Dzień dobry. Mam wyciek oleju spod podkładki/elementu mocującego prowadnicę popychaczy zaworowych. Kilkanaście dni temu była robiona głowica (wymiana popychaczy po kolizji tłoków z zaworami - zerwany rozrząd) i rzeczona prowadnica siłą rzeczy musiała być wyjęta. Drogi pan majster - składacz włożył mi na powrót starą prowadnicę i zapomniał (chyba) założyć...
Guide dotyczy ogólnie samochodów PSA czyli citroen peugeot z silnikami benzynowymi 8V z serii TU. Pacjent : citroen saxo 1,1 TU1M z 98r. Przebieg 202kkm. Poza rozrządami i regulacją luzu zaworowego nic przy silniku jeszcze nie robione. Brak wycieków oleju (przede wszystkim nie ciekło z pod uszczelki pod głowicą z kanału olejowego – nad alternatorem...
Jako serwisant powinieneś wiedzieć że jeżeli coś jest uszkodzone to wymieniasz na nowe nie bawisz się w żadne nitki To jest wada fabryczna produktu i Ty jako serwisant powinieneś wiedzieć że nowy przewód znowu wypadnie lub zatka pompę. A może wcale się na tym nie znasz. nie sprawdzisz w żaden sposób tej pompy Pompę da się sprawdzić, po zdjęciu przewodu...
Witam Zrobiłem tak że nie czekałem tylko to rozebrałem ;-) Kiła była w środku. Zawór był ładnie rozklepany od góry, zrobił się na nim ładny grzybek. Musiałem go piłować bo nie przechodził przez prowadnice. Silnik spalał olej i w środku było pełno syfu. Olej brał przez uszczelkę pod głowicą i uszkodzony oring na kanale olejowym. Wymieniłem: -zawór ssący,...
W warunkach domowych tego nie zrobisz. Po wymianie prowadnic trzeba frezować gniazda zaworowe. Prowadnice wykonuje się, na przykład, z wysoko grafitowego żeliwa, lub fosforobrązu. Poszukaj zakładu, który regeneruje głowice silników, choć wątpię aby się tego podjęli. Co do kosy plecakowej, jest to sprzęt do koszenia w rowach lub na zboczach, czyli terenów...
Moje doświadczenia są takie że tam się kasuje luz zaworowy, przy poważnej eksploatacji w tych silnikach a mam pod "opieką" dwa sprawdzam co sezon luzy na jesień. Jak się luz skasuje kosiarka dalej chodzi ale ma przedmuchy wypala przylgnie zaworowe pojawiają się przedmuchy bierze olej w dalszym etapie zaczyna kichać. Wyrabiają się prowadnice zaworowe...
Witam, remontuje głowice w swojej ibizie 1.5 i wymienialem prowadnice zaworowe a następnie chciałem dotrzeć zawory ale widze że nie trzymają osi (nie dociera sie cała powierzchnia) więc będe musiał oddać do jakiegoś zakładu żeby mi przefrezowali gniazda i moje pytanie czy oni to frezują względem prowadnicy czy jak i jaki może być koszt takiej usługi...
Silnika raczej nie zatrze, ale zawór w prowadnicy może - tam też na pewno dostała się pasta. Dziwi mnie taki sposób postępowania, jeżeli ładujesz pastę ścierną do cylindra, to może zdemontuj również filtr powietrza - będą mniejsze opory na dolocie... A tak na poważnie, to na pewno dobrze nie dotarłeś zaworu, a pozostałości pasty w okolicy gniazda wydechowego...
Może w trudno Ci w to uwierzyć ale wiem co to zawór, tłok, czy głowica, wiele silników juz złożyłem i chodzą, nawet nie źle, a to ze że z tym mam problem nie jest końcem świata, ale dzięki za podpowiedź, Dodano po 1 Właśnie o to mi glowienie chodzi luz jest ten prawidłowy nie ma kolizji, a sprężyny są jak na zdjęciach Skąd wziąłeś tą głowicę? Sam montowałeś...
Nie wiem jak jest dokładnie w tym aucie ale opiszę ci jak zmieniałem w innym samochodzie .Dla pewności ustawiłem wszystkie tłoki ,, na równo,, w cylindrach aby zawory nie powpadały za głęboko ( bo wypadnięcie raczej nie możliwe) i zakładając nowy uszczelniacz stosowałem magnes na wysięgniku którym łapałem za trzon zaworowy podciągałem max do góry płaskoszczypami...
No i trzeba było tak od razu: że dałeś komuś do zrobienia. Zamiast filozofować i udawać, że choć raz widziałeś to na oczy. 1. Tak się mierzy dopuszczalny luz na całym Świecie. Nie tylko w BMW. Jeżeli to negujesz - raz kolejny potwierdzasz kompletny brak znajomości tematu. 2. Widzę, że nie wiesz więc uświadomię cię - trzonki zaworowe są twardsze niż...
Witam! Mam pytanie. Otóż posiadam amerykańskiego forda z 92roku z silnikiem benzynowym 1.9 SEFI (wielopunktowy wtrysk) z LPG. Auto zupełnie traci moc po nawet minimalnym nagrzaniu silnika (na benzynie, na gazie już w ogóle nie pali, tylko strzela), dopiero w 4 z kolei warsztacie powiedziano mi, ze silnik jest przegrzany i wypaliły się gniazda zaworowe,...
Uszkodzić raczej nie. Opisze ci przypadek: głowica po naprawie ,nowe zawory i prowadnice, poskładane silnik pięknie chodzi lecz po jakiś kilkudziesięciu kilometrach słabnie i zaczyna stukać .(silnik z wałkiem w bloku więc na laskach popychaczy). Rozbieram i zawory zaczeły przycierać się w prowadnicach i nie wracały ,powstawał duży luz miedzy dzwigienką...
Witam Mam podobny robiłem robiłem remont silnika i po założeniu szklanek jedna szklanka jest minimetr wyżej a po złożeniu wałka krzywka dociska szklankę i otwiera zawór. Szklanki leżały z 2 tygodnie położone jak badz bez zalania ich olejem to moze być przyczyna tego ? potem pomieszałem szklanki myślałem ze moze inna bedzie lepiej pasowała i kompresja...
No u mnie właśnie trzeba zmienić prowadnice wydechowe i frezować gniazda. W piątek byłem sprawdzić szczelność głowicy wyszło że jest szczelna. Gościu powiedział mi że za wymianę prowadnicy bierze 20zł , a za frezowanie gniazda 15zł, do tego jeszcze przydało by się szlifnąć zawory wydechowe.
Nigdy nie miałem problemów z demontażem zabezpieczeń przy sprężonym powietrzu. Ostatnio nawet demontowałem zabezpieczenie przy 1.9 TDI VW bez sznurka czy powietrza - zawór ładnie opierał się o tłok. Pewnie masz problem ze znikającym olejem - zanim wymienisz uszczelniacze zobacz jakie luzy mają zawory w prowadnicach bo wymiana może nie przynieść efektów.
Przez otwór świecy podajesz sprężone powietrze na tłok, wał musi być zablokowany najlepiej w GMP tego tłoka. Ni wiem czy uda Ci się rozpiąć zawór bez zdejmowania wałka ale raczej nie. Jak masz luzy na prowadnicach to wymiana uszczelniaczy nic Ci nie da.
W takim razie jest to pierwszy 6 zaworowy silnik 1.2 w którym przeleciał łańcuch.
Tak oczywiście pytam czy da się zrobić to bez zdejmowania głowicy, ponieważ to generuje koszty. To normalne, to po co robisz jak może być skucha przy rozliczeniu , takich się odprawia . A jak coś wyjdzie np. uszczelki śruby bo może wyjść że dopłacisz. Dodano po 2 Albo przyjedzie za tydzień że nadal bierze olej a nie powinien bo wymienione uszczelniacze....
Szczerze mówiąc to ja bym głowicę zrzucił. Tam masz rozrząd na popychaczach więc rozrządu nawet nie będziesz ustawiał. Wypucować głowice skontrolować dać do planowania można zrobić próbę szczelności na naftę skontrolować przylgnie jak będzie trzeba to dotrzeć zawory na "wiertarkę i wężyk paliwowy. Skontrolujesz od razu gładź i kanały cieczy chłodzącej...
głowice pewnie że da się zrobić pytanie ile kasy wtopisz eee z złych wiadomości LPG to luzy powinieneś sprawdzać chyba co 20 tysiecy max lub w okolicy dosyć często musisz kontrolować :((( Objawy raczej wskazuja że masz za duże luzy TO dobrze jakby były podparte to taki klekot charakterystyczny silnik wydaję samo sprawdzenie głowicy szczelność gniazda...
Może być skręcony wałek rozrządu. Nie miałeś z tym jakichś cyrków? Smarowanie zawsze miał, olej wymieniany zgodnie z zaleceniami? Zawory w prowadnicach chodzą jak trzeba, nie zacierają się?
Dealer Niemcy albo przez internet z Korei. Daelim nie był sprzedawany w Polsce. Ewentualnie szukaj w ogłoszeniach skutera lub silnika na części. Silnik to zmodyfikowany GY6 z głowicą 4-zaworową.
W dobrych firmach w mojej okolicy regeneracja jednej głowicy (wymiana zawarów, gniazd zaworowych, prowadnic, planowanie głowicy) ze sprawdzeniem szczelności to 150-160zł/szt Niezła cena, ja liczyłem w detalu po 80zł/szt i był żal że drogo :) Spróbuję zrobić sam w końcu to nie jest Lamborghini Urus tylko 40 letni Ursus - może ma ktoś takie frezy na...
A jak to w praktyce wygląda dokładnie. Ściągamy sprężynę i zawór nie może mieć żądnego luzu na boki? Czy bez sprężyny delikatny jest dopuszczalny, jak to wygląda? Jakiś musi być bo inaczej by nie pracował. Jeśli to 1.9 tdi z Vag'a to pewnie na trzonku 7mm a tam luz ssący 0.02-0.04mm a wydech 0.03-0.05 ale nie licz na taki wymiar. Te głowice są na prowadnicach...
Kiedyś tutaj jakiś kolega opisywał podobny przypadek, wymienił laski i było dobrze. Z mojego doświadczenia to akurat w Manie były zatarte albo krzywe zawory w prowadnicy i pogięło laski.
Zakład wprasował prowadnice głębiej, nie byli zdziwieni jak im przyniosłem te prowadnice. Nic nie przeszkadza, wszystko się mieści, uszczelniacze są praktycznie grubości prowadnicy więc sprężyna ma sporo luzu. Uszczelniacze od Perkinsa chodzą w drugim na zwykłych prowadnicach już rok, nic się nie dzieje. Na pewno te erlingi są dużo lepsze bo te z perkinsa...
Naprawdę a myślałem że to forum nie jest przesiąknięte ideologią polityki globalistów.Drogi Panie zobacz relacje niezależnego korespondenta wojennego. Patrick Lancaster daje do myślenia. A odnośnie Ursusa 2812 to fabrycznie nie miały uszczelniaczy z tego względu że jest ryzyko zatarcia zaworu w prowadnicy. Jeśli zmieni Pan prowadnice i zapewne zawory...
W skład zestawu wchodzi: 1.Silnik krokowy Ninebea 17PM-K059un02ca 2 Śruba kulowa z nakrętką 12,7x12,7 l całkowita śruby około20cm. 3 Prowadnicy Al 4 Zespół wyspy 2 elektrozaworów Asco D351v12g Cena 190zł
Nie ma żadnej prostej sztuczki, musisz mieć prowadniki do wyciskania prowadnic jak i wciskania. Młotek w tym przypadku nie zdaje egzaminu bo należy to robić na prasie aby znacz siłę z jaką prowadnica wchodzi w głowicę. Zdarzyć się może że prowadnice wylecą, w takim przypadku będziesz potrzebował prowadnic nad wymiarowych, jeśli otwór w głowicy będzie...
Naprawdę trzeba A jak chcesz osiągnąć 0,03 mm luzu ? Chce wsadzić zawory które są w dobrym stanie, czy jeśli kupię nowe prowadnice to ich nie zniszczę wiercąc? Raczej powinny by. To części dopasowane, wiertło w prowadnicy to nie partyzantka do wyrwania prowadnic? Nie znam się na tym ale trochę głupie się wydaje wiercić w prowadnicy która będzie nowa...
Sama instalacja przy dobraniu odpowiedniej średnicy dysz działo bardzo dobrze. Ale z tego co słyszałem lub czytałem to w Fordach napewno w focusie jest problem z prowadnicami trzonków zaworowych.
Witam.Pozwolę sobie poradzić Panu aby zanim głowica będzie planowana to dla pewności sprawdzić ją na szczelność i to w tem. min. 70stopni a najlepiej w sprawdzarce takiej jak SERDI.Co do planowania to nie na szlifierce magnesowej tylko na maszynach do tego przeznaczonych.Mam tu na myśli planowanie nożem a nie kamieniem.Nie wiem co miał Pan na myśli...
Zdjęta głowica = nowa uszczelka, zawsze. A po co regenerować? Bo np pogięte zawory rozwaliły prowadnice trzonków zaworowych. Zaraz może zapytasz jeszcze po co ci nowa pompa wody i napinacz?! Przecież tylko pasek się zerwał... Pękł pasek = kolizja zaworów z tłokami. Ile zaworów oberwało, i co się przy okazji narozrabiało wie tylko mechanik. Bez oględzin...
Gdzie są tacy tani mechanicy? Sama robocizna to ok 500 pln Uszczelka głowicy, uszczelki pod kolektory i pokrywę zaworów, planowanie, nowe śruby głowicy, rozrząd, sprawdzenie zaworów i prowadnic, uszczelniacze zaworowe, przy dużym przebiegu za jedna robotą zmieniłbym i pierścienie na tłokach i sprawdził panewki. Nowy olej i filtry + płyn do chłodnicy....
Witam, Mam duży problem, od jakiegoś czasu walczę z błędem 16555 w mojej Octavii. Zdążyłem już wymienić pół samochodu! Błąd wyrzuca po zagrzaniu się silnika na benzynie i gazie razem z błędami od sondy lambda i przepływomierza, czasami w parze idzie również wypadanie zapłonów na każdym cylindrze. Autko na jałowych obrotach pracuje nierówno, potrafi...
Nie wiem kto to robił, ale jak wymieniać to wszystkie zawory (zawsze tak robie) i tylko dobre zawory dolotowe i wydechowe. Jak były wymienione prowadnice to powinny byc nowe uszczelniacze. Jeśli chodzi o pierścienie to tylko próba olejowa pokaże jaki jest ich stan (mierzenie ciśnienia sprężania) Wątpie aby przy przeskoczeniu paska na wolnych obrotach...
Problem dotyczy ustawienia walkow rozrzadu w glowicy po zdjeciu i obrobce glowicy. Otoz kupilem rozbity samochod Audi A4 model B8 z 2010r. Przy naprawie auta postanowilem wymienic rozrzad (przebieg auta 94 tys km), bo wszystko mialem rozgrzebane z przodu, wiec dostep byl idealny. Na starym pasku rozrzadu nie pasowalo nam ustawienie paska, bo nie bardzo...
Hmm prawie każdy Ciapek jest zarzygany na kapie zaworowej widziałem już parę patentów żeby puścić odmę dołem.Przyczyną mogą być też zużyte prowadnice zaworowe.
Prowadnice zaworowe dowymiany i uszczelniacze jeszcze raz. W tym silniku zazwyczaj były do wymiany zawory na dwóch ale nie na 3i 4 , jak 3i 4 to masz więcej zaworów do wymiany, prawdopodobnie wszystkie. Czy po pęknięciu paska kręciłeś silnikiem? jak tak to więcej zaworów, pogięte trzonki zaworowe. pozdrawiam
Witam Głowica okazała się sprawna. Były tylko lekkie luzy na prowadnicach zaworów wylotowych. Korzystając z okazji, że głowica była zdjęta wymieniliśmy prowadnice oraz zawory wylotowe i prze frezowaliśmy gniazda zaworowe. Wychodzi na to, że jeden popychacz po prostu pękł, a drugi wygiął się przez ten pierwszy uszkodzony. Sprawdziłem szklanki i wałek...
Tak jak przewidywałem, bicie piany. I pokazywanie braku wiedzy w temacie. Nie mam zamiaru się sprzeczać bo to nie ma sensu Cały czas to robisz, sprzeczasz się nie odpowiadasz na zadawane pytania, ciągle wyciągasz jakieś kolejne argumenty bezwzględnie obnażajace twój brak wiedzy w temacie. Po wymianie mamy coś takiego jak docieranie. Sam pierścień jako...
Sprężyny zaworowe do kontroli (czy nie pęknięte i nie za słabe) prowadnice zaworowe. Czy zawory nie wystają za bardzo z głowicy (czasem po obróbce tak jest). Czy luz tłok zawór prawidłowy (wystawanie tłoków z bloku). Po zdjęciu głowicy widać czy ślady kontaktu tłoka z zaworem .
Przetrenowałem to na własnej skórze w silniku 1,6/16. Ja zleciłem pełną regenerację ponieważ sam używam samochodu. Odkształceniu uległo 10 zaworów w tym 8 widocznie a dwa bardzo widocznie. Na tłokach ledwie widoczne ślady. Pewno piszesz właśnie o przypadku takich moich dwóch. Ale jak zdemontujesz zawory to zobaczysz odgięcie grzybka. Prawdopodobnie...
- glowica po regeneracji A ta "regeneracja" to na czym polegała? Bo nawet nagaru ktoś nie zeskrobał z grzybków. I proszę nie pisać, że w ciągu 1000 km się odłożył. Nagar się zrobi nawet w ciągu 200 km jeśli coś w nim nie działa jak należy, czyli bierze olej abo mieszanka paliwowa jest bardzo za bogata bo tłok tracił stopniowo kompresją i spalanie zaczynało...
Dokładnie, zawór po zdjęciu sprężyny zacinał się w prowadnicy, nie dolegając do gniazda zaworowego. Próba szczelności potwierdziła, że zawór nie trzyma. Po założeniu nowego zaworu od razu zawór poruszał się bez zacinania, więc zawór musiał być krzywy. Co do ekspertów, powinno być nowym tematem, dlaczego się skrzywił? Wspomnę tylko, że w specjalistycznym...
Witam. Poszukuję jakiegoś schematu ustawiania rozrządu w Frodzie Transicie 2.5d. 1994r. Dokładny opis wraz z ustawieniem statycznego kąta wyprzedzenia wtrysku masz tu: post #8. Opis jest dla pompy Lucas Epic (czyli silnik turbo), ale przy Boschu (czyli silnik wolnossący) ustawiasz identycznie. Są trzy różne paski, kup dla twojego rocznika. Kołki albo...
Witam, wpadł mi w ręce silnik jak w temacie. chciałem go wsadzić do kosiarki, w której obecnie siedzi 8 HP o podobnej konstrukcji. Niestety silnik nie odpala. Układ paliwowo-powietrzny oraz zapłonowy ok. Po wielu nieudanych próbach odpalenia wkręciłem manometr i nic. ciśnienie poniżej 1 bar. Nie wiem czy kręcenie rozrusznikiem daje wystarczające obroty...
Witam, kilka spraw z dzisiejszej pracy mianowicie wcisnąłem tuleje. Blok w środku wyglądał tak: Jak dla mnie to podjedzone z tej perspektywy. Jak złożyłeś to bez żadnego kleju to długo się nie nacieszysz o ile w ogóle. Tuleja od rozrządu wystaje okoła 1mm, natomiast druga wystaje około 0,5 jutro zmierzę dokładnie. Wciskałem to głowicą. Raz wcisnąłem...
eh tam od razu planowanie :D daj ta glowice do zrobienia, szlif ci wystarczy, dotrzyj zawory, sprawdź czy nie sa nadpalone i zerknij też na prowadnice ( jak juz masz siągniętą głowice to co ci szkodzi a autko lepiej gada) i wymien uszczelniacze zaworowe.
podjedz do mechanika który ma tzw. gumowe ucho to napewno tobie doradzi bo faktycznie powodów może byc kilka : sworznie tłokowe, panewki , prowadnice zaworowe. Ale bez rozebrania motoru z tego co opisujesz to chyba sie nie obędzie tak mi sie wydaje
Często uszczelkę wywala do oleju i dlatego napisałem o tych dekielkach bo zdejmujesz je i widzisz która dała ciała a jeśli nie ciapie tamtędy to szukam gdzie indziej np.zwalam kapy zaworowe i patrzę czy ciapie z pod którejś prowadnicy zaworowej. Ps.post kol.Olel jednoznacznie pokazuje że kolega nie widział głowicy od sześćdziesiątki.
Załóżmy że masz silnik ośmio zaworowy. To myśle że jednak nie jest to dzwięk od zbyt dużych luzów zaworowych. Skoro masz gaz bardziej spodziewał bym się braku luzu zaworowego. To co ci stuka to najprawdopodobniej wypracowana prowadnica szklanki popychacza. Bardzo częsty przypadek w Renaultach, LPG sprzyja temu. Wymiana szklanek na nowe, w zależności...
Ale skąd wiadomo, że pierścienie są zużyte? Olej może ubywać przez prowadnice zaworowe.
A co ruszałeś rozrząd ze masz źle ustawiony zapłon? Sprawdź kompresje i pompki wtryskowe. Przyczyna dymienia i ubywania oleju uszkodzona uszczelka pod głowica lub wytarte prowadnice zaworowe. Nierówna praca z rana i dymienie niespalonego paliwa to uszkodzona pompka wtryskowa lub jej zaworek. Ile ma godzin?
Witam. Przychdzi mi do głowy pewna sytuacje, związana z tym przypadkiem. Proponuję sprawdzić prowadnice zaworowe. Często zdaza się że pękają. Jak myślisz, uporali się z problemem przez 2 lata?
Jak "chłopak się zna", to pewnie wie, że w tym silniku zazwyczaj idą tylko dźwigienki, więc pewnie założył nowe i na resztę nawet nie spojrzał... w zasadzie to w jakiej kwestii masz wątpliwość? Jakie mogą być przyczyny, że hydro-popychacz otwiera zawór przy nominalnym ciśnieniu oleju albo raczej dlaczego zawór się nie domyka mimo braku nacisku dźwigienki?...
Jak otwieram wygląda normanie jeżeli o to chodzi. Chodziło mi, czy nie masz tłustych plam na powierzchni płynu w zbiorniczku, co świadczy o tym, ze olej dostaje się do płynu chłodniczego. Masz prawdopodobnie zużyty silnik i spala olej. Do sprawdzenia pierścienie, prowadnice zaworowe. Nie dymi na niebiesko?
Nieszczelne zawory. Nie dotarte do przylgni. Zatarcie trzonka w prowadnicy. Skrzywienie trzonka. Zakładam prawidłowe luzy zaworowe. Pomiar ciśnienia byłby najbardziej wiarygodną wskazówką. Jak nie, to nowa głowica do rozbiórki i naprawy. To ze jest nowa wcale nie musi oznaczać że jest lepsza niż stara. :cry: Czy na 100% jest to głowica do tego silnika?
Pierwsze słyszę żeby przez głowicę były przedmuchy. Zdarza się, rzadko, jak są bardzo bardzo mocno wyrobione prowadnice zaworowe.
Sprawdź prowadnice zaworowe.
Skoro turbina dobra to czemu się muli? Węże od powietrza suche czy w oleju? Może brać olej jeszcze przez pierścienie lub prowadnice zaworowe.
Witam. Mam corse z połamanym wałkiem rozrządu. Przyczyną tego było po łamanie się prowadnicy łańcucha. Połamały sie też dźwignie zaworowe. pytanie jest takie czy zawory są pogięte?
zdemontowalem głowice i okazalo się że jest pęknięcie pomiędzy kanałem wodnym a zaworem wydechowym, i to dlatego na zimnym nie dymił na biało i nie robił ciśnienia w zbiorniczku. myślę że pęknięcie powstało gdy były wymieniane prowadnice zaworowe. teraz muszę szukać nowej głowicy.
Znam przypadek że gość wymienił olej i zaczęło mu coś cykać. Mówili mu że prowadnice zaworowe. Wymienił olej na inny i cisza. To było w z16xel To w końcu masz popychacze klasyczne czy hydro? Bo regulacja tych pierwszych to tylko ściągnięcie górnej pokrywy Dowiedz się jaki olej ma być w twoim silniku
Sharan 2001r 1.9tdi 115km. Do wymiany są pompowtryski jak i sama głowica ma wywalone gniazda pompowtrysków oraz prowadnice zaworowe. Zastanawiam się jaka opcja jest lepsza czy wymienić samą głowicę po remoncie plus wtryski czy może lepiej kupić cały kompletny silnik z układem wtryskowym i go wymienić?.
Wyrobione prowadnice zaworowe.
Nie tylko. Olej wspaniale się może dostać do kolektora przez nieszczelne prowadnice zaworowe.
Pogrubiona czcionka nie jest potrzebna. Muszę cię chłopie zmartwić. Masz silnik do remontu. Jak auto się rozgrzeje, to olej robi się rzadszy i na wolnych obrotach pomapa nie ma na tyle wydatku by zapewnić wymagane ciśnienie w układzie smarowania, bo masz za duze luzy na panewkach i całym silniku. A to, że nie chce zapalić jak jest ciepły, to też zużycie...
Uszczelniacze zaworowe... Luzy na prowadnicach-- Wypalone zawory wytarte/zapieczone pierścienie olej czysty? nie ma w nim paliwa? Z opisu uruchamiania wynika że rozrusznik ma problem z obróceniem silnikiem - jak napisałeś stoi dęba, jeśli kilka razy potrzymałeś go na zblokowanym to masz rozrusznik do roboty. Zacznij od doprowadzenia instalacji rozruchowej...
Witam serdecznie kolegów forumowiczów i mam nadzieję ze ktoś mi wyjaśni dlaczego po wymianie uszczelki pod głowicą dodam że głowica zrobiona na glanc czyli planowana, wymienione prowadnice, uszczelniacze na ssących oraz zrobione gniazda zaworowe..... autko zaczęło mi więcej palić tzn z około 30/100 na 38,39 na 100/ ciśnienie doładowania 1,6 atm. nowy...
Koledzy problem już jakiś czas temu rozwiązałem. Padła cewka aż iskrzyło po dotknięciu silnika. Ciśnienie też nie za kolorowe.Aby nie zaśmiecać forum, niech ktoś mi podpowie jaki minimalny luz jest dopuszczalny na prowadnicy zaworowej. U mnie w silniku 1.6 16v nfu jest luz wyczuwalny w palcach nie jest to luz na milimetr ale luz boczny wyczuwalny jest.
jezeli chodzi o silnik poloneza to: 1. walek rozrzadu: najlepszy producent w polsce warto ja korzystalem wiele razy jeszcze nikt nie mial problemu z tymi walkami 2. planowanie glowicy jak najbardziej tylko ze bez wyfrezowania "polksiezycy" w tlokach to max 0,6mm 3. kolektor wydechowy najprosciej i najtaniej z modelu gsi kanaly wydechowe w glowicy wygladz...
Chcał bym wykonać remont silnika w tym samochodzie silnik przejechał 420 tyś km zaczoł już brać olej w dużych ilościach około litra na 1000 km, to co ja zauważyłem w tym silniku to zapieczone pierścienie smarujące, ztwadniały uszczelniacze na zaworach niewielki luz na prowadnicach zaworowych, napewno wypalone gniazda zaworowe wydechowe i ssące, silnik...
Sprawdź też uszczelniacze zaworowe, jeżeli silnik zaraz po odpaleniu wydziela sporo dymu a później jakby trochę mniej lub dużo mniej to wymień uszczelniacze :) Uszczelniacze zaworowe znajdują się w górnej części głowicy tam gdzie trzonki zaworów wychodzą z prowadnic zaworów, są one z gumy olejoodpornej jednak też pod wpływem temperatury i oleju potrafią...
Drogi kolego, walory poznawczo naukowe są dla mnie argumentem i tu się zgodzę że istotnie z tego powodu warto. Zanim jednak kolega konstruktor od skutera to zrobi niech przeczyta moją historię. 8 lat temu kupiłem Dniepra- fabrycznie nowego ! Ponieważ jego osiągi i ogólnie stan techniczny mnie nie zadowalał poczyniłem na początek takie oto zmiany które...
Zwróć uwage kiedy kopci olejem najwięcej. Jeżeli zaraz po uruchomieniu po dłuższym postoju np. po nocy to wszystko wskazuje na zuzyte uszczelniacze i/lub prowadnice zaworów. Olej spływa po trzonku zaworowym do kanałów lub komory spalania i zaraz po odpaleniu pojawia się biały dym o charakterystycznym zapachu Wykręć świece i dokładnie je obejrzyj, jeżeli...
witaj krzys kolega kavior ma zupełną rację co do pierścieni. VW w ramach napraw gwarancyjnych i po, kazał wymieniać pierścienie co pomagało. Zalecał również sprawdzenie prowadnic zaworowych i wymianę uszczelniaczy. Może być taka sytuacja, że mechanik przy tym przebiegu stwierdzi luz na prowadnicach zaworów wydechowych to je wtedy wymień. Uszczelniacze...
Zanim zaczniesz docierać zawory, musisz sprawdzić czy gniazda nie są wyklepane,to znaczy czy nie powiększyła się szerokość przylgni zaworu(powinno być1,0 do1,4 dla zaworów dolotowych i 1,4 do 1,8 dla wydechowych)jeżeli tak trzeba je przefrezować. Sam, niestety, tego nie zrobisz, chyba, że masz zestaw frezów do gniazd zaworowych. Załóżmy jednak, że nie...
a nie orientujesz się może jaki jest koszt regeneracji takiej głowicy wraz z planowaniem tutaj w Norge? No jakże mam się nie orientować? Przecież to "mój świat" :D A więc: -samo planowanie głowicy ok. 1000NOK -wymiana prowadnicy zaworowej ok. 100NOK/szt. -prowadnica zaworowa 100-150NOK/szt. Gdybyś się umówił z jakimś warsztatem, który zajmuje się tylko...
Ciśnienie na tłokach było w granicach po 13 na każdym jednym cylindrze właśnie nie wiem jak z tym luzem na prowadnicach zaworowych bo wyczytałem w internecie ze jeżeli się wymieni same uszczelniacze zaworowe a prowadnice będą miały luz to nic to nie pomoże i dalej będzie brać olej czy to prawda ??. A i jaki byłby koszt ściągnięcia głowicy i jej zrobienia...
Sprawdź czy pokrywa zaworów nie jest zgnieciona przez nakrętki i czy prowadnice zaworów wydechowych prawidłowo wystają nad głowicę. W przegrzanej głowicy prowadnice wydechowe się zapadają i mogą poruszać się razem z zaworem. Luzy zaworowe to podstawa. NIe wiem jak było z silnikami malucha i benzyną ołowiową. Jeżeli silnik skonstruowany na beznynę ołowiową...
Popytaj w firmach robiących te rzeczy w silnikach samochodowych. Na pewno znajdziesz, bez problemu taki, który się tego podejmie. Zrobią, tuleje i prowadnice zaworów. W tym silniku powinny być wymienne prowadnice, tak samo gniazda zaworowe. O zawory zapytaj tu:
O jakim luzie piszesz? Luzie zaworu w prowadnicy czy luzie zaworowym. Mi chodzi o luz zaworowy, to luz miedzy dźwignią zaworową a czołem trzonka zaworu. Luz musi być bo zawory będą podparte i kompresja ucieknie. Dlaczego nie opisałeś wszystkiego o co prosiłem? Czym mniej będziesz dokładny w opisie tym dłużej to wszystko trwa. Najlepiej przydało by się...
przez uszczelniacze zaworowe silnik nie jest w stanie wypic tyle oleju tym bardziej japoniec na plytkach ktory niema na glowicy specjalnie duzego cisnienia czsem sie zdazy dosyc duzy ubytek ale wtedy musialyby byc prowadnice zaworowe wyrobione i to jeszcze jak raczej powodem sa piercsienie a cisnienie na pijacym silniku bedziedobre bo olej uszczelni...
Zmień mechanika... Raczej to kombinator naciągacz... Ale by nie doprecyzować, to wyciek był oleju napędowego? środka chłodniczego czy oleju. Zapytaj mechanika kto oszczędza przy wymianie uszczelki głowicy i planuje głowicę bez sprawdzenia szczelności płaszcza wodnego(bo zapewne na nim wystąpiło pęknięcie), 1200 do 2000 PLN Te zawrotne liczby dotyczą...
Dodam dla potomności: W starszych Ursusach C-385 i jak widać początkowe 900 rolę uszczelniacza spełnia prowadnica zaworu. Ostatnio wymieniałem u siebie.Wszystkie są jednakowe na ssaniu i wydechu. Prowadnic jest tam dwa typy, stary typ i nowy. Stary typ prowadnic ma kołnierz pod sprężynę zaworową, nowy typ tego kołnierza już nie ma i co ważniejsze ma...
Jak myślisz , zawory czy pierścienie ? Co to ma za znaczenie? I tak trzeba głowice zrzucić wiec wtedy godzina roboty wiecej i tłoki masz na wierzchu. Nie licz na to że wymienisz uszczelniacze na prowadnicach i będzie dobrze. Jak znam życie to zawory latają luźno w prowadnicach i wymiana uszczelniaczy nic nie da. Głowica do zrzucenia i do sprawdzenia...
Witam, mam taki problem. Kupiłem okazyjnie Seicento od dziadziusia, buda zdrowiutka bez rdzy jak by z salonu wyjechał. Natomiast silnik był do remontu. Auto ogólnie miało zerwany klin na kole zębatym na końcu wału które napędza rozrząd. Auto szarpało, gasło na wolnych obrotach, chodziło jak by nie na wszystkie cylindry. Postanowiłem zrobić małą kapitalkę...
Obawiam się że nie tylko tej, ale i żadnej innej głowicy w rękach nie miałeś, nie wspomnę o jej samodzielnej obróbce: Nie widzę powodu abyś wyciągał takie wnioski bo obawiam się że w ciągu miesiąca więcej zregenerowałem głowic niż ty miałeś w rękach przez całe życie. Zaznacz mi w tej głowicy gdzie masz dokładnie zarys gniazda. roponuję także doczytać,...
Gniazda zaworowe jak nie są szczelne to przy pierwszym odpaleniu puści chmurę dymu czarnego z tyłu Mylisz chyba gniazda zaworowe z uszczelniaczami prowadnic zaworowych :)
Witam szanownych kolegów i koleżanki rzecz jasna ;) Wpadł w moje ręce pojazd marki: [b]Opel Astra H 2004 1.6 16v 105KM (77KW) Z16XEP przebieg 160 tyś (na zegarze)[/b] [u]...niestety w kawałkach, tzn. silnik znajdował się w bagażniku.[/u] Poprzedni mechanicy składali go kilku krotnie: naprawa głowicy (dotarte zawory, uszczelniacze i planowanie) tyle...
Panowie (i panie :)) mam Fiata Seicento S 1100. Zastanawiam się nad małymi zmianami mechanicznymi w moim autku. Przegladajac strony internetowe zobaczylem tuning u Chojnackiego. Nazywa się to Seicento GT i kosztuje około 900 zł. Na stronie napisali: Modyfikacja nie ma negatywnego wpływu na trwałość silnika i obejmuje : głowicę silnika, zawory, gniazda...
Wedlug zyczenia dodaje opis olejow smarowych milej lektury :D:D:D:D:D OLEJE Oleje stanowią niewielka część całości produktów naftowych (poniżej 2% w stosunku do ropy poddanej przeróbce), ale odgrywają bardzo ważną rolę w wielu dziedzinach przemysłu, w transporcie czy usługach. W odniesieniu do całości olejów używanych w świecie ponad 50% stanowią oleje...
Prowadnice zaworowe, pierścienie, z tą garścią informacji to zgadywanie. To że przerywa to może (nie musi) być kwestia zapłonu, brak mocy i kopeć wskazywałby na zawory i ich prowadnice, może pierścienie. Wymieniłem prawie cały silnik.... Zmierz ciśnienie w cylindrach na zimnym, jeśli okaże się niskie, zrób próbę olejową. Podaj wyniki
Rycho T spotkałeś się już z luzną prowadnicą od zaworów ( na pewno) w ubiegłym sezonie spotkałem się z kilkoma przypadkami gdy gniazdo zaworowe było luzne, a silnik B&S pracował tylko przez 3-5min normalnie pózniej zaczynał pływać po obrotach i tracić moc, dopiero przy próbie docierania gniazda zaworowego zauważyłem że ono się obraca w karterze cylindra...
w momencie wymiany uszczelki pod głowicą ona sama była naprawiana prowadnice zaworowe mogą już być tak wytarte ze olej po trzonkach zaworów przedostaje się do komór dolotowych jak i wylotowych tak jak przy samochodach wystarczy ze będą rozwalone uszczelniacze na trzonkach zaworowych silnik będzie pobierał sobie olej pozdrawiam
Witam serdecznie. Silnik z 85 roku... Dla fiata to bardzo dużo. A nic autor nie pisze o przebytych już remontach. Nie tylko panewki. Tam się pewnie uzbierało wszystko, czyli oprócz panewek, luźny wałek, wytarta pompa... Swojego czasu uzbierała mi się ciekawa kolekcja z silników maluchowskich: - wałek rozrządu ze startą na zero jedną krzywką, - zębatka...
Witam.Pozwolę sobie nazwać ten remont po imieniu.Jest to tak zwany SZWED ale nie do końca zrobiony prawidłowo.Jeżeli mechanik stwierdził,że nie jest wymagany szlif to powinien honować cylindry zakładając nowe pierścienie.Wymiana uszczelniaczy zaworowych i planowanie to nie regeneracja głowicy.Ciekawe jak tam prowadnice zaworowe zwłaszcza wydechowe.Szkoda...
Witam forumowiczów, mam problem z lanosem 1,4 kupiłem auto ,które sobie stało pod płotem prawie rok, po przywiezieniu do domku i próbie uruchomienia okazało się , że nie pracuje na 2i 4 cylindrze, od razu sprawdziłem ciśnienie na garkach i wyszło; 1-12; 2-0; 3-11,5; 4-0, po próbie olejowej wyniki na cylindrach 2 i 4 bez zmian. Więc głowica w górę i...