Taka różnica to nie różnica wg mnie sztangę ruszyłeś albo się przycina. Wystarczy że inaczej gruszka siadła na śrubach i masz te 1-2 obroty na sztandze.
Wgraj ori i dopiero naprawiaj, bo podejrzewam źle obrobiony soft.
kierownica turbiny zapieczona dlatego przeładowuje, turbo wyciągnąć i wyczyścić kierownice.
Ciekawe czy masz błąd przeładowania turbiny przy nieotwierajacej sie klapie?
P0234 to błąd przeładowania turbiny (większa niż dopuszczalna różnica między oczekiwanym, a zmierzonym ciśnieniem doładowania). Zapewne problem w sterowaniu geometrią turbiny.
Witam, tak jak kolega wyżej zasugerował wyczyściłem turbinę i są efekty: 16381142.41244.443.8 17221173.01254.645.8 17641101.61203.647.4 17851091.41162.841.0 18271224.01173.042.2 19111275.01295.449.4 20581948.21346.424.7 23101948.21989.059.4 25831948.21917.658.6 28561948.21948.259.0 31081948.21978.861.8 33601948.21948.263.8 pomimo iż turbo nie było zbyt...
Tobie ta turbina praktycznie nie działa. Coś tam chce ale to kropla w morzu. Tutaj nie ma przeładowania (przynajmniej nie widzę tego w tych grafikach) tylko jest spore niedopasowanie i to cały czas. Przydałby się wakuometr wpięty pod gruszkę. Czy po odpaleniu auta gruszka wciąga maksymalnie cięgno turbiny? Jeżeli tak to raczej N75, podciśnienia i gruszką...
Ładowanie nie przez przetwornicę tylko bezpośrednio z kontrolera turbiny. Ważne aby był to uniwersalny kontroler dostosowujący się do napięcia aku.tzw: 24/12. Po takim podłączeniu uzysk energii będzie zauważalnie większy, a co do przeładowania aku. to po pierwsze w kontrolerze turbiny jest zabezpieczenie a po drugie 200Ah to prawie 3kWh, tyle z małej...
Tak,jest tak samo,jak przed regeneracją turbiny ale prosiłem o podpowiedź,co jeszcze można sprawdzić,bo jak nie dam rady,to wiadomo,że będę musiał uderzyć gdzieś dalej...
Witam, Podbiję temat. Również walczę z tematem przeładowania (od około 2 lat) ale w Focusie 1.6 tdci 109km . Tak znalazłem. Tak jak podejrzewałem zimny lut na rezystorze w ECU. Zakładam, że nie masz IDS'a więc musisz na początek podjechać do kogoś z kompem i niech sprawdzi jaką temperaturę widzi ECU z czujnika w przepływomierzu ( nie pomiar IAT z czujnika...
Raczej niewiele regulacją uzyskasz. A jeździć można
witam ! mam problem dzisiaj gdy zjechałem z obwodnicy auto nagle zaczęło wchodzić na wysokie obroty i strasznie kopcić tak że nie widziałem nic w lusterku wstecznym ,więc wyłączyłem silnik i po pewnym czasie chciałem go odpalić ale nawet nie chciał zakręcić.co może być przyczyną ?.dodam że od pewnego czasu auto robiło się mułowate i jakby turbo zaczynało...
Zawór przeładowania turbiny upuszcza ciśnienie. Chyba, że o inny dźwięk chodzi.
Generalnie w VW nie ma wczesnego ostrzegania "sprężynką" o przeładowaniu, komputer zablokuje i koniec Oczywiście 1.9TDI to za mało jak na opis samochodu
Z logu ewidentne widać że jest przeładowanie - sterownik silnika każe odciąć podciśnienie podawane przez N75 a ciśnienie podawane przez turbinę nie spada. Najlepiej to podpiąć wakuometr przed gruszką i obserwować w czasie jazdy co pokazuje, jakie jest podciśnienie gdy VAG pokazuje wysterowanie N75 na 94%. Możesz mieć źle podłączony lub uszkodzony N75,...
Cześć. Jest problem w Peug e ot 206. Silnik 1.6 HDI. Raz na czas wyskoczy błąd przeładowania turbiny i odcina oczywiście turbo. Podciśnienia sprawdzone, gruszka chodzi. Przy sprawdzaniu podciśnienia, vacum na biegu jałowym jest dobre, maleje wraz ze wzrostem obrotów. Przy 3 tys. obr. jest go mało. Czy podmienić wpierw zawór N75? Jakieś inne pomysły?...
Doszła kolejna dolegliwość której wcześniej nie słyszałem, charakterystyczny dźwięk turbiny na biegu jałowym ( identycznie jest w czasie jazdy). Dodam że problem przeładowania nadal występuję. Czy taki dźwięk może wskazywać na nieszczelność z czego wynikałoby również przeładowanie turbiny ? [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Napisz, co ustaliłeś z tym dozownikiem. I w ogóle na czym polega problem u Ciebie. Mam Volvo S40 z 1.6d (francuskie HDI) i też mam problem z niewłaściwym składem mieszanki. Zauważyłem, że po rozgrzaniu silnik chodzi zauważalnie gorzej, metaliczne stuki, twarda praca, duszący zapach spalin. Niestety w Volvo diagnostyka jest wykastrowana z większości...
Jak wyłapałem check engine od przeładowania turbiny, to zgłębiłem lekko temat. Turbo ponoć zawsze daje trochę więcej niż wymagana wartość, u mnie tez jest w okolicy 0,5 bara więcej niż oczekiwane. Oczywiście wartości zmieniają się, max to 0,5 bara więcej. U mnie na błąd przeładowania miał wpływ brudny czujnik, wystarczyło go oczyścić i przeszło. U Ciebie...
Witam! Kupiłem ostatnio Lagunę 1.9 dCi o mocy 120KM. Mój problem polega na tym, że turbina nie włącza się na 1 biegu, czasem startuje od 2-go biegu a przeważnie od 3-go i idzie jak szalona (słychać jak gwiżdże). Najpierw pojawiał mi się błąd przeładowania turbiny więc zmieniłem elektrozawór. Pomogło tylko tyle, że nie wyświetla się akurat ten błąd......
Witam. Mam problem z autem, jak w temacie. Występuje w nim błąd przeładowania turbiny 17965. Wymienione zostały wszystkie wężyki, zaworek N75, EGR. Sztanga turbiny pracuje poprawnie z tego co udało się zaobserwować. Na koniec zrobiłem logi, zamieszczam niżej: Grupy 003, 011: [url=http://vaglog.pl/log-011_003_zx8j9.... 003, 011: [url=http://vaglog.pl/log-011_003_A3OOor...
Cześć. Problem poruszany dużo razy na forum lecz nie znalazłem odpowiedzi. Standardowy błąd 17965 w VAGu przeładowanie turbiny. Kierownice turbiny pracują lekko nie zacinają się, gruszka ok, wężyki również. Zawór N75 sprawdzony, po podaniu napięcia, podciśnienie idzie na OUT po odłączeniu zasilania podciśnienie jest upuszczane z wyjścia OUT, więc chyba...
Najprawdopodobniej przyczyna tkwi właśnie w kierownicy,rozebrać wyczyścić i po kłopocie.
Dokończę trochę wypowiedź - będzie dla potomnych. Powyższy kod P2A00 dotyczy sondy lambda , w Koleosie ( czy nissanie obojętnie - chodzi o 2,0 dci ) objawia się pojawieniem na desce komunikatu - sprawdź wtrysk , sprawdź emisje spalin - może zapalać się z czekiem bądź bez. Potrafi gasnąć na chwile z własnej woli jak sonda np: dopali chwilowo odrobinę...
Nie sprawdzalem tego, ale bedzie trzeba tam zajrzeć. Co daje obejscie elektrozaworu? Turbo powinno pompować do końca, jak jest sprawne to pojawi się błąd przeładowania ciśnienia.
Skoro zawór n75 jest ok i kierownica turbo też to ciśnienie doładowania powinno być w porządku. Możliwe że czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym działa nie poprawnie. Załóż manometr w kolektor ssący i przejedz się. Jak ciśnienie będzie ok to czujnik do wymiany a jak nie będzie ok to na pewno nie możesz mieć dobrej kierownicy albo jej sterowania.
https://obrazki.elektroda.pl/9994021700_... https://obrazki.elektroda.pl/9572231900_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Z dotychczasowych danych i zamieszczonych zrzutów ekranu wynika, że mimo wymiany przepływomierza na oryginalny Bosch i przeprowadzenia resetów/adaptacji w sterowniku, nadal pojawiają się...
A nie ładuje sadzą za bardzo? Może drugie turbo właśnie pokazuje na co umarło pierwsze.
bo pakuje się w te silniki sprężarkę żeby wycisnąć z nich jak najwięcej mocy i momentu obrotowego po czym dławi się je, ograniczając im maksymalną dawkę Po coś jednak jest w sofcie limiter dawki/momentu, z własnych obserwacji widzę, że jak się przesadzi z dawką w pewnych zakresach obrotów, to bardzo łatwo doprowadzić do przeładowania turbiny (za dużo...
Okazał sie zawór przeładowania turbiny ale nadal nie bylo idealnie :( .
Witam Samochód Passat Combi 2002 Rocznik, Silnik AVB Pacjentem jest mój samochód który ostatnio zaczyna w dziwny sposób się zachowywać. Tzn czasami się zachowuje i nie jest to powtarzalne. Podczas przyspieszania na 5 biegu przy 120km/h silnik potrafi wejsc w tryb awaryjny. Błąd się potarza sporadycznie. Na początku wywnioskowałem , iż mogą to być zapiekające...
Witam posiadam taki problem w swoim passacie strasznego muła ma na każdym biegu tak do ok 2 tys pozniej dostaje kopa jak załaczy sie turbo i mam przeładowania turbiny tylko ze raz jest normalnie jedzie raz odcina juz przy 100 innym razem od 120 z góry dziekuje za odpowiedzi
Witam, jak w temacie wyskakuje błąd 17952 od przeładowania turbiny. Co do objawów to nie ma tej mocy co powinna i max rozpędza się do 140km/h, więcej nie chce iść . Mechanik kazał wymienić gruszkę turbiny i powinno pomóc ale chcę uzyskać pewności gdyż nie chcę wymieniać różnych rzeczy po kolei. Jak sprawdzić co mogło się uszkodzić? Zrobiłem logi turbiny...
Dzień dobry, wracam z dawką kolejnych informacji. Chciałem znaleźć przyczynę przeładowywania/nie doładowania turbiny ale ja tez nie umiem interpretować logów, aby stwierdzić czy to pierwsze czy drugie. Sprawdziłem też błędy i okazało się że mam coś nowego. https://obrazki.elektroda.pl/2460699700_... https://obrazki.elektroda.pl/1939612500_...
Była robiona wcześniej zanim wymieniłem węża od ic, to tylko błędy przeładowania turbiny, i egr, ale to chyba normalne przy peknietym wężu od turbiny do ic.
Prawdopodobne przeładowanie turbiny, podejdź na diagnostykę i sprawdź błędy. Turbina do czyszczenia.
Ktoś przesadził ze zwiększeniem dawki rozruchowej i dlatego masz chwilowe zwiększego obrotów , to jest napewno do poprawki tak nie może być. Co do przeładowania to jest to częsta przypadłość tych silników w serii , wiec jeżeli nie ma modyfikacji dawki paliwa i doładowania oprócz mapy rozruchowej to do naprawy jest układ redukcji doładowania i patrzenie...
[Golf V 1.9 BXE] Proszę o analizę logów 1.9 BXE. Turbina ma przeładowywanie. Co może być przyczyną? https://log.tunezilla.com/s/m0vjeiS8
Witam, mam pytanie ,może ktoś spotkał się z takim problemem jakim mam z swoim VW . Ogólnie wygląda to tak , silnik pracuje normalnie , ale od jakiegoś czasu zwiększył zapotrzebowanie na olej i zaczal przerywać przy wyprzedzaniu (maksymalnym pedałem gazu w podłodze po kilku sekundach 3/4zaczyna przerywać , po puszczeniu gazu znowu jest normalnie i znowu...
Witam.Miałem podobny problem tylko w audi 1,9 tdi 110 AFN .Przyczyn może być kilka.W silnikach 110 KM turbina jest ze zmienną geometrią łopatek i one lubią czasami się zapiec , w wyniku czego nie otwierają się ,turbina przeładowuje ,a samochód wchodzi w tryb awaryjny .Wynikiem tego jest spadek mocy.Może też być uszkodzony zawór N75,który steruje turbiną...
Passat B5 130 KM traci moc. Silnik w samochodzie po przekroczeniu 3000 obr/min traci moc(turbina wyłącza się), po zatrzymaniu samochodu wyłączeniu i włączeniu zapłonu wszystko wraca do normy. Mam nowy przepływomierz, czujnik przeładowania oraz czujnik znajdujący się przy chłodnicy, którego nazwy nie pamiętam (dochodzą do niego wężyki gumowe i przewody...
Chcialbym w niej zwiększyć moc poprzez zwiększenia ciśnienia na turbinie. Nie zwiększysz w ten sposób mocy tylko zafundujesz sobie tryb awaryjny od przeładowania przy każdym depnięciu na pedał gazu.
Na temat braku doładowania czy przeładowania (notlauf) napisano na tym forum już wystarczająco dużo, zamykam
W JTD było kilka odmian turbo jest właściwe zamontowne? Dlaczego było robione? Dwa bary to powinien wyrzucać błąd przeładowania
Witam, mam problem z jednym autkiem - VW Bora silnik ALH podczas jazdy turbina przeładowuje w granicach 3000-3200 rpm. Zrobiłem logi grupy 11, proszę o sprawdzenie i nakierowanie na problem. Wg mnie po wstępnej obserwacji winna jest gruszka turbiny - nie można zassać ustami i jej zaciągnąć - jest taki objaw jakby dziurawa była i zaciąga cały czas powietrze....
Witam, Pacjent jak w temacie 2.0 TDI BKD 140koni, 120 tys przebiegu. Przy przyspieszaniu, zwłaszcza mocniejszym i zwłaszcza na rozgrzanym silniku przerywa tym bardziej im wyższy bieg. Problem pojawil sie jakies 15 tys km temu, wowczas poszedl na komputer i byl błąd przeładowania turbiny i brak zapłonów na 2 cylindrze- sporadycznie - od razu wymienione...
Pisząc softa pod dany silnik jeździmy spokojnie, bez przeładowania turbiny i łapania trybu awaryjnego, bez obawy o sprzęgło czy dawke a co za tym idzie tłoki (lecz to proces raczej długotrwały), a co lepsze mamy dozywotnią korekte.. Swięte słowa, teza tuningu. Każdy tuner nim cokolwiek zacznie robić powinien sprawdzić brykę na hamowni. Gotowce sa dobre...
Co do mocy to masz klasyczne przeładowanie turbiny, poczytaj o "17965" "notlauf" w googlach.
Witam na forum! Mam identyczny problem z seatem 1.9tdi silnik asv. Błąd przeładowania turbiny na kompie. Turbina była czyszczona dwukrotnie przez "mechaników". Nie ma luzów. Po jej oczyszczeniu i przejechaniu ok 2tys km problem wraca. Pare razy przy zimnym silniku-zgasł. Zabrałem się osobiście za problem. Zacząłem od zaworu recyrkulacji spalin. Takiej...
Co może być spowodowane takimi błędami. Raczej czym mogą być spowodowane te błędy. P0704 - obwód czujnika pedału sprzęgła. Prawdopodobne przyczyny to uszkodzony czujnik (styk), zwarcie na wiązce lub usterka... mechaniczna sprawiająca, że pedał sprzęgła nie wraca do pozycji spoczynkowej. Błędy P0480 i P0481 dotyczą wentylatorów chłodnicy/klimatyzacji....
Witam, mam problem z jednym autkiem - VW Bora silnik ALH. Podczas jazdy turbina przeładowuje w granicach 3000-3200 rpm. Zrobiłem logi grupy 11, proszę o sprawdzenie i nakierowanie na problem. Wg mnie po wstępnej obserwacji winna jest gruszka turbiny - nie można zassać ustami i jej zaciągnąć - jest taki objaw jakby dziurawa była i zaciąga cały czas powietrze....
Witam. Przybliżę po krótce historie chyba najdroższego fiata stilo z 2003 roku. Silnik jest po kompletnym remoncie. Turbo regenerowane 2 razy. Nowy zawór overboost. Nowe filtry. Świece. Oleje. Płyny. Chciałoby się rzec nowe auto. Przyczyną remontu była pęknięcia rurka od intercoolera przez co silnik i turbo zaciągało dobie piasek i inne zanieczyszczenia...
A wartości powietrza zadana i rzeczywista jak?? Nie robiłem logów kanału 3go ale przypuszczam, że zaniżona ze względu na duże niedoładowanie. Skręciłem właśnie wszystko z powrotem po wsadzeniu zmiennej geometrii z turbiny którą kupiłem na części. Ustawiłem też ogranicznik bazując na zdjęciach jak rozkładałem turbinę. No i ... Nie mam pewności, że to...
Witam, auto z 2002roku. Przebieg 272tys km. Dawno nie zaglądane pod maskę bo min. czujnik temp wymieniłem na nowy. Jednak do rzeczy, auto przyjechało z zaspisanym błędem przeładowania turbiny i faktycznie właściel mówił że raz mu się zdarzyło w trasie przy wyprzedazaniu. I faktycznie gruszka od zmiennej geometri była uszkodzona, a sama sztanga lekko...
DPF wycinał mi pewny gościu,który już przerobił dużo tych aut i zajmuje sie chip tuningiem ,także mapa jest ok.Ja tylko wgrałem to co mi przesłał przerobione mppsem i błąd dpf zniknoł. Jedynym błędem jest błąd lewej przepustnicy.A błędu przeładowania podobno mi nie wyświetla bo po usunięciu dpf system nie widzi błędów związanych z wydechem.Jeśli ktoś...
Sprawdziłeś błędy? bez tego nic nie zdziałasz, z Twojego opisu wynika że przycinają Ci się kierownice turbiny o ile ona sama nie ma już dość (ale nie ma co przesądzać) Jeśli będą błędy wynikające z przeładowania - niedoładowania wiesz gdzie szukać
Witam starałem sie naprawić u znajomego problem wyłączającej się turbiny. Po chwili stwierdziłem że nie ma wystarczającego napięcia na zaworze N75 (było 7V), co skutkowało brakiem reakcji gruszki turbiny plus do tego wymieniłem wężyki podciśnieniowe, teraz jest cisnienie i reakcja gruszki lecz po zakończeniu owych prac turbina przestała się w ogóle...
Poza przeładowaniem turbiny z pewnością jeszcze jakaś przypadłość trapi Twój samochód gdyż jak opisujesz po wyłączeniu i ponownym włączeniu silnika tryb awaryjny nie zanika, przede wszystkim odczyt błędów a potem logi dynamiczne i podziel się tutaj spostrzeżeniami.
a czy na pewno jest tam czujnik? Przypadkiem nie ma tam zaworu westgate? Wydaje mi się ,że jest ten zawór a steruje nim układ ciśnieniowy gdzie w przypadku przeładowania silnika, podciśnienie powoduje wciągnięcie dźwigni i otwarcie zaworu upustowego. Zawór ten znajduje się w kolektorze wydechowym i często się zapieka na ośce.Myślę,że to jest ta przyczyna....
typowy dla TDI przypadek wchodzenia silnika w tryb awaryjny z powodu przeładowania lub niedoładowania turbiny, z całą pewnością nie siedzi w nim silnik z turbiną o zmiennej geometrii łopatek więc czyszczeniem turbiny nie ma sobie co zawracać głowy, najczęstszą przyczyną są przetarte wężyki ciśnieniowe oraz eelktrozawór N75 sterowania zaworem upustowym...
Jak występuje błąd przeładowania ,to raczej świadczy o zatartych kierownicach w turbo. Sprawdź czy sztanga turbiny chodzi swobodnie w pełnym zakresie.
Zrób jeszcze raz logi dynamiczne w poprzednich nie widać przeładowania tylko nie doładowanie z dołu, ale przed tem sprawdź sztangę turbiny jak pisze robert199.
Zrób test wykonawczy N75,ponadto sprawdz czy geometria nie przycina się.
Turbo na wolnych obrotach ma całkowicie zamknięty zawór upustowy więc jest ustawione na maksymalne doładowanie ale z racji tego, że na wolnych obrotach dynamika gazów spalinowych jest niska to i z wężyka idącego od sprężarki turbiny do N75 będzie słąbiutko dmuchało ciśnienie, dopiero przy wejściu na chwilę na wyższe obroty około 3500-4000 na biegu jałowym...
Przydały by się jakieś logi.A przy dźwigni od kierownic nic nie było regulowane?Ile pokazuje MAP i BPS przy włączonym zapłonie?
witam, niestety praca nie pozwolila zajrzeć porządnie do auta... do kompa nie mam dostepu :( , sprawdze jeszcze co sie da samemu, jak szwagier wysuszy kanal po powodzi to obadam dokładniej cały układ ciśnienia z turbiny przez intercooler do kolektora i poogladam przewody podciśnienia (moze ktos wie orientacyjnie jaki rząd cenowy takie przdewody? - to...
Witam Jestem właścicielem skody octavii 1,9 TDI AGR. W nawiązaniu do tematu – sztanga turbiny – interesuje mnie czy luz na połączeniu sztangi z ramieniem gruszki ok. 2 mm to normalna sprawa? I czy może wpływać to na dynamikę jazdy? Pozdrawiam
Witam mam problem z Astra 3 1.7 CDTI 100 km odcina turbine na skutek przeładowania , Vacu pompa daje podcisnienie 0,7 bar czyli poprawne dochodzi do zaworka turbiny 0,7 wychodzi 0,2 duzo za mało napiecie na zaworku 10,80V za mało, podajac napiecie z akumulatora 12V zaworek działa poprawnie na turbine idzie 0,7 bar instalacja do ECU wyglada OK Pytanie...
Sprawdź sobie też węża od odmy i rurę powietrza. A co do turbiny to wydaję lub wydawała wcześniej jakieś niepokojące odgłosy? Jeśli było by tak jak mówi kolega ps3store to wydaje mi się, że wystąpił by błąd przeładowania na vagu.
odczytaj błędy w silniku, musi coś być bo silnik wchodzi w tryb awaryjny, raczej problem z turbiną może dawać za dużo kolega ma rację, sterownik silnika przechodzi w tryb pracy awaryjnej z powodu przeładowania lub niedoładowania turbosprężarki, z własnego doświadczenia jednak wiem, że nie zawsze sterownik zapisze jakikolwiek błąd z tym związany ale...
wszystko zależy jaki tam siedzi silnik bo nie wiemy czy ma zmienną geometrię czy WG - jeśli silnik ma oznaczenie ALH to ma zmienną geometrię a przyczyną przeładowania turbo będzie albo zapieczona zmienna geometria albo zacinająca się wewnątrz gruszki sztanga siłownika podciśnieniowego, wężyki podciśnienia nie mają tutaj wpływu na przeładowanie więc...
Generalnie nie wiemy jakie masz pojęcie o mechanice i czy znasz zasady montowania turbiny żeby jej nie zatrzeć przy pierwszym uruchomieniu. Jeśli masz na tyle pojęcia żeby wyciągnąć turbinę to możesz próbować ewentualnie jak sam nie poradzisz z jej rozebraniem na części możesz oddać komuś do czyszczenia zawsze zaoszczędzisz dwie stówki.
Różnica ponad 0,5 bara = przeładowanie. Turbina.
W pierwszych logach przeładowanie turbiny.1.3 bar rzeczywiste do 1.0 bar wymaganego .Przepływka przekłamuje wynik bądź nieszczelny egr,420-440 powinno być 470mg/suw. Z pomiaru przepływomierza wychodzi ze masz pojemnosc silnika 1700cm3. Góra przepływomierza wskazuje faktycznie ze doładowanie wynosi 1.3 bar -985mg/suv Niestety dawka paliwa nie idzie w...
Zmęczenie materiału lub przeładowanie turbiny - efekty wskazują jednoznacznie na n75 bądź coś ze sztangą.
Panowie. Na wolnych jest ok. Może uznacie,że się nie znam. Zrobiłem tak: Dałem obroty na 3.3 tys. Zaznaczyłem na nastawniku geometrii turbiny w jakim położeniu si e znajduje (falując). Zdjąłem przewód podciśnieniowy z tego nastawnika i zaślepiłem go. Ustawiłem pozycję nastawnika mniej więcej w pozycji zaznaczonej w sposób manualny(nie występował błąd:...
na oryginalnej jeszcze gorzej
Na filmie widać, że na biegu jałowym lekko się cofa cięgno, kilka milimetrów przy przygazowaniu pokazuje właśnie to film https://youtu.be/0-lRKVRMA-4. Przy podłączonym podciśnieniu pojawia się takie "szuranie" w przewodzie intercoolera, jakby metaliczny dźwięk. Podczas jazdy, idzie jak "kuna" niestety również pojawia się ten hałas a później zapala się...
Witam wszystkich, proszę o informację jakie logi należy wykonać, aby jednoznacznie zdiagnozować problem. Pozdrawiam i dziekuje
Cuda tuningu, w normalnym silniku zadurze ciśnienie doładowania przełącza w prace awaryjną a zresztą poczytaj sobie. http://obrazki.elektroda.net/55_12347379... http://obrazki.elektroda.net/69_12347379...
To zapnij wężyk na krótko bezpośrednio z vacumpompy bo być może masz uszkodzoną gruszkę to częsty przypadek a koszt niewielki i to trzeba sprawdzić .
https://youtu.be/LngDyZXsEhM ruch sztangi po odpięciu i przypięciu wężyka z gruszki https://youtu.be/fAkdXnPSr2o puszczenie strzykawki po wcześniejszym zassaniu i ruch sztangi w dół. https://youtu.be/kGL7S11HSCc test bs 011 - ruch sztangi Zamieszczam kilka filmików z ruchu sztangi w moim passacie. Jak na zimnym silniku zasysałem powietrze z gruszki...
Rozrząd dobrze ustawiony? Wałek nie wytarty? Jak wygląda wartość synchronizacji.
Szukaj kogoś, kto specjalizuje się w Fiatach, bo ten silnik to konstrukcja Fiata (Multijet), zresztą cała Corsa D to Grande Punto (z trochę popsutym zawieszeniem ;) ). Bez danych z diagnostyki (logów/telemetrii) ciężko coś zdalnie powiedzieć. Po awarii turbiny mógł zostać olej w intercoolerze, stąd biały/szary dym, ale równie dobrze może być nieszczelny...
Podmień map sensor,ew, spr. szczelność podciśnień sterujących zaworkami
Przeładowanie turbiny wyczyszciłem zmienną geometrię i wszystko gra
Przy zaciągniętym cięgnie,wastegate powinien być cały czas zamknięty. I nie powinien się ruszać podczas dodawania gazu bo po co? Sterownik powinien go zluzować przy np przeładowaniu. Na takiej zasadzie działa turbina w łoplach DTI o ile dobrze kojarzę.
Do paneli masz już sterownik więc podłączasz tak jak jest w opisie. Akumulatory zepnij razem + do + i -do- będziesz miał 200 Ah. Turbina powinna mieć podobny regulator i podpinasz ja tak samo. Oba regulatory mają zabezpieczenie przed przeładowaniem.
No to odpowiedz na pytanie czy na wolnych turbina ładuje?
W końcu rozwiązałem problem - zawór zapobiegający przeładowaniu turbiny miał winę.
Witam, Piszę na prośbę znajomego, posiada on A4 1.9TDI AFN. Kupione rok temu, ściągnięte z niemcowni(użytkowane przez starszego pana, niestety...). Od jakiegoś czasu występują klasyczne notlaufy- auto vmax 130km/h, brak mocy. W Błędach oczywiście widnieje kod 00575 . Wystawiam logi dynamiczne grupy 3,10 i 11. Wnioskuję z nich że turbina przeładowuje...
Witam w tym silniku jeśli elektrozawór sterujący turbiną jest uszkodzony i nie steruje to turbina jest cały czas wysterowana na maksimum (przeładowuje) jeśli dochodzi do elektrozaworu podciśnienie i przewód idący do turbiny jest szczelny to nie zostaje nic innego niż wymiana elektrozaworu. Pozdrawiam
Przy prędkościach autostradowych wchodzi w tryb awaryjny i mam błąd P0234 przeładowanie turbiny. Turbina pompuje do 3.5 bara przy prędkościach autostradowych. To juz druga pompa Vacum, na poprzedniej wgl turbo nie wstawało. Czy możliwe że przeładowanie jest przez to że podciśnienie jest za niskie i nie jest w stanie zaciągnąć sztangi turbo do konca...
stary podaj kod błędu to Ci pomożemy. prawdopodobnie masz przeładowanie turbiny a nie walnięty czujnik.
Michal S dziękuję za odzew, zdaje sobie sprawę że 400W to jest moc maksymalna. Napisałem na forum bo nie chciałbym się naciąć na jakiś bubel który nawet przy dużych wiatrach nie wytwarza prądu. Testowałes tą konkretną turbine? https://sanko.com.pl/pl/p/Turbina-wiatro... Podobną: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Za każdym razem, podkreślę - za każdym, gdy tak miałem to była to turbina. Przeładowanie i tryb awaryjny.
W moim Canterze 2008 włącza się tryb awaryjny, gdy auto ma trochę ciężej. Zjeżdżam na chwilę – postoję i jadę dalej, choć kontrolka się pali, mam normalne obroty – aż do momentu, gdy znowu zbyt długo dodaję mu gazu. O jeździe z przyczepą mowy nie ma! Zdiagnozowano przeładowanie turbiny – był dwa razy u Mercedesa (Garcarek) i powiedzieli, że nie da...
Może geometria ci sie zacięła i dlatego pokazało przeładowanie bo turbina nie wrociła na swoje miejsce.Ile to auto ma przejechane?
Produkcja z turbiny będzie na tyle nieznacząca że aku 275Ah nie grozi przeładowanie.
Witam, Do sprawdzenia, ewentualnie wyczyszczenia zawór EGR, następnie sprawdzić czy turbina nie przeładuje czego konsekwencją jest tryb awaryjny (sterownik wyłącza turbinę). Przeładowanie - do sprawdzenia zaworki podciśnienia, ewentualnie czyszczenie turbiny.
nieszczelność turbiny przeładowania zabezpieczenie przeładowania układ przeładowania
nod32 aktualizacja ciężka rozruch zimne silnik zamiennik ob2273
biały ekran mikrokomputer cobra1
HLY-7006R – hybrydowy wzmacniacz operacyjny do Meratester V640, zamienniki TL081, OPA134 Czarny dym po dodaniu gazu – przyczyny w silnikach Diesel i benzyna, diagnostyka OBD, DPF, EGR