Dobrze zauważyłeś Manio się pomylił i namieszał, a dzieje się dokładnie odwrotnie po ochłodzeniu czujnika dysza się zamyka. Co do gorących par to ja stawiam na przeładowanie czynnikiem, ale może być i powietrze,w układach z kapilarą niema wziernika i nie trudno o przeładowanie.
To mało ważne że była stara ale nie powinieneś tak nigdy łączyć żadnych baterii bez odpowiednich zabezpieczeń. Widziałem raz jak strzelają baterie przeładowane po połączeniu dwóch identycznych baterii od hulajnogi 36V , dokładana była tylko bateria o 4x większej pojemności , mniejsza po chwili została dosłownie rozerwana a kilka cel fruwało jak fajerwerki...
Rozładowane akumulatory litowo-jonowe są bezpieczne do czasu, aż spróbujesz je ładować. Najgroźniejsze są naładowane i wtedy zwarcie, rozerwanie obudowy, przegrzanie, przeładowanie spowodować mogą pożar lub eksplozję. Jeden Rosjanin zbadał reakcję akumulatorów na rozerwanie obudowy. Rozładowane tylko dymią. Naładowane płoną po kontakcie wnętrza z powietrzem.
Prawdopodobnie wilgoć w układzie, co może być przyczyną nieszczelności. Jeśli rurka na ssaniu zaszroniona, to sporo przeładowałeś układ. Jeśli nie masz azotu, to z biedy sprawdź szczelność sprężonym powietrzem (10bar przez 24h). Ważne, żeby odczyt ciśnienia odczytać przy tej samej temperaturze w pomieszczeniu. Zamontowany termostat zastępczy musi mieć...
To wiatrówka na sprężone powietrze także siła niemusi być taka duża jak myślisz. Chodzi tylko o cofnięcie zamka i przy okazji przeładowanie. Siła musi tylko kurek naciągnąć
Witam z systemem zasilania powietrzem tego silnika to trochę skomplikowana sprawa , myślę że szwankuje tu mechaniczny zawór chroniący turbinę przed uszkodzeniem przez przeładowanie ,jeszcze tego dokładnie nie rozgryzłem ,ale o dziwo pomaga wyjęcie filtra powietrza .
Pierwsze co należy zrobić przy takich objawach to sprawdzić gruszkę i jej cięgno jak się porusza.Tak proste i tak szybkie.A egr to chyba wypiera powietrze z dolotu tak?
Witam, gdzie największym elementem był rezystor 47R w obudowie 2512 a tranzystory w SOT-23 taki układ balansowania ma niezwykle cienkie parametry. Tranzystorem jest zazwyczaj MOSFET-N, przy takim napięciu współczesne mosfety mają niemal zerową rezystancję kanału, moc strat prawie zerowa, może sobie być w dowolnie małej obudowie. Rezystor 47 Ω,...
Dlatego w ładowarkach jest jedno napięcie które sprawdzi się przy +35 stopniach i -10 . Zabawa w kompensację temperaturową ma sens w urządzeniach stacjonarnych i to przy dużych pakietach akumlatorów bo tam koszt szybszego zużycia przez za wysokie napięcie ładowania liczony jest w tysiacach albo dziesiatkach tysięcy złotych . Ta korekta temperatury w...
Witam. Zastanawia mnie obwód wejściowy z laptopa, gdzie mosfet sterowany jest względem źródła, które teoretycznie wisi w powietrzu. Impedancja jakaś zawsze jest dodatkowo jest kondensator 1nF, który powinien pomóc w przeładowaniu bramki i otwarciu mosfeta, ale w symulacji nie za bardzo chce mi to działać. Prosiłbym o wytłumaczenie oraz jaki jest problem...
Trochę nim pojeździłem i chyba trochę rozruszałem tą turbine po emeryckiej jezdzie poprzedniego właściela, auto jest delikatnie żwawsze i nie zawsze łapie tryb awaryjny wcześniej przy 120 koniec teraz 140 około, raz pojechałem 180 ale gdy puściłem gaz i znowu wdepnąłem notlauf. Czy to trochę bardziej objaśnia sprawę? Zaworek zwrotny ma jakiś wpływ na...
przeładowanie = zwiększona dawka powietrza a co z tym idzie trzeba to też podlać paliwem ...... idąc tym tropem masz odpowiedź. Wyższe spalanie = wyższa temp itd.
no tak, nie doczytałem. Wszystko co pisałem jest aktualne dla ogniw Ni-Cd i Ni-MH. Li-Ion mają inne napięcia, ale poza tym cała reszta wygląda tak samo. Może poza tym że nie mają "pamięci" jak Ni-Cd. Nie pamiętam niestety jakie napięcia, oprócz znamionowego 3,6 V. Z tego co widać w necie to nap. końcowe ładowania wynosi 4,2 V ale można i znaleźć efektowne...
Była robiona wcześniej zanim wymieniłem węża od ic, to tylko błędy przeładowania turbiny, i egr, ale to chyba normalne przy peknietym wężu od turbiny do ic.
Właśnie okazało się że mam uszkodzony EGR, powietrze króćcem można wciągać. Odłączyłem przewód podciśnienia od niego i zaślepiłem. Czy to może mieć związek z tym błędem?
Ten zawór pomiędzy silnikiem a wiatrakiem to zapewne zwór proporcjonalny sterowania turbiną, a turbina do tego aby uzyskiwać ciśnienie na niższych obrotach potrzebuje mieć zwiększone ciśnienie w siłowniku czasami zwanym gruszką . Jak obroty silnika wzrastają i co za tym idzie wzrasta ciśnienie doładowania spada ciśnienie sterujące w siłowniku aby nie...
Witam dzisiejszego dnia w związku z występującym trybem awaryjnym mojej audi 1.9 TDI 110 KM zrobiłem logi Vagiem. Mechanik stwierdza wyraźne przeładowanie turbiny. Wartości występujące w danym zakresie obr znacznie przekraczały normę. przeładowanie ;/ Powiedział że problemem może być sztanga turbiny. zakładając wężyk na gruchę i wciągając powietrze...
Nie ma takiej wartości. Dla każdego auta wartość będzie inna. Jedno odpali natychmiast, a drugie nie odpali z pełnym napięciem. Jest za to wartość, do której lepiej akumulatora nie doprowadzać, bo niczego już nie odpali. Ważny jest stan akumulatora, a nie tylko napięcie.Jak będziesz go doładowywał* do końca, to straci pojemność. Wtedy pomimo pełnego...
A dlaczego jest większy przepływ powietrza niż zakładany? Czy to ma coś wspólnego z przeładowaniem?
Mam 84KM w Hondzie wolnossącej. Przy załadowaniu pełnym, czytaj komplet pasażerów + bagaż czyli może nawet lekko przeładowana (DMC około 1500kg) to 140km/h pod górę nie utrzyma, a na pewno nie na 5 biegu. Wszystko zależy od masy, na pusto to ta Honda śmiga aż miło, bo waży 1040kg. Większość samochodów osobowych przez 90% swojego czasu eksploatacji...
Trzeba przede wszystkim wiedzieć JAK ładować.. Najlepiej, jeśli prąd ładowania wynosić 10% pojemności akumulatora, czyli akumulator np. 50Ah, prąd ładowania = 5A. Przekraczając napięcie 2,4V zaczyna się rozkład wody na tlen i wodór (tzw. gazowanie akumulatora). Po osiągnięciu napięcia 2,5V trzeba przerwać ładowanie, ponieważ dojdzie do przeładowania...
Bo wtedy powietrze jest gęstsze i szybciej turbo ładuje. Sprawdź czy mechanizm się nie blokuje jak nie sztanga do skrócenia o obrót i log 11 powtarzać aż wykresy będą się najlepiej pokrywać.
No nie działa jednak bez zarzutu. Teraz. Gdyby działała, nie założyłbym przecież tematu - kiedy uznałem że jest niewydajna no i zacząłem węszyć. Przy 25 może zadziałać zawór bezpieczeństwa i czynnik pójdzie w powietrze. Nie mam pewności, ale w tym układzie chyba nie ma zaworu bezpieczeństwa. Jest czujnik ciśnienia a kontroler wyłącza sprężarkę zarówno...
Tutaj pożar ebike, który ma dużo mniejsze baterie. Oczywiście zapewne nie ma odpowiedniego zarządzania pakietami i może to jakaś samoróbka - chociaż mówi, że kosztował 6000USD? (tylko przecież wiadomo, że u nas też będą wymiany ogniw w garażu przeprowadzane ;) ) Na szczęście jest chwila na reakcje. Niezbyt przyjemny dźwięk puchniętych ogniw. Przeładowały...
Witam serdecznie! Dzisiaj przybrałem się do zaślepienia EGR'u w mojej 90-konnej besti (silnik AGR). Wyczyściłem EGR/dolot, wstawiłem grubą blaszkę przy otworze klapy gaszącej u dołu silnika (nie przy EGR'ze), wywaliłem klape gaszącą a EGR zostawiłem. Po odpaleniu silnika wszystko działa, problem pojawia się przy kilku tyś. obrotów. Słychać jakieś dźwięki...
Podciśnienie miało 0,8 na odpalonym silniku, kolega który to sprawdzał bo miał przyrząd stwierdził że w normie (nie wiem czy miał na pewno rację) i sprawdzał czymś podobnym do pompki szczelność gruszki od turbo i mówił że szczelna nic nie puszcza. Co do wymiany to nie wymieniałem gruszki ani innych rzeczy oprócz wężyków podciśnienia i czyszczenia dolotu...
To zabezpieczenie na płytce PCB przy biegunie - ogniwa 18650 to jedynie BMS, który zapobiega przeładowaniu ogniwa oraz rozładowaniu poniżej napięcia bezpiecznego. Obecnie większość ogniw 18650 ma bezpiecznik membranowy pod biegunem + który w przypadku długiego zwarcia i nagrzania ogniwa odetnie zasilanie. Co do zabezpieczenia na PCB to w razie zwarcia...
Nie wiem, skąd palący się lit miałby brać tlen, jak nie z otoczenia, Tak, z otoczenia, ale nie jest to powietrze tylko elektrolit, rozkłada wodę i 'wyrywa' tlen wodorowi. Nie znam się na elektronice ale takich farmazonów to już dawno nie czytałem. Naprawdę polecam zajrzeć do książki z chemii, już taka do 8 klasy wystarczy aby zobaczyć co się dzieje...
Oglądam tę płytkę i te tranzystory w żaden sposób nie są połączone z procesorem wiszą w powietrzu między kondensatorami. Według mnie to jakaś kompensacja różnicy napięć na kondensatorach które są w szeregu w przypadku nie równej pojemności kondensatorów aby Kondensatory mające wyższą oporność nie zostały przeładowane zbyt dużym napięciem. Ale niech...
Dzięki za porady :) Na dniach mam zamiar zamówić nowe aku a w międzyczasie mam pytanie. W tym moim pilocie użyłem blaszek z niepotrzebnej listwy przeciw-przepięciowej. Idealnie dały się przyciąć i nie grzały się. Czy taka blaszka jak jest za gruba to może powodować jakieś dodatkowe wyciekanie mocy akumulatora? Z ciekawości dodam, że zdjąłem fabryczną...
sprawdziłem, sztanga chodzi płynnie. Dodatkowo próbowałem spowodować ruchy sztangi zasycajac powietrze z gruchy- tez działa. zauważyłem tez ze turbina puszcza troche oleju na inter. czy są dopuszczalne jakies małe wycieki czy to nie powinno miec miejsca? odnoscie badania tej turbiny vagiem na jakim bloku zrobic logi ?
Bateria, jak bateria. Od tej w samochodzie różni się składnikami biorącymi udział w gromadzeniu energii i ilością ogniw, ale połączenie szeregowe jest jednakowe. Z powodu składu chemicznego ogniw jest jedna bardzo istotna różnica, o czym boleśnie przekonało się kilku użytkowników telefonów komórkowy - lit jest reaktywny i przeładowane ogniwo może się...
Mylisz pojęcia. Akurat DV jest podciśnieniowy. N75 ma cykać. To jest zaworek elektromagnetyczny. Z niego idzie wężyk do tej gruszki przy turbinie, czyli Waste Gate (WG). Natomiast Dump Valve (DV) to jest taki zawór, którego zadaniem jest utrzymywanie turbiny na wysokich obrotach. Z kolektora dolotowego idzie wężyk z przodu silnika do DV. Kiedy przepustnica...
Wyczyść z oleju czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym ten na dozowniku powietrza . Zachodzi olejem i pokazuje przeładowanie co jakiś czas.
Mam 4 pin. Dodam zdjęcie. Wygląda że chyba były różne. Co do uwagi o spaleniu, to słuszna, mam to na uwadze. Dlatego bawię się w garażu z tym, obserwuje napięcie pojedynczej celki czy nie jest powyżej 4,2. Liczę że bms ma ładowarkę w sobie z balancerem, na co wskazuje jego obłożenie elementami. Nie podlaczylbym gdyby tak to nie było sprzedane, podłączone...
Witam, muszę Cię zmartwić. Niestety ten regulator nie zapewni wykorzystania nawet 50% możliwości paneli słonecznych. On nie posiada wewnętrznej przetwornicy, która "dopasuje" wartość napięcia z paneli do wartości akceptowalnej przez akumulator a jedynie nie dopuści do jego przeładowania. W związku z tym ładuje prądem, jaki maksymalnie dostarcza panel...
Miałem tak w Sharanie. W podszybiu są tam dwa zaworki (lub czujniki) do których dochodzą wężyki. Jeden z zaworków się przywieszał. Trzeba było go pacnąć porządnie grubym drutem - robił WRRRRrrrrrr.... schodziło z niego powietrze i było dalej ok. Po kilku takich pacnięciach i sprawdzeniu sytuacji dokładniej okazało się że zagięty był jeden z wężyków...
Witam Wymieniłem piecyk D5Z-F w VW Sharan, bo w starym sterownik robił różne numery. Po wmontowaniu nowego i wykasowaniu VAGiem błędów pięknie odpala. Problem w tym, że chodzi nawet jak woda ma już 90 st. Przestaje dopiero jakąś minutę po wyłączeniu silnika. Czy tak powinno być? Jak pamiętam, to poprzedni piecyk wyłączał się po ogrzaniu do ok. 70 st....
WITAM .Wymieniłem koras turbinki oraz wyczyściłem geometrię, bez względu na to jak ustawie sztangę gruszki ,Turbo od 3000 obr się odcina jest przeładowanie ,moje pytanie brzmi czy mogłem ten pierścień od sterowania lopatakami założyć odwrotnie tzn do góry nogami ?? I czy stąd może wynikać mój problem ??? Czy jest w ogóle taka opcja??? Dodam że wszystko...
Witam, w skrócie opiszę problem z turbosprężarką i przeładowaniem. Po regeneracji turbosprężarki wymianie przewodu intercoolera i złożeniu całości "do kupy" pojawił się problem z przeładowaniem turbo. Po wejściu na około 1800 obrotów i/lub więcej zapala CHECK ENGINE, auto słabnie, przechodzi w tryb awaryjny. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu...
Trzeba kolego podmienić czujnik doładowania, lub oglądnąć jego parametry statyczne i dynamicze. Silnik prawdopodobnie jest przeładowany.
Na zimnym wartość ciśnienia doładowania prawdopodobnie mieści się w wyznaczonych granicach proporcji paliwo - powietrze (z uwzględnieniem innych parametrów). Niestety czeka Cię pełna diagnostyka łącznie z logami, zakładając, że sztanga pracuje w pełnym zakresie i przestawia kierownice na minimum. Zawór steruje prawidłowo zbijając ciśnienie do zera aby...
https://youtu.be/LngDyZXsEhM ruch sztangi po odpięciu i przypięciu wężyka z gruszki https://youtu.be/fAkdXnPSr2o puszczenie strzykawki po wcześniejszym zassaniu i ruch sztangi w dół. https://youtu.be/kGL7S11HSCc test bs 011 - ruch sztangi Zamieszczam kilka filmików z ruchu sztangi w moim passacie. Jak na zimnym silniku zasysałem powietrze z gruszki...
Witam, mam problem z jednym autkiem - VW Bora silnik ALH podczas jazdy turbina przeładowuje w granicach 3000-3200 rpm. Zrobiłem logi grupy 11, proszę o sprawdzenie i nakierowanie na problem. Wg mnie po wstępnej obserwacji winna jest gruszka turbiny - nie można zassać ustami i jej zaciągnąć - jest taki objaw jakby dziurawa była i zaciąga cały czas powietrze....
Te rezystory ustalą potencjał prawej okładki kondensatorów na potencjale masy wtedy gdy przedwzmacniacz jest odłączony. Bo tak po odłączeni,u prawe "nogi" kondensatorów "wiszą w powietrzu". A wynika to z niepisanej "normy" że w każdym urządzeniu audio/video na wejściu/wyjściu zawsze trzeba doprowadzać składową stałą do poziomu GND (masy urządzenia)...
Jeśli chodzi o sprawdzenie działania N75 w Twoim przypadku kolego *Brutal123* to jest tak, że bez podania 12 na elektrozawór powinieneś zasysać bez problemu powietrze przez króciec VAC przy jednoczesnym zatkaniu palcem króćca ATM - wtedy powinien być swobodny przepływ zasysanego powietrza między OUT a VAC; jeśli podasz 12 V na N75 to przy zasysaniu...
Witam, mam problem z jednym autkiem - VW Bora silnik ALH. Podczas jazdy turbina przeładowuje w granicach 3000-3200 rpm. Zrobiłem logi grupy 11, proszę o sprawdzenie i nakierowanie na problem. Wg mnie po wstępnej obserwacji winna jest gruszka turbiny - nie można zassać ustami i jej zaciągnąć - jest taki objaw jakby dziurawa była i zaciąga cały czas powietrze....
Przy takich parametrach siłowników (średnica-skok) wychodzi komora robocza w cylindrze 8,00/7,80 cm³; przy jednoczesnym zadziałaniu 4 siłownikach mówimy o 32,0 cm³; do tego dochodzą "przedmuchy" przewodów doprowadzających i objętości komór w zaworze; Jednym słowem - bardzo mały wydatek powietrza ;) Nie zaznaczyłeś jak często będzie odbywać...
Bajki kolega opowiada, jakoś tego nie widać na charakterystyce poniżej - ogniwo Samsung ICR18650-2200. Piszę prawdę. Może Samsung ma inną charakterystykę rozładowywania, ale ja wyraźnie napisałem że mam na myśli akumulatory Panasonica. Oto wykres. http://obrazki.elektroda.pl/3949868900_1... Hmm, Panasonic zapomniał dorysować wykresu...
Witaj Trochę tych błędów tutaj narobiłeś, ale zacznijmy od początku. 1). Wyjście VCC ma w zależności od podłączonego napięcia wydajność prądową: dla 21V -> 6mA - 1mA(prąd diody Zenera) = 5mA dla 12V -> 10mA - 1mA = 9mA Taki prąd wystarczy do zasilenia bramek logicznych, ale możesz mieć problemy z wysterowaniem tranzystorów, gdyż przełączając większe...
Odnośnie 2 kompa sprawdz (wyciągnij elementy, wyczyść .przedmuchaj sprężonym powietrzem)elementy złącz)szyny pamięci ,grafiki oraz molexy zasilające płytę po postojach lubią nie łączyć . Ręcznie czyli z menadzera wybierasz sprzęt -aktualizuj sterownik-wybierasz ,zainstaluj z listy lub określonej lokalizacji-dalej-nie wyszukuj wybiorę sterownik do zainstalowania-dalej-z...
Witam Panowie ogrzewam temat bo problem ciągle występuje. Nie ma mądrego, który by na temat zaradził. Mimo wielu zmian, wymian i poszukiwań dalej jest to samo - do 140 auto śmiga idealnie powyżej błąd przeładowania i tyle. Podsumuję jeszcze raz co zostało zrobione/sprawdzone : - wymieniony czujnik MAP - wymieniony przepływomierz razem z wężami i obudową...
Jest oczywiście przeładowanie! Zaintrygowałeś mnie jednym sformułowaniem: sztanga nie będzie uchylać zaworu upustowego gdyż dynamika spalin jest zbyt niska. . Czy mógłbyś precyzyjniej wyjaśnić tę zależność, czy konstrukcja części gorącej turbiny i zaworu upustowego ma tu znaczenie czy też z dynamiką spalin wiąże się większe ciśnienie po stronie zimnej...
dokładnie. najpierw sprawdz co sie stanie jak zdejmiesz przewód podcisnienia do turbiny... jezeli straci moc całkowicie to weż pompkę podcisnieniową wytwórz podcisnienie zeby cięgno doszło do konca i sprawdz co sie stanie... podczas jazdy powinienien przeładować i wejsc w tryb awaryjny. pozatem bedziesz miał porównanie na wykresach czy cos sie poprawiło...
Tak jak kolega (at)rozal22 źle wpięta w gniazdo karta albo ram. Moze masz wytarte mocno piny na tym ramie albo w gnieździe RAMu styki już są wyrobione, miąłem tak. Jeszcze jak masz czym albo gdzie to możesz wyczyścić wszystko z kurzu i przedmuchać powietrzem pod ciśnieniem gniazda i spirytusem albo denaturatem przetrzyj piny w kości RAM. Być może kurz...
Witam. Mam pytanie posiadam również ibizę 1.2 TDI z 2012r. i mam podobny problem błąd p0234 przeładowanie... ale gdy ściągnę węża który idzie z filtra powietrza do elektrozaworu problem nie występuje. Czy problem został rozwiązany ? Dziękuje i pozdrawiam.
Witam, takie zapytanie na czym polega odcięcie w silniku? Chodzi mi o dołoadowany silnik już starszej daty na moim przykładzie 1,8T Vaga. Jechałem ostatnio krajówką, nagle ciężarówka typu TIR, jadąca na awaryjnych światłach może 45 km/h (chyba kierowca chciał gdzieś nawrócić itd) no i z drugiego biegu zacząłem ją wyprzedzać ale auto wiadomo długie,...
Mam takie dwie teorie: olej ma większą stałą dielektryczną niż powietrze, jeśli się dostał pomiędzy jakieś końcówki któregoś elementu to doszła dodatkowa pojemność pasożytnicza. Jeśli przetwornica działa na jakieś częstotliwości to mogła się ta częstotliwość obniżyć (jak wzrasta pojemność wzrasta czas ładowania). Zmiana częstotliwości pracy może powodować...
Czujnik ciśnienia już czyściłem ale z powodu wyskakującego błędu (przeładowanie). Co do przepływki to przepraszam ale nie jestem zbyt obeznany w tej dziedzinie i nie wiem nawet gdzie szukać. Z przodu, przy wylocie z obudowy filtra powietrza. Jeśli miałeś problem z przeładowaniem, to pewnie nie działa zmienna geometria albo zupełnie zatkane sadzą kanały...
Też nie wiem jak działa układ podciśnienia w tym aucie, gdyż schematów w necie nie mogę znaleźć, Nie trzeba schematu. To można kawałkiem wężyka na aucie w kilka minut połączyć. generalnie na prosty system, vakupompa zasysa powietrze z plastikowego trójnika, elektrozawór połączony przewodem z gruszką EGR, oraz trójnika, potem idzie przewód pod auto,...
Złożyłem i sztanga pracowała płynnie, nic się nie przycinało przed montażem. jeśli za prawidłową pracę zmiennej geometrii jesteś pewien po jej czyszczeniu to pozostają jeszcze dwie inne możliwości - zardzewiała wewnątrz grucha blokuje sztangę i sprężyna nie jest jej w stanie wypchnąć z gruchy w pozycję mniejszego doładowania albo będzie niedrożny wężyk...
użył pompy, ale nie żeby zrobić próżnię i sprawdzić, czy ucieka, tylko jak dobijał gaz, to włączył na chwilę tę pompę, ale po co, nie wiem. Próżni nie robi się aby sprawdzać szczelność! Jeżeli jednak układ nie "trzyma" nawet próżni, to dziura jest jak stodoła. Prawdopodobnie robił próżnię przed napełnianiem i powinien to robić przez co najmniej kilkanaście...
Jak wpadnie w tryb awaryjny to Vag pokazuje błąd: przeładowanie turba... teraz jak robiłem te logi to wszystko chodziło niby ok., jednak kiedyś zdaje mi się (jakiś rok temu) chodził dużo lepiej.. teraz jak robiłem logi to na prostym odcinku 145 i nic więcej.. może bo dłuższym rozpędzaniu ale naprawde dłuższym(oczywiście po prostej). Kiedyś 150 było...
Panowie jeśli temat was interesuje to proszę bardzo: W ramach wzrostu prędkości wiatru (mocy) można wg mnie wyznaczyć parę zakresów w których można zacząć stosować (pogrubione) elektronikę 1. zefirek – wiatrak stoi lub kreci tak wolno że nici z prądu 2. wiaterek – coś zaczyna płynąć ale napięcie jest malutkie więc należy je „oszczędnie”...
Witam, W weekend udało mi się uruchomić spawarkę. Pomogło przeprojektowanie sterownika. Tak jak poradził RoMan - zmiana miejsca położenia C1 (blisko przy kontrolerze) i zmiana jego wartości z 100nF do 470nF. Dodatkowo też jak zalecał RoMan, wstawiłem dławik 100uH w wyprowadzenie suwaka potencjometru. Konieczna była też drobna korekta Slope Compensation....
Ale u mnie cisza jest podczas jazdy cisza podczas pracy ciągłej tylko dźwięk syczenia z filtra powietrza jak schodzi z obrotów znaczy syczenia taki dziwny szum. To samo było przed regeneracją więc jest to cos ze sterowaniem powietrszem czy coś. Nie ma przeładowania patrzyliśmy. po dłuższej jeździe jak stane wyjde z auta szum słychać powietrza przez...
Trochę poteoretyzuję... w przypadku konwencjonalnej turbiny im większa turbina, tym większa "turbo dziura" (przy niskich prędkościach obrotowych przepływ spalin jest za niski by turbina mogła efektywnie sprężać powietrze, później osiąga właściwą wydajność, aż wreszcie zostaje odcięta otwarciem zaworu obejścia spalin). Zjawisko to zminimalizowano w turbinach...
Filtry paliwa jaki i powietrza wymienione na nówke
Przy liniach WN wokół wystepuje silne pole elektryczne malejące wraz z odległością - właśnie przez to pole każdy obiekt wokół przewodu musi posiadac róznice potencjałów - bliżej przewodu pole wywołuje wysoki potencjał - dalej od przewodu niższy potencjał - a różnica potencjałów to już napiecie. Do tego, to pole cały czas "pulsuje", z częstotliwością...
"Rozpal" Li-ion i sprubój je ugasić. Lit na wolnym powietrzu jara się jak fajerwerki. A już na pewno nie bedziesz kozakiem jak gościowi na fotelu obok zapali się bateria. Problem na pewno istnieje, nie ma co przeczyć. Ale nie ma też co udziwniać z przepisami. Nikt nie bedzie wyrzucał baterii do śmieci przed wejsciem na pokład. Gdyby każdy oddał bateryjke...
(at)porlock Czy dioda obok przekaźnika jest sprawna i na pewno prawidłowo podłączona? Jeżeli nie, to wystarczy jedno wyłączenie i tranzystor może ulec uszkodzeniu, a wtedy nie ważne ile tranzystorów zamontujesz, efekt będzie taki sam. Pytałeś o znaczenie rezystorów. Rezystor szeregowy w obwodzie bazy ma ograniczyć prąd bazy. Tutaj do poziomu około...
Czyli wszystkie czujniki praktycznie masz uszkodzone +alternator. Chyba że po części masz zakwizytowane przebiegi zdarzeń, które wystąpiły i nie zostały skasowane. Jeśli o takie rzeczy pytasz, to raczej sam nie poradzisz. Wszystko jest do naprawienia, ale warunek-trzeba określić kondycję mechaniczną motoru, choćby ciśnienie w cylindrach,rozrząd cisnienie...
Wypiąłem i za dużej różnicy nie zauważyłem i stąd właśnie moje wątpliwości ECU przyjęło wtedy wartość powietrza zasycanego 550mg.
Problem doładowania rozwiązałem przez wymianę zaworku sterującego turbiną. Może ktoś spojrzeć czy te wartości przepływu powietrza są poprawne? Dodam, że jak odepnę wężyk od gruchy, to przepływ powietrza wychodzi ok, oczywiście wtedy mam przeładowanie i notlauf. Grupy 003, 011: http://vaglogi.pl/log-011_003_47MXyB.htm...
Dzień dobry, wracam z dawką kolejnych informacji. Chciałem znaleźć przyczynę przeładowywania/nie doładowania turbiny ale ja tez nie umiem interpretować logów, aby stwierdzić czy to pierwsze czy drugie. Sprawdziłem też błędy i okazało się że mam coś nowego. https://obrazki.elektroda.pl/2460699700_... https://obrazki.elektroda.pl/1939612500_...
Włodku, Dyziu - m.in. na wikipedii opisany jest proces ładowania akumulatora kwasowego (samochodowego) - wklejam go tu dla Was: Ładowanie (źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Akumulator... [UWAGA! WARTOŚCI NAPIĘĆ PODANE DLA JEDNEGO OGNIWA, W AKUMULATORZE JEST ICH SZEŚĆ I TRZEBA MNOŻYĆ X6] przyp. red. Proces ładowania...
Witam Wracam z nowymi wieściami Miałem nowe przygody z autem. Już miała być kasacja (2001 r) Tym razem sobie jednak poradziłem a efekt był nadspodziewany. Objawy: Stopniowy dalszy spadek mocy pomimo odpiętych klapek. Kontrolka z kluczykiem po każdym przekroczeniu 3.2 t obr. na dłużej niż 5 s. Ok 120 -130 km/h na 5 biegu , na czwartym przy wysokich obrotach...
Ma wracać do sprężarki chłodny czynnik czyli na granicy kondensacji na powierzchni rurki a tu masz zamarzanie i jest za zimno , Strasznie namotane. Typową granicą kondensacji, czyli początku skraplania sie pary wodnej, na elementach metalowych jest 15 oC. Jak jest szron, czyli bardzo drobne kryształki lodu, to temp powierzchni rurki jest poniżej 0...
Niestety kicha , Kolektor delikatnie okopcony i przepustnica egr podniesiony od spr auta i nadal kicha czujnik doładowania wymyty ręce opadają Dodano po 8 Jeszcze podziemie czujnik doładowania i przeplywke jak to nie pomoże w masy tyg daje auto mechanikowi Dodano po 3 Zrobię tez podciśnienie na wzór po 2007roku bo jak mi mechanik tak popiół to wyszło...
Ogólnie przed tym uszkodzeniem to się tak działo, że po włączeniu spawarki ta kontrolka świeciła, migała, a w spawarce cykało jakby skleiło elektrodę - elektroda w tym czasie była "w powietrzu". To zdjęcie płytki sterującej (nie mojej ale te same scalaki). Te układy N00### to jak mi się wydaje LM 324 i LM 339. http://obrazki.elektroda.pl/4550684500_1...
Przed dyszą rurka powinna mieć temperature otoczenia lub trochę wyższą. Jesli cały skraplacz jest gorący, łącznie z rurką co idzie na dyszę, to za dużo czynnika w układzie lub za mała wydajność skraplacza (sprochniały). Jakie masz ciśnienie na LP? Fajne, sensowne rady. Mają tylko jedną wadę. Jaką ? Ano taką, że mają zastosowanie tylko dla czystego...
Niestety z akumulatorami Li-Ion jest problem, bo nawet ogniwa renomowanych firm potrafią ulegać samozapłonowi. Sporo było akcji nawrotowych organizowanych przez producentów laptopów. Wszystko przez wykorzystanie Litu, który jest metalem bardzo aktywnym i ulega samozapłonowi w powietrzu. Z drugiej strony należy pamiętać, że takie akumulatory spełniają...
Witam, Nie bardzo mogę znaleźć dział pasujący do mojego pytania, więc zdecydowałem się na forum Ogólne. Dołożyłem sobie elektryczny silnik do roweru. Na razie jest zasilany z małych akumulatorów żelowych, ale chcę zrobic baterie z ogniw 18650 (ogniwa juz mam zamówione). Jednak naczytałem się trochę o pożarach tych ogniw i chcę zrobic jakies dodatkowe...
MH-C9000 mi od trzech lat pracuje bez problemowo, z tym że jestem zawodowym elektronikiem i w stosunku do większości ludzi szanuję sprzęt oraz przestrzegam procedur ładowania, konserwacji itp. nie wyginam przewodu zasilania ponieważ to go niszczy. Sprzęt ma swój stałe miejsce, oczywiście dzieci nie mają dostępu do akumulatorów i ładowania. Dopiero gdy...
Powtarzaj jeśli chcesz. Jestem już na takim etapie życia, kiedy ze sporym bagażem wiedzy i doświadczeń zaczyna się wypowiadać "złote myśli". Jeśli więc ktoś uzna niektóre za cenne, to odbieram to wyłącznie jako pozytywny wkład w rozwój ludzkości ;) Tech Ekspercie, przytoczony anegdotyczny problem matematyczny, który rozwiązał Gauss, zaskoczył mnie....
A jakbyś tak jeszcze opisał: - co to są za elementy, których użyłeś - np. ja wiem, że BC550C to NPN małej mocy, niskoszumowy, na napięcie około 50V, prąd 100mA (impulsowo 200mA), dioda 1N4148 to szybka dioda uniwersalna (a ktoś inny może tego nie wiedzieć), a nie wiem, co to za dioda 1N5819 - zenerka? - jaki jest pobór prądu przez ten układ z magnesem...
Witam. Mam S-Maxa 1.8 TDCi 125KM 2009r. 270tys km przebiegu. Jest problem z TURBO, elektryczny nastawnik. Na ciepłym turbo gwiżdże przy przyśpieszaniu, a przy puszczaniu gazu furkocze - efekt SURGE - przeładowanie, zwiększone ciśnienie, zawirowania powietrza w dolocie. Tylko na ciepłym. Jest moc, ale silnik głośno pracuje przez ten gwizd i SURGE. Po...
Witam kolegów. Podepnę się pod temat. Silnik 1.9TDI 90KM 1Z vw b4 passat. Też problem podpierania zaworów na zimnym i po przegazowaniu do ponad 4 tyś obrotów. Sprawdzone ciśnienie oleju - dochodzi do 6 barów przy 4,5 tys obrotów. Zdemontowałem pompę rozruszałem zawór przelewowy (chodził dość cieżko ale dało sie go ruszyć). Na zawór przelewowy podałem...
Witam kolegów Wiem, że tych tematów już się przez forum trochę przewinęło, ale żadnego z nich nie mogę w pełni zestawić z moim problemem. Zaczęło się rok temu. Silnik zaczął wpadać w błąd (standardowo przy 110 km/h przeładowanie i odcięcie turbiny do ponownego odpalenia silnika). Mając wolną sobotę i korzystając z forum posprawdzałem wężyki, pozarabiałem...
https://obrazki.elektroda.pl/2669722900_... Sezon działkowy zbliża się wielkimi krokami, stąd pomysł na proste i szybkie usprawnienie solarnych lamp ogrodowych z czujnikiem ruchu. Większość z tych urządzeń to niestety objaw technologicznego scamu, który jest w prawdzie użyteczny, ale zaprojektowany i wykonany w sposób urągający przyzwoitości,...
Witam. Użytkuję obecnie Volvo 740 2.4 td 109 KM. Jest tam użyty 6 cylindrowy silnik VW doładowany turbiną Garrett TA0307. Problem z obecną turbiną polega na zbyt wysokim ciśnieniu doładowania i prawdopodobnie nie sprawnym układem siłownik-zawór wastgate. Ciśnienie mierzone w czasie jazdy na 5 biegu dochodzi max. do 0,8 (prawidłowe maksymalne) bar przy...
Witam, W moim Stilo 1.9 JTD 115KM jest problem z czarnym dymem pod dużym obciążeniem. Gazując na postoju do 4 - 4,5 tys. obr/min można zakopcić całą okolicę. Każde mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje chmurę za autem. Jak próbowałem to naprawić: - przepływka używana oryginalna - przepływka nowa chińska - czyszczenie przepływek brake cleanerem - jazda...
Wszedłem już w te avr za mocno. Przygotowalem sie psychicznie mentalnie i jakkolwiek zeby sprostac temu wszystkiemu :) Troche czasu juz im poswiecilem. Wymagający nie jestem aż nadto jeśli chodzi o różnorodność dołączanych peryferii. Dodatkowo "daje rade" pisać w Delphi i już się pod tym kątem przygotowałem i ciągle przygotowuję żeby połączyć Delphi...
Cofnąłem teraz sztangę tak jak miałem zdjęcie zrobione przed rozebraniem turbiny (6 zwojów od nakrętki kontry) i mam coś takiego: https://log.tunezilla.com/s/48n07OpF czyli bardzo podobnie jak na początku po czyszczeniu. No i teraz teoretycznie powinienem skrócić sztangę tak? Bo jak to zrobiłem kilka godzin temu to co skrócenie było tyko gorzej :/....
dalej nie jaze o co chodzi? pisz po polsku i opisz punkt po punkcie. skoro twierdzisz ze wchodzi w tryb awaryjny spowodowany przeładowaniem, to masz błąd w pamięci? Jezeli tak, to czy kierownica powietrza chodzi? co z zaworkiem? co z podcisnieniem?
Co do filmiku - po kolei: W jakim celu instalacja pobierająca max 10A (taki zakres ma amperomierz), zabezpieczona jest bezpiecznikiem o aż dwukrotnie większym nominale - 20A? Taki bezpiecznik w praktyce nie zabezpiecza przed niczym. Dalej - nie widzę sensu instalowania zaworu zwrotnego na wężu doprowadzającym gaz. Zawór zwrotny z pewnością przepuszcza...
Panowie nie powinno się wyrzucać katalizatora i filtra . Zbyt mały opór powietrza często sprawia wysypanie w krótkim czasie turbiny a wcześniej jej przeładowanie. Zdecydowanie najmniej kolizyjną metodą i pewną jest zamontowanie emulatora. W razie diagnostyki i zmiany oprogramowania zero problemów.
Witam, Witam. Chciałem na początku podziękować za dość solidny wykład dzięki któremu zaczynam rozumieć co chce zbudować (a dokładniej magnetowód). proszę bardzo. Sadze ze na tym etapie można przyjąć Twoje założenie o jednolity polu przekroju magnetowodu. Przeglądałem stronę która mi podesłałeś (Elektromagnes cyklotronu) i trochę mnie martwi średnica...
Żeby za słodko nie było - bardzo zły pomysł z użyciem pianki poliuretanowej jako izolacji. Raz że to jest materiał nasiąkliwy - będzie magazynowal wodę, nadwozie auta nigdy nie jest w 100% szczelne, a dwa - wyklucza wszelkie naprawy blacharskie. Jeden i drugi argument jest chybiony. Obecnie nie jest to już ekstrawagancja a standard w camperach robionych...
pomijacie ważne aspekty, jak sterowanie MOSFETA totalnie błędne, czas przeładowywania pojemności bramki koszmarny, straty przy przełączaniu ogromne, bramka wisi w powietrzu itd. to was nie interesuje. Pisałem już wcześniej, że zaoszczędzono na jednym oporniku przy tym zasilaniu bramki. Generalnie trzeba wiedzieć jakie będzie mieć ograniczenia zrobienie...
przeładować bateria akumulator przeładować przeładować kondensator
trzeszczenie zasilacza whirlpool zasilacz zworka pinem
cyfrowy polsat motorola wymiana baterii
Lokalizacja czujnika powietrza dolotowego w BMW E65 Naprawa zwarcia w bieżni Gym Form - porady