http://obrazki.elektroda.pl/9576403300_1... Witam, Chciałbym zaprezentować wykonaną przeze mnie mini koparkę. Podwozie jezdne pochodzi z wózka budowlanego - koleby, natomiast ramię, łyżka i osprzęt wykonany od podstaw przeze mnie. Hydraulika jest nowa, rozdzielacz Badestnost, siłowniki polskiej produkcji. W założeniach miał być traktorek-pomocnik...
No i tutaj jest właśnie problem, czy ten prąd musi ciągle płynąć nawet gdy nie ma zmiany pozycji? Trochę to bez sensu, akumulatory się rozładowują, a silnik się grzeje. Niby nie musi ciągle płynąć ale najprościej jest zrobić żeby płynął ciągle. Jeśli chodzi o niestosowanie enkoderów (lub innych czujników wyznaczających pozycję rotora względem statora)...
Cześć. Mam zawór kulowy zamykany otwierany za pomocą silnika DC. Zamykanie i otwieranie odbywa się poprzez obrót silnika w jedną stronę i zatrzymanie na konkretnych pozycjach. Z pewnych względów chciałbym aby silnik wykonywał te operacje kręcąc się raz w lewo raz w prawo, po prostu chcę aby zawór działał tak jak to przewidziano. Problem w tym że nic...
Witam elektrozawór nie zda egzaminu gdyż przełączać by musiał dźwignie prawo lewo . Potrzeby mi sterownik silnika krokowego który by po pewnym czasie zmienił obrót i powtarzał czynność automatycznie Dodano po 1 Na Arduino oczywiście się da. Do silnika krokowego zazwyczaj potrzebujesz część mocy (tu jest wiele gotowców) i źródło impulsów/kierunku (może...
Wiem, że do pracy potrzebne jest sprzężenie zwrotne. Mi chodzi o to czy jest jakaś uogólniona częstotliwość zmian sekcji cewek w tych silniku, albo jest ona różna dla każdego silnika. Jak będę pisał program, to muszę wiedzieć w jakim tempie przełączać sekcje, alby silnik ruszył, jakie może być maksymalna częstotliwość. Jeśli sekcje będę zmieniał raz...
Zakładając, że się nie mylę to mój silnik kręci się do 8tys obr/min jedno otwarcie jednego wtryskiwacza na każdy obrót 8000 obr/min to ~ 134obr/sek Czyli spokojnie powinno wystarczyć. A co do napięcia to będę musiał pokombinować. dodam, że kiedy używałem sygnału tylko z jednego wtryskiwacza to wyglądało to tak i działało bez zarzutu: http://obrazki.elektroda.pl/1274438200_1...
Przełączanie obrotów silnika za pomocą trzy pozycyjnego przełącznika. https://obrazki.elektroda.pl/2485147800_... Zamiast przełacznika można podłączyć dwa przyciski (nie stabilne), każdy przycisk załącza swój przekażnik do "+". Jednoczesne naciśnięcie przycisków niczym nie grozi, silnik nie będzie włączony, zwarcia nie będzie.
Sensowniej jest zastosować dwa silniki stale pracujące i dwa sprzęgła lub pojedyncze przełączne. Dodano po 11 Istnieje tez wiele konstrukcji (przekladni) umożliwiających zmianę obrotów bez przełączania kierunku obrotów silnika.
Zmiana parametrów przełącznika.Modyfikację progu przełącznika można zawsze wykonać postępując w następujący sposób: Włączyć zapłon bez uruchamiania silnika i odczekać 5 sekund. Wyłączyć zapłon. Włączyć zapłon i uruchomić silnik przytrzymując przełącznik. Czerwona dioda pulsuje kolorem czerwonym. Uwolnić przełącznik i podnieść obroty silnika do żądanego...
Należy zastosować jeszcze jakiś przełącznik który będzie przełączał silnik z wysokich obrotów na niskie .OK? .Pozdrawiam.
tu masz schemat z zastosowaniem przełącznika .nie wiem tylko czy gdzieś dostaniesz taki na duże prądy ale mozna zmieniac kierunek obrotów przełączając po prostu zwory.
Sądzę że możesz bezpośrednio podłączyć ten silnik pod 230 V wpinając na zaciski bl+sw1. Oczywiście kondensator też musi być wpięty ( pod br i ge) . Pierwsze włączenie radzę próbnie poprzez żarówkę 100 W . Pewność można mieć dopiero po przeanalizowaniu co konkretnie za element był odpowiedzialny za przełączanie obrotów tego silnika .
dla Mintaj18 Witam ! Czy to może być schemat przełączania obrotów silnika jednofazowego, na tabliczce zaciskowej ? (czyli w miejscu podłączenia uzwojeń). http://obrazki.elektroda.net/56_12316012... Pozdrawiam Stefan
Co sprawdzić krok po kroku? Najpierw zaopatrzyć się w schemat http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14... , a potem zlokalizować na programatorze styki przełączania uzwojeń wolnych obrotów silnika i je sprawdzić.
Jeżeli silnik jest uzwojony na jedną parę biegunów to przełączanie nic nie da i tylko zniszczysz silnik.
Nie podajesz więcej szczegółów - wpisz na googlach "mostek H" znajdziesz jakie tranzystory, schematy. Ważny parametr - jaki prąd będzie pobierał silnik.
Czym przełączasz obroty silnika, jeśli chodzi w prawo to jest dobry to i w lewo musi chodzić , źle podłączyłeś.
Problem masz z brązowym przewodem. Centralka nie widzi obrotów silnika.
jeśli to 700 lub wyższy model można podpiąć czujnik temperatury i ustawić obroty przełączania na opadające.
Nie chcę wchodzić w szczegóły, najważniejsze jest to, że jest to stół z regulowaną wysokością. Właśnie, że jest ważne, bo jest różnica między małym drewnianym stolikiem, a ciężkim metalowym stołem do wielkiej maszyny. Silniki DC nie wiem czy są w stanie osiągnąć odpowiednią moc. Oczywiście, że są, to tylko kwestia ceny. Może są jakieś dedykowane silniki...
Trochę mało. Potrzebujesz dostarczyć takie sygnały - - prędkość pojazdu, - obroty silnika, - obciążenie silnika. jak będziesz bazować na samych obrotach, to nawet stojąc i przegazowując układ będzie przełączał w górę. Sterownik musi widzieć prędkość pojazdu, obroty silnika, by na tej podstawie dobrać przełożenie, a do tego znać aktualne obciążenie silnika...
Witam! Moc silnika to jest MOMENT razy OBROTY. Gdyby obydwa silniki pracowały na tych samych obrotach, to silnik 11kW ma o połowę wiekszy moment (siłę) niż silnik 7,5kW. Jeżeli silnik 7,5kW pracuje na obrotach 2 razy niższych, niż silnik 11kW, to moment silnika 7,5kW jest większy, (mimo, że moc mniejsza!). Jakie obroty ma mieć Twoja maszyna? A jakie...
Skoro masz silnik na gaźniku to i tak musisz wypalic paliwo z komory pływakowej a dopiero później przeąłczyc na zasilanie LPG. Przełączanie na gaz w zależności od obrotów a nieraz i temperatury reduktora możliwe jest w instalacji w silnikach z wtryskiem paliwa gdzie zasilanie benzyną jest odłączane w chwili przejścia na LPG.
Czyli programator przełącza obroty silnika . Co jest przełączane w tym silniku. Czy ktoś posiada jakiś schemat tej pralki i mógłby go udostępnić?
bo przy zbyt małym ciśnieniu by chyba piszczała Odłącz elektrozawór na butli to się przekonasz czy będzie piszczeć. Nie jest przypadkiem tak że obroty ma z wtrysków i przy cut-off przełącza bo nie widzi obrotów? Nie znam Prinsa to tylko tak zgaduję.
Prąd min.16 A (może być większy) . Przełącza się,gdy silnik wejdzie w obroty znamionowe.Trudno określić tu dokładny czas. Dla cyrkularki, będzie to chwila. Natomiast np.dla młockarni może to być do kilku minut--aż maszyna się dobrze "rozbiega"
Strasznie to zamotałeś. Czemu zastosowałeś trzy przekaźniki ? Do włączania napięcia do silnika, w celu uzyskania zmiany obrotów wystarczą dwa, ze stykami przełączającymi. Coś na tej zasadzie: http://obrazki.elektroda.net/19_12372433...
Nie tak prosto. Co prawda potencjometrem można w pewien sposób wpłynąć na wartość napięcia na silniku, a tym samym i obroty (bo spadnie moc), ale jest to rozwiązanie mało eleganckie. Potencjometr musiałby mieć dużą moc (porównywalną do mocy silnika) a więc będzie drogi i będzie się grzać - trzeba to mieć na uwadze. Do silników zasilanych z sieci stosuje...
Nie upieraj się przy BUZ11. Stracisz na nim więcej niż 25W- bo się zagrzeje, Rdson wzrośnie i moc tylko w stanie przewodzenia wyniesie ok. 35-40W. A będą straty przełączania. Podałem Ci dobry tranzystor.
Tutaj masz schemat jak to powinieneś połączyć, aby była zmiana obrotów https://mechatronikadlawszystkich.pl/tem...
A dlaczego miałby być bistabilny? Do sterowania prądem zmiennym? Raczej potrzebne są przekaźniki ze stykiem przełączanym sterowane prądem zmiennym, i są takie.
Czy to jest w ogóle możliwe żeby użyć jednej masy i przełączać tylko plusem kierunkiem obrotów silniczka? Nie, ale poczytaj na temat "mostek H silnik". Wujek Googlewski prawdę Ci powie.
Nie ,to kabel z przełącznikiem.Wpina sie w wiązke,wykonuje samotest zestawu wskazników,przełącza kabel calibracji na 5 sek.Odpala silnik na obrotach jałowych.Jak sie skalibruje to lampka reversu miga dwa razy na sek.Jak gotowe lampka swieci ciągle.Itd do każdego sprzegła. .
Co do pralki . To albo stara z przełączaniem obrotów silnika przez programator. Albo pralka na pełnym falowniku. Jak będzie sterowanie silnika on off na triaku. To zapomnij o tym że ta pralka będzie ci pracowała.
W innej pozycji będą zwarte żyły o tych samych kolorach, jak na schemacie z trójkąt em. W układzie Dahlandera nigdy tak nie będzie. Taka praktyczna wskazówka, przełącznik ustawić na pozycję 2, trzy zaciski przełącznika powinny być wtedy zwarte. Będą to zaciski odpowiadające 1U, 1V, 1W. Pozostałe trzy zaciski będą połączone odpowiednio do faz zasilajacych,...
Za bardzo nie wiesz co mierzysz...Jeżeli przełączanie obrotów silnika realizowane jest na tranzystorach - należy je sprawdzić, jeżeli są sprawne, to ich działanie steruje układ. Dostaje on sygnały z krańcówek.
Spróbuje jeszcze raz przeglądnąć gaźnik. Tylko nie wiem jak wymontować śrubę od składu mieszanki. Ma tylko 1/4 obrotu. Myślę że to układ wolnych obrotów jest przytkany. Bo jak przełączam na wolne obroty silnik gaśnie od razu, a na wysokich gdy delikatnie załączę ssanie to obroty są stabilne bez falowania. Dokładnie tak samo jest w mojej kosiarce. Muszę...
AD.1 tak AD.2 przekaźnik ad.4 To wewnętrzne połącznie - jeśli dostarczymy prąd do przekaźnika to ten twój przełącznik się przełącza (sam)
Wygląda na zwykły przełącznik krzywkowy. Może służyć do przełączania pracy styków jakiejś aparatury sterowniczej, układu pracy silnika (0-gwiazda-trójkąt), obrotów wentylatora, itd.
Witam, jeśli zmiana kierunku obrotów będzie występowała często to przełączanie obrotów silnika nie jest dobrym pomysłem, silnik będzie się przegrzewał nie mówiąc już o wypalaniu styków. Lepiej było by zastosować przekładnię umożliwiającą zmianę kierunku i sprzęgła sterowane elektrycznie.
Prosze mi wybaczyć opóźnienie, na warsztat musiałem iść. Czyli w silniku jednofazowym nie ma opcji prostego przełączania kierunku obrotów bez większej ingerencji silnik? Na ostatnim zdjeciu są bebechy silnika, czy jeśliby zrobić "coś" co by przełączało te blaszki na inną pozycje (jak na zdjeciu schematu) to by to miało ręce i nogi?
Wiesz, że nie jest tak łatwo przełączać obroty w silniku jednofazowym ? Przeczytaj to: http://elektro--hobby.blogspot.com/2016/...
Silnik krokowy można porównać do magnesu na osi i elektromagnesów (2,4,5,6). Podanie napięcia na elektromagnes (fazę silnika) spowoduje obrót magnesu (osi silnika) o odpowiedni kąt. I tyle, nie będzie się obracał dalej. Żeby doprowadzić do obracania się osi silnika trzeba kolejno włączać i wyłączać poszczególne elektromagnesy (fazy). W zależności od...
prawdopodobnie masz ustawione progi przełączani w zależności od obrotów, a minimalne bym wstawił na 400 a nie 0 aby silnik nie zgasł tylko przełączył na PB,
W tym układzie bardzo prosto można przełączać obroty silnika należy poprostu podawać napięcie na jedną cewkę albo na druga cewkę. Czyli punkt w którym sie łączą obie cewki jest wspólny a drugi przewód podłącza się do jednej lub do drugiej cewki bez zmiany podłączenia kondensatora.
To ma być układ automatycznie przełączający kierunek obrotów?
Czy w tym modelu programator jest mechaniczny ? Jeśli tak to jest pęknięta w nim blaszka przełączająca obroty silnika i stąd ta czkawka . Gdy obraca się krzywka czasami pęknięte blaszki się stykną . Miałem podobne objawy w pralce Bosch i dopiero regeneracja programatora pomogła (wymieniłem pękniętą blaszkę ruchomego styku)
Prawdopodobnie wypalone lub sklejone przekaźniki przełączające kierunek obrotów silnika. Możliwe, że jeszcze grzałka ma przebicie do masy.
Eaton T3-5-15876/E Dobrze wiedzieć. Co nie zmienia faktu że taki układ trzeba jeszcze umieć obsłużyć - nie wskazane przełączać kierunek obrotów gdy silnik jeszcze nie wyhamował (są też silniki przystosowane do takiej pracy).
Ok dziękuje i jeszcze jedno czy zabezpieczenie prądowe na ten silnik 3x16B starczy czy zmienić je ? Zabezpieczenie główne mam 20A Przy takich zabezpieczeniach jednak radziłbym zastosować przełącznik gwiazda-trójkąt. Do rozruchu włączać gwiazdę, po osiągnięciu przez silnik nominalnych obrotów przełączać na trójkąt.
Schemat jak najbardziej OK. W takim układzie nie ma ryzyka zwarcia biegunów zasilania więc same przełączniki nie muszą być precyzyjnie zestrojone. Nawet gdyby przełączał tylko jeden to na silnik poleci napięcie tej samej biegunowości i silnik zatrzyma się.
Zamykam. Proponuję lekturę wydawnictw omawiających maszyny indukcyjne. Wszystkim wielkim znawcom silników i "impulsu" wyjaśniam, że "impuls" pochodzi tylko i wyłącznie od niesprawnego przełącznika, który nierównocześnie przełącza zasilanie. I przez jakiś krótki moment silnik pracuje na dwóch fazach. Przy właściwym przełączaniu z gwiazdy na trójkąt nie...
Już kolego pomogłeś. A w jaki sposób przełącza się te obroty? Silnik będzie pracował w dużej pile stołowej.
Drugą parę styków można wykorzystać do przełączania potencjometrów regulujących obroty.
Do piotrek_ir4 pisałeś błędzie na czujnik prędkości,pamiętasz jaki to był błąd?U mnie w megance przy prędkości około 70 km/h wyświetla DF 230.I jeszcze jeno pytanie,jakie macie obroty silnika przy przełączaniu z 2 na 3 przy delikatnej jeżdzie.Bo u mnie przełącza dopiero przy 2600 .Pozdrawiam.
są ustawienia max i min. obrotów na lpg w PARAMETRACH.sprawdz czy masz prawidłowo wybrany sygnał obrotów tzn. czy wyświetlane w programie są zgodne z rzeczywistymi silnika.
Silnik podłączył bym pod Mosfet IRLZ44N, ale czytałem, że nie jest to do końca dobre rozwiązanie, ponieważ może dojść do odkładania ładunków na bramce, co w dalszym etapie może spowodować spalenie kontrolera. Odkładanie ładunków na bramce? coś pokręciłeś, albo odkryłeś zakamarki internetu z największymi bzdurami. Obwód bramki zachowuje się jak kondensator...
Przełączanie obrotów silnika za pomocą przełącznika i dwóch przekaźników: http://obrazki.elektroda.pl/1416262100_1... To samo można zrobić za pomocą tylko przełącznika, ale ten przełącznik musi mieć podwójne styki przełączne.
Zasadniczo do regulacji obrotów silnika indukcyjnego lepiej stosować falownik. Tu jednofazowy małej mocy. Temat regulacji obrotów takiego silniczka niedawno był omawiany na Forum - chyba w zeszłym roku. Przypuszczam, że masz ze trzy przełączane prędkości. Jeżeli dodasz odpowiedni kondensator szeregowo z silnikiem uzyskasz następne trzy prędkości. Zobacz...
mi się wydaje ze na sekwencji przejscie z benzyny na gaz powinno byc na okreslonej temp. silnika np. ok.20stopniC a przy przejsciu na obrotach to gdy jest zimno to gaz najnormalniej zamarza i wtedy silnik bedzie się dławił i gasł
Oczywiście nie przełączam na gaz od razu po odpaleniu. Czekam aż auto się rozgrzeje i dopiero wtedy. Sytuacja była taka sama również latem, ale teraz dopiero mogę się za to zabrać. Reduktor ma 6 lat o zastanowiam się czy to nie jego wina, chociaż sama praca silnika i obroty są wzorowe. Gaz przełączany jest na obroty silnika a nie na temp.
Sprawę trochę komplikuje, przełączanie prędkości obrotów wentylatora (konstrukcja silnika). Zgadza się. O tym już opisałem. Może i komplikuje ale można zrobić jak na ostatnim schemacie jeden wyłącznik główny 0-1 i dwa przełączniki 1-2-3 lub zamówić odpowiednie przełącznik. https://www.spamel.com.pl/Print/PDF/Info...
Schemat ze stykami pomocniczymi, aby przełączały silniki na przemienne, jest prosty i oczywisty. Do kompletu musisz dołożyć np. (czujniki obrotów silnika), coś musi dawać sygnał, że silnik pracuje, i połączyć wszystko w jeden układ (czy inny układ, który daje informację, że pracuje).
Zmierz czy silnik dostaje wszystkie fazy na silnik i czy sa zwarte początki uzwojeń w gwiazdę. Czym jest realizowane przełączanie D/Y.
Widocznie zbyt wcześnie przełączasz z G/T. Przy "normalnym" przełączeniu prędkość wzrasta ale nieznacznie. Iskrzenie może też powodować nadpalenie styków i różnica czasów w załączaniu poszczególnych faz. Pozdrawiam
Nie należy przełączać prawo -lewo dopóki silnik się nie zatrzyma . Inaczej kiszka. Stosując Przełącznik P - 0 - L nie mamy problemu. Można również dołożyć przekaźnik czasowy. jerzyp2015 w podanym przez Ciebie przykładzie, o ile dobrze się przyjrzałem to przed każdą zmianą kierunku obrotów należy wcisnąć przycisk 0.
Sam silnik jest sprawny.Cewka rozruchowa jest przełączana przekaźnikami i tam trzeba szukać uszkodzenia.Zakladam że wypalony styk przekaźnika.
indoman: mylisz różne pojęcia. Tryb przełączania, a czasy nachodzenia to co innego. U ciebie wg twojego opisu przełącza sie przy wzroście obrotów. Przełączanie przy spadku obrotów może zgasić silnik szczególnie przy niewłaściwie ustawionym czasie nachodzenia.
Takie silniki pracują w połączeniu trójkąt lub gwiazda nie wiem jaki ty posiadasz, do dwóch końcówek cewek masz podłączony kondensator.Musisz zrobić przełącznik który by przełączał uzwojenia szybsze obroty i wolniejsze.Tylko jeśli to ma pracować w gwinciarce to musi być przełącznik obroty prawo stop lewo robi się to przez przełączenie przewodów kondensatora.Możesz...
Silnik ten jest jednofazowy i prędkość wybierasz przełączając Fazę miedzy zaciski na tabliczce zaciskowej L - niskie obroty. M - średnie i H - wysokie, do N podłączasz przewód neutralny. Pozdrawiam.
Zamiast 10, to dałbym na 1. Nie wiem czy może być tylko zasilany silnik na samym tak krótkim uzwojeniu stojana. Zazwyczaj podczas prania pracuje całe uzwojenie (1-10), a po przekroczeniu pewnych obrotów wirowania (najczęściej > 1000rpm), przełącza się na krótsze uzwojenie (1-5). Piny 6-7 to zazwyczaj jest bezpiecznik termiczny (czasem termostat).
po wpisaniu 13 pojawia sie "disabled" bo wg słownika oznacza to - wyłączony(e). To że przez 11 lat było 22, to chyba nie ma znaczenia, bo ten parametr dobiera się tak, aby wskazywane w diagu obroty były zbliżone do tych na desce - coś a la kalibrator. Dla sterownika Prinsa istotne jest czy obroty są (silnik pracuje - wtedy przy spełnieniu innych jeszcze...
Te silniki są dość wredne. Wykręć świece i obejrzyj, czy nie zarzucone. Ten klekot, to pewnie hydrosztosy. Jak nie trzymają, to też ci silnik osłabnie, bo zawory nie otworzą się w pełni. Przełącznik podciśnieniowy łatwo sprawdzić. Ściągasz wężyk z kolektora, zatykasz palcem króciec i sam zasysasz wężyk. To czujnik włącz/wyłącz. Przełącza on charakterystyki...
Jak nie trzyma w ogóle wolnych obrotów to silniczek krokowy do wymiany, byś może jeszcze samo czyszczenie może coś pomóc. Z tego co piszesz problem po stronie instalacji gazowej. Jak już wyżej kolega wspomniał, na początek do sprawdzenia filtr, jeśli tu jest ok, to do sprawdzenia zawór przełączający źródło paliwa. Ewentualnie wizyta u gazownika ;)
Sprawdź czy napewno są obroty rewersyjne w Dwie strony.Bo to bardzo ważne.Postawiłbym ,iz wypaliły się połączenia lutowane przy przekażnikach przełączających kierunek obrotów silnika głównego.Dość częsta usterka w pralkach Whirpool-a.
Teraz nie ma niskich temperatur, więc przy sekwencji jest to możliwe. Ja nie wiem, czy od razu przełącza, dlatego pytam.
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
Witam. Niedawno ukończyłem technikum o kierunku elektryk. Teraz przyszedł czas na coś nowego. Kiedyś na zajęcia mieliśmy doczynienia (2h) ze sterownikami PLC Jeden to był jakiś Mitsubushi a drugi siemens LOGO! dokładnie nazw nie pamiętam ani sposobu programowanie. Prawdopodobnie system drabinkowy. Chodzi mi o to że chciałbym kupić sobie sterownik na...
Sterownik Bingo S to nie jest sekwencja, nie ma w niej czujnika ciśnienia gazu, zimny lut na łączeniu przewodów od czujnika temperatury też może być przyczyną, do tego najlepiej też sprawdzić poziom płynu w układzie chłodzenia, ale przy tak losowym przełączaniu najbardziej prawdopodobny jest zanik sygnału obrotów silnika, nieudolni monterzy często owijają...
Witam Forumowiczów:) Czy mógłby mi ktoś doradzić jaki zastosować regulator do silnika VENT-200L. Potrzebuję tylko sterować obrotami silników (2 szt.), bez przełączania bypassa w centrali itp. Silnik na zdjęciu. Z góry bardzo dziękuję.
Nieuważnie czytałeś opis działania sterownika (albo nie zrozumiałeś go :D ). Prędkość obrotów silnika zależy od stałej czasu (VR1+R4)*C4 oraz progu przełączania IC1 (p.11, RB5). Jest oczywiste, że czas ładowania C4 będzie zmieniać się wraz ze zmianą napięcia (próg zapewne - też, choć - jak widać - w innym stopniu). Tak więc napięcie zasilania powinno...
Witam! PWM (sterowanie prędkością obrotową silnika) nie ma nic wspólnego ze sterowaniem kierunkiem obrotów silnika. To są dwa niezależne zagadnienia, które można tylko sprytnie ze sobą powiązać w układzie docelowym. Żeby nie używać przełączników dużej mocy do przełączania kierunków obrotów silnika stosuje się przecież układ mostkowy zasilania silnika....
Witam Potwierdzam, przekaźnik należy wymienić. A dlaczego należy to zrobić? A no dlatego, ponieważ styki przekaźnika śniedzieją i/lub wypalają się. Powoduje to zwiększenie rezystancji na zaciskach tych styków. Przekaźnik ten pracuje w obwodzie przełączania kierunku obrotów silnika, więc wzrost rezystancji na stykach może powodować problemy w pracy silnika....
http://obrazki.elektroda.pl/8242709500_1... Jak w monencie przełączania tranzystor będzie zamknięty to silnik swobodnie zacznie zmniejszać obroty. Jak będzie otwarty to dostanie potężnego kopa prądowego. Nie chciał bym być na jego miejscu. P.S. Nie napisałeś że działasz na zepsutych tranzystorach. A napięcia na bramce są dobre- wstaw...
Oto jedna z nich. Dwa przyciski prawo lewo z przerzutnikiem R-S Na wyjściu dwa przekaźniki elektromagnetyczne do załączania silnika. Zamiast przekaźników można wykonać mostek H na tranzystorach lub wykorzystać specjalny układ scalony. Schemat wykonałem programem Crocodile Clips (dostępny na elektrodzie). Możesz przy jego pomocy dokonać symulacji pracy...
Szukam sterownika silnika DC (mostek H lub coś podobnego), który będzie sterował silniczkiem zasilanym z akumulatora 12V w pojeździe. Potrzebuję układu, który ma wbudowany potencjometr, aby ustawić szybkość obrotów silnika, ale też który pozwala przełączać kierunek obrotów silnika LEWO PRAWO. Układ chcę podpiąć pod Arduino 5V gdzie mam 2 przyciski i...
5 do 7 x In w zależności od sposobu rozruchu. Dlatego w takich silnikach stosuje przełącznik gwiazda/trójkąt (Y/Δ). Połączenie w gwiazdę (Y) zmniejsza prąd rozruchowy 3x, podczas gdy trójkąt (Δ) pozwala na pełne wykorzystanie mocy silnika. Rozruch w połączeniu Y a po osiągnięciu ustabilizowanych obrotów nominalnych przełączane jest na Δ.
wydaje mi się że w programie można ustawić temperature przełączania oraz obroty Np. w programie do DREAM XXI N z najlepszym kluczem można temperature ustawić od -40 do 120 stopni
Większość silników komutatorowych nie ma przełączanych uzwojeń dla zmiany obrotów, to jest typowy komutatorowy silnik z pralki i dla regulacji obrotów musisz się posłużyć regulacją napięcia (autotransformator, PWM itd).
W starych SHARPACH zdarzało się to często. Przyzczyną był ślizgający pasek napędowy, który nie dociągał mechanizmu do końca. Na załadowanie kasety jest przewidziany określony czas, więc jeżeli procesor nie dostanie sygnału załadowania to przełącza obroty silnika mechanizmu w przeciwną stronę. Ta funkcja jest potrzebna gdy np nastąpi zaryglowanie kasety...
Ten kondensator ma "gładzić" napięcie w czasie przełączania?
Niekoniecznie- Dual robił całe serie takich napędów I jak, miały zrobioną regulację obrotów? czy tylko przełączanie przekładni z silnika asynchronicznego.
Przecież typowe wykonania większości silników produkowanych seryjnie mają wyważenie wirnika do zakresu 1,2 obrotów nominalnych. Możesz go "podkręcić" ale licz sie z tym że wirnik w krótkim czasie ci się rozsypie i musisz skalkulowac czy to "podkręcanie' się opłaca. Pozdrawiam Dodano po 1 Pisząc rozsypie miałem na myśli wypadnięcie wycinka komutatora,...
Urządzenie prezentowane na zdjęciu nie jest falownikiem, zwykły regulator napięciowy. Potrzebujesz profesjonalny falownik do silnika 1-fazowego, przełączanie kierunku obrotów zrobisz wtedy przełącznikiem, a regulację obrotów potencjometrem. Taki falownik kosztuje dużo więcej niż ten regulator na zdjęciu.
W sensie, że gdyby była uszkodzona nie miałby mocy uderzyć? Na obudowie jest przełącznik do zmiany siły kucia, przy przełączaniu słychać zmianę obrotów silnika.
nie potrzebujesz czterech styczników tylko dwa na każdy silnik po jednym zmiana kierunku obrotów na falowniku z falownika potrzebny sygnał że fd = 0Hz czyli napęd stoi i wtedy możesz przełączyc na drugi silnik nie wiem czy w Twoim ale w wielu falownikach jest sygnał zgody na przełączanie silników a w niektórych (np Mitsubishi) masz możliwośc przełączania...
Koledzy, przypominam, że to forum służy do rozwiązywania spraw usterek o podłożu elektrycznym lub elektronicznym, więc nie zbaczajcie z tego kierunku, bo będą ostrzeżenia - zgodnie z ogłoszeniem. W starszych typach instalacji, podczas przełączania, należało zwiększyć obroty silnika. W AL700 wystarczy ustawić parametry przełączania.
to nic strasznego, po prostu na ciepłym silniku który chodził ładnie na benzynie odłączasz silniczek krokowy z przepustnicy, przygazowujesz i przełączasz na gaz i regulujesz tą śrubą plastikową na parowniku tak, żeby łądnie równo pracował na jak najwyższych obrotach i pośrodku zakresu w którym tak pracuje. i jest z grubsza ok :)
Rano jak odpalam na benzynie to obroty są prawidłowe a dopiero jak przełączam z gazu na benzynę to obroty skaczą do 2000 przy ciepłym silniku.
Mam problem z jazdą na gazie, na benzynie wszystko ok. Po przełączeniu na gaz po prostu gaśnie, a w czasie jazdy auto jedzie na gazie gdy trzymam go na wyszszych obrotach ok. 3000obr/min.Wygląda to tak wkręcam silnik na obroty na benzynie i przełączam na gaz i wtedy idzie bez problemu, ale każdy nawet delikatny spadek obrotów (tzw.zdjęcie nogi z gazu)...
przełączać kierunek obrót silnik regulacja obrót przełączać przełączać kamera przełączać kamera
arduino mikrofon sterowniki kamerki logitech router internet kablówka
samsung wf70f5e0w2w samsung wf70f5e0w2w
Budowa wtyczki do ładowania telefonu Samsung USB-C Fiat Panda II 1.1 2004 – gniazdo zapalniczki, bezpiecznik F44, zasilanie po stacyjce czy stałe?