1. Jaki prostownik/ładowarkę podłączyć? Na co zwrócić uwagę, o jakich parametrach? Stabilizowany zasilacz (nie ładowarka) o napięciu zasilania 13,5V-13,8V i z ogranicznikiem prądu do "dowolnej" wartości np pobór prądu przez stacyjkę plus 1A - 20A . Najlepiej z kompensacją temperaturową napięcia wyjściowego (im wyższa temperatura tym niższe napięcie)....
Witam!!! większość dobrej klasy prostowników posiada opcje podtrzymania, ewentualnie możliwość "wolnego ładowania" z małym amperażem. Można zastosować ocieplacze (lub samemu obłożyć akumulator filcem lub cienkim styropianem) skuteczność do kilku godzin. Pierwszą czynnością jaką powinieneś wykonać jest sprawdzenie samego akumulatora i ładowania: klemy,...
Opis mam jedynie po niemiecku (jakby co). Daj ten opis, bo to chyba nie jest klasyczny prostownik - podtrzymanie w trybie ładowania buforowego? W opisie są objaśnienia odnośnie wartości R2 i D7.
Przerost formy nad trescia. :> Chyba netto ? W tej cenie bralbym powerbanka noco i jakiegos stefpola.
Zwykły prostownik impulsowy z Lidla powinien dać radę ;) Sam się wyłącza i przechodzi w stan podtrzymania po osiągnięciu napięcia 14.4V :)
Przecież 13,5V to mniej niż napięcie buforowe akumulatora. Taki zasilacz nawet nie podtrzyma akumulatora a co dopiero żeby go podładować. A prostownik auto daje 13,8V w stanie podtrzymania a wrazie czego podładuje aku do pełna i tyle.
A na jaki model tyrystora kolega wymienił? Ważne są tu nie tylko prądy załączenia, ale też podtrzymania tyrystora
Istotne są parametry takie jak minimalny prąd bramki oraz minimalny prąd podtrzymania, są datasheety ale po rusku.
Witam. Poszukuje prostownika do podtrzymania pełnej gotowości akumulatorów.Czy może mi ktoś doradzić co kupić w normalnej cenie. Znalazłem różne ale wszystkie są na 12V i jeden na 24V z funkcją ładowania i rozruchu ale jego cena jest astronomiczna 2200zł (statronic 300).
Jeżeli napięcie (bez obciązenia) nie przekracza 13,6V to nie jest to prostownik do ładowania akumulatorów a co najwyżej do podtrzymania.
Jeżeli akum rozładował się do zera to to nie ma co podtrzymywać . Jeżeli koniecznie chcesz to najlepiej drugi akumulator bo co będzie jak wyłączą prąd, gdy będzie podłączony prostownik ?
A w czym to przeszkadza? Praktycznie w niczym, o ile akumulator nie był totalnym szrotem to nigdy nie demontowałem go do ładowania (no chyba iż była obawa o zniknięcie prostownika).
Nic nie odpalaj tylko podłącz ten prostownik na noc, ma podtrzymanie ładowania i to wystarczy.
Albo akumulator na złom (duża rezystancja wewnętrzna, prąd szybko spada i prostownik przechodzi na podtrzymanie), albo prostownik uszkodzony, albo tak jak kolega (at)gimak pisze, że prostownik nie radzi sobie z tak mocno rozładowanym akumulatorem.
Jak to rozumieć - praca równoległa, czy szeregowa? Dzięki za odp. Praca szeregowa w autobusie. Jak już jest naprawdę źle, to akumulatory są wyciągane i próbujemy je reanimować, każdy osobno. Dlatego też zastanawiam się nad prostownikiem z nowoczesnymi dodatkami, by wspomóc "reanimację". Ładowanie stałonapięciowe raczej nie jest zbyt dobre dla rozładowanego...
Włącz go szeregowo przez żarówkę mniejszą niż maksymalna moc prostownika na początek to wystarczy nawet 21W bo na pewno podtrzyma napięcie akumulatora.
Jak zamierzasz podtrzymać akumulator za pomocą ogniwa o maksymalnej wydajności 1,5W? Zainwestuj w prostownik i ładuj akumulatory.
Po naładowaniu akumulatora prostownik przechodzi w tryb podtrzymania/konserwacji (takie jak, np. zasilanie awaryjne w systemach alarmowych) gdzie podaje około 13.8V i to raczej nie szkodzi akumulatorom. W zimie podczas mrozów jak nie miałem wyjazdów to czasem przez tydzień samochód stał podpięty pod prostownik i nic mu nie było (tzn. akumulatorowi i...
Teoria już była, a w praktyce zmieniałem kilkadziesiąt aut na prostowniku. Nie dajmy się zwariować Panowie.
bo wychodzi na to że to żadna usterka akumulatora i przy tym napięciu takie gazowanie to norma a problemem jest regulator który ciągle utrzymuje wysokie napięcie. Dodano po 1 Przy ładowaniu prostownikiem prostownik przechodzi w tryb podtrzymania i żadnego gazowania nie ma. Problem występuje tylko podczas ładowania z panela.
Dopiero teraz miałem czas i wszystko działa wspaniale diody świecą, nie wiem co było źle. Wlutowałem wszystkie diody, wcześniej była tylko jedna od podtrzymania. Prostownik działa teraz czeka na obudowie jak znam siebie i mój czas wolny to trochę będzie trwało. Jak wszystko ukończe to pokaże na forum. ps. A może przydało by się ładowanie 12v i 6v akumulatorów,...
Do tego zestawu trzeba dołączyć jakiś układ podtrzymywania powiedzmy żeby to w każdej chwili było w użytku. Podłączamy pod akumulator prostownik dla podtrzymania ale nie może on być w sieci ciągle a ja nie mogę też co dzień pamiętać o podłączaniu i wyłączaniu prostownika dlatego trzeba jakiś układ aby sam włączał i wyłączał prostownik. Jakiś pomysł...
Istnieje dość prosty układ prostownika do ładowania akumulatorów - był chyba prezentowany na Elce, ale nie mogę go teraz znaleźć.Zbudowałem go i pracuje prawidłowo. Nie ma tam nic do ustawiania - pełny automat.Po naładowaniu prostownik wyłącza się i jeśli nie jest odłączony od sieci przechodzi w stan podtrzymania, doładowując akum małym / kilka mA /...
Jeśli drugi akumulator to kategorycznie Stad konieczność separatora. . Inaczej tego nie widzę. Można użyć od kampera lub dostosowany do nowoczesnych przyczep kempingowych. Tam akumulator przyczepy jest ładowany przez samochód w czasie jazdy (nowsze samochody mają taką instalację na pokładzie) lub z wbudowanego prostownika działającego po podłączeniu...
Przed chwilą rozmawiałem z kolegą co ma ten prostownik i powiedział mi, że po naładowaniu aku sam się wyłącza i można ustawić opcję podtrzymania, to są jego słowa. Cytuję "w zeszłym roku w opcji ustawił symbol jakiejś śnieżynki na 6 V i podłączył bezpośrednio do klemów w Pannoni na jakieś trzy miesiące. Prostownik naładował aku i potem się wyłączał,...
Wobec tego to jest automatyka, akumulator się ładuje gdy ma mniej niż 12 a to co widzisz wynika na podtrzymanie naładowanego akumulatora.
tak zbyt rozcieńczyłem elektrolit.. czyli już nic nie można zrobić? prostownik przeszedł w stan podtrzymania równe 14v.. czy jest sens go trzymać na tych 14v do jutra do popołudnia ?? czy te 14v coś może na plus zrobić??
może by wystarczył 12V -13,8V 40A za 300zł Nie tędy droga. Upierdzielisz auto za 200tys. to będziesz miał ciepło w gaciach. Tyle to prostownik kosztuje, tu musi być stabilizacja i kupa zabezpieczeń. Nie ten próg cenowy zupełnie.
Buforowy się nie nadaje. Chyba że ogromny, albo tylko na podtrzymanie naładowanego.
Witam. Takie pytanie, czasami potrzebuję użyć dodatkowego zasilania podczas ładowania akumulatora np. przy programowaniu lub flashowaniu elektronicznych modułów, lub nawet wymianie klocków przy EPB. Czy istnieje możliwość przerobienia prostownika elektronicznego na urządzenie, które będzie stale dostarczać napięcie około 13,5 V do akumulatora samochodu?...
Ja tez zakupiłem ten prostownik. Właśnie testuje na padniętym aku wapniowym (chyba ma około 6lat). Tylko w sumie nie wiem bo dosyć szybko się naładował i przeszedł w tryb czuwania czyli zielona dioda OK,12V i lampa samochód. Ale mierząc napięcie początkowo po naładowaniu akumulator miał 12,8V (wcześniej przed naładowaniem bo nie miałem prostownika rozładowany...
A nie jest tak że prostownik dobija do 14.4v i przechodzi w podtrzymanie. Napięcie spada i znów zaczyna ładować i tak w kółko. Stąd ten niby sinus.
Ciekawe prostowniki używają karetki pogotowia . Tam cały czas jest na podtrzymaniu . Widzę to u siebie , non stop jest kabel do auta .
... wyłączania tyrystora ... Warunki włączania tyrystora są spełnione, jeśli napięcie na anodzie jest wyższe, niż na katodzie i prąd przewodzony (uruchomiony prądem bramki) jest wyższy, niż prąd podtrzymania. Warunki wyłączenia są spełnione, jeśli prąd przewodzony spada poniżej prądu podtrzymania. Tu może się okazać korzystne nie stosowanie trzeciej...
Przyjrzyj się dokładnie schematowi. W układzie prostownika wyjściowego masz jeszcze dwójnik RC. Jeżeli jest zbyt małe obciążenie początkowe to układ generuje za dużą moc do podtrzymania pracy. Wskazuje na to napięcie przy otwartym obwodzie kontroli napięcia (powinien być 100-106VDC). Możesz spróbować zamknąć wyjście żarnikiem halogenowym 500W co spowoduje...
(at)karwo Z początku pytania wywnioskowałem, że koledze bardziej chodziło o wymontowanie głównego akumulatora celem przeprowadzenia ładowania prostownikiem, w optymalnych warunkach w domu, poza samochodem a podtrzymanie potrzebne jest by na czas braku akumulatora podtrzymać wszystkie ustawienia. Z opisu złącza wychodzi, że takie podłączenie wystarczy....
Prostownik się nie sprawdził, tylko do podtrzymania sprawności aku. Dziękuje za porady. Temat zamknięty.
podejrzewam że po jakimś czasie się spali bo nie wytrzyma prądu. Jakiego prądu? Sprawne auto w stanie uśpienia pobiera nie więcej niż 50mA, akumulator przy samorozładowaniu traci 50-100mA. Łączny prąd nie przekroczy 0,2 A. Oczywiście ten prostownik może służyć tylko do podtrzymania akumulatora a nie do jego doładowania.
Witam! Spędziłem kilka godzin przed forum i nie znalazłem, albo źle szukałem, wystarczających informacji dotyczących prostowników. Szukam prostownika do ładownia, podtrzymania akumulatorów o pojemności 100Ah i 74Ah 12V, które są na stałe zamontowane w pojeździe-kamper. Są to normalne akumulatory używane w samochodach, nie żelowe. Dobrze by było gdyby...
może się komuś przyda schemat przedstawia prostownik z automatycznym wyłączeniem i podtrzymaniem ja sobie go zrobiłem i jestem zadowolony http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12... Dodano po 12
jaki prostownik automatyczny do 800 zł z funkcją odsiarczania akumulatorów i ładowania akumulatorów kompletnie rozładowanych. Myślę nad Kulonem fajnie ze ma Wifi i można ustawić wiele rzeczy ale czy można też po prostu ustawić automatyczne ładowanie? I czy podczas ładowania przechodzi on przez parę trybów tak jak np Noco czy Ctek? Mam parę prostowników...
Jak sporadycznie używasz auta to kup sobie takiego malucha o symbolu AL800, w garażu podłącz go pod zaciski akumulatora, włącz do sieci i zapomnij. To urządzenie utrzyma akumulator w pełnej gotowości. Charakteryzuje się niewielkim ładowaniem rzędu 800 mA i prąd spada do wartości konserwacyjnej. Cena w/w ładowarki nie przekracza 50 zł i może być na dowolny...
A jak rozumiem ten wątek został założony nie w celu rozpatrywania jak ładować akumulator w warunkach optymalnych. Z pewnym opóźnieniem autor tematu wyjaśnił: Auto wcześniej było użytkowane w PSP, tam akumulator 12V był podłączony pod urządzenie podtrzymujące napięcie akumulatora. Auto trafiło teraz do OSP i nie mamy możliwości trzymania go cały czas...
zapala się na zielono led FULL a led przy samochodzie nadal świeci, po 6h nic się nie zmienia więc domniemam , że to właśnie jest owym stanem podtrzymania, Odpowiedź brzmi: TAK
Spróbuj przeczytać [url=https://ep.com.pl/files/9987.pdf]te... artykuł. Kondensator ma za zadanie podtrzymać przepływ prądu, gdy brakuje napięcia z prostownika. Im większa pojemność, tym dłużej podtrzymuje napięcie. Jednak dużą pojemność trzeba ładować dużym prądem, żeby kondensator zdążył się naładować do jak najwyższego napięcia. Przy przebiegach prostokątnych...
Nie ma czegoś takiego jak prąd podtrzymania, w trybie Stby prostownik przechodzi w tryb źródła napięciowego , jeden akumulator będzie pobierał 100mA a jakiś klocek z traktora 700mA - napięcie będzie zawsze 13.7 (tak brzmi teoria poprawnie działającego prostownika).
Witam, potrzebuję schematu prostownika, gdzie elementem wykonawczym jest tranzystor KD502 (nie MOSFET) z automatyką, z regulacją napięcia zakończenia ładowania i podtrzymania tego napięcia oraz zabezpieczeniami. Prąd ładowania do 15 A. P.S. Mam 4 sztuki tranzystorów KD502 z radiatorem.
. Gdzieś czytałem, że po którymś roku w Matizie w ogóle stacyjka nie odcina napięcia na ten przewód. Jeżeli sobie dobrze przypominam to właśnie tak jest, co wydaje się dziwne. Montowałem kiedyś u kolegi radio i miałem ten sam problem. Na szczęście akurat radio było takie, że prąd pobierało nie taki duży. Koleś miał jeszcze raz podjechać, bo już nie...
Można użyć tych zasilaczy z LM317 do zasilania zegara....ale bez paru przeróbek i spełnionych warunków nie będą mogły ładować akumulatorków.Napięcie do ładowania musi być brane z przed stabilizatora i wynosić ok 10...12V.Trzeba by dorobić układ wyłączający wyświetlacze przy braku zasilania z sieci.Przy małych akumulatorkach i dłuższym braku zasilania...
Napięcie stałe nie ma wartości szczytowej? Więc jak nazwiesz napięcie uzyskane z Usk*1.41? Rozchodzi mi się o szczyty połówek sinusoidy napięcia z pełnookresowego prostownika, podtrzymane przez kondensatory - nie obciążone niczym. Oczywiście nie jest one do końca stałe, posiada jakieś tam tętnienia, jeśli o to chodzi, więc żeby nie mówić potocznie że...
Co myslicie o zastosowaniu redulatora napięcia ładowania na stronie wtórnej? Potrzebuję prostownika który nie przekracza 14,4V do ładowania nowych aut i podtrzymania napięcia podczas programowania. Na filmie widac jakie są napięcia trafa: https://youtu.be/SM54UKe2qXs
Zapewne kondensator elektrolityczny rzędu 1000-2200uF/min.25V Zapewne to nie masz pojęcia o czym piszesz. Zrób dla potwierdzenia zdjęcie z drugiej strony płytki od strony ścieżek, możesz także znaleźć szczątki bezpiecznika: https://obrazki.elektroda.pl/1252841400_... Tam są stosowane bezpieczniki polimerowe i przy prostowniku 12V/4A,...
Jaki problem podłączyć przu wymianie podtrzymanie przez zapalniczkę lub OBD. Nawet niektóre sklepy świadczą taką usługę. Przy zakupie u nich - gratis.
Tyrystor jest OK. Z prostownika napięcie jest niefiltrowane, więc prąd spada poniżej progu podtrzymania.
Witam, To prosty ale skuteczny sposób oszukania użytkownika , zawyżanie wartości prądy płynącego przez prostownik - większa moc prostownika , podejrzewam że siedzi tam trafo takie jak w 10A prostowniku czyli ok 160W. a to prawdę napisali jeżeli prostownik ma napięcie pod obciążeniem w granicach 13V a spoczynkowe akumulatora to 12,6V natomiast pełne...
Tak. Kończy i przechodzi w stan podtrzymania. Dziękuję za pomoc. :)
Urządzenie które mogę polecić wymaga wiedzy i nie jest w pełni automatyczne. Natomiast żeby podtrzymać akumulator wystarczy zwykły mały automat z Lidla czy biedronki.
....tabliczka od panelu. Ciekawe, czy by tym naładował zimą takie duże akumulatory, bo ciągnik i tak stoi bez czynny Panel nie jest wielki, delikatnie mówiąc. Nie ma też kontrolera ładowania. No i w zimie dzień krótki, a warunki nie sprzyjają pozyskiwaniu energii, szczególnie ze źródła o tak niewielkiej mocy. Reasumując, ten panel pewnie nie rozwiąże...
To są tylko moje dobre rady, czy się do nich zastosujesz to już Twoja sprawa. 1) Akumulator zasilający część mieszkalną (pomocniczy) powinien być niezależny od akumulatora/akumulatorów używanych do uruchamiania silnika (rozruchowy) tak aby odbiorniki w części mieszkalne nie mogły rozładować akumulatora rozruchowego. Należy zastosować przekaźnik łączący...
Link był bo odświeżałem stronę chyba ktoś go skasował. To może z innego źródła: www.3000.pl/tga/download/Bosch_C7.pdf Szczerze mówiąc akumulator ładował się w nocy więc ciężko mi określić jak długo to trwało - ładowanie rozpocząłem ok godziny 21 a dzisiaj rano prostownik był w stanie podtrzymania. Najpierw (chyba wtedy jeszcze ładowarka wykrywała jaki...
Gdy na katodzie jest <14,3V, a na bramce jest 15V, to tyrystor się załączy i popłynie prąd ograniczony opornością żarówki (i wydajnością prostownika). Impuls takiego pradu trwa to mniej, niż 1/100 sekundy. Gdy napięcie z prostownika spadnie na tyle, że prąd bedzie niższy, niż wartość prądu podtrzymania, to tyrystor się wyłączy i będzie czekał na...
http://obrazki.elektroda.net/15_12563016... Jak widać na rysunku, napięcie będziesz miał na wyjściu STAŁE jedyny sposób na regulacje prądu transformatora to zmiana Rload czyli obciążenia. A transformator podtrzyma ci na wyjściu napięcie 12V w zakresie prądu 0-8,3A. Amplituda 12V to 16,92V, napięcie po prostowniku na mostu Gretza => (2*A)/pi = 10,77V...
Pobór prądu rzędu 0,05A przy radiu z pamięcią, alarmie i czymś tam jeszcze jest jak najbardziej w dopuszczalnym limicie. Musi być faktycznie długi czas nieużytkowania auta żeby taki prąd zbezcześcił akumulator. Wyjścia są dwa: albo odłącznik akumulatora (to stare auto, więc odłączenie baterii raczej mu nie zaszkodzi), albo mały prostownik automatyczny...
Ok czyli jak zrozumialem wystarczy podtrzymanie procka +5V na Vdd (11) IC801 z dodatkowego zrodla zasilania ? Tylko teraz czy zastosowac bateryjke czy akumulatorek, jesli akumulatorek to czy stosowac jakis uklad ladowania czy zwyczajnie wpiac go rownolegle do +5V idacego do procka i dac jedynie diode aby nie rozladowywal sie do reszty ukladu gdy nie...
Ten tani prostownik Tronic T4X z Lidla, jak wiadomo, przechodzi w tryb podtrzymania po osiągnięciu około 14,4 V. Czy można niedrogo zmusić go do ładowania do, powiedzmy, 15 V? Kwestię bezpieczeństwa biorę na swoje ryzyko.
Odnośnie; 1-LED3 ułatwia ustawienie napięcia wyjściowego prostownika 14,4V 2-według zamieszczonego schematu - przycisk rozwierny ale wtedy tracimy zabezpieczenie przed zwarciem i odwrotnym podłączeniem. Najlepiej zastosować przycisk rozwierny i naciskać tak długo aż akumulator uzyska napięcia aby samemu podtrzymać ładowanie. 3-według schematu. Na LM7812...
Witam. Chciałbym zrobić swoją ładowarkę/prostownik samochodowy do kodowania aut, który by podtrzymał napięcie auta na poziomie ok. 13-13.5 V. Z tego co wiem do kodowania najlepiej najlepiej aby prądowo przy tych 13/14 V było 50 A. Stąd chciałbym mieć go porządny i zrobić na zasilaczu 1000/1200W. Wie ktoś jak dokonać takiej przeróbki? Pozdrawiam.
Dzisiaj spotkałem coś takiego :) Łącznica telefoniczna Cb-10 Zasilanie 24V Dziesięć linii wewnętrznych, dwie linie miejskie. Klapki z numerami to linie wewnętrzne. Z czerwonymi klapkami (tutaj jednej brak) linie miejskie. DZ jest związany z dzwonieniem W takiej łącznicy były 2 zródła , albo trafo 220V/24V zmiennego albo wbudowany generator tzw"korbka"....
Ech tam co ty piszesz.....Na włączonym zapłonie jaki może być pobór prądu przez instalacje elektryczną? , kilka amper. Uważam że spokojnie można podłączyć na ten czas do zacisków akumulatora dobrej klasy prostownik z inteligentną regulacją prądu ładowania.
Więc tak...Mam wstawiony alternator jubana i nowy rozrusznik planetarny megaton bodajże Czeski.Ładowanie tylko w garażu...Mam też 2 auta i dobrze by było gdyby prostownik był z lekka uniwersalny.Podoba mi się ta wersja z podtrzymaniem gdzie monitoruje aku i sam się włancza.Dobre by to było do tego traktorka tylko czy to ma znaczenie że nie byłby bezpośrednio...
No coś w tym stylu, zachowaj po pierwotnej normalnie włącznik i bezpiecznik. Sprawdzałeś czy rzeczywiście bez akumulatora kit nie podaje napięcia? Trzeba sprawdzić czy zniknie napięcie po podłączeniu i odłączeniu aku przy włączonym prostowniku. Żeby przekaźnik i napięcie z prostownika nie działo jak samo-podtrzymanie. Przekaźnik trzeba dobrać odpowiedni....
UPS kosztuje 200-300 pln nowy, i załatwia ci wszystko 230v plus kontrola stanu akumulatora. Ja mam podłączony na stałę pod prostownik akumulator do dizla do podtrzymania alarmu i automatki domowej i wytrzymał 0.5roku, przestał trzymać wogóle napięcie. przejście na 6 lub 12V to pewien problem: pompa, można niby samochodową lub od motoru (paliwa) ale...
Pytając kolegę Tasiorsz o zabezpieczenie odwrotnego podłączenia akumulatora liczyłem na bardziej ambitne rozwiązanie to co przedstawił kolega jest naprawdę zbyt prymitywne i nie spełniające w praktyce założonego celu czyli ochrony prostownika przed odwróceniem biegunów akumulatora np. w sytuacji gdy prostownik został już raz załączony przy takim rozwiązaniu...
40 dni postoju To jak masz 25mA to na 40 dni zeżre ci 24Ah. Domniemam, że garaż raczej nie jest ogrzewany, akumulator też pewnie nie całkiem nowy a silnik niemały co w rezultacie może skończyć się nie odpaleniem autka. Pobór prądu raczej normalny. Masz jakieś opory żeby zrzucić klemę kiedy wiesz, że autko tak długo będzie stało? Możesz zawsze podłączyć...
Też chciałem wstawić powyższy schemat, ale póki co czekałem na odpowiedź autora tematu. W każdym razie powyższe zabezpieczenie działa w ten sposób, że gdy prawidłowo podłączymy akumulator, a ten nie jest zbyt mocno rozładowany, to niczego nie musimy robić. Przekaźnik zadziała od napięcia akumulatora i przyciągając swoimi stykami załączy obwód ładowania....
Styki przekaźnika będą zwarte przy zasilaniu z transformatora. Podtrzymanie akumulatora przez R1, R2 Napięcie za mostkiem prostowniczym musi być nieco większe niż 12V Końcówce TDA 7294 nie zrobi to chyba różnicy.
W katalogu przekaźnika znajdziesz czas zadziałania i czas zwalniana. Te dane na pewno Cię przekonają że kondensatory są zbędne. Warystor jest potrzebny do przejmowania przepięcia cewki przy rozłączaniu. Możesz tu zastosować diody zwrotne. Nie widzę nieprawidłowości w stosowaniu 27VAC bo 1,4V stracisz na prostowniku.
1 A to cienias. Zdecydowanie polecam prostownik automatyczny z mikroprocesorem SENA 6V 12V 4A LCD IP65. "Prostownika używam do małych aku żelowych, do tych samochodowych to tylko jako podtrzymanie albo contitioner, ale żeby zrobił gęstość elektrolitu to zapomnijcie, nie jest to profesjonalny sprzęt i daleko mu do normalnego prostownika. Nadaje się...
To zależy co rozumiesz pod pojęciem "podtrzymanie akumulatora"? Jeżeli chodzi o podłączenie prostownika na stałe do akumulatora i podłączenie go do sieci, to musi być to prostownik do pracy buforowej. Dlatego, że ma nie tylko naładować akumulator, ale też zasilić odbiorniki ( taką rolę w aucie pełni alternator). Jeśli zaś ma służyć tylko do ładowania...
Witam. Moje pytanie dotyczy prostownika (ładowarki) firmy BLOW 12V/40A.Czy tym prostownikiem można ładowac akumulatory żelowe np. o pojemności 100Ah? Podobno te prostowniki mają ograniczenie napięciowe 14.7V i automatycznie dobieraja prąd ładowania a po ładowaniu przechodzą do stanu podtrzymania napięcia.Nie znam dokładnie danych technicznych tego prostownika...
Ładny projekcik i prosty ;) Ale czy da radę nim sprawdzać dużej mocy tyrystory (spawarki ,prostowniki ,itp.) ,bo tam jest dość duży prąd podtrzymania ,ok. 40-70mA , więc nie wiem czy będzie się poprawnie załączał i utrzymywał świecącą żaróweczkę małej mocy :( Ale układzik naprawdę fajny!!! ;) ,spróbujemy ;) P.S. Te małej mocy tyrystorki mają malutki...
Witam, chciałbym zamiast bezpiecznika topikowego w prostowniku 15A zastosować automatyczny wyłącznik przeciwzwarciowy oparty na przekaźniku samochodowym 30A z w układzie z samo podtrzymaniem. W czasie normalnej pracy cewka przekaźnika byłaby zasilana napięciem wyjściowym, a w czasie zwarcia napięcie na cewce spadłoby powodując rozłączenie jego styków...
Piszecie o prostownikach uniwersalnych z wbudowaną funkcja podtrzymania takie coś będzie nieco skomplikowane w budowie i drogie w zakupie, ale jest inne wyjście. Zbudować zasilacz słuzący tylko do podtrzymania, będzie to względnie prosty zasilacz stabilizowany, nie będzie to sprzęt którym mozna naładować rozładowany akumulator, ale będzie miał niewielką...
na podtrzymanie napięcia powinna być ładowarka od wkrętarki 12V do rozruchu prostownik transformatorowy z rdzenia chińskich spawarek - można kupić za grosze bo aluminiowe palą się cacy zwłaszcza jak się zablokuje zabezpieczenie termiczne , mogę policzyć uzwojenia ale trzeba pamiętać że jest do rozruchu a nie do ciągłej pracy
Na działce mam już 5 paneli 175W /5,43A ale mam niedoładowane akumulatory aby przetwornica pracowała całą noc i podtrzymywała zasilanie do podglądu kamer. Trzy można do podtrzymania nocnego ładowania podłączyć prostownik który uruchamiał by się o 22.00 a o 5.00 by się wyłączył .Mam elektroniczny zegar na 230 V i po podłączeniu prostownika do akumulatorów...
Ten układ powinien wyłączyć ładowanie, gdy prąd ładowania spadnie poniżej prądu podtrzymania tyrystora. Dla tego modelu bodajże 6mA. Żeby zastosować taki układ trzeba mieć idealnie dobrane napięcie wyjściowe po filtracji 14,4V (max). Gdy napięcie na aku zrówna się z napięciem prostownika prąd przestanie płynąć i tyrystor się wyłączy. Tyle teorii. Ogólnie...
A wiec tak, kable RCA mam ekranowane, puszczone lewym progiem, zasil lewym, podpialem drugi aku pod wzmacniacz remote od radia, odpalilem silnik i nie sialo. Co do nap z altka mierzyłem z plusa alternatora do jego obudowy bez zdejmowania klem z aku, przy zgaszonym 12,4V przy odpalonym silniku ( 1000obr ) 12,1V, przy odpalonym i włączonych długich 11,5V...
Z jakich "prostowników" korzystacie do ładowania akumulatorów samochodowych? W zadaniach hard (jako że często dłubię przy oldtimerach z lekko mówiąc, różnymi akumulatorami) używam radzieckiego (może nie na czasie, ale kłamać nie będę, prostownik jest zresztą Korzeniowski) prostownika z rozruchem Impuls 3P-02 (po łacinie - ZR pewnie od zariad - ładowanie)....
Ładowarki sterowane mikroprocesorem zazwyczaj w zasadniczej fazie ładowania ładują ze stabilizacją prądu, co w efekcie powoduje stopniowy wzrost napięcia w miarę ładowania akumulatora. Końcowe napięcie ładowania powinno jednak wynosić ok 14,4 - 15,0V. Po naładowaniu urządzenie może przejść do pracy buforowej, z napięciem podtrzymania 13,5-13,8V. Jeśli...
2 aku po 6v połączone . Ładowane alternatorem A czy ktoś stwierdził że jest konieczne ich doładowanie? Oraz o co chodzi generalnie? Prawidłowo pracujący układ z alternatorem przy pracy silnika powyżej 20/30 min zapewni odpowiedni stan sprawnych akumulatorów, A ładowarka jeśli dostarczy powyżej 2 A też podtrzyma stan naładowany tyle że przy dłuższych...
Mój Yato tez kosztował 4x tyle i raz się zepsuł ale naprawili w ramach gwarancji. A jak chodzi o to urządzenie z LIDLA za 55zł to ma 3 lata gwarancji wiec do skutku można wymieniać prawda? Ale wiadomo ze co firmowe to firmowe jednak bez sensu ze firmowe mam z roczna gwarancja a badziewne z trzyletnią. CTEK tez ma pewnie rok bądź 2 lata gwarancji a tu...
Dwuobodowe zasilacze do pracy buforowej z akumulatorem to jakaś amatorszczyzna :) w teraźniejszym świecie techniki. Cała współczesna telekomunikacja , gdzie podtrzymanie bateryjne jest niezbędne, pracuje w oparciu o prostowniki ( zasilacze impulsowe ac/dc) jednoobwodowe ( jeden obwód dla ładowania baterii i obciążenia)! Kolego lemos podaj parametry...
Żółty to właśnie podtrzymanie pamięci i jest on na stałe.Czerwony to zasilanie po kluczyku jak znika napięcie to radio się wyłączy.Jak nie znika na czerwonym po wyłączeniu kluczyka to podłącz go w takim miejscu żeby znikało.Nie znam instalacji Matiza w szczegółach ale podałem ogólne zasady.Akumulator kupiłeś nie w pełni naładowany.Jeżeli masz prostownik...
Jak nie chcesz wyciągać akumulatora a masz obawy co do ładowania, to zastosuj na masie [url=http://asmot.bydgoszcz.pl/111-odlac... PRĄDU, ale nie będziesz miał podtrzymania radia, autoalarmu itp. Chyba, że zastosujesz dodatkową małą baterię.
DZ jest związany z dzwonieniem W takiej łącznicy były 2 zródła , albo trafo 220V/24V zmiennego albo wbudowany generator tzw"korbka". WD- wskaznik ,ze obwód dzwonienia sie zamyka przez aparat abonenta B WK wskaznik ze gdzieś skończyła sie rozmowa i trzeba sznury rozłączyć GO gniazdo oczekiwania reszty nie pamiętam Lewy sznur jest do odebrania wywołania...
Witam :D Rozwiązałem praktycznie problem podtrzymania pieca :D. Faktycznie zastosowanie przetwornicy na sinusie było kluczowe ale jednak kolego glaz ostateczne rozwiązanie było podłaczenie bieguna przetwornicy z Neutralnym :d Mam Junkersa Erostara, po podłaczeniu przetwornicy beza kombinacji piec chodził elegancko do pierwszego właczenia pompy i iskrownika...umierał...
W takim razie pokaż zdjęcia instalacji, na których widać jak jest podłączona. Coś musi być przekombinowane w obwodzie regulatora i prostownika. Ewentualnie, gdybyś miał zwarcie w oprawce żarówki kontrolki ładowania, mogłoby dziać się coś podobnego z podtrzymaniem zapłonu. Jednakże diody wzbudzenia nie wytrzymałyby takiego obciążenia w postaci zapłon...
Witam. Zastanawiam się, dlaczego przeróżnego rodzaju zasilacze, układy świetlówek kompaktowych mają za prostownikiem kondensator lub więcej elektrolityczny, a takie transformatory elektroniczne do halogenów ich nie mają? Jak już to jest tam MKT (lub podobny) rzędu 100-220nF. Halogeny nie gasną przy przechodzeniu napięcia przez zero, bo ich rozżarzone...
SSWiN nie jest problemem, z bilansu prądowego mieścimy się w standardowym rozwiązaniu - zasilacz buforowy oraz akumulator. Problemem jest właśnie to CCTV, zastanawiałem się nad czymś w stylu układu prostownik - akumulatory - falownik ew. gotowy układ UPS jednak to dość drogie rozwiązanie.
Właśnie tak najpierw zrobiliśmy, radio było włączone (podtrzymanie i power na ON) przez 2 godziny. Myślałem, że jak w Fordzie, kreski zaczną mrugać i będzie można wpisać kod. Niestety kreski nie mrugają (świeci się cały czas 6 kresek). Nie wiem czy gościowi wystarczy akumulatora na 10 godzin, bo radio po 2 godzinach było całkiem ciepłe - pewnie bierze...
przekaznik podtrzymaniem pamięć podtrzymaniem wyłącznik podtrzymaniem
przesunięcie liniowe turbo diesla benzyny internet zawiesza
odpowietrzanie klimatyzacji odpowietrzanie klimatyzacji
Optymalizatory energii w systemie off-grid z MPPT Koncentrator tlenu dmucha powietrzem, brak tlenu