Witam. Odświeżę temat. Zbudowałem prostownik na IRF9540 lecz zamiast 2 diod prostowniczych zastosowałem mostek 4 diody. Coś nie działa prawidłowo po podłączeniu napięcie ładowania akumulatora 50 Ah to 15,5 V przez co od razu słychać gazowanie akumulatora. Przy ładowaniu aku 90Ah napięcie nie wzrosło powyżej 13,4V a prąd 3A. Przy ładowaniu aku 75Ah prąd...
Można dać diodę LED + opornik równolegle z tyrystorem i regulować opornik tak żeby świeciła pełnym światłem dopiero po naładowaniu akumulatora.
Witam. planuje wykonać prostownik samochodowy sterowany tyrystorami. Chciałbym użyć do tego mostka 2 tyrystory 2 diody. Wyjście na trafo to 18,7V bez obciążenia około 18 na obciążeniu. Moc trafo 250VA. Nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedniego układu sterującego tyrystorami: prosty, bez bajerów, jeden potencjometr. Nie potrafię też dobrać tyrystorów ;/...
Musisz napisać czy chcesz regulować prąd czy napiecie i czy przy podłączanym prostowniku do akumulatora,i czy jest jakis układ elektroniczny bo jeśli jest potencjometr to powinien być i w nim ewentualnie powinieneś szukać przyczyny
Cytat ze strony yuasa.com.pl: "Jeżeli trzeba naładować akumulator, którego napięcie spadło poniżej 11,00 V podczas eksploatacji (głęboko rozładowany), to wymagana będzie specjalna ładowarka zdolna dostarczać wysokie napięcie ładowania, a zalecany prąd ładowania może nie być osiągnięty na początku ładowania. W takim przypadku należy monitorować prąd...
Bez akumulatora S1 musi być ustawiony na R - w ustawieniu na A może działać tylko z akumulatorem. Co z napięciem na C2? W jakim zakresie daje się regulować przy użyciu P1? Jaki zakres oporności ma P1? Przy zbyt dużej oporności P1 napięcie na C2 nie ma szans dojść do takiego, żeby mogła zaświecić D3. Przydałoby się ustalić, jakie jest szczytowe napięcie...
Witam W związku z mrozami chciałbym reanimować swój prostownik. Mam jakiś najzwyklejszy castoramowy, który jak się okazało zeszłej zimy daje za niskie napięcie. Ma on funkcje ładowania 6 i 12V. Przy włączeniu 6V na "klemach" jest 7,1V, a przy 12V jest 11,9 V. Myślałem, że na płytce wewnątrz można śrubokrętem regulować napięcie i chciałem obrócić biały...
Za duże napięcia i za mały prąd jak na prostownik samochodowy, bardziej by się nadawał na jakiś mały zasilacz regulowany.
Zmienne napięcie mierz na zaciskach transformatora - za mostkiem miernik pokaże głupoty. Pomiar za mostkiem nawet na zakresach DC będzie obarczony błędami, tam napięcie jest jednokierunkowe, ale tętniące. Szczegóły znajdziesz w opisach układów prostowniczych. Ograniczenie prądu można zrealizować montując tyrystor wyzwalany przesuwnikiem fazowym. Jest...
Kolego daruj sobie mierzenie napięć gdyż masz problem z interpretacją . Na wyjściu włącz żarówkę samochodową od świateł szosowych lub mijania i sprawdź czy układ reguluje poziom świecenia żarówki .
Tak właśnie jest sprawdziłem amperomierzem, ja chętnie regulował bym wtórnym ale niemam pomysłu skąd wziąć taki układ No to komu należał się plusik ?
Mają być wykorzystane w prostowniku samochodowym, oraz zasilaczu regulowanym.
Witam potrzrbuje schematu do jak najprostrzego prostownika do akumulatorow samochodowych, chce regulować moc ładowanie i niepotrszeba innych bajerów takich jak auto wyłanczanie !! (do 60 Ah) mam juz trafo jednopołówkowe które było w prostowniku do 90Ah daje ono napięcie 14,5 V .Dla mnie jest to dość ważne zeby układ był jak najprostrzy. Z góry dziękuje
Po wyprostowaniu , nie filtruje napięcia, pomiar wykonany UT70B... Ściemniaczami nie powinno się regulować mocy transformatorów...
Pomyłka w numeracji. Dodam jeszcze że łatwiej się reguluje po zmianie wartości opornika R22 z 22k na 10k.
Po dwa szeregowo i do instalacji samochodu lub ładowarki akumulatorów samochodowych tzw prostownika. Przetwornica oniżająca dowolna o regulowanym napięciu i prądzie. Napięcie 7.2V jeśli akumulatory używane są cyklicznie. 6.9V jeśli mają czekać na swój dzień (mają być gotowe do użycia). Prąd ładowania można ograniczyć do wartości dopuszczalnej przez...
Mam nadzieję że nie próbujesz zrobić z tego ładowarki do akumulatorów samochodowych, ten transformator sie nie nadaje.
Czy Ty jesteś pewny że to jest prostownik samochodowy? Biorąc pod uwagę skale amperomierza i woltomierza to prędzej zasilacz regulowany. Zakresy są niezbyt pasujące.
Najlepiej prostownik - ładowarka akumulatorów samochodowych (transformatorowa) , regulowana , 10 A , skonfigurować ją i całą sieć z akumulatorem (akumulatorami) na pokładzie. Czy w czasie jazdy , przewidziałeś też ładowanie akumulatorów z alternatora?
Witam za pomoca tych pr-kow reguluje sie napiecie po ktorym prostownik sie wlacza i podtrzymuje napiecie na aku . Mialem zrobiony ten prostownik i poprostu ta regulacja nie dzialala ladowal na maksa druga sprawa rezystor R1 bardzo mocno sie grzeje . Trzecia sprawa to taka ze jak bedziesz mial rozladowane aku ponizej 10 V nie naladujesz go bo tyrysor...
Jeżeli umieściłem post w złym miejscu, to proszę o przeniesienie. Często mamy w rodzinie problemy z akumulatorami samochodowymi. Wiec postanowiłem zainwestować w jakiś trochę lepszy prostownik. Ale niezbyt drogi. Maksymalnie 500 zł. Chętnie z ebay lub... Dobrze by było aby można regulować prąd lądowania. Czy ktoś ma jakieś rekomendacje?
Witam, jestem osobą, która zaczyna swoją karierę z elektroniką. Montuję swój pierwszy układ - prostownik samochodowy 12V, regulowany po stronie pierwotnej transformatora. Interesuje mnie dodanie do wykonywanego projektu, układu sterującego wartością potencjometru "w czasie" (przez co mogę ustawić, przez jaki czas jaka ma być wartość potencjometru ,...
1) Bo tyrystor może pracować przy prądzie przemiennym. Jest to po prostu dioda o regulowanym kącie otwarcia. 2) Tak, a jeszcze lepiej na 14,4V 3) Regulacja prądu ładowania 4) Schemat wygląda na poprawny, myślę, że tak, chociaż ja myślałem o innym schemacie.
Regulować można przez włączenie szeregowo z uzwojeniem pierwotnym żarówek. Jakie napięcie na uzwojeniu pierwotnym? Napisz coś więcej.
Prostownik w układzie Gretza i za tym w szereg amperomierz i bezpiesznik a jeszcze przydało by się zmniejszyć napięcie do ok 13,5 (a nawet regulowane (13-14.5)
Transformator symetryczny 2x12V. Prostownik półmostkowy (szukać w google), daje napięcie szczytowe 17V, w sam raz do ładowania akumulatora samochodowego. Drobna niesymetria czasem się zdarza, 1V to jeszcze nie jest tak dużo ;) Jako zasilacz regulowany może służyć, wystarczy że podłączysz mostek na wyprowadzenia o napięciu 27V, za mostkiem kondensator,...
Zgadzam się z twoją wypowiedzią, kiedyś szacowałem, że akumulator powinien się doładować po przejechaniu 12-15 km a praktyce okazało się, że nawet po przejechaniu 30 km nie był w pełni doładowany choć nie wymagał doładowywania prostownikiem. Zastanawiam się jak to oszacowałeś. Bo wiadomo że choćbyś i 100km przejechał to przy napięciu 14,4V alternatora...
Napięcie mierzyłem obciążając prostownik 1 lub 2 żarówkami samochodowymi przy prądzie ładowania około 2,5A napięcie nadal zbyt niskie a dokładnie takie jak w opisie. Zarówno pod obciążeniem jak i bez obciążenia napięcie można regulować od 8,9V do 11,3V
Prostownik służy m. in. do ładowania akumulatora samochodowego. Bardzo przydatna rzecz. ładowarka do akumulatorków to coś w stylu prostownika.
Najlepiej by było zrobić schemat. Zasilacz 12V (może być stałe napięcie dla uproszczenia), bezpiecznik, do którego równolegle jest podłączona kontrolka (kontrolka skład się z szeregowo połączonej diody i opornika. Prąd przewodzenia ograniczony opornikiem 3k). Dalej za bezpiecznikiem jest żarówka podłączona do masy. Podłączasz zasilanie do bezpiecznika,...
Znalazłem, więc się dzielę. Schemat idealnie nadaje się do budowy n.p. regulowanego prostownika accu samochodowych i motocyklowych.(Radioelektronik 10/84) pozdrawiam nerwowych doro
Kolego zonku! Popatrz na konstrukcję i schemat prostownika na tej stronie internetowej. http://grylewicz.pl/automatyczny-prostow...
R4 reguluje przy jakim prądzie ma zapalić się LED.
Obciążałem prostownik odkurzaczem samochodowym, podając 15V na wejście BN. Regulowałem potencjometrem, ale nie było żadnych zmian. Podłączyłem do wyjścia prostownika kontrolkę samochodową, zwarłem bazę i emiter tranzystora T1, potem kolektor z emiterem tranzystora T2, ale w żadnym przypadku żarówka nie zgasła. Tyrystor odłącza zasilanie dopiero po odłączeniu...
witam mam do wykonania prostownik impulsowy samochodowy okolo 15A o napiecia regulowanym do 30V ktory powinien miec zabezpieczenia zwarciowe i przeciazeniowe jak rownierz opcje obciazania akumulatora i uzyskania 230V najlepiej na tranzystorach Ma moze ktos jakis dobry pomysl i schemat jak cos takiego zrobic z gory dziekuje za rady i pomoc
no nie rozumiem troche, bo aku jest tylko zasobnikiem, a nie źródłem (że tak powiem odnawialnym) :) więc instalujesz takie marne 300W rms pod aku, kilka minut słuchania i pod prostownik??
Witam wszystkich po przerwie. Podałem napięcie z prostownika regulowanego samochodowego na szczotki. Po podaniu 12 V otrzymałem na wyjściu z agregatu około 80 V zaś po podaniu maksymalnego napięcia z prostownika (około 14 V) otrzymałem blisko 120 V. Wygląda na to, że brak jest prądu wzbudzenia. Wygląda więc jeśli się nie mylę, że regulator AVR nie jest...
Właśnie po to było wiele tych odczepów, co akumulator to inaczej to wyglądało więc nie idzie jednoznacznie odpowiedzieć, chyba, że zrobiłbyś regulowane źródło prądowe.
W takim układzie, rozłączając prąd transformatora, uzyskasz przepięcie, widzę dwa rozwiązania tego problemu, pierwszy dać za mostkiem kondensator, a dalej układ przetwornicy buck, drugie rozwiązanie zrobić układ działający tak jak w prostownikach z tyrystorem (co nie znaczy że masz użyć tyrystora), czyli albo załączasz stosując sterowanie fazowe, albo...
Nie wiem do jakiego subforum to wrzucić. Proszę o przeniesienie we właściwe miejsce. Temat prosty: Kupiłem coś takiego: https://obrazki.elektroda.pl/2288236300_... Proszę mnie nie "j" za zakup. Ja sam się "p" łem więc wystarczy. Urządzenie nie jest przydatne nawet do tego, aby próbować komuś to wcisnąć w śmietniku, znaczy się na OLX....
Takie żałosne napięcia jak 12 V nie są w sferze zainteresowań Kolegi Kaspri. No tak, faktycznie, czytając ,,prostownik regulowany", miałem na myśli ładowanie akumulatorów samochodowych. :cry:
Witam. Wiem że temat był wielokrotnie poruszany jednak nie znalazłem na żadnym odpowiedzi. Chodzi dokładnie o regulacje prądu prostownika w którym zastosowano transformator (toroidalny) o mocy 1000W. Wiem że może się wydawać zbyt duży (miał być 600 ale akurat nie mieli rdzeni więc dostałem 100 w tej samej cenie). Napięcie wyjściowe to 12V i 29,6A oraz...
Może zasilić z prostownika do ładowania akumulatorów samochodowych o prądzie do 10A i regulowanym napięciu.
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
Wiecie co - jak tak szukałem tych schematów to trafiłem na ten wątek [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... do ładowania akumulatorów samochodowych tam już są moje wszystkie schematy :D - więc nie będę ich powtarzał i po szczegóły rozwiązań odsyłam do tego wątku. Co do możliwości połączenia dwóch różnych układów to byłbym...
Ten konkretny zasilacz ma potencjometr do leciutkiej korekty i z doświadczenia wiem że do 15V można przeciągnąć to napięcie. Według specyfikacji na tym potencjometrze można regulować +- 0.5 V
To jest zasilacz regulowany DC w obudowie od miliwoltomierza Tesli. A czy on sprawny ? Może i za prostownik służyć w obecnej postaci? Sam miernik w tym na to wskazuje. Podłącz to do sieci i zobacz co z tego wychodzi, choćby 24 woltową żarówką samochodową 21 W.
Mam taki moduł. Prawdopodobnie odpowiednik XH-M603 o innym oznaczeniu. Jak sądzicie czy sprawdzi się przy ładowaniu akumulatora samochodowego? Pierwsza próba przy podładowanym wcześniej akumulatorze. https://youtu.be/dnhr5R8X1nk
W książce do samochodu Syrena była opisana procedura sprawdzenia regulatora napięcia. Po pierwsze od strony prądnicy (nie wiem który to zacisk) podajesz napięcie i regulujesz jego wielkość. Włącznik samoczynny powinien się zewrzeć przy jakimś tam napięcie (dajmy na to 13 V). Dalej sobie regulujesz napięcie i przy ok. 15 V powinien się przełączyć styk...
Ten regulator reguluje napięcie alternatora albo prądnicy w odpowiednich granicach! Czyli nie pozwala aby napięcie wzrosło powyżej 14,2V. Nie ma nic wspólnego z prostowaniem! Jeśli masz alternator, to w nim jest wbudowany mostek trójfazowy... Jeśli to prądnica, to masz prąd stały, tylko bez regulatora zmienia się w zależności od obrotów. A słyszałeś...
regulować prostownik prostownik regulować prostownik prostownik samochodowy
naprawa fritz instrukcja obsługi aparatu czujnik ciśnienia cyfrowy
autoalarmy zabezpieczenia interfejs diagbox
Jak poprawić ostrość projektora: praktyczne porady Czy wyłączenie kotła Buderus z prądu jest bezpieczne?