głowicę wcześniej zamontowałem bez jej remontu żeby sprawdzić czy będzie chodził „spód” i teraz strącam ją ponownie żeby ją zrobić, bo pali olej. Przed jej zamontowaniem założyłem nowe uszczelniacze i myślałem, że przestanie lub będzie mniej kopcić, ale kopci tak samo. Błędne myślenie. Jeśli auto żre olej w sporych ilościach, to nie uszczelniacze...
Starą się wyjmuje lub rozwierca delikatne, minimalnie rozwiertakiem powiększa otwór i wkłada nową, nadwymiarową, teoretycznie jest to do zrobienia samemu. Trzeba się jednak przygotować do zajęć i mieć pomoce "naukowe" Zwróć uwagę na kształt rozwiertaka do powiększania otworu, to ważne, szczególnie na jego końcówkę. Musi być takiej średnicy jaką ma trzonek...
Tyle twoje, co się napracujesz przy tym silniku. Coś się tak uwziął na te prowadnice? One maja minimalne znaczenie, jeśli silnik pluje olejem, to przez przedmuchy tłoka. Co to wału korbowego, to zużył się nie przez to że poluzowała się śruba korbowodu, tylko było na odwrót - wibracje związane ze zwiększonym luzem pasowania czopa wału z korbowodem, spowodowane...
Jedyna możliwość, to frezowanie gniazda aby zmniejszyć, luz lub szlifowanie trzonka zaworu, dla zwiększenia luzu. W większości przypadków luzy się zmniejszają. Luzy zaworowe, nie maja wpływu na spalanie oleju, zostaw zawory lepiej w spokoju. W jaki sposób sprawdzałeś pierścienie? W jakim stanie jest tłumik, nie jest przypadkiem zapchany nagarem?
Ta dyskusja niema sensu, nie jesteś w stanie zrobić tego samemu. Nawet jeżeli uda się wymienić prowadnicę, to pozostaje frezowanie gniazda, do tego potrzebne jest specjalistyczne narzędzie. Zapytaj w porządnym serwisie Stihl-a czy się tego podejmą, jeżeli nie, to pozostaje kupić nowy cylinder.
A może prowadnice zaworów w głowicy (głowicach) nie trzymają, są wytarte. Odkręc kolektor i sprwadź z której głowicy wali. Ja tak miałem w c330 olej dostawał się przez prowadnice zaworów
Zapewne do wymiany prowadnice zaworów, uszczelniacze i same zawory.
Może prowadnica zaworu jest wyrobiona i zasysa tamtędy olej.
Nie mówiąc już o rozwalonych prowadnicach zaworów. A tak w ogóle, to nie wiem, czy nie staliśmy się ofiarami trollingu. Autor coś jakby mało zainteresowany.
Wypalone zawory ssące, źle wyregulowane, skrzywione, przytarte prowadnice zaworów, pęknięta sprężyna. A na jakiej podstawie to stwierdziłeś?
Spalanie oleju, który przedostaje się albo przez pierścienie albo prowadnice zaworów. Jaki to model silnika? Stan oleju sprawdzałeś?
Ten silnik to porażka, błędy wypadania zapłonów wskazują na uszkodzone prowadnice zaworów, cała głowica do regeneracji. Odradzam zakup jakiegokolwiek samochodu z tym silnikiem, nie tylko tego konkretnego egzemplarza
Sprawdź czy prowadnica zaworu nie wysunęła się w głowicy.Wysuwając się podstawia zawór.Prowadnice wszystkie powinny być na jednej wysokości (ok.8mm nad powierzchnią głowicy).
Uszczelniacze na zaworach nie trzymają i po dłuższym postoju olej dostaje się na tłoki. Jeśli prowadnice zaworów są ok to powinna pomóc wymiana samych uszczelniaczy.
Można wysnuć wiele teorii ale bez jakikolwiek czynów nic z tego nie będzie... ;) Oprócz pogietych zaworów mogą być popękane prowadnice zaworów, pęknięta głowica itd
Element, o który pytasz, to odśrodkowy regulator obrotów. Dźwignia opiera się o górny kołnierz regulatora. Prowadnice zaworów w Tecumsehu są wymienne, zawory również. Na rysunku jest pokazane położenie dźwigni względem regulatora. http://obrazki.elektroda.net/5_125022801...
Pewnie uszczelniacze prowadnic zaworów puszczają olej do komory spalania który osiada na świecy i spala się na niej.
Sprawdz kluczem dynamometrycznym czy dobrze są dokręcone śruby na głowicy. Jeśli to nie pomoże to musisz wymienić pierścienie i uszczelkę pod głowicą. Sprawdz tez prowadnice zaworów czy nie są wyrobione.
Pamietaj aby śrub nie przeciągać za mocno. Najlepiej do dokręcania przy braku wprawy używać klucza dynamometrycznego. Zbyt mocno dokrecone nakrętki mogą spowodować zerwanie śrub i wystawienie kopyta. Nagar w tym miejscu może byc spowodowany problemami z prowadnicą zaworu wylotowego.
Nieszczelne prowadnica(e) zaworów.
Objawy wskazują na zużycie cylindra, pierścieni lub prowadnic zaworów. Osiem lat to sporo i powierzchnia koszenia też duża. Starsze modele wytrzymywały znacznie dłużej.
Rozrząď ok. Czasem spore luzy w prowadnicach zaworów powoduja że statycznie jest ok ale podczas pracy juz nie.
W prowadnicy zaworu zbiera się nagar który częściowo blokuje zawór i się nie domyka. Właśnie dzisiaj robiłem taki silnik i zabieg czyszczenia układu dolotowego i zadziałało (zresztą nie pierwszy raz :) ) Oczywiście wykluczając uszkodzenia elektryczne. Można też ściągnąć głowicę i oddać do naprawy. Zauważyłem że jak jeździ się na krótkich odcinkach i...
Jeżeli silnik ma duże rysy w gładzi cylindra to szkoda czasu, nerwów i pieniędzy. Moim zdaniem, spróbuj sprzedać kupione części i kup jakiś dobry, nawet używany, silnik. Kupno używanego bloku to duże ryzyko, jeżeli nawet cylinder będzie w miarę dobry to może być wytarte ułożyskowanie wału, lub prowadnice zaworów. Nie jesteś tego w stanie dostrzec bez...
Kiedy ta czarna chmura - po zapłonie, podczas jazdy, przy deptaniu ostrym czy cały czas; na zimnym czy gorącym silniku? Jak z mocą? Nie był kiedyś czasem przegrzany? Ubywa oleju lub płynu (czy w płynie nie ma oleju lub odwrotnie) więcej szczegółów!!!!! Przebieg (nas twoje oko nie z licznika) Sonda działa dopiero po kilkunastu sekundach od zapłonu (nie...
Zmieniałem uszczelniacze w 899 bez zdejmowania głowicy. Ze starej świecy wyciągasz / rozwiercasz elektrodę środkową i masz adapter do podłączenia kompresora. Tłok ustawiasz w GMP i podajesz ciśnienie z kompresora, które skutecznie dociska zawór aby nie wpadł. Przed rozpinaniem zamka zaworu warto postukać w ten talerzyk na górze sprężyny. W moim przypadku...
Może przez prowadnice zaworów ciut brać olej.
Honowania nie było to przeważnie więcej pali oleju, może spalać też prowadnicami zaworów.
2. Zdjęcia sprężyn bez demontażu głowicy? Teoretycznie da się to zrobić, ustawiając tłok tak aby zawór się na nim oparł. Ale ryzykujesz tym, że może Ci on wpaść do komory spalania. Po za tym nie widzę sensu ( po za wymianą uszczelniacza trzonu) tej operacji. PS. Pytanie dodatkowe, jak są smarowane prowadnice zaworów skoro od góry są uszczelnione? Ten...
Dzięki za podpowiedź a czy w tych głowicach są wymienne prowadnice zaworów
Nikt mi konkretnie nie chce powiedzie po co lać płukankę na czysty silnik, ja widzę tylko minusy tego a żadnych plusów mnie wiedzę na czystym silniku Jak najbardziej każdy ma swój rozum i robi jak uważa bo mu wolno Za to wymiana oleju co 5000 widzę same plusy żadnych minusów Witam, Jak masz czysty silnik nie ma sensu stosować płukanki. Rozumiem że...
Głowica szczelna Czy to obejmuje również szczelność prowadnic zaworów?
Najlepsze jest to że on nie ma egr . 2016 i brak go wtf. Ja scanuje launch-em tab7 jak dotej pory najlepsze co mi się udało kupić. Kurcze dlaczego silnik nie buduje podciśnienia w kolektorze? Egr był też na liście ale go brak . Myślę że może problem jest z prowadnicami zaworów lub gniazdami , będę rozbierał go jutro
A jak ma wyrobione prowadnice zaworów i zamiast zawor się zamykać to się suwa?? Miałem kilka takich przypadkow kompresja poniżej 40% próba olejowa dała pozytywny wynik a okazały się uszkodzone wyrobione prowadnice zaworów. Oczywiście ty byś spisał ten silnik na śmietnik a wystarczyło zregenerować głowice. PS. Są inne metody bardziej wiarygodne..
Prowadnice zaworów. Silnik chłodzony powietrzem?
Może turbina trochę puszcza olej i na postoju się zbiera, albo uszczelniacze prowadnic zaworów...
Zawory wymieniane? Trzonki zaworowe proste? Prowadnice zaworów niezdeformowane?
Widzę że muszę sobie sam odpowiedzić , brak fachowców. Zawory dotrę do gniazd zaworowy , sprawdzę szczelność i ewentualnie sprawdzę luzy w prowadnicach zaworów .
spasowanie elementów w silniku nie jest poprawne Prócz spasowania elementów jest jeszcze paręinnych możliwych przyczyn: uszczelniacze zaworów i prowadnice, odma, pęknięcie kanału olejowego w głowicy, wypadnięcie jakiejs zaślepki itd. gładzie i pierścienie? Oglądanie gładzi i pierścieni to jedna z ostatnich czynności jakie bym na tym silniku planował....
Głowica do zdjęcia i roboty (wymiana zaworów i prowadnic), problem wielokrotnie tu opisywany
Tak, tylko z tymi budżetowymi to jest jak z moim Karcherem K2.98, wszystko bylo dobrze dopóki nie pękła prowadnica zaworów. A, że wszystko było plastikowe to gdy go rozebierałem to w palcach sie rozpadało. Potem też miałem dylemat co nowego kupić i wybór padl na używaną myjkę serii HD po serwisie. Testowałem jeszcze K7, ale akupiłem Karcher HD 895 i...
Jeśli kopci to przyczyny bym szukał w nieszczelnych prowadnicach zaworów.. Olej się przedostaje i jest spalany... Sprawdź czy nie ubywa oleju..
Wypalony zawór, jak zawsze w tych silnikach Dokładnie, do wymiany jeszcze wszystkie prowadnice zaworów
Docieranie na koniec. Jak chcesz uzyskać równą i "ostrą" powierzchnię styku na gibiącym się zaworze? Zastanawia mnie jeszcze jakim parkiem maszynowym dysponujesz, chcąc samemu wymienić prowadnice.
Prowadnice zaworów.
To wygląda na olej spływający z prowadnicy zaworu.
Przy wymianie kompletów nie powinieneś mieś oleju. Przyczyn jest kilka może przy wkładaniu uszkodziłeś pierścienie jeszcze jest inna przyczyna wyrobione prowadnice zaworów.
Kol. niutat ma rację. Pierścienie i prowadnice zaworów pewnie już zużyte, Założenie nowych pierścieni, do tak wyeksploatowanego silnika może tylko pogorszyć sprawę. Prowadnic zaworów w tym silniku nie wymienisz, w silnikach Tecumseh można wymienić tulejki, w tym ich po prostu niema. Przy nieszczelnych prowadnicach zaworów, będzie wyrzucało olej na zewnątrz...
Mogą być nieszczelne prowadnicę zaworów jak zdejmiesz kolektor wydechowy to zobaczysz czy z prowadnic wycieka olej. Dymienie czy parowanie z odmy może być spowodowane nieszczelnością skrzyni korbowej, miarka oleju, wlew oleju, membrana odmy, prowadnice zaworów, pierścienie -tłoki. W tej kolejności
Sprawdź sprężanie, mankament tych silników wycieranie prowadnic zaworów od mazi zbierającej się w głowicy po stronie dolotu. W większości warsztatów przy nierównej pracy silnika FSI, wypadanie zapłonu, nieszczelny układ dolotowy - wymieniają świece, cewki, uszczelki kolektora i dalej to samo. Zmierz sprężanie - naprawa głowicy , zastanów się na regeneracji...
W jakim stanie były prowadnice zaworów?
Ja bym sprawdził ze nie są wywalone prowadnice zaworów w szczególności ssącego bo będzie tamtędy brał olej. No i jeszcze ten "zawór" odmy ale to przy okazji. A jeszcze wcześniej luzy zaworowe i przylgnie ale to poza konkursem.
Zmieniasz koło VVT?
A prowadnice zaworów?
Masz pozacierane prowadnice zaworów w glowicy
sewo.k gdyby pociagnął przez prowadnicę zaworu ssącego to też powinien zadymić , bo to już w komorę spalania idzie , ale czy z drugiej strony na kolektorze ssącym powinien też się spocić ?
Ale co pomagać , jak wyciągniesz wałek rozrządu będzie to samo i prowadnice zaworów. ZŁOM.
Bardzo możliwe. Nie będę się kłócić. Swoją drogą coś jest na rzeczy bo znalazłem prowadnice zaworowe do c330 pod uszczelniacze https://prowadnice-zaworow24h.pl/strona-... https://obrazki.elektroda.pl/9964550300_...
Piszesz ze głowica robiona. Czy były wymieniane prowadnice zaworów? Bo w tych silnikach po 150 000 są do wymiany
dzięki kolego Malas1984 , już ustrojstwo rozebrałem, cięknie na głowicy, symeringi na prowadnicach zaworów już nie trzymają- zamówiłem nowe, dam znać jak wymienię
Dowiedziałem się że najlepiej by było jakbyś wyciągną zawór przepustowy i prowadnice zaworu. Zobacz czy nie mają żadnych zadr itp. jeśli nie to wstaw nową sprężynke która wciska zawór. Popatrz też na gniazdo zaworu. A sówaka niema potrzeby ruszać.
Przekręcamy wówczas gdy: 1-odczekamy na * 20÷30 sek., 2-puszczamy i zaglądamy przez wizjer że dalej pilot się pali, 3-następnie przekręcamy pokrętło na wyznaczony zakres np. 3-4. Żadnych gwałtownych ruchów, nic na siłę. Może być oczywiście problem z wielkością pilota i niedogrzaniem termopary ale generalnie ten bojler gazowy się nie psuje. Przez nieumiejętne...
Jeżeli problem był by w gaźniku to silnik dymił by na czarno, jasny kolor dymu to wyłącznie spalanie oleju. Silnik odpala więc olej dostaje się przez prowadnice zaworów.
Okazało się iż pękła prowadnica zaworu na wylocie temat zamknięty Dodano po 0 Okazało się iż pękła prowadnica zaworu na wylocie temat zamknięty
A jak sprawdzic czy silnik spala olej z powodu zużytych pierścieni czy prowadnic zaworów? Chodzi mi o takie częsci jak pierscienie , tłok i uszczelki (wszystkie jakie bedą mi potrzebne przy tym remoncie).
na wydechu czy ssący?? wali??? to co napisales - OK - albo prowadnica zaworu -albo głowica
Przecież tam się leje z okolic prowadnicy zaworu - jest albo pęknięty płaszcz, albo prowadnica.
Nie ubywa oleju? Nie dymi na niebiesko? Podejrzewam prowadnicę zaworu.
Ja bym stawiał na duże luzy na prowadnicach zaworów i uszczelniacze .
Prowadnice zaworów, uszczelnienia nowe?
Ściągnij głowice i daj do sprawdzenia. Ja mam na podnośniku z22se po kolizji rozrządu i poszło tylko 8 ssących zaworów - koszt 800 zł (wymiana zaworów,prowadnic,uszczelnien, planowanie, szczelność itd.) No i jeszcze 2 tłoki pękły, ale sądząc po ich wyglądzie to nie była pierwsza kolizja :D
I ciśnienie 4x28Bar? To nie dziura w tłoku, raczej turbosprężarka, albo prowadnice zaworów. Ale takie duże ciśnienie by się robiło?
200 000km, Miałem dokładnie takie objawy jak ludzie którzy wkładają sobie podkładkę 0,25mm, z tym że ja miałem inny błąd na kompie. Falowanie obrotów, gasł, nie reagował na gaz. W między czasie zobaczyłem olej w płynie chłodniczym i 1200pln, za planowanie, wymianę 4 zaworów, 8 prowadnic zaworów, spawanie głowicy i robociznę.
A bo ten zawór pewnie nie ma luzu ale ważniejsze jest to że prowadnica jest wytarta do granic.
Jakiej firmy założyłeś pierścienie? Są jakieś luzy na prowadnicach zaworów?
Nie pisałes nic o jakie błędy chodziło pewnie o wypadanie zapłonów , a przyczyną pewnie były popychacze hydrauliczne lub za ciasne prowadnice zaworów .Pochwal się ile zapłaciłeś.
Głowica do zdjęcia i regeneracji (wymiana prowadnic, zaworów i szlifowanie gniazd) w tych silnikach standard Dodatkowo jeżdżąc z odpiętą sondą mogłeś zabić katalizator
Prowadnice zaworów masz dobre tzn luz nie jest zbyt duży ?
Gazetę pod samochód i będziesz wiedział. Jesli olej znika bez wycieku to może być po prostu spalany (zużycie silnika, prowadnice zaworów itp.
Honowanie cylindrów robiłeś ? Sprawdzenie gniazd i prowadnic zaworów ?
drożność wtryskiwaczy, ewentualnie zacierające się prowadnice zaworów. poza tym warto by sprawdzić odczyt z reszty czujników.
czy w ogóle ktoś robi prowadnice zaworów Oczywiście, wyrobione prowadnice to jedna z przyczyn tego że silnik olej zjadał.
Pewnie się przytarł cylinder. Albo bierze olej przez prowadnicę zaworu.
Można prosić zdjęcie pierścieni? Prowadnicę zaworu można teoretycznie wymienić.
Scania tak ma, że leje się woda z kolektorow na zimnym- kondensacja pary. Olej może przedostawać się prowadnicami zaworów wydechowych.
Ustawienie rozrządu to żaden problem. Teoretycznie tłok powinno wyciągać się do komory olejowej. Można też po odkręceniu głowicy ale jeżeli silnik ma wytarty cylinder to przy jego górnej krawędzi powstaje próg. Zaczepiają o niego pierścienie i wyjęcie tłoka w te stronę jest prawie niemożliwe bez użycia siły. Pobieranie oleju przez silnik to nie tylko...
Tez tak miałem. Były zbyt duze luzy na prowadnicach zaworów. Skonczyło sie wymianą głowic.
Rozrząd jest ustawiony domyślnie w punkcie gdy dwa znaki na kołach zębatych mają do siebie najkrótszą drogę. Innej możliwości nie ma (mowa o modelu Vantage itp) A przyczyną wyrzutu oleju może być również silne zużycie prowadnic zaworów. Pozdrawiam
Kiedy ropniak kopci na biało, to albo ma za wczesny wtrysk, zbyt niską temperaturę zapłonu ewentualnie pali olej silnikowy. Skoro po rozchodzeniu przestaje kopcić to sugerowałbym sprawdzenie kompresji na zimnym oraz prowadnic zaworów. Oraz jeśli silnik ma turbo czy nie jest zaklejony kanał między turbiną a kolektorem ssącym.
Olej napędowy do oleju silnikowego w dieslu może się dostać poprzez nieszczelności pompy wtryskowej i pompy zasilającej(również membranowej),oraz gdy są zbyt duże luzy pomiędzy prowadnicami zaworów a zaworami.Jeżeli silnik normalnie odpala i ma właściwą moc,to raczej nie może być mowy o niespalaniu ON.Pompkę zasilającą membranową najlepiej wymontować...
Spaliny w kolorze niebieskim oznaczają spalanie oleju. Długotrwała emisja spalin takiego koloru oznacza prawdopodobnie kosztowną naprawę, ponieważ świadczy o uszkodzeniu pierścieni tłoków lub ścianek cylindrów. Jeśli niebieskie spaliny wydobywają się tylko przez chwilę, np. rano po uruchomieniu samochodu, przyczyną są prawdopodobnie wadliwe prowadnice...
tak zrobię. Ale faktycznie bardzo duże prawdopodobieństwo jest że olej spływa przez prowadnice zaworów. jutro rano przed pracą podeprę kosiarkę a po 8 h pracy skoszę. powinno coś spłynąć przez ten czas. Dodano po 9 ale w sumie jeżeli olej ścieka z prowadnic zaworów to przechylenie silnika nic nie da bo olej zleci do komory spalania, jeżeli pierścienie...
Co do naprawy?? po demontażu się okaże. Jest to silnik z kolizyjnym rozrządem, trochę rzeczy mogło się uszkodzić: od pokrzywionych zaworów, pęknięcie prowadnicy zaworów, uszkodzenie hydraulicznych popychaczy zaworów, aż po pęknięcie wałka rozrządu (miałem taki przypadek). Tak że bez demontażu się nie obędzie.
Uszczelniacze zaworów lub w gorszym wypadku zbyt duży luz między zaworem a prowadnicą zaworu,
To może być bardzo wiele rzeczy: uszkodzone łożyska i uszczelnienia w turbo uszkodzona odma uszkodzone prowadnice zaworów uszkodzone pierścienie na tłokach złe luzy zaworowe zły olej Tyle udało mi się na szybko przypomnieć :D Jednak mechanikiem nie jestem więc w razie czego proszę o poprawienie. Pozdro Jano
Luz, w prowadnicach zaworów, można sprawdzić w prosty sposób (bez pomiarów). Po odkręceniu głowicy, ustawiamy zawór w pozycji otwartej i sprawdzamy czy ma luz na boki. Prowadnice, w tych silnikach są częścią wymienną. Zaworek odmy masz dobrze założony? Wyjmij sprężynkę, którą tam włożyłeś. http://obrazki.elektroda.net/93_12738275...
A co świece żarowe mają do spalania oleju? Mechanikiem nie jestem ale nie uwierzyłbym mechanikowi w diagnozę że to wina świec. A czy wymiana prowadnic zaworów wiąże się już ze zdjęciem głowicy?
Standard w tych silnikach. Leje olej po prowadnicach zaworów lub wina pierścieni. Masz 70 do 30 na trafność którejś z moich diagnoz.
Głowice popękały czy wymiana z powodu zużytych gniazd zaworowych, a jak wyglądały prowadnice zaworów??
Najlepiej sprawdzić odkręcając głowicę, z tymi kolorami obudowy to jest różnie. W jakim stanie jest ułożyskowanie walu, tłok, korbowód, wał? Prowadnice zaworów są niewymienne. Musisz, to wszystko sprawdzić i ocenić, czy naprawa jest opłacalna.
wymiana prowadnica zaworów zmywarka prowadnica prowadnica pilarki
chrysler diagnostyka daewoo ustawienia serwisowe krótkie przewody spawalnicze
falownik zabezpieczenie róznicówka falownik róznicówka
Schemat sterownika silnika Opel Astra 1.8 - jak znaleźć? Sterowniki WIA dla Brother MFC-L2712DN - gdzie pobrać?