Przełącznik jest pokazany na zięciach, posiada on 12 styków, które trzeba odpowiednio zmostkować, aby wyszedł przełącznik prawo lewo, on off, lub trójkąt gwiazda Nie kolego nie tędy droga nikt nie będzie wiedział jakie mostki zrobić by pracowało jak ty to sobie chcesz. Ponieważ istnieje jeszcze coś takiego jak program łączenia styków, a my go nie znamy....
1 5 9 silnik 2 4 10 zasilanie
Jeżeli na S1 chcesz mieć przełącznik prawo/lewo, to n1 = 9 n02 = 3 Przełącznik NPN/PNP w zależności od podłączenia. PNP, jeżeli korzystasz z zewnętrznego napięcia 24V. Drugi na OFF, jeżeli używasz potencjometru na FS, FR i FC. A co masz na n05? Powinno być 0.
Przyłączam się do odpowiedzi kol. andk1eltd Oto moja propozycja: http://obrazki.elektroda.net/70_11948970...
Przejrzyj podobny temat [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t...
Przewodem ż-z chyba faza jest puszczona Na ostatnim zdjęciu żyła z-ż wisi w powietrzu: https://obrazki.elektroda.pl/6635802100_... Z kolei na pierwszym zdjęciu jest kostka przetopiona do której jest przykręcony przewód przez który normalnie prąd nie płynie. https://obrazki.elektroda.pl/8305359800_...
Przełącznik pierwszy może służyć jako przełącznik wolne-szybkie obroty (nie wszystkie silniki).Natomiast drugi ,jest przełącznikiem prawo-lewo.
Przełącznik obowiązkowo należy wykorzystać 3 - pozycyjny - Lewo - Stop - Prawo . Przy użyciu 2 - pozycyjnego istnieje niebezpieczeństwo uszkodzenia silnika, ponieważ on ma inercję obiegu i momentalną przemiana kierunku obiegu wywołuje katastroficzne zwiększenia prądu przez uzwojenia . Zmieniać kierunek obiegu można tylko po pełnym zatrzymaniu silnika,...
Zasada jest dokładnie taka sama jak w wypadku silnika trójfazowego - wystarczy zamienić dwie fazy ze sobą. Tu dwie potrzebne fazy są wytwarzane przez indukcyjność uzwojenia i pojemność kondensatora. Czyli nadal należy traktować ten silnik jak trójfazowy, tyle ze z dwiema fazami sztucznie wytwarzanymi. A co do przydatności "robocika" (skądinąd dobra...
Tak powinno dać radę. Ale trzeba sprawdzić czy kolejność załączeń się zgadza. https://obrazki.elektroda.pl/2843208700_...
Nie mam nic do rysowania schematów ,a dodatkowo przypominam że ryzyko jest duże (pełne napięcie 3 fazowej sieci !!! ) Poproś elektryka,instalacja jest prosta i wizyta Cię nie zrujnuje . Jeżeli trochę kapujesz to poproś go o narysowanie schematu a instalacje zrób sam i poproś żeby wpadł odebrać (Napewno będzie taniej) Przy okazji zaznaczy Ci na schemacie...
przełączałem przy wyłączonym jak i przy włączonym ten sam efekt ten przewód a1 widać ale słabo na poprzednich zdjęciach (Włącznik1.jpg ) tu go jest lepiej widać a podłączony do jasno niebieskiego
Kolego. Gotowego takiego przełącznika w sklepie raczej nie kupisz , ale można takie coś wykonać na dwóch stycznikach 4P NO , rozpinając najpierw wszystkie połączenia na kostce silnika , i mając do dyspozycji wszystkie początki i końce uzwojeń silnika . Twój zakupiony przełącznik można wykorzystać do sterowania stycznikami . Jeśli znajdziesz kumatego...
Co prawda nie z allegro, ale ze sklepu internetowego [url=http://www.eltp.pl]EL-TP. [url=http://www.eltp.pl/product_info.php...
A sprawdzałeś najpierw sam? Może zwarcie na przełączniku prawo/lewo? Co to za silnik, z kondensatorem?
Sorry. Zwracam rację. Nie doczytałem że to przełącznik prawo-lewo. Błędny rysunek usunąłem. Jeżeli się mogę zrehabilitować za błąd to w tym temacie https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... jest nawet rozrysowane i ponumerowane styki tego wyłącznika.
Dwa mostki skrzyżowane, czyli lewo - prawo.
Jeden do + a drugi do przełącznika prawo-lewo? (chodzi mi o kierunkowskazy) Dobrze kombinujesz ! Przerywacz jest podłączony szeregowo w przewód od + do przełącznika a już z przełącznika na żarówki prawe i lewe . Plusa weź za bezpiecznikami nie wprost z akumulatora . A najlepiej po stacyjce aby nikt nie włączał kierunków na postoju gdy jest wyłączony...
Wybacz ale nie chce mi się dawać rysunku http://www.eltp.pl/product_info.php/cPat... tutaj masz link jak wygląda przełącznik prawo - lewo do silnika na jednym łączysz normalnie na drugim zmieniasz kolejność 2 faz (np. zamieniasz L1 z L2) jeśli będzie w lewo na przełączniku a będzie chodził...
Witam. Sprawdzić ten przełącznik skrętu prawo, lewo czy nie jest na zwarciu w prawą stronę.
A widzieliście ten sterownik? Wg filmiku działa bardzo dobrze, do tego regulacja obrotów i przełącznik prawo-lewo. https://www.youtube.com/watch?v=0bL74SC5...
Witam - prawdopodobnie wyłącznik zastosowany obecnie ma wewnętrzne połączenie pomiędzy pinem 2 lub 2a a przełącznikiem prawo/lewo ( z tym zaznaczonym x ). Proszę to sprawdzić omomierzem . Dodano po 45 https://obrazki.elektroda.pl/2273871500_...
Czyli do zacisków w V2,U2,W2 podpinam fazy z przełącznika prawo lewo. Tak. Bez znaczenia jest to, która strona jest zmostkowana na silniku? ponieważ na schemacie jest V2,U2,W2. Nie ma znaczenia. Jeżeli chciałbym podpiąć silnik z jednej fazy to musiałbym silnik połączyc w trójkąt i zastosować ten kondensator co jest przy silniku (okrągłe z 4 kablami)...
Tak masz rację.
Wszędzie 5 przewodów, do maszyny tez. Z reguły maszyny bez sterowania elektronicznego potrzebują 4 przewody do zasilania silnika 3F, przewód N jest niepotrzebny, sprawdziłeś gdzie jest podpięty N w tej maszynie, bo to zapewne on jest problemem Cyt. "Przy próbie podłączenia wtyczki w to gniazdo, już na pozycji 0 już wyłącza różnicówkę." Jak wyżej +...
Naprawdę tak trudno o taki przełącznik, czy tylko ja nie wiem czego szukać? Masz małe doświadczenie i przywiązałeś się do jedynego rozwiązania jakie wymyśliłeś. A tych rozwiązań może być wiele. Np. jeden przycisk ze stycznikiem oraz oddzielny, zwykły przełącznik prawo - lewo. Przełącznikiem ustawiasz kierunek, a potem naciskasz przycisk, stycznik (bez...
Poczytaj ten post [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... jednofazowy - Przełącznik obrotów prawo/lewo
Narysuj sobie normalnie 2 schematy prawo lewo , w sterowaniu wstaw przełącznik 3 pozycyjny .
Można zastosować przełącznik prawo-lewo, do silnika 1-fazowego.
Ad.2 poszukaj przełącznik lewo-prawo Ad.1 TBSN310 Przykłady podałem dla 400V
Na tabliczce znamionowej masz podane jak skojarzyć połączenia że względu na napięcie zasilania którego nie podałeś. Od tego trzeba zacząć. Na dekielku od silnika powinien być jeszcze jeden rysunek który powinien tobie pomóc. Co się tyczy kierunku obrotów to musisz się zaopatrzyć w odpowiedni przełącznik lewo/prawo, ewentualnie falownik.
B + nap. zasilania, L do żarówki, tutaj do przełącznika lewo/prawo.
Dostałem wiertarke w której wszystkie przewody były odłączone, wiertarka ma przełącznik obrotów prawo/lewo i wyłącznik z regulacją obratów czy ktoś wie jak kolejno podłączyć przewody??
Każda ingerencja w obudowę urządzenia, może pozbawić je niezbędnej osłony, a co za tym idzie, pogorszyć bezpieczeństwo użytkownika. W czym nie bedziemy pomagać. Jeśli dla Ciebie 15 zł za przywrócenie wartości użytkowych to za drogo, tanio cenisz swoje życie. Temat zamykam.
Witam. Można tak: http://obrazki.elektroda.net/33_12374902... Pozdrawiam.
Proszę o informacje, gdzie podłączyć potencjometr, przełącznik prawo lewo, na irek479(at)wp.pl
Skoro na odwrocie jest nit, to po przeciwnej stronie powinna być śruba (mocująca przełącznik prawo - lewo). Tak jest na przykład w grzechotkach 1/4 firmy Coval. Po jej odkręceniu można łatwo rozebrać , wyczyścić i zakonserwować mechanizm.
Wyjście są dwa albo kontrolkę zamiast do przerywacza podpiąć pod wyjścia z przełącznika lewo/prawo (oba) ale dać tam dwie diody i dopiero z nich na + kontrolki. Albo dać dwie kontrolki podłączone też po przełączniku lewo/prawo (jak na kierunkowskazy).
Witam serdecznie. Podjąłem się dosyć trudnego zadania w moim mniemaniu bo jestem totalnie zielony i zaledwie raczkuje, ale lubię wyzwania, a mianowicie potrzebuję zamontować przełącznik lewo prawo obrotów dwóch silników 3fazowych 5,5kW i 7,5kW jednym przełącznikiem zasilanych w tym samym czasie... Na zdjeciach, które dodałem widać to co już mam, co...
Przełącznik prawo-lewo sprawdzałeś?
Witam, i ja się dołączę do dyskusji z pytaniem. Mianowicie, mam silnik jednofazowy połączony przez przełącznik prawo/lewo ŁUK. Pytanie jak w takiej konfiguracji rozładować kondensator po wyłączeniu? Polecam zakładać swoje tematy . Moderator ; K.R.
W innym urządzeniu przełącznik lewo/prawo był tak zrobiony. https://obrazki.elektroda.pl/7931288100_... L1 i L2 to uzwojenia silnika. Uzwojenia są identyczne.
Wiesz, że nie jest tak łatwo przełączać obroty w silniku jednofazowym ? Przeczytaj to: http://elektro--hobby.blogspot.com/2016/...
Są dwie rzeczy. Pierwsza to sprawdź czy szczotki dobrze dolegają do komutatora. A druga część raczej do wymiany to przełącznik lewo/prawo. Dostaniesz go w każdym serwisie za pare groszy.
(at)4jerry A co pod C2? Niepotrzebny? To po co tam główny styk przekaźnika? Na 100 % między 49A i C2 jest przejście po zwarciu styków bo w każdym starym przekaźniku tak było. 49 i C to jest zasilanie i masa cewki przekaźnika. Najprawdopodobniej C i C2 dostawały masę poprzez przełącznik prawo/lewo i żarówki. 49 i 49 A to zasilanie. Układ elektroniczny...
Dziękuje za odpowiedzi. Gdzie znajduje się mechanizm przełącznika obrotów LEWO-PRAWO? Przyjrzyj się mu dokładniej jak i elementom współpracującym z nim.... -Przełącznik obrotów LEWO/PRAWO. Przełącznik zwiera GND w zależności czy lewo czy prawo. Dla testów zwierałem go kablem na pozycji PRAWO. Bez zmian, nadal nie startuje co któryś raz. Jak wyżej ....
To już kolega żartuje- przekładnia ze sprzęgłem, silnik z przełącznikiem prawo/lewo, kawałek liny i młotek do wybicia sprzęgła.
Takie silniki pracują w połączeniu trójkąt lub gwiazda nie wiem jaki ty posiadasz, do dwóch końcówek cewek masz podłączony kondensator.Musisz zrobić przełącznik który by przełączał uzwojenia szybsze obroty i wolniejsze.Tylko jeśli to ma pracować w gwinciarce to musi być przełącznik obroty prawo stop lewo robi się to przez przełączenie przewodów kondensatora.Możesz...
Czy to ma byc Urządzenie o 3 zaciskach A, O, B. Gdzie Gałka w pozycji spoczynkowej to Rezystancja A-O i B-O nieskończonośc. Obrót w prawo Rezystancja A-O nieskonczoność a B-O = R Obrót w lewo odwrotnie ?
Mam tylko pytanie czy mógł by mi ktoś doradzić czy w miejsce tego potencjometru i wyłącznika mogę podłączyć taki który byłby lewo prawo z przełącznikiem wbudowanym. Ze względu na pobierany przez silnik prąd może być problem z doborem odpowiedniego przełącznika. W oryginale lewo/prawo przełączały przekaźniki 30A. Szukaj czegoś podobnego do tego; https://allegro.pl/oferta/przelacznik-ko...
Jeżeli przewód zasilający i wyłącznik sprawny, sprawdź przełącznik obrotów prawo-lewo, następnie cewki stojana. Bywa że jest przerwa na jednej z dwóch cewek stojana, lub wypalone styki przełącznika lewych-prawych obrotów.
Nie wiem czy to DC, jakiś stary Black&Decker. Tak samo miałem w drugiej starożytnej wiertarce Celma W żadnej celmie nie było zasilania prądem stałym więc AC. To bez znaczenia bo to i tak silnik szeregowy, uniwersalny. Zamieniasz tylko przewody od szczotek miejscami i masz zmianę obrotów.
Witam, potrzebuje pomocy przy podłączeniu silnika 12 v od wycieraczek od poloneza. Czy jest możliwość sterować obrotami za pomocą 3 pozycyjnego przełącznika kołyskowego 6 pinowego? Przełącznik lewo --> silnik w lewo, przełącznik prawo silnik w prawo. silnik wymaga zmiany biegunowości do zmiany kierunku.
Założenie jest "do bani" ;) Narysować Ci schemat na przełączniku zamiast przekaźnika?
Zamień przewody szczotek.
Będzie dobra, ale nie ma przełącznika prawo-lewo. Jak to nie ma? Przecież ma przełącznik prawo/lewo.
Chciałbym dodatkowo zastosować przełącznik lewo - prawo do tego silnika dlatego pomyślałem że lepiej byłoby zastosować wyłącznik "na raz" (gwiazda lub trójkąt). Czy można podłączyć przełącznik lewo-prawo jako dodatkowy mając przy silniku wyłącznik gwiazda - trójkąt?
Najczesciej dzieje sie to po uzyciu przełącznika prawo-lewo Rozbierz przełącznik, wyczyść styki może będzie dobrze.
dzięki za radę
Potrzebny jest jeszcze opis styków przełącznika prawo/lewo/stop, żeby zrealizować przełączanie... A później nieco główkowania przy tworzeniu schematu połączeń... Powodzenia
Oczywiście mam taki schemat. Jednak on wskazuje podłączenie na stałe w lewo lub w prawo. Ja chciałbym kierunek obrotów realizować przełącznikiem.
Np. Łącznik krzywkowy ŁK-16R-3.8368\OB2 (L-0-P) http://www.ihe24.pl/laczniki-krzywkowe/7...
Rozwiązanie twojego problemu jest proste: Po kolei : Wtyczka - kabel - przełącznik prawo/lewo. Przed przełącznikiem do kabla podłączone 2 lampki modułowe z neonówkami. Jedna do jednej zyły i PE i druga do drugiej żyły i PE. Lampki po obu stronach przełącznika lewo/prawo. przełącznik tak podłączony że jak przełączysz w stronę świecącej kontrolki żeby...
Wywalić przełącznik gwiazda-trójkąt. Uzwojenia zmostkować w trójkąt i założyć przełącznik prawo-lewo.
Problem może leżeć nie w kondensatorach tylko w marnej jakości przełączniku praw/lewo. Sprawdź go w pierwszej kolejności oraz wszystkie połączenia do niego i do silnika. Ja w swojej tokarce, tez LD550 rozwiązałem to montując silnik troszkę mocniejszy. bo 0,75kW i falownik do niego. Zresztą wymieniłem też czujnik zamknięcia pokrywy bo był bardzo kapryśny....
Do tego potrzebujesz 4 takie przełączniki ewentualnie 2 przełączniki plus dwa przekaźniki.
Według mnie jest to przełącznik prawo/ lewo.
Nie dasz rady wykonać takiego podłączenia bez odseparowania masy silniczka. Sam przełącznik potem to pestka. Obroty lewo i prawo uzyskujesz zmianą polaryzacji na zasilaniu silnika. Z racji odciążenia styków przełącznika, konieczne będą dwa przekaźniki.
jeżeli zastosujesz przełącznik np. od wiertarki 'lewo-prawo' będziesz mógł bawić się obrotami w dowolnym kierunku.
Źle zamontowany przycisk zmiany trybu pracy, czasami po prostu przed wciśnięciem przycisku na miejsce trzeba ruchem obrotowym (przekręcasz przełącznik w lewo albo prawo) odciągnąć sprężynę, kilka prób i ci się uda
Podłączenie przełącznika prawo lewo nie jest takie straszne tylko trzeba rozumieć te działanie przełączania. Sam przełącznik tak patrzyłem że chyba tylko są 3 fazowe.
Witam. Mam 3kW 1410obr/min, przełożenie 1:5, wałek podobny. Moja uwaga - zrób sobie to przełożenie na 2-3 paski uzębione. Mój pojedynczy ślizga ale bezproblemowo kilka m3 połupie zanim padnie. Lepsze mniejsze obroty świdra -lepiej robi robotę. Przyda się przełącznik prawo-lewo. Do cofania zakleszczonego klocka. No i konkretny napinacz np. śruba rzymska....
Urządzenie, silnik małej mocy bo 0.37kw 3 fazowy aktualnie podłączony na 220 poprzez kondensator. Czy da się nim teraz sterować przełącznikiem lewo prawo? Na 220
Można zastosować przełącznik prawo-lewo z odpowiednim przełączaniem końcówek uzwojenia rozruchowego/pomocniczego. Najpierw trzeba je znaleźć i wyprowadzić.
Schemat już masz narysowany na deklu. Potrzebujesz tylko przełącznika prawo - lewo, np. taki z wyłącznikiem elektromagnetycznym. https://iautomatyka.pl/zmiana-kierunku-p... Albo wg. schematu, do którego link zamieścił (at)czesiu, łącznik krzywkowy firmy Spamel SK16 3.83147 w obudowie. https://obrazki.elektroda.pl/9263705300_...
Teraz okazuje się że to L/P. Jakiego typu bezpieczników mogę użyć Przecież na schemacie pisze. i jaki wyłącznik . Potrzebujesz przełącznika lewo/prawo np; https://ihe24.pl/laczniki-krzywkowe/71-l...
Przełącznik prawo-lewo sporo kosztuje.Zrób na stycznikach a wtedy będziesz mógł dołożyć wyłącznik bezpieczeństwa "not aus".
Zajefajnie potencjometr działa! Pięknie dziekuje. Zostało jeszcze obroty prawo lewo , nie mam przełacznika. Czy ja dobrze rozumiem że ma on mieć 6 pinów? Czy wystarczy na 3 piny? No i nie ma takich wejść z takimi oznaczeniami jak na obrazku. Wystarczą 2 przełączniki lub przyciski albo trzypozycyjny przełącznik Prawo - Stop - Lewo. Funkcje wejść są...
A mógł bym użyć przełącznika prawo lewo zamiast tego włącznika 0-1 ?
Ten silnik ma w sobie zabudowane dwie krańcówki, dla tego wtyczka od oryginalnego przełącznika lewo-prawo ma 5 pin-ów więc nic nie trzeba dokładać, wystarczy wziąć miernik w rękę, w ostateczności zdjąć obudowę z silnika z gniazdem i sprawdzić, którym pin-em z gniazda wychodzi sygnał, prawdopodobnie środkowym, a którymi idzie do/z włącznika oryginalnego...
Witam wszystkich potrzebuje pomocy z podłączeniem przełącznika prawo lewo. Parametry!!! Jakie ma być napięcie, jaki prąd przełączalny do czego to ma być, ... Hasła to są dobre na wiecach, tu niezbędne są konkrety. Im więcej faktów podasz, tym łatwiej będzie odpowiadać.
Witam. Jeżeli w prawo działa, to wyłącznik jest dobry. Raczej pomyliłeś coś przy składaniu obudowy - przełącznik prawo-lewo nie ma pełnego skoku - lub coś w tym stylu.
Czyli silnik na lewych obrotach powinien mieć taką samą moc jak na prawych Tak, jak wcześniej: Skoro silnik posiada tylko przełącznik: prawo/lewo (bez sterownika elektronicznego), to obojętnie w której pozycji będzie ustawiony przełącznik, silnik będzie pracował taką samą mocą .
Niektóre soczewki miały przełącznik. Dla ruchu lewo i prawo stronnego. Dodano po 1 Ach tak, przy 35W wymagane są spryskiwacze reflektorów, a przy 25W już nie (niższa liczba cechowania = jasność). Nie tylko jeszcze układ samopoziomowania
Dwa takie klucze jak w linku wywaliłem do śmieci, w warsztacie udało im się przeżyć 3 miesiące, przełącznik prawo-lewo jest bez żadnych o-ringów, po kilkuset przełączeniach wyciera się obudowa klucza i powietrze ucieka koło zaworu, zamiast napędzać turbinę
Wystarczyłby zwykły stycznikowy przełącznik prawo - lewo. Z elektryczną blokadą możliwości załączenia drugiego stycznika gdy jeden już pracuje.
Tylko z daleka od Bosch IXO - Drogi badziew jakiego jeszcze świat nie widział. Ponad 200zł wyrzucone w błoto. Ze 3 razy w naprawie i ciągle to samo przy stosunkowo niewielkim obciążeniu wyłamują się zęby w plastikowych kółkach przekładni. W końcu się wkurzyłem i kupiłem najtańszą chińszczyznę w Castoramie pod nazwą Macallister. Wtedy bodajże zapłaciłem...
Okazało się że uszkodzony był przełącznik lusterek prawo lewo
Ale ze mnie trąba "elektryczna". Mam wszystko w swoim katalogu. Szukałem nie tam gdzie trzeba. Dziekuję wszystkim zaangażowanym za wpisy.
Autor tematu zaznaczył że silnik bez falownika "na przełączniku prawo - lewo " pracuje w obie strony . Pompa to tylko dodatek .
Witam ! Problem z przełącznikiem prawo/lewo jest taki że on powinien mieć blokadę aby w czasie gdy silnik pracuje np. w lewo nie można go było przełączyć w prawo. Musi to być przełącznik 1-0-1, sześć lub osiem styków.
na tym schemacie chodzi o to że opóz zmienia się poprzez obrót potencjometru, ale Ty potrzebujesz dwa przełączniki i te przełączniki sterują obrotami (lewo/prawo) silniczka którego ośka przymocowana jest do potencjometru - naciskasz przycisk, silnik kręci się i obraca potencjometr, zmienia się opór..
Zamiast przełącznika prawo/lewo proponuję układ sterowania kierunkiem na stycznikach. Łatwiej będzie dodać włączanie magnesu, gdy silnik nie pracuje.
Witam! Wspomniany agregat wykonałem. Działa znakomicie. Dodatkowo na tablicy sterującej dodałem przełącznik lewo-prawo w celu ew. zmiany kolejności faz. Jeszcze raz dziekuję za cenne sugestie i porady. Pozdrawiam! KT
To jest wiertarka WSD 16 ona ma już swoje sterowanie stycznik dwa przyciski i przełącznik prawo lewo mechaniczny. One oryginalnie wychodziły z silnikami dwubiegowymi tyle że 2800/1400 Ogólnie chodzi o to że czasami jest jeszcze za szybka i te 700 obr na pierwszym biegu dawało by fajne niskie (pon. 200) obr wrzeciona.
Witam Możesz zamienić między sobą dwa żółte lub dwa czerwone, silnik na bank zmieni kierunek obrotów A jak byś dodał do tego odpowiedni przełącznik to miał byś prawo-lewo w każdej chwili
Można z Warszawy do Zakopanego jechać przez Gdańsk. Tylko czy to ma sens? Po co komplikować życie? Kup przełącznik prawo - lewo do silników, albo zrób układ na 2 stycznikach i nie wymyślaj kwadratowych ...
Odłącz zasilanie, omomierzem zmierz oporności uzwojeń, sprawdź też przełącznik "prawo/lewo".
Ja też robiłem coś takiego i zastosowałem przełącznik prawo/lewo, i gdy były w pozycji lewo to dzwięk był z wideo a gdy przełącznik był w pozycji Prawo to dzwięk był z DVD.
Widzę ,że diody są przylutowane do mikro włączników .Wolny przewód niebieski tez musi być podłączony do przełącznika , aby silnik pracował lewo-prawo .Prawdopodobnie ktoś tam zaglądał.Rozumiem że ten czarny element jest korpusem przełącznika lewo-prawo.
skręcać prawo prawo kirchhoffa prawo murphiego
singer ścieg schemat sharp aquos murzynek radmor
wózek widłowy linde błędy skrzynia biegów scania zgrzyta
Przepalony bezpiecznik a gwarancja - co warto wiedzieć? Presostat w piecu Junkers nie zamyka obwodu - przyczyny