prostownik po podpięciu zaczął szaleć poprzez migotanie czerwonych górnych diod (nie widział akumulatora) postanowiłem podpiąć tradycyjny prostownik trafo i wzbudzić akumulator do pracy, (prąd ładowania ok. 1,2 - 1,2 A)30...
Najlepiej podszyc sie pod wyroby z chin ja tak robię i tylko pudełka nie ma oryginalnego tylko woreczek strunowy i włąsnoręczne tłumaczenie instrukcji obsługi, kserowane na pogrom. Wyroby elektroniczne, przetwornice 24/14, prostowniki, sterowniki tyrystorów montowane w pobliskim zakładzie.
... traktorem nie jeżdżę... No i tu kolega mnie ma. Choć jestem w I technikum to traktorami jeżdżę i wiem, że akumulatory 100 Ah lub nawet 150 Ah to norma. Więc potrzebuje takich prostowników. Kiedyś chciałem zrobić nawet taką "spawarkę" 3 KW aby była do rozruchu. A co do zasilacza. To gdybyś robił wszystko rozważniej wydał byś mniej pieniędzy i czasu.
Co jest w gestii projektanta? Branie kasy z błędami w projekcie? Nic nie trzeba rozcinać, wystarczy zerknąć na obudowę lub schemat SPD. Warystor i iskiernik są inaczej oznaczone na schemacie lub obudowie SPD... I to jest właśnie bzdura, że projektant ma w aparacie szukać iskiernika. To tak jak pewien emerytowany elektryk poszukiwał prostownika selenowego...
Yes,yes,yes udało się. Okazało się, że LM393 którego wlutowałem był wadliwy. Po wymianie na inny egzemplarz wszystko wróciło do normy. Dziękuję bardzo Koledze za konwersację. Temat zamykam. Pozdrawiam!
Witam, posiadam traktor Władimirec. Ostatnio zakupiłem PROSTOWNIK Z ROZRUCHEM SAMOCHODOWY INWERTEROWY Majster 12/24 V, 400 A, 25-800 Ah. Gdy podłączam go do akumulatorów i włączam funkcje rozruchu stacyjka nie reaguje. Po wyłączeniu z prądu ponownie kręci normalnie. Co może być tego przyczyną? Czy ten prostownik nie nadaje się do Władimirca? AI: Czy...
Co do tego kopa: ponoć jest za niego odpowiedzialna technologia DynaWatt (ściema jakaś czy co), a szczególnie 8 połączonych szeregowo rezystorów 680R jako "rezerwuar energii" (załącznik). Ściema marketingowa w 250%. Niech mi ktoś powie, że te 8 oporów dadzą coś innego jakgdybym włożył zamiast nich jeden o wartości 5k6????? Ten oporek 5k6 będzie musiał...
Natomiast wstawienie transduktora w szereg strony pierwotnej czy wtórnej da taki sam efekt jak rezystor regulowany. Dobrze rozumiem, ale mam pytanie pomocnicze jeśli wstawię po prostu rezystor, aby był na nim spadek napięcia, tym samym wydzieli się na nim pewna moc. Będzie się grzał, to jest normalne, oczywiście jeśli płynie prąd. Więc jeśli zamiast...
(at)trance123 jaki silnik zastowales ile kW? 220V 15,3 A /380V 8,9A tylko tyle na tabliczce się udało odczytać. Przy takich obrotach sprężarka jest strasznie głośna nie da się w warsztacie słowa zamienić jak się włączy. Zamiary są aby wrócić do oryginalnego koła i napędu na pas, albo zainwestować w WAN CE ale tej "3-wersji" od kiedy VCC pokazał go...
Najprawdopodobniej rozmagnesowałeś wirnik ,czasami ściągając stojan traci się tzw magnetyzm szczątkowy na wirniku.W wielu przypadkach wystarczyło przez dłuższą chwile podać napięcie z prostownika 24V na szczotki i wszystko wracało do normy.
Tak jak napisałem, około 12 V przy cewce świetlnej 6 V, a nie wiem, czy jest sens mierzyć prąd, skoro ją przepala, także prąd na pewno jest ponad normę dla żarówki 6 V 5 W. A co do schematu, jest on do 12 V instalacji, jest Elba i reszta układów, a ja mam 6 V z prostownikiem, tak jak napisałem 8871.6.
Skonczmy z tym ustawianiem trafusa za pomocą ślizgacza ponieważ obecna norma energetyczna na to nie pozwala . Kolego, co to jest trafus?, Jaka norma ? Czy wiesz o czym piszesz? Widziałeś kiedyś autotransformator? Zwróciłeś uwagę na sposób regulacji?
Jeżeli akumulator ma około 10,5V napięcia spoczynkowego wtedy mamy zwarcie/zerwaną cele Niekoniecznie, głęboko rozładowane akumulatory miewają jeszcze niższe napięcie i po szybkiej reakcji ( ładowanie ) wracają do normy. Zostaw auto na noc z włączonymi światłami, i zmierz rano napięcie. Widywałem takie że miały 5-8V, po normalnym naładowaniu trzymały...
Ładowanie napięciem 16V bez odłączenia klem to średnio dobry pomysł. Przykładowo w golfie 5 powyżej 16v (ładowanie 16,2V) układ zasilania odłącza wiele urządzeń przez co np nie działają zamki, otwierania szyb, nie da się otworzyć klapy bagażnika. Wzmacniacz audio przy takim napięciu również nie włącza się tylko świeci czerwona dioda, radio (niefabryczne)...
Witam ponownie ,wiec tak oczywiscie sprawdzailem od zasilania, no i ??? Niespodzianka pod przykkrywka bezpiecznikow dodatkowych sa dwa bezpieczniki ,zraz sprawdze wartosci ,w kazdym razie jeden z nich ten lewy jest padniety.Wymienilem i co, i swieci, 5amp bezp ,ogolnie prostownik ma dosc spore napiecia ,natezenia https://obrazki.elektroda.pl/9183455000_...
Jeśli napięcie akumulatora 14,5-15,0V to on otrzymał pełny ładunek.Po odłączeniu prostownika napięcie na łapkach powinno obniży się do 13,2-13,5V za 2-3 godziny.Sprawdź którą faktyczną pojemność ma akumulator.Dla tego włącz do jego żarówkę 12V 50W(prad 4A) i trzymaj jej włączoną tak długo żeby napięcie akumulatora obniżylo się do 10,8-11,0V.Czas pracy...
Wartość chwilowa napięcia sieciowego osiąga do 325V więc teoretycznie kondensator na 400VDC powinien wystarczyć, w praktyce ze względu na zjawisko wyładowań koronowych w kondensatorze, trzeba jeszcze większego zapasu, często producenci zalecają dwa razy więcej niż wartość szczytowa, 630VDC to najbliższa wartość z szeregu. Nie wiem skąd wziąłeś 635V...
witam. czy ktoś dysponuje schematem elektrycznym ładowania w tym autku? Mam taką przypadłość że autko jeździ normalnie i od czasu do czasu pojawia sie usterka ładowania akumulatora. Przestaje ładować. Następnie jak troszkę postoi tak kilka godzin to odpala i ładowanie wraca do normy. Jak wyskakuje komunikat o ładowaniu to faktycznie nie ładuje , napięcie...
Tego się domyślałem, ale nie ma to nic wspólnego z prostownikiem hybrydowym. To po prostu dwa prostowniki w szeregu. Aby lampa żyła, długo wystarczy, aby trzymać się norm katalogowych, czyli nie przekraczać dopuszczalnych pojemności filtrów oraz nie używać jej z transformatorem toroidalnym, bo nie zapewnia on odpowiedniej rezystancji uzwojeń. Masz chyba...
A niby skąd takie rozładowanie by się wzięło? W zimie mocne rozładowanie szczególnie w dieslu to norma innym przykładem jest odstawienie auta na miesiąc lub dwa. Przypominam zamontujmy woltomierz na stałe i kontrolujmy napięcie to będziemy wiedzieć kiedy akumulator wymaga prostownika. Kupując akumulator dobrą miarą jakości jest jego waga im cięższy...
Mam normę PN-EN 60950. Zbudowałem układ taki jak w załączniku D, czyli Kondensator rzędu 110n, rezystor 2k i za tym prostownik. W takim układzie amperomierz wskazuje jakieś 45uA, czyli teoretycznie kilka razy mniej niż przewiduje norma w najbardziej restrykcyjnym punkcie. Oczywiście jest to pomiar orientacyjny, ale sądzę, że nie przekroczy normy (czyli...
..Przy tyrystorze 10A jest odporny na zwarcie.Wyjścia nie trzeba obciążać aby sprawdzić działanie.Miałem podłączony miernik.Ściemnia i rozjaśnia również żarówkę.Wynika z tego że schemat jest prawidłowy.Podłączę akumulator gdy dostanę transformator na wyższe napięcie. pustan nie stawiaj fizyki na głowie. Do dziś próby zwarcia obwodów tyrystorowych kończyły...
(at)gimak to jakim cudem jest ładowany akumulator rozruchowy jak w komorze silnika diesla również jest zimno i akumulator jest zamarznięty np ma mrozie to wg Ciebie w ogóle nie powinien przyjmować ładunku... Kolego, można by to tak określić, że nie czujesz bluesa. Akumulator bardzo zimny, ale nie zamarznięty, ma dużą oporność wewnętrzną, która mocno...
Winna jest obecna unijna norma energetyczna która powoduje ze napiecie sieci może się wachac od 207-253V.Kol sobie policzy co będzie jak podlaczymy prostownik z napięciem wyjściowym 12V ok h16 a ok 17-18 napiecie sieci będzie spadac bo ludziska wlaczaja oświetlenie i nie daj boze ogrzewanie el.a do tego na linii jest jakas piekarnia to ich piece spowodują...
A jeśli - zgodnie z Normą - napięcie w sieci będzie o 10% wyższe od nominalnego ... Nie przewidujesz takiej możliwości?
Wizyta w warsztacie.. ładowali akumulator, żeby szybciej dali większy prąd... efekt - już po krótkiej jeździe (5 km) wskazania temperatury na max (olej i chłodnica), cały czas się pali kontrolka od chłodzenia. Rzeczywista temperatura jest w normie. Odpala normalnie. Co uległo uszkodzeniu. Boję się znowu trafić na takich fachowców.
Modernizacja tego prostownika wg Twojego pomysłu wiązałaby się ze zmiana trafa na mocniejsze i o napięciach po stronie wtórnej 6 i 12V. Wtedy należałoby zastosować mostek i solidny przełącznik uzwojeń, ten przełącznik błyskawiczny będzie za słaby. Schemat wg którego myślałem przerobić transformator wygląda nastepująco. Przełącznik miałem i tak zmieniać...
kolego wiesz co to jest mostek graetza. Kondensatory duże, ale nie za duże - przy pewnej granicy wielkosci już nic się nie zmienia jesli chodzi o pulsacje. Prąd pewnie niewielki plynie. 1000uF bedzie wystarczający taki widziałem w naprawde duzym firmowym urzadzeniu dźwiękowym. po za tym + i 0 są unormowanym przez komitety normalizacyjne chyba wszystkich...
Uszkodzeniu uległ zasilacz (zwarty mostek, tranzystor, wymieniony sterownik). Po załączeniu zasilania zasilacz startuje, słychać (i czuć) start wysokiego napięcia i zasilacz wyłącza się i tak w kółko (w szereg zasilania sieciowego włączona żarówka 100W po upływie 1s od startu WN zaświeca się - czyli zwarcie). Sprawdziłem niemal wszystko - Q706, D703,704,705,...
Poskładałem to wszystko do kupy, na starcie obciążyłem uzwojenie robocze żarówką 60W i bez zmian, no może z jedną małą, w pierwszej chwili po starcie pojawiło się napięcie, ale tak krótko że miernik tylko przeskoczył cyferkami (powiedziałbym że wartość była trzycyfrowa) i na powrót wszystko wróciło do normy, czyli jakieś 4V bez obciążenia a pod obciążeniem...
naladuj akumulator prostownikiem na maxa i postaw akumulator nie zalozony do auta na dwa dni z podlaczona do niego zaroweczka np 1w i zobacz czy i po jakim czasi spada na nim napiecie bo ta zaroweczka prawie go nie obciaza jak po dwoch dniach bryczek nie zapali to otworz okna i rzuc nim dalej niz bedziesz widzial,bo jak by 10ma mialo w dwa dni rozladowac...
czyli latem jak mialem napiecia ladowania alternatora 13,1-13,4V wszystko bylo ok? Juz mi chcieli alternator wymieniac... Nie do końca i nie zawsze. Zwłaszcza w nowych samochodach. Tam o tym czy akumulator jest ładowany i do jakiego napięcia decyduje komputer. W nich często się zdarza że jak samochód stoi w korkach to ładowanie mimo niskiego napięcia...
Odebrałem multimetr także dzisiaj jak będzie pogoda dam znać jakie wyniki pomiaru poboru prądu. Szczerze to wolałbym nowy aku kupić i mieć wszystko w .... Zrób pomiary poboru prądu, jeśli okaże się, że są w normie to naładuj porządnie baterie (dobrym prostownikiem) przez weekend a w poniedziałek zawieź akumulator do firmy, która zajmuje się sprzedażą...
210 A (DIN) 245 A (IEC) 360 A (EN) - są to wartości prądu rozruchowego wg różnych norm. Napięcie (10V) pokazywane przez miernik jest napięciem skutecznym. Podepnij to do akumulatora i zmierz prąd. Może się okazać że jakiś amper będzie płynąć. Będziesz mógł używać tego wynalazku do doładowywania aku.
Pewnie autor tematu na mnie naskoczy, ale jak dla mnie to miejsce tego całego urządzenia jest na złomie. Jego ogólny stan dawno wyszedł spod wszelkich norm bezpieczeństwa. Szybciej, prościej i bezpieczniej byłoby zbudować nowe urządzenie.
W-g mnie budowa prostownika bez regulacji przy obecnej normie energetycznej to proszenie się o ugotowanie aku =wymiana na nowy .Założ ze podłączasz aku do napięcia sieci 230V ok h18 00.Ok 23 jak ludziska pojdą spać a nie daj boze jak na twojej linii jest jakaś piekarnia itp.to napiecie może się podnieść do 250V .O ile ci wzrośnie napiecie na str.wtornej...
Skoro wątek dotyczy budowy prymitywnego prostownika z regulacją prądu za pomocą odczepów na transformatorze, to nie rozumiem po co dalej ciągniesz wątek o nowoczesnych akumulatorach AGM czy innych "bezobsługowych". Jak tak dalej pójdzie to zjedziesz na LiON'y. Trzymajmy się tematu, czyli #1: " Prostownik w pełnym tego słowa znaczeniu - cztery diody,...
Albo akumulator złom, albo próbujesz ładować naładowany akumulator.
raz ci się zdarzy że rozładujesz go przez nieuwagę, i całe dbanie o kant dupy rozbić. Zapewiam cię, ze przez nieuwagę nie rozładuję. To nie jest takie proste. ale nie zdarzyło mi się rozładować akumulatora. Mnie także, pomimo że jeżdże bardzo starymi samochodami. Forum - niby elektryków, a nikt nie napisał czegoś mądrego. Symboliczne pieniądze kosztuje...
Być może wysypał się soft podczas przepięcia. Miałem kiedyś podobny przypadek w John Deer, odpalali ciągnik z prostownika i wysypał się eeprom w liczniku. Po zaprogramowaniu eepromu wszystko wróciło do normy.
Witaj Zasugerowałem się Twoim opisem ponieważ ciągle piszesz o akumulatorze zbudowanym w technologii AGM i to co napisałem o parametrach ładowania dotyczy tylko akumulatorów AGM. Rozróżniamy trzy typy akumulatorów samochodowych: Akumulatory żelowe - maksymalne napięcie ładowania 14,5V Akumulatory w technologi AGM - maksymalne napięcie ładowania 14,9V...
fronius norma norma darmo norma odległość
zasilacz przegrzanie kabel dysku zewnętrznego zmienić język drukarka polska
excel planowanie krugermatz km0232s
Brak iskry w motorynce - przyczyny i diagnostyka Kalibracja wagi Digi DS 700 E: instrukcje i wskazówki