Wszystko zrobione. Zmieniony zacisk. Wyczyszczone i nasmarowane jarzmo. Wyczyszczone i nasmarowane prowadnice zacisku. Po prostu przy samym kole nie ma do czego się przyczepić. Zresztą jak by prowadnice lub jarzmo nawalało to po zaciągnięciu ręcznego także hamulec by trzymał a jest odwrotnie.
Witam. Mam problem jak w temacie. Od jakiegoś czasu dochodzą z tylnego zawieszenia delikatne stuki, tylko na większych nierównościach, dziurach. Na stacji diagnostycznej nie znaleźli żadnych luzów w zawieszeniu. Po głębszych oględzinach doszli do wniosku, że zaciski mają luz na prowadnicach i delikatnie stukają. Teraz pytanie. Czy wystarczy kupić prowadnice...
Wg mnie jest to objaw zużytych klocków (tarcie metal-metal). Wymiana klocków konieczna na pewno, a tarcz - to zależy od tego czy są mocno porysowane lub zużyte (chodzi o grubość). A przy tej okazji warto (ja tak robiłem) rozruszać tłoczek w zacisku oraz wyczyścić i posmarować prowadnice zacisku.
Witam mam problemy z swoim audi posiadam zaciski hamulcowe lucas hp2 dwutłokowe chciałem odkręcić prowadnice w tym zacisku jak wiadomo jest z tym problem :/ chcę wymienić prowadnice jarzma ma ktoś może numer seryjny tych prowadnic?nigdzie znaleźć nie mogę odpowiednich pozdrawiam
Najlepiej odkrecic jarzma i je dokładnie wyczyścić z rdzy i psikanc farba do zacisków 1 czy 2 warstwy,. My stosujemy sprey ceramiczny. Klocki się przykleja aby zniwelować efekt piszczenie, ponieważ jeżeli sam zacisk i prowadnice dzialaja prawidlowo to po puszczenie pedału hamulca, tłoczek w zacisku powinien się cofnąć plus minus 0.25 do 1mm powodując...
Witam. Do tłoczka użyłem pasty do montażu tłoczków, czy tego samego można użyć do prowadnic? Bo została mi tubka takiej pasty, mogę to zastosować, czy też nie będzie to "zgodne ze sztuką" i mam biec do sklepu po np. ATE Plastilube? :) Popularny smar miedziany się absolutnie nie sprawdza, uszkadza gumę a z czasem prowadnice ciężko pracują.
Witam w internecie są sprzeczne dane.Jedni mówią by smarować inni,ze nie.Tis,ksiązka sam naprawiam pisze:nie smarować. Chodzi o prowadnice zacisku.Czy smarujecie je? ktoś pisał,ze posmarowana prowadnica moze skutkować nie odbijaniem klocka od tarczy ponieważ guma w której siedzi prowadnica ma żeberka/rowki.Gdy jest tam ciasno podczas jazdy i hamowania...
Witam ,w moim seacie ibizie 4 postanowiłem zmienic tarcze i klocki . Problem pojawił sie gdy chcilem odkrecic zacisk hamulcowy prowadniczki poluzowałem odrazu (nie były zapieczone ) Lecz gdy zaczełem krecic kluczem by je rozkrecic całkiem zaczeły sie obracac tzn kreciłem i kreciłem grzechotka i sie nie odkreciły tylko jedna z 4 ( odkreciłem drugie koło...
1: stoją prowadnice zacisku w jarzmie 2: do wymiany gumowy przewód hamulcowy. Podnieś koło,zahamuj mocno kilka razy i puść odpowietrznik,jeśli "mocno" psiknie i odrazu poluzuje koło to oznacza że płyn nie wraca do pompy przez uszkodzony/zatkany gumowy przewód. Pomijam oczywiście sytuacje gdy trzeba klijentowi 15 minut tłumaczyć że ma uszkodzone łożysko...
Kupiłeś niesprawny zacisk po prostu. Proszę mi powiedzieć ile powinien wysuwać się tłoczek w zacisku, podczas przesuwania dźwigni/wajchy od ręcznego? Nie mierzyłem, ale na oko widać że to będzie ze 3mm co najmniej. Tłoczek tyle wychodzi na ile mu szczelina pozwala, ale jak zawalone rdzą syfem i bez pojęcia montaż to się nie dziwię. Po drugie jak hamulec...
Witam, niestety przy wymianie klocków popełniono błąd. Do sprawdzenia: - czy klocki lekko pracują w jarzmie? - czy tłoczek zacisku hamulcowego daje się lekko cofnąć ? Ma szczelną osłonę przeciw pyłową ? - czy prowadnice zacisku hamulcowego pracują lekko ? Pozdrawiam
Problem rozwiązałem już jakiś czas temu klocek hamulcowy blokował się w prowadnicy zacisku /kilka lat nie czyszczone więc pewnie dlatego/. Wymieniłem tarcze i klocki hamulcowe na nowe i dokładnie oczyściłem jarzma klocków. …. cisza i spokój, żadnego stukania. Słuchając rad serwisów które odwiedziłem popłynąłbym na min. 1000-1500zł Żaden tak naprawdę...
Witam, Co najmniej raz do roku czyszczę zaciski hamulcowe i dzięki temu praktycznie nie muszę wymieniać tarcz w swoich samochodach. Niestety żona uparła się na nową hondę HRV ( 2019 RM 2020) która ma elektryczny ręczny hamulec Coroczny przegląd w ASO nie obejmuje takiej podstawowej czynności jak rozruszanie i wyczyszczenie prowadnic , przez co często...
Witam, czy udało się rozwiązać problem? Mam dokładnie taka sama usterkę Iveco 2018r na blizniaku, po 2 mechanikach. Wymieniona pompa abs, pompa hamulcowa, serwo, nowe zaciski tył, tłoczki z przodu chodzą lekko, zostały zrobione przednie prowadnice zacisków, odpowietrzony komputerem i na wszystkie inne możliwe sposoby. Przelany 4litrami płynu. Brak powietrza...
Mam nagrywarke Lite-On 12x8x32x (LTR 12102B). Jest uszkodzona :cry: i chciałbym wiedzieć, co padło i czy opłaca się ją naprawiać. Otóż kręci płytą, laser działa (mruga) :) , lecz nie przesuwa lasera po prowadnicach (wzdłuż promienia płyty) :( . Silnik krokowy sprawdzałem - jest sprawny. Wgrałem z pozytywnym skutkiem najnowszy firmware. Ścieżki od silnika...
Raczej wątpię. Tarczy trącej nawet nie słychać podczas jazdy. Jeśli tłoczek chodzi luźno (a chodzi, bo masz nowy zacisk), zacisk luźno porusza się na prowadnicach i klocki też bez oporu poruszają się w jarzmie, to jeśli faktycznie koło się grzeje to trzeba przyczyny szukać w hydraulice - przewód gumowy, ewentualnie serwo czy pompa hamulcowa. Ale jeśli...
Zmień mechanika. Nowe klocki i tarcze to nie wszystko. Tłoczek bez wżer i prawidłowo pracujący, drożne przewody płynu, czyste prowadnice klocka i proste prowadnice zacisku. Musi działać. No chyba, że pompa nie odpuszcza, ale to wszystko do ustalenia. A co do zacisków, to ja od kilku lat używam regenerowanych przez TRW lub ABS. Do tej pory złego słowa...
Na prowadnice gumowe tylko smar Knorr do zacisków. Puszka 0,5 kg ok. 200 zł. Do środka i prowadnica z mosiądzu może być smar łożyskowy.
Heh. panowie. Dzis przejrzałem wszystkie 4 koła i okazało się, że w LT prowadnice trzeba było wyciągać młotkiem. nawet się obracać na początku nie chciały. W PT jedna prowadnica się też nie ruszała. W PP i LT prawdopodobnie trzeba będzie rozebrać, wyczyścić i założyć reperaturki. Tłoczki z przodu chodzą, ale z oporem. Wiem z doświadczenia, że potrafi...
Potrzebuję część zaznaczonej na zdjęciu (aluminiowa prowadnica szczęk). Szukałem w google ale nie mogę znaleść producenta część zamiennych.Nr który odczytałem z odlewu to 10410.
Witam wszystkich, projektuję sobie chwytak, który w zamyśle moim miałby być zamontowany na ramieniu manipulatora, powiedzmy należącego do teleoperatora (może coś jak robocik INSPECTOR który został zaprojektowany przez PIAP - aby przybliżyć konstrukcję, tylko oczywiście mniejszy). O ile część mechaniczna nie sprawiła mi problemu, to część elektryczna...
Witam, Udało mi się rozwiązać problem i dla zainteresowanych napiszę conieco. Otóż większość prowadnic liniowych (zestaw wózek i szyna) posiada coś takiego jak zacisk wstępny, w niektórych przypadkach regulowany. Jest on wprowadzony po to żeby wózek pod obciążeniem zmniejszał opory tarcia podczas ruchu. Da się to w prosty sposób zauważyć kiedy dociśnie...
W grupie vag spotkałem się już nie jednokrotnie z problemem odpowietrzania tylnych zacisków po ich regeneracji czy tam wymianie. Jak masz już teoretycznie odpowietrzone, odkręć po kolei zaciski z tyłu jak do wymiany klocków, jak może masz przewód taki przezroczysty na odpowietrznik to go załóż wtedy najlepiej widać (ale bez niego też się obejdzie) poluzuj...
Ok dziekuje za odpowiedz. A jaki jeszcze preparat polecicie do poprawy styku we wtyczkach, zaciskach itd.
Nic nie ładuje, w tych alternatorach mankamentem są szczotki często ich łapie w prowadnicach najlepiej rozbierz go i myślę że wyczyszczenie pomoże. Chociaż chyba jest już wiekowy więc może być wszystko.P
miałem podobny problem, tylko w Toyocie Avensis, były pogięte prowadnice zacisku i działo się tak samo jak u Ciebie, po wymianie prowadnic było ok, możesz spróbować zamienić prowadnice miejscami, prostowanie nie przyniesie porządanego skutku, zacisk musi się swobodnie poruszać na prowadnicach, inaczej klocki będą ocierać cały czas o tarczę
Zacisk zacina się i blokuje koło. Wyczyściłem go dokładnie ,wymieniłem uszczelniacze. Na stol wkręca się lekutko ale jak włożę go do auta to po odpowietrzeniu jak dojdzie do tarczy to już nie da sie ruszyć tarcza. Prowadnice są nasmarowane i działają. Przewód elastyczny jest sprawny. Ilekroć go rozbiorę to wkeca się ładnie a na aucie nie odbije.
Witam! W mojej Megi I 2000r, benzyna 1,6 16V, 107KM, nie odbijają klocki w prawym tylnym kole-( oczywiście tarcze). Auto w takim stanie kupiłem i już raz robiłem przegląd i czyszczenie tego zacisku/tarczy/ klocków ale zaledwie 3 tygodnie było ok a teraz dalej wyraźnie grzeje się tarcza. Tarcza i klocki czyste, w b. dobrym stanie, prowadnice pływającego...
Witam, mam problem z tylnym kołem w samochodzie. Zacisk nie chce cakiem odpuścic i blokuje koło. już spaliłem tarcze i klocki. Wymieniłem klocki na nowe, tarcze przetoczyłem, cylinderek sprawdziłem jest dobry,czysty, gniazdo też, prowadnice ładne czyste. Nasmarowane smarem przeciw zapiekaniu... błędu na komputerze nie pokazuje...- na żadnej z pomp ani...
Szukasz ,,zestawy naprawcze zacisków hamulcowych,, Np. ten: Dodano po 1 Bo te zestawy naprawcze to jeden wielki bubel i nie będzie to rozwiązanie na dłuższą metę. Raz trafiłeś na gówno i teraz masz uczulenie :D
Tylko, że to automat, więc jak trzymam wciśnięty hamulec to wpada powoli, aż do deski. Na biegu muszę wciskać hamulec, żeby nie pojechał, a on wpada w podłogę. Rozumiem, trudno mi powiedzieć co i jak bo nie siedzę w samochodzie. Być może, że gdzieś jeszcze jest powietrze, czasami też zdarza się, że w momencie odpowietrzania układu gdzie pedał hamulca...
Witam serdecznie, dziś wjechałem na kanał i niestety po wymianie "szpilek/prowadnic" koło nadal jest lekko blokowane i się grzeje. Klocki założyłem nowe (Delphi) jeże zaciskam ręczny to są max 3 ząbki jednak ladnie odbija przy kole do samego końca więc wykluczam ręczny. Proszę mi powiedzieć czy może to być nadal tłoczek ?? Jeśli tak to czy wymieniać...
Amatorka na całego, w tym aucie prowadnic się nie smaruje, prowadnice gumowe mają wargi, więc musza pracować na sucho, smar miedziany na zaciskach i prowadnicach to proszenie się o nieszczęście.
Smary miedziany oraz grafitowy nie nadają się do jarzm hamulców ! Smary po pewnym czasie wysychają skutecznie blokując prowadnice jarzma ! Za prl były dobre jako "nakładka antypiskowa" stosowana na tył klocka ! Do tego typu zastosowań tylko i wyłącznie używać należy pasty silikonowej ! Ja używam Kleen-Flo i sobie chwalę ! Robi robotę i o to chodzi....
Witam mam mam Atego 1323 z 2000r przy wymianie koła zauważyłem że jeden klocek hamulcowy (klocki i tarcze były wymieniane 15tyś km temu) jest wytarty prawie do zera okazało się że były zatarte prowadnice kupiłem nowe klocki nowe prowadnice złożyłem wszystko i problem jest taki że nie hamuje koło wcale, jest jeszcze na lewarku i próbowałem hamować wielokrotnie...
Te sworznie klocków wyglądają mniej więcej tak: Prowadnice zacisku wyglądają tak jak na poniższym zdjęciu, moim zdaniem nie ma sensu ich wykręcać.
Witam, mam problem z blokującym się lewym tylnym kołem. Objaw jest taki, że koło blokuje się dość mocno po zaciągnięciu i zwolnieniu hamulca ręcznego - ledwo mogę kręcić kołem (auto na podnośniku). Podczas normalnej jazdy i używania tylko hamulca nożnego, problem prawie nie występuje, czasem lekko przyblokuje, znacznie mniej niż w przypadku ręcznego....
Wyczyść prowadnice metalowe (te po których przesuwają się klocki - tutaj możesz użyć drobinkę smaru miedzianego) Jeśli zacisk ciężko się porusza po tych metalowych śrubach-prowadnicach w gumie to wyjmuj te gumy z zacisku i oczyść otwory w zacisku. Jest specjalna pasta do klocków.Smar miedziany nie jest odporny na wysokie temperatury.
Alternator naprawiony, rzeczywiście winne były szczotki w regulatorze (ledwie wystawały z prowadnic, jedna była matowa widać, że w ogóle nie stykała do komutatora). Kupiłem cały regulator za 37 zł firmy hella i ładowanie jest 14 v. dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
Prawdopodobnie pogięte są prowadnice Przed dokręceniem wszystko pływa po dokręceniu klinuje się i zacisk jest zablokowany Pewnie przy odkręcaniu uszkodziłem je i cały problem dziękuję wszystkim za pomoc
Co Kolega rozumie pod pojęciem czyszczenia zacisków? Do prowadnic ślizgowych można użyć jakiegokolwiek środka, ale trzeba uważać na gumowe uszczelki. Tłoczki najlepiej wycisnąć pompując hamulec (jeśli nie ma dostępu do sprężarki) czyli zanim odłączy się zaciski od układu. Jeśli owe tłoczki posiadają oznaki korozji można je przeszlifować papierem wodnym...
Przeczyścić i przesmaruj prowadnice zacisku oraz zdemontuj klocki i wyczyść jarzmo. Możesz przesmarować smarem wysokotemperaturowym.
Witam, dziś zabrałem się za wymianę tarcz, locków, prowadnic w mojej polówce. Cały zacisk wyczyszczony, ręczny odbija lecz po wkręceniu tłoczka i ruszając dźwignią tłoczek nie wychodzi tylko delikatnie się wychyla po czym wraca. Wiele filmów przejrzałem i u innych ten tłok wychodzi cały ruszając dźwigną. Czy coś jest nie tak?
Nie wiem co Ty kombinujesz ale to niemożliwe, chyba że odkręciłeś jedną śrubę od jarzma a drugą od zacisku, wtedy nic nie zejdzie. Zrób fotkę których nie możesz odkręcić (użyj pneumata). Jeżeli odkręciłeś zacisk i nie chce dalej zejść to tylko pozostaje delikatne uderzenia młotkiem (śruby oczywiście wyjęte z prowadnic).
Z nowymi zaciskami to loteria. Obstawiam, że nowy był już nie halo. Prowadnice zacisku wyczyszczone i nasmarowane?
Witam, Jestem na etapie gruntownej regeneracji zacisków hamulcowych przedniej osi. Zestawy naprawcze są w pełni dostępne, ale muszę zakupić jeszcze pastę montażową. Natrafiłem na dwa rodzaje pasty firmy ATE: 1. ATE Bremszylinder 03.9902-0521.2 2. ATE Plastilube 03.9902-1002.2 Pastę muszę zastosować do montażu tłoczka i prowadnic zacisku. Którą pastę...
do prowadnic zacisku uzyj pasty ATE "bremscylinder paste" niebieska tuba a kolki czyli prowadnice klockow zostaw suche
A wiesz że po prostu tłoczki mogą ci się nie cofać :P . Prowadnice prowadnicami, a tłoczki tłoczkami. Tłoczki po puszczeniu hamulca powinny się cofać o np 1mm. U ciebie pewnie się nie cofają, więc nie ma bata, zestaw reparacyjny i jazda :) . Gdyby jakieś gumki "miały łapać powietrze" to właśnie hamulca byś nie miał, bo albo by ci nieszczelnością wyciekał...
Rozebrałem zaciski i kurna wyglądają OK. Trochę czarnego syfu było, ale nie na tyle żeby mógł stawiać opór przy takim ciśnieniu. W sumie, jak na tyle lat, to spodziewałem się go tam więcej. Tłoczki są gładkie, bez wżerów, umyje to i poskładam, nawet gumek nie będę ruszał, bo ładnie siedzą, szkoda mi je wyrywać. Z tego, co widzę, to ten tłoczek od strony...
Witam, wymieniłem zacisk na prawym tylnym kole. Jest ewidentny opór i tarcza jest ciutkę podgrzana. Po przejechaniu kilku km, z częstym użyciem hamulca nic po za tym się nie działo. Prowadnice przesmarowałem, klocki i tarcze pozostały nie zmienione. Czy to jakoś się ułoży w tym zacisku wszystko ? Dałem z górki na luz i z górki dobre 500m się doczołgałem...
Zdejmij linkę i podnieś do góry zacisk. NIe zawsze trzeba odkręcać dwie prowadnice bo niby po co.
Tak, wszystko się zgadza z tą sruba.Czy " szpilka " jest gwintowana po całości , czy tylko do połowy ? W ostateczności kupno hinczyka , ale to ostateczność, bo. już wszystko kupione nowe , uszczelki , prowadnice, tloczki.
Posiadam piłę spalinową łańcuchową marka nieznana ma juz kilkanascie lat. Problem po pilowaniu kilka minut łancuch bardzo mocno sie zaciska na prowadnicy. Obroty sa ale sie dusi a jak dodaje gazu to lancuch sie nie obraca. Podpowie ktos jak sie do tego zabrac ?
Witam mam problem z tylnymi zaciskami hamulcowymi w Opolu Merivie 1,6 benzyna Z początku myślałem że to siłowniki, ale okazało się że to nie one. Problemem okazały się prowadnice zacisku, które po odkręceniu działają dobrze, bez żadnych oporów, a po dokręceniu na siłę praktycznie przestają się ruszać. Szukam porady co może być powodem takiego problemu?...
Problemem może być tutaj: 1.prowadnice zacisku (zacisk/jarzmo) 2.blokujące się klocki w jarzmie (rdza)- było wyżej 3.tłok w zacisku (pęknięta osłona gumowa/brud)-było wyżej 4.przewód elastyczny pomiędzy zaciskiem hamulcowym a przewodem (rurką) hamulcowym. Więcej nic nie może być (jeśli chodzi o blokujące hamulce).Resztę Błażej dorzucił! Pozdrawiam.
Podczas wykańczania mieszkania postanowiłem pociągnąć kabel ethernet do biura. Nie przygotowałem się spacjalnie więc w ostatnim momencie zanim robotnicy położyli podłogi wyskoczyłem do nich z tym i pospieszyłem do sklepu z elektroniką gdzie kupiłem ten kabel: Myśląc że kategoria 6a to przyszłość bo ma mieć opcję do 10 G oraz FTP miałoby pomóc z zakłóceniami....
Może to wyda się błahe i głupie ale wymiana filtra oleju w Passacie b4 TDI z klimatyzacją, ni z góry ni z dołu. Upierdliwe i notorycznie zacierające się mechanizmy ręcznego hamulca w tylnych zaciskach praktycznie w każdym VW audi seat skoda gdzie tylko jest ręczny na dźwigni wychodzącej z zacisku. W szczególności golf 2, 3, i Passat b4. Przerdzewiałe...
1. Akumulator. Musisz wiedzieć że akumulator im mniejszy tym mniej trwały i nie bardzo jest jak to przeskoczyć. Na starym akumulatorze powinieneś mieć symbol. Kup po prostu taki sam. Dziś nawet kwasowe akumulatory są szczelnie zamknięte. Nie polecam akumulatorów marki WM - potrafią paść same z siebie. I najważniejsze - na zimę nie zostaw akumulatora...
Wygląda to po prostu na zapieczony hamulec. Możesz testowo zrobić taki myk. Skoro po "mocnym hamowaniu" blokuje ci się hamulec, to rozpędź się, zahamuj tak by wywołać "tę blokadę" aż do pełnego zatrzymania, potem uderz czymś twardym w oba zaciski hamulcowe (tak dość mocno, ale nie na tyle aby je rozwalić XD) i spróbuj ruszyć, jeśli od razu ci pojedzie...
Czy zapowietrzony układ ma wpływ na działanie ręcznego. Czy źle skalibrowany ręczny hamulec może mieć wpływ na jego działanie? Wydaje się to oczywiste ale jeśli jest źle skalibrowany to z jednej strony może mocniej zaciągać a z drugiej mniej? Zapowietrzony układ nie ma wpływu na ręczny .. To zależy o co Ci chodzi z tą kalibracją bo z modułu ręcznego...
Tarcza jest krzywa, przegrzała się od "trzymania" zacisku. "Trzymanie" zacisku może być spowodowane uszkodzonym przewodem elastycznym, zapieczonymi prowadnicami zacisku, i/lub krzywą piastą koła. To wszystko co powyżej napisałem sprawdź.
Witam. Tak poszperałem i jak pisałem Czy pseudo mechanik nie założył szczęk z 126P na bank pasują ale dla tego auta "za mocne" to jedno. jaka jest kondycja bębna jednego i drugiego oraz tarcz - czy nie za mocno już zużyte? Stan samo-regulatorów tył i prowadnicy przód. Skoro tył prawy blokuje od razu to tam samo-regulator jest "sztywny" i nie nie cofa...
Kolego Passat 2002 twój passat to model 3B6 a nie 3BG. Kolego Motomrowka passat 3B6 to nie passat B3 czytaj dokładnie i nie pisz bzdur. Klocki do tego modelu w zależności od wersji i firmy kosztują od 100 do 300 zł. Wymiana najlepiej w warsztacie po sprzwdzeniu tarcz i zacisków. Zgadzam się z Kolegą - prowadnice zacisków potrafią zamarznąć :), a ludziska...
Skoro brama reaguje w miarę logicznie to procek chyba działa (od zwarcia raczej zamilkłby na zawsze a nie się przeprogramował). Może (skoro brama jedzie nie w tę stronę) zmostkuj fotki i wtedy testuj; a przede wszystkim zdejm te zielone plastikowe prowadnice ze wszystkich zacisków połączeniowych i zobacz ci się dzieje pod spodem na płytce (dziwne działanie...
Robisz naprawdę profesjonalne połączenie (10GBit/s) czy 1 Gbit wystarczy? Jeżeli do 1 GB to wystarczy zwykła plastikowa puszka rj-45 za 10 zł. Mam u siebie w domu takie kable cat7 położone "na zapas". A jak te superszybkie to widziałem takie jacki samozaciskowe na ebayu, że tylko wprowadzasz kabelki do prowadnicy a przy zaciskaniu sa one nacinane i...
witaj, ja także bardzo często używam textarów w swoich dafach i naczepach. nigdy nie miałem z tymi klockami problemów. robią dobre przebiegi, nie pylą. oryginalne klocki kupowane w serwisie dafa Wanicki także są OK ale zauważyłem, że są bardzo twarde i często piszczą. w Twoim przypadku zwróciłbym uwagę czy nie ma luzu na prowadnicach zacisku. wybite...
Na chwile obecną tarcza i klocek jest do wymiany. Trzeba rozebrać zacisk, zweryfikować stan prowadnic, tłoczka oraz zacisku. Gdzieś tam jest przyczyna.
sprawdzenia prowadnice zacisków. Nie masz metalicznego stukania podczas jazdy po kostce(coś podobnego do zużytych łączników stabilizatora)? Jeżeli zużyte są prowadnice to najlepiej wymienić cały przód z porządnym czyszczeniem, lub toczenie tarcz+zdarcie z klocków wierzchniej zeszkliwionej warstwy.
Kup nowy komplet klocków. Tylko nie firmy krzak, a jakieś normalne. W zestawie są sprężynki + nowa śruba do prowadnicy zacisku. Dodano po 4 (at)Kurtka na wacia To co kolega podesłał, to jest do zacisku Bosch - Bendix. A to co potrzebne to jest Bosch.
Witam.Samochód nie powinien być dopuszczony do ruchu ponieważ różnica max. siły hamowania kół na jednej osi przekracza 30%. Co do kosztów to sprawa nie jest taka jasna. Ja mimo 50-letniej praktyki nie odważyłby się stawiać tak jednoznacznej diagnozy że do wymiany korektor siły hamowania.Przyczyną słabszej siły hamowania na prawy przodzie może być przycierający...
Koledzy dobrze Tobie doradzają. Zajmij się tyłem. To tam tkwi problem. Chociaż z tego co piszesz i niedbałe podejście do mechaniki nie znaczą, że przedni układ jest w dobrym stanie. Układ hamulcowy to nie tylko tarcze, ale i prowadnice zacisków, jak i same zaciski. Do sprawdzenia rzetelnego cały układ. Zaciśnij tylne heble i sprawdź. Może to wina tyłu....
Witam. Mam problem z blokującymi się hamulcami. Blokują mi się w czasie jazdy po przejechaniu paru kilometrów - czuć jak auto hamuje. Wymieniłem klocki, tarcze, prowadnice zacisków. Grzeją się wszystkie cztery koła. Serwis Mercedesa nie daje rady z tym problemem. Proszę o pomoc. Pozdrawiam.
W tym samochodzie lubią sie zapiekać prowadnice zacisków. Warto sprawdzić
Może to na ślizgu prowadnicy zacisku.
Prowadnice zacisków.
Z tego co się doczytałem /nie wiem czy dobrze/ to masz krzywe prowadnice zacisku- to te bolce w które wkręczasz śruby trzymające zacisk /na klucz 13/. Wkręć tłoczki, załóż zacisk, przykręć go i sprawdź, czy swobodnie się przesówa w ramach swojego luzu. jak nie to wymień prowadniki. To chyba będzie najsensowniejsze. Bo jak popuszczał hydraulikę i ręczny...
zwruc uwage na prowadnice zacisku czy luzno hodzi i niejest zatarta posmaruj wszystko specjalnom pastom do zaciskuw
Prowadnice są różne, te najprostsze nie utrzymają kata same to trzeba wyćwiczyć, ale są też prowadnice z rolkami zaciskane lub zakładane, nie polecam prowadnic z dziurkami, dziurki się spiłowuje są niewygodne. Jak najbardziej przy prawidłowym zamocowaniu w imadełku ostrzy się bezpośrednio na prowadnicy nic się nie zgniecie. Te rolkowe są wygodne, maja...
szyba jest osadzona w prowadnicy,prowadnica mozna to ładnie zdemontowac a by uzyc ja ponownie,zaciskasz ponownie i szybka chodzi,nie poplacz linki od podnosnika szyby bo bedziesz miał problemy
A jak wygląda "bicie" po zamocowaniu narzędzia w tulejkach zaciskowych? Bo futerko praktycznie to tylko jest mocowane na gwincie, bez żadnych dodatkowych prowadnic- natomiast tulejki zaciskowe mają prowadzenie w dolnej części wrzeciona i "poziomowanie " za pomocą stożka w górnej części tulei. I futerka nie powinno się używać w przedziale dużych obrotów,...
Może być krzywa piasta, krzywe prowadnice zacisku, podejrzewam że masz tam tarcze 280mm prowadnice są zintegrowane z zwrotnicą, często sie krzywią. Oczywiście piasta musi być czysta przed montażem tarczy i żadnych smarów między piastą a tarczą. Miałem kiedyś ci przypadek że po 5 wymienionych kompletach tarcz ATE BREMBO TRW BOSCH i coś tam jeszcze. Wszystko...
Najprościej, to podjechać na ścieżkę diagnostyczną (na rolki) i zmierzyć siłę hamowania - kosztuje to niewiele a od razu wskaże, gdzie tkwi problem (przód/tył). Jeśli nie, to szukanie po kolei: przewody elastyczne/zaciski/cylinderki/prowadnice zacisków/prowadnice klocków, itd.
jest bardzo prawdopodobne ze trzyma tłoczek w prawym zacisku,możliwe że podczas wymiany klocków "fachowiec" wcisnał jeden z tłoczków a drugiemu nie dał rady badź nie miał czym wcisnąć.po wymianie klocki mają wiekszą grubośc i trą o tarczę hamulcową.wskazane jest przy każdej wymianie klocków konserwowanie tłoczków,oględziny gumek oraz czyszczenie i smarowanie...
Witam. Rzeczywiście jeśli samochód ma 7 lat to raczej nie ma mowy o pompie i luzach ,wymontuj raczej zaciski i dokładnie się im przyjrzy moga być zapieczone na prowadnicach ,dokładnie sprawdż zaciski na każdym kole ,sprawdż czy tarcze hamulcowe nie są krzywe czy nie mają bicia i czy mają odpowiednią grubość .Życzę powodzenia.
Zadbaj wkońcu FIZYCZNIE o stan hamulców!!! Podjedź na odpowiedni warsztat gdzie solidnie to przejrzą.. A dla pewności czy to wina ABS czy poprostu układu hamulcowego zrób test na nieuczęszczanym odcinku drogi najpierw z ABS a później bez.. Żeby bez ABS to tylko wyciągnij wtyczkę od sterownika ale najlepiej wyjąć bezpiecznik.. Najprawdopodobniej masz...
Witam.Najprostszy sposób<zdjąć koła i dokładnie sprawdzić zaciski ,czy tłoki w zaciskach przednich chodzą płynnie stan osłon tychże prowadnice zacisków, klocki przesuwają się w miarę swobodnie .Tył podobnie ,dodatkowo dochodzą linki ręcznego , na czas sprawdzania odłączyć ,sprawdzić także linki.
Może blokują się klocki w prowadnicach zacisków, miałem tak w renówce. Wystarczyło wyczyścić prowadnice i przestały się blokować, a rdzy i innych śmieci było trochę.
Prowadnice zacisków jak się mają? Pracują swobodnie? Nasmarowane były? Gumki jeszcze są na prowadnicach jeszcze są?
Po to właśnie jest mechanizm różnicowy - kręci się koło, które ma lżej. Zdejmij koło sprawdź klocki hamulcowe /zużycie i blokowanie w prowadnicach/, zacisk /blokowanie tłoczka/. Jak to działa zdejmij zacisk, wyjmij klocki i zobacz jak obraca się półoś z samą tarczą /tarczobębnem/. Jak dalej ciężko to do zdjęcia tarcza i sprawdzenia szczęki ręcznego,...
Niech kolega sprawdzi zaciski a dokładniej prowadnice zacisków lubia stukać. Wchodzi kolega do kanalu łapie za zacisk gora dół na boki i sprawdza czy nie ma luzu.
wyczyść prowadnice zacisków hamulcowych , klocki hamulcowe mają być lużne w zaciskach, myśle że tu jest problem
Montuje tylko TRW i ABS, jeśli klient chce taniej. Zawsze mierzę czujnikiem zegarowym bicie piasty oraz tarczy. Czasami warto zamontować tarczę w kilku różnych pozycjach, o ile konstrukcja na to pozwala, tak, aby uzyskać jak najniższe bicie. Piastę zawsze czyszczę do gołego metalu szczotką drucianą na kątówce. Pomiędzy piastę, a tarczę nie stosuje żadnego...
Cześć. Bardzo podobają mi się konstrukcje wykonane po taniości i z byle czego. Chciałbym zobaczyć film. A teraz uwagi: -mocno zaniżyłeś koszty, za 50 zł to nawet nie kupiłeś wszystkich nakrętek z brązu a co z resztą? silniki krokowe? Łożyska toczne, liniowe? śruby napędowe? prowadnice? zaciski? tulejki? sterowniki silników? podkładki? Śruby do skręcania...
Zatarte prowadnice zacisków. Rozebrać całość i przeczyścić prowadnice od zacisków, znany objaw zatarcia prowadnic. Polecam smar miedziany przy zmianie klocków następnym razem.
No to wymień płyn hamulcowy skoro nie wymieniałeś. Tarcze klocki są okej tzn? Jaka firma, ile tego klocka jest, czy bierze tarcze po całości od zewnątrz jak i od środka? Trzeba z każdego koła zdjać zacisk zajrzeć pod gumke na tłoczki, czy nie są skorodowane i nie stoją, jeśli tak to tłoczek do wymiany lub czyszczenia, nowe gumki. WAŻNE. Jak będziesz...
Witam. Problem to brak hamowania(miękki pedał hamulca). Stało się tak po wymianie osłony tłoczka w tylnym zacisku hamulcowym. Zacisk został zdemontowany, tłoczek wykręcony, wymieniony uszczelniacz (gumowy oring w miejscu gdzie pracuje tłoczek) oraz jak wyżej pisałem wymieniona gumowa osłona . Przy okazji poczyszczone prowadnice, zacisk, metalowe blaszki...
2) siła tarcia nie zależy od wielkości powierzchni Możesz już przestać pierd..... mam dość. Weź sobie nowe i zużyte klocki hamulcowe gdzie jedne trą całą powierzchnią a drugie paskiem o średnicy 1cm. Widziałęs jak się takim hamuje, prawie wcale. Bo te co hamują tym 1 cm paskiem zakleszczone są w prowadnicach, stąd sprawność hamulców mocno spada. To...
W EBS można siłę korygować laptopem. Ale warto sprawdzić prowadnice na zaciska h i czy czasem siłowniki nie są nieszczelne, lub czy nie mieszają powietrza między ręcznym a roboczym.
Dziękuję za info. Zawsze coś. W temacie: - radio - wiem już czego szukać, pytanie czy jak znajdę, to jak to spiąć z samochodem (muszę od sprzedawcy wydębić jakiś kod i liczyć, że jest prawidłowy), czy wkładam radio i gra? - hamulce/zaciski - ostatnie rzeczy kupiłem dosłownie teraz (2x reparaturki przód i 2x reparaturki tył) - jedne do prowadnic zacisków,...
Stuki pochodzą z tyłu a dokładnie z prowadnic jarzma zacisku strona lewa i prawa. Wystarczy zdemontować w/w element wyczyścić i nałożyć nową warstwę smaru. U mnie procedura wyeliminowała stuki na 10mc-y po tym czasie musiałem powtórzyć operacje. Tam jest jakiś problem konstrukcyjny, obiło mi się o uszy że auta po opuszczeniu salonu już miały z tym problem....