zrób jakiś z elektronicznym regulatorem prądu ładowania i zabezpieczeniem przed przeładowaniem. Schematy na pewno są gdzieś na necie.
Prostownik akumulatora transformatorowego na wyjściu pomiar jałowy to 14 V. Akumulator jest naładowany do 12,5 V. Po podłączeniu prostownika do akumulatora nagle napięcie rośnie do 16 V. Jakim cudem? Cześć! Fajnie, że pytasz o tak interesujący temat jak prostowniki akumulatorowe. Wydaje się, że opisujesz sytuację z prostownikiem transformatorowym,...
Przedstawiam schemat regulatora do prostownika po stronie wtórnej transformatora. Układ bardzo dobrze działa, wręcz wyśmienicie. Zbudowałem już chyba z piętnaście prostowników na tym regulatorze. Regulacja napięcia jest płynna praktycznie od zera do maksymalnego napięcia. Jedyna wadą jest to, że nie można montować kondensatorów filtrujących przed regulatorem...
Te przełączniki są zrobione według radzieckiej myśli technicznej :D 6,3A powinno być przy przełączniku w pozycji 1, zariad i pusk w pozycji 2. Regulator toka może nie działać przy pewnych konkretnych ustawieniach. Moim zdaniem powinieneś ustawić 6,3A/zariad, drugi przełącznik na 1 i regulatorem ustawić pożądany prąd. Do mierzenia napięcia wystarczy...
Ja uzywam prostownika z regulacja pradu, ktory sam zrobilem. Mialem transformator 24 V, 300 W. Na wejsciu (220V) zalozylem regulator obrotow silnika ze starego odkuracza (ok 1000 W). Calosc zabezpieczylem oczywiscie bezpiecznikiem. Na wyjsciu jest tylko mostek prostowniczy 30 A i pomiar pradu. Urzdzenie dziala znakomicie, ma pelna regulacje pradu od...
OK, wiec taki element ślizgowy, który jeździ po uzwojeniu jest wykonywany zwykle z grafitu z domieszką miedzi, możesz go też wypiłować ze szczotki z rozrusznika, ale spawarka wymaga ok. 150A prądu zwarcia,napięcia 60V - 80V przy biegu luzem, moc nominalna ok. 4-5 kW, to jest waga ok. 40kG, więc najlepsza konstrukcja jest "na kółkach". Pod wzgledem elektrycznym...
ja zrobiłem coś podobnego w komarku ( zwykły dwubiegowy z okrągłym silnikiem ) wywaliłem koło magnesowe i cewki oraz cały układ zapłonowy. wstawiłem prądnicę która wielkością była identyczna ze starym kołem magnetycznym. moc prądnicy (na magnesach) jest ok 300W. max napięcie przy max obrotach ok 30V. prąd wyprostowany i puszczony przez dwa stabilizatory...
http://obrazki.elektroda.net/35_12899479... Witam!! Chciałem się pochwalić, że udało mi się zaradzić problemom ze stabilnością napięcia w tanim dwusuwowym agregacie chińskiej produkcji takim jak ten. Jest ich pełno na allegro, łączy je niska cena i strasznie niestabilne napięcie. Udało się to dzięki pomocy Fiata 126p :-) Otóż w prądnicy agregatów...
Obecne od kilku lat na rynku stacyjki są marnymi podróbami. Największym problemem jest mechanizm ustalania wybranej pozycji stacyjki. Z reguły ciężko obrócić kluczykiem i nie ma charakterystycznego kliknięcia zapadki. Mało tego ustalona pozycja zapadki nie odpowiada właściwemu położeniu styków elektrycznych! W zasadzie lepiej naprawić starą, ale oryginalna...
Przy podłączonym akumulatorze podczas ładowania przy użyciu mostka napięcie nie wzrośnie, ponieważ spadek napięcia na 1 diodzie wynosi około 1 V, a na 2 diodach mostka jest 2 razy większy. Problem z tym prostownikiem będzie polegał na zbyt dużym napięciu uzwojenia wtórnego, ponieważ transformator został, prawdopodobnie, zaprojektowany dla sieci 220...
Lampa sklepowa SHOP/4/HO/CCT/AG to światło o natężeniu 10 000 lumenów z regulowanym białym światłem (3000 K - 6500 K) ze złączem NEMA 5-15P, które podłącza się do standardowego 3-bolcowego gniazdka. Można go znaleźć w USA na Światła Moduł oświetleniowy zawiera 6 rzędów diod LED (84 diody LED na rząd), każdy rząd na przemian zimny i ciepły, co daje łącznie...
Mogę powiedzieć tyle - mam zagazowaną corolle 1.4 z 2004 r. Akumulator mam 55 Ah. Prąd pobierany z akumulatora podczas postoju (z odłączoną instalacją gazową) to 18-20 mA, a z połączoną instalacją gazową 80-85 mA. Teraz mam kilka prostowników, w tym jeden z pełną automatyką, ale korzystałem w zasadzie z jednego, najstarszego zrobionego przeze mnie z...
Na 100% jesteś pewien? bo to trochę dziwne połączenie aby najpierw był regulator napięcia a po nim dopiero prostownik. Nie spotkałem się jeszcze z regulatorem napięcia z wejściem AC i wyjściem AC. https://allegro.pl/listing?string=regula... tego typu stabilizatory mają już w sobie prostownik więc dodatkowy prostownik...
Czy ten skuterowy prostownik to po prostu zwykły mostek prostowniczy? To mostek prostowniczy z regulatorem stratnym napięcia na tyrystorze lub MOSFETcie. Możesz sobie nim ładowac ten mały akumulatorek. Tylko poszukaj regulatora ,,jednocewkowego" i oczywiscie 6 woltowego.
Siemanko! Mam pewien mały problem. A mianowicie chcemy z kolegą reaktywować stary bioreaktor w którym jest silnik na prąd stały. Niestety prostownik który był w nim wcześniej, po pierwsze jest trudno dostępny w Polsce, a koszt ściągnięcia go ze Stanów to ok 1000zł. Dlatego chcemy zbudować osobny moduł sterująco-zasilający. Prosty schemat - prostownik+gałka...
A brak regulacji obrotów można rozwiązać zewnętrznym soft startem czy regulatorem obrotów. Swoją wiertarkę i stojak odziedziczyłem po ojcu, który do regulacji obrotów wykorzystywał autotransformator laboratoryjny TaR-1.6 lub TaR-2.5 (model ustalony po zdjęciach w sieci, nie wiem, czym one się różnią), który też posiadam. Wtedy, kiedy to dzieciakiem...
Można jednak skonstruować układ z histerezą, który odłączy przy 14,4V zapobiegając tym samym przed przeładowaniem i włączy ponownie gdy napięcie spadnie poniżej 14V. Miałem okazję kiedyś taki prostownik testować. Po tygodniu ładowania, gęstość elektrolitu doszła w okolice 1,20 czy 1,22 g/cm³ i ani drgnęła wyżej. Ten sam akumulator, swoim prostownikiem...
Kiepska możliwość stosowania regulacji napięcia, stabilizator raczej też odpada - nie ma zapasu. Nie wiem czy nie lepiej ( jeżeli to możliwe ) było trzeba zastosować jakąś przekładnie i zwykły układ z regulatorem napięcia alternatora. Może jakiś układ komparatora kontrolującego napięcie akumulatora. Jeżeli napięcie na akumulatorze osiągnie pewien próg...
Szeregowe włączenie żarówki spowoduje, że odłoży się na niej napięcie proporcjonalne do przepływającego prądu co spowoduje spadek napięcia ładowania akumulatora. Efekt podobny jak przy użyciu prostownika z regulatorem napięcia. Dodatkowo, żarówka lekko stabilizuje prąd bo jej opór nie jest stały a zależy od temperatury żarnika czyli pośrednio od natężenia...
Jeśli uzwojenia transformatora 2x8 V (16 V) mogą zapewnić pożądany prąd ładowania, najlepiej nadają się do budowy prostownika z regulatorem prądu na tyrystorze i ograniczeniem maksymalnego napięcia ładowania. Prostownik z ogranicznikiem prądu rezystorem lub żarówką i regulacją maksymalnego napięcia ładowania. https://obrazki.elektroda.pl/3143988400_...
Widzę że rozgorzała dyskusja. Ale ja mam może jakieś dobre rozwiązanie. Schemat namalowałem odręcznie i może ktoś się wypowie, czy w takiej konfiguracji będzie działał jako prostownik do akumulatora 55A . Założyłem że prąd ureguluje regulatorem PWM a napięcie automatycznym modułem ładowania akumulatora. Wynik zobaczę na podłączonym voltomierzu i amperomierzu...
swoją drogą z takiego regulatora można łatwo zrobić prostownik automatyczny :)
generalnie sprzedawca pisał, że jest to transformator od spawarki, przewody we/wy są dość grube, te cienkie pewnie zasilają układ od spawarki. Ja chce z niego zrobić prostownik z regulatorem napięcia od fiata 125p (chce opór zmierzyć multimetrem) Chyba faktycznie zasilał on układ sterowania od spawarki, a nie jest to transformator o który mi chodziło.
Owszem - jeśli jest to prąd przemienny to tyrystor pracuje jednocześnie jako prostownik jednopołówkowy
ok doszedłem do wniosku że sprawdzenie miernikiem jest dobrym rozwiązaniem (przypominam że ursusc330 orginalnie posiada prądnicę nie arternator więc nie ma diod a prostownik mechaniczny złożony ze szczotek ) jak sprawdzić samą prądnicę zamierzam podłaczyć amperomięż między zacisk 18 na prądnicy a 18 w regulatorze jaki prąd powinien popłynać minimalnie...
(...) Jak obniżyć napięcie w starym prostowniku transformatorowym, że względu na wysokie napięcie jakie mam w sieci rzędu 240VAC a 253VAC napięcie na ząbkach prostowniki dochodzi do 17VAC (...) Podam dwa proste sposoby na obniżenie napięcia i prądu ładowania: -regulator fazowy na triaku, włączony od strony sieci 230V przed transformatorem; dobrze sprawdza...
Prostownik zasilający regulator napięcia jest sprawny?
Witam również Działam na matlabie R2008a w porównaniu z popularną 13-tką jest sporo udogodnień jak chociażby bardzo łatwe łączenie i rozbudowany help, jeśli chodzi o ten układ to błąd z mojej strony jest taki, że zamiast skupić się na jednym modelu to stworzyłem kilka z małymi zamianami, przez co te moje wyniki mogły być czasem różne.....w sumie to...
Prawdopodobnie przebicie na uzwojeniu wirnika lub komutatora do "masy". Zimny lut między regulatorem a alternatorem. Po wymianie Lamery, wiecie o czym piszecie, tak sobie gryzmolicie aby sobie popisać? W żadnym alternatorze nie ma komutatora, to do pierwszego lamerka. Do drugiego lamerka- tam jest alternator Denso, nie ma tam ani jednego lutu. Serio!...
To napisz co prostuje prąd ładujący akumulator w tym układzie Nic nie prostuje, bo jest to regulator AC... Pisałem wyżej. Chyba nie dotarło... ktoś założył że prostownik jest oddzielnym blokiem, tyle że autor wątku, zimny i zielony na przemian zapewne tego nie wie i trzeba mu to napisać... Napisz jaśniej co ktoś założył? Jaki prostownik ? Co "mu" trzeba...
Planuję zrobić prosty prostownik samochodowy o wydajności max 6A. Mam takie trafo ale o napięciu wyjściowym 17,8V co po przepuszczeniu przez mostek da lekko ponad 25V. Spadek napięcia pod obciążeniem nie będzie na tyle duży aby spadło ono do ~14,4V? Trafo się prawdopodobnie nie nadaje jednak chcę się spytać i mieć pewność stu procentową. Trafo się...
Co do spawarki można z niej zrobić rozruch ale podejrzewam ze ok 50 V będzie na wyjściu ale jest pewien sposób na obniżenie napięcia wyjściowego, regulatorem po stronie pierwotnej podobnym do tego który masz w prostowniku tylko na większy prąd np regulatorem fazowym na triaku BTA41-600B, obniżasz napięcie wyjściowe do ok 15V musisz tez mieć diody prostownicze...
Witam, mam problem z moją Sendą z 2008r. Problem polega na tym, że po pewnym czasie przestają działać układy zasilane z akumulatora (kierunki, obrotomierz itp). Oczywiście jest to skutek rozładowanego akumulatora. Akumulator jest prawdopodobnie fabryczny i nie był nigdy wymieniany. Jednak po podłączeniu go pod prostownik da się go naładować i znowu...
Witam zaczołem robic zasialacz Mam transformtor ktry daje daje 2x po 8V albo 16V i mam Stabilizowany regulator napięcia KDSN07 I chce go podłaczyc do niego zebym mogł sobie regulować napiecie na nim ale podobno musze jeszcze jakis prostownik zrobic . POmocy jak zrobic ten prostonik??
Sądzę, że to wyjście na światła główne. Sa dwa rodzaje zasilania świateł drogowych w tych chinolach: bezpośrednio z prądnicy (a'la WFMka :D ) oraz tak, jak Ci podałem, czyli prądnica - alternator ładuje akumulator poprzez prostownik z wbudowanym regulatorem napięcia, a WSZYSTKO, włącznie ze światłami drogowymi zasilane jest z akumulatora, jak w każdym...
nr alternatora to A2T18476 Jedna szczotka jest polaczona bezposrednio i tylko z regulatorem a druga z regulatorem i 3 diodami pomocniczymi. Prostownik jest wykonany na 9 diodach. Jak teraz polaczyc to wszystko?
Mogę koledze trochę podpowiedzieć. Mam coś takiego.Problem rozwiązałem tanim kosztem.Regulację prądu ładowania -zastosowałem gotowy moduł regulacji obrotów silnika odkurzacza elektrolux na wejściu trafa.Na wyjściu mostek prostowniczy następnie przekaźnik samochodowy 12v35a (w+) i między +a- elektroniczny regulator napięcia z alternatora od poloneza(w...
Witam Jaką masz pojemność Akumulatora w motorze, bo simsony mają 12V 5,5Ah . Jeżeli Masz podobny to zastosowałbym regulator od simsona który ma w sobie jeszcze przerywacz kierunkowskazów a schemat znajdziesz na stronie http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... regulator można dostać na allegro http://www.allegro.pl/simson_elba_12v_ni...
Mam problem z regulatorem napięcia. Po włączeniu świateł napięcie w instalacji spada do 11,8 V. Przy wyłączonych odbiornikach maksymalnie (przy podniesieniu obrotów) osiąga 12,5 V. To nie jest problem tylko normalne zachowanie prądnicy pod obciążeniem. Prądnice były w czasach gdy nie było obowiązku jazdy w dzień na światłach. Natomiast dłuższa jazda...
Witam, pomysł z przetwornicą jest rzeczywiście najlepszy jeśli chodzi o sprawność. Nie jestem specjalistą od układów zasilania, musiałby wypowiedzieć się ktoś bardziej doświadczony w projektowaniu przetwornic. Urządzenie musi być małe, niezawodne i pracować w zakresie temperatur -30°C do ok.80°C. Głównym problemem jest pasywne chłodzenie przy niewielkim...
w czasie naprawy silnika w serwisie został poprawiony lut na cewce O jakiej cewce piszesz??? Ori regulator mechaniczny zawierał w sobie ogranicznik prądu. Wg mnie (i nie tylko mnie) nie jest on potrzebny przy alternatorze ale jest to "zaszłość konstrukcyjna" wynikająca z zastosowania regulatora prądnicy do alternatora. W motorze kolegi zastosowano...
Mam pytanie o zjawiska zachodzące w typowym układzie ładowania motocykla z alternatorem z magnesami stałymi i regulatorem tyrystorowym. Czyli pokrótce mamy: 1) Wirujące koło z magnesami stałymi 2) Stator z cewkami połączonymi szeregowo, chłodzonymi olejem lub wymuszonym strumieniem powietrza 3) Prostownik diodowy 4) Regulator tyrystorowy zwierający...
Kolego maksymalnego wyjściowego prądu. Przypominam że trafo jest 24v obcięty regulatorem fazowym do 12v. Przekręcenie potencjometru powoduje wzrost napięcia do takie jakie oferuje trafo. Nie musze zatem pisać co się stanie z akumulatorem jeśli dostanie 24v
Witam. Przykro mi, mam inne zdanie. A jak jest zrealizowane zabezpieczanie przeciwzwarciowe i zabezpieczenie przed odwrotnym podłączeniem akumulatora? Są w sprzedaży proste prostowniki nie posiadające takich zabezpieczeń po za bezpiecznikami, jak również z bardzo zaawansowaną automatyką posiadającą różne zabezpieczenia, automatyczne wyłączanie po naładowaniu,...
W skuterze (przynajmniej moim 2006 rok) poza modułem zapłonowym i regulatorem napięcia elektroniki chyba brak. O aku raczej się nie martwię bo odpalanie takie z uwagi właśnie na zdychający akumulator. Może ktoś z kolegów wie skąd i za ile można dostać taki transformator. Myśle ze w UPS może być bo ups pracuje na 12V tylko ta moc chyba będzie za słaby....
Będzie działał, ale napięcie wyjściowe będzie proporcjonalnie wyższe. To tylko transformator o regulowanej przekładni z prostownikiem.
Tylko widzisz, jak mierzyłem miernikiem bezpośredVnio na wyjściach z trafo to były następujące napięcia od 12V, 14V, 15V,17V, 18,5V, 20V. Także czy jes sens rozwijania zwoju ? Regulatorem napięcia nie można ustawić na tałe na 15V ?
na tamtej stronie jest moduł jakiś nowszy ale schemat połączeń jest identyczny. Moduł zawiera regulator napięcia i ukąłd zapłonowy, prostownik jest osobno podłączony dopiero za modułem. w prądnicy jest koło magnesowe, cewki są rozdzielone jedynie na układ ładowania-6cewek i dwie cewki na zapłon. Podział jest dopiero za regulatorem na światła i na ładowanie....
Katoo odwinięcie kilku zwojów z wtórnego tym bardziej ci zniży napięcie wyjściowe piszesz że trafo i regulator pochodzi z prostownika ok ale zapewne z kilku lat do tyłu wtedy robili takie własnie słabe trafa (czyli najprostsze) oczywiście w takim połączeniu regulator trafo mostek (przy tym trafie ) naładujesz akumulator ale nie będzie to dobre dla akumulatora...
Witam Nie mam wynajmowanym w garażu prądu - i nie ma szans na to - dlatego zbudowałem instalację solarną: mam akumulator samochodowy 50Ah, do tego panel 150 wat, dający maksimum 8A (ale ponieważ leży płasko na dachu to daje jakieś 2-3A) + oświetlenie na 6 metrach pasków led po 9,6 wata na metr (czyli ciągną jakieś 5A). Całość sterowana najprostszym...
Brakuje mi wiedzy do czego w tym motocyklu służy napięcie stałe. Bo jeśli tylko do ładowania akumulatora to rozwiązanie prawie dobre. A chodzi o to, że 12 V zdecydowanie za mało. Trzeba by uzyskać napięcie rzędu 14,5 V. A jeśli do zasilania całej instalacji to należy wziąć pod uwagę moc układu. Czyli wydajność rzędu 10 A (napięcie także). Ale może warto...
Tak w sumie to nie wiadomo jaki układ połączeń uzwojeń pradnicy jest w tym konkretnym przypadku. Schematy dość że są niepewne, to jeszcze nic na ten temat nie mówią. Nie zrobimy nic dopóki nie zrobisz pomiarów omomierzem. Czy cewka(i) jest połączona jednym końcem do masy? Z twojego pierwszego opisu wynika, że nie. Czyli była by to tzw. cewka bezmasowa....
Zapewne zrobił to na zasadzie ściemniacza, który nieźle zniekształca sinusoidę powodując buczenie transformatora i jego mocne nagrzewanie się. Po dłuższej pracy z takim regulatorem transformator się podda. Taka regulacja nic Ci nie da, musisz odwinąć uzwojenia na tyle, by zejść do 15V z napięciem po stronie wtórnej. Wtedy z ładowaniem nie będzie problemu.
Jak auto przyjechało to miał altek bez oznaczeń składany z trzech aluminiowych pokryw bez osłony plastikowej do nawiewu, z regulatorem napięcia białym zespolonym z szczotkami. Mam dwa altki od TDCi o nr 1S7T-BC Visteon z blaszaną osłoną na prostownik i plastikowym tunelem do chłodzenia. Regulator bez szczotek które są osobno. Instalacje prześwietliłem...
Można oprócz rysunku prosić o podpowiedź: Co muszę zrobić dodatkowo po odkręceniu tych 4 długich śrub aby dostać się do prostownika. Nowe szczotki z regulatorem i spokojnie jeszcze pochodzi ten alternator nie ma co wydawać pieniędzy na nowy komutator. Właśnie nowy regulator założony, tylko dostałem na 14,5V. Napięcie sprawdzane na zacisku wyjściowym...
W tym rzecz, ze nie jest to alternator 24V. Został on przewinięty na większe napięcie. Układ wzbudzenia jest zasilany z przez regulator napięcia, który jest zasilany z akumulatora. Problem w tym, jak ten akumulator ładować. Skoro regulator nie służy tutaj do regulacji ładowania akumulatora, to do czego służy? Skoro w alternatorze pozostawiono uzwojenie...
w Takim razie proszę o wskazówki, jak matematycznie wyznaczyć odpowiednie napięcie do ładowania akumulatora 95Ah... Konkretnych wzorów i obliczeń nie podam. Ograniczę się tylko do kilku wskazówek. Samo podanie napięcia wtórnego to za mało. Jeżeli prostownik nie ma regulatora, to takim regulatorem może być odpowiednio nawinięty transformator. Ma on...
Witam wszystkich! I od razu zwracam się z prośbą o pomoc w temacie regulatora napięcia PP310b i reszty osprzętu alternatora w Zaporożcu. A teraz do rzeczy: posiadam od niedawna pojazd typu "SAM" z silnikiem fiata 126p i... alternatorem wraz z regulatorem PP310b od Zaporożca. Regulator ma dwa styki wyprowadzone na zewnątrz. Jeden styk oznaczony "sz"...
Bardzo dużo. Nie wiadomo ile, bo to zależy od rozpraszania ciepła. Jeżeli chodzi o spawarki, to z tego co wiem jest to zasilane ze źrdła prądowego które stanowi nasycony dławik ze szczeliną powietrzną. Prostownik z regulatorem to źródło napięciowe. Na zwarciu da dużo prądu. Może dziś się to robi inaczej. Bronek
Kolego "brunon71" mógłbyś podesłać końcowy schemat na którym można się oprzeć przy budowie ? Mam cbr 600 f4i.... dam to swoim kolegom automatykom niech kombinują ... ;) pierwszy schemat postu to schemat według którego zrobiłem regulator, tyle że zamiast mostka trójfazowego dodałem dwa jednofazowe (dla twych kolegów to żaden problem) Na forum był temat...
Witam serdecznie mam dylemat w sprawie alternatora od powyższego motocykla. Szukałem w internecie schematów i nie znalazłem. Z pomiarów wynika że alternator ten składa sie z cewki wirnika której magnetyzm wzbudzany jest za pomocą napięcia 0.2V na jednej z cewek stojana (w stanie bez podłączonego regulatora przy odpalonym silniku - zupełny brak napięcia)...
Chce sobie zbudować jakiś zasilacz mam transformator 40 W symetryczny i to mnie bardzo cieszy bo do wzmacniaczy akurat prostownik to 4 diody BY 550/1000V i 5A więc spokojnie starczą powiecie ze lepiej jeden scalony mostek no, ale kupuje na sztuki to mi sie to bardziej opłaca kondesatory to 4700uF/25V powinno starczeć 2 stabilizatory LM323T-15V 3A I...
Jako że jest tutaj wielu Weteranów i ekspertów EV mam praktyczne pytanko odnośnie optymalnego ładowania w sensie max przedłużenia żywotności akumulatorów np.: Trojan_T-1275 ok. 150AhC20 12V albo AGH Haze 200Ah 12V ; różnica w cenie jest chyba niewielka... W Ellbee były te AGH Haze 100Ah 12V używane czy 6V? Jakie prostowniki byście polecali aby osiągnąć...
:Krzysztofie - to jest tak mętny opis, z tak dziwnym schematem Sorry Panowie, ale naprawdę trudniej było o prostszy schemat. To schemat ...producenta! że dopóki autor się nie odezwie i nie zamieści jakiś rzetelnych informacji Przecież zamieścił... Mogę jeszcze podejrzewać, że cały ten "regulator", to po prostu moduł, który przełącza zasilania - jeśli...
Przydatność może i jakaś tam się znajdzie. Niedopuszczalne jest stosowanie izostatów po stronie pierwotnej albowiem nie są przystosowane do napięcia 230 V !!!!! I właśnie z tego powodu uważam konstrukcje za niebezpieczna w użytkowaniu powodującą zagrożenie pożarowe i porażenia prądem. Bakelit też niezbyt nadaje się do takich konstrukcji albowiem w przypadku...
Gratulacje za ładnie opisane problemy. Miło czytać takie wprowadzenie do tematu. :D Jednak mam prośbę. Spróbuj jeszcze raz go sam przeczytać i zastanowić się czy jednak nie brakuje w nim jakiś ważnych informacji. Za dużo przyjmujesz domyślnie. Pisz dokładnie gdzie, jak i w jakich warunkach dokonywałeś pomiarów. Czasem można się domyślić, ale czasem...
Przeczytaj jeszcze raz to co napisałem w poprzednim poście na temat rodzajów układów prądnic! Na zdjęciu "akcesoryjnego" ( nie wiem jak to rozumieć???) kompletu: prądnica + regulator widać dwa ŻÓŁTE przewody. Wniosek: Cewka mocy jest bezmasowa i regulator jest szeregowy (poczytaj na temat rodzajów regulatorów napięcia). Najprawdopodobniej jest to prostownik...
Ja na twoim miejscu próbowałbym dorwać gdzieś autotransformator regulowany (z pokrętłem i ślizgiem)i dodatkowo trafo 230/24V ( te na mniejsze napięcia wymagają pewnie większych prądów) dodatkowo prostownik (+kondensatory)dla DC. Można też zrobić dwa zasilacze transformatorowe jeden powiedzmy do 48V DC/AC drugi od 110V DC/AC z regulatorem elektronicznym...
Witam, potrzebuje schematu ładowarki do akumlatorów motocyklowych, a mianowicie kupiłem ostatnio akumlator 6V 11 Ah do simsona S51 i sprzedawca w sklepie powiedział mi że trzeba ładować go właśnie ładowarką do akumlatorów a nie prostownikiem ale sam nie wiedział czym się to różni. I właśnie poszukuje jakiegoś schematu do tego akumlatora lub ogólnie...
Założyłem, że nie będę wykorzystywał jednej triody dla dwóch kanałów A niby dlaczego nie? Przesłuchów przez pojemność między anodami duotriody bym nie demonizował, zwłaszcza że w stopniu wstępnym będzie ona pracowała z małymi opornościami w anodzie, z uwagi na obciążenie regulatorem barwy. Na tą chwilę skłaniam się jednak na wykorzystanie tego schematu....
Witam, Witam, Odnośnie MEGABAJT MGB - 350 ATX (X2 2A),który na +5VSB daje 10V na radiatorze po stronie wtórnej są 2 duodiody: SBL3040 od +5V (na tabliczce znamionowej +5V 30A), BYQ28E 200 wyszukałem że to 150V wstecznego i 10A razem obydwu diod (na tabliczce znamionowej +12V 15A – przegięli o 5A), i jest tam tranzystor (który zaznaczyłeś na foto)...
Luźny pasek. Na początek sprawdziłbym napięcie na akumulatorze (11,5 - 12V) na wyłączonej stacyjce, a potem na uruchomionym silniku - powinno być około 13,5-14V. Po za tym należy sprawdzić prostownik i regulator napięcia.
Ale jak sam piszesz to nie będzie typowy stabilizator napięcia tylko swojego rodzaju wyłącznik po naładowaniu akumulatora. Druga sprawa to napięcie 14.4V na jakie typowo jest ustawiany regulator napięcia w alternatorze. W stacjonarnym prostowniku jest to trochę niskie napięcie aby prawidłowo naładować akumulator.
Masz tam w ogóle jakieś oświetlenie? Akumulator? Zapłon masz na 99% CDI. Ma on dwie cewki - zasilającą i wyzwalającą. Służą one JEDYNIE do pracy z modułem i nie nadają się do zasilania innych odbiorników. Potrzebne są tam dodatkowe cewki i prostownik- regulator napięcia. Żarówki o których mówisz NIE NADAJĄ się do zastosowań w pojazdach. Jest na nich...
Na wtórnym przed mostkiem jest ok. 14 V, a za mostkiem 31,8 V bez tego regulatora Przełączyłeś zakres pomiaru na mierniku, jak mierzyłeś napięcie za mostkiem?
Moduł Ducati energia jest przystosowany do zasilania z cewki wysokonapięciowej, ty masz stator bez tej cewki zasilającej. Do działania zapłonu z tym statorem jest potrzebny moduł DC-CDI i prostownik/regulator napięcia
Nie, nic się nie zmieni. Ponieważ zmieniasz układ ładownia, gdzie wcześniej miałeś pełnookresowy prostownik na regulator napięcia, musisz połaczyć z masa pojazdu jeden przewód cewki. I nie ma to żadnego, ale to żadnego znaczenia który z nich. To połączenie z masą przyjmij jako rodzaj przewodu, który łączy cewkę,GND i minus akumulatora. Równie dobrze...
Transformator potrzebny jest do obniżenia napięcia do ok.14V Diody jak na rysunku 4sztuki 10A,lub mostek prostowniczy 16-20A i do tego radiator do chłodzenia mostka.Jeśli diody to najlepiej po 2 sztuki w jednym kierunku
Ten "elektromagnes" to sprzęgło elektromagnetyczne włączania noży kosiska. A ta kostka przy silniku na drugim zdjęciu to może być regulator napięcia/prostownik ładowania akumulatora.
Na początek weź multimetr i przedzwoń uzwojenia czy nie są przerwane lub przebite na masę. Z tego co wiem to w tych quadach jest tak, że światła mają wspólne uzwojenie z ładowaniem, ale świeca bezpośrednio z generatora bez prostownika i regulatora napięcia po drodze. Jeśli uzwojenia dobre i Magneto nigdzie nie ociera o stator to następnym elementem...
Unitra Zatra produkowała transformatory EI i zwijane. Z ich wykorzystaniem sprzedawano prostowniki, stabilizatory i regulatory napięcia. Zaleta prostownika to ładowanie małym prądem akumulatora, który pobiera więcej prądu na końcu ładowania.
D+ to stałe napięcie z prostownika regulatora, czyli DC +12V, Ten drugi przewód to coś innego, zmienne napięcie wychodzące bezpośrednio z uzwojenia trójfazowego, częstotliwość przebiegu zależna od obrotów. Można by wykorzystać ten drugi przewód ale trzeba by dać diode i kondensator.
Witam Prąd ładowania odsiarczającego powinien wynosić 1/20 pojemności akumulatora.Jeśli nie można go zmniejszyć regulatorem w prostowniku,to proszę połączyć ładowanie w szereg ze wspomnianą żarówką.Po częściowym naładowaniu,kiedy oporność akumulatora wzrośnie i prąd ładowania się zmniejszy żarówkę można zlikwidować.Regulacja prądu ładowania odbywa się...
Prostownik /ładowarka ładuje akumulator do wartości bliskiej szczytowej napięcia. ponieważ przy pełnym otwarciu regulatora napięcie wyjściowe z prostownika to 13 woltów, napięcie końcowe ładowania (teoretycznie) osiągnie wartość przeszło 18V. Jest to jedynie w teorii w praktyce bowiem nie przekroczy 16V przy prądzie płynącym przez akumulator w granicach...
Jak długo ci się ładuje akumulator na prostowniku? Jakim prądem ładuje prostownik i jakie masz parametry akumulatora? Prawdopodobnie w wyniku awarii regulatora napięcia, akumulator ci po prostu zdechł i nie trzyma prądu. Naładujesz go prostownikiem to wytrzyma chwilę, a że nie jest ładowany, bo układ ładowania powiedział papa, to ci wszystko zdycha....
Użyj dowolnych żarówek na 12v (do ok. 20W) -cewki na magnecie mogą wyprodukować więcej niż 12V i po co tracić droższe .W ten sposób sprawdzisz ładowanie do elementu -prostownik.
Mój bez obciążenia daje tylko 14. A jak to sprawdzałeś? Podłącz na wyjście prostownika jakiś kondensator (z 50-100 mikro) i zmierz jakie wtedy będzie napięcie.
...ale dla zabawy wziąłem prostownik, do niego podłączyłem przetwornicę i wysterowałem na 21v i 7A prądu. Podłączyłem też na wejściu i wyjściu amperomierze i woltomierze. Na wejściu 16,7v i 0,6A, na wyjściu zamiast 21v tylko 13,2v. i ten sam amperaż. Pokusiłem się też o podłączenie prostownika wprost do wejścia panelu na regulatorze, ale pokazywał...
Myślę, że po prostu podłącz regulator do trafa prostownika i sprawdź, co będzie na wyjściu z trafa, a nie szukaj dziury w całym.
Tak jak napisał (at)klamocik Ciesz się bo masz fantastyczny prostownik tylko trzeba go kontrolować. Dołożyć regulator obniżający napięcie na zasilaniu 230V, którym zmniejszysz w sposób bardzo prosty napięcie zasilania, a tym samym napięcie na wyjściu na akumulator. Do tego na pewno warto założyć na prądzie stałym amperomierz, by można było nastawić...
Konkretnie, bez ogólników. Musiałbyś zadać konkretnie pytanie, a na powyższe masz to: 1 - Nadmierne obciążenie dla regulatorów napięcia (prostowników) może je uszkodzić. 2 - Różnice pojemności i stanu akumulatorów może doprowadzić nawet do eksplozji akumulatora.
Nie ma to większego znaczenia ze względu na obecność C3. Tętnienia będą większe ale zadziała.
Napisz jaki model quada masz i rok produkcji. W quadach zwykle występuje alternator trójfazowy + prostownik zintegrowany z regulatorem napięcia.
Ewa-prostownik,regulator napięcia Elba-przerywacz kierunkowskazów ten nieoznaczony po środku-moduł zapłonowy cewka z wyjściem 59a,59b napięcie zmienne do ładowania akumulatora(przez prostownik i regulator napiecia) możemy porozmawiac na gg nr 6696263
Układ zapłonu jest oddzielnym podzespołem, ma swoją cewkę zasilającą i wyzwalającą, nie są one połączone (za wyjątkiem masy) z układem zasilania świateł i ładowania akumulatora. Sprawdź miernikiem na zakresie ACV jakie masz napięcie na żółtych przewodach wychodzących ze statora (względem siebie oraz masy), pomiar zrób z podłączonym jak i odłączonym...
Kolego, przemyslaw111187! Schemat Twojego starego regulatora jest prawie analogiczny do schematu z post#8. Jeśli możesz , umieść zdjęcie przedniego panelu prostownika, wygląda na to, że istnieje możliwość jego modernizacji. Podłącz transformator do sieci bez regulatora i zmierz napięcie uzwojenia wtórnego. Jeśli chcesz, prostownik można uzupełnić bardzo...
Też żądam aby koledzy robokop i SKM1964 nie pisali głupot tylko pokazali, jak regulatorem napięcia od alternatora można regulować prąd ładowania akumulatora w prostowniku z transformatorem. Czekam.....
"Wyrysowałem" coś takiego. Czy tak Kolega podłączył: http://obrazki.elektroda.net/74_12902758... Jeśli tak, pozostaje uszkodzenie płytki prostownika w alternatorze.
Jezeli reguluje napięcie to reguluje też prąd ( na stałej rezystancji)
Mam pytanie, czy stosując ten układ w prostowniku obniżamy prąd i napięcie? [/img] Mam podobny prostownik(elementy regulatora są trochę inne), i przy zmianie wartości potencjometru spada napięcie, a przecież w prostowniku powinno być ono stałe, żeby regulować tylko prąd.
prostownik regulatorem prostownik regulatorem prądu zasilacz regulatorem napięcia
zassać powietrza benzynę ekstrakcyjną myjka ciśnieniowy makita
irf9540 zamiennik irf9540 zamiennik
Sony KSM-2101 AAM – opis mechanizmu CD, różnice wariantów, głowica KSS-210 Cambridge Audio M1, M1+ pilot – instrukcja obsługi PDF, programowanie, typowe usterki