Najzwyklejsze prostowniki składają się tylko z transformatora i mostka prostowniczego więc wywal te kondensatory.
cierpliwie czekam na utylizację jakiejś mikrofalówki w rodzinie, to się zrobi drugi transformator i zrobi tak z 12-13V na dwóch rdzeniach, zasilane międzyfazowo z 400V Ciągnąć zasilanie siłowe żeby zasilać dwa trafa z mikrofali - hardcore. Połącz uzwojenia pierwotne równolegle a wtórne szeregowo. Z jakich "prostowników" korzystacie do ładowania akumulatorów...
Kolego, mam prostownik z końca lat 70-tych, z pełną automatyką w którym ustawia się tylko pojemność ładowanego akumulatora. Proces ładowania nim jest podobny do tego który przedstawiłeś, ale tylko w końcowej fazie ładowania. U mnie jak podłączę do tego prostownika częściowo rozładowany akumulator, to nie ma tej pulsacji (ładowanie/przerwa), ładowanie...
I już wiesz trafo do d......Nie bardzo wierzyłem , ze w prostowniku było trafo 25 A . Mostek 35A nie wytrzyma bez dobrego ch łodzenia dodatkowym wentylatorkiem
No to ja dokładnie to samo uzyskuje na moim prostowniku (trafo+mostek), bez żadnej automatyki. Sedno tkwi w napięciu jakie daje trafo na wyjściu.
Tak i to nie w uproszczeniu, tylko tak wlasnie wyglada prostownik ;) Sa oczywiscie tez prostowniki nafaszerowane elektronika, ale to sa prostowniki automatyczne (utrzymujace stale parametry ladowania, wylaczajace sie po naladowaniu, podladowujace aku itp) A zwykly prostownik to po prostu trafo i mostek. Zeby prostownik dawal prad staly (filtrowany)...
Stwierdzenie ze akumulator działa tylko 2 -3 lata to brednie. Zadbany akumulator podziała min 7 - 8 lat. Potwierdzam, w moich samochodach akumulatory służyły ok. 6 lat. Jak zawsze w takiej sytuacji jest minimum i maksimum, to był jeden przypadek, że akumulator nagle padł po 3 latach oraz jeden, też nagle odmówił posłuszeństwa po 11 latach. Dwa miesiące...
Witam. poskładałem najprostrzy w świecie prostownik (trafo mostek prostowniczy) i po podłączeniu do niego rozładowaniego akumulatora płynie prąd o wartości 0,5A. to trochę mało bo akumulator ma 68Ah. co może być?? proszę o pomoc.
Trafo+mostek Gretza, a może nawet sama dioda...
Zamodeluj układ: - z prostownikiem jednopołówkowym (trafo, dioda prostownicza, kondensator) - z prostownikiem dwupołówkowym (trafo, mostek, kondensator). Dokonaj pomiaru napięć.
Sniezynka tak to ten, tylko wszystko po rosyjsku. ;/ Muszę wstrzymać się z pomiarami, ponieważ wyjąłem bezpiecznik, był przepalony, i ktoś na drucik zrobił zabezpieczenie, nie wierzę jak ludzie mogą mówić, że mają pojęcie później taką fuszerkę odwalać. Bo powtarzają, że prowizorka wiecznie działa, poniekąd tak jest no ale.... Tak jak wyżej z tego prostownika...
przy tak archaicznej konstrukcji jaką jest akumulator kwasowy to chcąc wydłużyć jego żywot należy doładowywać do napięcia 16,2-16,5 V aby odsiarczyć płyty i zrobić gęstość elektrolitu. Ja miałem taki przypadek z akumulatorem z zielonym oczkiem w corolli. Po pół roku oczko się straciło. Akumulator jak w moim zwyczaju doładowywałem prostownikiem z automatyka...
no właśnie tylko pytanie dlaczego akurat taki typ transformatora i pojedyncze diody zamiast mostka ? niższa cena takich trafo ? diody pewnie tańsze niż mostek
(at)kolibercio Jak ci się sprawuje zakupiony układ? Sam nie mam podjętej decyzji, czy wybrać AVT2715, czy AVT3120 :)
Posiadam najprostszy prostownik, tj. trafo + mostek + kondensator filtrujący Do ładowania akumulatorów samochodowych kondensator niepotrzebny.
Rozładowany do 10,5V dostane prąd aż się masa czynna posypie. Kilka takich ładowań i aku do śmietnika. Nie chcę tego bardziej dosadnie, ale to nieprawda. Parę dni temu ładowałem kilkakrotnie akumulator 55 Ah, celowo rozładowywany do 10.5 V. Ładowałem go właśnie takim prostownikiem (trafo + mostek) i prąd na początku nie przekroczył ani raz wartości...
Gdybym ja miał taki skomplikowany prostownik, to odwinąłbym z wtórnego uzwojenia trafo tyle zwojów, aby na nim dostać 12V~, gdy na pierwotne będzie podane napięcie sieci na najwyższy zaczep. Przy takim układzie połączeń, może kolega spokojnie ładować akumulatory bez obawy przeładowania nawet 24godziny (przy sprawnym akumulatorze prąd na koniec spada...
Inwerter to zasilanie -> prostownik -> tranzystory -> trafo -> mostek -> wyjście. Chopper to zasilanie -> trafo -> prostownik -> tranzystory -> wyjście . Czyli w inwerterze masz regulację przed trafem a w chopperze po trafie. Andy
1. Przy wykorzystaniu żarówek 4W - możesz. 2. Trafo ma jedno uzwojenie 10V ac, więc powinieneś zrobić prostownik dwupołówkowy (4 diody lub mostek 3A). 3. Doprowadzasz z trafo 2 przewody. 4. Połaczenia zrób przewodem 1 mm^2.
Prostownik automatyczny to działa na takiej zasadzie, że początkowo ładuje stałym prądem, a pod koniec zaczyna ładować stałym napięciem, czyli stopniowo zmniejsza prąd. To właśnie w zwykłym prostowniku (trafo+mostek) prąd jest w pewnym stopniu zależny od stopnia rozładowania akumulatora, a ładowanie odbywa się (w przybliżeniu) stałym napięciem.
Witam! Na zasilacz wchodzi, trafo, mostek greca, czyli prostownik i elektrolity, do filtracji tego prądu, tak jak kolega pisał i to w całości poskładane, to będzie twój zasilacz do wzmacniacza i bez tego ani rusz i to jest najdroższy zespół wzmacniacza. Pozdrawiam Ps. Trafo musisz mieć z odczepem 2x28V, bo to jest zasilanie symetryczne.
Obciąż trafo z mostkiem samym kondensatorem (oczywiście po mostku) i zmierz na nim napięcie, to będziesz wiedział do jakiego napięcia byłby naładowany idealny akumulator (bez strat i zjawiska elektrolizy). Będzie to prawdopodobnie ok. 17 V, ale w realu nigdy takiej wartości akumulator nie osiągnie. Jak dojedzie do 16 V, to będzie sukces. napięcie mu...
Po sprawdzeniu tranzystorów na płytce wyrok padł na tyrystor, podmieniałem nawet mostek na identyczny, bez skutku. A czy można "wyrzucić" ten tyrystor całkowicie? W końcu są prostowniki które maja tylko trafo i mostek
Sprawdzić czy transformator grzeje się na biegu jałowym, jeśli tak to zwarte uzwojenie 24V, z twoich pomiarów jednak wynika , że trafo jest dobry warto zainwestować w mostek koszt to około 10 zł.
Wystarczy Ci trafo na odpowiednie napięcie (moc 600VA) + prostownik (mostek) na odpowiedni prąd. Napięcie nie musi być ani stabilizowane, ani filtrowane, ewentualna regulacja może być na odczepach. Budując taki prostownik pamiętaj o mocy wydzielonej w prostowniku: będzie potrzebny radiator!
Pod obciazeniem masz na wyjściu 24 a w jałowym będzie więcej, zmierz woltomierzem ile jest w stanie jałowym, pomnóż to przez pierwiastek z 2 i dodaj z 2V, wtedy będziesz miał minimalne napięcie kondensatora, a pojemnośc to proponuje 1200uF na kazdy amper pobierany. Więc 2400uF dla obciążenia 2A. Oczywiście nie dobieraj tego pod mostek, tylko pod maxymalne...
Tak jak miernik Ci wskazuję. Jak masz przejście to dioda przewodzi, jak nic nie pokazuje to dioda jest zaporowo wstawiona. I teraz miernik do masy do radiatora i od plusa do radiatora mostka i wszystko będziesz wiedział.
Ostatnio mam problem ze swoim prostownikiem. Sadzilem ze sie popsul bo dawal tylko 7v na jalowym, a to moze doprowadzic do splywu mas czynnych. Trafo daje 16v zmiennego. Jak sie okazuje byl to prostownik jednopolowkowy. Zakupilem mostek 10A, i teraz jest 14.4v po mostku, ale trafo daje az 8A. Na tym jednopolowkowym bylo chyba mniej A. Dodam ze ten mostek...
Tak jak obiecałem na priv-ie wrzucam schemat mojego sterowniczka. Sterownik wykombinowałem osobiście jakieś 12 latek temu, ale układ działa niezawodnie. Na schemacie sterownik spawarki ( prostownika - to zależy od trafa ) nie ma obwodu zasilania, ale to chyba każdy potrafi - trafo > mostek > kondensator filtrujący > LM 7812. Ten układ projektowałem...
Nie prościej dać jeden mostek? Tak jak w układzie prostownika dla zasilania symetrycznego. Będą mniejsze straty na prostowaniu ;)
Wystarczy adoptować jakiś prosty układ (na paru tranzystorach i opornikach) np. automatyczny zmieniacz świateł drogowych, włącznik zmierzchowy świateł postojowych, sygnalizatora termicznego itp. ze Słodowego - Elektronika w moim samochodzie. Ja układ sygnalizatora termicznego wykorzystałem (po modyfikacji) do przerywania ładowania akumulatora zwykłym...
Witam. Ja nawijam trafko do prostownika, ale nie chcę żadnych regulacji. Ma być trafo i mostek i pytanie na jakie napięcie przemienne bez obciążenia najlepiej nawinąć trafo? Tak żeby przy końcówce ładowania nie ładowało za wysokim napięciem.
Jeśli zastosujesz inny prostownik (mostek) niż w oryginale to tak, choć to trafo do 100-watowca, a u ciebie 50-ciowatowiec, więc może być mniejszy i tańszy, ale jak ci to nie przeszkadza... Inaczej też można na nim (prościej) zrobić bias.
Żeby na wyjściu prostownika było + - 55 V należy żeby na wtórnym uzwojeniu transformatora było 2х39V. Mostek należy 10A.Moc transformatora nie mniej 250W.
Jak się włącza, to wiem - nie zauważyłem, że miernik jest ustawiony na ampery, a nie wolty. Akumulator nie wybuchł, bo przewody miały około 0.1 oma oporności - pewnie popłynęło ze 100A, akumulatory poza jakimiś miniaturowymi takie prądy wytrzymują (jak są tylko przez krótki czas, pewnie parę minut lub zwarcie grubą sztabą mogłoby go zniszczyć, przewodem...
Popieram to co pisze eugene. Dorzucę co nieco w streszczeniu - bo pewnie znajdzie się ktoś kto powie że to bez sensu, ale: Ładowanie odsiarczające - to ładowanie w którym prąd jest dostarczany i pobierany naprzemiennie, przy czym dostarczanie powinno odbywać się z wartością 10 krotnie większą. Dołączając żarówki-mamy pobieranie, a ładowanie impulsowe...
Właśnie poszukuję jakiegoś schematu takiej automatyki. Ten prostownik składa się z trafo, mostka z opornikiem i przełącznika HZ5B-20A/3
połącz tak: http://obrazki.elektroda.pl/9655206100_1... Diody daj np ze starego zasilacza komputerowego lub inne Schotky. np: http://www.tme.eu/pl/katalog/diody-schot...
Jak to sie ma do informacji, że istnieją prostowniki ładujące do 16V i niektórzy nawet twierdzą, że lepiej ładują akumulatory? Mam taki fabryczny prostownik z pełną automatyką, który przerywa ładowanie, gdy napięcie na ładowanym akumulatorze przekroczy wartość 15.8-16.0 V i nie stwierdziłem, aby to było szkodliwe dla akumulatora. Wg mnie najzdrowsze...
A nie możesz kupić tradycyjnego prostownika, trafo ,diody lub mostek, kondensator,amperomierz, te chińskie wynalazki nawet nie dotrwają do końca gwarancji ,a tradycyjny prostownik cię przeżyje,chińska to jest dobra herbata to sobie zapamiętaj.
Nie, EM wskaze wartosc skuteczna pradu impulsowego plynacego przez trafo i mostek, ME wskaze wartosc pradu skladowej stalej tylko. 1.11 obowiazuje dla ME tylko w przypadku pradu sinusoidanlnego. Kazik
nie prostownikiem, zwykłym zasilaczem, trafo > mostek prostowniczy > kilka kondensatorów
Może tak i nie, gdyż może działać gdy jest podłączony akumulator. Ten prostownik będzie działał. To trafo z odczepami i mostek prostowniczy. Woltoamperomierz elektroniczny, 3,5 cyfry, dwa odczyty. Amperomierz - bocznikowy. W przypadku występowania burstów - mógł ulec uszkodzeniu.
Dzięki za pomoc ale nie chce robić prostownika na skomplikowanych układach. Potrzebuje prostownik do szybkiego podładowania aku. TRAFO-MOSTEK-AMPEROMIERZ.
Opcja szukaj, jest tego masa. Zwykły prostownik to trafo plus mostek prostowniczy. Do tego rezystor dużej mocy do ograniczenia prądu. Pozdrawiam.
Proponuję szeregowo z amperomierzem wstawić jakąś zarówkę (np halogen 12v-60 wat)unikniesz uszkodzenia bezpiecznika mostka ewentualnie trafa.
ładnie obmyślane chcesz połaczyć akumulatory-polaczonymi w szereg na 120 V (10 akumulatorow) ok tu rodzi się problem ładowania zwykłym prostownikiem trzeba by je odłączyc od szeregu i połaczyc po kilka rónolegle i ladowac zwykłym prostownikiem na 12V najlepiej bedzie pewnie kupić zelowe akumulatory-allegro np tu akurat nie mam problemu mam własnej konstrukcji...
Tu http://www.oldradio.pl/karta/19/Radioodb... na zdjęciu nr.5 masz widoczny prostownik. Trafo od Tatr ma trochę wyższe anodowe. Dławiki były wstawiane głównie w wersjach eksportowych.
Witam.Po zainstalowniu mostka prostowniczego napięcie wynosi 14.5 V.Myślę że taki prąd jest do przyjęcia.Przystawka z AVT ma wymóg 17 V na wtórnym trafo .To trafo ma 16.7 v czyli by mogło być.Posiada kontrolę napięcia akumulatora wyłączała ładowanie akumulatora przy 13.6 V. I nie potrzeba go pilnować.Te marketowskie prostowniki mają trafo,mostek prostowniczy...
Witajcie. Nie wiem jak już ugryźć ten problem. Naprawiałem koledze prostownik ponieważ miał zwarcie. Zwarcie usunięte. Gdy podłączam żarówkę 24 V wszystko jest w porządku. Natomiast gdy podłączam prostownik do akumulatora prąd od razu skacze do 8 A (maks skala na amperomierzu) Akumulator normalnie eksploatowany i samochód normalnie na nim jeździ. Sprawdzałem...
Przy prostowniku jednopołówkowym wskazane jest napięcie 15v może być nieco więcej około 16V (rysunek z lewej), natomiast przy dwupołówkowym musisz miec transformator z dzielonym uzwojeniem lub dwa uzwojenia wtórne o napięciu 15V (rysunek środkowy) , natomiast mostek stosuje się gdy jest jedno uzwojenie (rysunek z prawej). Mostek i prostownik jednopołówkowy...
Witam! Chcę kupić sobie porządną ładowarkę do akumulatorów samochodowych 12V o pojemności rzędu 50-70Ah (auta osobowe). Interesują mnie Wasze doświadczenia z ładowarką BOSCH BML 2415. http://obrazki.elektroda.net/71_12612401... Ciekawą cechą tej ładowarki jest to, że nie ma konieczności wypinania akumulatora z auta i producent gwarantuje, że...
Dlaczego odpada ?? W prostowniku masz samo trafo i mostek czyli na wzmaku dasz konda i prostownik będzie prostownikiem nadal, a wzmak będzie działał. Na prostowniku u mnie jest 18V nie wiem jak u ciebie ale w takim razie musiałbyś użyć wyłącznie tda 2030 on ma chyba do 30V stałego niesymetrycznego , 2003 ma do 18V, A TU WYJDZIE O WIELE WIĘCEJ.
"Dobry" materiał na zbudowanie swojego prostownika. Trafo i amperomierz zostawić, reszta śmietnik. Nowa obudowa, mostek + jakiś prosty układ regulacyjny i będzie ok.
Mam na myśli trafo+mostek.
Witam, Chciałem ulepszyć stary i prosty "prostownik" (trafo,mostek,regulacja prądu na 2N3055) i w ręce wpadł mi opis kitu 2309 - "ładowarka akumulatorów żelowych. zasilacz buforowy". Napisano tam, że maksymalny prąd można zwiększyć, ale należy zmienić LM317 na LM338 (5A). Chciałbym zrobić coś podobnego tylko, że na większy prąd... Chciałbym to uzyskać...
Akumulatory inne niż zwykłe zalewane z korkami należy ładować specjalną ładowarką a nie standardowym prostownikiem, którego dotyczy. No to ja w megance i w corolli, akumulatory bezobsługowe doładowywałem zwykłym prostownikiem (samoróbką - tylko trafo + mostek) i to im wcale nie zaszkodziło. Z tym, że w tym prostowniku był trafo bezpieczeństwa z odwiniętym...
Witam co do alternatora to doładuje napewno tylko potrzebuje pewnej drogi. -Sprawdz wogóle czy cele w akumulatorze są w porządku. -Podczas jazdy ogranicz np. radio, wentylatory itp. -Prostownik którego używam jest to najzwyklejszy ( trafo, mostek prost no i kondensator zmieniony na 10 000 mikroF ) 6A podłączam go jeżeli samochód długo stał. Masz jeszcze...
Witam, Jeżeli chcesz pobierać 15A z tego trafo przy zastosowaniu jednego prostownika ( mostka Graetza) uzwojenia trafo łączymy równolegle , szeregowo łącząc możemy uzyskać prostownik na 24V i ok. 7,5A. Teoretycznie można tak zrobić, praktycznie jednak jest to nie zalecane. Uzwojenia nigdy nie są identyczne, pomiędzy nimi będzie płynął prąd wyrównawczy....
Co by nie było to przecież musi być połączenie mostka z przełącznikiem. A tutaj nie zanosi się na to. Chyba dość mocno zaingerowano i konieczne informacje urządzeniu w zakresie przebiegu elementów instalacji. Przewody DC z mostka przecież gdzieś wychodzą a nie ma tego wiele. Podaj napięcia wychodzące z trafo (AC) najlepiej po odłączeniu czarnych przewodów...
Sprawny alternator i bateria nie wymagają dodatkowego ładowania. Z takim małym uzupełnieniem, że samochód jest prawie codziennie używany na odpowiednim dystansie, a okresowe doładowanie na pewno akumulatorowi nie zaszkodzi. Wyrywanie zdań z kontekstu wciąż w modzie? 13.8V to takie minimalne napięcie baterii kwasowo ołowiowej, przy którym nie występuje...
No, jeszcze zalecało się, żeby akumulator naładować do momentu, aż zacznie mocno gazować, przerwać ładowanie, poczekać, znowu ładować do gazowania, i tak kilka razy - to daje pełniejsze naładowanie. Niestety zrobienie czegoś takiego to już trochę bardziej skomplikowany układ - można tak, że określa się próg wyłączania ładowania (przy napięcieu U1),...
(at)Łukasz19981208 Z tym napięciem ładowania akumulatorów ołowiowych są dwa obozy i każdy trzyma się swoich racji. Tu by trzeba było do tablicy przywołać konstruktorów współczesnych akumulatorów i zapytać kto ma rację i dlaczego. Albo by trzeba było zrobić test 5 letni, aby akumulator zaliczył z 1000 cykli ładowanie/rozładowanie. Dwa stanowiska jednym...
Jeśli Ci się przyda taki prostownik to możesz zainwestować, ale wystarczyło by trafo 400W+ mostek prostowniczy i ewentualnie kondensator
Jak kolega ocenia stan aku w swoim samochodzie ? Przyznam, że mam kłopot z odpowiedzią, bo nigdy nad tym się nie zastanawiałem, a na tym co napiszę Kolega nie pozostawi suchej nitki. Akumulatory wymieniałem średnio co 6-7 lat, dwa wytrzymały blisko 10 lat (jeden z nich nagle odmówił posłuszeństwa), a jeden padł po 3 latach, też nagle odmówił posłuszeństwa....
I najważniejsze to nie stabilizator tylko prostownik (mostek) z filtrem (kondensatory). -stabilizator to mostek czy trafo ??
Witam u mnie obsługuje to coś w rodzaju prostownika,wykonanego ze starego trafa i mostka panaGRAETZA. Mój silniczek od wycieraczek nie jest specjalnie wyrafinowany i taki zestaw mu odpowiada. O jaką resztę pytałeś ?.
jeśli mowa o oporności wewnętrznej to taki aku doskonale zwiera wszelkie śmieci, które przychodzą do niego z prostownika!. kto nie wierzy niech zmierzy. Prostownik to najlpiej zrobić samemu. trafo + mostek gretza i koniec. Lepiej go takim prostownikiem niedoładować niż zagotować.
z regulowanym napięciem? Czy taki bez żadnej regulacji. Ja to widze jako trafo+mostek gretza
Prąd ładowania jest określany jako optymalny. Więc stosowanie prądów mniejszych wpłynie na czas ładowania. Maksymalną wartość prądu warunkuje trafo, diody prostownicze i i tranzystor regulacyjny. I znów nie wiemy jakie parametry osiągnie stosowane trafo bowiem jak do tej pory nie znamy żadnych danych (poza napięciami). Zakładając naiwnie, że będzie...
zrób foto tego trafo
Diody należy wylutować do sprawdzenia. Ewentualnie należy odlutować końce uzwojenia trafa. W przeciwnym wypadku wskazania będą nieprawidłowe.
Auta do 2015 jakie miałem okazje ładować to prostownikiem który składał się z mostka i trafa tylko. Zawsze na podłączonym aku.
Witam! Takie trafa (w tych obudowach) miały moc 100 VA lub 160 VA (ze zdjęcia tego nie widać). Zakładając, że jest 100 VA, to prąd wyniesie: I = 100 VA/24V = 4,17A. Z trafa wychodzi oczywiście prąd AC. Dla silnika DC wystarczy założyć prostownik diodowy w układzie Gretza (4 diody). Taki mostek można kupić gotowy za niewielkie pieniądze, do tego radiator...
Trafo podłączone dobrze. Skoro z gniazda wychodzi 11V AC to po drodze do kondensatorów /niebieskich beczek/ jest tylko prostownik (mostek lub dioda) i ścieżki lub kable. Cyknij fotkę. Gdzieś jest przerwa skoro na kondensatorach jest brak napięcia stałego. Sprawdź czy nie mierzyłeś na kondensatorach na zmiennym! Możliwe przepalenie prostownika.
Weź miernik i zmierz napięcie na uz. wtórnym transformatora. Sprawdź mostek prostowniczy czy przypadkiem któraś dioda nie została uszkodzona. Podepnij swój prostownik bez wzmacniacza i zmierz napięcie na trafo-na wyjściu, bez obciążenia powinno być takie samo z prostownikiem jak i bez. Zmierz napięcie na wyjściu. Przy montażu zwróć uwagę na kondensatory...
Tak! Te cztery diody tworzą mostek Graetza (prostownik dwópołówkowy). A wartość napięcia stałego po wyprostywaniu i dodaniu kondensatora będzie miała wartość 1,41 wartości napięcia przemiennego z trafo... Oczywiście bez obciążenia.
Z transformatora idzie prosto na mostek. Z mostka wychodzi stałe ok.13v. Zmierzone miernikiem. Podłączyłem bezpośrednio do wyjścia z mostka (+ , -) żarówkę H7 I pod obciążeniem nie świeci (żarówka sprawna , mostek był podmieniony na drugi taki sam. Czyli trafo.
Wygląda na rękodzieło z wykorzystaniem trafa bezpieczeństwa. Odłącz uzwojenie wtórne od mostka, i wtedy sprawdź czy nie zadziałają zabezpieczenia.
Sam prostownik to prosta rzecz. Mostek prostowniczy, trafo, włącznik i bezpieczniki. Jednak bardziej skomplikowany jest układ regulacji prądu. Ja zrobiłem według załączonego schematu. PS. nie ma innego wyjścia do trafa musisz dowinąć kilka zwojów, bo takim napięciem nie naładujesz aku.
Waga 35 kg i dwa trafia drugi, to pewnie dławik. Zrób fotki odczepów na trafo i środka. Wydaje mi się, że miały odczep na 12V.
Ten młody człowiek z YT nawet schematu nie potrafił narysować. Z tego co widzę to jego geniusz polega na przeróbce prostownika dwudiodowego na mostek Graetza. Aby drugi trafo coś dał musi być sprawne uzwojenie pierwotne jak i wtórne. Pierwotne łączysz równolegle do pierwszego a wtórne szeregowo zwracając uwagę na początki i końce uzwojeń.
Trafo sterujące w tym modelu ma napiecie ok. 32V/ właściwie 2x32V gdy prostownik sterujący jest w układzie przeciwsobnym- 2 diody/. Jeśli podłączysz trafo sterujące na 230V nic się oczywiście nie stanie, pod warunkiem że wtórne będzie nawinięte na 32V i będzie mostek gretza. Jeśli u ciebie wychodziły 2 przewody z trafa- pewnie miałeś właśnie mostek,...
Dałem bezpiecznik na wtórnym plus zabezpieczenie tuż za trafo czyli mostek 😀
Prostownikiem jest tam dioda, ale możesz i mostek zastosować ;) Tu masz opis lampy: http://www.bonavolta.ch/hobby/en/audio/e... Trafo zwykłe z napięciem anodowym i żarzenia 6.3V, Jak masz do PCL, to przewiń żarzenie na 6,3V :P
Transformator, mostek Graetza i kondensator musi być napewno, ale jeśli napięcie ma być stabilne konieczny jest stabilizator, oczywiście trzeba również założyć że między wejściem a wyjściem stabilizatora wymagany jest spadek napięcia rzędu kilku woltów. Tranzystor pełni tutaj rolę właśnie stabilizatora wraz z diodą Zenera, która pełni rolę źródła odniesienia....
Ładowarka z jakiegoś powodu wyłączała się z powrotem w stan gotowości i tak w kółko. Przeczytałem w instrukcji że może być to spowodowane że akumulator jest już naładowany i temu się tak dzieje. Zmierzyłem napięcie na akumulatorze i wynosiło 11,66 V. I tak prawdopodobnie było. Trzeba było zmierzyć napięcie w czasie gdy akumulator był podłączony do...
Nie wiem czy to do mnie jest skierowane, ale jeżeli tak to: - odnośnie regulatora solarnego PWM, to mam najtańszy jaki był (ceny nie pamiętam), 12/24V 10A. Kupiłem go bo chciałem zobaczyć namacalnie jak działa. W dołączonej kartce z danym podany był pobór prądu przez niego jako <20mA. Tu masz link do podobnego regulatora na 30A: https://allegro.pl/oferta/regulator-lado...
Co za problem kupić trafo i mostek, upchnąć to w obudowę? Jak chciałbyś zrealizować zakres mocy? Po pierwotnej stronie transformatora triakiem, przełącznikiem na odczepach transformatora (pierwotne wtórne)? Może bardziej rozbudowany mostek tyrystorowy? Określ się. Do porządnego prostownika przydał by się również ustrój pomiarowy, wolty i ampery.
Lampa prostownicza ale to wymaga innych uzwojeń trafa. Podwójne uzwojenie dla napięcia anodowego z racji zastowoania duodiody i przeważającej większości przypadków oddzielne uzwojenie ząrzenia dla lampy prostowniczej. Jeśli Twoje trafo było przewidziane pod mostek Graetz'a (np. selenowy) to niestety ale zapomnij o prostowniku lampowym. Możesz oczywiście...
s tabilizator. Zasilacz mam. W sumie to mam prostownik. Trafo mostek prostowniczy przelacznik i to wszystko. n awet nie ma kondensatora filtrujacego . poprostu nie wiem jaki scalak moze sie przydac . nei mam sklepu elektronicznego w poblizu wiec podpytanie pana w sklepie mi nic nie da. pozatym chce miec od razu schemat i zrobic maly kosztorys Porządnego...
To i ja dołożę trzy grosze do tej uczonej dyskusji. To raczej wielkie kwoty w złotych dołożyłeś. Jeżeli brać pod uwagę objętość postu, to można tak powiedzieć, ale jeszcze dołożę. Zużyty akumulator o szczątkowej pojemności też będzie miał wysokie napięcie spoczynkowe. I co uznasz, że jest dobry? Nie wiem co Kolega rozumie pod pojęciem napięcie spoczynkowe....
Sam też pisałeś że prostowniki mają skoki napięć i kondensator je wygładzi... To nie tak. Może ja to nieprecyzyjnie napisałem, albo Ty to źle zinterpretowałeś. O ile dobrze pamiętam to pisałem o pikach napięcia, a one mogą powstać przy załączaniu lub wyłączaniu prostownika (samoindukcja) i kondensator włączony równolegle ma za zadanie przejąć, wypłaszczyć...
Jesteś pewien ? spojrzyj jeszcze raz na schemat. To że jest dziwnie narysowany nie powinno utrudniać odczytania. Podpowiem zaznaczony odczep zasila TYLKO żaróweczkę. Prostownik to pełny mostek
Może być prostownik czy zasilacz ATX ale z jednym szczegółem: wydajność tego źródła powinna wynosić co najmniej 10-12A. Ewentualnie możesz sam zbudować zasilacz: Trafo 150, 200W, mostek prostowniczy, kondensatory. Podłączasz ''+'' pod styki REM i 12V/ ''-'' pod GND.
Teraz trafo: Chcesz miec na wyjściu 18V, czyli należu uwzględnic spadek napięcia na prostowniku - 1.2V dla mostka Greatza. Napięcie na kondensatorach filtrujących wynosi √2*Uz. Czyli: 18 = 1.41*Uz Uz ≈ 12.8V Teraz trzeba doliczyc spadek napięcia na prostowniku, czyli: Uz = 12.8 + 1.2 = 14V Odpowiednie trafo to: TS 25/25 - 13V/3A TS 50/47...
no to myślę, że spokojnie fala prostokątna wystarczy, ten mój silnik też ma około 100 W. W załączeniu schemat. Zasilanie elektroniki sterującej z 15 V, ja daję zmienne z trafa 13,5 V, po prostowniku z elektrolitem jest 17 i dwa regulatory 7815 i 7805. Zasilanie Mosfetów z trafa 27V, po prostowniku 37V. na schemacie nie ma mostka na zasilaniu Mosfetów,...
Witam planuję budowę prostownika mam jak na razie trafo które daję 25.4 v ,20A oraz mostek prostowniczy 50A ma to być prostownik do ładowania akumuratorów samochodowych chciałbym żeby miał regulację proszę o jakiś schemat płytki :)
A może zdjęcie tego prostownika, trafa,... ? Czy jest tam mostek lub jakieś diody prostownicze ? Jakie to trafo, jaką ma moc ?, czy ma 2 uzwojenia wtórne i jakie ma napięcie na tych uzwojeniach ? ...??? Podaj jak najwięcej szczegółów bo bez tego nikt Ci nie może pomóc.
Może brnę w "ślepą uliczkę", ale co to za prostownik? Z czego się składa? Tylko trafo i mostek??
mostek prostownik prostownik budowa mostek prostownik podłączyć mostek trafo
grzałki elektrodowe makro kolor komórki laptop zasilacz piszczy
Garaż Focus Garden szary, kratki wentylacyjne, dach dwuspadowy, brama dwuskrzydłowa, drzwi boczne – opinie, cena 5199 zł DT9205A / ANENG 9205A Multimeter R42 Value Burnt Resistor Fault