Sprawdz napiecie ładowania, możliwe że przeładowuje alternator i elektronika ''siada''.
Spróbuj wymienić ten element. Alternator przeładowywał czy nie ładował?
. Dążę jednak do uzyskania informacji jak wygląda "kabelkologia właściwa" Pzdr. Gerri Tak jak podłączyłeś S- stałe zasilanie /musi być podłączone bo to pomiar bez tego alternator będzie przeładowywał/ L-kontrolka IGN- zasilanie po zapłonie Alternator nie posiada diod wzbudzenia .P
Zawsze gdy alternator przeładowuje winny jest tylko regulator. Gdy nie doładowuje lub nie ładuje w ogóle wina może leżeć po stronie mostka, stojana, wirnika, regulatora, napędu (ślizgający się pasek). Wymień regulator i wszystko wróci do normy.
Sprawdz napiecie akumulatora podczas pracy silnika. Może przeładowuje alternator
W w/w modelu alternator gotuje wodę w akumlatorze .Przyczyna oczywiście za duże napięcie ładowania tylko teraz pytanie co jest uszkodzone poszukuję schematu tego motocykla albo przynajmniej samego układu ładowania .Jeżeli ktoś może podzielic sie jakimiś doświadczeniami będę wdzięczny.
Daj fotki bo orginalny Valeo tak się nie uszkadza że przeładowuje
Może być słaba masa/zasilanie w lampie sprawdź napięcie.Może też przeładowywać alternator. Możliwa też wypalona kostka żarówki. Radio nie ma z tym nic wspólnego.
Prawidłowo napięcie nie powinno przekraczać 13.8V-14.4V . To stanowi twój punkt odniesienia! Jeśli dalej na swoim samochodzie masz ten sam odczyt to twój alternator jest uszkodzony. Przeładowuje. Nie ładnie wprowadzać w błąd nie mająć pojęcia... Tam jest inteligentny alternator sterowany z PCM, dlatego tak się dzieje. A jak aż tak bardzo przeszkadza,...
Jakiś czas temu miałem identyczny przypadek! Mazda 626 2,0D alternator Mitsubishi. Ładowanie było do 18V, kontrolka ładowania nie świeciła wcale. Przyczyną był ugnity przewód od kontrolki (jakieś 20cm od alternatora) Po zlutowaniu kabla wszystko wróciło do normy. Jeśli masz taki sam alternator to dochodzą do niego 2 cienkie kable. Do wyjścia R(S) dochodzi...
Sprawdź lepiej alternator. Przeładowuje.
Zacisk S, to "sense", informacja dla regulatora o napięciu panującym na akumulatorze. Jak go podpiąłeś przez kontrolkę, to ze względu na spadki napięcia w instalacji alternator będzie przeładowywał
U mnie w poldku alternator przeładowywał (16-17V), kontrolka się nie świeciła, ale ubywało elektrolitu w celach i była padnięta 1 z trzech diod na wzbudzeniu.
Przeładowuje alternator. Voltomierz w zapalniczkę do testu https://www.google.pl/search?biw=1280&bi... lub miernik z długimi...
Po to jest w alternatorze regulator napięcia, żeby nie przeładowywał akumulatora
Witam! Nie opisujesz rodzaju "niedomagania" tego alternatora? Czy nie ładuje, czy zwiera, a może przeładowuje akumulator? Czy może dostałeś go jako zepsuty??? Na zdjęciu widzę diody (do sprawdzenia ich potrzebny jest multimetr z taką opcją, a jak sprawdzić znajdziesz w necie), chyba jest tam jeszcze regulator napięcia, którego "na sucho" raczej nie...
1-Kontrola aku pod kontem trzymania, mocy rozruchowej, zwarć w celach. 2- Kontrola różnicy ładowania aku- alternator ( dołożenie nowego kabla). 3- Ople mają kłopoty z masami dlatego się je dokłada ( silnik- karoseria). 4- Jak wyżej pisze (marcin55246) -alternator może przeładowywać -sam nie dawno miałem i dochodziło do 16V gubiły się światła powyżej...
Zmień przekażnik. Zanim zacząłeś grzebać w alternatorze, trzeba było sprawdzić napięcie, czy czasem nie przeładowuje, lub daje za mało.
Tam nie ma czarów na grubym kablu masz stały plus 12V a na cienkim 0V lub 12-14V po odpaleniu, musiałby być uszkodzony alternator (przeładowywać) żeby coś uszkodzić.
Dzięki wielkie za podpowiedź. Zgadza się alternator przeładowuje. Daje napięcie 15V. Przy odpalonym silniku i włączeniu klimy, radia i np. grzanych foteli światła nie migają, stąd była sytuacja, że czasami światła działały odpowiednio. Drogowych nadal brak ale tutaj podejrzewam, że za duże napięcie uszkodziło moduł od ich sterowania, dlatego nie otwierają...
24V Średnio wskazane, bo przy osobówce masz 12V i ładowanie jest na około 14V, to tutaj masz 24, to przy ładowaniu około 27-28V nie może go przeładowywać, czyli ponad 32V.
Ta kontrolka miga jak jest problem z akumulatorem lub ładowaniem możliwe że masz uszkodzony alternator i/lub akumulator co za tym idzie masz nieprawidłowe napięcie zasilania ( za niskie lub za wysokie ). Zmierz napięcie na akumulatorze na wyłączonym zapłonie i po kilku minutach pracy powinno pierwsze powinno być w zakresie ca 12,6-13,4 a podczas pracy...
Ten wskaźnik wstaje po włączeniu zapłonu a potem się nie rusza, i ledwo jest 9 V a czemu to ja nie wiem. Ale znalazłem podobny temat https://marlow.pev.pl/wj_00_4_7_problem_... też ten wskaźnik się nie ruszał i uszkodzony był sterownik silnika. Dodano po 4 Mam też informacje check gages na zegarach. Dodano po 2 A masz jakiś manual...
A nie przeładowuje ci czasem ten alternator na wyższych obrotach ? I o jaki czujnik obrotów ci chodzi ?
Dlaczego bezpiecznik się przepala? Masz po prostu zwarcie do masy, bądź za duże obciążenie na danym obwodzie. Czy może być powiązany z ładowaczem czołowym - bardzo prawdopodobne - najpewniej z tego obwodu jest wzięte zasilanie do 3 sekcji. Brak kontrolki ładowania to brak początkowego wzbudzenia i teoretycznie braku ładowania, natomiast alternator potrafi...
zgoda filtrów nie ma sensu stosować lecz zasilanie jakiegokolwiek sprzętu audio w samochodzie jest bardzo istotne pamiętam że kiedyś miałem taki problem u klijenta po przejechaniu kilkuset metrów dawało się słyszeć silne zakłucenia okazało się że alternator przeładowywał baterję ładowanie dochodziło do ponad 16 wolt nie pomagały filtry trzeba było naprawić...
Witam, w junaku mam zamontowany alternator od jakiegoś japońskiego samochodu z wbudowanym regulatorem. Czy gdy podłączę pod ten alternator akumulator 5Ah to nie będzie on przeładowywany? Czy ten wbudowany regulator będzie temu zapobiegał?
Dzięki prostocie sam w sobie genialny układ, ale nie potrzebnie w tym zakresie jest sygnalizacja migania, trzy podstawowe umieszczone w pewnych widełkach pomiarowych wystarczą aby spokojnie oszacować co jest z akumulatorem i ewentualnie czy alternator nie przeładowuje akumulatora a brak ładowania i tak wcześniej czy później jest widoczny.
Napięcie we wtyczce na pinie S zgada się tym z akumulatora i wynosi 12,80V na odpalonym silniku. Raczej się nie zgadza i dlatego przeładowuje.
Witam. Jeśli chodzi o zegary to faktycznie ścieżka się przepaliła na odcinku 0,5 cm, zlutowałem to cienkim drucikiem na tym małym odcinku, wymieniłem trzy żaróweczki które oświetlają zegary z góry (były spalone) i wszystko działa przynajmniej na razie. A ten świecący stop i kontrolka od wody były spowodowane najprawdopodobniej przepaloną ścieżką, po...
Przy zwartym ogniwie w baterii to i tak nie będzie jazdy. Uszkodzoną baterię należy odłączyć, bo jej SEM będzie 2V niższe niż SEM baterii sprawnej, a alternator będzie wymuszał 14,4V i będzie tę baterię 5S przeładowywał. Sprawna bateria 6S będzie w tym czasie niedoładowana.
Szmulki zamiast ja psuć to się zamieńcie:D Mój Tata ładował innym prostownikiem 2 tyg temu i po 2 tyg od ładowania kupił ten z Lidla i prosiłem go tylko o to by sprawdził ile wat pobiera z gniazdka 220V jak ładuje, a ile jak na ładuje. I tez mi mówił ze chwilkę brał koło 30W, ale to chwilkę (aku już był naładowany 2 tyg wcześniej) a później pstrykną...
Rowki na pierścieniach nie powodowałyby przeładowywania. Po fotce starego regulatora można się tylko domyślać, że pierścienie w kiepskim stanie i że do szczotek dostał się jakiś olej(szczotki rozpuszczone). Pierścienie w tych magneti marelli wymienia się i to bez większego problemu. Sprawdź jeszcze bezpiecznik nr 10 pod maską, jak przepalony to alternator...
To że przeładowywał na gorąco to mogli stwierdzić. Pytanie tylko czy właściwie określili miejsce usterki. Podaj typ alternatora.
Jak pisałem będzie przeładowywać i tak i tak, nawet jak byś miał tak jak ja 13,5V bez obciążenia.
Ok podłączyłem zgodnie ze schematem. Ładowanie na niskich obrotach 14,2V a później nawet 14,8 łapie. To jeszcze bym przyjął ale coś mi kontrolka ładowania głupieje. Po odpaleniu trochę przygaśnie ale świeci cały czas. Od około 1800obr zaczyna migać. Czyżby wykrywał że przeładowuje? Miał ktoś podobny przypadek?
No ale czy jesteście pewni że pod ciążeniem napięcie nie powinno się zwiększyć ? 16 volt sięga przy odpaleniu praktycznie wszystkich odbiorników. Nie jest to normalne. Rolą regulatora napięcia jest utrzymywanie napięcia alternatora (prądnicy) na stałym ustalonym poziomie. 16 V to stanowczo za dużo i moim zdaniem to jest przyczyna grzania się akumulatora....
Hmm..no właśnie jest taki myk, że alternator był wymieniany bo chyba mi przeładowywał.. kontrolka bardzo mocno się świeciłą aż się zjarała... a nie mam żaróweczki na wymianę :| więc nie mogę sprawdzić nic w ten sposób
Witam Alternator jest razem ze stabilizatorem napieciai jak pamietam miał on na wyjsciu około 14V ale w ten wekend sie upewnie, ale moze być tez uszkodzony i na wiekszych obrotach mi go przeładowuje - sprawdze to. Czyli prądu nie ograniczać tylko napiecie sprawdzić?
Witam mam takie pytanie, niedawno w aucie padł mi sterownik pompy wtryskowej, wcześniej, regenerowany był alternator, przy dodawaniu gazu, w dolnym zakresie obrotów , widać jak wszystkie lampki na desce i światła rozjaśniają się przy pomiarze wychodzi napięcie 15,3V, moje pytanie to czy przeładowujący alternator, mógł spalić sterownik pompy, bynajmniej...
Ok wielkie dzięki. Gdyby to mi się przytrafiło pod domem to bym odłączył akumulator i podładował go jakimś zwykłym prostownikiem. Tu niestety miałem alternatywę holowanie albo uruchamianie. Ciekawostka - po nocnym postoju miałem teraz 12,9-13V ! Takiego napięcia spoczynkowego nigdy nie było na tym akumulatorze (elektroniczny woltomierz mam wpięty na...
Dobry alternator wyciąga do 70 A ale przy jakiś 3 tys obr/min. No ale po mieści to może być lekki problem przy ciągłym obciążeniu 30A - dojdzie do tego że Ci któregoś dnia bryka nie odpali. A swoją drogą akumulator to lepiej jak jest ładowany bo jest jakieś tam znaczącev zużycie prądu (bez przesady oczywiście) z niego niż jak jest przeładowywany kiedy...
18Ah... u mnie AGM 10Ah kręci litrowym V, więc myślę, że jakikolwiek akumulator motocyklowy da radę. Prawidłowa regulacja napięcia ładowania to już inna sprawa. Ciekawe jaką charakterystykę prąd-napięcie ma ten alternator. Może bez regulatora nie będzie przeładowywać na samym prostowniku jednopołówkowym?
Centra Plus "padła" po 2 latach z winy alternatora (albo nie doładowywał albo przeładowywał, w zależności od humoru), ale teraz znakomicie sprawdza się w postaci akumulatora do UPS'a, wkrętarki, czy awaryjnego oświetlenia. Od, trochę ponad, pól roku mam Centrę Futurę i póki co problemów brak (wiem, zbyt krótki okres aby chwalić do końca).
Posiadam małe autko Suzuki Swift GTi , które seryjnie ma alternator 50 lub 55A . Jako że posiadam sporo muzyki w aucie ( dwa wzmacniacze 300watt rms w 4ohm i 170watt rms drugi ) założyłem sobie alternator Mando z Kia Clarus II 2.0 16v DOHC o mocy 90A. Obecnie mam akumulator 55AH firmy Moll i po wiecznym niedoładowywaniu małym alternatorem jest już powoli...
Źle rozumujesz. Głównym zasilaniem jest alternator i akumulator główny, jak dasz diody 2A to je spalisz po podłączeniu obciążenia. Diody są dwie aby obniżyć napięcie z alternatora do takiego poziomu aby nie przeładowywało akumulatora żelowego, zapewnią one spadek napięcia 1,4V (będą wymagały chłodzenia-radiatora), co ograniczy prąd ładowania akumulatora...
panowie mam ładowanie 13,20V tylko teraz sie jeszcze zapytam o taka sprawę alternatorek chodzi w odwrotną stronę niż ma wiatraczek na szajbie więc nie zasysa powietrza do środka to jedna sprawa, a druga to to czy może tak chodzić, bo z powietrzem sobie poradzę. a trzecia to czy trzeba zastosować coś jeszcze do pomiędzy alternator a akumulator nie będzie...
Prądnicę masz sprawną, dziś sprawdzałem ładowanie w kubocie i zaczyna ładować dopiero od 1600obr, troszkę późno ale tak już jest i to nie jest wina regulatora. Co do regulatora od quada to te badziewia za 30zł dociążają prądnicę by nie przeładowywała aku, więc może się uszkodzić prądnica z takim wynalazkiem. Ale są regulatory od japońskich motocykli...
Zależy co oznacza prawidłowo ładował - bez kontrolki ładowania, sugerując się, lub nie, kontrolką paska. Alternator może być uszkodzony, przeładowywać akumulator, bo chyba napięcia z niego autor nie sprawdzał ? Dobrze że wreszcie zdobył się na własną żarówkę, nie te obecne z traktora, nie będące od ładowania. Apropo, w "moim" przypadku, internetowo...
Pierwsza fotka-strzałka pokazuje nadtopiony styk od diody oraz nadpalony element elektroniczny - chyba rezystor. Kółkiem zaznaczyłem bardzo kiepski i nadpalony styk do diody - wszystkie 3 bardzo były skorodowane. Jest to więc wersja alternatora 3 -diodowa. Po przeczyszczeniu styków i przełożeniu kabli na alternatorze zaczął strasznie mocno ładować....
Witam Czytając ten tread widzę że jest tu dużo ludzi znających się na prostownikach, może ktoś doradzi - Czy ktoś słyszał o regukatorze prądu do ładowania akumulatora i zabezpieczeniu od przeładowania przez przełączenie na inny odbiornik? Mam koło wodne które kręci 'alternator samochodowy' zmodyfikowany przez dodanie neo magnesów aby wyprodukować około...
Regulator w koszu usunięty jest mechaniczny regulacja sprężynującej blaszki (od góry)która odpowiada za docisk styku bocznego powoduje -większy docisk (dogięcie elementu od boku) wyższe napięcie ładowania analogicznie w drugą stronę oczywiście jeśli cewka i ten rezystor zielony od spodu są sprawne . A ta druga część to może rozłączać alternator od...
Widziałem takie zachowanie u brata w golfie, alternator (a raczej regulator napięcia) był uszkodzony, dawał napięcie z 17V i przeładowywał akumulator, przy dodaniu gazu jeszcze wzrastało napięcie i zegary przestawały działać.
Witam Mam Golfa III 1.6 93r i mam duży problem mianowicie na krótkich trasach śmiga ładnie ale jak pojadę w dłuższa to gdy postój zrobię to mi nie odpala i trzeba go na zapych brać ;/ Byłem u mechanika i zmierzył miernikiem ze mój alternator ładuje prądu 15.7v i mi przeładowuje go i dlatego jest problem kazał mi wymienić regulator napięcia no i tak...
Tak kupiłem. Nie ja ten akumulator tam włożyłem. Jaki powinien być? Alternator ma 60A, akumulator ma 60 Ah i 540A może jest za mocny alternator co do akumulatora? Miniładowarka z odbiorników ma tylko 3 światła LED(które nie zawsze używam) , świece żarowe do rozruchu i to wszystko na chwilę obecną. Może kiedyś zamontuję koguta . Także można powiedzieć...
Gdzieś może dawać małe zwarcie. PS. Nie jestem pewien ale czasem 14V to nie za dużo?? Wydaje mi się, że alternator w ładowaniu powinien dawać to samo co aku, czasem nie przeładowuje?? (o to pytam bo pewien nie jestem ;) ) Nie,to jest normalne napięcie ładowania , moim zdaniem to problem albo z przekaźnikiem świateł albo włącznikiem zespolonym przy...
lecz czy jest to skuteczne a zwłaszcza bezpieczne dla przetwornicy tego nie wiem. Będzie działać i przetwornicy raczej nic nie grozi ale akumulatory padną - jeden, drugi albo oba. Zakładając, że podłączamy do masy i +12V - nazwijmy to do akumulatora dolnego - to będzie on bardziej rozładowany niż górny (włączony miedzy +12V a +24V). Przy ładowaniu...
Wszystko sie zgadza. Napięcie akumulatora mierzyłem po dłuższym postoju samochodu, ponadto sam akumulator nie jest pierwszej młodości. Po kilku minutach pracy silnika nieopbciążony posiada napięcie właściwe tj,. 12,6V. Sprawdziłem także napięcie ładowania na biegu jałowym przy włączonym oświetleniu i ogrzewaniu szyby tylnej - jest 14,55V i nie zależy...
hmm, regulator tak sam z siebie trudno jest sprawdzić, sprawdź uzwojenie rozkręcając alternator i oglądając je dokładnie ewentualnie mierząc rezystancję ale nie wiem dokładnie jaka powinna być (napewno w każdych zwojach taka sama).
Poszukuję schematu, rysunku poglądowego podłączenia regulatora napięcia wraz z ogranicznikiem prądu do alternatora np. autosan. (Ogranicznik napięcia OE-31/24V PR110 AUTOSAN OE-31) Potrzebuję ograniczyć napiecie ładowania w zaadoptowanym polskim alternatorze do spycharki. Prawie każdy zstosowany regulator prowadzi do przeładowywania akumulatorów. Napięcia...
Witam, Suzuki 1.9 ddis 2008 kod błędu DF226 nienormalna wartość napięcia błąd stały świeci zygzak + spadek mocy ktoś ma jakieś sugestie ? gdzie szukać spadku lub nadmiernego napięcia ? Wstępna ocena dostępnych informacji Kod błędu DF226 w Suzuki 1.9 DDiS z 2008 roku wskazuje na problem z nienormalną wartością napięcia, co może być związane z układem...
Zacznijmy od drugiego problemu. Moim zdaniem, Nie wolno robić takiego układu jaki proponujesz. Pomijam już to jaka dioda wytrzyma długotrwałe prądy w twoim układzie. Pomimo jednopołówkowego prostowania popłyną olbrzymie prądy. Przecież zasilasz instalację napięciem międzyfazowym. Póki akumulator się nie wygotuje będzie trzymał napięcie poniżej 16-18...
Witam, wepnij próbnik napięcia między przewody D+ (kontrolka ładowania) i B+ (odbiorniki) przy regulatorze napięcia. Uruchom silnik, jeśli żarówka próbnika zachowuje się tak samo jak lampka kontrolna akumulatora to problem jest po stronie alternatora, w przeciwnym wypadku winne są przewody, należy wtedy posprawdzać wszystkie styki od stacyjki przez...
Jeżeli wykluczyłeś skrzynkę bezpieczników i podałeś napięcie odniesienia bezpośrednio na regulator, to wszystko wskazuje jednak na niesprawność regulatora. Uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia nie powodowałoby takich objawów. Uszkodzenie diod prostowniczych - również. Nie jest dziwne, że alternator mocno obciąża silnik, jeżeli wzrost generowanego przezeń...
Witam, Czy ktoś słyszał o regukatorze prądu do ładowania akumulatora i zabezpieczeniu od przeładowania przez przełączenie na inny odbiornik? Mam koło wodne które kręci 'alternator samochodowy' zmodyfikowany przez dodanie neo magnesów aby wyprodukować około 15V /2A przy niskich obrotach. Alternator jest używany do ładowania dwóch dużych akumulatorów...
Jeżeli piszesz że jeden przeładowuje a drugi nie ładuje tzn.że masz uszkodzony spinacz baterii w którym jest opornica taśmowa odpowiedzialna za ładowanie drugiego akumulatora i oczywiście sprawa regulatora ponieważ ładuje za dużo pomimo uszkodzenia.P
Mam problem z zamkiem centralnym w Audi 80 b3 91r silnik benzynowy 1.8 Po problemach z alternatorem (przeładowywanie akumulatora, napięcie 19V) oraz jego naprawie poprzez wymianę regulatora pojawiły się skutki awarii. Oprócz popalonych żarówek mam problem z zamkiem centralnym (nie otwiera, nie zamyka drzwi). Bezpiecznik przy próbie podmiany natychmiast...
Alternator jest częścią niezależna. Tzn. jego pracą steruje tylko regulator napięcia w nim zamontowany. Spada napięcie w instalacji to regulator podnosi prąd wzbudzenia alternatora i napięcie rośnie do wartości ustalonej fabrycznie. Jak napięcie rośnie to ten prąd powinien malec i napięcie maleje. Ważna rzecz. Nie mylić prądu wzbudzenia z prądem jaki...
Miałeś chyba na myśli diody w alternatorze a nie w aku. :D Regulator napięcia można dać zupełnie gdzie indziej wykorzystując z tego jedynie szczotkotrzymacz wywalając wszystkie pozostałe bebechy. Można zrobić regulator samemu albo kupić gotowca nawet na szrocie.Podłączyć przewodami. Sprawdź dokładnie napięcie ładowania po wszystkim. Nie powinno przekraczać...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Wielkie dzięki za szybką odpowiedz. Na Rozruszniku była poluzowana śruba i trochę tam iskrzyło nie bardzo ale jednak. Ale po sprawdzeniu wiązki i po dokręcaniu nic się nie zmieniło więc przyczyna nie była chyba tu. A co do alternatora to coś może jest na rzeczy bo co prawda nic się tam z kablami niby nie dzieje to słyszałem że jak będzie przeładowywał...
Na alternatorze - przed regulatorem napięcia - napięcie powinno być wyższe niż za regulatorem napięcia. Za regulatorem ok 14,4-14,8V (zależnie od auta). Jeżeli za regulatorem - niezależnie czy obroty silnika wysokie, czy niskie) jest w mirę stałe napięcie (np 14,4V) to regulator ok. Jeżeli to napięcie skacze - moim zdaniem regulator nie trzyma. jeżeli...
Jeśli miernik pokazuje w miarę dokładnie - oznacza to, że w akumulatorze "padła" jedna z cel. Wszystko byłoby dobrze, gdyby alternator nie chciał go ładować do 14,4V. Ale ponieważ chce, a jedna z cel ma zwarcie - skutkować to będzie przeładowywaniem pozostałych cel - dlatego akumulator pewnie niedługo nie da rady odpalić auta. Druga kwestia: regulator...
Tak, taka jest konstrukcja alternatora i ładowania. Ładowanie jest uzależnione od napięcia na światłach, w takim dużym skrócie myślowym można powiedzieć że napięcie ładowania jest niemal równe napięciu na oświetleniu. Nie jest to jednak w pełni właściwa interpretacja tego zjawiska, musiałbym się sporo rozpisać aby wytłumaczyć to zachowanie we wszystkich...
Regulator od "malucha" wytrzyma. Ale może się okazać, że napięcie różni się od zalecanego 14,4V(nawet dość znacznie)-te typy tak mają.Naprawiłem i zmodyfikowałem kilkadziesiąt takich regulatorów bo często "padał" mały tranzystor albo "Zener".Na zewnątrz wyprowadzałem dwa przewody do ustawienia napięcia(rezystorem). A zimą do jazdy na światłach i na...
Rozrusznik: Zaczęło się od problemów z odpalaniem - zdarzało się, że rozrusznik ledwo obrócił, a za kolejnym razem stał w miejscu. Pierwszym wyjaśnieniem było to, że tryby rozrusznika i koła zamachowego nie zazębiają się prawidłowo tylko klinują. Przemawiało za tym to, że sytuacja taka zdarzała się raz na kilkanaście odpaleń do czasu aż w ogóle przestał...
Ja stosuję swoje metody: jeśli jestem pewien że instalacja w moim aucie jest ok. (posiadam zamontowany na stałe wskaźnik diodowy ile v w instalacji) i używam auta do jazdy nie raz na tydzień to: 1.) Tylko zimą doładowuje aku jeśli napięcie spada mi poniżej 11v po włączeniy zapłonu i niema znaczenia co jaki czas spada pod prostownik na 1-2 albo 3 godzinki...
Daje się przekaźnik sterowany sygnałem ładowania z alternatora, dołącza on dodatkowy akumulator gdy silnik pracuje i jest ładowanie. Pomiędzy przekaźnikiem a dodatkowym akumulatorem dajesz bezpiecznik 25-30A. Ta przetwornica nie ma żadnego sensu w obecnym układzie, zostawisz włączoną bez uruchomionego silnika i skutecznie "wydoi" Ci główny akumulator....
Kolego (at)domex32 tylko tak się zastanawiam. Kiedyś miałem problem niby ze spadkami napięcia podczas jazdy (link wklejam poniżej). Jak się później okazało, to były przeładowywania. Kupiłem używany alter i od tego czasu wszystko jest w porządku. Tylko, że nie wiem czy prąd ładowania jest dokładnie ten sam. Stary alternator, jak się później okazało po...
Kolego Zapp, jeżeli zawsze ładujesz akumulator tak jak to opisałeś 4A x 10godzin to na pewno często go przeładowujesz, bo raczej nie wiesz jak mocno był akumulator rozładowany jak go podłączasz pod prostownik. Dlatego najzdrowsze dla akumulatora samochodowego stworzenie mu takich warunków ładowania jak w samochodzie, czyli stałe napięcie ładowania 14.5V...
Padłącz amperomierz między cienkim i grubym przewodem na alternatorze, powinno być od 2 do 5 A. A więc zrobiłem pomiar jak radziłeś i amperomierz wskazał 1,40A przy czym wartość powoli spadała i po chwili było 1,30A. Pomiarowi towarzyszyło obniżenie obrotów silnika i rzężenie z alternatora. O czym to świadczy? Dodano po 7 Czy jest prosty sposób na...
Witam drogi moderatorze gdzieś czytałem podobny temat ale nie mogłem go znaleźć więc jak jest taki to proszę o pomoc - chciałbym podłączyć dodatkowy akumulator - 5A/h 12.5V (taka czarna duża kostka). Ale jak wyjmę akumulator główny z samochodu to żeby alarm mi działał ale jak włożę z powrotem i jak uruchomię auto - z tego głównego, - zgaszę to żeby...
Jam wymiana altka to i akumulator większy, żeby nie był przeładowywany. O kondensator możesz sie pokusić, jeśli aż tak Cię denerwuje to przygasanie, 1F spokojnie starczy, tylko markowy, a nie wschodnie wynalazki :) .
bo czytałem że musi być w sam raz do panelu dobrany. Jak wspomniałem to troche odwrócenie kolejności bo akumulator powinien być dobrany do zapotrzebowania na energie a w zasadzie do zapotrzebowania na magazynowane energii a panel należy dopasować do takiego zestawu. Ale można próbować chodzić tyłem tylko proszę bez pretensji, że nie jest tak szybko...
Gdzie takich mądrości uczą? (kruca to każdy opel przeładowuje?) Jeżeli stale utrzymuje napięcie powyżej 14,4V to na długiej trasie może przeładować. Jakie jest maksymalne napięcie dla jednego ogniwa kwasowego? 2,6V co pomnożone przez 6 daje 15,6V a l e 1/ cele w starszym akumulatorze mogą znacznie rożnić się pojemnością, jedne osiągną 2,6V gdy inne...
Tak, grzałka na 230V. Do pracy i nazad w sumie 14km. Alternator sprawny, akumulator (70AH) zawsze doładowany do książkowych 12,8V, ale przy 5^C na zewnątrz słyszę że rozrusznik nie dostaje tyle ile by chciał i musi zakręcić 3 - 4 silnikiem żeby odpalił. (1.8L ZI) Nie, nie przeładowuje, trzyma ~ 13,6V Akumulator roczny, i się zastanawiam jak by wyglądała...
Szyszkownik dlaczego napięcie 28.4 uwazasz za nieodpowiednie ? Bo przy ciepłym akumulatorze może powodować przeładowywanie. Nie twierdze, że jest nieodpowiednie. Twierdzę, że: Napięcie ładowania powinno być dostosowane do temperatury akumulatora. Dodano po 1 Dlatego, Twój wpis: Wystarczy zasilacz 28.4V. Podłączenie do akumulatora symuluje pracę alternatora....
Kombinujesz jak koń pod górę z tymi chińskimi LEDami. Najbardziej prawdopodobne jest to, że zamienniki żarówek dwuwłóknowych mają uproszczoną budowę. Za światło pozycyjne i stop odpowiadają te same LEDy, różni się tylko prąd diody. Pomiędzy jednym a drugim zaciskiem znajduje się tylko rezystor. Do prawidłowego działania wymagany jest stan niskiej rezystancji...
Dzień dobry, Pisze nowy post ponieważ długo czytałem o podobnych problemach na forum i nie znalazłem tam rozwiązania na mój problem. Chodzi o to, że auto czasami jedzie kawałek (1-2km) prawidłowo a czasem już po odpaleniu wchodzi w tryb awaryjny. Po podłączeniu OP-coma pokazuje dwa błędy P0400-5A oraz P0622-02. W samochodzie wymieniony został zawór...
Majster może masz regulator 14.0V !!! na pewno taki masz :( wywalić natychmiast :) Zobacz tu masz taki !!! zobacz. https://www.iparts.pl/czesc/regulator-na... --- Kup regulator Huco 14.4 V Są też 14,5 lecz jak masz wszystkie przewody zrobione od nowa i żadnych strat to taki 14,5 na pewno przeładowywał będzie...
Układy starego typu (przed „erą” IBS) utrzymywały stałe napięcie bortowe (zwykle 14,0/14,4 V), które zapewniało ładowanie akumulatora kwasowo-ołowiowego (a przy ładowaniu napięcie to je przeładowywało – nadmiar energii zamieniał się w ciepło: wyparował elektrolit i skróciła się żywotność akumulatora). W sytuacji, gdy akumulator jest naładowany (SOC...
3.Napięcie ładowania nie jest uzależnione od obrotów. Nie powinno być uzależnione od obrotów. A jednak jest, przynajmniej było. Czyli obojętnie jaki regulator by nie był powinien trzymać stałe napięcie ładowania ok 14V ?? Ten co mam przy alternatorze także ? I jak wymienię kostkę powinno utrzymać stałe napięcie nie zależnie od obrotów, w przeciwnym...
Czyli gdybyśmy chcieli np obliczyć czas ładowania się akumulatora (teoretycznie akumulator 45Ah rozładowany całkowicie ładujemy prądem 2A to po 22,5h powinien być naładowany) prostownikiem to nie jesteśmy w stanie tego zrobić bo charakterystyka jego ładowania nie jest prostoliniowa? Czy też jest na to jakiś sposób? Według mnie nie ma na to sposobu....
Witam. W wielkiej rozpaczy zwracam się do Was o pomoc. Cała historia wyglądała tak: Gdy kupiłem tę Hondę co jakiś czas gubiła mi prąd (świeciła się kontrolka akumulatora ale zaraz znikała i tak migała raz na jakiś czas). Problem migającej kontrolki jednak sam zniknął. Wczoraj podjechałem wieczorem pod sklep. Zgasiłem auto no i już go nie odpaliłem....
przeładowanie niszczy akumulator. Tego typu akumulatory nie przeładowują się po prostu kiedy jest naładowany nie pobiera prądu i tyle.Co innego jest z akumulatorami kadmowo-niklowymi. Akumulatory kwasowe po naładowaniu zaczynają intensywnie gazować i to właśnie je niszczy(bąbelki gazów rozkruszają porowatą strukturę elektrod,osad na dnie ogniw) , jeśli...
Nie tylko można ale często i trzeba. Szczególnie jak jeździsz po mieście na światłach, gdzie się więcej stoi jak jedzie. Alternator "kryje" światła dopiero powyżej 1000-1200 obr/min, a prądnica dopiero powyżej 2000,( w starym Maluchu). A że prąd spada; w trakcie ładowania wzrasta napięcie na akumulatorze więc prąd musi maleć. Musisz tylko uważać aby...
Witam, Niewiele ponad rok temu wymieniłem akumulator (fabryczny jeszcze pracował ale zdecydowałem się go przed zimą wymienić). Kupiłem akumulator firmy Westa (sprzedawca zachwalał). Gdy ostatnio zaczęły się mrozy zauważyłem, że im niższa temperatura tym mniej żwawo kręci rozrusznik. Przy -15 stopniach jest to już niepokojąco słabo ale i tak odpala za...
Hej Oki... spróbuj ustawić nominalną wartość napięcia wyjściowego dla ładowanych aku, czyli 24V, a nie 28,8V. Skoro dla 28,8V przeładował o 4V, to jest szansa, że dla ustawionych 24V przeładuje o nieco mniej niż 4V, czyli będzie po mniej niż 14V na każdym aku - jak napięcie ładowania z alternatora w samochodzie. Można ustawić poniżej 24V i zobaczyć...
Najprościej to próbować naprawić na miejscu. Jeżeli nieda się, to można odłączyć ładowanie w ogóle, np odłączając gruby kabel od altka. Ale wtedy pojawia się problem z brakiem ładowania w ogóle ;) W każdym razie z tak działającym altkiem (przeładowującym) nie wróżę specjalnie sukcesu
Czyli podsumowując auto powinno miec jakis automatyczny włącznik ładowania tak abym np przez roztargnienie nie odpalal auta na 2 akumulatorach? A jesli nie ma tylko przełącznik to mam za kazdym razem jak odpale silnik włączać ładowanie i tak jechać cały czas, jak staje np na siku to mam pamiętać aby przed rozruchem przełącznik wyłączać a po rozruchu...
alternator przeładowuje turbo przeładowuje przeładowuje turbina
watomierz bateria nadawać 433mhz ustawienia fabryczne xiaomi
przyrządy pomiarowe instrukcje samsung ue50nu7462 obraz
Klucz pneumatyczny Parkside 310 Nm i kompresor 50 l z Lidla - czy warto? Lokalizacja kranika ciepłej wody w Philips LatteGo