"Rozruch" w warunkach kiepskiego (lub o "zanikającej" pojemności) akumulatora, może bardzo szybko uszkodzić elektronikę w Twoim samochodzie! Bezpieczny jest tylko taki prostownik, który zapewni napiecie na instalacji samochodowej NIE WIĘKSZE, niż 14,5V - również w warunkach, gdy żaden odbiornik prądu nie jest włączony (w tym również autoalarm i immobilizer),...
Witam, wszyscy podchodzą do tak prostego wykonania prostownika, NAUKOWO a wystarczy prosty wzór do obliczenia transformatora i po problemie. Poczytałem te posty i naprawdę może się zakręcić w głowie ,zrobiłem kilka prostowników z trafa Rubina i pracują b. dobrze nawet rozruch można robić, robiłem też na innych transformatorach i bez zarzutu ( a tu tyle...
http://obrazki.elektroda.pl/6536610100_1... Witam. Przedstawiam szanownemu Forum konstrukcję, którą niedawno popełniłem. Pomysł na takie urządzenie wykiełkował, gdy wpadł mi w ręce duży transformator bezpieczeństwa i po kilku próbach okazało się, że po dowinięciu kilku zwojów na uzwojenie pierwotne będzie się doskonale nadawał na prostownik...
Jak dla mnie, a coś tam przepraktykowałem w temacie to brniesz w coś z czego nie będziesz zadowolony. Moja rada - kombinuj z przetwornicą. A teraz kilka faktów na ostudzenie zapału do pracy: -Twoje założenia są dobre dla małego prostownika do ładowania akumulatora, jak chcesz potestować to weź trafo od halogenów takie z 400 do 600VA 12V do tego prostownik...
Popraw błędy w poście. Podłącz do niego np. silnik prądu stałego. Jeśli będzie buczał to uszkodziłeś diody.
http://obrazki.elektroda.net/42_12633326... Witam szanownych forumowiczów. Od jakiegoś czasu rodziła się myśl, żeby zrobić prostownik rozruchowy zasilany z 3 faz. Wpadło mi w łapy trafo, moc ok. 2kVA. Uzwojenie wtórne na osobnych karkasach, przekrój 10mm2, szkoda było wyrzucać, napięcie idealne do spawania :P. Rozruchowe zostało nawinięte...
Jest taka możliwość tylko trzeba odpowiednio obniżyć napięcie.Zobacz na stronę http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic38...
Ok, a zatem na próbę podłącz zasilanie sieciowe do białego i czarnego na początek dla bezpieczeństwa przez żarówkę 100W 230V w szeregu. Następnie pomierz napięcia zmienne na uzwojeniach wtórnych. Być może któreś z przewodów są połączone (środek uzwojenia), a z uwagi na b. małą rezystancję uzwojeń nie da się tego stwierdzić przy pomocy multimetru które...
5A życzę powodzenia. :D 5A było gdyż aku był naładowany. A nawet gdyby było 5A i mając aku 55Ah to jest ok. Jeśli Ty ładujesz notorycznie aku 10-12A prądem to ja ci życzę powodzenia. Chyba, że masz aku około 100-120Ah, ale jakie są dla aut z silnikami diesla o dużej pojemności. Pewnie napiszesz, że ty takiego masz hehe.. Ponadto prostowniki rozruchowe...
Jaka będzie wynikowa moc 2 lub 3 transformatorów szeregowo i 2 lub 3 równolegle, czy z jednego połączenia i drugiego można zyskać tą samą moc? Dokładnie taką samą.
Z możliwością rozruchu, a w zasadzie wspomagania rozruchu, prostownik musi oddawać prąd od kilkudziesięciu do kilkuset amper. Spójrz w link poniżej jaki prąd oddaje prostownik z rozruchem i powiem Ci, że z dieslami nie ma lekko, za to benzyniakami kręci jak oszalały, wiem, bo taki prostownik mamy w pracy. http://sklep-elektronarzedzia.pl/product...
Kopalnie węgla podlegały dawniej (obecnie pewnie też)pod odrębne przepisy wydawane np.przez Ministerstwo Górnictwa lub jakiegoś tam Przemysłu czy energii atomowej(takie kiedyś tez było). Obecnie w dobie światowego ujednolicania przepisów;norm,dyrektyw itd. urządzenie o jakim pisał assan zakwalifikowałbym do grupy PELV. Są one stosowane w szczególnych...
niesymetryczny pobór prądu jałowego 1,1 0,65 0,5 A To wygląda jak uszkodzenie (zwarcie zwojowe) trafa. Czy podczas pomiaru odłączone były diody? Jeżeli były odłączone to sprawdź bez obciążenia napięcia na uzw. wtórnych i ew. porównaj rezystancję uzwojeń.
Możesz jeszcze spróbować odsiarczyć te akumulatory, ale jeżeli są takie kiepskie to należy je kupić. Moja rada to kupić troche z zapasem, zrobiłem tak w samochodzie i jest lepiej. Miałem wcześniej 45Ah a teaz mam 55Ah, jedyny problem to alternator musi je dobrze ładować
Na stronie Bester wszystko pięknie pokazane ,schematy ,instrukcje itd. www.bester.pl/OBSŁUGA KLIENTA/DOKUMENTACJA/WIRING DIAGRAM
Kolego określ się co potrzebujesz. czy ma to być prostownik rozruchowy czy akumulatory? Z prostownika rozruchowego to w polu nie skorzystasz, bo musisz go podłączyć do sieci i przy prądzie 1000A to musi być porządna instalacja. Takie prostowniki rozruchowe to są urządzenia stacjonarne ze względu na wagę , gabaryty i konieczność zasilania go z sieci....
Na znanym portalu aukcyjnym znajdziesz "Regulator mocy PROSTOWNIKA 4000W 4kW" wpinasz w obwód pierwotny prostownika i regulujesz jak ci wygodnie . Coś takiego to można zastosować do regulacji jasności żarówki, ale nie do elementu indukcyjnego jakim jest transformator.
http://obrazki.elektroda.pl/3538634700_1... Witam. Od dobrych kilku lat jestem posiadaczem transformatora z mikrofalówki ale dotąd nie mogłem znaleźć dla niego praktycznego zastosowania, aż spróbowałem zrobić z niego prostownik rozruchowy. Pomysł był dobry bo wyszło z niego dość małe ale mocne urządzenie. Transformator został pozbawiony...
Da się trzeba nawinąć jeszcze jedno uzwojenie możliwie blisko uzw pierwotnego będzi to nie więcej jak 20 zwoi grubym przewodem więc nie trzeba rozkręcać rdzenia, + 4 diody mocy=prostownik rozruchowy.
Musisz jeszcze uwzględnić spadek napięcia po wyprostowaniu , przyjmuje się ok. 2V . Gdy budowałem prostowniki rozruchowe ustalałem napięcie na max. 17V na wyjściu prostownika.Pozdrawiam
Ogólnie 1 f mają max 16A co daje 3,5kW 260A. Prostowniki rozruchowe prawdziwe są 2 lub 3 fazowe. Mam obydwa w dwufazowym EPS 200 trafo 10kW w trójfazowym 8kW. Dodano po 45 czy to 570A to coś jak PMPO w nagłośnieniu czyli trick handlowy? Tak wąłśnie jest.
Miałem wczoraj dziwny przypadek,mianowicie prostownik rozruchowy 160A ma trafo ok 1kW i napięcie bez obciążenia 16,7V które spada przy 150A do ok. 12V i przy 250A do 9V (pomierzyłem cęgówką hehe) Podczas rozruchu z akumulatora napięcie również spada.
Takie prostowniki rozruchowe miały 18-20V skutecznego. Do Nysy ewentualnie Tarpana jak znalazł, tylko trzeba było pamiętać, by wcześniej wyłączyć Safari 5. W dzisiejszych samochodach to będzie skuteczna pomoc w odpaleniu, tylko raczej dosłownie.
Całe to czarowanie się 50A dotyczy kilku ms czyli czas ładowania kondensatorów i nic więcej. I skończmy dyskusję o g,,,,, w ciekawym temacie.
Kilka lat temu opublikowałem własny projekt zasilacza liniowego (link do tematu jest w moim podpisie). To nie był klon ElectronicsLab, napięcie regulowane w zakresie 0-40V, prąd założyłem 0-10A ale w praktyce wszystko zależało ile i jakich tranzystorów użyjemy w połączeniu równoległym na wyjściu oraz wielkości radiatora z aktywnym chłodzeniem. Do ładowania...
Te prostowniki są dobre do ładowania aku. Dla zdrowia aku należy nie ładować prądem większym niż 1/10 pojemności. Przy maksymalnych 20-30 amperach przewody są już ciepłe i miękkie. Rozruch auta w warunkach rozładowanego aku to w lato 200A i więcej. To za dużo na ten sprzęt. Linka miedziana 10mm2 tego nie wytrzyma. Można wspomagać rozruch ale jak aku...
trafo(moze być i toroid) 1kVA 12V i 4 diody 70-100A na radiatorach łaczysz zamykasz w jakiejś obudowie z kablami i palisz autko na dotyk(jeśli masz blisko jakieś gniazdko bo prostowniki rozruchowe nie lubią za długich i za cienkich kabelkow) a podtrzymanie (bufor) możesz wbudować to będziesz tylko kabelkiem łączyć autko z gniazdkiem
Tak ma być. Alternator ładuje metodą stałonapięciową, czyli stara się utrzymać napięcie 14,4V za wszelką cenę. U Ciebie jest 14,6V. Na zimę dobrze, na lato za wysokie, a może to tylko błąd pomiaru i trzeba zmienić woltomierz? Bateria akumulatorów w miarę ładowania będzie zwiększała swoją SEM i przez to będzie spadał prąd ładowania. Przyjmuje się, że...
Są może i porządne prostowniki z rozruchem , ale ja osobiście polecam dużo tańsze i myśle łatwiejsze rozwiązanie. Zamiast ciężkich i drogich urządzeń kupujemy akumulator 12V ok 175Ah i do tego porządne przewody rozruchowe z linki 50mm². Jeśli wyjedziemy takimi akumulatorami z ciepłego pomieszczenia np 15°C to zakręcimy praktycznie wszystkim. Później...
Urgon możesz zbyt dużymi tętnieniami zdeformować cele... Dlatego też potężne prostowniki rozruchowe mogą nam ubić aku i nie mówicie że tak nie jest, bo niestety to prawda... Poza tym ładowanie prądem pulsacyjnym i dużym napięciem doprowadza do podgrzania i gazowania elektrolitu (szybszego niż przy stabilnym źródle prądowym) stąd też przy bezobsługowych...
Dziękuję wam za odpowiedzi, częściowo rozwiązałem problem ze zbyt wysokim napięciem przez ręczną zamianę wyjść 12v lub 24v, pełny mostek dioda-tyrystor lub tylko same tyrystory. Dzięki temu napięcie skacze maksymalnie do 18v i 36v, Czyli tyrystory nie pełnią żadenj funkcji, poza zwiększaniem masy urządzenia? Tak jak pisał kolega powyżej żeby tyrystorami...
do 700Ah A od czego chcesz ładowac takie akumulatory? Takie akumulatory są np w koparkach, dużych ciągnikach i w ciężarowych Dodano po 2 Tylko 3 z nich są idioto odporne i nie będą niepotrzebnie niszczyć za długo podłączonego akumulatora. Ja osobiście używam zasilacza laboratoryjnego MRGN-900. Ten ma akurat, 900W ale są też mniejsze i większe. Dodatkowo...
Wybaczcie ale mnie nie było (at)krzysiek Drut standardowy ma 1,4ohma tak? i zasilasz go np 12V. Ja mam np 10V 5A. Więc wychodzi mi jak nic, że do wtapiania potrzeba 75 do 150W. No ale może masz rację, że i 30W wystarcza. I przypomnieliście mi o autotrafo w piwnicy i sprawa załatwiona :) JW problem był po prostu w posiadaniu czegokolwiek, co by się nadawało...
A jaki to samochodzik bo jak stoi za bramką to chyba nie SCANIA? Rok temu też próbowałem z grzałką 1,4 KW w misce olejowej , zakupiłem nawet drugą miskę owierciłem otwory i włożyłem grzałkę,miejsca był dużo do korbowodów. Ale jakoś nie miałem czasu przeżucić misek, i w tym roku robię prostowniki rozruchowe i sobie też sprawiłem, jak to zawsze coś zostanie,...
Dla świętego spokoju można spytać w jakim urządzenie taka dioda pracowała. Kogo spytać? i dlaczego "dla "świętego spokoju"? Z tego co pamiętam, ówczesna produkcja półprzewodników w PRL (i nie tylko) często przypominała manufakturę i wyroby często mocno odbiegały parametrami od założonych. Takie gorsze wyroby szkoda było utylizować (gospodarka centralnie...
Ale piszecie głupoty. Po pierwsze prostowniki rozruchowe mają napięcie około 13V i nie służą do ładowania lecz do awaryjnego rozruchu. Ma on na zadanie dostarczyć duży prąd do rozrusznika czasem przekraczający wartość 300A co spowodowane jest dużymi oporami zimnego silnika zwłaszcza w zimę. Tu trzeba pamiętać ze sprawność takiego prostownika nie określa...
Co do kabli rozruchowych - ciekawe kable mają w sieci sklepów grene. Można kupić przez internet, ale na pewno będziesz miał ich sklep w promieniu 20-30 km od domu. Ja tam kupiłem swoje kable - 16 albo 25 mm2 ( nie pamiętam). Bardzo solidne krokodylki, solidnie przymocowane do kabla. Odpalałem na nich różne samochody, wózek widłowy, koparkę. Przewody...
Panowie, nie wiem na czym polega problem we właściwym utrzymaniu rozrusznika i akumulatora w pojeździe, gdzie nowy akumulator to koszt 1 lub 2 litrów benzyny przejeżdżonej miesięcznie więcej w skali 3 lat, rozruszniki to psują się ale właśnie katowane rozładowanymi akumulatorami a naprawa alternatora to w większości 100 do 150 zł raz na 100kkm. No oczywiście...
Dokładnie, te CTEKi podnoszą bardzo rozładowane akumulatory. Dodatkowo zapewniając im odsiarczanie, a także analizę stanu akumulatora, czy trzyma jako tako pojemność. Są naprawdę sprytne. Można ładować w samochodzie z podpiętym akumulatorem, i nie martwić się o uszkodzenia elektroniki w wyniku skoku napięcia, czy przeładowania. Dodatkowo posiada czujnik...
Mam nadzieję że nie używasz prostownika Rozruchowego (chińskiego). A może zawory które ci sprzedają są do osobówek na 12V niektóre są podobne i można je pomylić.
Jeśli napięcie obniżysz do 30 V to nic złego się nie stanie,(prawie tyle mają naładowane akumulatory) w czasie rozruchu napięcie i tak spadnie tym bardziej że Bester wraz z przewodami będzie miał większą oporność niż akumulatory.Kiedyś były prostowniki stosowane w galwanizerniach,dawały do 1100 A przy napięciu do 30V, montowano je także na hamowniach...
Trafo MOT ma bardzo duży prąd jałowy i nie nadaje się do długiej pracy, w związku z tym możesz je przewinąć i zrobić z niego co najwyżej, zgrzewarkę punktową, prostownik rozruchowy itp.
Witam! Prostownik rozruchowy nie jest prostym urządzeniem, czają się w nim różne pułapki. Podstawowa sprawa: musi być odpowiednio "sztywny", aby - gdy dołączony jest do instalacji samochodowej bez włączonego rozrusznika - nie spowodował przepalenia urządzeń, które są do tej instalacji podłączone (światła, moduł zapłonu, komputer pokładowy, radio, GPS...
Jak wyżej na krótko z prostownika rozruchowego, mierząc prąd. Na pewno nie powinien przekroczyć 30A. miałem podobny przypadek z wentylatorem w W210. Palił bezpiecznik 70A. Na prostowniku brakło skali, ponad 100A. Był uszkodzony. Sprawny w momencie rozruchu około 20A, a później 10A.
Spawarka prostownikowa z możliwościa wykorzystania jako prostownik do ładowania akumulatorów lub jako prostownik rozruchowy. Parametry: Zasilanie 380V~ przy spawaniu. Zasilanie 220V~ przy pracy jako prostownik do ładowania akumulatorów lub jako prostownik rozruchowy. Spawanie elektrodami 2,5 - 3,25 - 4 a nawet 6. Max. prąd ladowania 20A. Max. prąd rozruchowy...
Lub prostownik rozruchowy dość dużej mocy Którego życie będzie krótkie... Zwłaszcza w takim zastosowaniu. Raczej prostownik ze wspomaganiem rozruchu. Prostownik (trafo) rozruchowy jest inaczej zbudowany.
akumulator mam podlaczony do auta jednoczesnie do ladowania No i co z tego, ten prostownik masz rozruchowy?
Mostek 180A 40 zł to duźo ?
Zrobić się da ale do ładowania akumulatorów nie nadaje się z uwagi na niską sprawność (duży transformator ze sporym prądem jałowym).
Sprecyzuj pytanie o tą "dawkę" ? A prostownik, kable rozruchowe najpewniej pod akumulator podłącz (- masz na korpusie ciągnika, przyjżyj się ,że masz jeden zacisk aku podłączony do korpusu, a + masz podłączony do rozrusznika, poprzez włącznik rozrusznika). Pozdrawiam.
9kVA - na 1 fazie? To jest pobór prądu 40A - czy Twoja instalacja (bezpieczniki) na to pozwoli? A styczniki też musisz dać nieco nadmiarowe: 63A? Kabelek do zasilania: 3x4mm2 (P/N/PE) też nie będzie lekki ...
Cały problem polega na braku stabilizacji napiecia w takim prostowniku w momencie rozruchu. W połączeniu z dużymi prądami w czasie rozruchu i indukcyjnością może skutkować gwałtownymi skokami napięcia. Czym to grozi dla elektroniki w pojeździe nie trzeba chyba tłumaczyć. Szczególnie regler w motocyklowej instalacji z wykorzystaniem alternatora samowzbudnego...
jesli chodzi ci o uklad rozruchu do samochodu itp. to mam produkcji bylego ZSRR ;) i nie jest on skomplikowany: transformator, a raczej dwa dajece po wyprostowaniu przez dwie spore diody prostownicze napiecie okolo 14V... i bezpiecznik na 120A... i to wszystko..
Tak z czystej ciekawości wziąłem rano mierniczek od sąsiada elektryka i w moim golfie 1,6 benzyna wyszło mi 230A, 3,0 diesel w Fordzie wziął 390A (i nie odpalił :D ).Oba samochodziki stoją na mroziku -28. Oczywiście dzisiejsze warunki do normalnych nie należą i w temperaturach dodatnich wyszłoby pewnie z połowę mniej, ale chiba o takich warunkach mówimy...
Najprościej chyba byłoby kupić jakąś tanią chińską spawarkę inwerterową (która de facto jest taką przetwornicą) i trochę ją przerobić aby ograniczyć napięcie wyjściowe do 14V (28V).
A jakie trafo, prostownik, przewody,co chcesz tym odpalać? Zapraszam na moją stronę.
dziękuje za szybką i konkretną odpowiedź. w temacie nie chodzi mi o zrobienie urządzenia z którego będe mógł odpalić dużego diesla bez jego baterii tylko o urządzenie wspomagające czyli pracujące około 10 min jeśli okaże sie ze bateria nie wystarczy, do tej pory urzywałem prostownika 6 A ale czas doładowania akku jest zbyt duzy. co do silnika nie ma...
na szczęście znalazłem rozwiązanie: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Nie, niebędę dawał 400w na kanał.miałem na myśli dać 4 porty po 100w i kontrolować moc potencjometrem. Czyli zmiana planów, na 100W na jednego odbiorcę. I tak to jest bardzo duża moc, 400W Masz zamiar robić 4 niezależne kanały po 100W z regulacją mocy, czy jeden 400W z regulacją? Tak w ogóle, jaki mamy fundusz na ten wynalazek? Nada się prostownik...
Włącznik to tylko na pierwotnym. Na wtórnym za duży prąd.
Uruchamiane z prostownika rozruchowego czy niestyk na akyumulatorze?
Można by zrobić odczep w transformatorze spawarki ;) Jest między fazowa więc pobrała by mniejszy prąd bo pracuje przy zasilaniu 400V
Bez problemu można to polutować, to nie jest płytka wielowarstwowa tylko dwustronna, więc trzeba jeszcze obejrzeć drugą stronę, ale tak jak mówią przedmówcy - to jest skutek a nie przyczyna. Oprócz podanych przyczyn jest jeszcze jedna - palenie z prostownika rozruchowego
Witam Do kolegi Nstan Prezentuję zdjęcia spawarki SPB 315. Jest ona już rozmontowana gdyż z jej głównych elementów, czyli trafo 3 fazowe, prostownik mocy z wentylatorem i przełącznik mocy, powstanie taki kombajn: - Spawarka elektrodowa - regulacja tyrystorowa - Spawarka TIG DC - Spawarka MIG - regulacja na odczepach - Prostownik rozruchowy 12 V - 24...
Może i bez sensu ale tak było jak przyszło do naprawy. a jak jest podłaczony w tym miejscu co napisałem to dioda moze sie spalic i dostac zwarcie ? Diody oddałem do zgrzania z podkładkami i wcisnąłem je w aluminiowe blachy i poskrecałem tak jak były jeszcze posprawdzałem miernikiem czy są dobre. Ok robie próbe jeszcze raz załoze moze diody alternatora...
Spróbuj zrobić to tak.
To co wyrysowałeś jest dobre i nie trzeba wzbudzacza podpinać bo to potencjalny problem.
Witam. Myślałem nad uruchomieniem prostego rozrusznika awaryjnego, czyli trafo 230-12V wraz z mostkiem prostowniczym. Pytanie czy trafo 600VA wystarczy do takiego zadania. Trafo ma dwa uzwojenia po 12V. Teoretycznie jest to w stanie dać 40A ciągłego prądu, co może być trochę za małą wartością, szczególnie ze potrzebuję z tego odpalić Diesla :/
Tam pasuje wtyczka jak od popularnych routerów, zasilacz 14V z plus wewnątrz. Można to też ładować prostownikiem samochodowym. Zasilacz laptopa nie nadaje się do tego.
https://spawsc.pl/urzadzenia-rozruchowe-... na all..... znajdziesz poniżej 300zł Mam taki i polecam, największy akumulator jaki ładuję u siebie to 100Ah
Moc sieciowa w okolicach 5kVA, napięcie wtórne po prostowniku ok 12V, zasilanie trójfazowe. Ostatecznie dwufazowe, przekrój kolumny rdzenia wtedy w okolicach 70 cm2.
Hej! Mam zamiar nabyć prostownik do ładowania akumulatorów samochodowych i kable, których można użyć do odpalenia auta z wykorzystaniem innego auta. Jestem laikiem, więc nie wiem, co wybrać. Polecicie jakiś dobry sprzęt? Jeśli jeszcze jakieś dane są potrzebne do właściwego wyboru, to pytajcie. Dzięki z góry, Jacek Ja polecam aby nie zapuszczać tak...
Dziękuję A czy ktoś jest w stanie powiedzieć, czy ten prostownik nie jest za słaby. Są mocniejsze, ale niesty 2 razy droższe. Akumulator 100Ah. Czy on podczas odpalania jest podłączony do sieci, czy można go jakoś naladowac?
Przy łączeniu równoległym tyrystorów (diód też) może być problem z nierównym podziałem prądu (tak, że prawie cały prąd płynie przez jeden, a przez drugi prawie nic, i nic to nie daje, że są dwa), sposobem na to jest zastosowanie oporników szeregowych - u ciebie wystarczyłyby po 0.002 oma. Chyba że trafo ma dwa równoległe (i identyczne) uzwojenia - one...
Witam. Czy wykonałeś układ zgodnie z aplikacją j.w.Podaj więcej informacj.
Na tym akurat jest 160VA. Ale chodzi mi o to co to znaczy 450VA ? Czyli że ma moc 450Watt? Nie. Moc czynną wyraża się w pozornej , która z kolei jest geometryczną sumą mocy czynnej i biernej. W Twoim przypadku wielkość 450 VA oznacza, że możesz taki trafo stale obciążyć mocą czynną mniejszą niż 450 watów. Ile mniejszą? Trudno powiedzieć, ale będzie...
To dobre na mostek prostowniczy, a na uzwojenie transformatora - 50 stopni za mało. Prąd roboczy 15A mówi że włączony szeregowo w uzwojenie pierwotne. Nawet w prostownikach rozruchowych stosowane są takie zabezpieczenia z temperaturą wyłączenia 130 st. C.
Mówisz podłącz sprawdź.... Gdyby mi w tym momencie samochód nie chciał odpalić pewnie bym tak zrobił ale jeśli mam naładowany akumulator to samochód tak czy siak odpali. 120A To może być mało ? Rozrusznik w momencie startu bierze około 70A dorzućmy do tego jakąś elektronikę 30A wiec te 120A powinno starczyć z zapasem
Spawarka duża z regulacją rdzeniem na 400V, 2 uzwojenia na wtórnym połączone równolegle dają 63V, chciałem przerobić na prostownik rozruchowy 24 i 12 V pyt.1-czy lepiej jedno uzwojenie pominąć a drugie skrócić na 27V z odczepem na 14V czy oba uzwojenia tyle samo skrócić i w tym samym miejscu dać odczep na 12V? pyt.2-mam diody 100A LAMINA czy wystarczą...
jak wyżej nie chce sie załączyć prosze o pomoc ewentualnie o schemat
witam serdecznie chcę zbudować prostownik rozruchowy tylko niewiem jakiej mocy muszę mieć trafo napięcie myślę że 17v na wyjściu trafa wystarczy a ile amper 30,50,100, :?:proszę o pomoc pozdrawiam filon77
Niestety kolego „adammc” muszę kolegę zmartwić popełniłem kiedyś prostownik na nieznanym transformatorze który dawał niecałe 15V prąd trudno powiedzieć ale koniec uzwojenia wtórnego dawał się ugiąć tylko w kombinerkach. Transformator na oko miał 200 może 250W. Założyłem do niego trzy mostki prostownicze 35A zrównoleglone , efekt był taki...
Fiat Brava 105 JTD Chciałem dobrać prostownik z rozruchem... tylko nie wiem jaki... ceny są różne i różne parametry Jaki maksymalny prąd rozruchu w A ??? W instrukcji podane parametry: zasilanie 12V akumulator 60Ah 380A(prąd rozładowania szybkiego -18 stopniC) alternator 100A (prąd znamionowy maksymalny) rozrusznik 1,8 kW (moc) Jak to się liczy, ojciec...
Inwestor zażyczył se w salonie samochodowym stanowiska na 12v DC zasilające auta wystawione, nie chce zużywac akumulatorów w autach. Więc trzeba mi zastępczego źródła zasilania i rozruchu z sieci 230V lub 380V. Myśle o prostowniku rozruchowym z (lub najlepiej bez) akumulatora, koniecznie z filtrami na wyjściu aby prąd był idealny bo to drogie auta....
Nie chodzi o zepsucie aku., lecz o bezpieczeństwo. Dlatego (-) podłącza się do karoserii lub silnika , aby uniknąć iskrzenia przy aku. i wybuchu. Najpierw (+)do aku., następnie (-) na nie malowaną część silnika. Tak samo powinno łączyć się przewody rozruchowe. Szczególnie rozruchowe - gdy aku. są nabuzowane wodorem. Odłączanie - najpierw (-) Oczywiście...
Witam. Kolego, po co ci taki kloc na rozruch i do tego 3 fazowy. Jak już chcesz na TEP -ie robić rozruch to nic nie odwijaj, tylko zmodyfikuj sterownik aby można było ustawić mniejsze napięcie. Natomiast z przewodów które sterują załączaniem źródła wyprowadź sobie przycisk na kablu i będziesz miał zdalne sterowanie przy odpalaniu.
A co to za pojazd? Bo normalnego samochodu nie da się odpalić z akumulatorem rozładowanym do 2V. Trzeba użyć np. kabli rozruchowych albo prostownika z taką funkcją. A wtedy napięcie w instalacji wzrośnie do okolic tych 12V więc będzie możliwość wzbudzenia alternatora.
Indukcja whirlpool WL B5860 AL, błąd F0E8. Problem pojawił się po wyrzuceniu różnicówki, której wyłączenie spowodował prostownik rozruchowy samochodu. Od tej pory pojawił się błąd. Sprawdziłem czujniki temperatury każdego pola, wentylator pod zasilaczem też działa, może miał ktoś podobny problem i może podpowiedzieć gdzie szukać usterki? https://filmy.elektroda.pl/38_1738869698...
Prosta sprawa, weź zasil pierwotne uzwojenie z jakiegoś innego transformatora. Mierz co będzie po stronie wtórnej. Dodano po 3 Teraz masz rdzeń pod 4kW i 25A pierwotny prąd , prąd rozruchowy ok 100A. Przy 400V miał byś 1,73 raza mniejsze prądy i 2 przewody zasilające '' gorące''. Sam mam 2 duże prostowniki jeden 10kW 2 fazowy drugi 12V 660A 3 fazowy,...
Witam, wiec tak muszę cie zmartwić bo za wiele z tego rdzenia nie uzyskasz....a żeby nie była ta odp mało znacząca wyjaśnię ci kilka kwestii dlaczego: 1) aby uzyskać dobry rozruch akumulatora 12 V potrzebne jest trafo o napięciu wyjściowym ok 15 V, po mostku Graetza zostanie zmniejszone do ok 13V oraz potrzebny prąd ok 300A (min 150A dla małych samochodów)...
właczenia szlifierki kątowej pali halogena! Szlifierka ma jakiś softstart, układ gasikowy, albo cokolwiek, czy to wyrób z biedronki ? Bo jak z biedronki to nie dziwne że się pali halogen.... Wydaje mi się że przewody nie są za cienkie raczej coś z zerem. Weź pod uwagę wypowiedź any56 to po pierwsze, po drugie przepięcia z urządzeń o charakterze indukcyjnym,...
Podłącz prostownik rozruchowy pod akumulator i dowiesz się wszystkiego.
Napisałeś: -zabezpieczenie przed zamianą biegunów. W jaki sposób takowe zabezpieczenie zadziała? Czy będzie to przepalenie bezpiecznika? Czy praktycznie przetestowałeś? Przyznam, że w praktyce naprawy prostowników klientów najczęstsze przyczyny uszkodzenia to zamiana biegunów, albo stosowanie prostownika jako "rozruchowego", przy kompletnie rozładowanym...
Widziałem podobny prostownik rozruchowy z zabezpieczeniem B32 Przecież mogłeś widzieć nawet z zabezpieczeniem 100 A, albo większym. tylko prądu nie będzie w całym bloku Blokowicze na pewno się ucieszą. Może nawet lajki na fejsbuku wyślą. ;)
Jak kolega porówna bosha8 i to o czym pisze 750a Akurat wiem co piszę bo mam bosza a na znajomym zakładzie maja to badziewie. Mam też duży prostownik 230V i jedynie 515 A na zwarciu wyciąga a na rozruchu ok 250A i to jest max co z 230V wydoisz. https://allegro.pl/oferta/nowy-prostowni... Dlatego ludzie często...
Jak paliłeś z prostownika rozruchowego to tak się mogło stać.
Czy zasilacz serwerowy o mocy 120a i napięciu 12v może służyć jako prostownik rozruchowy?
W obecnej postaci nie bedzie z tego prostownika rozruchowego z powodu zbyt małego dopuszczalnego prądu diod, zbyt małego przekroju przewodów wyjściowych oraz drutu uzwojenia wtórnego. Chyba że jako prostownik rozruchowy do skutera. To jest zwykły prostownik do ładowania akumulatorów.
Prostownik rozruchowy nie musi dawać prądu rozruchowego. Wystarczy, że wciągu minuty lub kilku minut wzmocni, zagrzeje akumulator i dołoży prądu w chwili rozruchu. Oferta wygląda na spełniającą Twoje oczekiwania.
Jest to urządzenie rozruchowe a także prostownik mający na swym panelu stopień naładowanego oraz ładowanego akumulatora stosowane w serwisach samochodowych. Wpisz w wyszukiwarkę.Interesowałem się tym urządzeniem i widziałem zamieszczony tam schemat.
prostowniki sterowane prostowniki sektory rozruchowe urządzenie rozruchowe
transformator prąd stałym robot czyszczący wzmacniacz zniekształcenia skrośne
17mb170 schemat 17mb170 schemat
Wentylator w Passacie działa po wyłączeniu silnika - czy to normalne? Volkswagen Passat 2016 1.6 TDI: Optymalny rozmiar opon