Niestety nie ładuje po podłączeniu do mocno rozładowanego akumulatora, Nie kombinuj z prostownikiem. Mam nadzieję, że jeszcze nie uszkodziłeś prostownika. To prostownik inteligentny i nie będzie ładował mocno rozładowanego akumulatora, akumulatora z innym napięciem znamionowym lub przy odwrotnym podłączeniu kabli. Nie wykazuje też napięcia jeżeli nie...
Przy napięciu 14,2V i ładowaniu przez kilkanaście godzin ma prawo gazować.Gazowanie zaraz po podłączeniu na prostownik rozładowanego akumulatora świadczyć może o jego zasiarczeniu.
Zależy, jaki prostownik. Jak ma tylko mostek na wyjściu, to nie. Ale niektóre mają przekaźnik wykrywający obecność akumulatora. Wtedy tak, może rozładować po dłuższym czasie. Weź amperomierz i sprawdź, czy prostownik pobiera jakiś prąd.
Czy prostownik wykrywa baterię i uruchamia proces ładowania? Jak by uruchamiał proces ładowania to stycznik by załączył, więc wg mnie sterownik nie wykrywa baterii. Bezpieczniki oczywiście sprawdzone? A jakie ma napięcie bateria podłączana do prostownika? Może bateria jest uszkodzona lub nadmiernie rozładowana?
Czyli coś jest nie tak. Po podłączeniu akumulatora napięcie powinno nieco wzrosnąć. Dla przykładu... Podłączam pod prostownik akumulator rozładowany do 11.8V.. Po kilku minutach wynosi już 12.2V i powoli rośnie. Po osiągnięciu 14,4V odłączam. Sprawdź tą żarówką tak jak napisałem i daj znać :)
Witam. Toyota YARIS. Dziś nie odpaliła. Szybkie ładowanie. Kręci, ale nie odpala. Kręci 3-4 razy i aku pada. Podłączam do prostownika. Rozładowany. Ale po 20 minutach już wskazówka pokazuje zero na Amperach. Jakby był już naładowany. Czyli akumulator do wymiany?
Witajcie. Te mostki scalone (z czterema konektorami) to o kant d. rozbić. Palą się, nawet przykręcone do radiatora. Wstaw radiator i na nim mostek z 4 diod shotky'ego. Amperomierz analogowy, woltomierz może być cyfrowy ale do AC. Żadnych kondensatorów. Żadnych bajerów, prostownik ma być niezawodny, im mniej elementów tym mniej może się popsuć. Jak go...
Panowie, nie przesadzajcie z tymi padami akumulatorów po całkowitym rozładowaniu. Mnie to w ciągu prawie 45 lat parę razy się zdarzyło, czasem na prawie nowym akumulatorze, a czasem na kilku letnim. Po ponownym naładowaniu do pełna, akumulatory jeszcze długo służyły, z reguły ponad 6 lat. Jak samochód nie jest intensywnie używany, to żeby akumulator...
Podłącz prostownik pod rozrusznik albo alternator.
Bateria po ładowaniu prostownikiem się rozładowała? Pewnie podłączyłeś odwrotnie prostownik. Ma być plus do plusa, a minus do minusa. Przy poprawnym podłączeniu prostownika (i sprawnym prostowniku) nie ma możliwości aby się bateria rozładowała.
Jeśli nawet 50% mocy oda prostownik, a 50% akumulator (zazwyczaj zmrożony lub rozładowany) to już możliwy będzie rozruch.
Nie wiem. Kiedyś robiło się takie w garażach... Chodzi o ładowanie akumulatorów z cyklicznym, automatycznym rozładowaniem.
Przecież to jest prostownik którym były już ładowane akumulatory. O jaką żarówkę w szereg Ci chodzi? Mam dołożyć żarówkę na plus ładujący z prostownika do klemy? Przecież ten prostownik w oryginale nie miał czegoś takiego. Prostownik przeznaczony jest do ładowania akumulatorów normalnie rozładowanych, posiadających napięcie nieco mniejsze od 12V. Podłączanie...
(at)grzegorzmadera owszem, przez kilka sekund. I jeszcze zależy, jaki prąd znamionowy ma alternator... Czy nie jest to lustrzana sytuacja do oddawania przez akumulator wielokrotnie większego prądu podczas rozruchu? Zwłaszcza w początkowej fazie? Od zerowych obrotów rozrusznika? I tak- jak potrzymasz (wszak niezalecane!) rozrusznik w zimie przez długi...
W miarę zwiększenia napięcia akumulatora prąd ładowania będzie zmniejszał się i po osiągnięciu ustalonego poziomu napięcia prąd będzie podtrzymywał się na poziomie prądu samo rozładowania akumulatora.
Tutaj mamy konieczność pierwszego kompromisu: czy konieczne nam jest awaryjne odpalenie samochodu – czy np. chcemy doładowania dokonać w ciągu kilku dni (kiedy prąd możemy ograniczyć). Swój podłączam przez żarówkę jak chcę prąd ograniczyć, np gdy akumulator jest mocno rozładowany.
Lata badań przez profi firmy wykazały, że prawidłowe ładowanie to jak na rysunku: Bajeczka podobna jak kilka innych na temat ładowania. Może nieco pomaga przy ładowaniu odsiarczającym ale prawidłowo eksploatowany akumulator nie potrzebuje sztuczki z krótkotrwałym prądem rozładowania.
Pytasz jak długo ładować? Zależy od sposobu ładowania, prostownika.
Witam. Wskazówka na amperomierzu w miarę doładowywania akumulatora powinna zbliżać się do 0, jak będzie w twoim prostowniku nie wiem. Całkowicie rozładowany akumulator ładuj małym prądem co najmniej 12 godzin, ja po odkręceniu korków zostawiam na całą noc i jest ok.
Samo ładowanie alternatora, to nie koniec pomiaru. Przy uszkodzonym prostowniku w alternatorze, ten może rozładować akumulator.
Tyrystor jest na pewno sprawny. Ale nie zadziała bez napięcia anoda-katoda. Te prostowniki tak są skonstruowane, że do otwarcia tyrystora potrzebne jest napięcie z zewnątrz, od ładowanego akumulatora. Wolne zaciski wyjściowe można ze sobą zewrzeć, nic się nie stanie. Także taki prostownik nie będzie ładować akumulatora rozładowanego do zera.
Aku rozładowany i tyle. Weź prostownik, naładuj i zobaczysz, że odpali.
Odświeżę temat, czy można ładować akumulator EFB zwykłym prostownikiem i czy można w razie rozładowania uruchomić pojazd "na kable" z innego pojazdu? Czy jednak BEZWGLĘDNIE MUSI być to prostownik dostosowany do tego typu baterii?
Napisałeś: -zabezpieczenie przed zamianą biegunów. W jaki sposób takowe zabezpieczenie zadziała? Czy będzie to przepalenie bezpiecznika? Czy praktycznie przetestowałeś? Przyznam, że w praktyce naprawy prostowników klientów najczęstsze przyczyny uszkodzenia to zamiana biegunów, albo stosowanie prostownika jako "rozruchowego", przy kompletnie rozładowanym...
galante napisa ł: Podłączyłem standardowo akumulator do prostownika (prawie nowy prostownik więc raczej wykluczam jego awarię) i prostownik nawet nie chce się ustawić na tryb ładowania określony dla tego modelu akumulatora. Jeżeli prostownik jest automatyczny, a akumulator całkowicie rozładowany to ten prostownik się nie uruchomi. Przy dołączonym prostowniku...
Akumulator wysiadł do cna. A wystarczyłoby jakbym kupila prostownik? Rozładowany aku do zera, to już elektrośmieć. Prostowniki automatyczne, mogą się nie uruchomić, bo nie wykryją sprawnego aku. Nawet jeśli uda się go naładować, to będzie i tak już emerytem.
Maz 3 dobre i sprawne prostowniki, po co ci kolejny, który w dodatku nie będzie się nadać do ładowania akumulatorów? Prostownik musi naładować rozładowany akumulator. Musi przy tym dostarczyć min 120% brakującej pojemności, podnieść gęstość do 1,28-29 i wyrównać ją we wszystkich celach. Musi odsiarczyć płyty i wymieszać intensywnym gazowaniem rozwarstwiony...
Rozrusznik ma za słaby prąd, żeby płynnie obrócić wałem silnika - rozładowany akumulator o ile nie padł całkowicie. Zmierz napięcie prądu na akumulatorze. Możesz spróbować podłączyć inny prostownik wygląda na to, że dla tego co podłączałeś akumulator jest za bardzo rozładowany i nie uruchamia cyklu ładowania...
Polecam prostownik Bosch C3, ładowałem nim już kilka akumulatorów i wszystkie z powodzeniem. Gdy akumulator jest wyczerpany w znacznym stopniu to prostownik automatycznie przechodzi w stan ładowania impulsowego, po czym (około 30-60 minut) przełącza się na ładowanie normalne.
Jeżeli akumulator nie jest zasiarczony a głębokie rozładowanie to powoduje - ładuj dalej .Prostownikiem o wydajności 4A (tyle w opisie a jak w realu ? )powinieneś ładować 16godzin .Moim zdaniem 24 mu nie zaszkodzi :) Ilu letni jest akumulator ?
Na różnych stronach piszą bzdury. A co do mojego poprzedniego postu to rozładowany akumulator ma większą rezystancję wewnętrzną. A fakt że im bardziej akumulator rozładowany to bierze większy prąd wynika z większej różnicy napięć pomiędzy nap prostownika, a napięciem rozładowanego akumulatora.
Bo to już zostało poprawione. Jeszcze brak przycisku do włączania (można np. zwierać R9) i opcji ładowania całkiem rozładowanego.
Zadziała to też gdy pomylimy bieguny akumulatora? Zabezpieczenie zadziała. Dzięki tej diodzie, przekaźnik się nie załączy. Nie "popłynie" prąd z prostownika (30) do akumulatora (87) Ps. Gdy akumulator będzie nadmiernie rozładowany, po niżej progu zadziałania przekaźnika, prostownik nie zadziała, nie będzie "ładował".
a jak to jest z tymi amperami ? kiedy one są ? Do przepływu prądu/ amper potrzeba jest różnica napięć. Za rozładowany akumulator uznaję się 11,8 V. Do takiego ładowania od takiego napięcia przystosowany jest prostownik. Ty masz akumulator rozładowany do 2 V jest większa różnica napięcia między prostownikiem a akumulatorem co wymusza większy przepływ...
Tak duże rozładowanie ,jest przysłowiowym gwoździem do trumny,skraca żywotność akumulatora,tym bardziej w tym przypadku należy go tak jak piszę wcześniej .Akumulator tak rozładowany ulega zasiarczeniu ,i aby go odsiarczyć powinno się ładować małym prądem.
Załatwi. Tylko trzeba pamiętać o odpinaniu prostownika z takowym zabezpieczeniem od akumulatora, gdy prostownik nie ładuje. Inaczej przekaźnik będzie go rozładowywać. Prąd rozładowania niewielki, ale zawsze. Jak i warto według mnie dorobić obejście zabezpieczenia, nawet w fabrycznych prostownikach. Często właśnie to jest powodem uniemożliwiającym naładowanie...
Panowie problem rozwiązany prostownik zachowuje się tak jeżeli akumulator jest rozładowany do zera i wtedy niestety nie ruszy, Po podłączeniu prostownika do naładowanego akumulatora wszystko działa jak należy Wniosek taki że rozładowany ch Akumulatorów prawie do zera nie naładuje my w żaden sposób tym prostownikiem, Musimy szukać rozwiązania starym...
Radził bym Ci poczekać i kupić lepszy prostownik (taki zakup nie robi się codziennie). Rozładowanemu akumulatorowi nic się nie stanie jeżeli naładujesz go za tydzień. Rozładowanie akumulatora poniżej 10,8V, powoduje jego stopniowe uszkadzanie (zasiarczanie), dlatego należy unikać takich sytuacji
Będziesz po prostu trochę dłużej ładował i nic więcej. Najlepsze prostowniki są takie, przy których akumulator decyduje sam jakim prądem ma być ładowany i jak długo, bo nigdy nie wiesz w jakim stopniu jest rozładowany akumulator podłączany do prostownika w celu uzupełnienia jego ładunku. Taką operację powinno się dokonywać profilaktycznie co jakiś czas,...
Jeszcze podstawowe pytanie czy ładujesz profilaktycznie, czy dlatego że jest rozładowany?
A może akumulator za bardzo rozładowany.
obecnie w instalacji mam 14.4V np dzisiaj po 6h jazdy tyle bylo i chyba agm sie naladował do pełna.. po godzinie od zgaszenia auta ma 13.2V, rozruchowy 12,85V To oznacza że masz sprawne akumulatory. Nawet bardzo. Musisz zrozumieć że aku. przyjmuje prąd tylko jak jest rozładowany. Wraz ze stopniem naładowania spada jego rezystancja wewnętrzna i prąd...
Black&Decker https://www.electro.pl/prostowniki/prost... mam tylko 30A, jak rozładowany mocno równolegle na 10min żarówkę 55W wpinam.
Mam ten prostownik i nie sprawdza się przy ładowaniu akumulatorów głęboko rozładowanych. Przy napięciu rzędu 9 V rozpoznaje akumulator jako akumulator 6V i zaczyna wariować lub go rozładowywać. W tym wypadku potrzeba podnieść napięcie na akumulatorze do przynajmniej 11V i dopiero "prostownik" zaczyna prawidłowo działać. Zatem nadaje się tylko do akumulatorów...
Na jakie etapy podzieliłeś proces ładowania w zależności od stanu rozładowania akumulatora?
A na pewno się rozładował? Proponowałbym zdjąć klemy i je wyczyścić.
Nikt Ci nie udzieli jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy od mocy prostownika, stopnia rozładowania akumulatora i jego kondycji (rezystancja wewnętrzna).
Po pierwsze, napięcie wyjściowe Twojego transformatora jest nieco za niskie, by zbudować na nim 12 woltowy prostownik. Po drugie, jeżeli kilkakrotnie rozładujesz akumulator ołowiowy do zera, jak piszesz, to ulegnie on zniszczeniu. Schemat Twój jest poprawny, z tym, że kondensator na wyjściu jest zbędny. Możesz ewentualnie, powtarzam ewentualnie dla...
Szybkie rozładowanie i małe napięcie po naładowaniu oznacza zasiarczenie akumulatora. Po naładowaniu dobrego napięcie powinno utrzymać się powyżej 13,42V.
I prostownik przetestowany. Akumulator 60Ah rozładowany do 10,5V do sprawdzenia prostownika dostał na początek 9A i nagrzał się maksymalnie do 40°C więc jest OK, fakt w garażu nie było za ciepło, około 14°C. Przy prądzie 6A to wentylator załączał się tylko na chwilę, przy wysycaniu elektrolitem 1A nie włączał się. + dla Piotrek222 za to, że wentylator...
Czas ładowania jest uzależniony od stopnia rozładowania :D Prostownik ma wbudowany amperomierz?
Ale może po prostu się mniej naładował. Ostatnie ładowanie Foxurem trwało też 2,5 h, ale prądem ciągłym. Tutaj przerywanym, więc mniej ładunku... Potwierdzają to zresztą też napięcia tuż przed rozładowaniem...
Zasilacz daje zbyt małe napięcie aby prawidłowo naładować akumulator. Jeśli akumulator jest kompletnie rozładowany to trochę go podładujesz.
Ja tez zakupiłem ten prostownik. Właśnie testuje na padniętym aku wapniowym (chyba ma około 6lat). Tylko w sumie nie wiem bo dosyć szybko się naładował i przeszedł w tryb czuwania czyli zielona dioda OK,12V i lampa samochód. Ale mierząc napięcie początkowo po naładowaniu akumulator miał 12,8V (wcześniej przed naładowaniem bo nie miałem prostownika rozładowany...
Tak, ma być włączone, inaczej nie pojawi się możliwość ponownego wpisania kodu. Zazwyczaj wystarczy 30min. Jak masz to możesz na ten czas podłączyć prostownik do auta by nie rozładować akumulatora. Nie wiem jak jest u Ciebie ale zazwyczaj nie idzie włączyć radia bez kluczyka w stacyjce. Kod do radia i tak musisz zdobyć. Spróbuj wyjąć radio, czasem kod...
Nie siarczanu miedzi a ołowiu. I tak proces polegał na dużych impulsach ładowania i rozładowania. Najprostszym by prostownik półokresowy podłączony z żarówką 50-100W. Wtedy w następowało półokresowe ładowanie i w kolejnym rozładowanie akumulatora.
Dzięki wielkie za odpowiedź. Nie wiem, czy alarm jest fabryczny, kupiłam samochód używany i alarm już w nim był. Czy bezpieczniejsza opcja byłoby wymontowanie akumulatora i podłączenie go do prostownika?
nie koniecznie do utylizacji... Co to za akumulator? W jaki sposób akumulator się rozładował? Jak długo jest w takim stanie? Jaki posiadasz prostownik/ładowarkę?
Witam . Bardzo oszczędnie sobie ten prostownik kupiłeś .Ładowałeś akumulator 74Ah prostownikiem o max. prądzie ładowania 4 A jest to nawet przy normalnie rozładowanym akumulatorze prawie 2 razy za mało . Prostownik ten jest tylko do akumulatorów o poj. 34 Ah . Możesz odnieść sprzedawcy , uznanie reklamacji będzie zależeć od niego . Ty jeżeli chcesz...
Witam, Pożyczyłem sąsiadowi prostownik, ponieważ rozładował się mu samochód i podłączył na odwrót przewody (+do- i -do+). Wybiło bezpiecznik z prostownika. Po wymianie nie działa. Co się mogło stać? Co sprawdzić czy nie uległo zniszczeniu?
Na początek odłącz prostownik i rozładuj trochę akumulator. Następnie znowu podłącz prostownik i zobacz gdzie "powędruje"wskazówka.Bo wydaje mi się,że ten akumulator jest już naładowany .
Tak możesz śmiało podpiąć.Jeżeli akumulatory rozładujesz za głęboko to ten prostownik nie podejmie ładowania gdyż elektronika tego prostownika jest zasilona z akumulatorów do których jest podłączony prostownik,wówczas na krótki czas podłącz pod akumulatory ten drugi prostownik 12V aby podniosło się napięcie na akumulatorach a następnie podłącz ten prostownik...
Myślisz że mogę po 8h ładowanie spróbować go odpalić żeby zobaczyć czy to ma sens. Nie warto próbować o ile nie osiągniesz minimum 13V przy podłączonym prostowniku. Każda próba odpalenia na całkowicie rozładowanym akumulatorze tylko bardziej go niszczy. Napięcie poniżej 10,7V ( prostownik odłączony), nadal oznacza całkowite rozładowanie. Aktualnie...
Witam Mam problem z panelem od klimy do zafiry B mianowicie spalił się układ TJA1041. Stało się to po podpięciu prostownika(rozładowany akumulator) po naładowaniu panel klimy bez podświetlenia zero reakcji. A tego układu nigdzie nie mogę znaleźć. Jeśli macie jakieś sklepy czy coś proszę o pomoc ... zima autem bez nawiewu nie da się jeździć;/
A w jakim momencie powstał ten problem z bezpiecznikiem? Może podczas podłączania prostownika do rozładowanych akumulatorów?
Ten prostownik nie wykrywa całkowicie rozładowanego akumulatora, trzeba próbować podładować go najpierw zwykłym prostownikiem. Jakie ma teraz napięcie akumulator?
Tu masz link do mojej wypowiedzi w innym temacie o ładowaniu akumulatorów. Wytłuszczonym tekstem wpisałem napięcie akumulatora po 96h od ładowania. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... tylko jak wytłumaczyć sensownie że aku stał 3 miesiące i trzymał te 12,1V , a po naładowaniu tym prostownikiem rozładował się w przeciągu...
W tym wypadku przy w/w napięciu, wartość końcowa prądu będzie wysoka i niezdrowa dla akumulatora. A proponujesz wymianę mostka selenowego na krzemowy co jeszcze bardziej podniesie napięcie i zmniejszy rezystancje wewnętrzną tego prostownika. Ja zostawiłbym ten mostek selenowy, jeśli jest nadal sprawny, zawsze to jakaś dodatkowa rezystancja szeregowa...
Dłużej będzie ładował... Im "mocniejszy" prostownik, tym szybciej naładuje ci akumulator. Bez przesady oczywiście. Zasilaczem nie naładujesz dużego akumulatora, bo może mu nie wystarczyć prądu na bufor, ale w twoim przypadku jak najbardziej to zadziała. Edit: A tak, żebyś dokładnie zrozumiał: Masz akumulator 100 Ah rozładowany do 60Ah. Podłączasz prostownik...
Jakie rozwiązanie byłoby dobre, aby coś pobierało niewielką ilość prądu z takiego akumulatora przez cały czas? 12V 9Ah Po to by rozładować akumulatorek do 0? To, że "prostownik" pokazuje napięcie rozładowanego akumulatora 12V, nie znaczy, że obciążony akumulatorek ma wystarczający zapas energii pozwalający na uruchomienie pompki. Podłączysz pompkę...
Odłącz prostownik od akumulatora i od sieci, poczekaj minutkę, podłącz ponownie i ustaw właściwe napięcie i prąd ładowania. Automaty tak mają, nie chcą ładować mocno rozładowanych akumulatorów. Jeśli to nic nie da, to musisz go podładować innym prostownikiem bez automatyki i dopiero później tym. Możliwe też, ze twój akumulator po głębokim rozładowaniu...
Nawiązując do tematu. Jeśli kiedyś dojdzie nam do rozładowania baterii,należy go jak najszybciej naładować przy użyciu prostownika (rozładowana bateria ulega nieodwracalnym pózniej skutkom),najlepiej prądem nie przekraczającym 1/10 pojemności znamieniowej (tzn. 5A dla baterii 50Ah). Slogany reklamowe i inne badziewia przekonują nas, że akumulator nie...
macie może jakiś schemacik prostownika do szybkiego ładowania akumulatora?? chodzi o to, że jak bym podłączył taki prostownik do rozładowanego akumulatora to żebym mógł po kilku minutach odpalić samochód.
W załączniku przesyłam schemat sprawdzonej regulacji prądu ładowania. Do układu przydałby się jeszcze amperomierz. Jeśli ktoś nie potrzebuje płynnej regulacji, zamiast potencjometru 22k można wstawić PR-ek 22k, i jednorazowo wyregulować maksymalny prąd ładowania. Najlepiej na mocno rozładowanym akumulatorze.
Najprawdopodobniej ten akumulator jest tak rozładowany, że po podłączeniu prostownika płynie na tyle duży prąd [na granicy wytrzymałości prostownika], że działa zabezpieczenie termiczne... Proponuję poładować przez jakiś rezystor z 4-5h [np. żarówka samochodowa 12V 21W], potem spróbować podłączyć akumulator bezpośrednio do prostownika... Jeszcze jedno,...
więc taki prostownik powinien wystarczyć a np jak jest w połowie pusty albo jak jest tylko trochę rozładowany
Mam nadzieję, że materiał (FAQ + instrukcja w formacie pdf w j. ang.) zawarty na tej stronie: http://www.hilka.co.uk/product.php?id=12... okaże się również pomocny. Tak w telegraficznym skrócie: Należy mieć na względzie, że ten model prostownika nie podaje napięcia na zaciski krokodylkowe, jeżeli akumulator jest niepodłączony lub napięcie na zaciskach...
Trzy miesiące to nie jest dużo dla nowego akumulatora.Nie podałeś pojemności i dlaczego się rozładował ,myślę tylko że jest dosyć mocno rozładowany więc jeżeli masz nie za mocny prostownik to potrzebuje dosyć sporo czasu zanim w ogóle zacznie się ładować. Nie podałeś jakim prądem go ładowałeś i czy prąd ładowania wzrasta.P
A co to za pojazd? Bo normalnego samochodu nie da się odpalić z akumulatorem rozładowanym do 2V. Trzeba użyć np. kabli rozruchowych albo prostownika z taką funkcją. A wtedy napięcie w instalacji wzrośnie do okolic tych 12V więc będzie możliwość wzbudzenia alternatora.
Okazało się że problem z niestabilnością parametrów na wskaźniku to tylko i wyłącznie wina wskaźnika. Kupilem następny 50A i teraz pokazuje dobrze.Po prostu czasami nie warto prosić o pomoc bo zamiast pomocy można jeszcze tylko coś uszkodzić(albo ktoś może doznać kontuzji).Prostownik pracuje bardzo dobrze na tym regulatorze co w tytule i nie wierzę...
Gwarancja odpada. Będą widzieli głębokie rozładowanie akumulatora, to powoduje utratę gwarancji. Żarówkę dostaniesz na każdej stacji benzynowej. W kilku wersjach nawet, cokołowa, bez cokołowa, z dużym lub małym cokołem, paluszkowa... To, że nie widziałeś, nie znaczy, że nie ma. ;)
Ale unikaj ładowania tym prostownikiem akumulatora bardzo rozładowanego chociaż myślę, że najwyżej przepali się bezpiecznik. Sprawdź czy siedzi właściwy a nie np gwóźdź.
Bez kabli rozładowany akumulator. Więc nie pali. To jak ma się świecić kontrolka braku ładowania (i świec)? Weź ten akumulator pod prostownik i naładuj, powtórz pomiary. Przyczyna rozładowania została ustalona? Alternator może być tą przyczyną...
Będzie to trwało trochę dłużej, ale go spokojnie naładujesz!. To że pokazuje tylko 1A to znaczy że akumulator nie jest w pełni rozładowany i tylko go doładowujesz.
Ta sama uwaga odnośnie stwierdzonego stanu naładowania co kolegi Grzegorz_madera . Odnośnie prostownika, przypuszczam (może się mylę), że przy głęboko rozładowanym akumulatorze (za niskie napięcie na biegunach), ten prostownik (z bajerami) nie podejmuje ładowania. Jeżeli tak jest, to najpierw trzeba akumulator podładować zwykłym prostownikiem dla podniesienia...
Chyba odpowiednia będzie cewka zapłonowa od fiata 126p. Układ zapłonowy najprostrzy: kondensator ładowany z sieci przez prostownik i rezystor (drugi kondensator przed prostownikiem może być ogranicznikiem prądu ładowania zamiast rezystora). Rozładowanie kondensatora przez tyrystor i uzwojenie pierwotne cewki zapłonowej. Pojemność kondensatora proponuję...
Podładować prostownikiem.
Więc zmniejsz napięcie do takiego poziomu aby prąd wynosił 1/10 pojemności akumulatora.Wmiarę wzrostu napięcią na akumulatorze prąd będzie się zmniejszał,przy zrównaniu przestanie płynąć.Gdy napięcie przestanie rosnąć ustaw prąd ładowania na 1/10 pojemności...od tego momentu dopiero zaczyna się proces ładowania.Duży prąd przy napięciu 10V świadczy o...
Witam. Jak w temacie. Akumulator 12V, 43 Ah ładowany ponad 12 godz. prostownikiem Bosh 4A nie chce się naładować powyżej11V. Ma on ok. pół roku i tylko raz został rozładowany poniżej 11,4V. Po ładwaniu elegancko osiągnął po jedenasu godzinach na prostowniku 13,8V. Następne rozładowanie do 11,8V i po dwunastu godzinach na prostowniku psikus... 10,8V....
Prostownik w pewnym sensie wie że jest do niego podłączony akumulator o np małej rezystancji wewnętrznej a to oznacza że jest to duży akumulator i płynie większy prąd ładowania i odwrotnie jeśli podłączymy mały akumulator to ma on większy opór wewnętrzny co ogranicza prąd ładowania. Różnice w oporze wewnętrznym są jednak nie wielkie w stosunku do różnic...
Wywal z auta alternator i daj kwasiakowi działać, jak się rozładuje, naładuj prostownikiem i z powrotem do auta, zobaczysz ile pożyje 🤔😁 Kwasiak rozładowany świeczką pożyje spore lata a daj mu konkretna prace obciążeniową będzie chodził jak Ty po litrze 😁 Jest jedna metoda na zastosowanie kwasiaków nawet w PV ... praca mało obciążeniowa albo duża ilość...
Tyle maksymalnie dał prądu ładując akumulator 12V rozładowany inny prostownik dał więcej amperów więc zakładam że jest albo ogranicznik jakiś albo taka wydajność. Zastanawiam się nad dodaniem modułu XY- L30A od chinczyka + nowy mostek ale jeszcze szukam czy coś lepszego jest.
Zacznijmy od podstaw. Akumulator ROZRUCHOWY zdecydowanie nie nadaje się do pracy cyklicznej. Rozładowanie kilka razy do "zera" (10,5V z obciążeniem / 12V bez obciążenia) powoduje rozsypanie płyt. Nie takie było założenie konstruktora. Ona ma dawać duży prąd przez chwilę a nie być wycyckany do zera. Kolejna sprawa, zacznij mierzyć prąd. Wstaw amperomierz...
Dodam jeszcze tak na marginesie żeby nie odłączać akumulatora przy rozruchu (nie odpalać tylko z prostownika). Akumulator nawet rozładowany stłumi ewentualne przepięcia i skoki napięć co ochroni elektronikę w autach.
A mi się wydaje, że miał rozładowany akumulator, więc go postanowił naładować, ale podpiął na odwrót klemy prostownika, i przebiegunowił akumulator.
Co jest niesprawne w baterii. Cała bateria. Może pojedyncze ogniwo. Mało prawdopodobne żeby wszystkie osiem ogniw uległo uszkodzeniu. Bateria jest rozładowywana i następnie naładuję ją niską mocą z prostownika. Następnie rozładuję ją do końca obciążeniem 1,5KW. Odłączę od BMS i sprawdzę miernikiem napięcie na poszczególnych ogniwach. Ogniwa są prawie...
Będzie wszystko śmigało tylko przy głębszym rozładowaniu (dłuższa przerwa w zasilaniu) będziesz go musiał doładowywać zwykłym prostownikiem.
Ale np.kondek 10V 220µF albo 35V 1000µF Też tak się ładuje. W nazwie masz podane napięcie, którego nie należy przekraczać bo inaczej uszkodzisz kondensator. Jak włączysz go sieci 230V przez prostownik to go rozerwie , więc się tak nie baw!!!
Ja uważam że ten prostownik jest sprawny, tylko zadziałała automatyka zabezpieczająca akumulator przed przeładowaniem, i dlatego minimalne wskazania amperomierza, a także mały prąd ładowania akumulatora. Dla sprawdzenia proponuję podłączyć do prostownika naprawdę rozładowany ale sprawny akumulator,i wtedy się okaże czy prostownik będzie ładował dużym...
Chociaż piszą w necie, że ma problem z ładowaniem akumulatora bardzo mocno rozładowanego.
redox rozładowanie głębokie rozładowanie rozładowanie mosfeta
przewod ethernet wiena mostek pasek rozrząd citroen
pomiary oscyloskopem okiem praktyka klimatyzacja galanz
Identyfikacja pinów głowicy magnetofonowej Parametry głośnika TB 1500B-8Ohm 200W w kolumnach IDEX EN-15S