Witam wszystkich. Mam passata b4 95r 1,8 jednopunktowy wtrysk 90KM z czteromiesięczną instalacją gazową. Zaraz po założeniu instalacji gazowej i przed było wszystko dobrze, po około miesiącu zaobserwowałem że gdy jadę na dłuższej trasie i silnik jest już nagrzany przy wrzuceniu na luz, wolne obroty zawieszają sie na około 2500-2800obr/min i nie chcą...
Spróbuje jeszcze raz przeglądnąć gaźnik. Tylko nie wiem jak wymontować śrubę od składu mieszanki. Ma tylko 1/4 obrotu. Myślę że to układ wolnych obrotów jest przytkany. Bo jak przełączam na wolne obroty silnik gaśnie od razu, a na wysokich gdy delikatnie załączę ssanie to obroty są stabilne bez falowania.
Już tłumaczę o co chodzi Chce mieć przełącznik prawo- lewo tak żeby wybierać kierunek silnika który obraca śrubę trapezową Na jednym i drugim końcu śruby trapezowej są czujniki zbliżeniowe które są aktywowane w momencie kiedy nakrętka na srubie trapezowej osiągnie swoje końcowe położenie Kiedy nakrętka na srubie trapezowej nie jest w zasięgu żadnej...
Zdesperowany kupiłem 2 serwa HS-805BB o uciągu 24,7 kg każde. Po jedno na każde skrętne koło. Założyłem je i niestety chyba są za słabe... Trzeba chyba będzie wrócić do przeróbek silnika z wycieraczek. Możecie mi polecić jakiś inny schemat mostka H? P.S. Film z jazd testowych: P.S. Wymyśliłem coś takiego: Nawet zacząłem lutować, gdyż znalazłem 2 przekaźniki...
Już kolego pomogłeś. A w jaki sposób przełącza się te obroty? Silnik będzie pracował w dużej pile stołowej.
Wiesz, że nie jest tak łatwo przełączać obroty w silniku jednofazowym ? Przeczytaj to:
Poziom szumu w silniku zależy od typu silnika, warunków otoczenia i konkretnej aplikacji. Silniki z magnesami trwałymi i hybrydowe silniki krokowe są generalnie „cichsze”, ponieważ mają bardziej równomierny obrót. I odwrotnie, silniki krokowe o zmiennej reluktancji generują najwyższy poziom szumów, niezależnie od tego, gdzie są używane....
Na schemacie widzę żarówkę i to jest ok. natomiast obciążenie indukcyjne (silnik) generuje przepięcia, które mogą uszkodzić triak ewentualnie sam silnik. Ponadto do regulacji obrotów silników indukcyjnych służy falownik, niestety znacznie droższy i skomplikowany. W pewnym zakresie obrotów taka prymitywna regulacja jakoś tram się sprawdza ale obroty...
Mam dużo silników krokowych, ale one nie są niczego warte bez sterownika. Mam takie pomysły, ale: - nie wiem, jaki układ zastosować. Chodzi o sterowanie za pomocą słyszalnych dźwięków: regulatorem dobiera się częstotliwość potrzebną do zmiany kierunku obrotowego, a wszytkie poniżej tej wartości powodują obracanie się silnika z prędkością "odpowiadającą"...
Silniki synchroniczne, a zwłaszcza silniki krokowe i silniki z magnesem stałym, coraz częściej stosuje się do sterowania w systemach, w których wymagana jest nie tylko precyzja, ale też wysoka wydajność i wyjątkowa sprawność energetyczna. Obecna technologia sterowania silnikiem obejmuje zastosowanie mikroprocesorów w celu poprawy kontroli prędkości,...
witam. chciałem zbudować przełącznik obrotów silnika elektrycznego. do tej pory jego obroty przełączało się włączając dopływ prądu na jedno z trzech uzwojeń. niestty sprawne pozostało już tylko jedno i własnie chciałbym dorobić jakiś układ przy pomocy którego byłaby możliwa zmiana prędkości obrotów tego silnika. niestety nie wiem kompletnie jak sie...
Witam Zwykłym pstrykiem sprawy nie załatwisz. Silnik zasilany poczatkowo z napiecia zmiennego w chwili odłaczenia stycznikiem nie powinien być przełączany na drugą parę styku do zasilania pradem stałym wytwarzającym stałe pole hamujace obroty silnika Przydatna jest tutaj zwłoka czasowa zezwalajaca na wygaszenie ewentualnego łuku na styku przełacznym...
Witam, Co prawda zajmowałem się parametryzacją innych falowników niż OMRON, ale zwykle nie było problemu żeby zasilić silnik o napięciu znamionowym niższym niż napięcie falownika. To kwestia parametryzacji falownika. Przy sterowaniu skalarnym (raczej tylko takie jest możliwe jeśli silnik był przewijany) napięcie wyjściowe jest proporcjonalne do częstotliwości,...
cześć może wiecie co to za przekaźnik włącza się i wyłącza przy dodawaniu i odejmowaniu gazy w golfie 4 TDI 2001? wydaje mi sie ze ma to zwiazek z turbo-doladowaniem. słychac go przy zwiększaniu i zmniejszaniu obrotów w okolicach 1500-2000. Przy dodawaniu gazu gdy wskazowka przechodzi przez te okolicę obrotów następuje przełączenie i później przy zwalnianiu...
Szukasz przede wszystkim Mostka-H: ale nie piszesz nic o silnikach. Mostek możesz sterować np. mikrokontrolerem za 3zł lub timerem i przerzutnikami - nie piszesz o jakim czasie przełączania myślisz.
Mam silnik jednofazowy o mocy 1kW 230VAC zespolony z przekładnią mechaniczną. Muszę zmienić kierunek obrotów tego silnika. Załączam schemat z puszki połączeniowej tego silnika. Na wieku puszki połączeniowej jest napisane 1-Motor Type MY 71 A4 B14 F1 . wyszukiwanie w google nie przynosi rezultatu. Do silnika wchodzi z jednej strony 5 przewodów a z drugiej...
Odpowiedzi na Twoje pytania to dwa razy tak – parametry zasilania dotyczą jednego uzwojenia i silnik krokowy może być stale utrzymywany pod zasilaniem o takich parametrach. Jest jednak małe ale: silnik o zasilaniu 3V/4A jest ewidentnie silnikiem przeznaczonym do zasilania prądowego. Ponieważ tak jest mi wygodniej, to żeby wyjaśnić o co chodzi,...
Dzięki za podpowiedzi. Ale to jest trochę inaczej. W maszynie są dwa mikrokontrolery. Jeden kontroluje grzanie, silnik ślimaka, silnik nawijania i jeszcze jeden silnik. To wszystko działa świetnie. Skorzystałem z istniejącego sketchu podobnej maszyny. Mam problem z drugim kontrolerem, ponieważ moja maszyna będzie robić dwa typy filamentu 1.75 i 2.85mm....
Jednak po przełączeniu na benzynę silnik jakiś czas pracuje normalnie,ale po chwili mimo wciśniętego pedału na maksa nie reaguje,by po chwili szarpać i znowu się "dusić".Gdy wtedy przełączam na wypalanie benzyny.to zaczyna pracować normalnie,więc to będzie raczej problem z zalewaniem silnika.Proszę o wskazówki gdzie coś poprawić,a także jak obniżyć...
Witam was Temat wałkowany kilka razy, okapa ma silnik indukcyjny z odczepami, problem jak zwolnic skutecznie obroty bez falownika. Sterownik okapu ma 3 przekaźniki, przełączając obroty załączany jest odpowiedni przekaźnik myślałem żeby zastosować regulator z allegro ale problem jest taki ze pojawia mi się napięcie wsteczne na niepracujących odczepach...
Witam wszystkich. Co do przełączania obrotów silnika to jest dosyć proste..pytanie tylko czy układem wykonawczym mają być tranzystory czy przekaźniki... Wystarczy przerzutnik typu cd 4013 i nim posterować odpowiednio zestawienie 4 tranzystorów lub dwóch przekaźników. Wówczas każdy impuls który dotrze do wejścia clock przerzutnika przełączy obroty silnika.......
Witam... Ostatnio zmagam się ze zrobieniem systemu do zwijania i rozwijania tła w studiu foto... Chodzi generalnie o to, że mam schemat (typowy Flip-flop do zmiany kierunku obrotu silnika) taki jak w załączniku... i tu jest wszystko okej... potrzebuje jednak Waszej pomocy w dodaniu do tego schematu możliwości wyboru który z tych silników ma aktualnie...
Kolego Freddy, ten silnik nie jest trójfazowy lecz dc bezszczotkowy. Wirnik z magnesami trwałymi i elektronicznie przełączane zasilanie uzwojeń. Silniki dc klasyczne są zbliżone wymiarami do silników bezszczotkowych. Pokazałeś zdjęcie silnika, chyba na 36V, czyli prąd 3 razy mniejszy, popatrz na złącza. Może zdradzisz jak dokładnie przebadałeś swój...
Pompę sprawdziłem - działa (podłączyłem ja bezpośrednio), ponadto sygnały z programatora docierają zgodnie z diagramem czasowym. Co ciekawe sygnały te docierają do płytki regulatora obrotów silnika. Zatem owa płytka steruje silnikiem oraz pompką. Po za tym na tej płycce jest przekażnik przełączający kondensator między dwoma uzwojeniami silnika. Nie...
Witam serdecznie!!! Prubuję zrobić układ, który zmieniałby kierunek obrotu silnika lewo-prawo do muzyki. Działałby następująco: po daniu impulsu, silnik rusza w jedną stronę, po odcieńciu impulsu silnik sie zatrzymuje. Podczas gdy dany jest kolejny impuls, silnik rusza w drugą stronę i tak naprzemiennie.Dowiedziałem się o licznikach czasowych i chciałbym...
Witam, Chciałbym sterować silnikiem z mikroprocesora w lewo i prawo. Przygotowałem sobie schemat jak w załączniku, ale jest w nim pewien problem gdyż może się tak zdarzyć gdy w programie coś się popsuje że zewrze mi zasilanie silnika. Jak można by zrobić przełączanie polaryzacji zasilanie bez możliwości zwarcia? Na piny 1 i 2 podaje zasilanie silnika....
Witam, ma problem z wolnymi obrotami na zimnym silniku. Otóż kilka minut po odpaleniu i przełączaniu na LPG występuje brak wolnych obrotów (na benzynie jest OK), ale energiczne naciskanie na pedał hamulca pomaga utrzymać obroty. Na ciepłym silniku nietrzymanie obrotów zdarza się sporadycznie. Z góry dzięki za pomoc
Witam. Mam Peugeota 306 1.4i (monowtrysk) z 1995 roku. Trzy lata temu założyłem w nim instalację LPG II generacji BRC Blitz (opis tutaj: ). Automatyczne przełączenie na LPG odbywa się przy 2500 obr/min, bez zależności od temperatury silnika. Zawsze odpalam na Pb, nie przekraczam 2,5 tys. obrotów dopóki wskazówka temperatury nie podniesie się do 70 stopni....
Witam. Przejechałem się dzisiaj z laptopem podłączonym do Bingo i się okazało, że obroty w Bingo są bardzo niestabilne, tzn. pływające (wskazówka cały czas drga). I nawet w czasie jazdy w przedziale działania cut-off (czyli TPS do 2 V i obroty ponad 1300) w czasie łagodnego zwiększania obrotów włączał się cut-off. Także przyczyną tego stanu rzeczy jest...
Krótki poemat na gazu temat JAK USTAWIĆ SILNIK NA GAZIE, szczególnie gdy się nie ma analizatora spalin :-( Zacznijmy od punktu wyjścia : Silnik MUSI być poprawnie ustawiony na benzynie , właściwe obroty biegu jałowego, sprawny układ zapłonowy, filtr powietrza czysty itp... itd. Co zrobić ? Silnik jest ciepły, pracował na benzynie , przełączamy na gaz....
Jeżeli po odpięciu TRIAKÓW oraz RC podpinając zasilanie bezpośrednio do silnika na wspólny przewód i którykolwiek drugi, silnik nie ruszy to znaczy, że bez RC układ nie może pracować poprawnie, dlatego, że drugie uzwojenie służy jako uzwojenie pracy, ale, że jest ono wykorzystywane również do pracy w kierunku przeciwnym więc jest nawinięte tak, że dla...
Witam, Posiadam okap Amiki z płynną regulacją oświetlenia i płynną regulacją siły wyciągu regulowaną prędkością silnika - turbiny. Zepsuło mi się sterowanie elektroniczne tą regulacją i muszę "przejść" na sterowaniew ręczne. Oryginalnie (elektronicznie) odbywało to się tak, że od silnika odchodzą przewody. Jeden do sieci przez bezpiecznik i cztery do...
Czyli programator przełącza obroty silnika . Co jest przełączane w tym silniku. Czy ktoś posiada jakiś schemat tej pralki i mógłby go udostępnić?
czyli tak przy jednym silniku 1kw mam za wysokie obroty i muszę je zmniejszyć a drugi chcę regulować Dodano po 2 inaczej przy silniku 1kw chcę ustawić mniejsze obroty i mogą być stałe a potem przełączam na drugi silnik 3,3 kw i i tu muszę regulować Na tym forum obowiązują zasady poprawnej pisowni właściwe dla języka polskiego. Znaki przestankowe stawia...
Witam. Mam mały problem z moją polówką. Stara polówka 6n1 97' z litrowym silnikiem AER. Falowały mi strasznie obroty. Wyjąłem przepustnice i wyczyściłem z nagaru. Potem zrobiłem adaptacje i niby wszystko by bylo ok gdyby nie jeden fakt. Mianowicie, (nie jestem specjalista wiec Wam wytłumaczę na chłopski rozum jak to czuć). Silnik na biegu (czuć na niskich...
hehehhe przeciez to banalnie proste :) najlepszym przykładem jest np. silnik od pralki polskiej produkcji gdzie sa osobne uzwojenia (przełączane programatorem) dla wolnych obrotów czyli cyklu prania oraz wysokich obrotów czyli cyklu wirowania :) programator to inaczej przekaznik ( w dużym skrócie ) ;)
Daj halogen o którym wspomniałeś w poście #11 Żarówka 100 W zbyt mocno ogranicza prąd (do około 0,4A) Możłiwe też, że rację ma tg20 : Może to silnik w wersji niskonapięciowej tj. 22V/5A/75W. Silnik o mocy ok 400 W nie powinien przy rozruchu przepalić 7A bezpiecznika, chyba że to był bezpiecznik szybki a nie normalny czy zwłoczny. Nie rozumiem tego podwójnego...
Ten "grzybek" to regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej. Jeśli jest uszkodzony to zazwyczaj filtr powietrza nad regulatorem temperatury powietrza w airboxie jest rozmoczony od benzyny którą podciśnienie zasysa przez nieszczelną membranę. Poza tym przy uszkodzonym regulatorze zazwyczaj odczuwa się różne wahania, spadki mocy przy różnych prędkościach...
Niestety - dalej martwię się podwyższonymi obrotami na zimnym silniku. Zauważyłem ze jak podwyższa się temperatura silnika obroty spadają - zaczyna się to tak od 65 stopni. Po przełączeniu na gaz - instalacja sama przełącza - obroty nadal są bardzo wysokie zamiast spadać, bo przecież temperatura wzrasta - po jakimś czasie jak temperatura silnika osiąga...
Schemat z pierwszego postu nie zadziała w tym silniku. Jeżeli chcesz przełączać kierunek obrotów, to musisz w miejscu przewodu oznaczonym "N" rozdzielić uzwojenia i wyprowadzić dwa osobne przewody. Jako drugi przewód od uzwojenia pomocniczego wykorzystasz istniejące wyjście do którego dołączony jest obecnie kondensator.
Mylimy pojęcia? Jak to się ma do jednofazowego? Czy w tym dwubiegowym nie ma czasem więcej uzwojeń :-) Faktycznie, ktoś tu myli pojęcia ale to nie ja. - silnik jednofazowy to silnik zasilany z jednej fazy. A mówimy chyba o jednobiegowym - silnik dwubiegowy ma dwa uzwojenia ale pracujące pojedynczo,albo jedno albo drugie. "Nasz" silnik po przezwojeniu...
Nie jestem specem od silników - na moją ograniczoną wiedzę na ten temat te wartości nie trzymają się kupy. Jednak z samego twierdzenia się nie wycofuję - przynajmniej warto to przeanalizować. Sam dokupiłem niedawno do silnika 1kW falownik, co kosztowało mnie całe 200 zł (nowy, ale bez gwarancji, od osoby fizycznej). Ofert na różne moce w przedziale...
Witam, chciałbym zrobić przełącznik do zmieniania obrotów silnika 230~V. Mam silnik z którego wychodzą 3 przewody, teraz szukam czegoś w rodzaju centralki/pilota (z dwoma przyciskami "góra dół") którego podepnę silnik a sam pilot do gniazda 230~V. Znalazłem fajne rozwiązanie to obrazujące jednak nie mogę nigdzie tego znaleźć w internecie, nie wiem jak...
Diagnostyka Common Rail, silniki Diesla Grupy zmierzonych bloków wartości. Oto dane grup w silniku CBAB: Grupa 1: 1) Prędkość obrotowa silnika, 760-940 obr / min; 2) Ilość wtryskiwanego paliwa, 3-9 mg \ stroke; 3) Wysokie ciśnienie paliwa, wartość rzeczywista, 170-350 barów; 4) Temperatura chłodziwa,> 80 ° С Grupa 2: 1) Prędkość obrotowa silnika,...
Spróbuję prosto Podczas pracy silnika asynchronicznego prąd wynika z różnicy napięcia zasilającego i SEM indukowanej przez prędkość obrotową wirnika. W obwód ten wchodzą reaktancje i rezystancje wewnętrzne silnika. Przy zasilaniu zatrzymanego silnika (zablokowany wał maszyny) płynie tzw prąd zwarcia silnika wielokrotnie większy od In bo brak SEM. Natomiast...
(at)ssllaawweekk Japońska maszyna, jak widać. Pewnie jak w ich zwyczaju leży, to beztabliczkowe silniki, tylko trzy przewody wychodzą. Ten transformator z Twego linka, to transformator dwufazowy, wiec sie nie nadaje. 3 transformatory bezpieczeństwa 230/24-30V. Uzwojenia pierwotne połączone w gwiazdę zasilane z sieci, wtórne łączone szeregowo z każdą...
- Tutaj masz ustawienia luzów do silnika PSA 1,4 73KM - ja mam taki silnik. Odnośnie przełączania na gaz jak zmieniłeś instalkę LPG, Ci co zmieniali powinni Ci podać przy jakiej temperaturze reduktora z instalki powinien się przełączać na gaz. W ustawieniach LPG ustawia się od obrotów silnika, ciśnienia na listwie i temperatury reduktora. Najlepiej...
Witam Od niedawna posiadam Skode Octavie II w gazie (1.6 MPI 2009 r. Instalacja sekwencyjna STAGa zakładana w 2019r.) Od kilku dni podczas jazdy obserwuje problem związany z szarpaniem podczas jazdy i na postoju - obroty falują, obrotomierz stoi w miejscu. Dzieje się to i na zimnym i na rozgrzanym silniku. Najczęściej jeżdżę na LPG i dzieje się to właśnie...
A może spróbuj czegoś takiego: aktualnie dostepny jako kit AVT1007 na www.cyfronika.pl za 30 PLN Opis VAVT1007 Regulator obrotów silnika elektrycznego (Kompletny zestaw) Więcej... Wysokiej klasy sterownik prędkości obrotowej do jednofazowych silników elektrycznych. Zapewnia miękki start sterowanego silnika, kontrolę poboru prądu przez obciążenie (detekcja...
Na pocątek na pewno należałoby podłączyć komputer pod diagnostyke, bo na oko nigdy nie dojdziesz do tego co jest przyczyną.Faktem jest że gdy silnik osiągnie swoją nominalną temperaturę pracy, komputer przełącza się z trybu ustalonego na tryb podług sygnałów sondy.Jeśli jest zimny dostosowuje parametry z pamięci, w drugim przypadku podstwawowy parametr...
Silnik krokowy można porównać do magnesu na osi i elektromagnesów (2,4,5,6). Podanie napięcia na elektromagnes (fazę silnika) spowoduje obrót magnesu (osi silnika) o odpowiedni kąt. I tyle, nie będzie się obracał dalej. Żeby doprowadzić do obracania się osi silnika trzeba kolejno włączać i wyłączać poszczególne elektromagnesy (fazy). W zależności od...
Przy tej wielkości i mocy silników nie stosuje sie magnesów stałych z uwagi na sprawność stojąca w sprzeczności z masą i ceną. Jeżeli chcesz by silnik odwracał obroty bez przełączania cewek wzbudzenia to wystarczy założyć mostek prostowniczy na uzwojenie stojana, a ten podłączyć do szczotek wirnika. Zmiana biegunowości zmieni także obroty. Oczywiście...
Witam Jestem użytkownikiem samochodu marki Peugeot – model 205 (silnik TU1M – 1124cm3 60KM, jednopunktowy wtrysk paliwa). Auto zostało zagazowane pod koniec 2006r. Elementy instalacji to: Reduktor i elektrozawór –LAVATO, sterowanie STAG 100. Problem, z którym się zgłaszam dotyczy falowania obrotów i gaśnięcia silnika na benzynie. Opis...
Ariston Margherita AL846TX - po pewnym czasie słabnie silnik i pralka nie ma siły ruszyć, pozytywny efekt przynosi wyłączenie na około 15-20 minut, lub pomoc w postaci ręcznego zakręcenia silnikiem. Przyczyna usterki, tkwiła w module w/w pralki a mianowicie zimne luty na przekaźnikach przełączających obroty urządzenia.
Witam. Mój problem wygląda nastepująco... nastapił wybuch gazu w gazniku, spadła rurka, pod filtrem powietrza ( ta rurka to chyba od cisnienia, nie wiem nie znam się). Oddałem do mechanika i od tamtego czasu na gazie chodzi wszytko ok. ale na benzynie ( a na początku muszę jeździc na benzynie bo mam tak ustawiony gaz, że przełącza się dopiero jak sie...
Witam wszystkich Opis mojego problemu: Auto posiada sekwencyjną instalację gazową. Na gaz przełącza się jak silnik osiągnie ok. 40 stopni C. Rano odpalam auto i jest wszystko dobrze. Po dojechaniu do pierwszego skrzyżowania po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają i silnik gaśnie. Występuje trudność z ponownym odpaleniem. Po odpaleniy silnik pracuje jak...
Witam! Chciałbym się dowiedzieć jakie są poprawne wartości obrotów silnika czterosuwowego w skuterze Rocky 50. Jest to silnik 50cm3. Bo ostatnio występują pewne problemy z tym skuterem. Mianowicie skuter po zatrzymaniu z pełnej prędkości (np. potrzeba zatrzymania na czerwonym świetle) wydaje dźwięk jakby dusił się silnik. No i po ponownym starcie (światło...
Elpigaz Voila+ czyli AEB 170, wielozawór Tomasetto AT02, reduktor Elpigaz Vega. Problem powstał po wymianie cewki na zamiennik (oryginalna spaliła się). Nic więcej nie było ruszane. Po przełączeniu przed odpaleniem na stałe na benz, przełączeniu LPG w stan oczekiwania na obroty (2500) wszystko działa prawidłowo - przełącza przy 2500 rpm. Nieprawidłowy...
Witam. Znam ten silnik. Będzie trochę zachodu aby to zrobić. Przełączanie przewodów jest kłopotliwe i trudne. Ja rozsunąłem połówki obudowy, następnie stojan z tej części obudowy w której został należy wysunąć i włożyć odwrotnie niż był tam poprzednio. Położenia wirnika nie zmieniamy. Składamy drugą część obudowy i po sprawie. Pozdrawiam.
Jeżeli chodzi o czujnik temperatury silnika. Raczej jest dobry. Gaz przełącza się gdy ma silnik ma około 30 stopni. Zresztą na zegarach dość szybko osiąga temperaturę 90 stopi i później ją trzyma cały czas. Komputer chyba najlepszy w regionie. Gość u którego olej wymieniałem powiedział mi ze najlepiej tam pojechać. Komputer raczej nie chiński. Sąsiad...
Witam! Sprawą przyszło mi się zająć ponownie. Podmieniłem moduł ostatnio i nic to nie dało. Wydaje mi się, że będzie to styk w programatorze jak pisał cezet. Pomierzyłem napięcie wychodzące z modułu i w momencie szarpnięcia dochodziło do ok 1kV, czasem 600V, czasem 800V. Ale generalnie przy przełączaniu obrotów lewo->prawo słychać cyknięcie programatora,...
Witam, posiadam w moim golfie instalacje gazową tomasetto AT07 ze sterownikiem autoronic AL 700. Mój problem polega na tym że po przełączeniu z Pb na Lpg samochód nie trzyma niskich obrotów i gaśnie. W trasie po rozgrzaniu obroty faulują na biegu jałowym w granicy 4/5 tysięcy, trzęsie całym samochodem. Podczas jazdy oczuwalne jest niewielkie szarpanie...
Witam, Mam do podłączenia taki falownik: KEB COMBIVERT 07.56.200 Ogólnie wszystko działa, jednak muszę zmniejszyć minimalne obroty silnika. Czy to można zaprogramować, czy zmienić potencjometr? Aktualnie na wyświetlaczu dolne obroty są 24, górne 72. Potencjometr jest 10kΩ typ A. Z uwagi iż nie mogłem znaleźć instrukcji, metodą prób i błędów znalazłem...
Zmieniając kierunek obrotów trzeba przełączać plus zasilania (chyba, że można zamienić plus z minusem), więc pasowałoby użyć dwóch tranzystorów PNP, albo P-MOSFET. Prąd teoretycznie może być do 6A. Regulacja obrotów: dla silnika obowiązuje wzór U = K*Ω + R*I, gdzie Ω to prędkość obrotowa, R to opór silnika, I to prąd, U to napięcie, K stała...
Dzień dobry Nasuwa się tu wprowadzenie pewnej funkcjonalność. Wstawienie w miejsce rezystorów stosownie dobranych potencjometrów i zastosowanie przełącznika obrotowego pozwoliło by wybierać kanałowo nastawione prędkości. Zastanawia mnie jednak sprawa tego typu: Czy można zastosować sterowanie (prosty i tania sterownik) pozwalające na automatyczne przełączanie...
. Jeżeli jest skrzynia o zmienionych przełożeniach to na którymś biegu tempomat po prostu nie chce się włączyć np. działa na 2 i 3 biegu a na 4 nie . Królu złoty, widziałeś kiedy na oczy tempomat? Który jeszcze może sam sobie biegi będzie przełączał?
Wstaw zdjęcie chociaż przełącznika gazu, sterownika pod maską , co masz na wężu do przepustnicy (tego grubego z reduktora) silniczek krokowy czy śrubę do regulacji? Bo mniemam że masz II generację. Jeśli dioda miga od gazu to może być tzw oczekiwanie na warunki przełączenia tzn osiągnięcie odpowiedniej temperatury i/lub obrotów silnika. jeśli masz uszkodzony...
Witam. Nie chcę zakładać nowego tematu. Mam renault Megane 1 1.6 8v z 1997r. Benzyna/gaz Mój problem to że samochód kręci a nie chce odpalić. Jeździłem dzień wcześniej i było wszystko ok. I na benzynie odpalał później przełączał się na gaz bez problemu. Wymieniłem czujnik położenia wału korbowego, sprawdziłem wszystkie bezpieczniki w skrzynce w kabinie...
ale w zależności od jej konstrukcji, rozmiarów itd. ciśnienie zapewniające odpowiednie doładowanie osiąga dopiero od pewnych obrotów. No... będę uparty - po to stosuje sie system wastegate i VGT, by stosunkowo mała, ale szybko reagująca turbosprężarka jak najwcześniej zaczęła pompować, w efekcie można wcześniej podać adekwatną dawkę wtrysku i uzyskać...
Mam taki silnik i chciałem przełączać obroty za pomocą przełącznika lop od trzyfazowego silnika. Trochę poczytałem, ale im więcej czytam tym mniej wiem. Ile musi iść do silnika przewodów od włącznika tak żeby było zero ochronne. Do realizacji obrotów wystarczą chyba cztery, tylko wtedy jeden chyba na stałe, a mi jeszcze chodzi o to żeby wyłącznik rozłączył...
Sensowniej jest zastosować dwa silniki stale pracujące i dwa sprzęgła lub pojedyncze przełączne. Dodano po 11 Istnieje tez wiele konstrukcji (przekladni) umożliwiających zmianę obrotów bez przełączania kierunku obrotów silnika.
Koledzy mam auto audi 80 b4 2.0 90km na mono wtrysku. Założona jest tam instalacja Lovato nie pamiętam jaki model bo wczoraj zakupiłem auto. Silnik przełącza się na gaz pod wpływem zwiększenia obrotów silnika. Czy LPG może przełączać się na zimnym silniku i jest to bezpieczne dla instalacji? Podczas jazdy przy zmianie na lpg-pb-lpg występuje dość mocne...
Z tej wypowiedzi kolegi wnioskuję, że lepiej byłoby zrobić przełożenie na paskach tak, aby uzyskać te 200-300 obrotów nominalnych na samym przełożeniu, a ewentualne zwiększenie tych obrotów realizować poprzez falownik? Nie tak do końca. Zgodnie z informacjami z tabliczki znamionowej maksymalna częstotliwość, jaką możesz sterować ten silnik to 50 Hz,...
Witam Szanownych kolegów. Problem rozwizałem sam i przejechałem od tamtej pory ok 7 tys km i jest super.Spalanie uważam że jest niemożliwe 10-12 litrów jak tu ktoś napisał( nie przy tej pojemności) ja ustawiłem optymalnie i w jeździe mieszanej wychodzi mi 15l gazu. Powodem awari był uszkodzony (przepalony) opornik w sterowniku odpowiedzialny za odczyt...
no tak tyle tylko ze nie widac na płycie zadnych przekaźników Nie widać, bo ich tam nie ma. Za zmianę kierunku obrotów odpowiada programator mechaniczny. Po prostu ma uszkodzone styki (mogą być sklejone lub wypalone) odpowiadające za przełączanie uzwojeń silnika.
Powoli kolego ,przede wszystkim podaj jaki rodzaj masz instalacji (podciśnieniowa czy wtryskowa)potem postaraj się zobaczyć jaka to firma- producent ( AC stag 300 itd.)Prawie każdy rodzaj instalacji podłączamy do układu zapłonowego w samochodzie po to aby odczytać obroty silnika. Podaj te informacje a postaram się szczegółowo opisać co dolega
Mam problem z jazdą na gazie, na benzynie wszystko ok. Po przełączeniu na gaz po prostu gaśnie, a w czasie jazdy auto jedzie na gazie gdy trzymam go na wyszszych obrotach ok. 3000obr/min.Wygląda to tak wkręcam silnik na obroty na benzynie i przełączam na gaz i wtedy idzie bez problemu, ale każdy nawet delikatny spadek obrotów (tzw.zdjęcie nogi z gazu)...
Prawdopodobnie wypalone lub sklejone przekaźniki przełączające kierunek obrotów silnika. Możliwe, że jeszcze grzałka ma przebicie do masy.
Proponuję żebyś poszukał czegoś na temat mostków typu "H", chociażby na forum. [url=]Link Do tego jakiś układ czasowy, by nie przełączać obrotów w trakcie hamowania silnika.
Myślę że podłączenie według mojego rysunku jest prawidłowe jak zauważył kolega Sp3ots .Kondensator musi być podłączony do zacisków (U,Y),wówczas przez przełączanie zworek uzyskamy zmianę obrotów silnika.Schemat jest na kartce na dekielku,który zacisk jest który. Dodano po 19 Na rysunku jest zaznaczone do których zacisków jest podłączone uzwojenie główne...
Sekwencja... A dalej? Jaki sterownik i reszta gratów? Najbezpieczniej dla Ciebie to oddać auto do gazownika, bo widzę po wypowiedziach, że nie masz o tym bladego pojęcia. Do przełączenia na gaz potrzeba spełnienia kilku warunków: 1. Odpowiednia temperatura cieczy chłodzącej. 2. Odpowiednie ciśnienie gazu na listwie 3. Prawidłowy sygnał obrotów silnika....
Witam. Kolego Piotrekk.Powszechnie stosowanym układem regulacji prędkości obrotowej silników indukcyjnych klatkowych jest rozwiązanie,które przedstawiłem wyżej regulator RM130 do pralek automatycznych.Jest to rozwiązanie stosowane do regulacji prędkości obrotowej na wirowaniu. Polega to na tym,że silnik startuje od obrotów prania tj.55obr/min bębna...
Witam. O ile wiem problem z obrotami na zimnym silniku wynika ze złego zamontowania instalacji gazowej - a dokładnie - braku symulatora sondy lambda, lub złego jej przełączania. Sonda jest podgrzewana elektrycznie. Panowie montujący gaz nie mają zielonego pojęcia z czym jest to związane. Po starcie silnika i przełączeniu na gaz najczęściej odłączana...
Witam. Czy istnieje możliwość zmiany kierunku obrotów silnika komutatorowego prądu zmiennego? Silnik pochodzi od starego odkurzacza Zelmer. Chcę wykorzystać go do napędu rozdzielacza zapłonu w mojej pracy dyplomowej. Ale rozdzielacz musi kręcić się w określonym kierunku. Niestety silnik obraca się w kierunku przeciwnym. Czy istnieje jakieś proste rozwiązanie...
sprawa wygląda w ten sposób: w zależności od tego jaki masz silnik (szeregowy czy obcowzbudny) - jezeli obcowzbudny to sprawa zmiany kierunku obrotów jest dosyć prosta... można to zrobić na 4 tranzystorach pracujących parami, wyzwalanych przez uP, tranzystory muszą mieć prąd przewodzenia na tyle duży, aby wytrzymywały prąd rozruchu, jednocześnie muszą...
Przecież typowe wykonania większości silników produkowanych seryjnie mają wyważenie wirnika do zakresu 1,2 obrotów nominalnych. Możesz go "podkręcić" ale licz sie z tym że wirnik w krótkim czasie ci się rozsypie i musisz skalkulowac czy to "podkręcanie' się opłaca. Pozdrawiam Dodano po 1 Pisząc rozsypie miałem na myśli wypadnięcie wycinka komutatora,...
witam miałem to samo 2 tygodnie temu w vw3 motor 1.8 od roku na gazie i do tego czasu było ok i nagle 4-5 tysięcy obrotów nie wiadomo z kąd albo gasł brak całkowicie wolnych obrotów elektronik samochodowy stwierdził tez że to na 99% silnik krokowy problem był w tym że na 6 pinów bardzo ciężki do znalezienia nawet do pożyczenia i podstawienia na próbe...
Ja używałem peugota 406 2.0 16V i to samo jest z niskimi obrotami. Nie trzyma ich równo a na dodatek przygasa. Podobno problem ten jest związany z jakimś map sensorem albo silnikiem krokowym lub adaptacją silnika krokowego. Więcej nie wiem. Grzebałem trochę przy silniku krokowym i nawet go oczyściłem, ale nic nie pomogło. Drugi problem, jaki ma ten...
Witam . Z ostatniego postu wynika że jest to silnik szeregowy . Wystarczy połączyć szeregowo uzwojenie stojana z uzwojeniem wirnika . Czyli połączyć jedno wyprowadzenie wychodzące z uzwojenia stojana z jednym z wyprowadzeń stojana . Pozostałe dwa wyprowadzenia (1-stojan i drugie szczotkotrzymacz ) podłączamy do sieci . Aby zmienić kierunek obrotów wystarczy...
Czy następuje przełączenie na gaz tzn. czy po osiągnięciu odpowiednich obrotów silnik gaśnie? Jeżeli tak to może zimny lut w centralce na wyjściu na elektrozawory, uszkodzony elektrozawór itp. Jeżeli silnik nie gaśnie to trzeba sprawdzić czy podawany jest sygnał z cewki sygnał napięciowy, może ktoś przeprogamował centalkę na przełączanie po określonej...
Mam dość niecodzienny problem. Buduję Regulator do ww silnika, pochodzącego z wyciągarki w helikopterze. Jest to mały silnik o niezwykłej mocy, posiadający wewnętrzną przekładnię 1/50. Silnik posiada sprzęgło z hamulcem dlatego samohamowność jest załatwiona. Potrzebny mi jest do obracania, oczywiście przez odpowiednią przekładnię, silnika spalinowego...
witam a spróbój go zostawić na wolnych obrotach zaraz po odpaleniu czyli na zimnym silniku i rozgrzej do temperatury takiej żeby sie wentylator włączył i zobacz co się będzie działo a i jeszcze coś jaki masz rodzaj lpg czyli czy przełącza na gaz pod wpływem osiągnięcia 2000 obr czy na temperaturę silnika czyli jak silnik się rozgrzeje to przełącza pozdro
Witam Silnik 1,5kW i zabezpieczenie 63A? To stanowczo za duża wartość znamionowa wkładek topikowych.Ten silnik może i powinien być zabezpieczony wkładkami topikowym 10A a najwyżej 16A.Problem tkwi w przełączaniu stycznikami zmiany obrotów.W momencie przełączania między stykami stycznika pojawia się łuk elektryczny i zanim zostanie zgaszony i powstanie...
Ciekawostką jest, że gdy koła się odracają - jadę na biegu jałowym to silnik trzyma ok 900 obrotów, a dopiero po zatrzymaniu obroty spadają do 500. Obroty reagują na obracanie kierownicy (rosną) i np. na włączenie świateł (spadają na moment). Proszę o pomoc jeśli ktoś z Was miał podobną sytuację. Pozdrawiam Red_Jack Nie ma tutaj nic zadziwiającego...
Witam Problem był już poruszany, ale że gazownik coś sciemnia to chciałbym uzyskać pare informacji żeby go przycisnąć. Oto krótka historia Mam seata 1,4 z sekwencją 4 generacji. Auto mi często zamulało, więc pojechałem do gazownika - stwierdził że to wina listwy, wymienił, skasował 400 zł a auto jeszcze gorzej chodziło. Pare razy nieuk poprawiał ale...
Witam wszystkich! Skonstruwałem prosty sterownik silnika DC PM, oparty na procesorze Atmega32. Obiektem sterowania jest silnik z magnesami trwałymi 70W PROMO-70 (<a href=óły</a>). Zadaniem sterownika jest sterowanie prędkościa, obrotami silnika oraz czasem trwania poszczególnych cykli. Zastosowanie, poszczególne funkcje i interfejsy są tutaj...
Witam, poszukuję schematu lub lepiej wykonawcy układów sterowania obrotami silników prądu stałego małej mocy na napięcie zasilania 12V. Regulacja powinna mieć wyświetlacz obrotów rzeczywistych na LCD lub lepiej LED (są lepiej widoczne) oraz możliwość przełączania obrotów w obie strony. Obroty i zakres który mnie interesuje to (o ile jest to możliwe)...
Sprawa jest trochę bardziej skomplikowana. W moim modelu nie ma tzw.potencjometru otwarcia przepustnicy - taka wersja. Jedynym niedomaganiem jest cisnienie w jednym module - nie znam fachowej nazwy ( umieszczony jest obok cewki zapłonowej). Dodatkowo w samochodzie mam zainstalowaną instalację gazową, z którą mam też problem, że samoistnie przełącza...
Witam W samochodzie mam zainstalowaną centralkę STAG 2L. Od jakiegoś czasu, gdy odpalam na benzynie i chcę się przełączyć na LPG muszę podnieść obroty silnika do 3000 a nie jak do tej pory 2500. Gdzie mogę zmienić obroty, czy robi się to w centralce, czy na przełączniku w kabinie samochodu???
Nieuważnie czytałeś opis działania sterownika (albo nie zrozumiałeś go :D ). Prędkość obrotów silnika zależy od stałej czasu (VR1+R4)*C4 oraz progu przełączania IC1 (p.11, RB5). Jest oczywiste, że czas ładowania C4 będzie zmieniać się wraz ze zmianą napięcia (próg zapewne - też, choć - jak widać - w innym stopniu). Tak więc napięcie zasilania powinno...